برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راه های کسب درآمد برای نوجوانان در ایران

با شرایط فعلی و در زمانی فعلی، نوجوانان و جوانان بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال کسب درآمد در خانه و یا یافتن کارهای پاره وقت و یا انجام کارهای دورکاری و اینترنتی هستند که به خودی خود بسیار عالی است. راه های کسب درآمد برای نوجوانان در ایران کم نیست و هر نوجوان یا جوانی با توجه به توانایی ها و آگاهی که در یک زمینه کاری دارد، می تواند بهترین روش کسب درآمد برای خود را شناسایی نماید. از جمله راه های کسب درآمد برای نوجوانان می توان به انجام کارهای فریلنسری مثل تایپ، محتوا نویسی، مدیریت فضای مجازی، ادیت عکس و فیلم، طراحی و … اشاره داشت یا حتی یک نوجوان می تواند با یادگیری مفاهیم بازارهای مالی، رفته رفته خود را وارد بازارهای مالی مختلف مثل بورس، ارزهای دیجیتال و یا بورس های جهانی کند و از آن ها کسب درآمد بعضا دلاری هم داشته باشد. به هر حال راه های کسب درآمد برای نوجوانان بسیار زیاد است و در این مطلب ما سعی خواهیم کرد تا عملی ترین و بهترین روش های کسب درآمد برای نوجوانان را ذکر کنیم و شرایط هر کدام را به زبان ساده توضیح دهیم، پس همچنان همراه سایت کد بورسی بمانید.

راه های کسب درآمد برای نوجوانان

کسب و کار خانگی برای نوجوانان، در حقیقت سرمایه گذاری نیروی جوان در آینده جامعه به حساب می آید. نوجوانان در زمینه های گوناگونی می ‌توانند از بزرگ‌سالان خود پیشی بگیرند و با استفاده از کسب و کاری که در این سن راه‌ اندازی می ‌کنند، می توانند  زودتر با درآمدزایی، مهارت، تولید و اشتغال آشنا شوند. زمانی که صحبت از کسب و کار خانگی برای نوجوانان به میان می آید، بسیاری تنها به مشاغل آسان و پیش پا افتاده فکر می‌ کنند و این در حالی است که نوجوانان پتانسیل بالاتری نسبت به بزرگ ‌سالان دارند. البته باید در نظر داشت که تنها مورد چالش ‌برانگیز در ابتدای راه یافتن شغلی متناسب با روحیات و توانایی‌ های نوجوان شماست.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


در این راه شناخت نوجوانان و علایقی که دارند، می ‌تواند چراغ راه باشد. چنانچه نوجوان مجبور به انجام کاری باشد که به آن علاقه یا در آن استعدادی ندارد، می ‌تواند در روحیه او تاثیر منفی بگذارد و به کلی از کار کردن متنفر شود. به این منظور که بتوانید با توجه به روحیات نوجوان خود، کار مناسبی برایش بیابید، حتما این مقاله را که به شرح کسب و کارهای خانگی برای نوجوانان پرداخته است را تا انتها مطالعه کنید. این کسب و کارها مورد علاقه بسیاری از نوجوانان هستند که پتانسیل رشد شغلی را به دنبال دارد و می ‌توانند حتی آن را در آینده نیز ادامه دهند.

۱) تولید محتوا

آیا در نوشتن مهارت دارید؟ دوست دارید از حوزه ‌های گوناگون مطلب مطالعه کنید؟ علاقه به نوشتن و کشف اطلاعات جدید نیازهای اولیه در این شغل است. لازم به ذکر است که تولید محتوا انواع گوناگونی دارد و تولید کردن محتوای متنی آنقدرها سخت نیست و از پس آن بر می آیید. سایت‌ ها و کسب و کار های گوناگون در بستر اینترنت به نویسنده در ابعاد مختلف نیاز دارند و از شما می ‌خواهند راجع به یک موضوع مشخص تحقیق کنی و بعد از زبان خودت یک مقاله خوب و تاثیرگذار بنویسید. برای کار در بعضی از سایت‌ ها نیازمند داشتن مهارت انگلیسی خوب هم هستید. در بعضی سایت ‌ها بعضی مواقع نیاز به ترجمه هم وجود دارد ولی در بیشتر مواقع این طور نیست.

مهارت های‌ لازم برای تولید محتوا

  1. خوب نوشتن : برای تولید محتوای متنی شما باید خوب نوشتن و تاثیرگذار نوشتن را بلد باشید.
  2. دانش سئو : داشتن دانش اولیه از سئو هم برای تولید محتوای کاربردی ‌تر خوب است.
  3. نظم : به منظور تولید محتوا دارای برنامه‌ زمان بندی هستید، لذا لازم است منظم باشی و بر اسا برنامه پیش روی کنید.
  4. کار با ویرایشگر متن وردپرس : اغلب باید کارکردن با سیستم وردپرس و ویرایش متن در آن را پیش از شروع کار بلد باشید. بعضی شرکت‌ ها هم پیش از جذب شما آموزش ‌هایی در این مورد می‌ دهند. جهت یادگیری وردپرس به صورت رایگان سایت آیلین وب و میهن وردپرس می توانند به شما عزیزان کمک کنند.
  5. نرم افزارهای ادیت عکس : کارکردن با فتوشاپ و یا برنامه‌ ها و سایت‌ های جایگزین هم مهارتی است که تا حدودی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. در واقع فتوشاپ یک برنامه بسیار گسترده است. اصلا نیاز نیست تمام پیچ و خمش را بلد باشید. یک ادیت ساده برای عکس کافیست. بسیاری از مهارت‌ هایی که در این شغل نیاز داری را می‌ توانی در حین کار جستجو کرده و یاد بگیری. می توان گفت که این شغل برای آدم‌ های تنوع طلب پر از ماجراجویی است که هم می توانند از آن ها لذت ببرند و هم کسب درآمد داشته باشند.

در گام نخست سایت‌ های کاریابی را بشناسید، به وسیله سایت‌ های کاریابی مانند جابینجا و پونیشا رزومه درست کنید. در گام بعدی باید اشتیاق خود را نشان دهید؛ در رزومه ‌خود اشتیاقت را نشان دهید که می خواهید برای انجام شغل مورد نظر اقدام کنید. مقالات مشابه این شغل نیز می توانند برای شما کاربردی باشد. در این زمینه کتاب بخوانید. در ادامه برای فرستادن رزومه اقدام کنید، رزومه را برای صاحبان کسب و کار ارسال نمایید.

حتما بخوانید : نحوه دریافت کد بورسی آفلاین | راهنمای دریافت کد بورسی آفلاین


توصیه دارم برای نوشتن رزومه‌ مناسب، زمان صرف نمایید. بسیاری از افراد خیلی سریع و بدون فکر برای نوشتن و طراحی رزومه اقدام می کنند و برای صدها شرکت ارسال می کنند! یک رزومه خوب بنویس و برای ده شرکت ارسال کن. تولید محتوای آزمایشی کنید و در این کار حرفه ای شوید؛ بسیاری از شغل‌ های تولید محتوا از شما مطلب نمونه درخواست می کنند. یعنی موضوعی را تعیین می ‌کنند و شما باید تا روز مشخصی به آن ‌ها یک مقاله تحویل دهید.

۲) ادمین شبکه‌ های اجتماعی

در حال حاضر بسیاری از مشاغل به سمت آنلاین شدن پیش می ‌روند. ادمین شدن در شبکه ‌های اجتماعی و یا مدیریت آن‌ ها، نوعی از کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان به حساب می آید. در سایت ‌های کاریابی همواره اطلاعیه‌ هایی برای جذب ادمین و پاسخ گوی شبکه ‌های اجتماعی و پاسخگویی انلاین وبسایت‌ ها وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

مهارت‌ های لازم برای ادمین شدن شبکه‌ های اجتماعی

  1. دانش کار با شبکه‌ های اجتماعی : شما در این شغل باید بر شبکه‌ های اجتماعی اشراف داشته ‌باشید.
  2. توانایی استفاده از تمام ابزارهای برنامه‌ ها :‌ برخی اوقات از شما می خواهند تا پست هم بگذارید و کپشن های تاثیرگذار بنویسید.
  3. کار کردن با نرم افزارهای ادیت عکس : شاید بعضی شرکت‌ ها بخواهند تا حدودی اصلاح عکس را هم بلد باشید. چنانچه ادیت عکس را هم خیلی خوب یاد بگیرید می ‌توانید پیج اینستاگرامی با عکس‌ های ادیت شده خودتان باز کنید. این هم خودش یک ایده کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان است.

گام اول آشنایی است؛ با شبکه ‌های اجتماعی آشنا شوید و در ادامه سعی کنید از آن ها استفاده نمایید؛ برای خودت در اینستاگرام پیج بزن و سعی کن کپشن نوشتن و استوری گذاشتن را تمرین کنید. در گام بعدی سعی در یادگیری و درک ماهیت آن داشته باشید؛ از ویدیوهای آموزشی رایگان آپارات و یوتیوب می توانید بهره بگیرید و در مرحله بعدی به جستجو برای کار بپردازید. در سایت‌ های کاریابی دنبال اطلاعیه‌ های این شغل باشید.

مرحله بعدی اعلام آمادگی برای انجام کار است و اگر جایی پیدا نشد خودت به صاحبان کسب و کار از ۱k تا ۱۰k دایرکت ارسال کنید و بپرسید که آیا ادمین نمی ‌خواهند. گام بعدی داشتن نوع بیان متفاوت از دیگران است و در پیامت میزان علاقه و مهارت خود را نشان دهید و در مرحله آخر و در صورت پیدا نکردن پیج یا صفحه مناسب، درخواست کمک دهید تا اگر نیازی به ادمین نداشتند از شما را به دوستان و یا همکاران خود معرفی نمایند.

۳) بازی‌ های رایانه ‌ای

شاید تا به حال به بازی ‌های اینترنتی نوجوانان خود اهمیتی نداده باشید و حتی آن‌ ها را از بازی کردن با برخی از گیم ‌ها محروم کرده ‌باشید، ولی امروزه یکی از موارد کسب و کار خانگی برای نوجوانان، گیمینگ به شمار می رود. اگر نوجوان شما در بازی ‌های کامپیوتری مهارت خاصی دارد، می‌ تواند یکی از بزرگ ‌ترین گیمرهای جهان شود و از این راه درآمد بالایی داشته باشد. در حال حاضر حتی با استفاده از پخش آنلاین نحوه بازی‌ در فضای مجازی، افراد به درآمدهای بالایی دست می یابند. این ‌طور که معلوم است بسیاری از انسان ‌ها علاقه دارند که بازی‌ کردن دیگران را تماشا کنند و این جزئی از تفریحات آن ها به حساب می آید و بابت آن پول پرداخت می کنند. نوجوانانی که در بازی‌ های کامپیوتری مهارت خاصی دارند، می ‌توانند از این مهارت خود بهترین استفاده را ببرند.

حتما بخوانید : کسب و کار خانگی – کسب درآمد از فعالیت ها و ایده های پولساز


با فیلم ‌برداری از نحوه بازی‌ خود در سایت ‌هایی مثل آپارات، توئیچ تی وی و یوتیوب می‌ توانید بازدیدکننده‌ های خیلی زیادی بیابید و از این طریق به کسب درآمد دست یابید. علاوه بر آن شرکت ‌های تولیدکننده بازی یا وسایل گیم برای گیمرها اسپانسرهای خوبی به شمار می روند و به افرادی که بازی ‌های مورد نظر آن‌ها را تبلیغ می ‌کنند، مبلغ بالایی پرداخت می کنند. این ایده کسب و کار خانگی برای نوجوانان محدودیتی از نظر نوع بازی، جنسیت یا سن ندارد، لذا چنانچه نوجوان شما به بازی کردن علاقه بسیاری دارد می ‌توانید از این فرصت برای شکل ‌دهی موقعیت شغلی و درآمدزایی آینده وی استفاده فرمایید. یکی از حائز اهمیت ترین مواردی که در این روش باید به خاطر داشته باشید تامین امنیت نوجوان است، به دلیل مجازی بودن محیط کاری باید امنیت اخلاقی و روانی را با کنترل صفحات و انتخاب سایت ‌های معتبر فراهم نمایید.

۴) تایپ و ترجمه

به ضربه زدن روی کیبورد علاقه دارید؟ تایپ کردن از سال ‌ها پیش تبدیل به یک شغل مناسب دورکاری شد. در حال حاضر تایپ و ترجمه جزو راه های کسب درآمد برای نوجوانان از اینترنت به شمار می آید. شاید ترجمه کردن در نگاه اول به نظر مشکل برسد، نه ولی اینطور نیست. برای ترجمه کردن حتما نباید مترجم باشید. می‌ توانید این مهارت را با خواندن ترجمه ‌های خوب دیگر افراد تقویت کنید. تمرین ترجمه نه تنها به شما یک شغل خوب می‌دهد، بلکه یادگیری زبان مخصوصا زبان انگلیسی برای موفق شدن شما در آینده بسیار حیاطی خواهد بود. بر این که تایپیست بسیار قوی باشیم باید برای تقویت مهارت خود اقدام کنیم؛ همین حالا هم تایپ کردن را بلد هستید! اغلب ولی به شما زمان بندی مشخصی برای تایپ می ‌دهند. پس خوب است که این مهارت را تقویت نمایید. تایپ کردن هنوز به قوت قبل یک کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان است.

در نظر داشته باشید که سرعت بیشتر همیشه بهتر است؛ تایپ کردن ده انگشتی را یاد بگیرید. در هر تایپ هم آموزش‌ های رایگان خوبی وجود دارد. در نظر داشته باشید که تمرین بیشتر نیز همیشه می تواند اتفاقات بهتری را رقم بزند؛ حتی اگر فکر می‌کنی در تایپ کردن فوق العاده ‌ای هم پیش از اقدام برای این شغل، کمی بیشتر تمرین کنید. در گام انتهایی سایت ‌های کاریابی را در این حوزه بشناسید تا بتوانید به سادگی پروژه بگیرید و شروع به کسب درآمد کنید؛ سایت‌ های بسیاری وجود دارند که به دنبال تایپیست هستند. کافیست از طریق گوگل آن ها را پیدا کنید. به عنوان مثال سایت تایپ سرا و آوا تایپ دو نمونه از این سایت ‌ها محسوب می شوند.

کسب درآمد برای نوجوانان در خانه

ترجمه هم می ‌تواند یک کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان باشد، بنابراین چنانچه دنبال کار هستی روی آن حساب کنید. سطح زبان مناسب برای شروع شغل مترجمی چیست؟ اول از همه باید بدانید که ترجمه ‌های ساده هم نیاز به سطح زبان متوسط دارند. چطور قدرت ترجمه ‌ام را افزایش دهم؟ ترجمه ‌های خوب را بخوانید. متن اصلی و ترجمه تولید شده را مقایسه کنید. از کجا شغل مترجمی را شروع کنم؟ برای خودت متن از موضوعاتی که دوست داری انتخاب و ترجمه نمایید.

لازم است در ترجمه‌ انواع موضوعات متخصص شوم؟ دنیای امروز دنیای تخصص است. ترجمه کردن هم مستثنی نیست. یک حوزه مشخص را انتخاب و بر متون این حوزه تمرکز کنید. از کجا شغل مترجمی را شروع کنم؟ به سایت ‌های جذب متخصص سر مانند سایت ترنسنت، سایت ایران ترنسلیت، سایت ترجمه آنلاین و .. سر بزنید. چطور فریلنسر شوم؟ می ‌توانیی در شبکه‌ های اجتماعی حساب کاربری داشته باشی و نمونه‌ های ترجمه‌ خودت را قرار دهید. با این کار مخاطب می ‌تواند ترجمه را مقایسه و در صورت داشتن کیفیت کافی به شما رجوع نماید.

۵) اینفلوئنسر

نوجوانانی که از پیج ‌های اینستاگرامی با فالورهای بالا برخوردار هستند، می ‌توانند از این راه کسب درآمد نیز داشته باشند. یکی از کارهایی که در سال ‌های اخیر، رایج شده، انجام تبلیغات از طریق اینفلوئنسرهای معروف در اینستاگرام دیگر شبکه ‌های مجازی است. در این نوع کار، افراد با استفاده از فالورهای بالایی که دارند می ‌توانند تجربیات خود را در زمینه کالا یا خدمات مختلف با دیگران به اشتراک بگذارند تا دیگران نیز به کسب تجربه ‌های مشابه ترغیب شوند. وجود تبلیغات در این پیج‌ ها برای افراد درآمدهای بالایی به دنبال دارد.

حتما بخوانید : آموزش مهارت های مالی به کودکان – هرآنچه باید بدانید


تعداد زیادی از نوجوانان به این کار علاقه زیادی دارند و البته در این راه موفق هم هستند. نمونه‌ های بسیاری از اینفلوئنسرها در جهان هستند که در سن نوجوانی به درآمد بسیار بالایی دست یافتند، ولی یکی از نکات مهم در این روش کسب و کار خانگی برای نوجوانان پرهیز از جذب افراد به هر روش و طریق امکان پذیر می باشد. این را در خاطر داشته باشید که حرمت نفس و سلامت اخلاقی مهم ‌ترین سرمایه هر انسانی است و از دست دادن آن در مقابل جلب توجه افراد و کسب درآمد، نتیجه ‌ای جز انحطاط ندارد.

۶) مراقبت از حیوانات خانگی

افرادی هستند که در خانه خود حیوان خانگی دارند، ولی به علت شاغل بودن به دنبال فردی مطمئن هستند تا از آن‌ ها در ساعاتی از روز نگهداری کند. نوجوانان می توانند با نگهداری از حیوان خانگی مسئولیت ‌پذیری را آموزش ببینند و از این راه کسب درآمد نیز داشته باشند. البته این شغل به فضای کافی و مهارت در ارتباط با حیوانات و شناخت احتیاجات آن ها نیازمند است، ولی برای کسانی که علاقه زیادی به حیوانات دارند، یکی از مشاغل پرطرفدار خانگی به حساب می آید. این شغل فرصت مناسبی است که نوجوانان می ‌توانند در کنار خانواده خود ساعاتی از روز را مراقب حیوانات باشند تا در آینده حس مسئولیت و مراقبت از موجودی دیگر به غیر از خود را بیشتر احساس کنند.

۷) راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی

شاید در نگاه اول این طور بگویید که این کار را افراد با ۱۰ سال سابقه‌ برنامه‌ نویسی انجام می‌ دهند و توقع چنین کاری از یک نوجوان کار غیر معقولی ا‌ست، ولی باید در نظر داشته باشید که بهتر است با فروشگاه‌ سازها و یا افزونه‌ ووکامرس بیشتر آشنا شوید. فروشگاه‌ سازهایی مانند سی فایو، کاموا و ایران سرور به راحتی آب خوردن یک فروشگاه اینترنتی آماده در اختیار شما می گذارند. همچنین با استفاده از افزونه‌ی فروشگاه ‌ساز وردپرس، یعنی ووکامرس، می ‌توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی شوید.

حالا شاید بپرسید که پس از راه ‌اندازی این فروشگاه باید چی کاری در آن انجام دهیم؟ این دیگر به ایده‌ خودتان بستگی دارد. اگر در کارهای هنری دستی دارید و به عنوان مثال تابلوی نقاشی می‌ کشید یا کار با چوب را بلد هستید، می ‌توانید محصولات خودتان را برای فروش در فروشگاه خودتان قرار دهید و برای رونق گرفتن آن تبلیغات خود را بین همکلاسی ‌ها و دوستان خود شروع کنید.

۸) عکاسی

نیاز به عکاس همواره حس می شود. ما در عصر خودشیفتگی‌ ها هستیم. چک کردن اینستاگرام دومین کاری است که مردم پس از باز کردن چشم ‌هایشان در صبح انجام می ‌دهند و هر کس قصد دارد بهترین حالت خود را در آن به اشتراک بگذارد. چنانچه عکاس هستید، صفحه اینستاگرام خود را بسیار خاص طراحی کنید و در ادامه افرادی را بیابید که علاقه دارند عکس ‌های بهتری در پروفایل خود داشته باشند. آن ها مایل خواهند بود که به شما پول دهند تا به آنها کمک نمایید.

۹) تدریس به همکلاسی ها

تدریس یکی از روش های درآمدزایی با بهترین بازه فعالیت و سودآوری است. مزایای مهمی که برای تدریس باید به آن ها اشاره کرد، عبارت اند از؛ نامحدود بودن فضا تدریس، امکان انتخاب زمان و مکان گردشی، سادگی کار و امکان جذب مخاطبین و دانش آموختگان بدون محدودیت سنی. موفقیت در تدریس در هر یک از انواع رشته ها تنها نیازمند دارا بودن تخصص های لازم در آن حوزه است. تدریس حرفه ای از بهترین گزینه هایی است که سطح توانایی و پتانسیل های فرد را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد.

حتما بخوانید : راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم


روش های تدریس نقش حائز اهمیتی در جذب علاقه دانشجو و یا نفرت از درس دارد، از همین روی نیز تنها مدرسی موفق می شود که طبق علم روز نسبت به کسب دانش لازم در مورد بهترین روش های تدریس اقدام کرده باشد. همین طور چنانچه قصد تدریس مجازی در موضوعاتی که تخصصی در آن را دارید، می توانید به سادگی و با یک سرچ ساده، وب سایت هایی که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند را پیدا کرده و از آن ها استفاده کنید.

۱۰) اصول رایانه را به افراد قدیمی تر آموزش دهید

رایانه از قدرتمند ترین سیستم ها و اهرم های کسب درآمد در طی سال های اخیر محسوب می شود. تجربه از جمله مهم ترین کلید های موفقیت در زمینه آموزش مهارت های مهم رایانه محسوب می شود. رایانه ارتباط مستقیمی با توانمندی های فردی دارد، در صورتی که بتوان با استفاده از سیستم رایانه مهارت های لازم را به دست آورد، قطعا آموزش و تدریس اصول یادگیری این مهارت ها به دیگران نیز خالی از لطف نخواهد بود. در حال حاضر نرم افزارهای مفید و کاربردی کامیپوتری بسیار وجود دارد که می توانید اگر مهارتی در نرم افزاری دارید آن را به صورت آنلاین در وب سایت ها به فروش بگذارید. قطعا با وجود پیشرفت روز افزون تکنولوژی و اینترنت، بسیاری از افراد قدیمی برای انجام اموری خاص، به یک شخص نیاز دارند که این طور موارد را بلد باشد و بتواند برای آن ها انجامشان دهد، پس این مورد هم یکی از بهترین راه های کسب درآمد برای نوجوانان در حال حاضر به حساب می آید.

نکات مهم کسب درآمد برای نوجوانان

  • خلاقیت را در فرزندتان تشویق کنید. هر چقدر نوجوان بتواند در کارهایش منحصر به فردتر باشد، شانس موفقیت او نیز بیشتر است.
  • نوجوانتان را تشویق کنید که همه تلاشش را برای آن کار، انجام دهد. وقتی او کارش را به خوبی انجام دهد دیگران ارزش آن کار را بهتر متوجه خواهند شد و برای آن نیز بهتر پول خرج می‌ کنند.
  • به نوجوان خود یاد بدهید که از انجام کارش لذت ببرد. به فرزند خود کمک کنید که قبل از فکر کردن به کسب درآمد به این مسئله فکر کند که از انجام آن کار لذت ببرد و با آن سرگرم شود. در این صورت، مهارت‌ های زیادی یاد می گیرد.
  • به فرزندتان آموزش دهید که از اشتباهات خود یاد بگیرد. هر کسی وقتی کار جدیدی را شروع می‌ کند دچار اشتباهات بسیاری می ‌شود. لازم است نوجوان به جای دلسرد شدن، از این اشتباهات یاد بگیرد و در جهت موفقیت حرکت نماید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

اشتغال به کسب و کار خانگی برای نجوانان گامی‌ مهم برای انتخاب و تثبیت آینده شغلی آن هاست. کسب و کار خانگی برای نوجوانان در انتخاب آینده شغلی آنان و در حس مسئولیت‌ پذیری آن‌ ها تأثیرات مثبتی می ‌گذارد. نوجوانان می ‌توانند در محیط امن خانواده با مشاغل مختلف آشنا شوند و در بازار کار برای خود موقعیتی دست و پا کنند.

همچنین با استفاده از کسب و کار خانگی برای نوجوانان، آنان می ‌توانند با روش ‌های درآمدزایی و پس ‌انداز بیشتر آشنا شوند. البته در حال حاضر کسب و کارهای خانگی با کسب و کارهایی که والدین از دیرباز با آن‌ ها آشنا بودند تفاوت هایی را دارند و این کسب و کارها با توجه به روحیات نوجوانان و کارهایی که در آینده در آن می‌توانند رشد کنند، انتخاب شده است.

شاید والدین بعضی از موارد کسب و کار خانگی برای نوجوانان را مناسب ندانند، ولی این کارها برای نوجوانان و ویژگی هایی در که اینترنت و دنیای اطراف آن‌ها وجود دارد، به وجود آمده است و شما کمی نظارت مستقیم و غیرمستقیم به همراه آگاهی دادن به نوجوان خود، او را برای ورود به این دنیا آمده فرمایید.

با ۱۰ ایده مختلف کسب و کار برای نوجوانان آشنایی پیدا کردید که امروزه جزو کسب و کارهای موفق و پول ‌ساز برای جوانان به حساب می آیند و امیدوارم دید خوبی برا تربیت فرزندان خود و یا ساخت آینده خود پیدا کرده باشید و راه های کسب درآمد برای نوجوانان را کاملا شناخته باشید.

امیدوارم از این ۱۰ ایده که همگی جزو راه های کسب درآمد برای نوجوانان هستند، نهایت استفاده رو برده باشید و دید خوبی را در این خصوص پیدا کرده باشید.

به نظر شما کار برای نوجوانان در سنین پایین تر مناسب است یا خیر؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: