برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران به سادگی آب خوردن

تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران به سادگی آب خوردن امکان پذیر است، فقط کافی است مراحلی که در این مطلب خواهیم گفت را انجام دهید و بدین وسیله به طرق مختلف می توانید برای تبدیل بیت کوین به پول در ایران اقدام کنید. چگونگی تبدیل بیت کوین به پول نقد به این صورت است که ما به روش های گوناگون مثل صرافی های خارجی و داخلی و یا به وسیله افراد قابل اطمینان در این حوزه، می توانیم بیت کوین را از کیف پولمان به صرافی یا شخص مورد نظر ارسال کنیم و آن صرافی و یا شخص بعد از چندین دقیقه که بیت کوین به حسابش ریخته شد، پول نقد را به حسابمان واریز نماید. توجه داشته باشید که در تبدیل بیت کوین به پول نقد باید صرافی و یا شخص مورد نظر کاملا قابل اطمینان باشد و همچنین قیمت لحظه ای بیت کوین را ملاک محاسبه وجه قابل واریز قرار دهید تا به سادگی بتوانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال خود را به ریال در حساب های خود تبدیل کنید.

تبدیل بیت کوین به پول نقد

با ظهور بیت ‌کوین، یک راه فوق ‌العاده عالی برای انتقال پول ایجاد شده است که به صورت غیرمتمرکز اداره شده و یک سری قونین فوق ‌العاده شفاف روی آن حاکم است. در حقیقت بیت ‌کوین یک جایگزین برای بانکداری متمرکز به حساب می آید که ارزهای فیات را کنترل می ‌کند. در خصوص بیت‌ کوین می‌ توان از جنبه ‌های گوناگون صحبت کرد، ولی در این مطلب قصد داریم در خصوص تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران و نحوه انجام آن بپردازیم که معضل و یک ابهام بزرگ در ذهن بیشتر کاربران حوزه کریپتوکارنسی به ویژه تازه واردان این بازار نوظهور است. چنانچه بیت ‌کوین را یک ارز یا یک کالا در نظر بگیریم، مانند هر چیز ارزشمند دیگری قابل تبدیل به ارزهای دیگر می باشد.

حتما بخوانید : چگونه بیت کوین را بفروشیم و به ریال تبدیل کنیم؟


وقتی این دیدگاه را داشته باشید، درک خواهید کرد که تبدیل بیت ‌کوین به تومان یا ریال خودمان نیز به سادگی هرچه تمام تر امکان‌ پذیر است. افراد اصطلاحات گوناگونی برای تبدیل بیت‌ کوین به پول استفاده می کنند، به عنوان مثال فروش بیت‌ کوین به تومان ، تبدیل بیت ‌کوین به پول نقد ، تبدیل بیت‌ کوین به پول واقعی یا تبدیل بیت‌ کوین به پول ایران یا دلار و اصطلاحاتی از این قبیل ولی در واقع همه به دنبال یک چیز واحد هستند، پول رسمی و رایج که بتوانند همه جا و به خصوص ایران از آن استفاده کنند. به بیانی دیگر منظور از تمامی این اصطلاحات این است که بیت ‌کوین را بدهید و پول بگیرید، پولی که در حساب بانکی ‌تان واریز شود و بتوانید آن را خرج نمایید. تبدیل بیت ‌کوین را بهتر است از طریق صرافی‌ های آنلاین انجام دهید.

تبدیل بیت کوین به پول در ایران

جالب است بدانید که صرافی‌ هایی که در سطح شهر هستند، هنوز مجوز لازم برای معاملات بیت ‌کوین را در اختیار ندارند، لذا شما قادر نیستنید حتی در شهرهای بزرگی مثل تهران، شیراز، مشهد، اصفهان یا تبریز یک صرافی پیدا کنید که کارش خرید و فروش ارز باشد و همزمان بتواند بیت ‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را نیز خرید و فروش نماید. به دلیل آنلاین بودن خرید و فروش بیت‌ کوین، موضوع امنیت سرمایه بسیار حائز اهمیت است و باید مراقب باشید تنها با سایت‌ ها و صرافی‌ های معتبر ارتباط برقرار کنید. البته در نظر داشته باشید که تفاوتی ندارد بیت ‌کوین در کدام کیف پول قرار دارد، چه از کیف پول‌ های آنلاین مثل سایت بلاک‌ چین و چه از کیف پول ‌های نرم ‌افزاری مثل trust wallet، coinomi یا atomic wallet استفاده کنید، نحوه نقد کردن بیت ‌کوین به صورت کامل یکسان خواهد بود.

فرآیند نقد کردن بیت‌ کوین و دریافت پول از طریق صرافی

برای خرید و فروش بیت‌ کوین، در صرافی‌ ها و سایت‌ های خرید و فروش مراحل متفاوتی باید صورت گیرد. پیش از این که در مورد مراحل شرح دهیم، مطمئن شوید که مقدار بیت ‌کوین شما قابل فروش است. به عنوان مثال مقادیر کمتر از ۰٫۰۰۱ بیت‌ کوین اغلب خریدار ندارد و باید بیت‌ کوین شما بیشتر از این باشد. با این وجود حداقل مبلغ خرید به طرف معامله شما بستگی خواهد داشت. پس به صورت کلی در نظر داشته باشید که باید به شرایط و قیمت طرف معامله توجه داشته باشید. فرآیند تبدیل بیت کوین به ریال به شرح زیر می باشد :

  1. یافتن صرافی یا سایت مناسب : با جستجو در گوگل یا بررسی سایت ‌‌ها یا صرافی ‌هایی که از پیش می ‌شناسید، قیمت و شرایط معامله را ببینید و مورد مناسب را انتخاب نمایید.
  2. اطمینان از امکان معامله : به سایت یا صرافی موردنظر پیام دهید که آیا خریدار بیت ‌کوین است یا نه. بعضا صرافی ‌های آنلاین فقط فروشنده هستند و موقتا خرید انجام نمی ‌دهند.
  3. عضویت در سایت و احراز هویت : بعد از اطمینان از امکان ‌پذیر بودن معامله، در سایت موردنظر عضو شوید. تمام صرافی ‌ها نیاز به احراز هویت دارند، با این وجود برخی از آنها تنها وقتی که قصد خرید بیت‌ کوین از آنها را دارید، از شما درخواست می کنند تا احراز هویت انجام دهید و در زمانی که بیت ‌کوین می ‌فروشید از شما احراز هویت نمی خواهند که این مورد زیاد دیده نشده است.
  4. احراز هویت را تکمیل کنید : احراز هویت اغلب شامل عکس کارت ملی، کارت بانکی، تایید موبایل و ایمیل و گاهی سلفی با کارت‌ های موردنظر یا دسته نوشته ای از خودتان است.
  5. درخواست فروش را ارسال کنید : این درخواست به صورت متفاوتی ارسال می ‌شود و به سایت موردنظر بستگی دارد.
  6. بیت ‌کوین را به آدرس خریدار بفرستید : در این مرحله آدرس بیت‌ کوین از صرافی گرفته ‌اید و به کیف پول‌ تان وارد شوید و مقدار بیت ‌کوینی که قصد فروش دارید را به آدرس خریدار ارسال کنید. در نظر داشته باشید که کارمزد تراکنش همیشه با ارسال کننده است. دقیقا باید مقداری که قصد فروش دارید و اعلام کردید را بفرستید، نه کمتر نه بیشتر. چنانچه متوجه شدید موجودی‌ تان کم است، باید درخواستی که به صرافی فرستادید را تغییر دهید یا اینکه به صرافی بگویید مبلغ ارسالی کمتر خواهد بود.
  7. منتظر تایید تراکنش بمانید : عمدتا تایید کامل تراکنش از ۱۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه متغیر است.
  8. پول را در حساب بانکی دریافت کنید : بعد از این که صرافی بیت‌ کوین را دریافت کرد، مبلغ را به حساب شما واریز خواهد کرد. واریز مبلغ امکان دارد کمی به طول بی انجامد و این موضوع به سیاست کاری صرافی بستگی دارد و پیش از معامله باید این مورد را نیز بررسی کرده باشید.

نکته مهم : این نکته مهم را در خاطر داشته باشید که این مراحل قطعی یا ثابت نیست و امکان دارد در شرایط مختلف و در معامله با اشخاص و صرافی‌ های مختلف، گوناگون باشد. لذا خودتان باید دقت به خرج دهید، شرایط معامله را مطالعه کنید یا بپرسید و پیش از هماهنگی، بیت ‌کوین را به آدرس کیف پول سایت یا صرافی خاصی نفرستید.

حتما بخوانید : زمان مناسب خرید بیت کوین | بهترین زمان برای خرید بیت کوین در ایران


نکته مهم : با توجه به تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، بهتر است از سایت ها و صرافی های معتبرتر داخلی استفاده کنید. مطلب آموزشی و رایگان بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران در این زمینه بهترین راهنمایی را به شما عزیزان خواهد کرد. صرافی داخلی که اعتبار به مراتب بالاتر، حجم معاملات بیشتر، سابقه معاملاتی و ثبت دامنه بالاتر و کارمزد معاملات پایین تری را دریافت می کند، می تواند گزینه مناسبی برای افتتاح حساب، احراز هویت و خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران به حساب آید.

فرآیند نقد کردن مستقیم بیت‌ کوین از طریق شخص حقیقی

یکی از روش‌ های نقد کردن بیت کوین در ایران ، فروش مستقیم و بدون واسطه آن است. شما به عنوان صاحب بیت کوین، خودتان باید مشتری بیت کوین ‌هایتان را پیدا کنید. برای این کار می ‌توانید در وب سایت‌ ها یا کانال‌ هایی که مدت‌ هاست کار خرید و فروش بیت کوین را انجام می‌ دهند، عضو شوید و آگهی فروش بیت کوین ‌های خود را در آن قرار دهید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


پس از این که توانستید متقاضی خرید بیت کوین را پیدا کنید، سر مبلغ با او به تفاهم می ‌رسید. در ادامه و در یک زمان مشخص و با یک تفاهم دوجانبه بیت کوین‌ ها را مستقیم به کیف پول او انتقال می دهید و پس از تایید تراکنش (که معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می برد)، خریدار پول شما را به حسابتان واریز خواهد کرد. در مورد فروش مستقیم و بی واسطه بیت کوین بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار دهید تا ریسکتان کاهش یابد:

  • بهتر است توافق اولیه به صورت حضوری انجام شده و به جز شما و خریدار، افراد دیگری نیز به عنوان شاهد در جلسه تفاهم حضور داشته باشند.
  • خریدار بیت کوین می ‌داند که فروش این ارز دیجیتالی و تبدیل آن به پول نقد در ایران چه کار خیلی راحتی نیست، لذا امکان دارد قیمت پایینی برای بیت کوین شما تعیین کند. ولی شما باید قدر دارایی خود را بدانید و زود تسلیم قیمت خریدار نشوید.
  • چنانچه قصد دارید حجم مشخصی از بیت کوین ‌های خود را به خریدار بفروشید، بازهم باید از طریق یک صرافی این کار را انجام دهید. برای انتخاب صرافی و مبلغ کارمزدی که باید پرداخت شود نیز به اندازه کافی تحقیق کنید.
  • اگر قرار است همه بیت کوین‌ های خود را به همراه کیف پول دیجیتالی ‌خود به خریدار بدهید، بهتر است معامله را حضوری انجام دهید و پول آن را بلافاصله دریافت نمایید.
  • در انتخاب سایت یا کانالی که قصد دارید بیت کوین‌ های خود را در آن آگهی کنید، به اندازه کافی وسواس داشته باشید. فضایی را برای درج آگهی فروش بیت کوین انتخاب کنید که به نظرتان اعتبار و قدمت بیشتری دارد و کاربران زیادی در آن آگهی خرید و فروش بیت کوین می ‌گذارند.
  • چنانچه نمی خواهید به صرافی کارمزد بدهید از پلتفرم‌ های واسط یا p2p برای اطمینان بیشتر استفاده کنید. جالب است بدانید که این پلتفرم‌ ها فضای مناسب را برای انجام معامله بیت کوینی فراهم می ‌کنند. سایت Localbitcoin یکی از این پلتفرم ‌ها به حساب می آید که می توانید از آن استفاده کنید.

خلاصه مطلب و کلام آخر

برای تبدیل بیت کوین به پول نقد می توان از فروش مستقیم به شخص حقیقی دیگری استفاده کرد و راه دیگر نیز فروش بیت کوین به صرافی معتبر داخلی یا خارجی است که مراحل آن خلاصه وارد در ادامه آورده شده است.

  1. پیدا کردن یک صرافی مطمئن و معتبر ایرانی یا خارجی
  2. مطمئن شدن از معامله؛ برای این کار بهتر است از حجم خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی مورد نظر اطمینان حاصل کنید تا بتوانید معامله را در آینده به راحتی انجام دهید. همچنین این موضوع را هم چک کنید که صرافی مورد نظر، ارز مورد نظر شما را پشتیبانی می کند یا خیر. برای مثال شخصی که به دنبال نقد کردن رمزارز ریپل هستش، باید قبل از احراز هویت چک کند که صرافی آیا خدمات خرید و فروش رمزارز ریپل را پشتیبانی می کند یا خیر که اگر نکند باید برای نقد کردن ریپل به صرافی دیگری مراجعه فرمایید و اگر پشتیبانی کند، می توانید برای مراحل بعدی اقدام کنید.
  3. عضو شدن در وب ‌سایت صرافی و احراز هویت؛ احراز هویت معمولا در بسیاری از سایت‌ های صرافی در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال الزامی است.
  4. فرستادن درخواست فروش بیت ‌کوین؛ این درخواست بسته به سایت صرافی ‌ها متفاوت است.
  5. ارسال بیت کوین به وب ‌سایت خریدار؛ در این مرحله وارد کیف پولتان شوید و مقدار بیت ‌کوینی که قصد فروش آن را دارید به آدرس خریدار ارسال کنید.
  6. انتظار برای تایید تراکنش؛ این مدت ‌زمان به صورت معمول بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.
  7. دریافت پول در حساب بانکی؛ بعد از دریافت بیت کوین به وسیله صرافی باید به حساب شما مبلغ موردنظر واریز شود، مدت ‌زمان واریز پول از صرافی به‌ حساب شما بستگی به سیاستگذاری صرافی دارد، بنابراین پیش از انجام معامله باید در مورد آن اطلاع کسب نمایید.

امیدوارم از این مطلب که به آموزش تبدیل بیت کوین به پول نقد پرداخت، نهایت استفاده رو برده باشید.

اگر در خصوص تبدیل بیت کوین به پول نقد و یا سایر ارزهای دیجیتال هر گونه ابهام و مشکلی داشتید، فقط کافی است در بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

برای دوستانتان بفرستید: