برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱ کدام ارزها هستند؟

بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج رو میشناسی؟ اگر قصد داشته باشید برای استخراج ارزهای دیجیتال که بسیار سودآور است اقدام کنید، فکر می کنید کدام ارز دیجیتال برای استخراج مناسب تر است؟ قطعا بیت کوین ، اتریوم ، بیت کوین کش ، ریپل ، استلار ، دش ، مونرو و … از گزینه های ابتدایی پیش روی شماست، ولی کدام یک از این ارزها برای استخراج سوددهی بیشتری دارند و شرایط استخراج هر کدام با یک دیگر چه تفاوت هایی دارد که موجب می شود یک ارز مانند بیت کوین بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج باشد؟ سوال های زیادی در خصوص شناسایی بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج وجود دارد و شاید یکی از پرتکرارترین آن ها بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل در سال ۲۰۲۱ است که در متن به آن پاسخ خواهیم داد، پس اگر قص دارید بهترین ارز دیجیتال قابل استخراج در ایران و دنیا را بشناسید، این مطلب راهنمای جامع و رایگان شما خواهد بود.

بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در ۲۰۲۱ کدامند؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۱ بپردازیم تا بتوانید در این شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال پر رونق است، ارز دیجیتالی خود را به راحتی انتخاب و برای استخراج آن اقدام کنید. به صورت کلی باید گفت که استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال اگر با برنامه ریزی باشد، بی تردید یک کسب و کار پرسود به حساب می آید. یک فرد با سرمایه گذاری در ماینینگ ارزهای دیجیتال قادر است سود دلاری بسیار خوبی را کسب نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بیشتر افراد برای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب و ماینینگ کردن آن اغلب دچار سردرگمی می شوند، ولی نباید نگران باشند چرا که در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین ارزها برای استخراج و یا سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ پرداخته ایم که قطعا به این افراد کمک خواهد کرد. با بررسی هرچه بیشتر ارزهای معرفی شده در این مقاله قادرید ارزهای دیجیتال مناسب خود را انتخاب کرده و برای ماینینگ آن ها اقدام نمایید و با فروش یا نگهداری آنها در صرافی ها به کسب درآمد دست پیدا کنید. پس اگر قصد شناخت بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج را دارید، این مطلب را حتما تا انتها و با حوصله مطالعه کنید؛

نحوه استخراج  ارزهای دیجیتال

چه اتفاقی رخ می دهد که یک ارز استخراج می ‌شود و سکه های جدید ایجاد می شوند؟ برای سادگی، به ارزی به استخراج بیت ‌کوین اشاره خواهیم داشت. این فرایند برای تمامی ارزهای رمزنگاری شده‌ ای که به استخراج نیاز دارند، تشابهات بسیاری دارد، لذا؛

  1. در ابتدا کامپیوتر، فهرستی از تراکنش ‌هایی که در صف بلاکچین‌‌‌‌‌، منتظر هستند را مورد بررسی قرار می دهد. این بررسی، اطمینان حاصل می ‌کند که هیچ‌ یک از سکه ‌ها دو بار فرستاده نشده اند و هر حساب یا کیف ‌پول، دارای مقدار پول کافی برای ارسال تراکنش بیت ‌کوین درخواست‌ شده است.
  2. کامپیوتر، این تراکنش‌ های تصدیق‌ شده را سریعا به درون یک بلوک می فرستد و در آن جمع می ‌کند.
  3. هنگامی که مجموعه ‌ای از تراکنش‌ ها، به شکل یک بلوک درآمدند، استخراج‌ کننده باید نوعی از یک پازل را حل کند تا بلوک مذکور را بر روی یک زنجیره منتشر کند. این پازل باید بتواند هش بلوک را حدس بزند.

نکته : یک هش، با استفاده از یک الگوریتم رمزنگاری به وجود می آید که توسط این الگوریتم، متنی که بیانگر تمامی مقادیر تراکنش برای آن بلوک است و همچنین ارسال ‌کنندگان و دریافت ‌کنندگان آن، به رشته ‌ای از کاراکترها تبدیل می‌ شوند. این رشته از کاراکترها به صورت کامل منحصر به فرد هستند و تنها قادرند به بلوکی اشاره داشته باشند که تلاش دارد تا انتشار یابد. اگر بخواهید تا برخی از جزئیات اطلاعات بلوک را تغییر دهید، هش، باید به صورت کامل تغییر کند. این مسأله بسیار مهم است.

  • وقتی که سیستم کامپیوتری استخراج، در نهایت، ترکیب صحیح حروف و اعداد هش را حدس بزند، آنگاه قادر است بلوک را در انتهای زنجیره، انتشار دهد.
  • از آنجا که هر بلوک، شامل هش بلوک قبلی نیز هست، زنجیره نمی ‌تواند در آن دخالت کند. اگر فردی بخواهد عدد بیت ‌کوین را در یک آدرس مشخص تغییر دهد، تمامی بلوک ‌ها در زنجیره نامعتبر می شوند.

اصطلاحات کاربردی استخراج رمزارزها

  • نرخ هش – Hash rate : به تعداد حدس ‌هایی است که یک استخراج‌ کننده برای شناسایی هش یک بلوک می زند گفته می شود.
  • اثبات کار : پروسه حدس ‌زدن هش، تحت عنوان اثبات کار شناخته می‌ شود. پروسه اثبات کار موجب می ‌شود تا فریب دادن یک شبکه‌ ارز رمزنگاری شده، بسیار گران و هزینه ‌بر شود. این فرایند، یک ویژگی حیاتی در بیشتر شبکه ‌های بلاکچین‌‌‌‌‌ است.
  • ریگ استخراج – mining rig : یک وسیله‌ استخراج، مجموعه ‌ای از CPU ها، GPU ها، یا تراشه ‌های ASIC است که با یکدیگر کار می ‌کنند تا نرخ هش را برای یک استخراج‌ کننده افزایش دهند.
  • ASIC : مدار مجتمع خاص برای استخراج یک کوین به خصوص است. این تراشه ‌ها به صورت خاص برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده، طراحی شده ‌اند. قیمت این تراشه‌ ها گران است و مصرف برق آن‌ها بالا است، ولی با این وجود بهترین گزینه‌ برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده به حساب می آیند.
  • CPU : واحد پردازش‌ گر مرکزی. CPU‌ در حقیقت مغز کامپیوتر شما است. CPU، اطلاعاتی را که به وسیله‌ برنامه‌ های کامپیوتری به آن داده می ‌شوند، پردازش می ‌کند. CPU ها نیز به صورت تراشه هستند و در دسترس ‌ترین روش برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده محسوب می شوند.
  • GPU : واحد پردازش ‌گر گرافیکی که برای تحویل تصاویر گرافیکی سه‌ بعدی طراحی شده است. GPU ها می‌ توانند در یک مقدار مشخص از زمان، نسبت به CPU ها، حدس ‌های بیشتری برای هش، ایجاد کنند.

نکات مهم برای انتخاب یک ارز جهت استخراج

چنانچه قصد دارید بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج را انتخاب کنید، موارد بسیاری است که باید در نظر داشته باشید؛ اول این که ببینید از استخراج ارز رمزنگاری شده، می ‌خواهید چه چیزی را به دست آورید. برای برخی از افراد، این موضوع، واضح است و سود سریع و فوری هدف آنهاست. برخی دیگر، استخراج ارز رمزنگاری شده را به عنوان یک سرگرمی می پندارند که می ‌تواند آن‌ ها را در بلندمدت بسیار ثروتمند کند.

در نهایت، برخی از افراد نیز وجود دارند که قصد دارند ارزهای رمزنگاری شده را استخراج کنند تا یک شبکه را امن کنند. این مورد در خصوص بسیاری از افرادی که با بیت‌کوین سرگرم هستند، مصداق دارد. این افراد، در حالی که به دنبال به دست آوردن سود نیستند، به غیرمتمرکزسازی شبکه کمک می‌کنند. از نظر ایشان، استخراج شبکه، مانند پرداخت پول برای خرید یک نرم‌افزار آنتی‌ ویروس است که برای امن ‌سازی کامپیوتر خود آن را مورد استفاده قرار می دهند و هر کسی باید این کار را انجام دهد.

معیارهای بسیاری وجود دارد که برای انتخاب یک رمزارز سودده برای استخراج موثر می باشند، البته بعضی هزینه‌ ها مانند اجاره مکان برای برپایی مزرعه استخراج و هزینه خرید دستگاه‌ ها متغیر است که در نظر گرفته نشده است، ولی به صورت کلی مواردی مانند؛ قیمت رمزارز، پاداش بلاک و هاوینگ رمزارز، نرخ تولید بلاک، سختی استخراج، آینده بلندمدت ارز، تجهیزات لازم برای استخراج و … می توانند در انتخاب ارز مناسب برای استخراج تاثیرگذار باشند. در ادامه به چند عامل مهم در انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری و استخراج اشاره شده است که حتما باید قبل از اقدام برای شروع این کار در نظر داشته باشید :

۱) پتانسیل بلندمدت استخراج یک ارز دیجیتال

روش دیگر برای تصمیم ‌گیری درباره بهترین ارز برای استخراج، توجه به پتانسیل درازمدت پروژه است. سکه‌ مورد نظر امکان دارد سکه‌ ای نباشد که امروز سودده ترین است، ولی استخراج امروز شما می ‌تواند روشی باشد که پیش از آن ‌که قیمت بالا برود، سکه ‌های بسیاری را جمع ‌آوری نمایید. سکه ‌ای مانند اتریوم، مثالی از یک پروژه با پتانسیل بسیار بزرگ در بلندمدت است که در حال حاضر سودآورترین سکه محسوب می شود.

حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار – بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت

یک نکته قابل ذکر اینکه، اگر در نظر دارید تا با استفاده از این روش، برای استخراج بهترین سکه استفاده نمایید، باید ببینید که آیا ابزار استخراجی شما می‌تواند برای استخراج سکه‌ دیگری مفیدتر باشد یا خیر و در ادامه از آن سکه برای پروژه‌ معامله‌ درازمدت خود بهره بگیرید. این مسأله، به کمی کار بیشتر از سوی شما و همچنین تعدادی تراکنش و پرداخت کارمزدهای تجاری، احتیاج دارد. در حال حاضر که شما چیزهایی درباره‌ استخراج بیت ‌کوین و آلت‌ کوین ها می دانید و همچنین فهمیدید که چگونه یک سکه را برای استخراج، انتخاب کنید، در خصوص تعدادی از گزینه‌ های محبوب برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده که در حال حاضر وجود دارند، کمی صحبت می ‌کنیم.

۲) سختی استخراج ارزهای دیجیتال

یک شبکه‌ ارز رمزنگاری شده، دشواری مسائلی که باید حل شوند را تغییر می ‌دهد. این امر تضمین است که سکه‌ ها با نرخی ثابت ایجاد شوند. چنانچه تعداد زیادی استخراج ‌کننده، در حال استخراج شبکه باشند، دشواری بیشتر می ‌شود. چنانچه تعداد بسیار کمی استخراج ‌کننده در حال امن‌ سازی شبکه باشند، حل مسایل نسبتا ساده است. دشواری یک سکه، همچنین بر روی میزان سودآوری استخراج آن، موثر است. چنانچه سخت ‌افزار شما، تنها محدود به واحدهای GPU سیستم شما باشد، استخراج بهترین سکه، سختی به مراتب کم تری دارد.

۳) استفاده از ماشین‌ حساب ‌های استخراج به صورت منظم

ماشین ‌حساب ‌های استخراج با داشتن نرخ هش دستگاه‌ های شما، امکان در نظر گرفتن هزینه برق مصرفی و قیمت روز رمزارز، می‌ توانند میزان سودآوری استخراج را به شما نشان دهند. در فرآیند استخراج برای خود حد ضرر تعیین نمایید و پیش از رسیدن به آن نقطه، از این صنعت خارج شوید یا به سراغ یکی دیگر از اعضای لیست بهترین رمزارزها برای استخراج بروید. جهت یافتن این ماشین ‌حساب ‌ها کافی است عبارت ماشین حساب استخراج یا Mining calculator را در گوگل سرچ فرمایید.

۴) کنترل میزان و هزینه برق مصرفی

پیش از آن که حساب و کتاب هزینه برق از دستتان در برود، به دنبال تهیه یک منبع برق ارزان و پایدار باشید. این برق را به منظور راه اندازی دستگاه استخراج، دستگاه‌ های تهویه و تامین اینترنت لازم برای استخراج، نیاز دارید.

۵) محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

ببینید برای این که سرمایه‌ گذاری اولیه ‌شما جبران شود و وارد مرحله سوددهی شوید، چقدر زمان لازم دارید. این معیار از آن ‌جایی مهم است که هر روز دستگاه ‌های مدرن و قدرتمندتری به بازار معرفی می ‌شوند. این دستگاه‌ ها قدرت هش بالاتری دارند و می ‌توانند دستگاه‌ های قدیمی را از رده خارج کنند. پس اگر نرخ بازگشت سرمایه خیلی طولانی باشد، تقریبا هرگز قابل دسترسی نخواهد بود.

بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۱

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی

بیت‌ کوین

بیتکوین امروزه ارز رمزنگاری شده‌ شماره یک از نظر سرمایه‌ در بازار است. متأسفانه، این امر بدان معنا نیست که بیت ‌کوین از نظر سودآوری، بهترین سکه برای استخراج است. دلیل این موضوع آن است که از قبل، ابزارهای استخراج ASIC بسیاری در شبکه وجود دارند. برای یک استخراج ‌کننده‌ ای که قصد ندارد تا سرمایه‌ گذاری جانبی میلیون دلاری بر روی سخت ‌افزار کند، استخراج بیت ‌کوین، ارزش ندارد.

حتما برایتان جالب است : دلیل افزایش قیمت بیت کوین | هدف بعدی ۱۰۰ هزار دلار؟

با این وجود هنوز دلیلی خوب برای استخراج بیت ‌کوین وجود دارد و این دلیل افزایش غیرمتمرکزسازی شبکه است. تعداد زیادی از افرادی که بر روی بیت ‌کوین وسواس دارند، بر این باورند که بیت ‌کوین، سطحی از ثبات و مقاومت در برابر سانسور را داراست که برای یک ارز غیرمتمرکز واقعی، لازم است. از نظر آن ها، هزینه‌ های راه‌ اندازی یک ابزار استخراج بیت ‌کوین، تنها هزینه‌ کوچکی است که باید برای امن ‌سازی مهم ‌ترین ارزهای رمزنگاری شده پرداخت شود. بیت کوین بی شک بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

  • الگوریتم استخراج : اثبات کار
  • پروتکل هش : SHA-256
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک : ۶٫۲۵ BTC
  • نرخ تولید بلاک : ۱۰ دقیقه
  • اندازه کل شبکه : ۲۱ میلیون
  • هاوینگ بعدی : احتمالا ۲۰۲۴

اتریوم

اتریوم پروژه ‌ای با پتانسیلی عظیم در بلندمدت است. در حقیقت یکی از بنیان ‌گذاران ردیت، آلکسیس اوهانیان، پیش ‌بینی کرده است که هر توکن اتر، در پایان سال ۲۰۲۲، ارزشی برابر با ۱۵ هزار دلار خواهد داشت. او بر این باور است که این ارز، بر بیت ‌کوین غلبه کرده و به ارزشمندترین دارایی در کل فضای ارزهای رمزنگاری شده تبدل می شود! اگر این مسأله، درست از آب درآید، استخراج اتریوم، یک بازی درازمدت خوب محسوب خواهد شد. بیایید این موضوع را بیشتر بررسی کنیم تا ببینیم که آیا اتریوم، می‌تواند بهترین سکه برای استخراج باشد یا خیر.

اوهانیان و سایر صاحب‌ نظرانی که سخت می ‌گیرند، پیش ‌بینی ‌های خود را بر این مبنا در نظر می‌ گیرند که اپلیکیشن‌ ها را می ‌توان بر بستر شبکه‌ اتریوم بنا کرد. در این‌ جا صحبت از اپلیکیشن‌ های معمول و غیرمتمرکز خانگی مانند AirBnb یا پلتفرم‌ هایی مانند اپلیکیشن اوبر است که بر پایه‌ شبکه‌ اتریوم به وجود می آیند. اگر اثبات شود که یکی از این اپلیکیشن‌ ها، به اندازه‌ نرم ‌افزار معادل متمرکز آن، موفق است، ارزش توکن‌ های اتر با رشد بسیار خوبی مواجه خواهد شد. همین طور باید اشاره‌ ای به پیمان بنگاه اتریوم داشته باشیم. این گروه از شرکت‌ ها که برخی از آن ‌ها جزء بزرگ ‌ترین شرکت ‌های جهان هستند، اکنون در حال تست ‌کردن اپلیکیشن‌ های بلاکچینی‌‌ هستند که در پس این اپلیکیشن‌ ها، شبکه‌ اتریوم قرار دارد. (اگر به فکر استخراج اتریوم با گوشی هستید، با کلیلک روی لینک آبی آموزش این کار را به صورت رایگان مطالعه کنید).

  • الگوریتم استخراج : اثبات کار
  • پروتکل هش : Ethash
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک : ۲ ETH
  • نرخ تولید بلاک : ۱۲ ثانیه
  • اندازه کل شبکه : نامحدود
  • هاوینگ بعدی: ندارد

مونرو

مونرو یک ارز رمزنگاری شده است که پیش از این در دنیای واقعی وجود داشته و کاربردی واقعی داشته است. از آنجا که این ارز، یکی از موفق ‌ترین ارزهای مبتنی بر حفظ حریم شخصی است، علت های گوناگونی وجود دارد که نشان می‌ دهد به چه دلیل افراد علاقه به استفاده از آن دارند. بیایید بببینیم که آیا مونرو، واقعا بهترین ارز برای استخراج است یا خیر. کاربران بسیار زیادی برای مونرو وجود دارند که امروزه در مکان‌های بازار دارک ‌وب، چیزهایی را با مونرو خرید و فروش می ‌کنند. کشورهایی وجود دارند که مونرو را قبول دارند.

برای مثال، کره‌ شمالی را در نظر بگیرید. rogue state، مرتبا گزارش می ‌کنند که این کشور مونرو را مورد استفاده خود قرار می دهد تا توسط آن بتوانند تحریم‌ های اقتصادی که از سوی غرب بر ‌آن ‌ها تحمیل شده است را دور بزنند. اگرچه کاربردهای غیرقانونی از مونرو، امکان دارد برخی از افراد را از استخراج این ارز منصرف کند، ویژگی ‌های حریم خصوصی این ارز رمزنگاری شده، کنارگذاری استفاده از مونرو را بسیار دشوار می کند.

با این وجود چگونه می ‌توانید چیزی را که نمی ‌بینید، تحت تعقیب و گریز پلیسی قرار دهید؟ یکی از بهترین چیزهایی که در ارتباط با استخراج مونرو وجود دارد این است که شما همچنان قادرید از CPU ها یا GPU ها برای استخراج این ارز استفاده کرده و به کسب سود بپردازید. این به آن خاطر است که این ارز، از الگوریتم هشی متفاوت از الگوریتم هش بیت ‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کند، که این الگوریتم، CryptoNote‌ نام دارد. همچنین تنظیم عملیات استخراج مونرو بسیار آسان است. این کار را می‌ توان با استفاده از نسخه‌ GUI نرم ‌افزار کیف ‌پول انجام داد. این موضوع، مونرو را به یکی از بهترین سکه‌ هایی تبدیل کرده که تازه ‌کاران قادرند از آن استفاده کنند.

  • الگوریتم استخراج : اثبات کار
  • پروتکل هش : CryptoNote
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک : ۴٫۹۹ XMR به‌علاوه کارمزد تراکنش
  • نرخ تولید بلاک : ۲ دقیقه
  • اندازه کل شبکه : نامعلوم
  • هاوینگ بعدی : ندارد

زی کش

زی کش ارز رمزنگاری شده‌ دیگری است که بر حریم خصوصی افراد متمرکز است. یکی از چیزهایی که این ارز را به گزینه ‌ای محبوب در بین استخراج‌ کنندگان ارزهای رمزنگاری شده تبدیل کرده است، این است که این ارز، در برابر ASIC مقاوم است. این بدین معنی است که استخراج Zcash با استفاده از تراشه‌ های بسیار ارزان GPU، باز هم سودآور است، لذا چنانچه قصد ندارید برای GPU، هزینه‌ زیادی را متقبل شوید، این ارز،‌ بهترین گزینه برای شماست و از منافع زیادی برخوردار است. به لطف امکانات خصوصی این ارز، Zcash، تحت حمایت از سوی ادوارد اسنودن است. او مدعی است که خصوصیات حریم شخصی این ارز، واقعا خاص طراحی شده است.

  • الگوریتم استخراج : اثبات کار
  • پروتکل هش : Equihash
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک : ۶٫۲۵ ZEC
  • نرخ تولید بلاک : ۱٫۲۵ دقیقه
  • اندازه کل شبکه : ۲۱ میلیون ZEC
  • هاوینگ بعدی : نوامبر ۲۰۲۰

گرین

گرین با نماد GRIN یک ارز دیجیتالی جدید در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که در حال حاضر یکی از بهترین ارز های دیجیتال به منظور استخراج محسوب می شود، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. گرین با ارائه چهار قابلیت ثبات قیمت، مقیاس ‌پذیری، غیرمتمرکز بودن و حفظ حریم خصوصی و قابل معامله بودن، می ‌تواند راه‌ حلی برای ایده یک ارز جهانی باشد. میمبل ویمبل یک پروتکل حفظ حریم خصوصی است که ابتدا برای بیت کوین معرفی شد، ولی پس از این که مشخص شد که بیت کوین محدودیت ‌هایی برای استفاده از این پروتکل دارد، گرین به عنوان یک رمزارز مستقل شروع به فعالیت نمود.

حتما برایتان جالب است : بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار

گرین محدودیتی برای استخراج ندارد، در نتیجه هاوینگ هم برای آن اتفاق نخواهد افتاد. به طور متوسط در هر ثانیه یک گرین به وجود می آید. این تولید خطی موجب افزایش مداوم عرضه و کاهش تورم خواهد شد. شیوه استخراج گرین امنیت شبکه را تضمین خواهد کرد. در ضمن تمامی کاربران شبکه به شکل عادلانه از توزیع عادلانه کوین استفاده خواهند کرد.

  • الگوریتم استخراج : اثبات کار
  • پروتکل هش : MimbleWimble
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک : ۶۰ Grin
  • نرخ تولید بلاک : ۱ دقیقه
  • اندازه کل شبکه : نامحدود
  • هاوینگ بعدی : ندارد

لایت کوین

لایت کوین یک ارز دیجیتالی P2P است که امکان پرداخت در خارج از مرزهای یک کشور را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. تایید لایت کوین بسیار سریع و ظرفیت ذخیره سازی آن بهتر از دیگر ارزهای دیجیتالی است، این ارز دیجیتالی همچنین به عنوان بهترین ارز دیجیتالی برای استخراج در سال ۲۰۱۹  نیز است. برای استخراج لایت کوین می توان از استخراج سخت افزاری ASIC همانند Antminer L3++ نیز استفاده نمود. استخراج سخت افزاری ASIC برای لایت کوین بسیار مناسب است، به خاطر این که درآمد کافی و مصرف انرژی کمتری دارد. به منظور استخراج لایت کوین قادرید از روش استخراج استخر مانند Litecoin Pool، Antpool و LTC.top استفاده نمایید. با توجه به موارد گفته شده قطعا میتوان گفت که لایت کوین هم یکی از بهترین ارز های دیجیتال جهت استخراج به حساب می آید.


نتیجه گیری و کلام آخر

پس همانطور که متوجه شدید، استخراج فرایندی است که در طی آن، تراکنش‌ های یک شبکه بلاکچینی چک می‌ شوند تا مشخص شود که این تراکنش ‌ها از قواعد مشخص شبکه، تبعیت می ‌کنند یا نه. افرادی که عمل استخراج را با استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوترهای مخصوص خود که همان دستگاه های ماین و استخراج ارزهای دیجیتال است انجام می‌ دهند، استخراج کننده می گویند و بابت کار خود از شبکه پاداش دریافت می کنند که این پاداش می ‌تواند درآمدزایی بسیار خوبی به همراه داشته باشد. در حال حاضر رمزارزهای زیادی وجود دارند که می ‌توان آن‌ ها را استخراج کرد.

البته باید در نظر داشت که فهرست کاملی از سکه‌ هایی که می ‌توان آن‌ ها را استخراج نمود، وجود ندارد. صدها سکه‌ دیگر نیز وجود دارند که می ‌توان از بین آن‌ ها انتخاب کرد. ارزهایی که در بالا از آن‌ ها نام برده شد، تنها برخی از محبوب ‌ترین این ارزها هستند. انتخاب بهترین رمزارزها برای استخراج، به اهداف یک استخراج‌ کننده بستگی دارد، پس نمیتوان به صورت مطلق گفت که در بلند مدت، بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج کدام است و به استراتژی، میزان ریسک پذیری، دید سرمایه گذاری و … بستگی خواهد داشت.

ولی سوالی که ما در این مقاله به آن پاسخ دادیم این بود که استخراج کدام یک از این ارزها سودآور است و می‌ تواند سود بیشتری را نصیب استخراج کنندگان کند؟ در این مقاله سعی شد با مقایسه نحوه استخراج رمزارزها مختلف، بهترین سکه برای استخراج معرفی شود. استخراج ارز رمزنگاری شده، موضوعی است عظیم و درک کامل آن، نیازمند مطالعه‌ مقالاتی فراتر و مفصل ‌تر از مطالب این مقاله است، اما به صورت کلی استخراج بیت‌کوین، اتریوم و بیت کوین کش شاید گزینه های به صرفه تری با توجه به تعرفه های برق و قانون گذاری های کشور است.

با در نظر گرفتن همه عوامل ذکر شده، استخراج ارز با دستگاه‌ های خانگی و کامپیوتر فعلی شما به احتمال قوی صرفه اقتصادی ندارد. مخصوصا لپ ‌تاپ ‌ها برای استخراج ارز مناسب نخواهند بود، چرا که حرارت آنها به سرعت می‌ تواند بالا رود. در صورتی که شخصی مایل باشد، تمامی این دردسرها را به جان بخرد و در این حوزه سرمایه ‌گذاری و کار کند، بهتر است به استخراج ارز، تنها به چشم یک فعالیت جانبی نگاه کند و نه شغلی پردرآمد و فعالیتی تمام وقت. به استخراج ارز به چشم راهی برای جمع‌آوری ارزهایی که در آینده احتمال افزایش قیمت دارند باید نگریست، به این دلیل که سود اصلی زمانی بدست می‌آید که قیمت یک ارز مثلا ۱۰ برابر شود.

امیدواریم تا این راهنما به شما کمک کرده باشد تا بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج، کدام است.

نظر شما در مورد بهترين ارز ديجيتال براي استخراج چیست؟

اگر تجربه ماین کردن دارید، قطعا مخاطبان سایت خوشحال میشوند که شما تجربه خود را با آن ها به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: