برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نگهداری ارز در صرافی بایننس چگونه است؟

نگهداری ارز در صرافی بایننس با وجود تمام تحریم ها و موانعی که برای این کار و به صورت کلی استفاده از صرافی بایننس وجود دارد، همچنان جذابیت های خاص خودش را دارد و آن هم کارمزد کم و همچنین عدم پرداخت کارمزد اضافی برای منتقل کردن ارز به کیف پول و همین طور امنیت نگهداری ارز در صرافی بایننس است و اگر نگاهی دقیق تر به آن داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که نگهداری ارز در صرافی بایننس واقعا منطقی است و کیف پول صرافی بایننس بسیار کاربردی و امن به حساب می آید. در این مطلب قصد داریم همه چیز راجب نگهداری پول در بایننس را عنوان کنیم و بگوییم که بایننس چیست و چگونه می توانیم یک کیف پول بایننس بسازیم و از آن استفاده کنیم، پس تا انتهای این مقاله با وب سایت رسمی کد بورسی همراه ما باشید.

شرایط نگهداری ارز در صرافی بایننس

انتخاب محل مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال همیشه از اصلی ترین دغدغه های سرمایه گذاران این حوزه بوده است. معامله گران حرفه ای که در صرافی تبدیل های خود را انجام می دهند، معمولا مردد هستند که کوین های خود را در همان صرافی بایننس با توجه به مخاطرات آن نگه دارند یا کارمزدهای انتقال را پذیرفته و به کیف پول انتقال دهند؟ با سایت کد بورسی همراه باشید تا این موضوع را کامل و به زبان ساده مورد بررسی قرار دهیم.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


همان طور که احتمالا می دانید صرافی بایننس، مبدأ بیشتر معامله گران ایرانی برای تبدیل تتر به رمزارزهای دلخواه است. بسیاری از موارد به قصد تریدهای کوتاه مدت، این سکه‌ های با ارزش در کیف پول همان باقی مانده و در موقعیت مناسب مجدد به تتر تبدیل می شوند، ولی تریدری که می خواهد بر فرض بیت کوین خریداری شده را تا ماه ها نگه دارد، به چه دلیل می بایست خطرات نگهداری یک صرافی را متحمل شود؟ شاید اول باید به سوال پاسخ دهیم، نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها چه خطراتی در پی خواهد داشت.

بایننس چیست؟

بایننس یک کیف پول همه کاره محسوب می شود که به اصطلاح کیف پول بایننس نامیده می شود که با امنیت فوق العاده بالای سایت بایننس توانایی نگهداری اکثریت ارز های دیجیتالی را دارد. در واقع نه تنها به نگهداری آن ها می پردازد بلکه در آن امکان مبادله انواع ارز دیجیتال و انتقال و دریافت ارز دلخواه خود را دارد. شما می توانید به راحتی و به شکل کاملا رایگان در این سامانه ثبت نام کنید و ارزهای دلخواه خود را در کیف پول های آن نگه داری کنید. چنانچه قصد دارید بدانید چگونه در بایننس یک کیف پول اختصاصی برای خود بسازید، بخش بعدی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد؛

چگونه یک کیف پول بایننس داشته باشیم؟

بایننس یک صرافی دیجیتال چینی می باشد که به شکل یک کیف پول نیز می‌ توان از پلتفرم آن استفاده نمود، همین امر موجب شده است این صرافی به یکی از مراکز اصلی در خصوص تبادلات ارز‌های دیجیتال تبدیل شود. یکی از مزایای مهم بایننس نسبت به سایر رقبا، آزاد بودن تبادلات برای ایرانیان است. این صرافی که برخلاف سایر مراکز بزرگ جهان در حوزه تبادلات ارز‌های دیجیتال، از قوانین بین ‌المللی در خصوص تحریم‌ های ایران پیروی نمی ‌کند، محل خوبی برای فعالیت شهروندان ایرانی به حساب می آید.

کیف پول بایننس تقریبا همه ارز‌های دیجیتاب معتبر دنیا را پشتیبانی می ‌کند و محل خوبی برای فعالیت افرادی است که از چند ارز رمزپایه برای فعالیت در بازار‌های مربوطه استفاده می ‌نمایند. این کیف پول بر روی سطح وب فعال است و می ‌تواند محل خوبی برای ذخیره سرمایه شما محسوب شود؛ البته اخیرا این وب سایت اقدام به ارائه نرم‌افزار‌هایی بر روی پلتفرم‌ های گوناگون کامپیوتر و گوشی‌ های هوشمند کرده است که هنوز به صورت آزمایشی فعالیت می ‌کنند. ما در این مطلب راهنما، هر مرحله از ساخت یک کیف پول بایننس را برای شما شرح خواهیم داد؛

  1. در ابتدای امر از طریق لینک www.binance.com وارد وب سایت رسمی بایننس یا همان Binance شوید. بهتر است این وب سایت را به بوکمارک یا همان Bookmark خود اضافه کنید، چرا که وب سایت‌ های تقلبی زیادی با همین نام ایجاد شده اند که به هیچ عنوان امنیت آن ها تضمین شده نیست.
  2. گزینه Register را در بالای صفحه اصلی (سمت راست) انتخاب نمایید و فرآیند ثبت نام را تا انتها انجام دهید. در قرار دادن اطلاعات خود نهایت توجه را به خرج دهید و از یک رمز عبور معتبر و البته قوی در زمان ثبت اطلاعات خود استفاده نمایید. ترجیحا برای برخورداری از امنیت بیشتر گزینه Two Factor Authentication یا همان تاییدیه دو مرحله ‌ای را انتخاب فرمایید.
  3. حال که حساب کاربری شما در وب سایت رسمی بایننس ایجاد شده است، قادر خواهید بود از طریق گزینه Fund، موجودی خود را شارژ نمایید. از طریق منویی که برایتان به نمایش در می آید، گزینه Deposit/Withdrawals را انتخاب نمایید تا به بخش نقل و انتقالات ارز راه پیدا کنید. در اینجا به لیست تمامی ارز‌های دیجیتالی که می‌توانید در کیف پول خود داشته باشید دسترسی خواهید داشت. ارز مورد نظر خود را بیابید و گزینه Deposit را انتخاب نمایید. آدرسی طبق نوع ارز و کیف پول شما در اختیارتان قرار داده می ‌شود تا با استفاده و معرفی آن به دیگران، اقدام به دریافت ارز دیجیتالی مورد نظر خود کنید. همچنین با استفاده از صفحه لیست ارز‌های رمزپایه داشبوردتان و انتخاب گزینه Withdrawals می توانید ارز مورد نیاز خود را به یک کیف پول دیگر منتقل کنید.
  4. در انتها قادرید از طریق منوی Fund بالای داشبورد خود و انتخاب گزینه History، اطلاعات تمام تبادلات خود را استخراج کنید.

چطور با کیف پول بایننس کار کنیم؟

پس از ثبت نام از بخش Funds بر روی گزینه Balances کلیک نمایید تا وارد صفحه Deposits & Withdrawals شوید. بخش های گوناگون صفحه Deposits & Withdrawals به شرح زیر می باشد :

  • Available Balance : همانطور که از نام آن معلوم است، موجودی در دسترس شما است.
  • Trade : ترید کردن ارز دیجیتال یکی از اصطلاحاتی  است که برای ارز های دیجیتال استفاده می شود.
  • Total balance : موجودی کلی ارز با اعشار دقیقا به نوعی تعداد آن در این بخش نمایش داده می شود.
  • Coin : هر رمزارز شامل اختصاری از حروف است که در اینجا هر یک از ارز ها به اختصار تعریف می شوند و به نوعی نماد آن ارز است.
  • Name : در این بخش شما نام ارزهای دیجیتالی را می بینید، مثل ریپل، بیت کوین و ده ها ارز دیگر که هر کدام اسم منحصر به فرد خود را دارند.
  • BTC Value : میزان موجودی ارز به بیت کوین در حقیقت ارز بیت کوین یک ارز پایه است که در خیلی از موارد از آن به منظور تعیین بودجه به جای دلار استفاده می شود.

خطرات نگهداری ارز در بایننس

خطر هک شدن صرافی : این مورد که کمتر رخ داده است، اتفاقا کاربران کل دنیا را تهدید می کند. طبیعی است که همواره سارق به دنبال حجم بالایی پول برای سرقت می گردد. برای یک دزد اینترنتی یا به بیانی دیگر هکر کلاه سیاه، کجا بهتر از کیف پول های صرافی های بزرگ مانند بایننس؟ صرافی های زیادی در طول تاریخ کوتاه ارزهای دیجیتال هک شده و در موارد بسیاری از پرداخت خسارت های وارده شده به کاربران عاجز بوده اند که خود می تواند موجب شود از دپوی این سکه های با ارزش در آن ها خودداری نمایید.

حتما بخوانید : بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است؟


خطر گریبان گیر شدن تحریم های آمریکا : این مورد که مختص هموطنان ایرانی است، جدی ترین خطر نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی های مثل بایننس است. علیرغم روش های فراوان برای پیشگیری از لو رفتن مثلا استفاده از ابزار تغییر آی‌ پی، احتمال شناسایی شدن هرگز به صفر نمی رسد. علت هایی مانند فراموشی کاربران برای روشن کردن این ابزارها یا حجم تراکنش بیش از حد معمول بارها موجب شده این صرافی ها به صورت ناگهانی درخواست احراز هویت کرده و کاربر را وحشت زده کنند.

دلیل اصرار افراد برای نگهداری ارز در صرافی مبدا چیست؟

پاسخ ساده است، کارمزد withdrawl و همچنین کارمزد بازگشت این وجوه به صرافی که باید به شبکه بومی آن رمزارز بپردازند. حال که به خوبی با مشکلات نگهداری یا انتقال رمزارزها آشنا شدید، وقت بررسی پرسش اصلی است، چطور می توان نه استرس نگهداری تحمل کرد و نه کارمزد فضایی برای انتقال پرداخت کرد؟

نگهداری پول در بایننس

برای تعدادی از رمزارزها مشخص است، بر فرض انتقال ترون از بایننس به کیف پول تنها یک واحد کارمزد داشته که تنها دو سنت قیمت دارد، ولی برای انتقال رمزارزهایی پر هزینه مثل بیت کوین یا اتریوم، بهترین راه حل استفاده از شبکه های موازی است. با توجه به محبوبیت کیف پول تراست والت و صرافی بایننس بین کاربران ایرانی، ما در این مقاله پیشنهاد شبکه ای موازی مابین این دو پلتفرم را مورد بررسی قرار می دهیم.

شبکه موازی بایننس چین یا بلاکچین بایننس کوین چیست؟

این شبکه که بلاکچین بومی بایننس کوین به حساب می آید، گذشته از توکن اصلی آن می توانید ارزهای دیجیتال بسیاری را نگهداری کنید. در حقیقت می توان گفت صرافی بایننس، توکن هایی روی شبکه خود با پشتوانه صد در صدی رمزارز اصلی ساخته که انتقال آن را برای افرادی تنها قصد هولد کردن دارند، بسیار ارزان تر کند. این توکن ها چیزی شبیه یک استیبل کوین، منتها با پشتوانه رمزارزها هستند و ارزش هر واحد آنان دقیقا با کوین اصلی برابر است. تنها تفاوت فاحش بین این توکن ها با نمونه اصلی که برای انتقال مجدد آنان به صرافی، می بایست مقداری بایننس کوین در کیف پول خود داشته باشید تا هزینه های کارمزد انتقال را پوشش دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


کاربری را فرض کنید که بنا دارد یک واحد بیت کوین خریداری کرده تا رسیدن به قیمت خاصی، آن را نگه دارد. همچنین با توجه خطرات نگهداری آن در کیف پول صرافی، تصمیم به انتقال آن به کیف پول شخصی تراست والت خود گرفته است. این شخص پس انتقال بین کوین خود، برای بازگشت مجدد آن به صرافی به قصد فروش، مجبور به پرداخت چیزی حدود ۱۳ دلار کارمزد خواهد شد. در صورتی اگر از شبکه موازی بایننس چین استفاده می نمود، برای بازگشت آن فقط ۰٫۰۰۰۳۷۵ واحد بایننس کوین معادل یک سنت می پرداخت.

گذشته از بیتکوین، این شبکه همچنین پذیرای رمزارزهای پرطرفداری مثل اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، چین لینک، پولداکات، کاردانو، تزوس و بسیاری مورد دیگر هم بوده که اتفاقا کارمزد انتقال تمامی آن ها، چیزی مشابه با مثال نامبرده است. مزیت استفاده از این شبکه تنها به ارزان شدن کارمزدها ختم نشده و قابلیت استفاده از صرافی غیرمتمرکز بایننس در داخل کیف پول تراست والت را نیز باید به آن افزود.

این را در نظر داشته باشید که آدرس های این شبکه موازی مثل آدرس بایننس کوین بوده و امکان ارسال مستقیم به شبکه اصلی را ندارند، بنابراین در صورت نیاز به پرداخت به شبکه اصلی، اول باید کوین ها به صرافی انتقال داده و در ادامه برای پرداخت اقدام کنید. هر گونه پرداخت از این شبکه به آدرس های شبکه اصلی، می تواند به از دست رفتن کل موجودی ارسال شده منتهی شود.

راهکار افزایش امنیت معاملات و نگهداری ارز در صرافی

۱٫ یک پروتکل آنتی ویروس قدرتمند ایجاد کنید : یکی از حائز اهمیت ترین اقداماتی که باید برای بهبود امنیت کیف پول صرافی ارز دیجیتال خود انجام دهید، داشتن یک آنتی ویروس قدرتمند در زمان جستجو در این صرافی ‌ها و انجام معاملات مختلف در آن ‌هاست که لایه امنیتی قوی ‌تری در فعالیت و اطلاعات حساس دستگاه شما ایجاد می کند.

۲٫ از یک کیف پول ذخیره‌سازی سرد استفاده کنید : کیف پول‌ هایی که رمزارزهای شما را به شکل سرد یا همان آفلاین ذخیره و نگهداری می ‌کنند، بیشترین امنیت را در بین کیف پول ‌های دیجیتالی دارند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر + راهنمای رایگان استخراج


۳٫ از تایید هویت دو مرحله ‌ای استفاده کنید : نادیده گرفتن تایید هویت دو مرحله‌ ای یکی از اشتباهات رایجی است که به وسیله برخی از صرافی‌ ها صورت می گیرد. آمار‌ها نشان داده است که ۷۰ درصد از افرادی که از تایید هویت دو مرحله ‌ای استفاده نمی ‌کنند، حساب ‌های آن ‌ها بیشتر در معرض خطر هک شدن قرار دارند. این روش، یک لایه امنیتی برای ورود به سیستم اضافه می ‌کند و به شما یک کد تایید یا شکل دیگری از تایید هویت پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خواهد داد.

۴٫ با وایفای عمومی وارد صرافی‌ها نشوید : یکی از اشتباهات رایجی که معامله‌ گران انجام می ‌دهند، استفاده از وایفای عمومی برای ورود به صرافی‌ها است که این کار، برای هکر‌ها یک دروازه مجازی جهت ورود و دسترسی به داده‌ های آن ها به وجود می آورد.

۵) از کیف پول ‌های صرافی با احتیاط استفاده کنید : در واقع آن ‌ها به‌ نوعی سیستم‌ های ذخیره‌ سازی پایگاه داده مرکزی هستند که قادرید در موقعیت ‌های گوناگونی به خطر بیفتند. آن ‌ها به اندازه پلتفرم‌ های خود رمزارزها امنیت ندارند و در زمان انجام معاملات رمزارزها باید با دقت و امنیت بالایی کار خود را انجام دهید.

حتما بخوانید : بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار


همچنین برای جلوگیری از هک شدن حساب در صرافی، به نکات زیر نیز توجه کنید؛

  • ارزهای دیجیتال خود را در حساب‌ های گوناگونی قرار دهید تا در صورت هک شدن یکی از آن ‌ها، کل دارایی خود را از دست ندهید.
  • کیف پول کاغذی ارز دیجیتال ارزان ‌تر از کیف پول‌ های سخت ‌افزاری هستند و قادرید برای ذخیره رمزارزهای خود از آن‌ها استفاده نمایید.
  • سعی کنید درباره خدمات کیف پول صرافی ‌های ارز دیجیتال به صورت کامل تحقیق کنید و مزایا و معایب آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.
  • هنگام استفاده از تلفن هوشمند خود، از یک شبکه خصوصی مجازی یا همان VPN استفاده نمایید تا با امنیت بالاتری معاملات خود را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که چنانچه این توصیه ‌ها را رعایت کنید، به میزان زیادی از خطر هک شدن مصون می مانید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

چنانچه قصد دارید معامله لحظه‌ ای، روزانه یا ماهانه انجام دهید و تعداد معاملات شما زیاد است، بهتر است برای نگهداری ارز در صرافی بایننس استفاده کنید ولی چنانچه قصد ندارید به شبکه کارمزد اضافی بپردازید و قصد دارید سرعت انجام معاملات ‌خود را تا حدود زیادی افزایش دهید، نگهداری ارز در صرافی بایننس برای شما بهترین گزینه خواهد بود. اگر هم می خواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری بلندمدت انجام دهید، بهتر است به جای نگهداری ارز در صرافی بایننس ، از یک کیف پول شخصی خارج از صرافی استفاده نمایید، در واقع کیف پول سخت‌ افزاری و کیف پول کاغذی امنیت بیشتری دارند؛ البته از کیف پول‌ های معتبر موبایل مثل تراست والت نیز می ‌توانید استفاده نمایید.

این را هم در نظر داشته باشید که یکی از روش های هک در بازار ارز دیجیتال که چند وقتی می‌ شود مرسوم شده است، این است که هکرها به عنوان نماینده ‌های صرافی با شما تماس می ‌گیرند و اطلاعات حساب شما را از شما می گیرند، لذا حتی اگر افرادی ادعا کنند که برای صرافی کار می ‌کنند، اطلاعات خصوصی خود را در اختیار آن‌ ها نگذارید، به خاطر این که صرافی ‌های معتبر هرگز چنین درخواستی از کاربران خود نمی کنند. به صورت کلی می توان گفت که کیف پول‎‌ صرافی ارز دیجیتال؛ ارزان ‌تر و سریع ‌تر اما دارای امنیت پایین ‌تر و باید با توجه به نحوه انجام معاملات و بازه زمانی انجام آن ها، بهترین و امن ترین روش را برای نگهداری دارایی های خود انتخاب نمایید.

مزیت مهم استفاده از کیف پول ‌های صرافی راحتی آن ‌ها، مزایا و تسهیلاتی است که صرافی ‌ها برای استفاده از کیف پول خود ارائه می ‌کنند. گذاشتن پول در کیف پول متصل به صرافی ساده‌ تر است. کاربران بدین وسیله می ‌توانند کوین‌ های خودشان را با کوین‌ های نگهداری شده دیگر تعویض نمایند. این روش اگرچه امنیت پایین ‌تری دارد، ولی سریع ‌تر و ارزان ‌تر است. یک روش مرسوم برای معامله ‌گران، نگهداری مقادیر کمی پول و کوین در کیف پول‌ صرافی است. معامله گران می ‌توانند از یک کیف پول سرد جدا‌گانه برای ذخیره بیشتر رمزارزهای خود استفاده نمایند.

به زبان ساده ‌تر، چنانچه قصد سرمایه گذاری طولانی مدت دارید، به عنوان مثال ۳ سال و یا بیشتر، توصیه می‌ کنیم دارایی خودتان را در کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال معتبر نگهداری دارید. ولی چنانچه بنا دارید معاملات ماهانه، روزانه یا لحظه ‌ای انجام دهید، بخشی از ارزهای دیجیتال خودتان را در صرافی نگهداری کنید تا مجبور نباشید کارمزد بیشتری به علت انتقال ارزها بین کیف پول شخصی خارج از صرافی و کیف پول خودتان در صرافی بپردازید.

در پایان امیدوارم همه چیز راجب نگهداری ارز در صرافی بایننس را متوجه شده باشید.

چنانچه شما نیز تجربه یا توصیه ‌ای در مورد نگهداری ارز در صرافی بایننس یا به صورت کلی نگهداری ارزهای دیجیتال دارید، آنرا با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: