Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بیت کوین یا فارکس | کدام برای معامله بهتر است؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بیت کوین یا فارکس | کدام برای معامله بهتر است؟

بیت کوین یا فارکس سوال اصلی اینجاست؟ در ابتدای مقاله باید خاطر نشان کرد که در حقیقت بعضی از افرادی که در سرمایه‌ گذاری و بازار های سرمایه فعالیت دارند، در بیت‌ کوین و بازار جهانی ارز که همان فارکس به شکل همزمان معامله می‌ کنند و در پی کسب فرصتی مناسب به منظور سود کردن می باشند. معملات کوتاه‌ مدت، بلند‌ مدت و تحلیل‌ های اقتصادی در هر ۲ بازار قابل بهره گیری خواهد بود. با این وجود می توان گفت که بازار جهانی ارز و بیت‌ کوین تفاوت‌ های حائز اهمیتی با هم دارند. معمله کنندگان تازه‌ کار با تحلیل مزایا و معایب خاص این ۲ بازار مالی قادر خواهند بود بازار مناسب را به منظور معامله‌ گری خود انتخاب نمایند. در این مطلب همراه سایت کد بورسی باشید تا پاسخ این سوال که بیت کوین یا فارکس مناسب تر هستند را دریابید.

(توجه داشته باشید که این مطلب در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۲ بروزرسانی شده است)

بیت کوین یا فارکس ؟

اگر بخواهیم در ابتدا پیشینه مختصری از فارکس و بیت‌ کوین بیان کنیم تا بتوانیم بهتر به سوال بیت کوین یا فارکس جواب بدهیم، باید گفت که تبدیل ارز های کشور های گوناگون به یک دیگر از اواخر قرن ۱۹ میلادی که استاندارد طلا برای پول به کار گرفته شد رونق ویژه ای به خود دید. مشخص کردن ارزش ارز ها طبق طلا، راهی استاندارد به منظور ارزش گذاری ارز ها به وجود آورده بود. در آن هنگام کاور کنندگان ریسک و سفته‌ بازان قادر می بودند در تلاش به منظور کسب سود و ثروت، ارز ا را به یک دیگر تبدیل نمایند. در ادامه و با پیشرفت تکنولوژی، اقتصاد جهانی از نقل و انتقال فیزیک پول به انتقال الکترونیکی آن روی آورد. با شروع قرن ۲۱ صرافی‌ های بین‌ المللی تحت یک پلتفرم با نام بازار جهانی ارز یا فارکس در کنار هم گرد آمدند.

حتما بخوانید : معرفی انواع کیف پول بیت کوین – بهترین کیف پول بیت کوین


شایان ذکر است که با این وجود، تکنولوژی حرکت رو به جلوی خود را در خصوص با بازار الکترونیک پول متوقف نکرد و در سال ۲۰۰۹ میلادی یک برنامه نویس کامپیوتر ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو نوع جدیدی از پول را با اسم بیت‌ کوین اختراع کرد که انقلابی در این زمینه به وجود آورد. در واقع بیت‌ کوین سریعا تبدیل به نمادی برای دارایی ‌های وابسته بر اینترنت شد که امروزه تحت عنوان کریپتو کارنسی‌ ها شناخته می شوند. هرچه مقبولیت بیت‌ کوین در میان عام مردم بیشتر می‌ شد، معاملات آن نیز رونق بیشتری به خود می دید. جالب است بدانید که بیت‌ کوین و دیگر ارز های دیجیتال به عنوان پول‌ آینده معرفی شده اند. هرچند معلوم نمی باشد که این اتفاق در نهایت به وقوع می پیوندد و یا خیر؛ ولی امروزه نیز سیستم اقتصادی سنتی پرچمدار ارزش‌ مالی و تجارت به حساب می آید.

مقدار سرمایه موجود در بازار بیت کوین و فارکس

پیش از این که تصمیم بگیرید که قصد دارید در بازار بیت‌ کوین معاملات خود را انجام دهید و یا بازار جهانی ارز می بایست یک نکته حائز اهمیت را در نظر داشته باشید و آن هم درک اندازه و مقدار سرمایه موجود در هر یک از این بازار ها به شمار می رود. اغلب هرچه یک بازار گسترده تر و عمیق تر باشد، نقد شونگی، عمق بازار و پایداری آن نیز به طبع بیشتر خواهد بود. در حال حاضر بازار جهانی ارز بزرگ ترین بازار جهان به حساب می آید، کاربران از سرتاسر جهان در بازار جهانی ارز حضور پیدا کرده و از راه دور و روزانه اقدام به ترید کردن می کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این موضوع موجب افزایش نقد شوندگی جفت ارز ها و ثبات این نوع از بازار شده است. در این راستا پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌ های اینترنتی موجب آن گردیده است که در طول بیشت سال اخیر بازار جهانی ارز رشد چشم گیری را به خود ببیند. بسیار جالب است در نظر داشته باشید که گردش سرمایه در بازار جهانی ارز به تریلیون‌ ها دلار دست پیدا کرده است که واقعا قابل توجه و تحسین است. بالا رفتن سطح آگاهی مردم و دست یابی هرچه بیشتر به اینترنت این بازار را با سرعت بسیار بالا تری به پویایی وادار کرده است. در بازار جهانی ارز ۷ ارز اصلی وجود داشته که سهم زیادی در ترید ها دارند و در ادامه لیست این ۷ ارز مشهور و پر طرفدار در بازار جهانی ارز را بیان خواهیم داشت :

  • یورو
  • فرانک سوییس
  • ین ژاپن
  • دلار آمریکا
  • دلار استرالیا
  • پوند بریتانیا
  • دلار کانادا

می توان گفت که از طرف دیگر ماجرا بیت‌ کوین در یک اندازه بسیار کوچک‌ تر مورد معامله قرار می گیرد و فقط نماینده قسمتی از بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. این نکته را باید در نظر داشت که تعداد بیت‌ کوین‌ های موجود در جهان فقط ۲۱ میلیون می‌ تواند باشد و از لحاظ حجم معاملات، به صورت کلی حجم معاملات بیت‌ کوین در برابر بازار چند تریلیون دلاری بازار جهانی ارز بسیار کوچک محسوب می گردد. در ادامه موضوع و در بحث ارزش و سوددهی، بیت‌ کوین توجه بسیاری از سرمایه‌ گذاران را به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۷ قیمت هر بیت‌ کوین در یک بازه زمانی کمی با ۴ هزار دلار افزایش رو به رو شد.

فارکس یا بیت کوین

ارزش بازار بیت‌ کوین در حال حاضر ۱۳۰ میلیارد دلار می باشد و معاملات روزانه بیت‌ کوین به ۱۶ میلیارد دلار رسیده است. چنانچه قصد داشته باشیم با یک مقایسه کوچک عظمت بازار جهانی ارز را در مقابل بیت‌ کوین به نمایش بگزاریم، می‌ توان به کم معامله‌ ترین ارز موجود در بازار جهانی ارز که همان فرانک سوییس می باشد اشاره کرد، در واقع می توان گفت که گردش روزانه سرمایه برای فرانک سوییس ۱۰۰ ها میلیارد دلار خواهد بود. در بحث گردش سرمایه و عمق معاملات بیت‌ کوین قابل مقایسه با بازار جهانی ارز نخواهد بود. به هر روی بیت‌ کوین به منظور سرمایه‌ گذاران فعال نکات مثبت زیر را به دنبال خواهد داشت.

نقاط قوت بیت‌ کوین

نوسان بسیار زیاد قیمتی : گردش محدود بیت‌ کوین موجب خواهد شد تا یک فضای مناسب به منظور استفاده سرمایه‌ گذارانی به وجود آید که به شکل روزانه ترید دارند. افزایش قیمت بیشتر از ۵ درصد در روز چیزی است که کاربران را به حضور در بازار بیت‌ کوین علاقه‌ مند تر می کند.

فعالیت ساده : فقط مواردی که به منظور فعالیت در بازار بیت‌ کوین احتیاج خواهید داشت حضور یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال و دسترسی به بازار محسوب می شود؛ حتی چنانچه خواستید بدون پلتفرم معاملاتی، کار خود را پی ریزی کنید، قادر خواهید بود فقط با یک کیف پول اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتال گران قیمت نمایید.

حتما بخوانید : تفاوت بورس و فارکس – فرق بازار فارکس و بازار بورس


هزینه‌ اندک : هزینه های اندک انجام تراکنش در ارز دیجیتالی مثل بیت‌ کوین بسیار کم خواهد بود. چنانچه به صورت مستقیم اقدام به خرید و فروش بیت‌ کوین نمایید هزینه‌ های انجام تراکنش بسیار پایین خواهد آمد و موجب تعجب شما عزیزان خواهد شد؛ ولی چنانچه از یک بروکر به منظور این کار بهره بگیرید؛ هزینه‌ ها هم نیز به مراتب بالا تر می رود.

تاثیر پذیری پایین : به همان صورتی که مستحضر هستید، بیت‌ کوین یک سیستم غیر متمرکز می باشد و هیچ سازمان و دولتی روی آن کنترل ندارند، از همین روی اتفاقاتی که اغلب زمان ها روی بازار ارز و سرمایه موثر خواهد بود، قدرت نفوذ به بیت‌ کوین را نداشته و قیمت‌ آن دستخوش تغییرات نخواهد شد. مشکلات سیاسی و اقتصاد جهانی تاثیر محسوسی بر روی بازار بیت‌ کوین نخواهند داشت. معامله بیت‌ کوین مزایای بسیاری برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت؛ ولی برخی موارد وجود دارند که امکان دارد شما را از فعالیت در این بازار دلسرد نماید، که در ادامه در این مقاله از کد بورسی به آن خواهیم پرداخت:

نقاط ضعف بیت‌ کوین

هک و دزدی : بیت کوین به همراه سایر ارز های دیجیتال در مقابل موضوعی مانند هک و دزدی امنیت مناسبی را به همراه نخواهند داشت؛ ولی از طرفی این بازار به منظور استفاده هکران و دزدان هدف بسیار مناسبی خواهد بود و در سال‌ های اخیر صاحبان بیت‌ کوین ضرر های بسیاری بدین وسیله متحمل شده‌ اند.

قطعی : این نکته را مد نظر داشته باشید که با توجه به ماهیت بیت‌ کوین هرگونه اختلال به وجود آمده در بلاکچین و یا قطع شدن و از دسترس خارج شدن کامپیوتر شما می‌ تواند ضرر زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

دسترسی محدود و عدم وجود قوانین مناسب و ثابت : قوانین ترید بیت‌ کوین در مناطق جغرافیایی گوناگون، بسیار با یک دیگر فرق خواهد داشت، به عنوان مثال در بعضی از کشور ها معامله آن ممنوع بوده و یا صرافی معتبری درون آن کشور به فعالیت نمی پردازد. هیچ استاندارد خاصی نیز به منظور معامله بیت‌ کوین وجود نخواهد داشت و هر صرافی و بروکری قادر است به شیوه ای که خودش صلاح می داند عمل کند. این عدم وجود قوانین می تواند اندکی شما را از حضور در این بازار هراسان کند.

نقاط قوت و ضعف بازار جهانی ارز یا همان فارکسفارکس

در خصوص با مزایا و معایت بازار جهانی ارز می توان این طور بیان کرد که در واقع معامله ارز در بازار جهانی ارز می‌ تواند مزایا و معایب بسیاری به منظور استفاده کاربران داشته باشد. در حقیقت بازار جهانی ارز قابلیت های دارد که بیت‌ کوین از آن‌ها بی بهره است. در ادامه به قسمتی از این موارد اشاره خواهیم داشت :

گردش سرمایه بالا : در واقع حجم بسیار بالای معاملات در بازار جهانی ارز عمق و سود مناسب و ثابتی را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت که در آن قادر خواهید بود ارز های بسیاری را با گستردگی بسیار زیاد مورد معامله قرار دهید.

ثبات : شایان ذکر است که نرخ‌ ارز های خارجی از ثبات مناسبی برخوردار می باشند. حجم زیاد معاملات انجام شده موجب خواهد شد تا بازار جهانی ارز از ثبات خوبی برخوردار باشد و به صورت ناگهانی موجب ورشکست شدن شما عزیزان نگردد.

وجود اهرم : در ذهن داشته باشید که بروکر‌ ها و بنگاه‌ های فعال در بازار جهانی ارز از نرخ‌ های مشخصی استفاده می کنند. سود ۵۰ به ۱، ۱۰۰ به ۱ و ۲۰۰ به ۱ از انواع نرخ‌ هایی به حساب می آید که در میان بروکر‌ ها رایج تر می باشد. هرچند که بازار جهانی ارز بزرگ ترین بازار سرمایه‌ گذاری و معاملات جهان محسوب می شود؛ ولی بعضی موارد وجود خواهد داشت که حضور در بازار جهانی ارز را کمی خطرناک خواهد کرد :

نوسان کم : احتمال دارد بعضی افراد نوسان کم را مناسب تر بدانند، ولی برای یک تریدر واقعی، نوسانات است که می‌ تواند پولساز به حساب آید. در بازار جهانی ارز کم پیش می‌ آید که قادر باشید با یک معامله یک شبه زندگی‌ خود را عوض کنید.

حضور رقبای بزرگ : در این خصوص بدانید که نهاد ها و شرکت‌ های بزرگ و سرمایه‌ داران سرشناس موجب خواهند شد که رقابت برای تریدرهای خرد دشوار تر از همیشه شود.

هزینه‌ بالا : می توان گفت که هزینه‌ های انجام معاملات و تراکنش‌ ها مثل اسپرد در بازار جهانی ارز بسیار زیادی می باشد و بعضی زمان ها سود شما را تحت شعاع قرار خواهد داد.

تفاوت های بیت‌ کوین و فارکس

برای این که بدانیم بیت کوین یا فارکس برای ما جای بهتری است، بهتر است تفاوت های بیت کوین و یا فارکس را بررسی کنیم. به همان شکلی که احتمالا تا به حال متوجه شده اید معامله در بیت‌ کوین و بازار جهانی ارز در بسیاری از موارد به یک دیگر شباهت هایی خواهند داشت. شاخص‌ ها، استراتژی‌ ها، تحلیل‌ ها و مواردی از این دست می توانند در هر یک از این بازار ها به کار رفته باشند؛ ولی فراتر از بحث ‌های فنی و تکنولوژیک این ۲ مورد تفاوت‌ های بسیار زیادی با یک دیگر خواهند داشت که در ادامه بعضی از این تفاوت‌ ها را برای شما عزیزان عنوان خواهیم کرد :

افتتاح حساب کاربری : فرآیند افتتاح حساب در صرافی‌ مثل ایجاد اکانت در دیگر وبسایت ‌هاست. فرآیند کار همان روند معمول ارائه دادن ایمیل، انتخاب رمز عبور و تایید آدرس ایمیل است. زمانی که ثبت نام انجام شد، برای این‌ که امکان سپرده ‌گذاری و برداشت از حساب خود را داشته باشید، نیاز است فرآیند تایید هویت را بگذرانید. به منظور ثبت نام در کارگزار فارکس یا همان بروکر نیز مراحل کار دشواری لازم نیست و همان روند افتتاح حساب در صرافی را دارد. مثل مورد فوق برای انجام فعالیت سپرده‌ گذاری و یا انجام معامله، تایید هویت کاربر اجباری و الزامی است. امکان دارد اسکن از مدرکی که اثبات شناسایی و آدرس شما باشد، لازم گردد. در نظر داشته باشید که در مسیر پاسخگویی به سوال بیت کوین یا فارکس باید حتما موضوع افتتاح حساب کاربری و نحوه آن را مد نظر داشته باشید.

ساعات معاملاتی : در حقیقت باید این نکته را در خاطر داشته باشید که بازار جهانی ارز و بیت‌ کوین هر ۲ به سادگی در دسترس خواهند بود و در سرتاسر جهان مردم امکان ورود به آن‌ها را در اختیار خواهند داشت. در این راستا ذکر این نکته ضروری است که بازار جهانی ارز از روز یکشنبه تا جمعه به شکل ۲۴ ساعته باز خواهد بود و شنبه تنها روزی است که بازار جهانی ارز فعالیتی نخواهد داشت؛ از طرفی دیگر شما عزیزان قادر خواهید بود در بیت‌ کوین و دیگر ارز های دیجیتال هر روز هفته و تمامی ساعات روز اقدام به معامله نمایید.

میزان نوسانات : در خصوص با میزان نواسان این دو بازار مالی باید گفت که در حقیقت درصد بالا و پایین شدن پول در بازار جهانی ارز و بیت‌ کوین مشابه یک دیگر نیست. نوسانات به منظور اتخاذ تصمیمات یک تریدر بسیار حائز اهمیت خواهد بود و موجب خواهد شد تا پتانسیل کسب سود افزایش پیدا کند. به همان شکلی که پیش تر هم خدمت شما عزیزان عنوان شد، بیت‌ کوین و سایر ارز های دیجیتال در این قسمت وضعیت بسیار مناسب تری خواهند داشت و با نوسان‌ های ناگهانی قادر خواهند بود در یک معامله سود خوبی نصیب شما عزیزان کنند. افزایش توجه به ارز های دیجیتال و ماهیت آن‌ ها موجب می شود که این نوسانات در فضای بیت‌ کوین عادی به نظر آید. هرگونه توییت و خبر کوچکی در مورد بیت‌ کوین قادر است موج بزرگی را به همراه خود داشت باشد.

حتما بخوانید : اسکالپ تریدینگ چیست و معاملات اسکالپ در ارزهای دیجیتال چگونه است؟


خرید و فروش ارز : انجام معاملات خریداری ارز و یا فروختن آن در صرافی احتیاج به کسب دانش خاصی ندارد و برای این کار تنها کافی است تریدر ابزار معاملاتی دلخواه خود را برگزیند، نمودار قیمت ‌ها را مشاهده کند و وارد ترید گردد. شما در حکم معامله گر ارز دیجیتال، امکان گذاشتن سفارشات خریداری، به فروش رساندن و به کار بردن stop limit و یا limit order را دارید، اما از این بابت صرافی‌ ها محدودتر از بروکرها هستند. شما به عنوان معامله گری که بخواهید از پلتفرم بروکر برای خرید و فروش استفاده نمایید، امکانات مخصوصی را در اختیار دارید. آنها به شما کمک می‌کنند تا تکنیک ‌های خود را دقیق‌تر پیاده سازی نمایید. به طور مثال شما می توانید اندیکاتورهای اضافی بر روی نمودار قیمت گذاشته و از ابرازهای تحلیل تکنیکال بهره مند شوید.

امنیت و اعتبار : در این بخش باید توجه داشت که مدت زمان زیادی به طول انجامید تا بازار جهانی ارز توانایی جلب اعتماد کاربران خود را به دست آورد و به محلی امن به منظور انجام معاملات تبدیل شود. آیا کلاهبرداران در این فضا وجود خارجی خواهند داشت؟ مطمئنا جواب بله خواهد بود؛ ولی داده ها و اخبار به منظور یافتن یک بروکر قابل اعتماد به سادگی در دسترس خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تحقیقاتی به منظور پیدا کردن یک بروکر خوب داشته باشیم. دقیقا همین موارد در خصوص با بیت‌ کوین و صرافی‌ ها و کیف‌ پول‌ های آن نیز صدق خواهد کرد. در حال حاضر دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات بسیار گسترده تر از پیش شده است و تمامی افراد قادر می باشند به سادگی اطلاعات درست را یافته و تصمیم‌ گیری نمایند. دزدی و کلاهبرداری هنوز هم وجود دارد؛ ولی با اندکی تحقیق می‌ توان جلوی ضرر را جلو تر از ضرر گرفت.

سپرده‌ گذاری و برداشت از حساب : قرار دادن پول فیات در صرافی ‌های ارز دیجیتال به عنوان سپرده مالی دردسرهایی را به همراه دارد. برای مثال برای نگهداری سپرده در بایننس امکان ذخیره دلار و یا یورو نیست و لازم است از رمزارز استفاده شود. بنابراین شما باید بتوانید ابتدا مقداری رمزارز بخرید و سپس آن را سپرده کنید. در کارگزاری ها و بروکرها گذاشتن سپرده در حساب و یا برداشت از آن، به صورت معمول به شکل دلار یا یورو انجام پذیر است، لذا برعکس صرافی‌ ها انجام فعالیت های واریز و برداشت با ارز دیجیتال نیست. شاید اگر جستجو کنید بتوانید بروکرهایی که ارزهای دیجیتال را می پذیرند، پیدا کنید.

در انتهای این بخش باید خاطر نشان کرد که هرچه یک کیف پول و صرافی مدت بیشتری در سطح بالایی قرار داشته باشد، شهرت و اعتبار بیشتری دریافت خواهد کرد. خطر و ریسک دائما در بحث معاملات آنلاین وجود خواهد داشت؛ ولی شما عزیزان قادر خواهید بود با بالا بردن سطح آگاهی خود، بهتر در خصوص با پول خودتان و میزان ریسک دلخواهتان تصمیم اتخاذ نمایید. هرچند قوانین ویژه ای بر فضای ارز های دیجیتال حاکم نمی باشد؛ ولی با گسترش آن کشور ها و دولت‌ های گوناگون با ایجاد سازمان‌ های نظارتی به هرچه امن‌ تر شدن آن کمک شایانی خواهند کرد. دقیقا همانند بازار جهانی ارز روزی خواهد رسید که ریسک و دزدی در بیت‌ کوین نیز به حداقل سطح خود برسد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

می توان گفت که این سوال بسیار دشوار می باشد؛ بخاطر این که هیچ روشی به منظور یافتن پاسخ مطمئن برای آن وجود نخواهد داشت. بازار جهانی ارز بهتر در میان مردم جای گرفته است و شاید فهم کارکرد آن ساده تر از دیگر بازار های نوپا باشد؛ ولی با کمی تحقیق و مطالعه می‌ توان در بیت‌ کوین نیز به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کرد. هر ۲ بازار فرصت‌ های بسیاری جهت عرضه دارند و قادر خواهند بود موجب ثروت و سودسازی شما شوند. پیش از این که بیت‌ کوین ظهور کند؛ بازار جهانی ارز فقط منبع معاملات آنلاین و جهانی بود و گاهی به عنوان بهشت سرمایه‌ گذاران معرفی می شد. جالب است بدانید که به بازار جهانی ارز لقب آخرین بازار آزاد را نیز داده‌ اند.

امروزه بیت‌ کوین نیز به بازار جهانی ارز ملحق شده و یک بازار آزاد دیگر به وجود آمده است. همان طور که می دانید بیت‌ کوین توسط هیچ کشوری مدیریت و کنترل نمی شود و سازمان خاصی نیز روی آن نظارت ندارد. بیت‌ کوین تنها جایی است که افراد قادرند بدون تایید دولت‌ ها و یا بانک‌ های مرکزی اقدام به انجام معاملات کنند. به جای این موارد، اعتبار بیت‌ کوین توسط میلیون‌ ها سرمایه‌ گذار و ماینر مورد تایید قرار خواهد گرفت. همه اطلاعات تراکنش‌ های بیت‌ کوین در یک دفتر کل آنلاین ذخیره گشته و هر گونه تلاش به منظور هک و دستکاری در آن غیر ممکن است. هک و دزدی فقط از کیف پول‌ ها امکان‌ پذیر خواهد بود که آن‌ ها‌ هم با به کار بردن بعضی از راه های امنیتی در برابر حملات ایمن تر از پیش خواهند شد.

در انتهای این مقاله جامع و کاربردی که به انتخاب بیت کوین یا فارکس برای سرمایه گذاری و ترید پرداخت، باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که شخصا بازار بیت کوین را مناسب تر و جذاب تر از بازار جهانی ارز میدانیم و این یک نظر شخصی است و نباید مبنای انتخاب شما عزیزان باشد.

شما نظرتان را بگویید؛ بیت کوین یا فارکس را مناسب تر می دانید؟

برای دوستانتان بفرستید: