Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
چگونه بیت کوین را بفروشیم و به ریال تبدیل کنیم؟ | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چگونه بیت کوین را بفروشیم و به ریال تبدیل کنیم؟

بسیاری از افرادی که در بازارهای مالی فعالیت دارند، به دنبال خرید بیت کوین و یا رمزارزهای دیگر هستند، ولی اطلاعات دقیقی از نحوه تبدیل بیت کوین به ریال وجود ندارد! پس ما چگونه بیت کوین را بفروشیم !؟ تبدیل بیت کوین به پول نقد بر خلاف باور عموم بسیار ساده است و کافی است مراحل تبدیل بیت کوین به تومان واریز به حساب بانکی را انجام دهیم و همچنین میتوانیم فرآیند تبدیل بیت کوین به تتر که همان دلار است را در پیش بگیریم و تبدیل بیتکوین به تومان هم یکی دیگر از روش های فروش بیت کوین و تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران به حساب می آید. در این مطلب خلاصه وار و با زبانی ساده خواهیم فهمید که چگونه بیت کوین را بفروشیم و صاحب پول نقد بشیم.

چگونه بیت کوین را بفروشیم 

یکی از سوالاتی که برای بیشتر کاربران بیت کوین پیش می آید این است که چطور بیت کوین را بفروشیم ؟ پیش از پاسخگویی به این سوال باید این نکته را یادآور شویم که شیوه کسب بیت کوین هیچ تاثیری در نحوه فروش بیت کوین ندارد. به عبارت ساده ‌‌‌‌تر فرقی نمی کند که شما بیت کوینی که در اختیار دارید را از صرافی و یا فردی خریده باشید و یا آن را خود استخراج کرده باشید. به هر حال چنانچه قصد فروش آن را داشته باشید، باید بدانید که چطور می‌‌‌‌ شود بیت کوین خود را بفروشید.

حتما بخوانید : علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی – نشانه های بازار صعودی در رمزارز بیت کوین

شما برای خرید بیت کوین چیکار می کنید؟ برخی برای خرید بیت کوین به استخراج‌‌‌‌ کنندگانی که می‌‌‌‌ شناسند رجوع می کنند و برخی از طریق آگهی ‌‌‌‌های ‌‌‌‌تبلیغاتی در فضای مجازی با فروشندگان آشنا می ‌‌‌‌شوند و برخی نیز صرافی ‌‌‌‌های آنلاین را برای این کار انتخاب می ‌‌‌‌کنند، لذا در صورتی که بخواهید بیت کوین خود را به فروش برسانید، می‌‌‌‌ توانید از طریق یکی از شیوه‌‌‌‌ های فروش به شخص یا فروش به صرافی ‌‌‌‌های آنلاین اقدام نمایید. به منظور یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال به این مقاله سری بزنید تا با نحوه کار صرافی ‌‌‌‌ها آشنا شوید. حال بهتر است تا کمی با مسائل مربوط به تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران از طریق این ۳ شیوه آشنا شویم؛

۱) فروش بیت کوین به شخصی دیگر

در این شیوه شما بیت کوین خود را به آدرس کیف‌ پول خریدار می فرستید و خریدار نیز مبلغ آن را به صورت نقدی یا از طریق کارت به کارت یا حواله بانکی برای شما واریز می نماید. در نظر داشته باشید که فروش بیت کوین به این شیوه می‌‌‌‌ تواند ریسک بیشتری نسبت به فروش بیت کوین به صرافی آنلاین داشته باشد. در زمان فروش بیت کوین به اشخاص خصوصا افراد ناشناس، امکان دارد طرف مقابل هیچ مبلغی را بابت دریافت بیت کوین از شما، به شما نپردازد و شما از این بابت متضرر شوید.

همچنین امکان دارد طرف مقابل به بهانه ‌‌‌‌هایی مثل نوسانات قیمت دلار و یا نوسانات قیمت بیت کوین از پرداخت بخشی از مبلغ مورد توافق سر باز زده و بهای کامل آن را نپردازد. هرچند در این مواقع قانون طرف شماست و امکان پیگیری قانونی را به شما داده است، ولی با توجه به عدم امکان پیگیری تراکنش‌‌‌‌ بیت کوین و همچنین مشکلات فراوانی که برای طی مراحل قانونی این شکایت وجود دارد، این پیگیری فرآیندی طولانی مدت را می‌‌‌‌ طلبد. از طرفی امکان دارد طرف مقابل شما یک هکر باشد و بخواهد با تکیه بر ویژگی ناشناس بودن تراکنش ‌‌‌‌ها، پول‌‌‌‌ های دزیده شده را تبدیل به بیت کوین کند و بدین وسیله ردی از خود برجای نگذارد.

۲) فروش به صرافی‌‌‌‌ های آنلاین

چنانچه گروهی از من بپرسند که چگونه بیت کوین را به ریال تبدیل کنیم که خطر کم تری سرمایه ما را تهدید کند، حتما به آنها نشانی چند صرافی‌‌‌‌ آنلاین را خواهم داد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


اجازه دهید تا با این صرافی‌‌‌‌ها بیشتر آشنا شویم. صرافی‌‌‌‌ های آنلاین را می ‌‌‌‌توان در ۲ گروه کلی تقسیم‌‌‌‌ بندی کرد که به شرح زیر می باشند:

صرافی ‌‌‌‌های آنلاین داخلی : نام و آدرس سایت این صرافی‌‌‌‌ ها را با یک جستجوی ساده در اینترنت می ‌‌‌‌توانید به دست آورید. کافیست عبارت‌‌‌‌ هایی مثل صرافی دیحیتال یا “خرید بیت کوین” را جستجو کنید تا به لیستی از آنها دسترسی پیدا کنید. کار کردن با این صرافی ‌‌‌‌ها بسیار ساده است. کافیست این مراحل را طی کنید تا بتوانید بیت کوین خود را به فروش برسانید.

  1. ثبت نام در صرافی مورد نظر
  2. تکمیل مدارک خواسته شده از طرف صرافی
  3. مراجعه به بخش فروش ارز به سایت
  4. واریز مقدار بیت کوین مورد نظر به آدرس کیف‌ پول معرفی شده از سوی صرافی
  5. دریافت وجه ریالی بیت کوین به فروش رفته

البته در بعضی صرافی ‌‌‌‌ها برای فروش بیت کوین و سایر ارز‌‌‌‌ها در کنار ارسال برخی مدارک شناسایی احتیاج است تا فرایند احراز هویت را نیز انجام دهید. از طرفی برخی صرافی ‌ها نیز برای خرید بیت کوین از شما تنها به ثبت نام شما بسنده می ‌‌‌‌کنند و نیازی به احراز هویت نخواهید داشت.

حتما بخوانید : عوامل تعیین کننده قیمت بیت کوین چیست؟

به صورت کلی این که چگونه بیتکوین را بفروشیم تا کمتر دچار زیان شویم، تنها یک راه دارد و آن هم فروش بیت کوین به صرافی‌‌‌‌ های آنلاین معتبر ایرانی است. دلیل این امنیت خرید را می ‌‌‌‌توان نظارت پلیس فتا بر عملکرد برخی از این سایت‌‌‌‌ ها به حساب آورد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که حتما پیش از شروع خرید و فروش بیت کوین از طریق این صرافی ‌‌‌‌ها از معتبر بودن آن ها اطمینان کسب نمایید.

چگونه بیت کوین را بفروشیم

صرافی‌‌‌‌ های آنلاین خارجی : جالب است بدانید که این صرافی‌‌‌‌ ها نیز تقریبا عملکرد مشابهی با صرافی‌‌‌‌ های ایرانی دارند. سازوکار و کلیت شیوه فروش بیت کوین مشابه سایت ‌‌‌‌های ایرانی است. البته این نکته را نیز نمیتوان از خاطر برد که اکثر این صرافی ‌‌‌‌ها مانند؛ Binance از ریال ایران پشتیبانی نمی ‌‌‌‌کنند و از این جهت چندان برای ایرانی‌‌‌‌ ها چاره‌ ساز نیستند. علاوه بر این بیشتر این صرافی ‌‌‌‌ها برای تبدیل ارز‌‌‌‌های مختلف به یکدیگر راه اندازی شده ‌‌‌‌اند و خرید و فروش در آن ها از طریق بیت کوین و دیگر ارز‌‌‌‌های مجازی انجام می شود.

۳) فروش بیت کوین از طریق دستگاه های ATM

در پاسخ سوال چگونه بیت کوین را بفروشیم یک روش دیگر نیز وجود دارد که در ایران هنوز اجرایی نشده است. از طریق دستگاه های ATM بیت کوین (هنوز در ایران به صورت رسمی از آن استفاده نمی شود، اما در بسیاری از کشور های همسایه این دستگاه موجود است و شما می توانید از طریق QR کیف پول خود، بیت کوین را ارسال و پول رایج کشور خودتان را دریافت نمایید.

تبدیل بیت کوین به دلار

چنانچه ساکن ایران هستید، توصیه نمی ‌کنیم از این روش استفاده نمایید، به خاطر این که برای این کار نیاز به حساب ‌های ارزی بین ‌المللی دارید که به ‌دلیل تحریم ‌ها برای کاربران ساکن ایران امکان ندارد، یا حداقل خیلی آسان نیست. چنانچه قصد دارید بیت کوین ‌های خود را از داخل ایران به دلار تبدیل کنید، تبدیل کردن بیت کوین به تتر منطقی ‌تر خواهد بود. تتر یک ارز دیجیتال باثبات با قیمت ثابت همواره ۱ دلار است که می ‌توانید آن را به سادگی روی کیف پول‌ های موبایل یا کامپیوتر شخصی ذخیره سازی نمایید.

با این وجود چنانچه شرایط لازم را دارید، برای فروش بیت کوین و دریافت دلار یا یورو می ‌توانید از دو سایت Coinbase یا Bitstamp استفاده نمایید. اغلب در هر کشور یک روش از دیگر روش‌ ها محبوب‌ تر است. برای مثال در استرالیا، اغلب کاربران از وب ‌سایت Coinspot برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می ‌نمایند. به منظور یافتن روش مناسب فروش بیت کوین در کشور محل زندگی خود، فقط کافی است کلمه Sell Bitcoin را با نام کشور محل زندگی خود گوگل کنید، برای مثال؛ Sell Bitcoin in Australia.

تبدیل بیت کوین به تتر و ارزهای دیگر

چنانچه قصد دارید بیت کوین ‌های خود را به ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتر، تتر و … تبدیل کنید، بهترین کار مراجعه به یک صرافی بین ‌المللی مثل بایننس خواهد بود. اگرچه در برخی از وب ‌سایت‌ های ایرانی هم این امکان وجود دارد، ولی در اکثر آن ها از تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی ‌شود و معمولا نقدینگی ‌آن ها پایین است.

حتما بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری – چه ارزی جایگزین بیت کوین میشود؟

همچنین، چنانچه قصد داشته باشید دائم به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید، استفاده از یک صرافی بین ‌المللی که طیف گسترده ‌ای از ارزهای دیجیتال را پوشش می ‌دهد و حجم معاملات بالایی دارد، اقدامی منطقی است. این موضوع را مد نظر داشته باشید که صرافی ‌های بین ‌المللی به‌ دلیل تحریم‌ ها به کاربران ساکن ایران اجازه فعالیت نمی‌ دهند و ریسک مسدود شدن حساب در این صرافی ‌ها وجود دارد. با این وجود معمولا کاربران ایرانی امروزه از بایننس برای معامله ارزهای دیجیتال بهره می گیرند.

حداقل مقدار فروش بیت کوین چقدر است؟

چنانچه حتی معادل ۱۰۰ هزار تومان هم بیت کوین داشته باشید، می‌ توانید آن را به فروش برسانید. البته امکان دارد برخی از صرافی ‌ها مبلغی را به‌ عنوان حداقل تعیین کنند، ولی روی کاغذ، هر مبلغی را که پاسخگوی کارمزدهای شبکه بیت کوین و صرافی باشد می‌ توان به فروش رساند.

نتیجه گیری و کلام پایانی

اگرچه نظر ما در پاسخ به پرسش چگونه بیت کوین را بفروشیم بیشتر بر روی همان فروش به صرافی‌‌‌‌ های آنلاین داخلی است، با این وجود آنچه در این زمینه نباید از آن غافل شد توجه به سلیقه و علایق فرد فروشنده و همچنین شرایطی است که در آن لحظه دارد و نمی ‌‌‌‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید. این را در نظر داشته باشید که همه صرافی ‌‌‌‌های آنلاین قابل اعتماد نیستند. دقیقا همان گونه که نمی ‌‌‌‌توان همه اشخاصی که اقدام به فروش به صورت مجازی می ‌‌‌‌کنند را کلاهبردار و شیاد قلمداد کرد.

تبدیل بیت کوین به پول نقد بسیار آسان است با استفاده از ۳ روش گفته شده به سادگی میتوانید نسبت به تبدیل بیتکوین به تومان و یا تبدیل بیت کوین به تتر اقدام نمایید.

این مطلب جهت راهنمایی شما عزیزان در راستای فروش آسان بیت کوین تهیه شده است و امیدواریم که از آن نهایت استفاده رو برده باشید.

هر سوال یا تجربه ای در زمینه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران دارید، حتما در بخش دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

برای دوستانتان بفرستید: