برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سیگنال خرید و فروش ایچیموکو چطور صادر میشود؟

اگر در بازارهای مالی مثل بورس و ارزهای دیجیتال فعال باشید، احتمالا اسم اندیکاتور ایچیموکو به گوشتان خورده است. در واقع با استفاده از این اندیکاتور می توانید سیگنال خرید و فروش ایچیموکو را دریافت کنید که راهکارهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن، قویترین سیگنال خرید ایچیموکو را دریافت کنید که در این مطلب در بین این که به صورت کلی سیگنال خرید و فروش ایچیموکو را بررسی می کنیم، به این که چطور می توانیم سیگنال خرید اندیکاتور ایچیموکو را با بیشترین قدرت و کم ترین درصد خطا دریافت کنیم نیز اشاره خواهیم داشت، بنابراین اگر دوست دارید همه روش های دریافت سیگنال خرید و فروش ایچیموکو را یاد بگیرید، این مطلب از کد بورسی را تا انتها دنبال فرمایید.

سیگنال خرید و فروش ایچیموکو 

ایچیموکو یکی از اندیکاتورهای کاربردی در تحلیل تکنیکال می باشد که قابلیت ارائه خطوط حمایت و مقاومت، جهت و قدرت روند را داراست. همچنین با استفاده از این اندیکاتور می‌ توان نقاط مناسب به منظور ورود یا خروج از سهم را نیز تعیین نمود.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


علاقه‌ مندان به اندیکاتور ایچیموکو معتقد هستند که این سیستم به تنهای قادر است تا حد زیادی احتیاجات یک تریدر را برطرف نماید. در این مطلب، سیگنال خرید و فروش به کمک عبور نمودارها در سیستم معاملاتی ایچیموکو را برای شما مورد بررسی قرار داده ایم ولی ابتدای امر بهتر است به این که اندیکاتور ایچیموکو چیست و اجزای تشکیل دهنده آن کدام است، نگاهی بی اندازیم تا در ادامه دید بهتری نسبت به تحلیل نقاط مناسب برای ورود و خروج داشته باشیم، پس همچنان با کد بورسی همراه بمانید.

اندیکاتور ایچیموکو چیست؟

ایچیموکو یک اندیکاتور جهش یافته می باشد که طبق قواعد بازار سهام ژاپن ایجاد شده است، ولی نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشته باشید اینجاست که این اندیکاتور به علت تشکیل شدن از ۵ عنصر حائز اهمیت و اساسی به منظور نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال هم کارایی بسیار بالایی از خود نشان داده است.

همان طور که احتمالا می دانید اندیکاتور ها نقش حائز اهمیتی در پیش بینی قیمت یک دارایی ایفا می کند، ولی این اندیکاتور ها به منظور پیش بینی قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها نیز مورد استفاده قرار می گیرند، ولی چگونه می توان با اندیکاتور ایچیکومو قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت دقیق پیش بینی نمود؟ در حقیقت این اندیکاتور با تشخیص معیارهایی که در ادامه عنوان می کنیم، روند بازار و تمایل آن به جهت صعودی یا نزولی بودن را به ما نشان می دهد. در بخش بعدی اجزای تشکیل دهنده اندیکاتور ایچیموکو برای تحلیل را آورده ایم تا پایه های ذهنی شما در خصوص این اندیکاتور پرطرفدار را محکم کنیم تا در ادامه سریع تر و با درک بیشتری سیگنال های خرید و فروش و نحوه صادر شدن آن ها را درک کنید؛

اجزای تشکیل‌ دهنده اندیکاتور ایچیموکو در نمودار

  • تنکان سن : این مورد جزو خط تغییر روند و میانگین متحرک معروف است که به شکل قرمز رنگ و یا کوتاه است. این خط حرکات قیمتی کوتاه مدت بازار را به نمایش می گذارد و قیمت ۹ کندل آخر و بالاترین قیمت ۹ کندل آخر را تقسیم بر ۲ می کند تا آن را محاسبه نماید.
  • کیجون سن : این مورد به خط استاندارد معروف است و میانگین متحرک آبی رنگ و یا بلند نام دارد. این خط حرکات قیمتی بلند مدت را به نمایش می گذارد.
  • چیکو اسپن : به خط تاخیر شهرت دارد که در نمودار سبز رنگ در نظر گرفته شده است و به آن نمودار خطی قیمت نیز گفته می شود. این خط به صورت ۲۶ کندل به چپ انتقال یافته است.
  • سنکو اسپن A : این خط موجب ایجاد حاشیه‌ های ابرکومو شده و به منظور محاسبه آن میانگین دو خط کیجون سن و تنکان سن را به تعداد ۲۶ کندل به سمت راست منتقل می کنند.
  • سنکو اسپن B : این خط موجب تشکیل حاشیه ابرکومو شده و به منظور محاسبه آن ابتدا میانگین پایین‌ ترین قیمت و و بالاترین قیمت در ۵۲ کندل را استفاده می کند و در ادامه به تعداد ۲۶ کندل به سمت راست انتقال پیدا می کند.
  • کومو یا ابر : این جزو مرکزی در ایچیموکو محسوب می شود که به عنوان محوطه حمایت و مقاومت در نظر گرفته می شود. این خط توسط Senkou A و Senkou B ساخته می شود. در حقیقت سنکو A به معنای خط پیشرو است که قهوه‌ ای پررنگ در نظر گرفته شده است و سنکو B نیز به خط پیشرو شهرت دارد و به رنگ آبی روشن در نمودار قابل مشاهده است.

کاربرد اندیکاتور ایچیموکو در تحلیل تکنیکال

  • روند سهم را تعیین می نماید.
  • جهت و قدرت روند را شناسایی می کند.
  • نقاط حمایت و مقاومت را تعیین می نماید.
  • نقاط برگشت قیمت سهم را مشخص می کند.
  • امکان محاسبه حد ضرر را با استفاده از آن دارید.
  • اطلاعات حائز اهمیتی از سهم را در بازه زمانی کوتاه به نمایش می گذارد.
  • سیگنال های ورود و خروج از سهم را قادرید از طریق این اندیکاتور پرکاربرد دریافت نمایید.

نحوه شناسایی جهت ها با استفاده از ایچیکومو

موضوع حائز اهمیت دیگری که به منظور کار با اندیکاتور ایچیکومو باید در نظر داشته باشید، روندشناسی است که تاثیر بسیار زیادی در نحوه معامله ما خواهد گذاشت. روندشناسی با ایچیکومو دارای قوانین خاصی می باشد که چنانچه این قوانین را آموزش ببینید، به سادگی قادرید روند یک دارایی را شناسایی کرده و معامله خود را نسبت به آن تعیین نمایید. به منظور درک عمیق تر این موضوع در ادامه ۳ مورد از انواع روند را که بدین وسیله تشخیص داده می شوند، آورده ایم؛

  1. تشخیص روند صعودی : چنانچه قیمت یک دارایی بالای دو خط کیجونسن و تنکانسن قرار گرفت و سنکوی A بالای سنکوی B بود، بدین معنی خواهد بود که روند صعودی می باشد.
  2. تشخیص روند خنثی : چنانچه قیمت یک دارایی زیر دو خط کیجونسن و تنکانسن بود و سکوی A زیر سکوی B قرار داشت، بدین معنی خواهد بود که روند ما خنثی است.
  3. تشخیص روند نزولی : چنانچه قیمت یک دارایی وارد ابر کومو شود، این معنی را خواهد داشت که روند نزولی شده است.

نکته : همچنین همه نقاط اندیکاتور ایچیکومو از خاصیت حمایتی و مقاومتی برخوردارند و هنگامی که قیمت با ایچی برخورد کند، واکنش از طرف قیمت را می توانیم شاهد باشیم.

چگونه رشد یا نزول شارپ را از ابرها بفهمیم؟

نکته‌ حائز اهمیت دیگری که قادرید در مسیر شناسایی درست سیگنال ایچیموکو از آن کمک بگیرید، موضوع شناسایی رشد یا نزول سریع قیمت نماد است. بدین منظور که بتوانیم رشد یا نزول در نمودار قیمتی را مورد پیش‌ بینی قرار دهیم، می توانیم از پهنی یا باریکی ابر کمک بگیریم!

حتما بخوانید : آموزش اندیکاتور ایچیموکو – بهترین اندیکاتور بورس کدام است؟


به صورت کلی پهنای کم ابر می‌ تواند نشان دهنده یک صعود و یا یک نزول قدرتمند باشد. به این منظور که این امر محقق شود، مطمئنا سنکو A و سنکو B به سمت یکدیگر همگرا خواهند شد و این همان نکته مهمی است که در این خصوص باید مد نظر داشته باشید.

قویترین سیگنال خرید ایچیموکو

شناسایی نقطه مناسب برای ورود یا خروج با ایچیکومو

همانطور که گفتیم یکی از قابلیت های اصلی اندیکاتور ایچیکومو، نشان دادن زمان خرید و فروش رمزارزهاست. ولی باید در نظر داشته باشید که چه زمانی برای فروش و چه زمانی برای خرید ارزهای دیجیتال مناسب می باشد، در حقیقت سیگنال گیری با کراس ها در ایچیکومو یکی از بهترین روش های شناسایی زمان خرید و فروش به حساب می آید. چنانچه تنکانست از پایین به بالا کیجونسن رو قطع کرد و کراس بالای ابر صعودی دیده شد، سیگنال خرید قدرتمندی صادر می شود.

حتما بخوانید : اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش


ولی چنانچه تنکانسن از بالا به پایین کیجونسن را قطع کرد و کراس زیر ابر نزولی قرار داشت، سیگنال فروش قدرتمندی صادر شده است که باید از آن برای خروج از دارایی مورد نظر استفاده کنید. البته روش دیگری نیز به منظور دریافت سیگنال خرید و فروش در بازار وجود دارد که با ابر کومو قابل شناسایی است. چنانچه قیمت یک دارایی از پایین ابر کومو رو به بالا شکسته شود، سیگنالی برای خرید صادر خواهد شد و چنانچه قیمت از بالا کف ابر کومو را به پایین بکشد و زیر ابر کومو قرار بگیرد نیز سیگنال فروش صادر خواهد شد. به صورت خلاصه و کلی در ادامه چکیده ای از این بخش را آورده ایم؛

سیگنال های خرید و فروش در آموزش اندیکاتور ایچیموکو؛

  • سیگنال خرید : هنگامی که خط قرمز یا همان Tekan sen بالای خط آبی یا همان kijun sen قرار می گیرد و هم زمان هر دو خط در بالای ابر کومو قرار دارند، می تواند نشان از صعودی شدن روند سهم و یا به صورت کلی یک دارایی داشته باشد.
  • سیگنال خنثی : هنگامی که قیمت در داخل ابر کومو قرار داشته باشد، نباید هیچ گونه اقدامی برای خرید و فروش دارایی انجام شود، به این دلیل که در این شرایط روند سهم به خوبی مشخص نخواهد بود.
  • سیگنال فروش : چنانچه خط آبی یا همان kijun sen بالای خط قرمز یا همان Tekan sen قرار گیرد و هم زمان هر دوی این خطوط در پایین ابر کومو قرار بگیرند، احتمال این که روند سهم و یا به صورت کلی یک دارایی نزولی شود وجود خواهد داشت.

نکاتی در خصوص سیستم معاملاتی ایچیموکو

  • وقتی که ابرها به سمت هم همگرا شوند، قدرت روند افزایش چشمگیری خواهد داشت.
  • بهترین نقطه ورود وقتی است که تنکانسن از کیجونسن عبور کرده و سهم بالای ابر قرار داشته باشد.
  • بهترین نقطه خروج این است که تنکانسن از کیجونسن به سمت پایین عبور کرده و پایین ابر قرار داشته باشد.
  • زمانی که کیجونسن یا ابر به‌ صورت افقی است، بهترین نقطه برای حمایت یا مقاومت سهم به حساب خواهد آمد.
  • هنگامی که تنکانسن، کیجونسن را با قدرت و به صورت شیب‌ دار قطع نماید، حرکت سهم در همان جهت قدرت پیدا خواهد کرد.
  • هر زمان کیجونسن از نمودار قیمتی زیاد فاصله بگیرد، نشان دهنده آن است که ریسک سهم زیاد شده و امکان اصلاح قیمتی و زمانی دوز از انتظار نیست.
  • هنگامی که ابر صعودی باشد، قدرت سهم بیشتر در حالت صعودی و هنگامی که ابر نزولی باشد، قدرت سهم در حالت نزولی بیشتر خواهد بود.
  • ابر چنانچه بالای سهم قرار گیرد، برای رشد سهم یک مانع جدی است و وقتی که پایین سهم باشد، برای رشد سهم یک حامی بزرگ خواهد بود.
  • در خرید و فروش به وسیله ایچیموکو بهتر است که به‌ صورت پله‌ ای و با دریافت سیگنال های گوناگونی که این سیستم معاملاتی به ما می‌ دهد برخورد نماییم.

تاییدات کمکی سیگنال های ایچیموکو

به منظور دستیابی به نتیجه بهتر در سیگنال های ایچیموکو از تاییدات زیر استفاده کنید؛

  • اندیکاتور استوکاستیک : به منظور سیگنال دهی سفارشات خرید و فروش
  • اندیکاتور RSI : به منظور سیگنال دهی سفارشات خرید و فروش
  • اسیلاتور Heiken Ashi : تاییده روند صعودی و روند نزولی
  • کندل استیک : کندل استیک های معتبر ادامه دهنده

نتیجه گیری و کلام پایانی

ایچیکومو یکی از بهترین ابزاری هایی است که با نشان دادن معیارهای اساسی به تریدر، پیش بینی دقیق تری نسبت به دیگر ابزارها ارائه می دهد. به صورت معمول از اندیکاتور ایچیکومو به منظور شناسایی نقاط حمایت و مقاومت، سیگنال خرید و فروش یک دارایی و شناسایی روند استفاده می شود که اطلاعات جزئی در اختیار معامله گران قرار می دهد. همچنین ایچیکومو امکان دیگری را نیز در اختیار معامله گران قرار می دهد تا استراتژی دقیقی برای ترید خود تعیین نمایند و بهترین نتیجه را بدین وسیله به دست آورند.

به شکل کلی وقتی که تنکان سن خط کیجون سن را به سمت بالا قطع می کند، خط قرمز تنکان سن بالای خط آبی کیجون سن قرار خواهد گرفت و در این بین نیز هر دو خط تنکان سن و کیجون سن در بالای ابر کومو قرار داده شده که در نهایت نشان از صعودی شدن روند سهم خواهد داشت. لذا به منظور سیگنال گیری فروش با استفاده از ایچیموکو، باید زمانی که کیجون سن و خط تنکان سن را به سمت بالا قطع کرد و خط آبی کیجون سن در بالای خط قرمز تنکان سن قرار داشت، هم‌ زمان هر دو خط کیجون سن و تنکان سن در پایین ابرکومو قرار گیرد تا بتوان این طور گفت که روند سهم نزولی خواهد شد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب نحوه دریافت سیگنال خرید و فروش ایچیموکو را یاد گرفتیم. 

همچنین اگر دوست دارید بهترین ترکیب اندیکاتور ها برای معاملات سودده بورسی را یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنمای شما عزیزان خواهد بود.

برای دوستانتان بفرستید: