Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی - نشانه های بازار صعودی در رمزارز بیت کوین

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی – نشانه های بازار صعودی در رمزارز بیت کوین

تا به حال به این فکر کردید که علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی کدام اند؟ در دنیای ارزهای دیجیتال، بیت کوین و روند قیمت جهانی بیت کوین به دلیل اثرگذاری در دیگر کوین ها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در این مطلب راهنما، علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی را در پنج مورد مجزا طبقه بندی کرده ایم و در ادامه می توانید از آن استفاده کنید. سپس می توانید از دو سناریویی که برای قیمت امروز بیت کوین می توان در نظر گرفت نیز بهره لازم رو ببرید و در انتها هم تحلیل تکنیکال و همین طور تحلیل فاندامنتال را روی قیمت و نمودار امروز بیت کوین اعمال کرده ایم و نتایج آن را با زبان ساده و آموزشی برای شما عزیزان آورده ایم تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی را من بعد خودتان مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و بهترین نقاط ورود و خروج در معاملات دیجیتال خودتون رو برنامه ریزی کنید.

علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی

با وجود ناکامی بیت کوین در شکست مقاومت چندین ساله ۱۰,۵۰۰ دلاری، طبق پنج نشانه ‌ای که در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم، بیت کوین احتمالا در آستانه آغاز یک فاز صعودی قرار گرفته است. جالب است بدانید که بیش از ۱ ماه از هاوینگ بیت کوین می‌ گذرد. طی این مدت، قیمت بیت کوین افت و خیزهای بسیاری را به خود دید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این وضعیت بسیار شبیه به اوایل سال ۲۰۱۷ است، وقتی که روند بیت کوین دو بار با سطح ۱,۱۸۰ دلاری تماس داشت و موجب فروشی گسترده شد تا قیمت برترین ارز دیجیتال طی فقط یک روز ۴۰ درصد افت داشته باشد. آن زمان، تمامی افراد و سرمایه گذاران بر این باور بودند که بیت کوین مُرده است، ولی آنچه پس از آن اتفاق افتاد نخستین نشانه ای است که اکنون نیز به ما می‌ گوید در آستانه یک بازار صعودی قرار داریم.

بیت کوین

مورد اول : تله

مثال : نمودار ۱ ‌روزه بیت کوین (سال ۲۰۱۷)

 دلیل افزایش قیمت بیت کوین

مثال : نمودار ۱ ‌روزه بیت کوین (اخیرا)

 دلیل افزایش قیمت بیت کوین

با مطالعه الگوهای تکرار شونده در نمودار قیمت بیت کوین ، قادرید ملاحظه کنید که الگویی که بعد از افت ۴۰ درصدی از ۱,۱۸۰ دلار در ژانویه ۲۰۱۷ مشاهده شد، شبیه به افت ۵۷ درصدی است که ۱۲ مارس یا همان ۲۲ اسفند، یا همان پنجشنبه سیاه، رخ داد. در هر دو مورد، قیمت تا سطوح پیش از افت بازگشت داشت و اندکی بعد یک الگوی M شکل (دو قله)، به وجود آورد. با این وجود، نکته متفاوت در الگوی M سال ۲۰۱۷ این است که در آن زمان، پایان M در حقیقت، آغاز یک W بود؛ با اینکه الگوی دو دره کامل ایجاد نشد، آنچه که در مرحله بعد اتفاق افتاد افزایشی ۲۰۰۰ درصدی در قیمت بیت کوین بود.

امروزه و در سال ۲۰۲۰، ما شاهد تکرار همین الگو هستیم. تنها پرسش این است که دره الگوی W دقیقا کدام نقطه است؟ آیا تمام شده یا باید شاهد یک پول بک کوچک دیگر باشیم؟ این نکته را در نظر داشته باشید که به محض دریافت اطلاعات بیشتر و افزایش و یا کاهش محسوس قیمتی در معاملات بیت کوین، سریعا این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

مورد دوم : دامنه

 هاوینگ بیت کوین

۱۱ ژوئن یا همان ۲۲ خرداد، شاهد شکست مقاومتی در کانال صعودی بودیم که از زمان افت قیمت در پنجشنبه سیاه در حال شکل ‌گیری بود. پولبک بعد از چنین جهش صعودی قابل توجهی، اجتناب ‌ناپذیر بود. امروزه پس از ۱۰ روز، ملاحظه می کنیم که کانال نزولی جدیدی باز شده و سطوح فیبوناچی به ‌تمامی شکل گرفته ‌است.

بخش فوقانی کانال، که مقاومت ۹,۶۰۰ دلاری را نمایان می سازد، به خوبی روی سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی جای گرفته و بخش میانی سطح ۲۳٫۶ درصدی را در ۹,۱۶۸ دلار از آنِ خود کرده است. این موضوع امکان دارد در ابتدا شبیه به نشانه بازار صعودی باشد ولی با این وجود و با توجه نمودارها و نقشه رنگی دفتر سفارش‌ ها، سطح ۵۰ درصد فیبوناچی، که در محدوده ۹,۴۷۰ دلار ایجاد شده است و سطح حمایت کانال که در محدوده ۸,۶۳۵ دلار به وجود آمده است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

مورد سوم : دفتر سفارش ‌ها

علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی

در ادامه و با نگاهی به دفتر سفارش‌ های بیت کوین در پلتفرم تنسورچارتس، می بینیم که سفارش ‌های فروش قابل توجهی وجود دارند، که با خط زردرنگ در محدوده ۵۰ درصد فیبوناچی (۹,۴۵۰ دلار) قابل رویت می باشد. جالب است بدانید که تعداد بسیاری سفارش خرید در محدوده ۸,۸۰۰ دلار و همچنین در پایین کانال نزولی در ۸,۶۹۶ دلار وجود دارند. در این وضعیت، مقاومت در ۹,۴۵۰ دلار و حمایت در ۸,۷۰۰ دلار ایجاد شده است. با این وجود با توجه به نوسانات و حجم برابر خریداران و فروشندگان، نهنگ ‌ها به سادگی قادرند با سفارش ‌های ویژه در دفتر سفارش ‌ها بازار را به نفع خود رقم بزنند.

در واقع، قرار دادن سفارش ‌های فروش بزرگ در قیمت ۹,۴۵۰ دلار به جهت افزایش چند ساتوشی بیشتر در ۸,۷۰۰ دلار ، به سادگی محتمل است، ولی چنانچه به اندازه کافی در نمودارها و دفتر سفارشات توجه به خرج دهید، ملاحظه خواهید کرد که با این کار، نهنگ ‌ها می‌ توانند در معاملات اهرمی بیت کوین بیشتری کسب کنند. با افزایش موقعیت ‌های شورت با هدف ۸,۷۰۰ دلار، نهنگ‌ ها قادرند موقعیت ‌های بزرگ لانگ بگیرند، دیوار فروش ۹,۴۵۰ دلاری خود را حذف کنند و سود معاملات را کسب کنند، کاری که انجام آن در آخر هفته‌ ها به علت کم ‌بودن حجم معاملات صرافی‌ ها بسیار ساده صورت می پذیرد. هر چند این موضوع نشانی از بازار صعودی نیست، ولی نشانه ‌ای از جمع ‌آوری بیت کوین است که می ‌تواند منجر به ورود بیت کوین به بازار صعودی گردد.

مورد چهارم : فصل آلت کوین‌ ها

 علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی

در حال حاضر فصل آلت کوین‌ ها است. با نگاهی به نمودار ارزش کل بازار رمزارز، قادریم مشاهده کنیم که بعد از یک روند نزولی ۲۲ ماهه، اندیکاتور مکدی از حالت نزولی به حالت صعودی بازگشته است. اولین کندل سبز روی هیستوگرام با تقاطع صعودی مکدی همراه است که بیانگر بازار صعودی است. پس از این نیز، ۱۰۰ کوین برتر، شاهد افزایش‌ قیمتی قابل توجهی بوده‌ اند، به عنوان مثل کوین ZIL، رشدی ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است که طبق شواهد تاریخی، وقتی بازار آلت کوین ‌ها با رونق و افزایش تقاضا و ارزش معاملات همراه شود، پول هوشمند دوباره وارد بازار بیت کوین خواهد شد و این در حالی است که این چرخه چند بار تکرار شود، یک چرخه صعودی بزرگ ‌تر اتفاق خواهد افتاد، ولی چه چیزی موجب ایجاد این چرخه می ‌شود؟ اینفلوئنسرهایی که در نشانه پنجم در مورد آن ‌ها صحبت می کنیم :

مورد پنجم : فعالیت اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای رمزارز در بسیاری موارد، خواسته یا ناخواسته، با صحبتی چند دقیقه‌ ای در شبکه‌ های اجتماعی، موجب رشد چشمگیر ۳ ‌رقمی یک کوین با ارزش کل بازار پایین می‌ شوند. در شرایط حال حاضر، ویدئوها و توییت‌ های اینفلوئنسرهای این حوزه افزایش یافته است و بسیاری نیز به ‌اصطلاح به متخصصین این حوزه تبدیل شده است. در کنار این مسئله، اینفلوئنسرها پیشنهادهای بسیار وسیعی برای تبلیغ کوین‌ ها و ICO های مختلف دریافت می ‌کنند که می ‌توان آن را با آغاز بازار صعودی سال ۲۰۱۷ مورد قیاس قرار داد، وقتی که جهش صعودی بیت کوین، درک عمومی افراد را از ویژگی ‌های این ارز دیجیتال به صورت کامل تغییر داد. همین طور در نظر داشته باشید که بسیاری از اینفلوئنسرها از این موقعیت برای ورود به دنیای رمزارز بهره می گیرند و این خود می ‌تواند سوخت کافی آلت کوین ‌ها برای ایجاد چرخه صعودی بزرگ بیت کوین را تامین نماید.

سناریوی صعودی

ولی در نظر داشته باشید که هفته پیش‌ رو، چه چیزی برای خریداران به ارمغان دارد؟ اولین سطح مقاومت که برای ادامه روند صعودی، که باید از آن عبور کرد، دیوار فروش ۹,۴۵۰ دلاری است. بعد از آن، برای از بین بردن کانال نزولی، باید سطح ۹,۶۰۰ دلار نیز شکسته شود. هدف بعدی، سطح مقاومت چند ساله و سرسخت ۱۰,۵۰۰ دلاری خواهد بود. چنانچه این سطح نیز از پیش روی برداشته شود، علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی به صورت حتمی مورد مشاهده خواهند بود و بیت کوین به کانال صعودی رفته و دسته بزرگی از ارزهای دیجیتال دیگر را نیز با خود به روند صعودی خواهد برد.

سناریوی نزولی 

از طرفی در سناریوی نزولی، چنانچه سطح حمایت ۹,۱۵۰ دلار حفظ نشود و بعد از آن روند از آخرین سطحی که خریداران را به خود فرا می ‌خواند، یعنی ۸,۷۰۰ دلار، نیز پایین ‌تر برود، بیت کوین در یک مارپیچ مرگ بزرگ گرفتار می شود و شرایط را برای خریدارانی آماده خواهد کرد که نتوانستند در سقوط ماه مارس به ۴,۰۰۰ دلار از فرصت عالی پیش آمده نهایت استفاده رو ببرند.

شاخص های تکنیکال

  • میانگین متحرک همگرایی واگرایی مکدی ساعتی : این میانگین متحرک به احتمال زیاد در منطقه صعودی شتاب می گیرد.
  • شاخص قدرت نسبی rsi ساعتی : در حال حاضر، این شاخص بالاتر از عدد ۵۰ قرار گرفته است.
  • سطوح اصلی مقاومت : ۹۰۵۰ ، ۹۱۲۰ و ۹۲۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.
  • سطوح اصلی حمایت : ۸۸۰۰ و پس از آن ۸۵۴۰ دلار است.

فاندامنتال قدرتمند بیت کوین

امروزه بیت کوین در بالای سطح ۹۰۰۰ دلار خرید و فروش می شود. خریداران سعی دارند تا قیمت را در بالای این سطح نگهدارند، البته این را هم باید در نظر داشت که تست های روزانه این سطح منجر به کاهش شدید به سطح ۸۸۰۰ دلار شده اند. به صورت کلی این طور به نظر می رسد که ادامه این روند صعودی قوی به زودی اتفاق می افتد. چندین شاخص شبکه نشان می دهند که افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت این ارز از کف قیمت در ماه مارس، به دلیل رشد قوی فاندامنتال های آن بوده است.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

شرکت تحلیلگر گلس نود در پست اخیر خود در توییتر در مورد قوی بودن فاندامنتال ها صحبت کرد و در حالی که به قوی بودن شاخص شبکه خود اشاره کرد، توضیح داد که همین فاندامنتال های قوی شبکه از روند صعودی اخیر پشتیبانی کرده اند: GNI در بالاترین سطح است و نشان دهنده این است که اقدام اخیر قیمت بیت کوین به وسیله فاندامنتال های قوی شبکه پشتیبانی شده است.

جالب است بدانید که شاخص های دیگر هم از ماه آوریل به صورت پیوسته رشد کرده اند، ولی نقدینگی در حال کاهش است و فضا را برای نوسانات قیمت مهیا می کند. همیشه این نکته را در خاطر داشته باشید که رشد بیشتر نقدینگی پایه های محکمی را برای سناریوی صعودی رقم خواهد زد.

نتیجه گیری و کلام آخر

برای سرمایه گذاری روی بیت کوین و یا دیگر ارز های دیجیتال، همیشه علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این خاطر که با ورود بیت کوین به کانال صعودی در بازه های زمانی مختلف، آلت کوین های دیگر مانند اتریوم، لایت کوین، ریپل، بیت کوین کش، استلار و … هم روند قیمتی بیت کوین را برای خود به پیش می گیرند و وارد کانال های صعودی می شوند، پس اگر بتوانید علائم ورود بیت کوین به کانال صعودی را در زمان مناسب تشخیص دهید و نقدینگی هم در اختیار داشته باشید، می تواند بهترین سیگنال های خرید و فروش در معاملات ارزهای دیجیتال خود را از این روش به دست آورید و سود بسیار خوبی را از این طریق به دست بیاورید.

نکته مهم این است که سود در دنیای ارزهای دیجیتال، دلاری است و با توجه به افزایش نرخ دلار در ایران، سود شما عزیزان چندین برابر خواهد شد و از همین جهت، بازار معاملات رمزارزها در ایران اخیرا به بهترین وضعیت خود رسیده است. همچنین باید در نظر داشت که تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی یا همان فاندامنتال، همیشه از مهم ترین پیش نیازهای هر معامله به حساب می آیند و باید در خرید و فروش و تشخیص زمان مناسب برای خرید و فروش در بازارهای مالی، از مبانی تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی هم نهایت استفاده رو ببرید.

برای دوستانتان بفرستید: