Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
انواع کیف پول ارز دیجیتال که باید حتما بشناسید

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

اگر قصد ورود به دنیای ارز دیجیتال را داشته باشید و یا فعال این حوزه به حساب آیید، باید انواع کیف پول ارز دیجیتال را بشناسید، چرا که وقتی برای خرید ارز دیجیتال از صرافی اقدام کنید، بعد از خرید باید ارز دیجیتال خریداری شده را در کیف پول شخصی و امن خودتان نگهداری کنید و به کیف پول صرافی ها اعتباری نیست، بنابراین باید با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا باشید تا قادر باشید بهترین کیف پول ارز دیجیتال را برای خود انتخاب کنید. اگر دوست دارید انواع کیف پول ارز دیجیتال در ایران را بشناسید، همین الان این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

چنانچه در بازار رمزارزها سرمایه‌ گذاری کرده‌ اید، احتمالا با مفهوم کیف پول دیجیتال آشنا شده اید. به صورت معمول معامله گران از این کیف پول‌ ها در راستای نگهداری بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی خریداری شده بهره می گیرند، لذا بسیار حائز اهمیت است که ابتدا با مفهوم کیف پول‌ های دیجیتال به خوبی آشنا شوید و در ادامه ضمن آگاهی از انواع کیف پول‌ های دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی، با بهترین کیف پول‌ های مورد استفاده به وسیله کاربران نیز آشنا شوید و بهترین کیف پول را برای خودتان انتخاب کنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


انتخاب کیف پول مناسب به منظور نگهداری بیت کوین، دقیقا به انتخاب صرافی مناسب برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال مشابه است و کار حساسی محسوب می شود. این طور فکر کنید که قرار است دارایی خود را در جایی امانت بدهید تا از آن نگهداری شود. آیا حاضر هستید به سادگی به هر کسی اعتماد کنید و سرمایه خود را به دست او بدهید؟ جواب این سؤال مطمئنا روشن است، لذا در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال نیز باید نهایت دقت را به خرج دهید تا دارایی شما در امانت نگهداری شود. در ادامه این مطلب از کد بورسی قصد داریم به ذکر انواع کیف پول های دیجیتالی و معرفی نمونه هایی از هر گروه بپردازیم، پس حتما همراه ما بمانید؛

۱) کیف پول سخت افزاری : از نظر امنیتی، بهترین کیف پول، والت سخت افزاری است. کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی مشابه فلش مموری است که تنها هدفش ذخیره‌ سازی کلیدهای عمومی و خصوصی‌ شما می باشد. این دستگاه فقط تحت شرایطی که احتیاج به انتقال رمزارز داشته باشید، به اینترنت وصل خواهد شد. در زمان انتقال، شما باید پین شخصی خود را مستقیما وارد دستگاه ‌کنید. این کار دسترسی هکرها به کلیدهای‌ شما را تقریبا غیرممکن خواهد کرد و به همین جهت این دستگاه ها از امنیت بسیاری بالایی برخوردار است.

** لجر Ledger Nano S

جهت داشتن لایه نهایی امنیت، بهترین گزینه یک کیف پول سخت افزاری، مثل Ledger Nano S می باشد. با خرید Ledger Nano S یک دستگاه فیزیکی دریافت می کنید که به شما اجازه ذخیره آفلاین بسیاری رمزارز مختلف را می‌ دهد. وقتی که قصد دارید از این کیف پول ارز دیجیتال برای کسی رمزارز بفرستید، باید کیف پول را به دستگاه خود متصل کنید و در ادامه پین شخصی خود وارد فرمایید و به صورت کلی می توان گفت که تمامی مراحل کار کردن با آن کاملا امن و ساده است.

** کیف پول ترزور Trezor

ترزور یک شرکت تابعه از SatoshiLabs و مستقر در پراگ است. این شرکت خود در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد، هرچند بنیانگذاران آن مدتی پیش از آن در حال کار بر روی راه حل‌ های ذخیره‌ سازی ایمن کلیدهای خصوصی بودند. دو بازیکن بزرگ در حوزه کیف پول سخت افزاری وجود دارند و آن ها روی بازار مسلط هستند.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول های دسکتاپ برای ایرانیان


همان کارت‌ های Mastercard و Visa را برای کارت‌ های اعتباری یا iOS و Android برای سیستم عامل‌ های تلفن همراه را تصور کنید و تصویر را بدست آورید. این دو رقیب اصلی France’s Ledger با دو محصول مشهور خود یعنی Nano S و Nano X و رقیب بزرگ خود، ترزور به شمار می روند. این دو محصول پرچم دار ترزور یعنی Trezor One و Model T محسوب می شوند که هر دو از دستگاه های پرطرفدار و ایمن برای نگهداری کوین های شما به حساب می آیند.

** کول والت اس CoolWallet

یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار CoolWallet S می باشد. این کیف پول از یک نمایشگر e-link و یک دکمه با کاربردهای فراوان برخوردار است و یک داک شارژ نیز به همراه آن است که به سادگی از بدنه قابل جدا شدن است که حدودا دو ساعته شارژ می شود. دقیقا مثل هر باتری لیتیوم یونی دیگری، این باتری نیز می‌ تواند حدودا ۱ روز شارژ نگه دارد. البته در صورت لزوم قادرید به صورت مستقیم نیز آن را به برق متصل و استفاده نمایید.

راه‌اندازی اولیه آن کمی طولانی‌ تر از دیگر کیف پول های سخت افزاری می باشد. اندازه عبارت بازیابی را خودتان می تواند تعیین کنید. شما می‌ توانید ارزهایتان را با اپلیکیشن CoolbitX در این کیف پول مدیریت فرمایید. جالب است بدانید که کار با آن بسیار ساده است و می‌ تواند همه امکانات پایه‌ و مهم را در اختیارتان قرار بدهد. اپلیکیشن CoolbitX با صرافی‌ های آنلاین Changelly و Biance DEX سازگار است و می‌ توانید به صورت مستقیم از طریق آن‌ ها کوین‌ ها و توکن‌ های خود را تبدیل و مدیریت نمایید.

۲) کیف پول دسکتاپ : کیف پول‌ های دسکتاپ باید در یک لپ‌ تاپ یا کامپیوتر دانلود شوند و تنها از آن دستگاه خاص قابلیت دسترسی به کیف پول نصب شده را خواهید داشت. به صورت کلی این نوع از کیف پول‌ ها ترکیب خوبی از امنیت و راحتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، ولی با این وجود باید در نظر داشته باشید که چنانچه یک هکر توانایی کنترل از راه دور دستگاه شما را کسب کند، بسیار ساده قادر است به کیف پول شما دسترسی یابد. چنانچه دوست دارید بهترین کیف پول های دسکتاپ برای ایرانیان را بشناسید، روی این لینک کلیک فرمایید.

** جکس Jaxx

جاکس یکی از پرطرفدارترین کیف‌ پول های چند ارزی به حساب می آید که برای دانلود روی بیشتر دسکتاپ‌ ها و موبایل‌ ها در دسترس می باشد. به منظور راحتی بیشتر، قادرید از طریق افزونه Google یا Firefox به کیف پول خود دسترسی یابید و در صورت نیاز، وجه مورد نظرتان را ارسال نمایید.

این کیف پول دیجیتالی گزینه مناسبی برای افرادی است که تجربه کافی حظور در دنیای ارزهای دیجتالی را ندارند و تازه کار هستند، با این حال این کیف برای کاربران باتجربه ارز دیجیتال نیز قابلیت های فراوانی در نظر گرفته است. کیف پول Jaxx که به وسیله یک شرکت پیشتاز بلاکچین کانادایی راه اندازی شده است، به وسیله آنتونی دی یوریو که همچنین یکی از بنیان‌ گذاران اتریوم بود، ایجاد شده است.

** اکسودوس Exodus

Exodus یک کیف چند ارزی روی دسکتاپ است که به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد زیادی از کوین‌های مختلف مانند بیت‌کوین، لایت‌ کوین، دش و نیز توکن‌های ERC-20 مختلف را روی آن ذخیره کنید.

** کیف پول Atomic

اتمیک یکی دیگر از کیف پول‌ های دسکتاپ پرطرفدار بین کاربران فضای دیجیتالی است. این کیف پول از صدها کوین و آلت کوین پشتیبانی به عمل می آورد و رابط کاربری بسیار ساده‌ ای دارد. سطح امنیت کیف پول اتمیک تقریبا متوسط و منوط به رعایت تمامی نکات امنیتی به وسیله کاربران است. این کیف پول ارز دیجیتال، امکان مبالادت رمزارز درون سیستمی را هم در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اتمیک تنها قسمتی از قابلیت های خود را به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد و استفاده از تمامی امکانات آن منوط به پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود.

۳) کیف پول موبایلی : کیف پول موبایل شباهت زیادی به کیف پول دسکتاپی دارد، چرا که این نوع از کیف پول هم مستقیما در دستگاه شما دانلود خواهد شد. به صورت معمول از طریق دانلود اپلیکیشنی روی موبایل خود به کیف پول ارز دیجیتالتان دسترسی پیدا خواهید کرد. چنین دسترسی شما را قادر خواهد ساخت تا با اسکن کردن کد QR، کوین‌ های خود را در یک فروشگاه خرج نمایید.

** کیف پول کوینومی coinomi

کوینومی یک کیف پول رمزنگاری شناخته شده و پرطرفدار می باشد که می‌ تواند بیش از ۵۰۰ ارز را در خود نگهداری نماید و روی دستگاه‌ های بسیاری پشتیبانی می شود. این کیف پول تمرکز خود را بر حفظ حریم شخصی کاربران قرار داده است و با وجود شکست جزئی در سال ۲۰۱۹ میلادی، در حال حاضر یکی از امن‌ ترین کیف پول‌ های دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید. همچنین در نظر داشته باشید که این کیف پول شما را قادر خواهد ساخت تا ارز‌های خود را از داخل کیف پول به ارزهای دیگر تبدیل نمایید.

حتما بخوانید : نکات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای ایرانی ها


همچنین نصب و راه اندازی آن بسیار سریع و آسان است. این کیف پوشش ارز کاملا وسیعی دارد که پشتیبانی و مالکیت بیش از ۱۲۵ دارایی بلاکچین را فراهم خواهد کرد. همچنین بیش از ۳۸۲ توکن را پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به این که این کیف پول از پشتیبانی استاندارد ERC20 برخوردار است، قارد خواهید بود هر مقدار که بخواهید، توکن‌ های سفارشی را به آن اضافه نمایید.

** مای‌ سلیوم Mycelium

کیف پول MyCelium یکی از پرطرفدارترین و قدیمی ترین کیف پول‌ های بیت کوین به حساب می آید که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان یک برنامه اندروید انتشار یافت و در ادامه به iOS نیز انتقال یافت. با باز کردن برنامه، به سرعت متوجه خواهید شد که چرا کاربران به آن علاقه دارند. رابط کاربری ساده و بی‌ نظیری را مشاهده می کنید که کیف پول خود را در اختیارتان قرار می دهد و زبانه‌ های آن را به سادگی می‌ خوانید.

نرخ ارز فعلی بیت کوین و همچنین دکمه‌ های ارسال و دریافت و کد QR آسان را نیز خواهید دید. در کنار سهولت استفاده، کیف پول مای‌ سلیوم را به طرز باورنکردنی در دسترس است، یعنی این که وعده استفاده از بیت کوین را به روشی کاربردی برآورده خواهد کرد. ارسال و دریافت BTC در هر مکان و هر زمان به وسیله این کیف پول امکان پذیر خواهد بود.

** تراست والت Trust Wallet

تراست والت پرطرفدارترین کیف پول موبایلی بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید که امکانات کاربردی، امنیت و گستردگی در پشتیبانی از کوین‌ ها و توکن‌ ها در این کیف پول بسیار بالاست تا جایی که چند سال پیش، بایننس به عنوان بزرگترین صرافی رمزارز جهان، آن را خرید. در حال حاضر بایننس مالک تراست والت و مسئول توسعه و پشتیبانی از آن به شمار می رود. تراست والت هر چیزی که از یک کیف پول رمز ارز انتظار دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

در صفحه اصلی، ارزهای شما به همراه موجودی هر یک لیست شده و مطابق با آخرین قیمت‌ ها، کل موجودی‌ شما به دلار نمایش داده می‌ شود. می‌ توان هشدار نوسانات قیمت شدید را نیز فعال کرد تا در صورت افزایش یا کاهش شدید قیمت‌ ارزهای دیجیتالی مورد نظر شما، نوتیفیکیشن دریافت نمایید. بدین ترتیب مجبور به بررسی مستمر قیمت‌ ها نیستید و در صورت ریزش یا جهش، می‌ توانید سریع تصمیم‌ گیری نمایید. تراست والت نیز فاقد اپلیکیشن دسکتاپ یا وب اپلیکیشن می باشد، ولی اگر دوست دارید آموزش کیف پول تراست والت را به زبان ساده مطالعه کنید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

** کیف پول موبایل Bread Wallet

این کیف پول که نام اختصاصی BRD را نیز به آن نسبت داده اند، یکی دیگر از اپلیکیشن‌ هایی‌ است که قادرید از آن به منظور معامله و نگهداری رمزارزهای خود استفاده نمایید. این اپلیکیشن هم مانند بیشتر کیف پول‌ های دیجیتال رایگان است و به شما کمک خواهد کرد تا به شبکه‌ بیت کوین وصل شوید و فعالیت نمایید.

۴) کیف پول آنلاین یا تحت وب : در این نوع از کیف پول ها انتقال کوین بسیار ساده است. با این وجود کم‌ ترین سطح امنیت متعلق به این کیف پول است، چرا که به صورت معمول تولیدکننده‌ آن کیف پول، کنترل کاملی روی سیستم دارد. یک نمونه از چنین کیف پولی، ذخیره کردن کوین‌ ها در یک صرافی ارز دیجیتال است. این صرافی، کوین‌ های شما را روی سرور مرکزی خود ذخیره می‌ نماید. چنانچه این سرور هک شود، هکر می‌ تواند به تمام پول‌ های شما دسترسی داشته باشد. بهتر است که تنها تعداد کمی از کوین‌ های خود را روی کیف پول تحت وب نگه دارید.

** متامسک metamask

متامسک یک کیف پول نرم‌ افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال است که کاربران خود را قادر می سازد تا با اکوسیستم بلاکچین اتریوم تعامل نمایند. در ابتدا نسخه دسکتاپ کیف پول متامسک فقط از طریق مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس در دسترس بود، ولی از سال ۲۰۱۹ نسخه موبایلی این کیف پول نیز معرفی و در اختیار کاربران قرار گرفته است. کیف پول متامسک کاربران را قادر خواهد ساخت تا از طریق مرورگر یا اپلیکیشن موبایلی به کیف پول اتریوم خود دسترسی یابند و در ادامه از آن برای تعامل با برنامه‌ های غیر متمرکز بهره بگیرند.

** كيف پول coinbase

امروزه کوین‌ بیس یکی از مطمئن ترین پلتفرم‌ های معاملاتی در جهان به حساب می آید. به علاوه همان طور که همیشه گفتیم، بهتر است دارایی های دیجیتالی خود را در صرافی نگهداری نکنید، مگر این که بخواهید به صورت کوتاه مدت نگه دارید و پرداخت کارمزد انتقال در این شرایط منطقی نیست ولی بهتر است برای نگهداری میان مدت و بلندمدت ارزهای دیجیتالی خریداری شده از صرافی، آن ها را به کیف پول امن و شخصی خودتان انتقال دهید، ولی این را هم باید در مورد این کیف پول گفت که همه رمزارزهایی که سرمایه گذاران در سرورهای کوین بیس ذخیره می کنند، تحت پوشش سیاست‌ های بیمه کوین‌ بیس قرار دارند و ضرر و زیان های احتمالی آن ها پوشش داده خواهد شد ولی سری که درد نمی کند را دستمال نبندید.

حتما بخوانید : آموزش کار با صرافی کوینکس به زبان ساده


کوین بیس والت و کوین‌ بیس اکسچنج که در واقع همان صرافی کوین‌ بیس محسوب می شود، هر دو به یک شرکت تعلق دارند، ولی برای استفاده از کیف پول کوین‌ بیس به ایجاد حساب کاربری در صرافی کوین‌ بیس احتیاجی نخواهید داشت. از دیگر قابلیت های این کیف پول این است که نسخه اندروید و iOS دارد ولی امروزه از تعداد کمی از توکن های موجود پشتیبانی به عمل می آورد.

۵) کیف پول کاغذی : کیف پول‌ های کاغذی یکی از کم ارزش‌ ترین کیف پول‌ ها در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آیند که کسی معمولا از آن ها استفاده نمی کند ولی خب جزو انواع کیف پول ارز دیجیتال است و ماهم آن را در لیست خود قرار داده ایم! تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای عمومی و خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ پرینت بگیرید و با این کار به راحتی می‌ توانید سطح امنیت پول خود را افزایش دهید، چرا که در این روش، کلیدها به هیچ سروری وصل نخواهد بود.

بنابراین روش به جز در اختیار داشتن آن کاغذ برای دسترسی به کیف پول، وجود نخواهد داشت. وقتی هم که به انتقال وجه احتیاج داشتید، می‌ توانید به راحتی کلیدها را وارد یک نرم ‌افزار یا کیف پول تحت وب نمایید یا حتی ساده‌ تر از آن، تنها کد QR چاپ شده را اسکن فرمایید، ولی به صورت کلی استفاده از این کیف پول ها توصیه نمی شود و طرفداران چندانی نیز ندارد.


همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، انواع کیف پول ارز دیجیتال و نمونه هایی از هر کدام را در اختیارتان قرار دادیم. 

همچنین در این مطلب به معرفی انواع کیف پول بیت کوین پرداخته شده است که مطمئنا برایتان مفید است.

به نظر شما بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

برای دوستانتان بفرستید: