Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
معرفی انواع کیف پول بیت کوین - بهترین کیف پول بیت کوین کدام است؟ | سایت کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

معرفی انواع کیف پول بیت کوین – بهترین کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین یا همان Bitcoin wallet شامل کلیدهای خصوصی است که جهت دسترسی به آدرس عمومی بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد و محل ذخیره ایمنی برای معاملات مورد نیاز را فراهم می کند. بنابراین موضوع معرفی انواع کیف پول بیت کوین بیشتر از همیشه اهمیت پیدا میکند. از آنجا که بیت کوین به شکل فیزیکی وجود ندارد، از لحاظ فنی نمیتواند در هر جایی ذخیره شود، در عوض کلید های خصوصی آن که برای دسترسی به آدرس عمومی و امضاهای معامله شما استفاده میشوند، باید به صورت ایمن در کیف پول بیت کوین ذخیره گردند، لذا معرفی انواع کیف پول بیت کوین موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم و بهترین کیف پول بیت کوین رو برای شما عزیزان عنوان کنیم. مطمئنا مطلب آموزشی تحت عنوان معرفی انواع کیف پول بیت کوین میتونه دید خوبی حتی برای سرمایه گذاری روی بیت کوین به شما عزیزان بدهد.

معرفی انواع کیف پول بیت کوین

تمامی کیف‌ پول‌ های موجود به ۲ نوع داغ (Hot) و سرد (Cold) تقسیم بندی میشوند. در واقع کیف پول سرد ارزهای دیجیتال را به‌ صورت آفلاین نگهداری میکند که اگر سرمایه زیادی را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده‌ اید، گزینه بسیار مناسبی برای حفظ و نگهداری از رمزارزهای شما به حساب می آید. نوع دیگر، کیف پول گرم هستند که دارایی های شما را به صورت آنلاین نگهداری خواهند کرد که اگر سرمایه گمی وارد ارزهای دیجیتال کرده اید، میتواند بهترین گزینه باشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این نوع از کیف پول ها شامل؛ کیف پول های تحت وب ، کیف پول های دسکتاپ ، کیف پول های موبایل و … میباشد که به صورت آنلاین قادر به دسترسی به حساب خود در آنها خواهید بود و به همین خاطر ریسک هک شدن و از دست دادن داراریی های شما وجود دارد، البته کیف پول ها اقدامات امنیتی بسیاری برای رفع این مشکل در اختیار کاربران خود قرار میدهند که ریسک استفاده از آن را تا حدود بسیار زیادی کاهش میدهد. در ادامه به ذکر انواع مختلف کیف پول های سرد و گرم و بهترین هر کدام از آنها خواهیم پرداخت :

کیف پول ‌های سخت افزاری

بی تردید ایمن ‌ترین روش به منظور نگهداری ارزهای دیجیتال ، کیف پول‌ های سخت افزاری به حساب می آید. این کیف پول ‌ها از بهترین متدهای رمزنگاری و امنیتی در ساختار خود بهره گرفته اند و چند سالی است که وجود دارند و در اصطلاح امتحان خود را پس داده اند. بر خلاف شکل عجیب، کار کردن با کیف پول‌ های سخت افزاری بسیار آسان است. در ضمن این کیف پول ‌ها اغلب از بیشتر ارزهای دیجیتال معتبر پشتیبانی به عمل می آورند و اکثرا نیاز نیست به منظور ذخیره یک ارز دیجیتال خاص، کیف پول جدیدی ایجاد نمایید. لازم به ذکر است که تامین امنیت در کیف پول ‌های سخت افزاری با استفاده از چندین فیلتر امنیتی مهم امکان پذیر خواهد بود. این نکته مهم را در خاطر داشته باشید که به منظور سرمایه ‌گذاری ‌های سنگین، بهترین گزینه کیف پول ‌های سخت افزاری خواهند بود.

کیف پول‌ های تحت وب

گفتنی است که کیف پول ‌های تحت وب در پوشش یک وب ‌سایت کار میکند. دسترسی به این کیف پول، تنها به وسیله اتصال به اینترنت ممکن خواهد بود. این کیف پول‌ ها در بستری آنلاین قابلیت اجرا را خواهند داشت و میتوانید از آنها با هر دستگاه و  هر مکانی به کیف پول خود، متصل شوید. با وجود اینکه، دسترسی به این کیف پول ‌ها آسان است، ولی کلیدهای خصوصی شما به ‌صورت آنلاین ذخیره خواهند شد. کیف پول بلاک چین پرطرفدارترین کیف پول تحت وب بیت کوین به حساب می آید که از ارزهایی مانند بیت کوین کش، اتریوم و استلار هم پشتیبانی به عمل می آورد. در نظر داشته باشید که امکان هک شدن و یا از دست دادن دارایی در این کیف پول ها بیشتر از کیف پول های سخت افزاری خواهد بود.

کیف پول ‌های کاغذی

کیف پول کاغذی یک ارز دیجیتال در واقع همان کلید خصوصی به حساب می آید که روی کاغذ درج شده است. دارنده‌ این کاغذ هم به کلید خصوصی ارز دیجیتال و هم به آدرس آن دسترسی دارد. به منظور به وجود آوردن کیف پول کاغذی، قادرید سایت هایی مثل Bitaddress.org را مورد استفاده خود قرار دهید. وقتی که کیف پول های کاغذی تولید میشوند، قادر خواهید بود آن ها را به وسیله پرینتر، روی کاغذ چاپ نمایید.

کیف پول دسکتاپ

در حقیقت این کیف پول‌ ها برنامه‌ هایی اند که به منظور استفاده در لپ تاپ‌ ها و رایانه‌ های شخصی تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند. این کیف پول‌ ها از سیستم عامل‌ های گوناگون مانند ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس پشتیبانی به عمل می آورد. کیف پول ‌های دسکتاپ بسیاری برای بیت کوین موجود است که از بهترین ‌های آن‌ قادریم به الکتروم ، اکسودوس ، کوینومی و اتمیک اشاره داشته باشیم.

کلاینت‌ های بیت کوین

جالب است بدانید که این نوع از کیف پول‌ ها، کیف پول‌ های اصلی بیت کوین محسوب می شوند که شما را مستقیم به بلاک چین بیت کوین اتصال خواهند داد. تنها پیشگامان این صنعت، از این کیف پول ‌ها استفاده می کردند، ولی در حال حاضر به خاطر این که برای استفاده از آن ‌ها بایستی کل بلاک چین بیت کوین را دانلود کرد، تنها حرفه‌ای ‌ها و صاحبان کسب و کار آنها را مورد استفاده قرار می دهند. بیت کوین کور پرطرفدارترین کلاینت بیت کوین به شمار می آید.

کیف پول موبایل

این نوع از کیف پول ها، برنامه‌ هایی اند که بر روی موبایل نصب شده و از سیستم‌ عامل ‌هایی مانند؛ اندروید، iOS، بلک بری و … پشتیبانی می کنند. در شرایط کنونی که برای بیشتر امور روزمره از تلفن همراه کمک میگیریم، استفاده از کیف پول‌ های موبایل بیت کوین هم با سرعت بسیار زیادی رو به افزایش است. به منظور انتخاب کیف پول بیت کوین مناسب موبایل گزینه ‌های بسیاری پیش روی شما عزیزان خواهند بود و تنها کافیست که در فروشگاه برنامه موجود بر روی گوشی خود کلمه “Bitcoin Wallet” را جستجو کرده و برنامه مد نظر خود را نصب و اجرا نمایید.

معرفی انواع کیف پول بیت کوین

بهترین کیف پول بیت کوین

جواب این سوال برای افراد حرفه ‌ای یا تازه‌ کار متفاوت است. در واقع امکانات و میزان سرمایه هر کدام میتواند متفاوت باشد. برای افراد مبتدی، کیف پولی بهترین است که کار کردن با آن ساده باشد و از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی نماید. امکانات فرد مانند؛ دسترسی به اینترنت، کامپیوتر یا تلفن همراه، در بهترین بودن یک کیف پول برای او موثر است و هر کس نسبت به شرایط و امکانات خود یکی از انواع کیف پول ‌های بیت کوین را انتخاب و شروع به سرمایه گذاری خواهد کرد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

به عنوان مثال برای فردی که کامپیوتر شخصی در اختیار ندارد، استفاده از کیف پول ‌های موبایل گزینه مناسب تری است و یا فردی که تلفن همراه هوشمند ندارد، بهتر است از کیف پول‌ های نسخه موبایل استفاده نماید. با این وجود در این زمینه یک قائده کلی وجود دارد؛ “بهترین کیف پول بیت کوین، امن‌ترینِ آن است” و به صورت کلی موضوع امنیت در کیف پول ارز دیجیتال، به دلیل غیر متمرکز بودن فضای آن، اهمیت بسیار بالایی دارد.

۱) کیف پول بلاک چین (Blockchain)

این کیف پول بیت کوین یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌ های تحت وب به حساب می آید. شرکت Blockchain.info در لوکزامبورگ هستش و از سال ۲۰۱۱ فعالیت حرفه ای خودش رو آغاز کرده است. این شرکت برای دسترسی سریع و آسان مشتریان به بیت کوین ‌های خریداری شده به وسیله دستگاه‌ های گوناگون، استفاده از کیف پول‌ های iOS ، اندروید و تحت وب را برای آن‌ ها فراهم آورده است. در ضمن این برنامه برای شما این امکان را فراهم می آورد تا با پرداخت هزینه ای بسیار کم، ارزهایی مانند؛ Bitcoin ، Bitcoin Cash ، Ethereum ، Stellar و برخی دیگر را معامله و نگهداری نمایید. به منظور Blockchain.info در وب ‌سایت خود ادعا کرده است که بیش از ۲۳ میلیون کیف پول و ۱۰۰ میلیون تراکنش را تا به امروز پوشش داده است. همینطور این کیف پول به دلیل سهولت در استفاده و کارمزدهای کم در زمان ارسال و دریافت بیتکوین شناخته شده است. شما عزیزان به سادگی و با استفاده از رابط کاربری اصلی این کیف پول، قادر خواهید بود به همه قابلیت های آن دسترسی داشته باشید.

۲) کیف پول لجر نانو (Ledger Nano)

کیف پول لجر نانو، کیف پولی سخت افزاری سلسله مراتبی و چند امضایی برای استفاده کاربران بیت کوین میباشد که هدف آن کم کردن احتمال هک شدن با اضافه کردن لایه های امنیتی بیشتر است. از لحاظ سخت افزاری، لجر نانو یک USB فشرده است که طبق یک کارت هوشمند به فعالیت خودش ادامه میدهد. ابعاد آن چیزی حدود ۳۹*۱۴*۴ میلی متر است و ۵٫۹ گرم وزن دارد.

۳) کیف پول اکسدوس (Exodus)

این کیف پول یک والت نسبتا جدید و کمتر آشناست که امروزه تنها به منظور استفاده در دستگاه های کامپیوتر در دسترس خواهد بود. این کیف پول قابلیت نگهداری و معامله ارزهایی مانند؛ بیت کوین ، اتر ، لایت کوین ، دوج کوین و دش را در اختیار کاربران خود قرار داده است. رابط کاربری کیف پول Exodus بسیار زیبا و جذاب است و همین موضوع موجب شهرت این کیف پول شده است. همچنین پشتیبان گیری از این والت بسیار ساده و سریع میباشد که خود نکته مناسبی است. یکی از قابلیت های قابل توجه این کیف پول دارا بودن واژگی است که امکان تبدیل آلت کوین ها به بیت کوین و برعکس را فراهم می آورد.

۴) کیف پول جکس (Jaxx)

این کیف پول را میتوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال به حساب آورد و جالب است بدانید که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد که شامل ارز های اتر، اتر کلاسیک، دش، لایت کوین، زی کش، بیت کوین، DAO، REP و Rootstock خواهد بود. کیف پول Jaxx برای القای تجربه ای مناسب برای کاربران بیت کوین و اتریوم ایجاد شده است. این کیف پول ارز دیجیتال برای دستگاه ها و پلتفرم های گوناگون وجود دارد و با افزونه های کروم و فایرفاکس به وب سایت ها دسترسی پیدا خواهد کرد. با توجه به امکانات بسیار زیاد این کیف پول و اضافه شدن ارزهای جدید، Jaxx انتخابی مناسب برای کاربرانی است که به یک کیف پول چند ارزی احتیاج دارند.

۵) کیف پول مایسلیوم (Mycelium)

مایسلیوم یک کیف پول متن باز و با ساختار مناسب بیت کوین با یک جامعه توسعه دهنده نو آور است. در حقیقت این کیف پول، یک کیف پول با کاربری ساده است، بخاطر این که به منظور شروع استفاده از آن هیچ تایید ایمیل، نام کاربری و رمز عبوری احتیاج نخواهید داشت. چنانچه در حوزه ارزهای دیجیتال مبتدی هستید، از استفاده از رابط کاربری ساده میسلیوم لذت خواهید برد. همچنین کنترل کلیدهای خصوصی کیف پول در اختیار شما است و هر وقت که به آن احتیاج داشتید، قادرید آن را وارد نمایید. امروزه میسلیوم از سیستم عامل هایی مانند اندروید و iOS پشتیبانی به عمل می آورد.

 قیمت بیت کوین در سال 2020

نتیجه گیری

در انتها باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که نکته حائز اهمیت این است که بیت کوین خود را در یک صرافی نگه ندارید، بخاطر این که در این صورت در معرض از دست دادن همه ارزهای خود، قرار خواهید گرفت.

خوشبختانه کیف پول های آفلاین و آنلاین بسیاری موجود است که به منظور نگهداری ارزهای دیجیتال میتوانید آن ها را مورد استفاده خود قرار دهید.

این مطلب آموزشی که در خصوص با انواع مختلفی از کیف پول های بیت کوین بود را ملاحظه کردید، از جمله این کیف پول ها میتوان به نرم افزاری، سخت افزاری و کیف پول دسکتاپی، اشاره داشت که با توجه به نیاز ، امکانات خود و میزان سرمایه ای که دارید میتوانید بهترین هر کدام را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. در انتها هم چند کیف پول معروف و مناسب را برای شما آورده ایم تا دید بهترین در خصوص با هر کدام از آنها داشته باشید.

در نظر داشته باشید که تقریبا همه کیف پول ‌های نرم ‌افزاری بیت کوین رایگان هستند و شما عزیزان به سادگی قادر خواهید بود آن‌ ها را از سایت‌ های معتبر دانلود نمایید و احتیاج به پرداخت هیچ ‌گونه وجه اضافی نخواهید داشت.

در جواب به این پرسش که چگونه در کیف پولم بیت کوین دریافت کنم هم باید این طور بیان کرد که هر کیف پول بیت کوین از یک آدرس مشخص برخوردار است که قادرید آن را مانند شماره حساب در نظر بگیرید و در ادامه تنها کافی است آدرس بیت کوین خود را به فرستنده بدهید تا برای شما بیت کوین بفرستد و لازم به ذکر است که در این صورت هیچ گونه مشکل امنیتی شما را تهدید نخواهد کرد.

برای دوستانتان بفرستید: