برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین + راهنمای گام به گام رایگان

ارز دیجیتال دوج کوین اخیرا و به ویژه با صحبت های جنجالی ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک بسیار مورد توجه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال قرار گرفته است و این استقبال تا حدی بوده است که قیمت این رمزارز تا حدود ۸۰ درصد در یک روز رشد داشت و نوسان های مثبت بسیار بزرگ آن باعث شده است تا ارز بسیار خوبی برای نوسانگیران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باشد. حال بسیاری از افراد به دنبال یادگیری روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین هستند تا بتوانند خریدی مطمئن و با کارمزدی پایین را داشته باشند، از همین روی در این مطلب قصد داریم ابتدا بگوییم ارز دوج کوین چیست و چطور کار می کند و همچنین روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین را به صورت کامل توضیح دهیم تا بعد از مطالعه این مطلب، خودتان بتوانید به سادگی برای خرید دوج کوین اقدام کنید و در نظر داشته باشید که به تمامی موارد از جمله نحوه نگهداری و کیف پول های معتبر دوج کوین و صرافی های مختلف داخلی و خارجی که از این ارز پشتیبانی می کنند، خواهیم پرداخت، پس اگر شما دوست دارید بدانید روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین در ایران چگونه است و قیمت دوج کوین در اینده به چه صورت خواهد بود، با ما در ادامه این مقاله رایگان و آموزشی همراه باشید.

روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین

امروزه ارز دوج کوین یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال میان کاربران است. چنانچه تجربه انجام معاملات و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را دارید، می دانید که هرکدام عملکرد مخصوص به خود را دارا هستند. در واقع هر کدام از رمزارزها از ویژگی منحصر به فرد خود برخوردارند. می توان گفت دنیای رمز ارزها شامل طیف وسیعی از انواع ارزهای دیجیتال است که در این مقاله بنا داریم به شرح یکی از آن ها بپردازیم. امروزه رمز ارز Dogecoin از محبوبیت خاصی در میان کاربران برخوردار است. در دسامبر ۲۰۱۳، چهار سال پس از استخراج بلاک اول بیت کوین، دوج کوین ایجاد شد و به وسیله برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس،‌ به دنیا معرفی شده.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


شاید این سوال پیش آید که ارز دوج کوین در کجا قابل استفاده است؟ در پاسخ می توان گفت در درجه اول رمز ارز Dogecoin به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی در Twitter و Reddit می باشد، به صورتی که این رمز ارز در صورت ایجاد محتوای با کیفیت و یا به اشتراک گذاری محتوا به صورت پاداش به کاربران داده می شود. در جامعه ای که ارزهای دیجیتال رو به گسترش هستند، شما می توانید Dogecoin را دریافت کنید و برای دریافت این ارز دیجیتال یکی از راه ها خرید آن است و دیگری استخراج آن است.

چنانچه شما نیز  قصد خرید و سرمایه گذاری در این رمز ارز را دارید، خواندن ادامه مطالب به هیچ عنوان خالی از لطف نخواهد بود، چرا که در ادامه مقاله می خواهیم شما را با این رمز ارز آشنا کنیم. پس اگر شما قصد دارید اطلاعاتی در ارتباط با ویژگی این رمز ارز، عملکرد و قیمت آن کسب کنید در ادامه مطالب همراه ما باشید.

اهمیت خرید دوج کوین

با این وجود که دوج کوین یک سکه مبنی بر لایت کوین است، طبیعتا همه تغییرات و آپدیت هایی که بر روی لایت کوین صورت می پذیرد، دوج کوین را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. با این وجود نکته مهم اینجاست که حائز اهمیت ترین دلیلی که باعث اهمیت استفاده از دوج کوین شده قیمت بسیار مناسب آن به حساب می آید، به صورتی  که امروزه مردم عادی نیز به راحتی می توانند آن را خریداری کرده و از آن استفاده نمایند.

این موضوع باعث شده است که در حال حاضر دوج کوین محبوب ترین ارز دیجیتالی در اینترنت محسوب شود. از طرف دیگر طبیعتا با وجود پایین بودن قیمت دوج کوین، کارمزد آن نیز بسیار ناچیز است و افراد برای خرید های کوچک نیز به راحتی می ‌توانند از این ارز دیجیتالی استفاده نمایند. با وجود این امر به صورت معمول بسیاری از افراد قصد دارند درباره آموزش خرید دوج کوین اطلاعاتی به دست آورده تا راحت ‌تر بتوانند اقدام به خرید آن کنند، از همین روی ادامه این مطلب تهیه شده است؛

آموزش خرید و فروش دوج کوین

چنانچه تجربه انجام معاملات در بستر رمز ارزها را داشته باشید، می دانید که برای خرید ارزهای دیجتال باید به صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کنید. صرافی های بسیاری در کل دنیا وجود دارند که شما می توانید برای خرید ارز دوج کوین به آن ها مراجعه کنید. در قدم اول شما باید صرافی را انتخاب کنید که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.

طرز خرید دوج کوین

این که این صرافی از اعتبار بالایی برخوردار باشد نیز امر مهمی به حساب می آید. در حقیقت اعتبار صرافی بسته به تعداد معاملاتی که در بستر آن صرافی صورت می پذیرد بستگی دارد. در این بخش از مقاله برای شما تعدادی از صرافی های که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند آورده ایم. شما می توانید با مطالعه این بخش و بعد از احراز هویت در صرافی مورد نظر اقدام به خرید ارز مورد نظر خود کنید؛

صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال دوج کوین :

  1. صرافی Binance : یکی از پرطرفدارترین صرافی ها در حوزه ارزهای دیجیتال محسوب می شود که روزانه حجم معاملات بالایی در آن در جریان است. این صرافی از سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، XRP، بیت کوین کش و … پشتیبانی می نماید.
  2. صرافی HitBTC : از جمله صرافی هایی است که شما می توانید ارز دوج کوین را از آن خریداری کنید. این صرافی از امنیت بالایی برخوردار است و دیگر ارزها مانند بیت کوین، لایت کوین، ایاس، کاردانو و … پشتیبانی می نماید.
  3. صرافی VCC : این صرافی در ۱۹ مِی سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرد و این صرافی در سنگاپور مستقر است ولی در ویتنام فعالیت می کند. این صرافی از ارزهای مانند اتروم، بیت کوین، بیت کوین کش، زیروایکس و … پشتیبانی می نماید.
  4. صرافی XT : این صرافی در اکتبر ۲۰۱۸ شروع به کار کرده است و یک صرافی متمرکز محسوب می شود. این صرافی از ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ایاس و … پشتیبانی می نماید.

نکته : شما می توانید با مراجعه به سایت CoinMarketCap لیست کاملی از صرافی های پشتیبان کننده این ارز دیجیتال را مشاهده کنید. بعد از این که با نحوه خرید این ارز آشنا شدید نوبت آن رسیده است تا در ارتباط با ذخیره سازی این رمز ارز نیز اطلاعاتی به دست آورید.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین


در نظر داشته باشید که نحوه فروش ارز Dogecoin نیز مشابه روند خرید این ارز است. همانطور که در بخش خرید این ارز دیجیتال گفتیم برای فروش نیز شما نیازمند آن هستید تا به صرافی ها مراجعه کنید. چنانچه تجربه انجام معاملات در بستر رمز ارزها را داشته باشید، می دانید که برای فروش نیز باید به صرافی ها مراجعه کنید. صرافی های زیادی هستند که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند. شما می توانید با انتخاب صرافی مورد نظر اقدام به فروش مز ارز خود کنید.

کیف پول های دوج کوین

  • کیف پول Ledger Nano S : این کیف پول یک کیف پول سخت افزاری است و از محبوبیت خاصی در میان کاربران برخوردار است. این کیف پول این امکان را به شما می دهد تا ارزهایی مثل بیت کوین، ایاس، لایت کوین و … را در آن نگهداری کنید.
  • کیف پول KeepKey : یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری است. این کیف پول در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و از ارزهایی همچون بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و … پشتیبانی می نماید.
  • کیف پول Jaxx : این کیف پول یک کیف پول نرم افزاری است و یکی از گزینه های محبوب برای هرکس که قصد ذخیره سازی ارز دوج کوین را دارد، است. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و از ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و … پشتیبانی می نماید.
  • کیف پول Coinomi : این کیف پول از جمله کیف پول های نرم افزاری است که بسار کاربر پسند است. این کیف پول قابلیت ذخیره سازی ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، زی کش و … را دارد.

امنیت ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین از زمان راه اندازی با چندین مشکل امنیتی روبرو بوده است. در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۴، یک کیف پول دوج کوین به نام دوج ولت هک شد. هکرها ۲۱ میلیون دوج کوین، به ارزش ۱۲ هزار دلار را سرقت کردند. با این وجود انجمن دوج کوین برای جبران خسارت کاربران ۱۳ هزار دلار پرداخت نمود. جالب است بدانید که فناوری بلاک چین امنیت بالایی دارد و این بدین معنیا ست که بلاک چین دوج کوین هرگز هک نشده است، ولی با این وجود تمام بلاک چین ها از جمله بلاک چین دوج کوین در معرض حمله ۵۱ درصدی قرار دارند.

زمانی که دوج کوین برای نخستین بار راه اندازی شد، در معرض خطر حمله ۵۱ درصدی قرار داشت. توسعه دهندگان این ارز برای جلوگیری از این امر در سال ۲۰۱۴ عملیات استخراج آن را توسط لایت کوین انجام دادند. در حال حاضر می توان هر دو ارز را با هم استخراج کرد. این امر امنیت هر دو شبکه را افزایش می دهد. حمله ۵۱ درصدی زمانی است که بیش از نیمی از بلاک چین، تحت کنترل یک نفر یا یک گروه قرار گیرد. چنانچه این طور شود، این گروه یا فرد می توانند تراکنش های نامعتبر را به بلاک چین اضافه نمایند. این نوعی تقلب است و برای هر ارز رمزنگاری که قربانی این حمله شود، بسیار بد است.

آیا دوج کوین قابل استخراج است؟

در دنیای ارزهای دیجیتال به این منظور که یک ارز را به دست آورید، یکی از روش ها خرید آن رمز ارز و دیگری استخراج آن به حساب می آید. برای این که ببینیم یک ارز استخراج می شود یا خیر باید به بررسی نوع الگوریتم آن بپردازیم. در واقع می توان گفت که اگر رمز ارز قابلیت استخراج را داشته باشد از الگوریتم POW و یا اثبات کار استفاده می کند. شایان ذکر است که این ارز دیجیتال شباهت بسیاری به بیت کوین دارد و از الگوریتم POW استفاده می نماید.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در آلت کوین ها بهتر است یا بیت کوین؟


تفاوت مهمی که دوج کوین با بیت کوین دارد این است که ارز دوج کوین از فناوری Scrypt در پروتکل خود استفاده می نماید. میزان عرضه دوج کوین محدود نیست و این بدان معنی است که محدودیتی در تعداد استخراج دوج کوین وجود نخواهد داشت. لذا شما می توانید این رمز ارز را به صورت انفرادی و یا پیوستن به استخر استخراج، استخراج نمایید.

آینده دوج کوین چطور خواهد بود؟

پیش بینی قیمت این رمز ارز برای سال ۲۰۲۱ می تواند صعودی باشد به شرطی که این رمز ارز همچنان به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب کاربران محسوب شود. در اواخر ژانویه ۲۰۲۱، DOGE سطح قبلی خود را که ۰٫۰۱۸ دلار بود و سه سال پیش از آن تعیین شده بود شکست. در مدت زمان کوتاهی، قیمت این رمز ارز بیش از چهار برابر آن و نزدیک به ۰٫۰۸ دلار رسید.

با توجه به نوسانات بی سابقه این رمز ارز، پیش بینی قیمت این رمز ارز کار ساده ای محسوب نمی شود. در حقیقت این رمز ارز به دلیل محبوبیت بالا جزو ۱۰ ارز برتر جهان قرار دارد. پیش بینی می شود که قیمت این ارز در سال های آینده روند صعودی را طی کند و سایت TradingBeasts پیش بینی می کند که قیمت آن ممکن است تا ژانویه ۲۰۲۱ به ۰٫۰۰۵ دلار رشد کند و برای سال ۲۰۲۲ آن ها انتظار دارند دامنه معاملات تا ۰٫۰۰۷ دلار گسترش یابد. با توجه به پیش بینی های صورت گرفته این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ روند صعودی را پیش می گیرد.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

مراحل خرید دوج کوین از طریق صرافی به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد :

۱) ایجاد کیف پول دوج کوین : در اینجا کیف پول حکم حساب بانکی را داشته و خرید دوج کوین نیز در بستر سایت صرافی انجام می شود. کیف پولها انواع مختلفی دارند که بنا سلیقه خود می توانید نوع مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گوشی یا کامپیوتر خود تصب نمایید. حال بایستی اقدام به ساخت یک کیف پول دوج کوینی کرده و آدرس آن را به دست می آورید. در همین مقاله ۴ مورد از بهترین کیف پول های دوج کوین را معرفی کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

۲) ثبت نام در سایت و انجام احراز هویت : پس از انجام مرحله ایجاد کیف پول، نوبت به ثبت نام در سایت می رسد. بعد از این که ثبت نام کردید، با ورود به پروفایل کاربری خود، می بایست مراحل مربوط به احراز هویت خود را انجام دهید تا هویت شما به تایید کارشناسان سایت برسد. بعد از این مرحله یک کارت بانکی به نام خودتان را در سایت ثبت کرده و منتظر تایید شدن آن می مانید. در نظر داشته باشید که در همین مقاله ما ۴ مورد از بهترین صرافی های پشتیبان کننده ارز دوج کوین را معرفی کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

البته همچنین می توانید برای خرید دوج کوین از صرافی های داخلی اقدام کنید که می توان گفت فرآیند احراز هویت و ثبت نام در هر یک از این صرافی های خارجی و داخلی تقریبا یکسان است ولی پیش از اقدام به افتتاح حساب، حتما چک کنید که صرافی مورد نظر امکان معاملات ارزهای دیجیتال را برای ایرانیان پشتیبانی می کند و این که کارمزد انتقال دوج کوین در آن چقدر است و اعتبار آن صرافی نزد کاربران خود تا چه حدی بالاست، در این صورت می توانید بین گزینه های داخلی و خارجی، بهترین صرافی برای خرید دوج کوین را شناسایی و با آن کار کنید.

۳) خرید دوج کوین : پس از اینکه مراحل یک و دو را با موفقیت انجام دادید، به منظور خرید آنلاین دوج کوین می توانید از صرافی مورد نظر اقدام کنید. در نظر داشته باشید که در تمامی صرافی های خارجی و داخلی، برای هر ارز (در اینجا دوج کوین) یک آدرس کیف پول مجزا تعبیه شده است که با استفاده از آن آدرس کیف پول که در پروفایل آن ارز در حساب صرافی شما قابل روئیت و دریافت است، می توانید برای دریافت و ارسال رمزارز مورد نظر اقدام نمایید.

البته باید در نظر داشت که فرآیند ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در انواع صرافی ها تقریبا به یک شکل است و تنها کارمزد، حجم معاملات آن ارز در صرافی و مواردی اینچنینی است که می تواند بین صرافی ها تفاوت ها را رقم بزند، پس زیرک باشید و بهترین صرافی را صرف نظر از داخلی یا خارجی بودن برای خرید و فروش دوج کوین انتخاب و استفاده کنید.

۴) پرداخت هزینه خرید دوج کوین : پرداخت آخرین مرحله از خرید دوج کوین به حساب می آید. پروسه پرداخت را به صورت معمول می توانید به دو صورت آنلاین و دستی انجام دهید، ولی به این منظور که خرید شما زودتر تایید شده و سرعت انتقال بالاتر باشد و همچنین جهت سهولت در ارائه خدمات بهتر است پرداخت را به صورت آنلاین انجام دهید. برای پرداخت آنلاین در صرافی های داخلی حتما باید کارت بانکی در پروفایل افزوده شده و به تایید کارشناسان سایت رسیده باشد.

جالب است بدانید که در صرافی های داخلی چنانچه کارت بانکی شما تایید نشده باشد، مبلغ مورد نظر برای خرید دوج کوین از حساب شما کسر می شود اما ارز دیجیتال به کیف پول شما افزوده نمی شود! روش دیگر برای پرداخت هزینه خرید دوج کوین استفاده از روش کارت به کارت از طریق دستگاه های ATM یا خودپرداز است که مبلغ را بایستی از این طریق به حساب سایت صرافی منتقل کنید و بعد از انجام عملیات انتقال، قبض پرداخت را در سایت آپلود کنید.

در پایان همان طور که قول داده بودیم، روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین را به شما عزیزان آموزش دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس چگونه است، می توانید این راهنما را مطالعه نمایید.

اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین دارید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما بپرسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: