برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مشاغل مرتبط با بورس در یک نگاه

مشاغل مرتبط با بورس را میشناسید؟ اگر به بازارهای مالی و کار کردن در بازار بورس و شغل های مرتبط با بورس علاقه دارید، این مطلب برای شماست، وگرنه به هیچ عنوان آن را مطالعه نکنید و همین الان صفحه را ببندید؛ اگر هنوز در حال مطالعه این مطلب هستید، مطمئنا یک علاقه درونی به بازارهای مالی و به ویژه بازار سرمایه دارید و دوست دارید با مشاغل مرتبط با بورس آشنا شوید؛ در این مطلب ما تصمیم داریم تمامی مشاغل بورس اوراق بهادار را به شما معرفی کنیم و شرایط هر یک را بررسی کنیم تا دید خیلی خوبی در مورد مشاغل بورسی به شما بدهیم، پس حتما تا انتها همراه کد بورسی بمانید.

مشاغل مرتبط با بورس

رشد و توسعه بورس ایران در سالیان گذشته و همچنین ورود (اجباری) فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سهام میان مردم، زمینه ساز گسترش این بازار را فراهم کرده است. به شکلی که این بازار از جنبه های گوناگون نیازمند زیر ساخت های مورد نیاز برای گسترده شدن می باشد تا بتواند پتانسیل های بالقوه خود را به فعل تبدیل نماید. در همین خصوص می توان گفت که مهم ترین موضوع در رشد و پیشرفت هر سازمان و نهاد، منابع انسانی می باشد، بدین معنی که بهره وری و افزایش کارایی یک نهادمالی مستلزم استفاده از منابع انسانی ماهر و توانمند می باشد؛ به بیان دیگر نیروی انسانی کارآمد با انجام اقدامات مثبت و اثربخش، زمینه ساز افزایش بهره وری نهادهای مالی را فراهم می کند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


نهادهای مالی بورس هم به عنوان زیرمجموعه ای از جامعه مدرن امروزی از این امر جدا نیستند و بزرگ ترین دارایی هر نهاد مالی دانشی می باشد که سرمایه‌ های انسانی آن نهادها دارند، چرا که منابع انسانی متخصص قادرند حلال مشکلات باشند، از همین روی شرکت ها و نهادهای مالی مرتبط با بورس همیشه به دنبال جذب و استخدام افراد متخصص در سمت های مختلف شغلی می باشند که هر کدام از این شعل ها می تواند یک شغل پر درآمد بورسی برای فرد شاغل در آن سمت به حساب آید؛ در ادامه به معرفی ۱۱ مورد از شغل های مرتبط با بورس پرداخته ایم؛

۱) معامله گری سهام

در تعریف این سمت شغلی باید گفت که معامله‌ گر سهام شخصی می باشد که در معامله اوراق بهادار سهامی شرکت دارد و سعی دارد از معامله آن اوراق بهادار سود به دست آورد. امکان دارد تریدرهای سهام سرمایه گذار بلند مدتی یا کوتاه مدتی، نوسان گیر و یا دلال سهام باشند. تریدرهای سهام که همواره به عنوان یک شغل درآمدزای بورسی معرفی می شوند، قادرند در حساب کاربری خود، یا به عنوان یک نماینده مجاز به معامله از طرف مالک بپردازند.

جالب است بدانید که معامله از طریق یک نماینده به صورت معمول از طریق یک کارگزار بورس صورت می پذیرد. در واقع یکی از اصلی ترین مشاغل بورسی همین شغل معامله گری به حساب می آید. به منظور بررسی شغل معامله گری در بازار بورس ایران می توان دیدگاهی مثل شغل تحلیل گری داشت که در ادامه خدمت شما توضیح خواهیم داد؛ بدین شکل که جایگاه شغلی معامله گری را می توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد؛ نخستین دیدگاه از جهت شغلی رسمی به نام معامله گر بورس می باشد؛ بدین شکل که کارگزاری ها، شرکت های سبدگردان و یا سایر نهادهای مرتبط با بازار سرمایه که از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز دارند، برای مشتریان خود اقدام به انجام معامله می نمایند.

البته امکان دارد این انجام معامله در قالب مدیریت سبد سهام مشتریان و یا موارد دیگر باشد، ولی آن چیزی که معلوم است، این است که این نهادها جهت انجام معاملات خود به نیروی متخصص انسانی احتیاج دارند، از همین روی سازمان بورس و اوراق بهادار آن ها را مکلف به استخدام افرادی کرده است که از گواهینامه حرفه ای معامله گری از سازمان بورس و اوراق بهادار برخوردارند. لذا این شرکت ها همیشه به دنبال معامله گران دارای گواهینامه هستند تا بتوانند از این افراد به منظور انجام معاملات مشتریان خود مورد استفاده قرار دهند. لذا کسانی که گواهینامه معامله گری بازار سرمایه را کسب می کنند، قادرند در کارگزاری های بورسی به عنوان معامله گر کالا، معامله گر اوراق تامین مالی، مشاور پذیرش شرکت کارگزاری، معامله گر ابزار مشتقه مبتنی بر کالا و معامله گر ابزار مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار مشغول به کار شوند.

حتما بخوانید : آینده دارترین سهام بورس در حال حاضر کدامند؟


ولی از طرفی می توان شغل معامله گری را از یک دیدگاه دیگر نیز مورد بررسی قرار داد؛ بدین شکل که کسانی در بورس ایران فعالیت می کنند که هیچگونه مدرک معامله گری از سازمان بورس و اوراق بهادار ندارند ولی با توجه به تجربه و تخصص هایی که کسب کرده اند؛ تریدرهای حرفه ای در بورس به شمار می روند که به اصطلاح به آن ها تریدر می گویند. در واقع این افراد با استفاده از دانش خوبی که در حوزه های گوناگون مثل تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، تابلو خوانی و … برخوردارند، اقدام به سرمایه گذاری و معامله سهام در بورس می کنند و بدین وسیله سود خوبی به دست می آورند.

۲) تحلیل گری

تحلیل گری همیشه به عنوان یکی از مشاغل مرتبط با بورس است که می توان درآمد خوبی به همراه داشته باشد. در تعریف سمت شغلی تحلیل گر در بورس می توان این طور گفت که کارشناس تحلیل گر در شرکت های مرتبط با بورس، صورت های مالی شرکت را مطالعه می کنند و قیمت کالاها، فروش، هزینه ها و نرخ های مالیاتی را برای مشخص کردن ارزش شرکت و پیش بینی درآمدهای آتی تجزیه و تحلیل می نمایند. در حقیقت آن ها مطالق با نتایج خود، گزارش تهیه می کنند و ارائه می دهند و در ادامه نیز توصیه هایی برای معامله سهام مورد نظر، یا یک سرمایه گذاری یا اوراق بهادار خاص ارائه می دهند.

معمولا در پایان ارزیابی، یک تحلیل گر، پیشنهاد یا اقدام سرمایه‌ گذاری را ارائه می‌ کند؛ بدین شکل که خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار مورد نظر صورت پذیرد. تحلیل گران ارشد چنانچه مسئول دارایی مورد نظر باشند، امکان دارد در حقیقت تصمیم به خرید یا فروش برای شرکت یا مشتری بگیرند. ولی درباره جایگاه شغلی تحلیل گر که یک شغل درآمدزای بورسی به شمار می رود؛ باید به این هم توجه داشت که یکی از اصلی ترین مشاغل مرتبط با بازار سرمایه که می تواند در آمد خوبی کسب کنند، تحلیل گری محسوب می شود.

شغل تحلیلگری را نیز به عنوان یک شغل درآمدزای بورسی می توان از دو دیدگاه مختلف مورد بررسی قرار داد؛ دیدگاه نخست نشان دهنده شغلی رسمی به نام تحلیل گر بورس است که شخص متقاضی اخذ این سمت می بایست از مدارک مرتبط با این شغل برخوردار باشد. برای مثال به منظور استخدام در سمت تحلیل گر بورس در یکی از نهادهای مالی مرتبط با سازمان بورس مثل کارگزاری ها، تامین سرمایه ها، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و … شخص متقاضی می بایست دارای گواهینامه تحلیل گری بورس و یا تحصیلات دانشگاهی در رشته های مرتبط (اقتصاد، مدیریت مالی، حسابداری و …) باشد تا بتواند در این نهادها به عنوان تحلیل گر مشغول به فعالیت شود.

دیدگاه دوم درباره تحلیلگران بورس کمی متفاوت می باشد؛ بدین معنی که بسیاری از تحلیلگران در این بازار، الزاما مدرک تحلیل گری ارائه شده به وسیله سازمان بورس و اوراق بهادار را ندارند ولی تخصص و تجربه این افراد، از آن ها فردی خبره و مسلط به مفاهیم تحلیل ساخته است که با این سطح از تجربه و دانش می توانند موقعیت های شغلی بسیاری را به دست آورند و یا این که با تکیه بر علم خود، معاملات شخصی خود را انجام داده و بدین وسیله سود به دست آورند.

به صورت کلی می توان این طور گفت که انواع گوناگونی از تحلیل ها به وسیله کارشناسان این حوزه ارائه می شود که در این بین می توان به تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال اشاره داشت. شرکت های مرتبط با بورس، همواره به دنبال جذب تحلیلگران حرفه ای در این بازار هستند؛ بنابر نیاز، امکان دارد این شرکت ها در صدد جذب تحلیلگر تکنیکال یا بنیادی و یا تحلیل گر بازارهای جهانی باشند. بنابراین متخصصان حوزه تحلیل در بورس ایران به شرط داشتن تخصص و تجربه کافی، قادرند در شرکت ها و نهادهای مالی زیرمجموعه بورس به در سمت شغلی تحلیل گر که یک شغل پردرآمد در بورس است، مشغول به کار شوند.

۳) راه اندازی کارگزاری یا دریافت شعبه از دیگر کارگزاری ها 

تاسیس کارگزاری یا اخذ شعب سایر کارگزاری ها یکی دیگر از مشاغل مرتبط با بورس به حساب می آید؛ در واقع سرمایه گذاران و معامله گران فعال در بازار سرمایه، به منظور انجام معاملات خود می بایست از طریق واسطه هایی به نام کارگزاری، اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند. درآمد اصلی کارگزاری های فعال بورس از طریق دریافت کارمزد معاملات خرید و فروش سهام از معامله گران است. بدین معنی که طرفین معامله بعد از انجام تراکنش های خود، درصدی از مبلغ معامله انجام شده را به عنوان کارمزد به کارگزاری ها می پردازند. لذا کارگزاری ها قادرند بدین وسیله سود خوبی به دست آورند.

حتما بخوانید : مقایسه بورس ایران با سایر کشورها در دنیا


نکته حائز اهمیت درباره کارگزاری ها اینجاست که در سالیان گذشته سخت گیری های زیادی جهت اعطای مجوز به کارگزاری های جدید انجام شده است و عملا مجوزی برای راه اندازی کارگزاری جدید صادر نشده است، ولی باید این را هم باید در نظر داشت که انحصار صدور مجوز به کارگزاری ها شکسته شد و سازمان بورس و اوراق بهادار، طی اطلاعیه ای از متقاضیان راه اندازی کارگزاری دعوت به تکمیل فرم های مربوطه و تشکیل پرونده کرده است (البته برای این کار نیاز به سرمایه زیاد و ارتباطات خاصی خواهید داشت) لذا دارندگان کارگزاری های بورس و یا شعب این کارگزاری ها می توانند درآمد خوبی را بدین وسیله کسب کنند.

۴) کارشناس سرمایه گذاری

در معرفی این شغل درآمدزای بازار سرمایه باید گفت که شرکت ها و نهادهای مرتبط با بورس به صورت معمول برای استخدام کارشناس سرمایه گذاری در مجموعه خود، از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با بورس مثل اقتصاد، مدیریت مالی و … بهره می گیرند. متقاضیان استخدام شدن در سمت کارشناس سرمایه گذاری بایستی آشنایی کامل با بورس و صنایع بورسی داشته باشند و همچنین بتوانند در حوزه تحلیل اقتصاد کلان و ارائه انواع گزارشات تحلیلی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی فعالیت نمایند.

البته باید این را هم در نظر داشت که شرکت ها به منظور استخدام کارشناس سرمایه گذاری، دارندگان گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس مثل تحلیل گری بورس و ارزش گذاری بورس را در اولویت قرار می دهند.

۵) راه اندازی شرکت سبدگردان و مدیریت سبد

تاسیس شرکت های سبدگردان و مدیریت سبد یکی دیگر از مشاغل مرتبط با بورس محسوب می شود. شرکت های سبدگردانی، یکی از زیرمجموعه های نهادهای مالی بورس به شمار می روند؛ در تشریح این شرکت ها می توان گفت که شرکت‌ های سبدگردان از مهارت، دانش و تجربه زیادی برخوردارند و تحلیل‌ گرانی خبره در تیم خود دارند. بنابراین می توانند به شما کمک کنند تا بدون هیچ دغدغه‌ و نگرانی خاطری در بورس سود به دست آورید. این شرکت‌ ها نوعی واسطه مالی به حساب می آیند. در واقع این را پذیرفته اند تا نماینده شما در امر سرمایه‌ گذاری باشند. در حقیقت آن ها برای شما سبدگردانی می‌ کنند و حتی پرتفوی معاملاتی شما را تشکیل می‌ دهند.

از طرفی برای شما سهام و یا اوراق دیگر خریداری می کنند و در زمان مناسب برای فروش آن ها اقدام می کنند و سبد سرمایه‌ شما را اصلاح می کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که سرمایه گذاری با توجه به خواست، اهداف، شرایط، افق زمانی، ریسک‌ پذیری و بازده مورد نظر شما انجام می شود. این شغل بورسی را هم می توان به دو طریق مورد بررسی قرار داد؛ دیدگاه نخست کسب در آمد از طریق راه اندازی شرکت های سبدگردانی است و این بدین معنی است که با تاسیس شرکت سبدگردان و جذب سرمایه های مشتریان، برای سبدگردانی اقدام کنید و از مشتریان خود برای این اقدام، دستمزد توافقی بگیرید.

شغل های مرتبط با بورس

دومین دیدگاه در مورد سبدگردان ها این است که افراد متقاضی استخدام شدن در شرکت های سبدگردانی قادرند با در دست داشتن گواهینامه مدیریت سبد اوراق بهادار که به وسیله سازمان بورس ارائه می شود، سمت های مرتبط با سبدگردانی را در این شرکت ها برای خود کنند. نکته شایان ذکر است که دارندگان گواهینامه مدیریت سبد اوراق بهادار می توانند مشاغل مدیر سبد در شرکت های سبدگردانی، مدیر سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری، کارشناس تامین مالی در شرکت های تامین سرمایه و کارشناس تحلیل اوراق بهادار در شرکت های سبدگردانی را عهده دار شوند.

حتما بخوانید : مقایسه کارگزاری های بورس فعال در بازار بورس ایران


به صورت کلی می توان گفت که راه اندازی شرکت های سبدگردانی و یا فعالیت به عنوان سبدگردان در این نهادهاست که می تواند درآمد خوبی را برای این افراد به همراه داشته باشد. البته این را هم باید در نظر داشت که درآمد شرکت های سبدگردان و یا افرادی که در این شرکت ها فعالیت می کنند، از طریق قراردادی است که با مشتریان خود می بندند و این بدین معنی است که با مشتریان مراجعه کننده به شرکت سبدگردان توافق هایی را صورت می دهند که دستمزد این سبدگردانی طبق شرایط مندرج در قرارداد امکان دارد متغیرهای زیادی داشته باشد.

۶) کارشناس عرضه و پذیرش

یکی دیگر از مشاغل مرتبط با بورس که به عنوان یک شغل درآمدزای بورسی نیز شناخته می شود، کارشناس عرضه و پذیرش می باشد که در توضیح آن می توان گفت که کارگزاری های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، در مجموعه خود واحدی به نام عرضه و پذیرش دارند که این واحد وظایف مختلفی مثل پذیرش شرکت های متقاضی حضور در بورس، عرضه محصولات شرکت های متقاضی فعالیت در بورس کالا و … را عهده دار است و در این کارگزاری ها کارهای مربوط به دادن مشاوره به این شرکت ها و انجام فرآیندهای مربوطه را انجام می دهد.

جالب است بدانید که کارشناس عرضه و پذیرش باید به امور پذیرش و اعتبارات و یا امور پذیرش کالا تسلط داشته باشند و همچنین با فرآیند پذیرش مشتریان حقیقی و حقوقی آشنایی کامل داشته باشند. نکته مهم اینجاست که متقاضیان استخدام شدن به عنوان کارشناس عرضه و پذیرش، می بایست گواهینامه کارشناسی عرضه و پذیرش را در اختیار داشته باشند.

۷) کارشناس ارزش گذاری سهام

مشخص کردن ارزش ذاتی یک سهام یا به بیانی دیگر ارزندگی سهام، جزو مؤلفه‌ ها و شاخصه های اصلی سرمایه‌ گذاری کم‌ ریسک در بورس است. ارزش گذاری سهام شرکت‌ های موجود در بورس یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین مباحث تحلیل بنیادی به حساب می آید که با هدف پیش بینی ارزش ذاتی یک دارایی انجام می شود. ارزش گذاری سهام شرکت ها هم مدل ها و روش های مختلفی دارد. ارزش‌ گذاری سهام به معنای پیش بینی تقریبی ارزش شرکت از طریق بررسی پارامترهای گوناگون می باشد. مدل های ارزشگذاری سهام هم از تنوع زیادی برخوردار است.

استفاده از کلمه پیش بینی تقریبی در این تعریف به این علت است که محاسبه دقیق ارزش واقعی یک شرکت کار بسیار سختی است. لذا سرمایه گذاران به منظور کسب آگاهی از ارزش واقعی شرکت یا اوراق بهادار مورد نظر برای سرمایه گذاری و صاحبان کسب و کار با هدف آگاهی از ارزش فروش بنگاه‌ خود، ناگزیر به ارزش گذاری تخمینی خواهند بود. ارزش گذاری را می توان وجه مشترک تمام فعاليت ها در بازارهای مالی به حساب آورد. سرمايه‌ گذاری، تامین مالی و انجام امور مالی شرکتی هر کدام به شکلی ارزش گذاری را بخشی از فرآيند عملياتی و اجرایی خود در نظر می گيرند. لذا یکی از مشاغل مرتبط با بورس، کارشناس ارزش گذاری می باشد که همیشه شرکت های فعال در این بازار را به سمت جذب این کارشناسان سوق می دهد.

این افراد به عنوان کارشناس ارزش گذاری سهام قادرند در نهادهای گوناگون بورسی مانند کارگزاری ها، تامین سرمایه ها، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و … مشغول به کار شوند؛ البته باید در نظر داشت که این شرکت ها به صورت معمول افراد مورد نیاز خود را از میان دارندگان تحصیلات دانشگاهی مرتبط در رشته هایی مثل  اقتصاد، حسابداری، مدیریت مالی و … انتخاب می کنند، ولی باید دانست که شرط اصلی برای استخدام در نهادهای مالی در سمت کارشناس ارزش گذاری سهام، داشتن گواهینامه ارزشیابی اوراق بهادار می باشد که به وسیله سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می شود.

لذا فرصت های شغلی بسیاری برای متخصصان حوزه ارزش گذاری سهام در کارگزاری ها، تامین سرمایه ها و … وجود دارد که در این بین می توان به کارشناس سبدگردانی، کارشناس ارزش گذاری اوراق بهادار، مدیر سبد در شرکت های سبدگردانی، سمت تحلیل گر در شرکت های سبدگردانی، کارشناس تحلیل اوراق بهادار در شرکت های سبدگردانی و سمت مدیر سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد.

۸) کارشناس تامین مالی 

سمت شغلی کارشناس تامین مالی در شرکت های تامین سرمایه و شرکت های مشاور سرمایه گذاری کاربرد دارد و این شرکت ها نیروی کار مدنظر خود را به صورت معمول از بین دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت مالی، مهندسی مالی و یا حسابداری انتخاب می کنند. متقاضیان استخدام شدن در سمت کارشناس تامین مالی می بایست به روش های تامین مالی از طریق بورس تسلط کافی داشته باشند و همچنین به صورت کامل با قوانین و مقررات مرتبط با تامین مالی آشنایی داشته باشند.

حتما بخوانید : روش های راه اندازی کسب و کار در ایران


این افراد می بایست توانایی آماده سازی گزارشات توجیهی و دیگر گزارشات لازم جهت تامین مالی از طریق انتشار اوراق سرمایه ای و اوراق قرضه یا بدهی، توانایی تحلیل صنایع و شرکت های گوناگون جهت تهیه گزارش طرح توجیهی تامین مالی برای متقاضیان مالی، توانایی تجزیه و تحلیل صورت های مالی دریافتی از شرکت ها و دیگر مدارک دریافتی جهت ارائه مشاوره و راهکار مناسب تامین مالی، توانایی پیگیری مراحل تامین مالی شرکت ها از نهادهای ذیربط و ارائه پیشنهادات درباره تامین مالی را داشته باشند.

۹) کارشناس اداری و منابع انسانی

جالب است بدانید که هر کدام از شرکت های مرتبط با بورس، برای مدیریت منابع انسانی شاغل در مجموعه خود، به فردی مدیر و متخصص در امور اداری و منابع انسانی احتیاج دارند. کارشناسان حوزه منابع انسانی، می بایست بر فرآیندهای منابع انسانی مانند جذب، استخدام، ایجاد انگیزش و کنترل و مدیریت منابع انسانی مسلط باشند و همچنین با قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی آشنایی داشته ابشند و از طرفی بر تولید و تحلیل آیین نامه های مرتبط آموزشی و رفاهی نیز تسلط داشته باشد. شایان ذکر است که کارشناس اداری و منابع انسانی، بایستی با نرم افزارهای حضور و غیاب در اداره ها آشنایی داشته باشند. لذا یکی از مشاغل موجود در نهادهای مالی مرتبط با بورس، کارشناس اداری و منابع انسانی می باشد.

۱۰) کار در خبرگزاری ها و وب سایت های بورسی

یکی از مشاغل مرتبط با بورس که ردیف های شغلی متعددی را ایجاد کرده است، حوزه خبر و اطلاع رسانی است و امروزه خبرگزاری های بورسی بسیاری در قالب وب سایت، شبکه های اجتماعی و … فعالیت می کنند و با توجه به پیچیدگی های فعالیت در این زمینه، ردیف های شغلی گوناگونی مثل کارشناس تولید محتوا بورسی، گرافیست، نویسنده و … ایجاد کرده اند که می تواند سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد؛ درست است که بدین وسیله شما به صورت مستقیم با سازمان بورس و یا ارگان های زیر مجموعه آن کار نمی کنید، ولی کار شما به وسیله بازار بورس ایجاد شده و شما می توانید اطلاعات خوبی در مورد بازارهای مالی بدین وسیله کسب کنید.

۱۱) کارشناس حسابداری و امور مالی

در توضیح این شغل می توان گفت که شرکت های فعال بورسی همیشه به دنبال جذب حسابدار متخصص و حرفه ای هستند؛ به صورت معمول این شرکت ها به منظور استخدام حسابدار در مجموعه خود، از بین فارغ التحصیلان رشته های حسابداری یا مدیریت مالی نیروی کار لازم خود را انتخاب می نمایند.

حتما بخوانید : درآمد غیرفعال در ایران چیست و چطور به دست می آید؟


یک حسابدار حرفه ای در شرکت های مرتبط با بورس، وظیفه تهیه صورت های مالی تلفیقی، ارائه اطلاعات در سایت کدال، تهیه گزارش های دوره ای مدیریت و هیئت مدیره، تنظیم اظهارنامه و بستن حساب ها در پایان سال مالی، کنترل تمامی پرداخت ها و دریافت ها، هماهنگی و همکاری با حسابرسان شرکت به منظور شفاف سازی و رفع ابهام از حساب ها، تسلط بر قوانین بیمه، تسلط بر نرم افزار های حسابداری، حقوق، دستمزد، سیستم بودجه بندی و برنامه ریزی مالی را بر عهده دارد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در سال های گذشته با ورود چند میلیون سرمایه گذار جدید به بورس، زمینه ها برای رشد کسب و کارهای مرتبط با بورس فراهم شده است و مشاغل بسیاری هم در این حوزه ایجاد شد که در این بین می توان به فرصت های شغلی ایجاد شده در کارگزاری ها، تامین سرمایه ها، شرکت های سبدگردان، خبرگزاری های بازار سرمایه و … اشاره کرد که هر کدام از این شرکت ها نیاز به متخصصانی دارند که از بین علاقه مندان و فارغ التحصیلان که تجربه کافی را در زمینه های بورسی داشته باشند، برای انتخاب آن ها اقدام می کنند و شما با توجه به تجربه، رشته تحصیلی، دوره هایی که گذرانده اید و … می توانید برای مشاغل بورسی مورد نظر خود در شرکت ها، سبدگردان ها، کراگزاری ها، تامین سرمایه ها و … اقدام کنید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب به ۱۱ مورد از مهم ترین مشاغل مرتبط با بورس پرداختیم.  

همچنین اگر دوست دارید اصول اولیه سرمایه گذاری در بورس را نیز یاد بگیرید، توصیه می کنم همین الان این مقاله را مطالعه کنید؛

بین مشاغل مرتبط با بورس که به شما معرفی کردیم، کدامیک برای شما مناسب تر است؟ نظرتان را لطفا در بخش دیدگاه ها بنویسید.

برای دوستانتان بفرستید: