برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آینده دارترین سهام بورس در حال حاضر کدامند؟

آیا می دانید آینده دارترین سهام بورس در حال حاضر کدام است؟ آینده دارترین سهام بورس سهامی است که از لحاظ بنیادی وضعیت بسیار خوبی داشته باشد و روند سودآوری آن نیز مثبت ارزیابی شود. البته این که در انتهای سال مالی چقدر سود تقسیم می کند، حقوقی های شرکت تا چه اندازه حامی سهم هستند، شناوری و نقدشوندگی سهم به چه صورت است و … نیز می تواند در انتخاب آینده دارترین سهام بورس تاثیرگذار باشد ولی به صورت کلی با توجه به کلیتی که وجود دارد، سعی کردیم ۶ سهم مناسب برای سرمایه گذاری بلندمدت در بورس را معرفی کرده و دلیل این که آن ها را معرفی کرده ایم بیان کنیم، پس به هیچ عنوان این مطلب رو از دست ندهید.

آینده دارترین سهام بورس

بازار بورس ایران همواره به عنوان یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاران ایرانی روی میز قرار دارد و سرمایه گذاران مختلفی با افق زمانی متفاوت، میزان سرمایه های گوناگون، سطح دانش و تجربه از بازار و … برای ورود به این بازار اقدام می کنند و معمولا تجربه ثابت کرده است که سرمایه گذاران و سهامداران بلندمدتی همیشه سود به مرات بیشتری را با صرف وقت و زمان بسیار کم تری کسب می کنند و نکته حائز اهمیت این است که شما درگیری رصد روزانه بازار بورس و حتی به دام هیجان بازار افتادن را نخواهید داشت می توانید با تهیه و کنار گذاشتن سهام های بنیادی و مناسبی که از قبل شناسایی کرده اید، به خیالی آسوده به سایر امورتان رسیدگی کنید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


به این صورت از هیچ افتی ناراحت نخواهید شد و از هیچ صعودی نیز هیجان زده نمی شوید، بلکه بسیار منطقی بازار را در فواصل هفتگی و حتی ماهانه رصد می کنید و اگر تغییراتی نیاز بود، آن را اعمال خواهید کرد، بنابراین زمانتان آزاد است و همزان در بازار بورس نیز سرمایه فعال دارید، پس این گزینه می تواند بسیار جذاب و وسوسه انگیز باشد. همچنین باید در نظر داشت که استفاده از این روش، نیاز به تخصص و دانش بورسی زیادی ندارد و سهم های بنیادی بازار بورس مثل شستا، فولاد، فملی و … را معمولا همه فعالان بازارهای مالی می شناسند.

اما برای سرمایه گذاری بلندمدت در بازار بورس ایران نیاز است تا سهام های مناسب و آینده دار بازار را شناسایی کنید تا بتوانید آن ها را به عنوان گزینه های سرمایه گذاری بررسی کنید. در این مقاله از کد بورسی قصد داریم ۶ مورد از آینده دارترین سهام های بورس را که از گروه های صنعتی متفاوت هستند معرفی کنیم تا بتوانید روی آن ها فکر کنید و خودتان بررسی های بعدی را انجام دهید. در نظر داشته باشید که اگر اسم سهمی را در این مطلب می آوریم، به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش نیست بلکه قصد داریم دید درستی در این خصوص به شما بدهیم تا بتوانید خیلی ریزبینانه تر بین گزینه های محدودتر و مناسب تری برای سرمایه گذاری بلندمدت فکر کنید و تصمیم گیری های مربوطه را بهتر اتخاذ کنید.

۱) فملی

نماد فملی یکی از سهام های بنیادی بازار بورس ایران به حساب می آید و در حال حاضر تقاضا برای خرید آن کم نیست. با توجه به این که سرمایه گذاران در حال سرمایه گذاری بر روی این شرکت هستند، سودآوری بالایی هم برای معامله گران به ویژه در بلندمدت حاصل خواهد شد. این سهام به یکی سهام های پر بازده در بورس ایران تبدیل شده است که هیچ گاه سهامداران خود را ناامید نکرده و هر روز سعی می کند تا به شکلی رضایت آن ها را جلب کند.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری بلندمدت در بورس چگونه است؟


جالب است بدانید که شرکت ملی مس ایران تقریبا تمام زنجیره تولید را در اختیار دارد. معادنی از جمله معدن مس سرچشمه را به منظور استخارج در اختیار دارد. درصد مس موجود در خاک معادن این شرکت حدود ۰٫۵ درصد است. این طور عنوان شده است که برای ۱۰۰ سال آینده این معادن مس دارند، لذا ریسکی از نظر معادن، شرکت را تهدید نخواهد کرد ولی این امکان وجود دارد که رفته رفته هزینه استخراج افزایش پیدا کند.

زنجیره تولید بدین شکل است که از خاک استخراج شده، کنستانتره مس تولید می نمایند. کنستانتره را می توان به صورت مستقیم فروخت یا به کاتود مس تبدیل نمود. این را همیشه درباره این شرکت در نظر داشته باشید که فملی جریان نقدی بسیار بهتری از سایر شرکت های فلزی دارد، طرح‎ های توسعه‌ ای شرکت به علاوه درآمد دلاری آن روی ارزشگذاری این شرکت بسیار موثر است و باعث افزایش جذابیت سهام فملی شده و خواهد شد.

۲) کپشیر

کپشیر از شرکت های فعال در حوزه محصولات کانی غیر فلزی محسوب می شود که یکی از شرکت های کوچک در بورس ایران است اما به خوبی توانسته است رتبه خوبی را در صنعت خود کسب نماید و در جایگاه نسبتا خوبی از بازار نیز قرار دارد. چنانچه بخواهیم این سهم را از نظر بنیادی بررسی کنیم نیز باید گفت که نسبت قیمت به درآمد این سهم خیلی جالب نیست، چرا که این قیمت معرف آن است که سهام مورد نظر در قیمتی بیشتر از قیمت واقعی معامله شده است.

۳) خراسان

سهام خراسان که به مجموعه پتروشیمی تعلق دارد، یکی از سهم های است که برای سرمایه گذاری بلند مدت سرمایه گذاران بورسی بسیار مناسب است و شما می توانید با تحلیل های تکنیکال و بنیادی بهترین نقطه برای ورود به سهم را تشخیص دهید و دریابید که این سهم از سری سهم های بنیادی است و شما می توانید با خیالی آسوده آن را خریداری کنید و صبر کنید تا سودهای بسیار جذابی برای شما به ارمغان آید.

این سهم یکی از سهم های حمایت شده است ولی خرید آن هم به خودتان وابسته است، چرا که این حرف سایت کد بورسی به منزله سیگنال دهی نیست و تنها اطلاعات در اختیارتان می گذارد، به این خاطر که تصمیم نهایی خرید و فروش با شما خواهد بود. سهم خراسان یکی از سهم هایی است که چند ماه پیش افزایش سرمایه خورد و با این کار سهام داران قدیمی خود را بسیار راضی کرد، چرا که هر سهم ان نزدیک به ۵۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرد و سرمایه سهامداران را به طرز چشم گیری افزایش داد.

حتما بخوانید : بهترین سهام برای خرید در بورس کدام است؟


در گذشته ثابت شده است که هنگامی که این سهم به منظور افزایش سرمایه در مجمع به سر می برد، شروع به منفی خوردن می کند و عده ای به صورت هیجانی تصمیم به فروش آن گرفتند و بعد ها متوجه شدند که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شدند. هنگامی که یک سهم منفی می خورد، نباید با روند بازار همراه شد و هر کاری که سایر سهامداران انجام می دهند را انجام دهید، چرا که تنها با این کار خود را از استراتژی شخصیتان دور کرده اید و در مردابی گرفتار خواهید شد که نجات از آن خیلی ساده نخواهد بود. در حال حاضر سهم خراسان با روند کلی مثبت و رو به رشد مورد توجه عده ای از سهامداران است و هر روزه نیز مقدار این سهم را اضافه می کنند تا سود بیش تری را به دست آورند.

۴) شلعاب

این سهم در زمینه محصولات شیمیایی فعالیت می کند و تقریبا می توان این طور گفت که شرکتی کوچک در بورس به حساب می آید. این نماد از لحاظ ارزش شرکت در مقام پنجاهم گروه خودش قرار دارد و کوچک بودن شرکت علت بر نا معتبر بودن آن نخواهد بود. این شرکت کوچک به خوبی توانسته است از معیارهای مد نظر تحلیل بنیادی، ۵ مورد از ۷ مورد را به خوبی رد کند.

در واقع همین امر موجب می شود تا بگوییم این نماد از نظر بنیادی در سطح قابل قبولی قرار دارد. در این حالت که شرکت موردنظر از نظر بنیادی در جایگاه متوسطی است، بهتر است تحلیل تکنیکال را برای آن لحاظ کنید تا ببینید بهترین نقطه ورود برای این سهم کدام است و چطور قادرید به صورت بلندمدت روی آن سرمایه گذاری کنید.

۵) شپنا

نماد شپنا یکی از شرکت های قوی در زمینه صنعت فراورده‌ های نفتی، کک و سوخت هسته‌ ای به حساب می آید که یکی از شرکت های بزرگ در بورس ایران نیز محسوب می شود که در گروه خود تواسنته است جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. این شرکت در سال ۹۹ افزایش قیمت را تجربه کرد که این افزایش قیمت از محل سود های انباشته ایجاد شد و همان طور که می دانید چنانچه شرکتی از محل سود انباشته افزایش سرمایه هدف نشان از فعالیت سود آور شرکت دارد.

۶) فولاد

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سهامی عام که در حال حاضر یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی ایران است در نزدیک شهرستان مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است و در سال ۱۳۸۵ در فهرست شرکت های بورسی درج نماد شد. جالب است بدانید که موضوع فعالیت شرکت عبارت است از بهره برداری از کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد مبارکه و اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن فلزی و غیر فلزی مورد نیاز صنعت فولاد و انجام هرگونه فعالیت تولیدی معاملاتی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی که مستقیما یا به صورت غیر مستقیم با موضوع شرکت مرتبط باشد‌.

نکته دیگری که در این خصوص باید در نظر داشته باشید اینجاست که فروش محصولات شرکت در قیاس با سالیان اخیر از لحاظ ریالی بیش از ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. شرکت در سال ۱۳۹۹ از محل سود انباشته افزایش سرمایه داد و با توجه به اطلاعات مالی شرکت در قیاس با سالیان مالی گذشته درآمد شرکت افزایش پیدا کرده و شرکت در روند سودآوری مناسبی قرار دارد و لذا به دلیل طرح های توسعه ای بسیار جذاب برای سرمایه گذاری به صورت بلندمدت مطمئنا می توان روی سهامی به ابعاد و اندازه های فولاد نیز توجه خاصی داشت.


همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب ۶ مورد از آینده دارترین سهام های بورسی را معرفی کرده و دلیل ارزشمند بودن سهام شرکت های معرفی شده را بیان کردیم.  

همچنین اگر دوست دارید معیارهای مهم برای خرید سهام در بورس ایران را یاد بگیرید، این مطلب شما را به بهترین صورت راهنمایی می کند.

برای دوستانتان بفرستید: