Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر + راهنمای رایگان استخراج

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر + راهنمای رایگان استخراج

ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر رو میشناسی؟ با افزایش قیمت بی سابقه ارزهای دیجیتال و همین طور گسترش سرمایه گذاری های خرد و کلان در سطح ایران و جهان، بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی سیستم استخراج خانگی برای ارزهای دیجیتال مختلف هستند و می خواهند که ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر خانگی را بشناسند. در خصوص با این موضوع که استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی به صرفه است باید گفت که خیر، در حال حاضر به صرفه نیست ولی میتوان به دنبال ارزهای کوچکتر که استخراج کننده های زیادی در سطح دنیا ندارند ولی سودی خوبی را به همراه ندارند بروید و در واقع با شناسایی و انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی به سود بسیار زیادی در ماه دست یابید. در این مطلب راهنما به صورت کامل خواهیم گفت که ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر کدامند و راحت ترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام رمزارز می باشد.

ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر کدامند؟

بسیاری از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی، افرادی اند که از سیستم های معمولی و نه چندان قدرتمند خود برای استخراج بهره می برند. البته میزان سودی که این افراد در ازای استخراج کسب می کنند در مقایسه با افرادی که به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهند، بسیار کم تر است، ولی چنانچه همین میزان کم را در تعداد بی شمار این افراد ضرب کنیم، به عدد قابل توجهی دست پیدا می کنیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در حقیقت این موضوع نشان نشان می دهد که درصد بسیاری از استخراج کنندگان را افرادی تشکیل می دهند که سیستم های خانگی را برای این کار مورد استفاده قرار می دهند، ولی پرسشی که امکان دارد برای این دسته از افراد پیش آمده باشد، این است که ارز های قابل استخراج با کامپیوتر خانگی کدامند و به طور کلی آیا این کار سود لازم را دارد یا صرفا عملی بیهوده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص آموزش ها و نکات لازم را خدمت شما همراهان سایت کد بورسی عرضه کنیم.

از بحث استخراج حرفه ای و دستگاه های ماینر که عبور کنیم، کامپیوترها هم تاثیر بزرگی در استخراج ارزهای دیجیتال دارند و در این بین نیز سهم کامپیوترهای حرفه ای و خصوصا آن هایی که به صورت خاص برای استخراج طراحی شده اند، از دیگر کامپیوترها بیشتر می باشد، ولی سهم کامپیوترهای خانگی چقدر است؟ آیا فردی که یک کامپیوتر معمولی یا نیمه حرفه ای یا حتی گیمینگ در اختیار دارد، می تواند به سود استخراج ارزهای دیجیتال امیدوار باشد؟ برای پاسخ به این سوال نیاز است که ابتدا چند عامل مهم را در خصوص استخراج با کامپیوترها در نظر بگیریم.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی

در استخراج ارز دیجیتال با کامپیوترها در ابتدای امر می بایست سخت افزار مورد نیاز برای این امر را در اختیار داشته باشید. این را در نظر داشته باشید که قصد استخراج با CPU را داریم و یا قصد داریم از طریق کارت گرافیک سیستم خود برای استخراج تجهیز کنیم. ضمنا این که چه ساعاتی از شبانه روز را برای استخراج بر می گزینیم نیز حائز اهمیت است و این که آیا نیاز به سیستم خنک کننده اضافی داریم یا خیر. همچنین این سوال پیش می آید که آیا منبع تغذیه ما می تواند توان مورد نیاز کارت گرافیک یا CPU را در هنگام کار کردن با بیشترین ظرفیت خود، فراهم نماید؟ این ها همه سوالاتی است که پیش از آغاز استخراج با کامپیوتر باید به آن ها پاسخ صحیح داده شود. در ادامه نخست توضیح خواهیم داد که استخراج ارزهای دیجیتال دقیقا به چه معناست و سپس به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی خواهیم پرداخت.

استخراج رمزارزها به چه معناست؟

به زبان ساده ارزهای دیجیتال که با نام ارزهای رمزنگاری ‌شده یا کریپتوکارنسی هم شناخته شده اند، ارزهایی هستند که به وسیله سرورها و کامپیوترهای قدرتمند استخراج می شوند. این کامپیوترها و سرورها که تنظیمات خاصی لازم دارند، طبق قدرت پردازش، سخت ‌افزار و نرم ‌افزاری که دارند قادرند این ارزها را استخراج نمایند. قدرت استخراج ارز با واحدی با نام هش ریت یا نرخ هش محاسبه می ‌شود. ملزومات استخراج ارز دیجیتال به وسیله سیستم خانگی به شرح زیر است :

  • اتصال اینترنت ترجیحا بدون قطعی و با پایداری بالا نیاز است.
  • توانایی روشن نگه ‌داشتن سیستم به مدت طولانی؛ در حقیقت هر چقدر بیشتر بتوانید سیستم را روشن نگه دارید و نرم ‌افزار استخراج را اجرا کنید، درآمدتان نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.
  • یک اتصال اینترنت معمولی که در حال حاضر همه با آن دسترسی دارند کفایت می کند. فقط این اتصال باید پایدار باشد تا فرایند استخراج قطع و وصل نشود، وگرنه سرعت اینترنت مهم نیست.
  • یک کامپیوتر یا لپ ‌تاپ با قدرت پردازش بالا؛ به عنوان مثال سیستم های قدرتمند مخصوص بازی یا کارهای گرافیکی مناست هستند. در نظر داشته باشید که به این سوال که چه کامپیوتر یا لپ ‌تاپی مناسب است واقعا جواب قطعی نمی توان داد، به خاطر این که هر کامپیوتر قدرت پردازش متفاوتی دارد. برای این که صرف زمان، هزینه برق و به طور کلی استخراج ارزها ارزش دارد باید تست نمایید.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی

تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را می توان با کامپیوتر خانگی استخراج کرد، ولی نکته حائز اهمیتی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا این کار صرفه اقتصادی دارد یا نه؟ برای مثال شما با یک کامپیوتر خانگی معمول و حتی حرفه ای یا گیمینگ هم نمی توانید بیت کوین استخراج کنید! بیت کوین از جمله ارزهایی است که استخراج آن بسیار سخت شده است و سیستم های خانگی شانسی در آن نخواهند داشت.

حتما بخوانید : استخراج اتریوم در خانه چگونه است؟ + راهنمای گام به گام


لذا هیچگاه نباید وقت و منابع خود را در استخراج رمزارزی مثل بیت کوین هدر دهید. اگرچه بیت کوین با ارزش ترین ارز دیجیتال است، ولی به دلیل سختی استخراجی که دارند، نمی توان به غیر از دستگاه های ماینر به طرف استخراج آن رفت، به همین خاطر بهتر است پیش از هر کاری ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی را شناسایی کنید و آن هایی را که ارزش استخراج دارند را جدا کنیم. ما در ادامه این مطلب ۷ مورد از بهترین ارزهایی که قابلیت استخراج با کامپیوترهای خانگی را دارند معرفی خواهیم کرد.

۱) مونرو (XMR)

مونرو که با علامت اختصاری XMR شناخته می شود، از بهترین ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر های خانگی به حساب می آید. هر واحد از این ارز با قیمتی بیش از ۱۰۰ دلار معامله شده و همین امر موجب می شود تا استخراج آن سود خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. این ارز هم قابلیت استخراج با CPU و هم GPU را دارا می باشد و علاوه بر این با ASIC ماینرها نیز به خوبی کار می کند. بر اساس ماشین حساب ارز دیجیتال ، چنانچه هزینه برق مصرفی و عضویت در استخر استخراج را صفر در نظر بگیریم، با یک کامپیوتر که از CPU core i5 6600K و یک کارت گرافیک RX 480 استفاده کند، می توانیم به سود روزانه ۰٫۵ دلار برسیم که با توجه به سیستمی که برای این کار در نظر گرفتیم، درآمد مناسب خواهد بود.

۲) دوج کوین (DOGE)

دوج کوین یکی دیگر از ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی است که با علامت اختصاری DOGE شناخته شده است. جالب است بدانید که استخراج دوج کوین بسیار ساده تر از مونرو می باشد. دوج کوین را نیز می توانید همچون مونرو، تنها با استفاده از یک CPU استخراج نمایید، ولی بهترین عملکرد مربوط به زمانی است که از یک کارت گرافیک AMD برای استخراج آن استفاده نمایید. شایان ذکر است که صحبت های اخیر آقایان ایلان ماسک نیز در روند صعودی و قدرتمند این ارز تاثیرات بسیار زیادی داشت است و موجب شهرت جهانی این ارز دیجیتال و همین طور افزایش قیمت نجومی آن شده است.

۳) نروا (XNV)

نروا برای آن گروه از افرادی که ریسک پذیر بالایی دارند مناسب تر است. بسیاری از افراد، این ارز را یک غول خفته به حساب می آورند. این پروژه با هدف تمرکززدایی بسیار بالا در سال ۲۰۱۸ راه‌ اندازی شد. این ارز در راستای جلوگیری از حمله ۵۱ درصد، اجازه تمرکز قدرت هش ‌ریت را در استخرها نمی‌ دهد، بنابراین هیچ استخر استخراجی برای این ارز وجود ندارد و کاربران به تنهایی در حال رقابت با یکدیگر برای استخراج این ارز می باشند.

حتما بخوانید : آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال | کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟


الگوریتم این ارز به شکلی طراحی شده است که در صورت استفاده از دو پردازنده در کنار هم، قدرت هش ‌ریت شما کاهش پیدا می کند، چرا که امکان دارد این دو پردازنده به رقابت علیه هم بپردازند. استخراج ارز دیجیتال نروا به وسیله دانلود کیف پول رسمی این ارز قابل انجام است. قیمت این ارز در حال حاضر خیلی زیاد نیست و کاربران به صبر بیشتری برای افزایش قیمت آن نیاز دارند. این گزینه، بهترین گزینه برای استخراج غیرحرفه ‌ای و خانگی است و امکان دارد در آینده به سود زیادی برای ماینرهای این شبکه منتهی شود.

۴) ورت کوین (VTC)

ورت کوین یکی دیگر از ارز های دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر خانگی به حساب می آید که با علامت اختصاری VTC شناخته شده و از الگوریتم هش Lyra2Rev2 استفاده می کند. هر واحد از این ارز حدود ۱ دلار ارزش دارد و امروزه گزینه مناسبی برای استخراج خانگی به شمار می رود. این ارز تنها برای استفاده کنندگان دستگاه های ASIC قابل ماین بود، ولی اخیرا توسعه دهندگان آن نرم افزاری برای استخراج آن با استفاده از CPU یا GPU ارائه داده اند که به سادگی قابلیت نصب و اجرا دارد.

۵) ریون ‌کوین (RVN)

میتوان گفت بزرگ ‌ترین مزیت ریون ‌کوین، حجم معاملات مناسب و قدرت نقدینگی بالاتر است که امروزه در صرافی بایننس قابل معامله است. هش ‌ریت شبکه ریون ‌کوین در حال حاضر ۱۲٫۵۷ تراهش است. برای داشتن ماینینگ سودآور، شما نیاز به داشتن حداقل ۹۰ مگاهش در این شبکه دارید. استخراج از طریق CPU در این شبکه می ‌تواند سوددهی خوبی به همراه داشته باشد. پاداش استخراج شبکه ریون‌ کوین ۵۰۰۰ ارز RVN در هر دقیقه است و به منظور استخراج از طریق CPU، بهتر است که به یک استخر استخراج ملحق شوید. همچنین قابلیت Stack Sats این امکان را در اختیار ماینرهای این شبکه قرار می ‌دهد تا ارزهای RVN استخراج شده را فورا به بیت کوین تبدیل نمایند.

۶) هیون پروتکل (XHV)

هیون پروتکل یکی دیگر از دارایی های ناشناس است که طی سال های اخیر شهرتی برای خود به دست آورده است. این پروژه شعار داشتن یک حساب بانکی سوئیسی را در جیب خود داشته باشید، می دهد و از الگوی یک دارایی ناشناس قابل استخراج پیروی می کند. XHV از الگوریتم قبلی مونرو، یعنی CryptoNight استفاده می نماید و داده های شبکه متفاوت است و سودآوری آن به دیگر استخراج کنندگان و استخرها بستگی خواهد داشت. نرخ هش شبکه آن حدود ۸٫۹۴ مگا هش بر ثانیه بوده که با شبکه راون کوین قابل مقایسه است. با استفاده از دستگاه هایی با قدرت ۲٫۵ تا ۱۲ کیلو هش بر ثانیه سودآوری ممکن خواهد بود. اگرچه این موضوع به میزان سرمایه گذاری برای تهیه سخت افزار و نرخ برق بستگی دارد.

حتما بخوانید : بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است؟


البته باید در نظر داشته باشید که مشکلی که برای هیون پروتکل وجود دارد و آن هم این است که این ارز در تمام صرافی ها وجود ندارد و فروش آن در بازار مشکل است. XHV در صرافی بیترکس خرید و فروش می شود که برای همه در دسترس نیست، لذا خطر نقدینگی پایین را برای سرمایه گذاران و استخراج کنندگان ایرانی به همراه خواهد داشت. زمان هر بلاک برای هیون پروتکل ۲ دقیقه و پاداش هر بلاک ۱۳ توکن این ارز است. اختصاص یک یا چند CPU برای استخراج این ارز با الگوریتم CryptoNight بدین معنی است که همواره می توانید به استخراج دیگر ارزها با الگوریتم مشابه بپردازید.

۷) وب چین (WEB)

اخیرا وب چین که به نام مینت ‌می تغییر نام داده است که یک دارایی نسبتا مبهم است و با نرخ هش پایین فرصتی را برای کسب یک دارایی بسیار بی ثبات و با نقدینگی پایین فراهم می کند. MINTME با داشتن نرخ هش ۰٫۱۵ مگاهش بر ثانیه و تعداد ۱۴۸ استخراج کننده، سود ناچیزی را به عنوان یک ارز با الگوریتم CryptoNight ارائه می دهد. در شبکه این ارز تعداد بسیار کمی استخراج کننده و تنها ۵ استخر استخراج فعال هستند. این ارز تقریبا برای استخراج انفرادی مناسب است. اگرچه پیوستن به یک استخر استخراج امکان دارد موجب افزایش مقدار پاداش شود.

فروش MINTME به نوعی یک چالش است، به خاطر این که پشتیبانی از آن در کمتر صرافی صورت می پذیرد، ولی از جمله دارایی هایی است که می توان از طریق استخراج آن را جمع کرد و منتظر زمان مناسب ماند. MINTME از جمله دارایی ها با نرخ هش پایین است که استخراج آن از طریق CPU امکان دارد در آینده سود مناسبی را عاید استخراج کنندگان کند. حداقل قیمت MINTME در حدود ۰٫۰۰۰۰۳ دلار بوده و در حال حاضر ۰٫۰۰۰۶ است. چنین نوسانات وحشتناکی می تواند برای استخراج کنندگان این ارز سودآور باشد و یا آن ها را متحمل ضررهای سنگینی کند. با این وجود استفاده از سیستم های قدیمی تر و استفاده از ظرفیت بیکار آن ها می تواند نتایج متوسطی را حاصل کند، بنابراین وب چین نیز یکی از ارز های دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر شخصی به حساب می آید.

استخراج تکی یا استخری؟

اجماع نظر در سال ۲۰۲۱ بر این است که استخراج انفرادی در آینده ای نزدیک منسوخ می شود، ولی برای کوین های جدید یا آن دسته از کوین هایی که از اقبال کمتری نزد حامیان ارزهای رمزپایه برخوردارند، استخراج انفرادی از طریق CPU میتواند همچنان برای اخذ پاداش حل بلاک کارگشا باشد. دلیل این امر این است که استخراج، دریافت پاداش را تضمین نمی ‌کند، ولی یک بازی شانس است. امکان دارد برای یک ماینر انفرادی، یافتن و حل یک بلاک اتفاق بیفتد و ولی امکان دارد این موضوع هیچگاه برای آن میسر نشود. با ورود به استخراج استخری، درصد بالاتری برای کسب پاداش بلاک در اختیار شما قرار می گیرد.

یک استخر می تواند از تعداد بسیاری از استخراج کنندگان تشکیل شده باشد و همه این ها به افزایش هشریت یا همان قدرت پردازش شما کمک می کند. وقتی استخر به اندازه کافی بزرگ باشد، احتمال بیشتری برای حل یک بلاک وجود دارد. بعد از آن پاداش به طور متناسب بین مشارکت کنندگان توزیع می شود. استخراج استخری بدان معنی است که CPU شما شانس کسری از پاداش بلاک را دریافت می کند و با گذشت زمان به یک میزان خاص از رمزارز دست می یابد. حل یک بلاک بطور کل، هر چقدر مقدار بیشتری پاداش به همراه دارد، ولی تنها طبق احتمالات نجومی، میتواند رخ دهد. پردازنده‌ های نسبتا پیشرفته ‌ای امروزه در بازار وجود دارد که برای استخراج به وسیله CPU گزینه مناسبی هستند.

حتما بخوانید : استخراج اتریوم با گوشی | آموزش جامع استخراج اتریوم با موبایل


از نظر تئوری، قدرت هش متوسط این پردازنده ‌ها می تواند برای استخراج سکه‌ های مونرو یا رمزارزهای کوچکتر استفاده شود. با این وجود پردازنده های پیشرفته‌ تر و قدرتمندتر نیز احتمالا به مسابقه ماینینگ می ‌پیوندند. بهترین رویکرد، استفاده از تجهیزات ماینینگ دسته دوم در دسترس است و این که آیا استفاده از لوازم الکترونیکی دسته دوم خود ایده خوبی خواهد بود جای تامل دارد. گذشته از آن، فهرست کوین‌ ها امکان دارد تغییر کند، و برخی از شبکه ‌ها امکان دارد به صورت موقت برای ماینینگ سخت تر شوند. وبسایت هاسترو یک لیست بروزرسانی شده از ارز های دیجیتال مناسب برای استخراج به وسیله CPU کامپیوتر را در اختیارتان می گذارد که بدین وسیله قادرید جزئیات هر یک رمزارز را در این وبسایت ببینید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال نیاز به تلاش محاسباتی زیادی دارد. اما ارزهایی هستند که هنوز می‌ توان با استفاده از CPU کامپیوتر آن ‌ها را استخراج کرد که سعی کردیم ۷ مورد از بهترین ارز های دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر را به شما عزیزان معرفی نمایم. این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر یا لپ تاپ خانگی به هیچ عنوان به هیچ عزیزی توصیه نمی شود و این مطلب تنها به دلیل تقاضای بالای آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر در سایت کد بورسی تهیه و تقدیم حضور شما شد. این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که بیشتر سایت هایی که امکان استخراج آنلاین ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می دهند، در اصل از سیستم شما در کنار هزاران سیستم دیگر برای تکمیل قدرت استخراج خود بهره می گیرند و در زمان واریز ارزهایی که شما استخراج کردید، یا مبلغی برای شما واریز نمی شود و یا درآمد استخراج شما به درصد مشخصی که برای واریز در نظر گرفته شده است نمی رسد، پس خواهشا به دنبال این پروژه های کلاهبرداری نباشید.

به دلیل تلاش محاسباتی بسیار زیاد، سیستم خانگی شما تحت فشار بسیار زیادی قرار می گیرد و امکان دارد هزینه استهلاکی که به دستگاه شما وارد می شود، چندین برابر سودی که از استخراج کسب کرده اید باشد، پس اکیدا توصیه داریم که حتی به سمت راحت ترین ارز دیجیتال برای استخراج با سیستم های خانگی هم نروید و بدانید که استخراج کنند ها بنا به دلیلی هزینه های بسیار زیاد بابت خرید دستگاه های ماینر و یا راه اندازی ریگ ماینینگ خرج می کنند و قطعا این کار به یک سیستم تخصصی برای استخراج نیاز دارد و سیستم خانگی و یا تلفن همراه شما برای این کار قدرت لازم را نداشته و در صورت استفاده از آن در مسیر استخراج، امکان وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه شما بسیار طبیعی خواهد بود. اگر هم تصمیم به استخراج ارز دیجیتال در خانه گرفتید، سعی کنید تا برای خود زیر مجموعه های زیادی به دست آورید تا درآمد مناسبی برای شما به همراه داشته باشد ولی همچنان در این صورت هم موضوع آسیب به دستگاه شما مطرح خواهد بود.

در انتها امیدوارم ارز دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر را شناخته باشید و بتوانید تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از سیستم های خانگی را داشته باشید.

از نظر شما سیستم های خانگی برای استخراج رمزارزها مناسب اند؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: