برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه گذاری در آلت کوین ها بهتر است یا بیت کوین؟

سرمایه گذاری در آلت کوین ها سودآورتر است یا سرمایه گذاری در بیت کوین؟ بازار ارزهای دیجیتال با توجه به افزایش بی سابقه قیمت بیت کوین و به دنبال آن، تمامی آلت کوین ها و همین طور تاریخ شکنی قیمت بیت کوین و زدن سقف تاریخی ۲۰ هزار دلار، شاهد داغ تر شدن بازار ارزهای دیجیتال در دنیا و همین طور ایران هستیم. تا جایی که افراد زیادی که احساس می کنند از سود حاصل شده بیت کوین و آلت کوین ها جا مانده اند قصد دارند سریعا برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال اقدام کنند و سرمایه گذاری در این حوزه را در دستور کار داشته باشند. این گونه افراد که بعضا آگاهی کمی هم از این بازار پرنوسان دارند، به دنبال پاسخ این سوال هستند که سرمایه گذاری در آلت کوین ها بهتر است یا بیت کوین؟ در این مطلب جامع قصد داریم به زبان ساده بگوییم که سرمایه گذاری در آلت کوین ها خوب است یا خیر و آن را با سرمایه گذاری در بیت کوین مقایسه کنیم، لذا اگر فکر میکنید رمزارزها در آینده، نظام پولی دنیا را متحول خواهند کردن، این مطلب برای شماست.

سرمایه گذاری در آلت کوین ها

دنیای ارزهای دیجیتال همواره پرتلاطم بوده و هست ولی در این دنیای پرنوسان و پر ریسک، بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ کدامند و آیا سرمایه گذاری درد آلتکوین ها سودده و مناسب می باشد؟ توسعه دهندگان آلت کوین ­‌ها با هدف ارتقا و یا تصحیح مشکلاتی که در شبکه بیت کوین وجود داشت، برای توسعه آلت کوین‌­ ها اقدام کردند. با توجه به این که آینده برخی از آلت کوین ­‌ها به نظر روشن می ­‌رسد، افراد زیادی علاقه‌ مند به سرمایه گذاری بر روی آن‌­ ها شده ­‌اند. با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله به معرفی ۷ مورد از بهترین آلت کوین ­‌هایی می ­‎پردازیم که از شانس بیشتری برای سودآوری در سال ۲۰۲۱ برخوردارند و در انتها هم جمع بندی و نتیجه گیری بسیار خوبی خواهیم داشت، پس با سایت کد بورسی همراه باشید.

آلت کوین چیست؟

یکی از سوالات رایج افرادی که اخیرا وارد حوزه ارزهای دیجیتالی شده ‌­اند، این است که آلت کوین چیست و بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری کدام است؟ به ارزهای دیجیتالی که پس از بیت کوین عرضه شده‌­ اند، آلت کوین می گویند. معمولا آلت کوین ‌­ها در چارچوب اساسی بیت کوین طراحی شده ‌­اند. بعضی از بهترین آلت کوین ‌ها که حتی در برخی موارد خاص موفق شده ‌اند تا از بیت کوین پیشی بگیرند عبارتند از؛ اتریوم، لایت کوین، زی کش، دش، ریپل، مونرو، نئو، بیت کوین کش، کاردانو، ای او اس که در ادامه به برخی از آن ها مفصل تر خواهیم پرداخت.


حتما بخوانید : آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال | کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟


ولی توجه به این نکته بسیار مهم است که سرمایه گذاری بر روی آلت کوین ‌­ها بدون تحلیل مناسبی از بازار، می تواند برای سرمایه گذاران ریسک بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. در مورد آلت کوین های تقلبی، یکی از نکات مهم که باید هنگام سرمایه گذاری در آلت کوین به آن توجه ویژه داشت این است که تمام آلت کوین‌ ها از اعتبار مناسبی برخوردار نیستند. بعضی از آلت کوین ‌ها در دسته ارزهای تقلبی یا اسکم کوین قرار می ‌گیرند. تنها راه ایمن برای انتخاب بهترین آلت کوین ‌ها برای سرمایه گذاری کسب اطلاعات از منابع معتبر است و افزایش سطح آگاهی شما از پروژه رمزارز و پشتوانه ها و تیم توسعه دهنده آن است.

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

۱) کاردانو با نماد ADA : ارز کاردانو یکی از پرطرفدارترین بلاک چین ­‌های اثبات اعتبار با پشتیبانی از قرارداد هوشمند محسوب می شود. این رمزارز غیرقابل استخراج است و مهم ­ترین هدف این ارز دیجیتال انجام تراکنش­‌ های بیشتر با هزینه کمتر و سرعت بالاتر است. قیمت کاردانو در سال ۲۰۱۸ به بالاترین میزان خود رسید و بعد از آن دچار رکود قیمت شد، ولی در ماه‌­ های اخیر قیمت این ارز یک موج صعودی را شروع کرده است. ارز کاردانو پروژه ‌­ای هدفمند و بلندپروازنه است که از نظر فعالان حوزه ارز دیجیتال بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ به شمار می رود.

۲) استلار با نماد XLM : استلار با نماد اختصاری XLM یکی از ارز­های دیجیتال است که در سال ۲۰۱۴ طراحی و به جهانیان معرفی شد. استلار یک شبکه متن باز، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است. یکی از قابلیت های ارز دیجیتال استلار این است که انجام تراکنش ­‌های سریع برون مرزی را امکان پذیر می ­‌کند. کارمزد کم و انجام تبادل بین انواع ارزها از دیگر امکانات این ارز دیجیتال به حساب می آید. با توجه به این که استلار از پتانسیل بالایی برای ایجاد تغییرات در بخش مالی برخوردار است، به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ­‌ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ به حساب می آید که می تواند در پرتفوی سرمایه گذاری تمامی افراد جای داشته باشد.

۳) اتریوم با نماد ETH : اتریوم را هم که همه میشناسند و این رمزارز نیز از جمله رمزارز‌‌هایی است که آینده روشنی را می ‌توان برای آن تصور کرد. اتریوم دومین رمزارز محبوب در بین کاربران ارز‌های دیجیتال می باشد و لقب اولین آلت کوین آینده دار را به خودش اختصاص داده است و توانسته ملکه رمز‌ارز‌ها شود. اتریوم پلتفرمی است که بر پایه آن می ‌توان برنامه‌ ها و قرارداد‌های گوناگونی را با بیش ترین میزان امنیت و با هوشمندی مثال ‌زدنی به اجرا درآورد. قیمت اتریوم نیز نوسانات جالبی را مانند بیت کوین تجربه کرده است. اتریوم برخلاف بیت کوین فقط یک ارز دیجیتالی نیست.


حتما بخوانید : استخراج اتریوم با گوشی | آموزش جامع استخراج اتریوم با موبایل


در حقیقت اتریوم یک پروژه بلاکچینی پیشرفته ‌تر محسوب می شود، چرا که توسعه دهندگان با استفاده از پلتفرم اتریوم رمزارزهای خود را می ‌سازند. اتریوم شروع به کار پروژه‌ های جدید بلاک‌ چینی را نیز خیلی آسان ‌تر کرده است و از همین روی یک آلت کوین آینده دار برای سرمایه گذاری به شمار می رود. اتریوم در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد حجم معاملات در بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است. با توجه به تأثیر عوامل گوناگون در تغییر قیمت اتریوم، پیش‌ بینی آینده اتریوم کار آسانی نیست، اما پر کردن گپ بزرگ قیمتی و رسیدن به سقف تاریخی ۱۳۰۰ دلار را برای این ارز در سال ۲۰۲۱ متصور هستیم.

۴) دش با نماد DASH : بیشتر تحلیل گران ارز دیجیتال بر این باورند که با توجه به این که دش سرمایه­‌ های زیادی را به خود جلب کرده، می ­‌تواند یکی از بهترین آلت کوین­‌ های سال ۲۰۲۱ برای سرمایه گذاری محسوب شود. حائز اهمیت ترین مزیت دش سرعت بالا در انجام معاملات می باشد. دش در سال ۲۰۱۴ با قیمتی کم تر از ۱۰ دلار به بازار معرفی شد. قیمت دش در سال ۲۰۱۷ شروع به افزایش کرد، به صورتی که رکورد قیمت دش در اواسط ماه دسامبر به بالای ۱۵۴۰ دلار رسید. دش هم مثل سایر آلت کوین ها، وابستگی قیمتی زیادی با قیمت بیت کوین دارد و هر نوسان در قیمت بیت کوین، قیمت این رمزارز را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد.

۵) مونرو با نماد XMR : مونرو یک ارز دیجیتال امن است که الگوریتم اجماع اثبات کار را مورد استفاده خود قرار می دهد. مونرو در ۱۸ آوریل ۲۰۱۴ به جهانیان معرفی شد. قیمت این ارز دیجیتال در ۱۲ مارس ۲۰۲۰ در یک سقوطی تاریخی به ۲۴٫۰۵ دلار ریزش کرد، ولی رفته رفته سعی در پر کردن گپ قیمتی کرد. بنیاد کریپتو گراند پیش بینی کرده است که قیمت ارز مونرو در سال ۲۰۲۱ تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند. از نظر بیشتر تحلیل­گران معروف دنیای ارز دیجیتال مونرو در سال ۲۰۲۱ پتانسیل این را دارد که بیت کوین را به چالش بکشد. با توجه به این که آینده مونرو درخشان به نظر می ‌­رسد می­‌ توان در مورد آن به عنوان بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری فکر کرد.

سرمایه گذاری در آلت کوین ها

۶) لایت کوین با نماد LTC : وقتی از بهترین آلت کوین ها صحبت می ‌کنیم، نمی ‌توانیم لایت کوین را از قلم بی اندازیم. لایت کوین اولین ارز دیجیتال است بسیار مشابه بیت کوین است و از آن عنوان بیت کوین نقره‌ ای هم یاد می‌ شود. لایت کوین در سال ۲۰۱۱ به وسیله چارلی لی به بازار معرفی شد تا مثل بیت کوین برای خریدها و تراکنش‌ های روزمره بتوان از آن استفاده کرد. با وجود شباهت ‌های زیادی که بین لایت کوین و بیت کوین وجود دارد، ولی سرعت تراکنش‌ ها در شبکه لایت کوین بسیار سریع ‌تر از بیت کوین است!

۷) نئو با نماد neo : نئو در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک نسخه چینی بهبود یافته از اتریوم ارائه شد تا استفاده از قرارداد هوشمند در آن نسبت به اتریوم برای جامعه‌ ای بزرگتر در دسترس قرار بگیرد، به این خاطر که نئو در مقایسه با اتریوم زبان ‌های برنامه نویسی بیشتری را می ‌پذیرد. نئو اولین پروژه بلاکچین در کشور چین بود که توانست تاییدیه خود را از سوی قانون ‌گذاران این کشور دریافت نماید. همین امر موجب شد نئو به شدت پیشرفت کند و در سال ۲۰۱۷ در بین بهترین آلت کوین ‌های بازار قرار بگیرد. امروزه نئو بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار ارزش بازار دارد که رقم جالب توجهی است.

نحوه سرمایه گذاری در آلت کوین ها

سرمایه گذاری بر روی آلت کوین ها بدون دانش در مورد هر آلت کوین، ریسک ها و فرصت ‌هایی که هر کدام از این آلت کوین ها دارند کار بسیار اشتباهی است. همچنین شما به هنگام خرید آلت کوین ها باید کیف پول دیجیتالی داشته باشید که برای ایجاد این کیف پول شما باید یکسری از قوانین را رعایت کنید، چنانچه به خوبی این قوانین را ندانید به دلیل تحریم بودن ایران، کیف پول شما به همراه آلت کوین هایی که در آن دارید بلوکه می شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


از همین روی چنانچه می خواهید بر روی آلت کوین ها سرمایه گذاری کنید، ابتدا باید اطلاعات کلی و مناسبی را در خصوص این بازار کسب کنید، سایت کد بورس در همین راستا سری مقالاتی را آماده کرده و به صورت رایگان در سایت منتشر کرده است که همه عزیزان با هر سطح سوادی که در دنیای ارزهای دیجیتال دارند، بتوانند برای شروع فرآیند سرمایه گذاری در این بازار سودآور و پر ریسک اقدام کنند. پس اگر دوست دارید در مورد ارزهای دیجیتال مختلف، اطلاعات مناسبی را کسب کنید، حتما به مقالات بخش ارزهای دیجیتال سایت سر بزنید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

بعضی از افراد به اشتباه فکر می ­‌کنند بیت کوین همواره پرچم­دار ارزهای دیجیتال خواهد بود و این در حالی است که آلت کوین ‌ها در یک سال اخیر عملکرد خوبی را از خود نشان­ داده ‌اند. در این مطلب لیست ۷ تایی از بهترین آلت کوین ‌هایی را که از پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ برخوردارند را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، ولی این موضوع را در خاطر داشته باشید که پیش از هر گونه سرمایه گذاری، تحقیق و بررسی‌­ های بیشتری انجام دهید.

برخی آلت کوین‌‌ ها آینده بسیار درخشانی دارند که بسیاری صاحب نظران حوزه ارزهای دیجیتال، آنها را آلت کوین ‌‌هایی می ‌‌دانند که می ‌‌تواند در سبد دارایی ارز دیجیتال شما باشد. در این بین می‌‌ توان به ارزهایی مانند؛ مونرو (Monero)، نئو (NEO)، کاردانو (Cardano)، ای او اس (EOS)، بایننس کوین (BNB)، ریپل (Ripple, XRP)، زدکش (ZCash)، دش (Dash)، لایت کوین (Litecoin)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، استلار (Stellar)، کازماس (Cosmos)، آیوتا (IOTA)، میکر (Maker)، دوج کوین (Dodgecoin)، BAT، نم (NEM) و ترون (Tron) اشاره کرد. به تازگی برخی آلت کوین‌‌ها نیز به این لیست اضافه شده و افزایش قیمت فراوانی داشته‌‌اند. از جمله این موارد جدید می‌‌توان به Band Protocol، چین لینک (Chainlink)، دیجی بایت (Digibyte) و آلگوراند (Algorand) اشاره داشت. اگر دوست دارید در مورد سرمایه گذاری بیت کوین کش بدانید، مطلب آن را از دست ندهید.

در انتهای مطلب امیدوارم از این مقاله که در خصوص سرمایه گذاری در آلت کوین ها بود، نهایت استفاده را برده باشید.

از نظر شما بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ کدام است؟

برای دوستانتان بفرستید: