Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال qkc | همه چیز درباره ارز دیجیتال کوارک چین

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال qkc | آینده ارز دیجیتال کوارک چین

اگر با دنیای ارز دیجیتال و به ویژه دنیای آلت کوین ها آشنایی داشته باشید، احتمالا نام ارز دیجیتال qkc تا به امروز به گوشتان خورده است. ارز دیجیتال qkc در واقع یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت به حساب می آید که قصد داریم در این مطلب به این موضوعات بپردازیم که ارز دیجیتال کوارک چین چیست و چه ویژگی هایی دارد. همچنین اشاره خواهیم داشت که صرافی و کیف پول های مناسب برای نگهداری و مدیریت ارز دیجیتال qkc کدامند و آینده ارز دیجیتال کوارک به چه صورت رقم خواهد خود، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز دیجیتال کوارک چین را یاد بگیرید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

معرفی ارز دیجیتال qkc

ارز دیجیتال qkc یا همان کوارک چین یک بلاکچین غیرمتمرکز به حساب می آید که با هدف مقایس پذیری و همچنین ارائه امنیت بالا در تراکنش ها روانه بازار ارزهای دیجیتالی شده است. یکی از اهداف بلاکچین کوارک چین، انجام دادن بیش از ۱ میلیون تراکنش در ثانیه است که این کار با استفاده از فناوری شاردینگ قابل انجام است. جالب است بدانید که هدف اصلی پروژه کوارک چین، ارائه بلاکچینی می باشد که بتواند با ارائه امنیت و سرعت بالا، به بستری به منظور فعالیت وسیع برنامه های غیرمتمرکز dapps بدل شود. چندین بار هم گفته ایم که مسئله مقیاس پذیری یکی از اصلی ترین مشکلات در بیشتر بلاکچین های فعال در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


از همین روی بلاکچین کوارک چین با تمرکز بر برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری معرفی شده و در حال توسعه یافتن است. تیم پروژه کوارک چین و ارز دیجیتال QKC سعی دارند تا با ارائه یک راه حل منطقی برای مقیاس پذیری، به یکی از پروژه های برتر دنیای رمزارزها تبدیل شوند. پروژه کوارک چین با استفاده از تکنولوژی شاردینگ تا بیش از ۱ میلیون تراکنش بر ثانیه را انجام می دهند.

جالب است بدانید که این رقم از این لحاظ حائز اهمیت است که حتی شرکت های خدمات پرداختی از جمله ویزا، تنها قادر به فرآیند ۴۵۰۰۰ تراکنش بر ثانیه هستند، لذا چنانچه شبکه بلاکچینی کوارک چین بتواند با استفاده از تکنولوژی شاردینگ به هدف ۱ میلیون تراکنش در ثانیه دست یابد، به عنوان سریع ترین شبکه در دنیا شناخته می شود.

ولی نکته ای که در خصوص تکنولوژی کوارک چین باید در نظر داشته باشید این است که در صورت تحقق اهداف این پروژه، کوارک چین می تواند به سادگی جایگزین بلاکچین اتریوم شود، به این خاطر که در صورت انجام ۱ میلیون تراکنش در ثانیه به وسیله این پروژه، تمام برنامه های غیرمتمرکز به سمت این بلاکچین حرکت می کنند، اگرچه که این موضوع در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود، به این خاطر که موفقیت یک بلاکچین مستلزم جذب تعداد زیادی کاربر می باشد.

ساختار کوارک چین چگونه است؟

می توان گفت که ساختار کوارک چین از دو لایه اصلی تشکیل می‌ شود،؛ نخستین لایه آن از بلاکچین های شاردینگ تشکیل می شود که shards نامیده می­ شود و لایه دوم نیز شامل ریشه بلاکچین می باشد که برای تایید بلوک­ های shards و ایجاد امنیت در کل شبکه قابل استفاده است. ضمنا کوارک چین از پشتیبانی داخلی برای معاملات بین shard برخوردار است و به صورتی ساخته شده است که می‌ توان از یک حساب برای همه Shardsها استفاده کرد. برای ذخیره سازی آن نیز می‌ توان از یک کیف هوشمند به منظور نگهداری تمام رمزارزها با شاردهای گوناگون ولی مرتبط بهره گرفت.

قابلیت های ارز دیجیتال کوارک چین

از سال ۲۰۱۸ میلادی مقیاس پذیری از جمله اصلی ترین موانع در پیشروی بلاکچین‌ ها به حساب می آید، از همین روی کوارک چین با رویکرد برطرف کردن این موضوع در این سال فعالیت های خود را آغاز کرد. جالب است بدانید راه حلی که کوارک چین در این مورد ارائه می دهد با راه حل هایی که در سالیان پیش ارائه یا پیش‌ بینی شده است، متفاوت است و در صورتی که کوارک چین بتواند هدف ۱ میلیون تراکنش در ثانیه را به انجام برساند، به سریع‌ ترین شبکه در کل دنیا تبدیل خواهد شد و رسما به عمر اتریوم پایان خواهد داد که همان طور که پیش تر هم گفتیم، این امر در کوتاه مدت در دسترس نخواهد بود.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال یونیک فاینانس چیست؟


دلیل سرعت بالا در شبکه این ارز استفاده از فناوری شاردینگ است، همچنین این بلاکچین غیر متمرکز و امن نیز است، به علاوه تمرکز روی توان سریع، شبکه کوارک چین از قابلیت های دیگری هم برخوردار است که موجب تمایز آن از دیگر پروژه ها در بلاکچین غیر متمرکز می‌ شود، این قابلیت در واقع ایجاد انگیزه برای استخراج کنندگان ضعیف برای شرکت در شبکه بدون پیوستن به منبع استخراج است. ایجاد این انگیزه بدین وسیله توزیع قدرت هش به صورت مساوی بین قطعات گوناگون ایجاد می شود، این موضوع موجب تمرکز زدایی نیز خواهد شد.

ارز دیجیتال کوارک چین

خرید ارز کوارک چین

برای معامله ارز qkc، دو روش برای ایرانیان وجود دارد؛ یکی خرید مستقیم با ریال از صرافی های داخلی و دیگری خرید بیت کوین یا تتر از سایت های ایرانی و تبدیل آن به ارز qkc در صرافی های خارجی که این راه هزینه بر تر از روش اول می باشد ولی این هزینه و دردسرها، ارزشش را دارد و به صورت کلی بهتر است ارزهای دیجیتال کم تر شناخته شده را از همین روش خریداری کنید، چرا که هنوز سازوکار مناسبی برای خرید و فروش آلت کوین های کمتر شناخته شده در ایران و صرافی های داخلی وجود ندارد و امکان دارد شرایط معامله این نوع ارزها، برای هر صرافی ایرانی متفاوت و به نوعی سلیقه ای باشد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال متال چیست و چطور کار میکند؟


صرافی بایننس Binance، صرافی هیت بی تی سی HitBTC، صرافی کوکوین KuCoin و صرافی Gate.io از صرافی هایی هستند که بستر مناسب برای معامله ارز دیجیتال کوارک چین در آن ها فراهم است و می توانید برای خرید و فروش این ارز دیجیتال از طریق پلتفرم آن ها اقدام نمایید.

کیف پول ارز دیجیتال qkc

به این خاطر که ارز دیجیتال QKC از نوع توکن های erc20 می باشد، همه کیف پول های سازگار با این استاندارد، از QKC نیز پشتیبانی به عمل می آورند. از کیف پول های سازگار با توکن های erc20 می توان به تراست والت، Metamask ،my ether wallet ،MyCrypto و کیف پول کوینومی اشاره داشت که هر کدام از این کیف پول ها، به غیر از کوارک چین می توانند سایر ازرهای دیجیتالی را نیز در خود جای بدهند و بهتر است با توجه به نیازی که از یک کیف پول دارید، مقدار سرمایه ای که قصد نگهداری در والت را دارید و نظرات کاربران در مورد آن ها، بهترین کیف پول مناسب برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتالی خود را انتخاب و استفاده نمایید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ارز دیجیتال qkc یک رمزارز بومی کوارکچین می باشد و از آنجایی که شبکه اصلی این پلتفرم که همان بلاکچین کوارک است، هنوز راه اندازی نشده است، کوارک در حال حاضر در بلاکچین اتریوم فعالیت می کند و از استاندارد erc20 پیروی می نماید، از همین روی رمزارز QKC قابلیت استخراج را دارا نمی باشد. در سال ۲۰۱۸ میلادی تمرکز گسترده ­ای بر موضوعات مربوط به مقیاس پذیری در کل اکوسیستم بلاکچین دیده شده است و این در حالی است که چندین پروژه دیگر به دنبال حل مسئله مقیاس پذیری هستند، کوارک چین راه حلی را برای ایجاد یک بلاکچین آزاد از مسائل مربوط به مقیاس پذیری در اختیار کاربران قرار داده است.

چنانچه آن ها بتوانند با موفقیت این پروژه را در مسیر دستیابی به اهدافش پیش ببرند، با توجه به این که تعداد زیادی از برنامه­ های کاربردی مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین به وسیله مسائل مقیاس پذیری مختل شده است، تحول بزرگی برای تکنولوژی بلاکچین رقم خواهد خورد. درست است که پروژه این ارز هنوز در حال توسعه است، ولی آن ها اخیرا پیشرفت های زیادی کرده اند و برنامه­ های ارائه شده خود را در به موقع به اتمام رسانده ­اند. این امر به افزایش اعتماد به نفس تیم و پروژه منتهی خواهد شد و با توجه به این که Mainnet را پیش از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی راه اندازی کردند، یکی از حائز اهمیت ترین اتفاقات در دنیا بلاکچین در سال های آینده رقم خواهد خورد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال qkc که به کوارک چین معروف است، پرداختیم. 

اگر به دنیای کتاب هم علاقه دارید، مطمئنا مطلب خلاصه کتاب ایران جامعه کوتاه مدت اثر کاتوزیان پر از نکات جذاب و خواندنی برای شماست.

برای دوستانتان بفرستید: