برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

معرفی صرافی معتبر ایرانی با کارمزدهای کم

پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن، یکی از دغدغه ها و مشکلات ذهنی بسیاری از سرمایه گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال است؛ اگر به هر کسی بگویید که به معرفی صرافی معتبر ایرانی بپردازد، امکان دارد پاسخ ها متفاوت باشد زیرا هر فردی برای خودش معیارها و ویژگی هایی را در نظر دارد ولی به طور کلی برای اینکه مبادرت به معاملات ارز دیجیتال نمایید باید شرایط و ویژگی هایی را در نظر داشته باشید، با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال در سالهای اخیر توانسته محبوبیت بالایی را برای خود ایجاد کند و افراد زیادی را جذب نماید، بدین ترتیب صرافی های مختلفی هم به دنبال این تقاضا تاسیس شده اند که شما با توجه به معتبر بودن آنها می توانید خریدار یا فروشنده انواع ارزهای دیجیتال باشید، لذا در حال حاضر موضوعی که وجود دارد مطمئن بودن از جنبه های مختلف یک صرافی است که در این مطلب تحت عنوان معرفی صرافی معتبر ایرانی به آن اشاره خواهیم داشت.

معرفی صرافی معتبر ایرانی

ویژگی هایی که یک صرافی ارز دیجیتال باید داشته باشد؛ البته با یک سرچ در گوگل به راحتی می توانید به همه صرافی های فعال، دست پیدا کنید که هر یک از اینها مدعی هستند که بهترین صرافی هستند، البته باید هر سرمایه گذار و فعال اقتصادی در حوزه ارزهای دیجیتال با دقت فراوان به حل این مشکل بپردازد و بهترین انتخاب را داشته باشد. می توان به صورت خلاصه به بعضی از تواناییهای صرافی های مختلف اینگونه اشاره نمود:

  • داشتن توانایی ارتباط با دفتر مرکزی
  • کیفیت و کمیت پاسخگویی در ارائه خدمات
  • راحتی در خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال
  • مشخص بودن دفتر مرکزی و داشتن کارآمد و جذاب
  • داشتن شبکه های اجتماعی مختلف و در ارتباط بودن با مدیران
  • درصد کارمزد  معاملاتی که در صرافی انجام می گیرد و نحوه محاسبه آنها
  • گذراندن انواع تست های امنیتی و داشتن گواهی های مرتبط در این زمینه
  • اعتبار تیم به عنوان مسئول اصلی مراقبت از سایت و داشتن شهرت تیم فنی و پشتیبانی قوی
  • تعداد رمزارزهایی که در یک صرافی قابل معامله هستند هر چه جامع تر و کاملتر باشد کارآیی بیشتری دارد

حالا ممکن است برای عده ای، درصد کارمزد خیلی اهمیت داشته باشد و برای فرد دیگری سرعت بالا و آسان بودن معاملات در نظر باشد، بنابراین باید هر فردی با توجه به معیارهایی که در نظر دارد بهترین صرافی را انتخاب کند.

ایرانی یا خارجی؟ کدامیک از این صرافی ها بهتر هستند؟

سوالی که در اینجا مطرح است، اینست که آیا می توان به صرافی های داخلی اعتماد کرد، البته همانطور که می دانیم به طور کلی کاربران ایرانی، مجوز حضور مستقیم در دنیای رمزارزها در بروکرهای معتبر جهانی را ندارند در یک کلام، به سبب تحریم های مالی ایران، کاربران ایرانی نمی توانند از صرافی های معتبر جهانی که اکثرشان از قوانین تجاری آمریکا پیروی می کنند استفاده کنند به همین علت، استفاده مستقیم از صرافی های شناخته شده ارز دیجیتال جهانی برای کاربران ایرانی غیر ممکن است و همچنین به سبب نبود زیرساخت مناسب مالی در ایران، ما قادر به واریز یا برداشت وجه به صورت ارزی نیستیم.

حتما بخوانید : معرفی صرافی بایننس به زبان ساده


این موضوع باعث شده که اینطور به نظر برسد که برای یک کاربر ایرانی، بهترین صرافی ارز دیجیتال می تواند یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی باشد،اگر شما قادر به تهیه vpn معتبر هستید که می تواند یک آی پی مشخص به شما اختصاص دهد و راه حل مشخصی از نظر پرداخت و برداشت دارید مسلما بهترین صرافی می تواند یکی از صرافی های خارجی باشد، اما اگر با موارد ذکر شده در بالا مشکل دارید بهتر است سراغ یکی از بهترین صرافی های ایرانی بروید.

بطور کلی در داخل کشور، دهها مورد صرافی به صورت اینترنتی ایجاد شده است اما به جهت اینکه قانون مشخصی در مورد ارزهای دیجیتال و صرافی ها در ایران وجود ندارد عملاٌ احداث صرافی کاری ساده است اما در بین تمام صرافی های موجود چند مورد معتبر وجود دارد که توانسته اند اعتماد کاربران داخلی را بیشتر جلب کنند این صرافی ها عبارتند از؛ اکس کوینو، والکس، نوبیتکس و اکسیر.

۱) صرافی ارز دیجیتال اکس کوینو

این صرافی از سال ۱۳۹۶ فعالیتش را در زمینه رمزارزهادر فضایی دوستانه، حرفه ای و قابل اعتماد شروع کرده است و روزانه چندین هزار کاربر، در این سایت اقدام به خرید وفروش ارزهای دیجیتال می کنند؛ طبق آمار و نظریه برخی کارشناسان، ایرانیان در رده ششم علاقه مندان به ارزهای دیجیتال هستند و همین امر باعث شده که با توجه به مشکلات تحریم ایران و عدم دسترسی ایرانیان به صرافی های خارجی، این صرافی نظر کاربران ایرانی را جلب کند.

حتما بخوانید : نحوه خرید ارز دیجیتال استلار در ایران چگونه است؟


آیا سایت EXCOINO معتبر است؟ تیم این صرافی، از افراد متخصص در حوزه فناوری امنیت شبکه و محتوا تشکیل شده است و امکان خرید وفروش برترین ارزهای دیجیتال را در بستری مطمئن و امن فراهم کرده است و کاربران خود را برای نگهداری امن سرمایه هایشان در کیف پول ارز دیجیتال مخصوص اکسکوینو یاری می کند و همچنین کاربران می توانند در این صرافی در فضایی سالم، بدون هیچ یک از موانع تحریمهای اقتصادی، به خرید و فروش و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بپردازند.

جدیدترین خبرهای ارز دیجیتال در اکسکوینو : یکی از قابلیتهای وب سایت EXCOINO ارائه به روزترین اخبار وآخرین مطالب، اتفاقات ارزهای دیجیتال به همراه ارائه تحلیل قیمت های ارزهای دیجیتال است که البته برای کاربران، این اطلاعات می تواند بسیار مفید باشد.

داشتن اپلیکیشن موبایل : یکی از مهم ترین قابلیت های یک صرافی، داشتن اپلیکیشن موبایلی است که البته این صرافی، این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرده است تا بتوانند در هر مکان و در هر زمان، با استفادهاز این اپلیکیشن به مدیریت کیف پول خود بپردازند.

مزایا صرافی اکس کوینو

  • کارمزد بسیار پایین
  • امنیت بالای خرید و فروش
  • داشتن کیف پول اختصاصی
  • ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای
  • نرخ ثابت ۲ درصد برای تبدیل ارز به ارز
  • انجام تراکنش ها با سرعت بسیار بالا
  • جایزه برای تراکنش های بالای ۲۰ دلار
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل
  • ارائه خدمات با تکیه بر فن آوری بلاکچین
  • داشتن قابلیت فعالسازی سرویس پیامکی
  • پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال
  • فراهم کردن شرایط خرید بدون واسطه با ریال
  • ایجاد استفاده از درگاه ارز دیجیتال از طریق این صرافی
  • داشتن تنوع کیف پول ارز دیجیتال در مقایسه با رقبای داخلی
  • محیط کاربری ساده ولی حرفه ای و مناسب برای همه کاربران
  • اضافه شدن ۲۲ رمزارز جدید به تعداد ارزهای دیجیتال اکسکوینو
  • پلتفرم دانش بنیان خدمات ارزهای دیجیتال و ارزهای رمز نگاری شده در ایران
  • در ازای هر ۵۰ دلار برای هر یک از ارزهای موجود در کیف پول شما، ماینینگ اکسکوین محاسبه می شود و به صورت ۵% سالانه و روز شمار به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

معایب صرافی اکس کوینو

  • طولانی بودن زمان فعالسازی حساب کاربری
  • نداشتن نمودار قیمتی برای تحلیل تکنیکال توسط کاربران

بهترين صرافي هاي ايراني ارز ديجيتال

صرافی ارز دیجیتال والکس

این صرافی یکی از سه صرافی پرطرفدار بازار کریپتو در ایران است، این وب سایت، از ۶ ارز دیجیتال که شامل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین، دش و تتر است پشتیبانی می کند. کارمزدهای پایین والکس، و رابط کاربری آسان و محتوای آموزشی این صرافی، یکی از مهم ترین دلایل استقبال مردم از این صرافی است؛ والکس مدعیست که در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار کاربر دارد که البته رشد والکس نشان می دهد که در آینده باید شاهد پیشرفت بیشتر این صرافی باشیم.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال ریپل | آموزش خرید و فروش XRP در ایران


صرافی والکس در سال ۱۳۹۷ با همکاری تعدادی از دانشجویان برتر دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف ایجاد گردید، طراحان و مدیران این وب سایت، با هدف حذف محدودیت برای ایرانیان و ایجاد زمینه ای امن و حرفه ای، والکس را راه اندازی کردند؛ در حقیقت مدیران این صرافی، با توجه و شناسایی دقیق مشکلات هم وطنان ایرانی و چالش های مربوط به مسدود شدن حساب کاربران ایرانی این پلتفرم را طراحی کردند که بر اساس آن امکان معامله رمزارز به رمزارز، ریال به رمزارز، و رمزارز به ریال فراهم شود؛ امروزه پس از گذشت ۳ سال، والکس بیش از ۴۵۰ هزار کاربر فعال و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار معامله موفق داشته است، این صرافی همواره در تلاش است با نوآوری های جدید و به روز، نیازهای کاربران را پوشش دهد.

ویژگی های صرافی والکس

  1. معاملات تمام وقت، به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته.
  2. کارمزد برداشت رمزارز؛ کارمزد هر رمزارز متفاوت است.
  3. کارمزد معاملات جفت ارز؛ کارمزد این معاملات ثابت و ۲ درصد است.
  4. پشتیبانی از استیبل کوین؛ این صرافی از ۲ استیبل کوین تتر ERC20 و TRC20 پشتیبانی میکند.
  5. پشتیبانی از نمودارهای تحلیلی، نمودارهای سایت Treadingview.com ابزارهای تحلیلی تکنیکال.
  6. کارمزد برداشت ریالی؛ کاربران تنها یکبار در روز امکان برداشت ریالی دارند و ممکن است این پروسه تا ۲۴ ساعت طول بکشد.
  7. مجهز بودن به ابزار تحلیل و چارت قیمتی؛ کاربران قبل از خرید و فروش می توانند از نمودارهای تحلیلی و شمعی استفاده کنند.
  8. پشتیبانی از رمزارزهای متنوع؛ در صرافی والکس، ترید تعداد زیادی از رمزارزهای برتر و محبوب امکانپذیر بوده و در آینده ای نزدیک، تعداد بیشتری به لیست این صرافی اضافه خواهد شد.
  9. ذخیره امن دارایی؛ در این صرافی با خرید ارز دیجیتال، دارایی کاربران به صورت سخت افزاری و سرد ذخیره شده و بدین شکل خطر سرقت از بین میرود.
  10. ارائه پشتیبانی حرفه ای؛ یکی از مواردی که این صرافی را در رتبه برتر قرار داده، داشتن پشتیبان قوی و تمام وقت و حرفه ای در این صرافی است.
  11. ارسال کد دعوت به دوستان؛ در صورت ارسال کد دعوت توسط کاربران ثبت نام شدهبه افراد دیگر، مزایایی برای هر دو طرف در نظر گرفته می شود.
  12. این صرافی به سرعت بالایی که دارد مشهور است و ۶ ارز برتر در این صرافی معامله می شود، کارمزد این صرافی حدود ۴ درصد است.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

این صرافی نوپاست و به خاطر همین مسئله امکانات جدیدتری مانند اپلیکیشن موبایل دارد و با داشتن تمامی ارزها، امکانات خوبی برای معاملات فراهم کرده است، کارمزد معاملاتش حداکثر ۳۵ درصد است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این صرافی تقریبا هم زمان با اکسیر کارش را شروع کرده و دارای تیمی قوی متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف است و مهمترین اعضای آن امیرحسین راد، سید محمد آقامیر، امیرعلی اکبری ومحمد آقامیر هستند؛ نوبیتکس در ابتدای کارش، رشد خوبی را تجربه کرده است ولی به علت فیلتر شدن و مشکلات حقوقی که برایش پیش آمد تا حدود زیادی باعث شد که رقیبان جدید، از آن جلو بیفتند ولی با این همه هنوز یکی از صرافی های مطمئن و شناخته شده بازار داخلی رمزارزهاست؛ مشکلات حقوقی که در باره قانونی بودن فعالیت صرافی گریبانگیر نوبیتکس شد مباحثی زیرساختی است که در کشور ما هنوز حل نشده و باقی مانده و بزرگترین ریسک رشد این کسب و کار هم همین مورد است.

چرا نوبیتکس طرفداران زیادی دارد؟

  • محیط ساده و کاربردی نوبیتکس.
  • معامله انواع رمزارزها با تومان، به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب.
  • امنیت، اولویت نوبیتکس است، با خیالی راحت و بدون نگرانی خرید و فروشتان را انجام دهید.
  • تنوع رمزارزها و سرعت بالای معاملات، نوبیتکس را در ردیف بهترین بازارهای آنلاین قرار داده است.
  • در نوبیتکس، کارمزد خرید و فروش بسیار پایین است و هرچه حجم معاملات افزایش پیدا کند، کارمزد کاهش می یابد.
  • اگر شما از دوستان و آشنا های خودتان دعوت کنید که در این وب سایت خرید و فروش کنند، هر بار که معامله می کنند تا ۳۰ درصد از کارمزد معاملاتشان به شما تعلق می گیرد.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر

این صرافی هم از اپلیکیشن موبایل بهره مند است ولی در اکسیر ۱۲ ارز دیجیتال برتر خرید و فروش می شود، حداکثر کارمزد در معاملات ۴  درصد است، بنیانگذار این صرافی که حالا یک صرافی معتبر و شناخته شده است محمد بهاء الدین و علیرضا بیکوردی هستند که هر دو متولد ۱۳۷۰ و دانش آموخته رشته آی تی و رمزنگاری هستند، از راه اندازی اکسیر فقط سه سال می گذرد اما توانسته افراد زیادی را جذب نماید و جایگاه مطمئنی را در این بازار به دست آورد.

از نظر یکی از مدعیان، اکسیر از رقبای خود جلو افتاده و بستر امن و مطمئنی را برای کاربرانش به وجود آورده است، اکسیر علاوه بر طراحی عالی و ساده، پاسخگوی ۲۴ ساعته برای کاربرانش فراهم کرده است که همین موضوع باعث دلگرمی کاربران شده است و نکته حائز اهمیت اکسیر نسبت به دیگر صرافی های دیجیتال مخصوصا برای افراد تازه کار، محیط آزمایشی آن است؛ اگر فردی نگران خطا و از دست دادن سرمایه خود است پیشنهاد می کنیم حتماٌ سری به به محیط تست پلتفرم اکسیر بزند.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین + راهنمای گام به گام رایگان


این محیط دقیقا مانند محیط واقعی طراحی شده و بدون احراز هویت و پرداخت پول می توانید حسابتان را شارژ کنید و معاملات مجازی را انجام دهید الته واضح است در این محیط ، شما نه پولی به دست می آورید و نه پولی خرج می کنید اما تجربه ارزشمندی را به دست می آورید؛ در این پلتفرم، در کنار محیط تست، از محتوای آموزشی هم برخوردار می شوید و یک خبر خوب برای برنامه نویسان اینست که می توانند با استفاده از API و دسترسی به این پلتفرم، امکانات خوبی را برای نرم افزارهای رمزارزی خود به وجود آورند. اگر چه این صرافی دیجیتال، در آغاز و شروع کار است اما در همین مدت زمان کم توانسته از رقبای خود جلو بیفتد.

هشدارهای کلاهبرداری : شما باید همواره مراقب تبلیغات متنوع کلاهبرداری در فضاهای مجازی باشید، به طور مثال ممکن است شما با عناوین و خدماتی مانند؛ کاریابی، کسب درآمد از طریق اینترنت و هر گونه دعوت به همکاری و مشارکت روبرو شوید که افراد سودجو با درخواست از شما برای افتتاح حساب و واریز مبالغ ناچیز برای شروع فعالیت، این کلاهبرداری را آغاز می کنند و باید دقت کنید که تمام پولهای واریزی به حساب شما از طریق کلاهبرداری به دست آنها رسیده است، این افراد از طریق حساب شما مبلغ را تبدیل به ارز دیجیتال نموده و در نهایت شما هستید که به عنوان متهم اصلی پولشویی در مراجع قضایی می باید پاسخگو باشید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

با افزایش روز افزون سودهای حاصله ار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی به فکر ایجاد سایت صرافی در این زمینه شده اند و همانطور که همگی شاهد هستیم تعداد این صرافی های نوپا رو به افزایش است، البته برای انتخاب صرافی باید به ویژگیهایی که هر یک دارند توجه شود تا بتوان با خیالی آسوده به آنها اعتماد کرده و با استفاده از این اپلیکیشن ها، کار خرید و فروش و معاملات را بدون دغدغه انجام داد.

ویژگی یک صرافی خوب می تواند؛ میزان کارمزد، حجم معاملات بالا، امنیت قابل قبول، رابط کاربری ساده، سقف مبلغ واریز و برداشت، پشتیبانی قوی، مجهز بودن به ابزارهای حرفه ای، ارائه تحلیل های حرفه ای به کاربران و … باشد، مسلماٌ هر آنچه برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد ، نقش تعیین کننده ای در انتخاب صرافی مورد نظر شما دارد.

تاٌکید می گردد باید همواره مراقب تبلیغات متنوع کلاهبرداری باشید، خصوصاٌ افرادی که به تازگی وارد بازار خرید و فروش رمزارزها شده اند، از هر گونه دعوت به همکاری که توسط افراد و سایتهای ناشناس و خدماتی اینچنین صورت می گیرد بپرهیزند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به معرفی ۴ صرافی معتبر ایرانی پرداختیم. 

همچنین اگر به دنیای کریپتو علاقه دارید، می توانید مطلب نگهداری ارز در صرافی بایننس را در این خصوص همین الان اینجا مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: