Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ریگ ماینینگ اتریوم + راهنمای راه اندازی کامل ریگ ماینینگ اتریوم

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ریگ ماینینگ اتریوم + راهنمای راه اندازی کامل ریگ ماینینگ اتریوم

با توجه به بیشتر شدن علاقه مندان به استخراج ارزهای دیجیتال و به خصوص ارز اتریوم و همچنین افزایش قیمت بی سابقه ارزهای دیجیتالی، تقاضا برای راه اندازی و شروع استخراج اتریوم به روش ریگ ماینینگ به شدت افزایش یافته است. ریگ ماینینگ اتریوم در واقع مجموع قطعه هایی است که یک ریگ ماین را تشکیل می دهند و با استفاده از کارت های گرافیک، می توانند برای استخراج اتریوم و سایر آلت کوین ها اقدام کنند. پیش از ساخت ریگ ماینینگ باید بدانید که می توانید برای استخراج بیت کوین هم اقدام کنید ولی با توجه به سختی شبکه بیت کوین در حال حاضر، به هیچ عنوان این کار صرفه اقتصادی نخواهد داشت. برای راه اندازی و خرید ریگ ماینینگ اتریوم باید قطعات مختلفی مانند؛ کارت گرافیک (حداقل ۶ تا مناسب است)، مادربرد، رایزر، فن های خنک کننده، پاور  قدرتمند، شاسی فلزی و … را تهیه کنید تا بتوانید برای ماین اتریوم اقدام نمایید. حال این که ريگ ماينينگ چيست و درآمد ریگ ماینینگ چقدر است را در آموزش راه اندازی و ساخت ریگ ماینینگ اتریوم مطالعه کنید.

خرید ریگ ماینینگ اتریوم

ماین کردن ارزهای دیجیتال به علت استفاده از سخت افزارهای کامپیوتری و شبکه های اینترنتی برای بسیاری از علاقه مندان کامپیوتر جذابیت دارد، چرا که علاوه بر جذابیت تکنولوژی ماینینگ، درآمد خوبی را نیز برای علاقه ‌مندان به همراه خواهد داشت و چنانچه این افراد علاقه مند کمی هم شانس داشته باشند، امکان دارد نوسانات ارزهای دیجیتال آن ها را یک شبه میلیونر کند. در حال حاضر علاقه مندان بسیاری را در بازار کامپیوتر را می بینیم که برای راه اندازی سیستم های ماینینگ قطعات خود را با دقت و وسواس انتخاب می کنند و با صرف هزینه ‌های بسیار بالا، قطعات گران قیمت ماینینگ را خریداری می کنند و وقتی که قصد دارند قطعات را درون کیس مناسبی قرار دهند، مشکل نمایان خواهد شد، چرا که تعداد قطعات مخصوصا تعداد کارت گرافیک و رایزر و پاور بسیار بوده و درون کیس های معمولی نمی توانند قرار گیرند.

حتما بخوانید : استخراج اتریوم در خانه چگونه است؟ + راهنمای گام به گام


ماینرها در این وضعیت ناچار می شوند قطعات بسیار گران قیمت خود مانند کارت های گرافیک را به صورت های عجیب و غریب بر روی شاسی های گوناگون چوبی/آلومینیومی و فلزی بی کیفیت که امکان دارد باعث از بین رفتن سرمایه ارزشمند شان شود نصب کنند. شاید شما هم علاقه مند باشید به کار ماینینگ ارز دیجیتال ورود کنید. طبیعتا برای معرفی کار و تجارت خود و جلب اعتماد شرکا مجبور هستید، تجهیزات خود را از نزدیک به آن ها نشان دهید تا با اطمینان کامل سرمایه گذاری کنند. نمی توان این نکته را نادیده گرفت که جلوه محیط کار در نگاه شرکای تجاری شما بسیار تاثیر گزار است و استاندارد نبودن این گونه محل ها و عدم استفاده از قفسه بندی و سیستم ‌های صنعتی اصولی و درست ظاهر بسیار به هم ریخته و نامتعارفی را به وجود می آورد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این امر امکان دارد سرمایه ‌گذاران شما را به این نوع تجارت بی اعتماد و بی انگیزه کند. البته تعدادی از این شاسی ها ریگ ماینینگ کمی بهینه تر شده اند، ولی هنوز در حد قابل قبولی نیستند. همان طور که می دانید اتریوم، مشهور به ملکه دنیای ارزهای دیجیتال، دومین ارز دیجیتال برتر بازار به شمار می رود که امیدواری‌ های زیادی درباره آینده آن وجود دارد. با توجه به محبوبیت این پلتفرم، افراد زیادی به جرگه ماینرهای آن پیوسته‌ اند. یکی از قابلیت های جالب بلاک چین های باز مانند بیت کوین و اتریوم این است که همه افراد می ‌توانند در کار استخراج شرکت کنند. در این پست به زبان ساده شما را با نحوه استخراج اتریوم آشنا خواهیم کرد. به صورت کلی به منظور شروع استخراج اتریوم باید مراحل زیر را مد نظر داشته باشید :

  1. تهیه سیستم سخت‌ افزاری قدرتمند یا همان ریگ استخراج
  2. ایجاد کیف پول اتریوم به منظور دریافت اتریوم‌ های استخراج شده
  3. شروع استخراج با اجرای نرم‌افزار های لازم و پیوستن به استخر استخراج

جمع آوری ریگ استخراج و نصب سیستم عامل

استخراج یا همان ماینینگ به داشتن سیستم سخت ‌افزاری و برق نیازمند است. البته که با سیستم ‌های کامپیوتری خانگی یا و لپ‌ تاپ هم می ‌شود این کار را انجام داد، ولی به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود و ضربات جبران ناپذیری را به دستگاه لپ تاپ یا گوشی همراه شما وارد می آورد. در حال حاضر عمده استخراج اتریوم با استفاده از GPU یا همان کارت گرافیک انجام می شود و البته دستگاه‌ های استخراج مخصوصی به نام ای ‌سیک‌ یا همان ASIC هم برای اتریوم وارد بازار شده ‌اند که هم اکنون کارایی آن ها به صورت دقیق مشخص نشده است. استخراج با CPU در بین ماینرها تقریبا منسوخ شده و این روزها استخراج ‌کنندگان بیشتر از کارت ‌های گرافیک به منظور استخراج اتریوم بهره می گیرند. با کارت ‌های گرافیک به جز اتریوم می ‌توان ارزهای دیجیتال زیادی را استخراج نمود مثل بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک، مونرو و … که در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد.

ساخت ریگ ماینینگ

بعضی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین را تنها می ‌توان با دستگاه ‌های مخصوص ASIC استخراج کرد و ماینینگ ارزهای نام‌ برده با کارت گرافیک به صرفه نمی باشد. برای اتریوم هم اخیرا دستگاه‌ های ASIC عرضه شده است، ولی توسعه دهندگان اتریوم به دنبال اجرای الگوریتمی هستند که این دستگاه ‌ها را از دور خارج کنند و استخراج اتریوم فقط با کارت گرافیک به صرفه باشد.

حتما بخوانید : استخراج اتریوم با گوشی | آموزش جامع استخراج اتریوم با موبایل


لذا با توجه به این ‌که بیشتر استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک صورت می پذیرد، در این مطلب آموزش استخراج اتریوم با کارت‌ گرافیک را برای شما تهیه کرده ‌ایم و نیم نگاهی هم به استخراج با دستگاه‌ های ای ‌سیک جدید انداخته‌ ایم. برای استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک ، می بایست یک ریگ استخراج کارت گرافیک تهیه نمایید. در پاسخ به این سوال که ریگ ماینینگ چیست باید گفت که در واقع ریگ به معنای یک پک از سخت افزارهاست که در حقیقت مشابه با کیس کامپیوترهای خانگی ولی با تعداد کارت گرافیک‌ های بالاست. ریگ‌ های استخراج را قادرید به صورت آماده خریداری کنید و یا خودتان قطعات را جمع ‌آوری و مانند کامپیوترهای معمولی اسمبل نمایید.

۱) تهیه لوازم مورد نیاز برای ساخت ریگ ماینینگ اتریوم

کارت های گرافیک قدرتمند : مهم ترین بخش ریگ استخراج، کارت گرافیک های آن به حساب می آید. شما به کارت گرافیک‌ های قدرتمند برای استخراج اتریوم نیاز دارید. مدل ‌های خاصی از گرافیک ‌های AMD و Nvidia برای این کار مناسب می باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که کارت ‌های گرافیک مناسب برای استخراج را تهیه کنید، چرا که همه‌ کارت ‌های گرافیک برای استخراج مناسب نخواهند بود. کارت‌ های گرافیک AMD برای ماینینگ و همین طور کارت ‌های گرافیک Nvidia برای ماینینگ از معروف ترین و معتبرترین برندهای کارت حافظه در دنیا و ایران به حساب می آیند که کارایی بسیار بالایی دارند.

قدرت یا هش ریت هر کارت گرافیک در الگوریتم‌ های گوناگون، متفاوت است به عنوان مثال مونرو روی الگوریتم CryptoNight که زیر مجموعه CryptoNote است، استخراج می شود. کارت گرافیک RX580 در الگوریتم مونرو قدرت هش حدود ۶۰۰H/S را دارد و در الگوریتم اتریوم که همان ethash می باشد، قدرت هشی حدود ۲۳Mh/s دارد. به این موضوع دقت داشته باشید تا در محاسبه سود دچار اشتباه نشوید. همچنین قدرت هر کارت گرافیک روی هر الگوریتم ثابت است مگر این که تیم توسعه دهنده تغییراتی روی الگوریتم اعمال کند. به عنوان مثال در الگوریتم ProgPow اتریوم، امکان دارد هش ریت کارت‌ های گرافیک تغییر کند. البته احتمالا کاهش چندانی در سودآوری ندارد، چرا که این تغییرات برای تمامی ماینرها اعمال می ‌شود.

منبع تغذیه یا همان پاور قدرتمند : به منظور جلوگیری از آسیب دیدن قطعات این بخش را بسیار جدی بگیرید. برای سیستم‌ های خانگی یک منبع تغذیه ۳۰۰-۵۰۰ وات کفایت می کند، ولی برای چند کارت گرافیک نیاز به پاور یا پاورهای قدرتمند دارید. به عنوان مثال برای شش کارت گرافیک، پاوری بالای ۱۲۰۰ وات در نسخه PlusGold به بالا بسیار مناسب خواهد بود. در هنگام جمع ‌آوری ریگ برای انتخاب پاور مناسب حساس باشید و با کارشناسان مجرب مشورت نمایید.

RAM : استخراج به رم زیادی نیاز ندارد. یک رم ۴GB DDR3 کافی است. چنانچه قصد دارید به جز ماینینگ، در فعالیت ‌های دیگری هم از سیستم خود کار بکشید می ‌توانید یک رم ۸ گیگابایتی تهیه فرمایید.

CPU : برای استخراج با کارت‌ های گرافیک نیاز به CPU خیلی قدرتمندی نیست. یک پردازنده کاملا معمولی با قدرت متوسط که به مادربرد شما سازگار باشد کافی‌ است.

درایو SSD : به منظور نصب سیستم عامل و اجرای نرم افزارهای استخراج به یک حافظه نیاز دارید. یک درایو ۱۲۰ گیگابایتی SSD مناسب می باشد.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱ کدام ارزها هستند؟


کابل های مورد نیاز : برای اتصالات گوناگون در ریگ به کابل‌ های مناسب احتیاج خواهید داشت که در بازار به سادگی قابل خریداری است. کابل ‌های PCI Express USB برای ایجاد اتصال بین گرافیک ها و مادربرد حتما مورد نیاز است.

شاسی : شاسی وسیله ‌ای برای سوار کردن قطعات ریگ به حساب می آید که می‌ توانید شاسی را به صورت آماده تهیه کنید و یا خودتان اقدام به ساخت آن کنید. شاسی باید به شکلی باشد که قطعات، مخصوصا کارت‌ های گرافیک به خوبی روی آن پیچ شوند و نامتعادل نباشند.

مادربرد : در آخر به یک مادربرد مناسب برای اتصال قطعات نیاز خواهید داشت. در واقع برای اتصال چند کارت گرافیک باید از مادر برد با اسلات های PCI Express تعداد بالا استفاده کنید. مادربرد ASUS 170-A یکی از مدل‌ های مناسب برای استفاده در ریگ های ماینینگ به شمار می رود.

اینترنت Adsl + مودم : استخراج به اینترنت خیلی پرسرعتی احتیاج ندارد، ولی پایدار بودن و عدم قطعی آن بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید که بهترین نوع اینترنت برای استخراج اینترنت ADSL و یا TD-LTE به حساب می آید. توجه داشته باشید باید تا حد امکان قطعی و وصلی را کم کنید. قطعی و وصلی اینترنت، فرایند استخراج را با مشکل روبرو می کند. استخراج حجم زیادی را مصرف نمی ‌کند. بر اساس پرس و جو از چند کاربر مطلع، یک ریگ با هشت کارت گرافیک حداکثر ۴ گیگ در ماه مصرف اینترنت دارد.

۲) اسمبل کردن قطعات

حالا باید قطعات را روی مادربرد و شاسی سوار کنید. این کار تقریبا ساده است، ولی توصیه می کنیم تا با یک کارشناس این کار را انجام دهید. ویدیوهای بسیاری هم در یوتیوب وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده های لازم را ببرید و برای این کار تنها کافی است عبارت mining rig assembly را در یوتیوب جستجو کنید (البته پیش از ورود به سایت یوتیوب، از روشن بودن فیلترشکن اطمینان حاصل کنید).

۳) نصب سیستم عامل و درایورها

می‌ توانید از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینکوس برای اجرای نرم افزارهای استخراج استفاده کنید، ولی پیشنهاد ما نصب ویندوز ۱۰ است. به علت نداشتن درایور DVD روی ریگ استخراج، ویندوز را باید از طریق فلش مموری نصب نمایید. درایورهای لازم کارت گرافیک و همین طور درایو کارت شبکه را روی سیستم عامل نصب کنید. بعد از تهیه ریگ و نصب سیستم عامل حالا باید یک کیف پول اتریوم بسازید تا بتوانید اتریوم‌ های استخراج شده را در آن دریافت نمایید.

۴) ساخت کیف پول اتریوم

پروسه ساخت کیف پول و دریافت آدرس آن بسیار ساده و با چند کلیک قابل انجام است. برای ارز دیجیتال پرطرفدار اتریوم کیف پول‌ های زیادی وجود دارد که قادرید به دلخواه از یکی از آن‌ ها استفاده کنید، ولی پیشنهاد ما استفاده از کیف پول ‌های رسمی اتریوم است. مای اتر ولت و متامسک از بهترین کیف پول‌های اتریوم به حساب می آیند. برای امنیت بیشتر توصیه داریم تا از کیف پول مای اتر ولت استفاده کنید. این سایت به شما این امکان را می ‌دهد که کیف پول خود را ایجاد کرده و هرجایی که تمایل دارید آن را ذخیره و از آن محافظت کنید و در مواقع نیاز با استفاده از بلاک چین تراکنش‌ های خود را کامل کنید.

البته در نظر داشته باشید که کیف پول بلاکچین هم یکی دیگر از کیف پول های بسیار عالی و مورد اعتماد جهانیان برای ذخیره اتریوم، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می کند، است ولی به هر حال اگر اتریوم های شما از یک حدی بیشتر بود، توصیه ما به خرید و استفاده از کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال است، چرا که امنیت دارایی های شما تا حدود ۹۹ درصد تامین خواهد شد و هیچ نگرانی از بابت هک شدن و دسترسی های گوناگون به حساب خود نخواهید داشت.

۵) پیوستن به یک استخر استخراج و شروع کار

بعد از آماده کردن تجهیزات و کیف پول اتریوم، حالا به حائز اهمیت ترین بخش آموزش یعنی شروع کار خواهیم رسید. برای استخراج اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری باید به یک استخر استخراج بپیوندید. استخر استخراج محل مجازی است که استخراج‌ کنندگان قدرت سخت ‌افزارهای خود را روی هم می ‌ریزند و همه برای استخراج یک بلاک تلاش می کنند. در این روش هر ماینر یا استخراج ‌کننده طبق توان پردازشی خود سود می ‌برد. بدون پیوستن به استخر استخراج شانس شما برای ماین یک بلاک بسیار کم خواهد بود و تنها فارم‌ های استخراج بزرگ به صورت مستقل کار می ‌کنند.

حتما بخوانید : بررسی دستگاه های ماینر + راهنمای انتخاب بهترین ماینر در ایران


چنانچه بخواهیم بهترین استخرهای استخراج اتریوم را مثال بزنیم، باید به سه استخر استخراج اترماین تواف ‌پول یا همان ۲fpool و ماینرگیت اشاره کنیم که از بهترین استخرهای استخراج اتریوم به حساب می آیند. دوتای اولی کارمزد کمتری دارند و حرفه ای ‌تر هستند، ولی اتصال به آن شاید کمی برای مبتدیان مشکل باشد. ماینرگیت کمی کارمزد بیشتری دارد و شایعاتی از هش دزدی آن به گوش می‌ رسد ولی رابط کاربری ساده این نرم ‌افزار موجب می ‌شود تا بتوانید به سادگی و با چند کلیک استخراج را شروع نمایید.

چرا استخراج اتریوم؟ 

  1. اتریوم نامحدود است ولی بیت کوین محدود است.
  2. میزان سکه‌ های اتریوم بیشتر از بیت کوین می باشد.
  3. امنیتی که برای استخراج اتریوم در نظر گرفته شده، در بیت کوین دیده نمی شود.
  4. نحوه محاسبه کارمزد در اتریوم طبق تراکنش ‌ها است و کمترین میزان کارمزد را نسبت به بیت ‌کوین دارد.
  5. زمان لازم برای انجام تراکنش ‌ها در اتریوم فقط ۱۰ الی ۱۲ ثانیه است، ولی در رمزارز بیت کوین این زمان، حداقل ۱۰ دقیقه است.

خلاصه مطلب و کلام آخر

به منظور استخراج رمزارز اتریوم باید سیستم ‌ها و تجهیزات ماینر متفاوتی داشته باشید، انتخاب سیستمی که بتواند از الگوریتم‌ ها پشتیبانی کند، حائز اهمیت ترین و اصلی ترین نکته در نحوه استخراج اتریوم است، به این خاطر که رمزارز کلاسیک اتریوم طبق الگوریتم EtHash فعالیت دارد. برای استخراج کلاسیک و چگونگی انجام آن شرایط و تجهیزات ماینری لازم است که ۲ روش دارد، می ‌توانید سیستم و قطعات موردنیاز را به صورت آماده یا به تعریفی اسمبل شده تهیه کنید یا می ‌توانید قطعات را به صورت جدا تهیه کنید و خود آن‌ ها را اسمبل کنید. قطعات ریگ ماینینگ مورد نیاز شامل موارد زیر می‌ شود:

  • ریگ یا محفظه
  • مادربرد B250 Asus
  • رم حداقل ۴ گیگابایت
  • استخراج اتریوم با ماینر
  • پردازنده یا CPU Core I3
  • هارد یا حافظه ۱۲۰ Adata
  • کارت گرافیک Rx 580 Asus
  • کارت گرافیک P 104 – ۱۰۰
  • تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم
  • منبع تغذیه یا پاور با حداقل ظرفیت ۱۰۰۰ وات

با توجه به مواردی که عنوان کردیم، می توان گفت درآمد استخراج ‌اتریوم به برخی شرایط مثل سایت انتخابی، استخر استخراج، مقدار کارمزد دریافت شده، مقدار فاصله سیستم شما با سرور استخر استخراج و میزان کاربران یا به عبارتی ماینرهای عضو استخر استخراج بستگی دارد. ولی با توجه به برخی آمار به دست آمده از استخراج اتریوم کلاسیک می ‌توان گفت در حال حاضر با مقایسه هزینه برق مصرفی که ۸۶ دلار تخمین زده شده، با میزان سود به دست آمده از یک ماه که ۱۵۷ دلار محاسبه شده، مقدار و نسبت سود به هزینه ۱۸۱ درصد به دست آمده است. این یعنی میزان هزینه پایین و بازدهی عالی، که قطعا یک فرصت استثنایی برای افرادی است که به استخراج اتریوم و همین طور راه اندازی ریگ ماینینگ اتریوم علاقه دارند.

در انتها امیدوارم فهمیده باشید استخراج اتریوم با کارت گرافیک چگونه است.

از نظر شما استفاده از ریگ ماینینگ اتریوم در سال جدید مناسب است یا خیر؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: