برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای که باید بشناسید

برای سرمایه گذاری بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال حوزه دیفای یکی از گزینه هایی است که باید در پرتفوی خود داشته باشید و به صورت کلی حوزه دیفای از آینده دارترین حوزه های سرمایه گذاری در بازار رمزارزهاست که در کنار حوزه های متاورس، nft و هوش مصنوعی می تواند آینده بازار کریپتوکارنسی به حساب آید؛ پس برای ما بهتر است که در حال حاضر روی ارزهای دیجیتال حوزه دیفای سرمایه گذاری کنیم، چرا که در آینده امکان دارد قیمت ارزهای این حوزه سر به فلک بکشد و مثل بیت کوین امروزی، همه افراد شرایط خرید آن را نداشته باشند؛ بنابراین حتما تا انتها همراه ما بمانید؛

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای ، رمز ارزهایی که در سال های اخیر توجهات را به سمت خود جلب کرده اند و افراد زیادی را برای سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کرده اند. چنانچه شما ارزهای حوزه دیفای را بشناسید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید، قادرید سود بسیار زیادی به دست آورید. شاید تا چند سال اخیر کمتر کسی می توانست تصور کند که امور مالی و اعتباری مانند ترید، وام دهی و سرمایه گذاری می تواند به صورت غیرمتمرکز نیز انجام شود!


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در حال حاضر این کار با کمک دیفای انجام می شود؛ بنابراین دیفای یه پروژه نیست! بلکه مجموعه ای از پروژه هاست که در تلاش اند تا امور مالی را بدون نیاز به واسطه با بهترین شرایط انجام دهند. چنانچه با حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای آشنا باشید و بدانید که DeFi چیست، مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود که بدونین بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای کدامند؟

البته اگر هم نمی دانید که حوزه دیفای چیست و پروژه های این حوزه را نیز نمی شناسید، در ادامه همراه کد بورسی باشید تا در کنار هم دیگر یاد بگیریم. در این مطلب ابتدا توضیح مختصری درباره دیفای و هدف از ارائه پروژه های آن می دهیم و در ادامه ۱۵ مورد از ارزهای حوزه دیفای را به شما معرفی می کنیم تا شما نیز بتوانید با سرمایه گذاری در این رمزارزها، سرمایه گذاری پرسودی را تجربه کنید و در بلند مدت سود بسیار خوبی کسب کنید.

توضیح مختصری درباره دیفای

فرض کنید که سردمداران یک بانک تصمیم گیری کند که سر سرمایه گذاران خود کلاه بگذارند. در یک سیستم متمرکز هیچ مانعی بر سر راه این افراد وجود ندارد و هر زمان که بخواهند می‌ توانند قوانین را به دلخواه خود تغییر دهند یا پول چاپ کنند و تورم را بالا ببرند. این مشکلات در پلتفرم‌ های مبتنی بر دیفای به چشم نمی خورد.

در دنیای ارزهای دیجیتال به منظور مقابله با این روال دیکتاتورشکل، سازمان‌ های غیر متمرکز مستقل ایجاد شده اند تا تصمیمات همه به انتخاب سرمایه گذاران باشد. سپس مفهومی به نام امور مالی غیر متمرکز ایجاد شد تا سرمایه گذاری روی پروژه‌ های دنیای کریپتو و خرید و فروش ارزهای دیجیتال با امنیت بیشتری همراه باشد. اما این که هدف دیفای چیست و چگونه کار می کند را در بخش بعدی کامل توضیح داده ایم؛

هدف دیفای و ارزهای آن چیست و چگونه کار میکند؟

امور مالی غیرمتمرکز، یک فناوری مالی نوظهور و بر پایه دفترکل توزیع شده و نوآوری بلاکچین است که در فضای ارزهای دیجیتال قابل استفاده است. بر اساس قوانین و مقررات هر کشوری، برای مؤسسات مالی متمرکز مثل بانک‌ ها و کارگزاری‌ ها، محدودیت‌ هایی وجود دارد که مصرف‌ کنندگان برای دسترسی مستقیم به سرمایه و خدمات مالی می بایست به آن قوانین اتکا کنند.

حتما بخوانید : صفر تا صد خرید زمین در متاورس


در حقیقت سیستم امور مالی غیرمتمرکز و لیستی از بهترین ارزهای دیفای با استفاده از مبادلات دیجیتالی همتا به همتا و قراردادهای هوشمند، این بخش مالی متمرکز را به چالش می‌ کشند.

دیفای هزینه‌ هایی را که بانک‌ ها و دیگر شرکت‌ های مالی برای استفاده از خدمات خود دریافت می‌ کنند، حذف می‌ کند، چرا که به یک شخص ثالث و رعایت محدودیت‌ های قانونی آن‌ ها نیازی ندارد. در خدمات مالی غیرمتمرکز، افراد پول را در یک کیف پول دیجیتال امن نگهداری می‌ کنند، در ادامه قادرند در عرض چند دقیقه پول را انتقال دهند و هرکسی که به اینترنت متصل است، می‌ تواند از این صنعت بهره گیرد.

بهترین ارزهای حوزه دیفای

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای کم نیستند ولی در این بخش قصد داریم ۱۵ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای را خدمت شما معرفی کنیم و توضیح مختصری در مورد هر کدام از پروژه ها به شما بدهیم تا در انتها دید شما نسبت به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حوزه دیفای بازتر می شود؛

۱٫ آوه – Aave

آوه یکی از ستاره‌ های پر نور حوزه امور مالی غیرمتمرکز به حساب می آید که به صورت متن باز غیر حضانتی، کاربران را قادر می سازد تا بازارهای پولی را ساخته و سپس با واریز و وام دهی دارایی‌ ها از طریق توکن AAVE این پلتفرم، به سود برسند. در واقع آوه یک شرکت غیرمتمرکز بلاکچینی است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده و کاربران را قادر می سازد تا بتوانند سپرده‌ گذاری کنند یا وام دریافت نمایند.

این پلتفرم یکی از معتبرترین پروژه‌ های دیفای محسوب می شود و قیمت حال حاضر آن نشان می دهد که شرکت آوه یک نام جا افتاده در میان پروژه‌ های دیفای می باشد. این برند پیشتر با نام EthLEND تنها روی وام‌ دهی اتریوم متمرکز بود ولی در سال ۲۰۱۸ با تغییر برند به Aave توکن های بیشتری را به دارایی‌ های قابل وام‌ دهی و وام‌ گیری خود اضافه کرد. شاید برای شما سوال شود که معنای نام این پروژه چیست؟ در جواب باید گفت که این نام یک واژه فنلاندی به معنای “شبح” است!

این نامگذاری با مفهوم این پروژه تطابق کامل دارد. متن‌ باز بودن پروتکل آوه این اجازه را به پروژه‌ های گوناگون غیرمتمرکز می‌ دهد که بازارهای مالی غیرمتمرکزشان را روی بلاکچین اتریوم ایجاد کنند. در سیستم آوه یک سری سرمایه‌ گذار هستند که ارزهای خود را در استخرهای وام‌ دهی آن می‌ ریزند و در مقابل وام‌ گیرنده‌ هایی قرار می گیرند که می‌ توانند با قرار دادن وثیقه یا در بعضی حالت‌ ها بدون آن از سیستم وام دریافت کنند.

۲٫ پالیگان – Polygon 

یکی از معروف ترین پروژه‌ ها و بهترین رمزارزهای حوزه دیفای همین پالیگان است که از پتانسیل‌ منحصربه‌ فرد خود برای فعال‌ سازی مقیاس‌ پذیری و قابلیت همکاری با بلاک‌ چین بهره می گیرد. Polygon یک راه حل مقیاس پذیر لایه ۲ اتریوم و یک اکوسیستم کاربردی غیرمتمرکز است. این پلتفرم از بلاک چین اتریوم استفاده می‌ کند تا قراردادهای هوشمند را با سرعت ۷۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه انجام دهد، که بسیار بیشتر از آنچه دیگر بلاک‌ چین‌ ها می‌ توانند ارائه دهند، است.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال حوزه متاورس که باید بشناسید


در راستای رسیدن انجام این کار، پالیگان چندین ابزار مقیاس‌ پذیری از جمله شاردینگ دارد. از دیگر قابلیت های عالی پالیگان که موجب شده از بهترین ارز دیجیتال حوزه دیفای به حساب آید، توانایی پلتفرم آن برای اتصال پروژه‌ های مبتنی بر اتریوم، به حداکثر رساندن مزایای ساختاری بلاک چین است. به صورت کملی پالیگان امروزه میزبان بیش از ۱۹ هزار برنامه غیرمتمرکز یا همان DApps هاست.

این پروژه برتر دیفای به عنوان یک روش ساده، سریع و کم هزینه برای ورود به عرصه مالی غیرمتمرکز آغاز شد، ولی از آن زمان به طیف وسیعی از موارد استفاده مانند بازی های بلاک چین و NFT ها گسترش پیدا کرده است. MATIC، رمز بومی آن بر بستر ERC-20 می باشد که برای پرداخت هزینه و پاداش دادن به کاربرانی که ارز را اشتراک گذاری می کنند و شبکه اثبات سهام را ایمن می‌ کند، استفاده می‌ شود، همچنین هزینه‌ های کارمزد شبکه بین ۰٫۰۰۰۵ تا ۰٫۲ دلار متغیر است.

۳٫ میکر – MakerDAO

این پروژه دیفای که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، یکی از مشهورترین صرافی های غیرمتمرکز DEX مبتنی بر شبکه اتریوم به حساب می آید. این شبکه غیرمتمرکز مستقل، یک پلتفرم وام‌ دهی و استقراض همتا به همتا برای رمزارزهاست که همه تراکنش‌ ها توسط قراردادهای هوشمند کنترل می‌ شوند. ارزش کل قراردادهای هوشمند توسعه یافته در این پروتکل در اوج بازار رمزارزها به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

۴٫ یونی سواپ – Uniswap

یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز پرطرفدار می باشد که به علت نقش آن در تسهیل معامله اتوماتیک توکن‌ های مالی به شکل غیرمتمرکز شناخته شده است. رمزارز یونی سواپ به عنوان، مثالی از یک بازارساز خودکار در نوامبر ۲۰۱۸ تاسیس شد و تا به امروز به لطف رشد صنعت دیفای و افزایش حجم معاملات در بستر آن، محبوبیت چشمگیری کسب کند. هدف یونی سواپ این است که معاملات ارزهای دیجیتال را خودکار نگه دارد و به صورت کامل برای هر کسی که توکن ایجاد کرده است یا توکنی دارد، امکان معامله دارایی خود را فراهم کند.

به صورت کلی این پروژه می خواهد کارایی معاملات را در قیاس با صرافی‌ های سنتی بهبود دهد. یونی‌ سواپ به هدف حل مسائل نقدینگی با راه‌ حل‌ های خودکار، کارایی بیشتری به وجود می آورد و از مشکلاتی که صرافی‌ های غیرمتمرکز در ابتدای راه خود با آن روبرو می شوند، اجتناب می‌ کند. جالب است بدانید که در سپتامبر ۲۰۲۰، یونی‌ سواپ با ایجاد و اعطای توکن تحت حاکمیتی خود، با نماد UNI، به کاربران پیشین پروتکل، پای خود را یک قدم فراتر گذاشت و با این کار پتانسیل سوددهی همچنین توانایی کاربران برای ایجاد به آینده این ارز دیجیتال را افزود.

۵٫ کامپوند – Compound

این پروژه یک پروتکل غیرمتمرکز وام دهی مبتنی بر بلاک‌ چین می باشد که ارزش کل پلتفرم قفل شده TVL چیزی حدود ۲٫۳ میلیارد دلار است. الگوریتم Compound Finance کاربران را قادر می سازد تا وقتی که برای ارائه نقدینگی به بازار دیفای وام داده می‌ شوند، نسبت به توکن‌ های خود سود به دست آورند.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی که باید بشناسید


از طرفی، وام گیرندگان قادرند بدون نیاز به مراجعه به واسطه یا مرجع متمرکز به وجوه خود دسترسی داشته باشند. این پلتفرم دیفای از طیف وسیعی از دارایی‌ های دیجیتالی پشتیبانی می‌ کند و همچنین توکن COMP اصلی خود را تقویت می کند. با Compound، توسعه دهندگان همچنین می توانند محصولات دیفای نوآورانه و جدید طراحی کنند.

۶٫ کرو – Curve

پروژه کِرو که در اوایل سال ۲۰۲۰ تاسیس شد و کاربران را قادر ساخت تا در الگوریتم‌ هایی که به صورت اختصاصی برای استیبل کوین‌ ها طراحی شده و خطا و هزینه کم تری دارند، معاملات خود را انجام دهند.

به علاوه، پروژه دیفای Curve یکی از طرفداران اولیه ییلد فارمینگ بوده و اخیرا همچنین ۷ استخر را پیشنهاد داده تا در آن کاربران بتوانند سهم خود از استیبل کوین‌ ها را به اشتراک گذاشته و در ازای آن، رمزارزهای جدیدی تحت عنوان پاداش دریافت نمایند. امروزه همچنین بیش از ۲۱۰ میلیون دلار در استخرهای Curve قفل شده که این رقم، با افزایش چشمگیری مواجه شد.

پروژه Curve و رمزارز CRV بومی آن با استفاده از یک رابط کاربری ساده، به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌ ها تبدیل شده است. ضمنا به دلیل قابلیت های کاربرپسندی و مستندسازی شفافی که دارد، بسیار تحسین شده است و همچنین این شرکت در ماه‌ های اخیر، به شدت از سایر پروژه های DeFi پشتیبانی کرده است.

۷٫ آوالانچ – AVAX

آوالانچ یک بلاکچین لایه یک به شمار می رود که به‌ عنوان پلتفرمی برای برنامه‌ های غیرمتمرکز و شبکه‌ های بلاکچین سفارشی فعالیت می‌ کند. آوالانچ یکی از رقبای اتریوم محسوب می شود و هدف آن کنار زدن اتریوم به‌ عنوان پرطرفدارترین بلاکچین برای قراردادهای هوشمند است. در حقیقت آوالانچ می خواهد با ارائه بستری برای انجام بیش از ۶۵۰۰ تراکنش در ثانیه بدون به خطر انداختن مقیاس‌ پذیری شبکه، به هدف خود که پیشی‌ گرفتن از اتریوم است، دست پیدا کند.

بهترین ارزهای حوزه دیفای

این موضوع با طراحی منحصر به‌ فرد این پروژه امکان‌ پذیر شده است. شبکه آوالانچ از ۳ بلاکچین مجزا با نام‌ های X-Chain ،C-Chain و P-Chain تشکیل شده است که هر شبکه هدف مشخصی دارد و با رویکرد بلاک چین رمزارز بیت‌ کوین و اتریوم کاملا متفاوت است. در دو بلاکچین برتر بیت‌ کوین و اتریوم، داشتن تمام گره‌ها به منظور تایید اعتبار تمامی تراکنش‌ ها احتیاج است و این در حالی است که در سه بلاکچین‌ آوالانچ از مکانیزم‌ های اجماع متفاوتی طبق موارد استفاده هر کدام استفاده شده است.

این پروژه پس از راه‌ اندازی شبکه اصلی خود در سال ۲۰۲۰، روی توسعه اکوسیستم خود در زمینه برنامه‌ های غیرمتمرکز و صنعت دیفای کارکرده است. به علاوه، آوالانچ همواره در حال کار روی بهبود قابلیت همکاری بین اکوسیستم خود و اتریوم از جمله در زمینه توسعه پل‌ های بین بلاک چینی می باشد.

۸٫ سینتتیکس – Synthetix

مثل توکن LEND در پروتکل آوه، چند سال گذشته برای توکن SNX هم بسیار خوب بوده است. توکن پلتفرم سینتتیکس که SNX نام دارد، در ابتدا سپتامبر ۲۰۲۰ به بالاترین قیمت تاریخی خود برابر با ۷٫۸۴ دلار رسید. سینتتیکس نتورک با دارا بودن ارزش بازار تقریبا نیم میلیارد دلاری آماده تغییر حوزه سیستم مالی غیر متمرکز است.

حتما بخوانید : توکن های حوزه nft


SNX در حقیقت یک پروتکل نقدینگی مشتقات ارزی می باشد که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و کاربران را قادر می سازد تا دارایی‌ های مصنوعی را صادر و معامله نمایند. بلاکچین این ارز دیجیتال میزبان دارایی‌ هایی مثل توکن sUSD است که قیمتی برابر با دلار آمریکا دارد. سینتتیکس با دارا بودن سیستم تشویقی و ساختار اسمارت کانترکت خود، ایجاد تغییر در دنیای امور مالی غیرمتمرکز را هدف قرار داده است.

۹٫ چین لینک – Chainlink

چین لینک هم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای به حساب می آید که برای ارائه داده‌ های خارج از زنجیره به بلاک چین برای استفاده توسط دیگر پروژه‌ های وب ۳٫۰ راه اندازی شده است و موارد استفاده پروژه‌ های جدید کریپتو را گسترش می‌ دهد. با توجه به این که چین لینک یکی از نخستین پروژه‌ هایی است که همچین خدماتی را ارائه می دهد، توسط توسعه دهندگان اصلی انتخاب شده و به پلتفرم مورد استفاده برای تعدادی از بهترین پروژه‌ های برتر دیفای DeFi از جمله آوه، Hedera و کامپوند تبدیل شده است.

به این خاطر که خدمات چین لینک با تقاضای بالایی مواجه است، تعجبی ندارد که رمزارز LINK یکی از قوی‌ ترین ارزهای بازار علیرغم کاهش شدید بازار باقی مانده است. با توجه به این که بسیاری از سرمایه‌ گذاران از چین لینک LINK به عنوان یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت در دسترس یاد می کنند و دارایی که هر زمان که بازار از رشد جزئی برخوردار باشد، قدرت زیادی از خود نشان می‌ دهد.

۱۰٫ رپد بیت کوین – WBTC

رپد بیت کوین یکی از کوین‌ های خاص امور مالی غیر متمرکز به حساب می آید که معنای واقعی «بیت کوین در بلاک چین اتریوم» را تشریح می‌ کند. قیمت توکن WBTC به قیمت بیت کوین گره خورده و عرضه در گردش، عرضه کل و قیمتی دقیقا برابر با ارز دیجیتال بیت کوین دارد. حال شاید سوال کنید دلیل ساخت رپد بی تی سی چیست؟ توکن WBTC قدرت بیت کوین را همراه با انعطاف پذیری توکن ERC20 به کاربران می دهد.

رپد بی تی سی نخستین توکن ERC20 است که به شکل یک به یک به بیت کوین وابسته است. توکن WBTC به دلیل شفافیت، اعتبار ۱۰۰ درصدی و مشوق‌ های نشات گرفته از جامعه آن به رشد خود ادامه می دهد، به خصوص این که این ارز دیجیتال یک توکن ERC20 بین رمزارزهای حوزه دیفای است که کاربرد بیشتری را به همراه دارد.

۱۱٫ دای – Dai

دای توکنی است که به صورت معمول به دلیل پتانسیل سرمایه گذاری آن خریداری نمی شود، ولی با این حال دومین رمزارز از نظر ارزش بازار بین ارزهای دیجیتال برتر حوزه دیفای است. گفته شده که توکن DAI بهترین استیبل کوین در بازار است. این ارز مجازی که روی پروتکل Maker ساخته شده، از یک سیستم مشوق و وثیقه‌ ای هوشمند به منظور پایداری ارزش آن برابر با دلار آمریکا بهره می گیرد.

با این که دیگر استیبل کوین‌ های بازار برای پایداری ارزش ارز مورد نظر از یک روش قدیمی (مثل نگهداری دلار آمریکا در یک حساب بانکی) بهره می‌ گیرند، ولی توکن Dai از یک سیستم منعطف‌ تر و مقیاس پذیر‌تر استفاده می‌ کند. چنانچه در کنار سرمایه گذاری در حوزه دیفای به دنبال پوشش ریسک دارایی‌ های خود هستید، رمزارز دای می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۱۲٫ بالانسر – Balancer

بالانسر یک مدیریت کننده پورتفولیو غیر حضانتی، تامین کننده لیکوئیدیتی و سنسور قیمت می باشد که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد. توکن BAL که امروزه جزو ۱۰۰ رمز ارز برتر دیفای از نظر ارزش بازار است، به کاربران اجازه دسترسی به نقدینگی قابل برنامه‌ نویسی را می‌ دهد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


پروتکل Balancer اکوسیستم معاملاتی را فراهم کرده تا کاربران به نقدینگی جهانی دسترسی داشته باشند و در استخرهای گوناگونی توانایی انجام معاملات را داشته باشند. هنوز پتانسیل‌ های این پروژه کاملا مشخص نیست، ولی سرمایه گذاران به سوددهی این رمزارز دیفای باور دارند.

۱۳٫ آگور – Augur

رمزارز آگور که با نماد REP شناخته می‌ شود، از شروع سال ۲۰۲۰ تا به امروز افزایش قیمت زیادی را تجربه کرده است. می توان گفت که هدف پروتکل آگور و توکن REP آن، ایجاد دانش و خرد عمومی از طریق بازارهای پیش بینی است. پروتکل Augur به وسیله دارندگان و هولدرهای توکن REP هدایت می‌ شود.

کاربران این پروتکل با استفاده از توکن REP قادر هستند روی رویدادهای آتی، از اتفاقات ناگوار گرفته تا نتایج انتخاباتی که منجر به درآمدزایی این شرکت می‌ شود، شرط بندی کنند. در این پروتکل، بازارهای ساخته شده به وسیله کاربران، کارمزدها را به مشارکان بازار باز می‌ گردانند و در کنار آن، قراردادهای هوشمند خودکار بودن پرداخت‌ ها به شرط بندان برنده را امکان پذیر می کند. رمزارز آگور همچنان یکی از داغ‌ ترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای محسوب می شود که پتانسیل پیوستن به جریان اصلی ارزهای دیجیتال را داراست.

۱۴٫ بند پروتکل – Band Protocol

بند پروتکل و توکن BAND آن یکی از بهترین پروژه چند سال اخیر دیفای بوده اند. در این بین قیمت توکن بند با جهش خود، طی تنها ۸ ماه از ۰٫۲۲ دلار به ۷٫۶۵ دلار رسید. بند پروتکل یک شبکه اوراکل بین زنجیره‌ ای می باشد که داده‌ های دنیای واقعی و API ها را وارد قراردادهای هوشمند می‌ کند. هدف Band Protocol، بهبود تکنولوژی بلاک چین از طریق ساده‌ سازی همکاری پروتکل‌‌ های بلاک چینی گوناگون با یکدیگر است.

به علاوه، بند پروتکل امکان ساخت اپلیکیشن‌ های اسمارت کانترکت‌ هایی مثل سیستم مالی غیر متمرکز، بازارهای پیش بینی و صنعت گیمینگ را بدون کوچک ترین اخلالی در اوراکل متمرکز پشتیبان آن فراهم می‌ کند. با توجه به امکانات بسیار عالی این پروتکل، خرید رمزارز بند نیز جزو آن دسته از سرمایه گذاری‌ هایی به حساب می آید که می‌ تواند سوددهی مناسبی به همراه داشته باشد.

۱۵٫ سروم – Serum

تازه‌ ترین اخبار منتشر شده حاکی از این هستند که صرافی FTX، اخیرا صرافی غیرمتمرکز دیفای دکس خود را که پایه‌ گذار ارز سولانا است، منتشر کرده است. هدف این صرافی غیرمتمرکز، سرمایه گذاری در سایر مکان هایی است که دیگر DEXها، موفق به ارائه معاملات بین زنجیره‌ ای بدون نیاز به شناخت طرفین درگیر، مطابق با سرعت و قیمت مورد انتظار مشتری نشده‌ اند.

حتما بخوانید : بنیادی ترین ارزهای دیجیتال


مطابق با گزارش DeFi Rate، به نظر می‌ رسد پروژه دیفای سروم، قصد آشنا کردن و ارائه مزایای یک صرافی غیرمتمرکز مثل صرافی FTX را به صورتی بدون نیاز به اجازه و شناخت طرفین درگیر در معامله برای معامله گران دارد. در حقیقت این ساختار قرار است به نفع اپراتورهای گره و به علت تورم قیمت ارز SRM، کارمزد معاملات و یک سیستم نمایندگی/ارجاع و با هدف ایجاد انگیزش به منظور مشارکت در یک استیکینگ تحت عنوان رهبران شکل بگیرد.

آینده حوزه دیفای چطور پیش بینی میشود؟

دیفای شامل پلتفرم‌ ها و پروژه‌ هایی است که بر بستر بلاک چین کار می کنند و عامل واسطه یا شخص سوم که در سیستم مالی سنتی نقش مهمی داشته را حذف کرده‌ اند. این مفهوم به صورت کامل در تعارض با بازارهای مالی سنتی می باشد. زمانی که در یک برنامه غیرمتمرکز در بستر بلاکچین کار می کنیم، موسسات مالی کنترل و نظارتی بر این فعالیت‌ ها ندارند. با گسترش این سیستم پروژه‌ ها و پلتفرم‌ های گوناگونی در این بستر ایجاد شده اند که هر یک از آن ها کاربرد مخصوصی دارند و امکانات جدیدی برای کاربران دارند.

استیکینگ، دریافت وام، معاملات ارز دیجیتال، ولت ارز دیجیتال، تولید ارز دیجیتال و … گوشه ای از قابلیت هایی است که تا به امروز به وسیله پروژه‌ های دیفای ارائه شده‌ است. به منظور بررسی آینده دیفای از شاخصی به نام TVL بهره گرفته می شود؛ در حقیقت این شاخص نشان می دهد که تا به امروز چه مقدار سرمایه‌ گذاری در پروژه‌ های گوناگون دیفای انجام شده است. لذا هر اندازه این رقم بیشتر باشد، نشان دهنده این است که رغبت مردم برای سرمایه‌ گذاری در این پروژه‌ ها بالاتر است. جالب است بدانید که TVL در ابتدای سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۶۰۱ میلیون دلار بوده است اما در حال حاضر از ۲۴۰ میلیارد دلار نیز فراتر رفته است.

این رشد بیش از ۵۰ هزار درصدی سرمایه‌ گذاری در دیفای نشان می‌ دهد که پروژه‌ های فعال در این حوزه تا چه حد جای پیشرفت دارند. آینده ارزهای دیفای هیجان انگیز و روشن است و این امر با خلاقیت‌ هایی که پروژه های فعال در این حوزه دارند ارتباط مستقیمی دارد. دیفای هنوز در مراحل نخست خود قرار دارد و داده‌ ها نشان می‌ دهد تا چه حد پتانسیل پیشرفت دارد. مسیر رشد دیفای در آینده می‌ تواند با ساخته شدن راه‌ هایی برای کالایی کردن داده‌ ها چندین برابر کوتاه‌ تر شود.

چه عواملی موفقیت پروژه دیفای را تعیین می‌ کند؟

به صورت پیش فرض، موفقیت پروژه‌ های دیفای به مفهوم، مدل مالی و نحوه پیاده‌ سازی ایده‌ ها در پروژه وابسته است. از تیم توسعه‌ دهنده پروژه تا توانایی شما در ارائه پروژه، از یک دلیل اقتصادی تا طراحی توکنومیکس، همه اینها باید در طول آماده‌ سازی پروژه برای ارائه عمومی کاملاً مشخص شوند.

حتما بخوانید : بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال


تبلیغات و بازاریابی یک پروژه در موفقیت یک پروژه، افزایش تعداد کاربران و جذب سرمایه نقش بسزایی دارد. البته در نظر داشته باشید که کد خود را ممیزی کنید؛ این امر برای هر پروژه رمزنگاری و به ویژه برای پروژه‌ های دیفای بسیار حائز اهمیت است ولی نکته مهم اینجاست که ممیزی باید به وسیله شخص ثالث انجام شود و بهتر است که این کار به وسیله شرکت‌ های معتبر و شناخته شده در دستور کار قرار گیرد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و روز به ‌روز به این تعداد اضافه می‌ شود. لذا چنانچه رمزارزهای گوناگون را نشناسید، امکان سود از موقعیت‌ های مختلف را از دست می دهید. کاربرد رمزارزها محدود به انجام معاملات برای معامله گران نیست و این ارزها به صورت معمول به منظور برطرف کردن یکی از نیازهای عموم مردم راه اندازی می شوند. لذا با شناخت آن‌ ها توانایی این را خواهید داشت که امور روزانه زندگی خود را با کیفیت و امنیت بالاتر و البته هزینه کم تر انجام دهید.

یک دسته از رمزارزها در حوزه امور مالی غیرمتمرکز قرار می‌ گیرند که در راستای تسهیل امور مالی مثل سیستم وام‌ دهی، انجام امور بانکی و … راه اندازی شده اند که ما تلاش کردیم ۱۵ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای را خدمت شما معرفی کنیم تا با بهترین پروژه های دیفای آشنا شوید و دید خوبی نسبت به این حوزه پیدا کنید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب ۱۵ تا از اصلی ترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای را خدمت شما معرفی کردیم و پروژه هر کدام را توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره وب ۳ را به زبان ساده یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست.

بین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای شما کدام پروژه را برای سرمایه گذاری مناسب تر می دانید؟

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای از نظر شما کدام رمزارز است؟

برای دوستانتان بفرستید: