برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی که باید بشناسید

هوش مصنوعی یا همان AI قرار است در آینده یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان ها شود، بنابراین برد را افرادی می کنند که الان وارد این حوزه شوند، تخصص پیدا کنند و یا روی پروژه های حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. یکی از روش های سرمایه گذاری در پروژه های هوش مصنوعی بدون شک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به حساب می آید؛ برای این کار شما ابتدا باید با ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی آشنا شوید تا بتوانید در ادامه بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی را برای سرمایه گذاری بلندمدت انتخاب کنید و بیشترین مقدار سود را بدین وسیله کسب کنید. ما در این مطلب از کد بورسی قصد داریم به شما در راستای انتخاب بهترین توکن هوش مصنوعی مشاوره دهیم، پس این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهید؛

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

تکنولوژی‌ های هوش مصنوعی و بلاکچین هر دو تکنولوژی جدید و تاثیرگذار قرن ۲۱ به حساب می آیند که بسیاری از فعالیت‌ های انسانی را با تغییراتی مواجه کرده اند. در این بین پروژه‌ های اینچنینی قصد دارند تا به ارائه خدمات مشترک این دو حوزه بپردازند. چندی پیش با معرفی ربات هوش مصنوعی ChatGPT توجهات زیادی به هوش مصنوعی جلب شد و همین امر موجب رشد ارزهای هوش مصنوعی هم رشد بسیار خوبی را تجربه کنند. به صورت کلی در نظر داشته باشید که توکن هوش مصنوعی به ارز دیجیتال پروژه‌ های بلاک چینی گفته می‌ شود که هدف آن تلفیق بلاک چین و هوش مصنوعی و ارائه خدماتی است که به این دو تکنولوژی بستگی دارند. به نظر می آید که در سال ۲۰۲۳ توکن های هوش مصنوعی یکی از ترندهای اصلی بازار رمزارزها باشند؛ به همین دلیل در این مطلب به بررسی بهترین توکن های هوش مصنوعی برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۳ پرداخته ایم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بسیاری از افراد بر این باورند که هوش مصنوعی در آینده شیوه تعامل، کار کردن و عملا نحوه زندگی کردن ما را برای همیشه تغییر خواهد داد. AI در حوزه رمزارزها نیز می تواند مشکلات بسیاری را در زمینه‌ های امنیت، مقیاس‌ پذیری، تجربه کاربری و حتی پیش‌ بینی وضعیت بازار برطرف نماید. در این صورت، توسعه‌ دهندگان بستری جدید برای طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ ها و سرویس‌ های خود در اختیار دارند و قادر به ایجاد کردن سیستم‌ های کارآمد و شفاف خواهند بود.

به صورت کلی چنانچه هوش مصنوعی به درستی تمرین داده شود و داده‌ های مناسبی در اختیار آن قرار بگیرد، امکانات آن شامل شناسایی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری و کشف فعالیت‌ های غیرقانونی نیز خواهد بود. رمزارزهای هوش مصنوعی همان توکن‌ های بومی پروژه‌ های دیجیتالی مربوط به حوزه AI هستند. این پروژه‌ها ممکن است اپلیکیشن‌ها، محصولات و سرویس‌های مختلفی مانند بازارهای غیر متمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی، مدیریت پرتفوی مبتنی بر AI، پیش‌ بینی‌ ها، تولید تصاویر، مسیریابی و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار دهند. بعضی از این توکن‌ ها به منظور انجام تراکنش در پلتفرم الزامی هستند و بعضی دیگر هم امکان ارد برای فرآیندهایی مثل رای‌ گیری کاربرد داشته باشند.

هوش مصنوعی به زبان ساده

نخست این که هوش مصنوعی پدیده جدیدی در دنیای فناوری به حساب نمی آید؛ به علاوه هیچ اتفاق نظری درباره تعریف هوش مصنوعی وجود ندارد و نمی‌ توان یک کاربرد خاص را برای آن عنوان کرد. بسیاری هوش مصنوعی را یک بخش حیاتی از تکنولوژی با ویژگی های انقلابی و پتانسیل تغییر جامعه به شمار می آورند. به تعبیر لایمن، هوش مصنوعی شبیه‌ سازی فرآیندهای هوش انسانی به وسیله سیستم‌ های کامپیوتری یا سایر ماشین‌ هاست.

حتما بخوانید : معرفی پروژه های وب ۳ که همه را شگفت زده کرده اند!


کاربردهای زیادی مثل سیستم‌ های کارشناس، ماشین‌ های تصویربرداری و تشخیص تصویر هوشمند، یادگیری ماشین، تشخیص صدا، پردازش زبان طبیعی و … وجود دارد. معمولا شیوه کار سیستم‌ های هوش مصنوعی فعلی، ذخیره و سپس استفاده از حجم بسیار زیادی از اطلاعات برای پیش بینی و نتیجه‌ گیری‌ های خاص است. ChatGPT یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ های هوش مصنوعی، چت ربات OpenAI که اخیرا دیدیم که چطور دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد، بدین شکل کار می کند.

بهترین ارزهای هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال مربوط به هوش مصنوعی کم نیستند ولی آیا کل ارزهای داخل لیست ارزهای هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری مناسب اند؟! در این بخش قصد داریم بهترین توکن های هوش مصنوعی که اعتبار بالایی دارند، پروژه و تیم آن شناخته شده است و بین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی از آینده ترین پروژه ها به حساب می آیند را به شما معرفی کرده و در مورد هریک توضیحات مختصری را به شما بدهیم؛

۱. اوشن پروتکل – Ocean Protocol

ارز اوشن یک پروتکل منبع باز به حساب می آید که امکان تبادل داده و کسب درآمد را به افراد و مشاغل می دهد. همچنین خدمات مبتنی بر داده را با روشی برای انجام معاملات آسان با مشتریان و فروشندگان ارائه می‌ دهد. در واقع این پروتکل روشی امن و شفاف برای ایجاد، ذخیره و مدیریت خدمات مبتنی بر داده را فراهم می‌ کند. همچنین توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه‌ هایی را طراحی کنند که از قابلیت های بی شمار آن استفاده کنند.

اوشن پروتکل کاربران را قادر می سازد تا به صورت ایمن به داده‌ ها از چندین منبع از جمله مخازن داده‌ های عمومی و خصوصی دسترسی پیدا کنند. همچنین بازاری را در اختیار صاحبان داده و خریداران قرار می دهد تا به شکل ایمن دارایی‌ های داده را مورد معامله قرار دهند. به علاوه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌ های بزرگ و ایجاد مدل‌ های پیش بینی ارائه می‌ دهد. این پروتکل به منظور حفظ حریم خصوصی طراحی شده است و کاربران را قادر می سازد تا کنترل کنند چه کسی به داده‌ های آن ها دسترسی دارد و در عین حال به آن ها اجازه می‌ دهد از آن بهره مند شوند.

۲٫ گراف – The Graph

گراف یکی از بهترین و شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به شمار می رود که یک لایه نمایه‌ سازی برای توسعه قرارداد هوشمند به وجود می آورد. وظیفه گراف جمع‌ آوری داده‌ ها از بلاک چین ‌های گوناگون می باشد تا توسعه‌ دهندگان بتوانند به منظور ساخت پروژه‌ های خود به سادگی به داده های اصلی دسترسی یابند. رمزارز هوش مصنوعی گراف در کنار ارائه داده، امکان پرس و جو در شبکه اتریوم را برای کاربران فراهم می کند. این قابلیت، توسعه‌ دهندگان این قادر می سازد تا APIهایی با دسته‌ بندی اطلاعات خاص و ساختن زیرگراف‌ ها برای مقاصد خاص به وجود آورند.

زیرگراف در حقیقت همان نقش API را برای بلاک چین‌ ها بازی می‌ کند و امکان دسترسی سریع به اطلاعات یک اپلیکیشن غیرمتمرکز با بلاک چین را به کاربران می دهد. برای مثال این طور فرض کنید که شما قصد دارید به اطلاعات صرافی یونی سواپ در اپلیکیشن خود دسترسی پیدا کنید؛ روش اول این است که با استفاده از کدنویسی و راه‌ اندازی سرورها و پایگاه داده‌ های متمرکز ابزار دسترسی به داده‌ ها را برای خود ایجاد کنید که این کار انرژی و زمان بسیاری از شما خواهد گرفت و از طرف دیگر به این خاطر که امکان دارد شما با اپلیکیشن‌ های زیادی ارتباط داشته باشید، انجام این کار برای همه آن‌ ها مقدور نیست، اما روش دیگر استفاده از زیر گراف‌ ها می باشد.

حتما بخوانید : دنیای مجازی متاورس چگونه است؟


در این صورت شما تنها کافی است به یک زیرگراف در سایت خود ارجاع دهید تا امکان جستجوی اطلاعات صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ برای کاربران فراهم آید. در حقیقت گراف یک لایه متن باز برای جمع‌ آوری آسان اطلاعات و ارائه منظم آن به کاربران در شبکه اتریوم است. نماد توکن این پروژه GRT است. ارز هوش مصنوعی گراف برای نمایه‌ سازی و پرس و جو خودکار و قابل تایید از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به دنبال افزایش کارایی خود در پیش‌ بینی پرس و جوها بدین وسیله است. نکته جالب اینجاست که امروزه گراف نمایه‌ سازی داده را برای ۲۲ شبکه انجام می‌ دهد که شامل بیش از ۳۱ هزار زیر گراف است و هوش مصنوعی در مدیریت این اطلاعات سیستم را همراهی می کند.

۳٫ فچ – Fetch 

توکن هوش مصنوعی Fetch یک آزمایشگاه هوش مصنوعی به حساب می آید که یک شبکه یادگیری ماشین غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز با اقتصاد رمزارزهاست. پروژه فچ دسترسی دموکراتیک به تکنولوژی هوش مصنوعی را در یک شبکه بدون نیاز به مجوز فراهم می کند که در آن کاربران قادرند با اتصال به شبکه به مجموعه داده‌ های امن از طریق استفاده از  هوش مصنوعی اتوماتیک دسترسی داشته باشند و عملیات خود را بر روی آن انجام دهند.

مدل پروژه Fetch ریشه در بهینه‌ سازی فعالیت‌ هایی مثل خدمات ترید و معامله در اپلیکیشن‌ های امور مالی غیرمتمرکز، شبکه‌ های حمل و نقل، شبکه‌ های انرژی هوشمند، خدمات سفر و هر سیستم دیجیتال پیچیده‌ متکی بر مجموعه داده‌ های بزرگ مقیاس دارد. توکن این پروژه با نماد FET ایجاد شده است که کاربردهای گوناگونی در پروژه دارد. توکن FET به منظور یافتن، ایجاد، استقرار و آموزش دوقلوهای دیجیتال طراحی شده است و بخشی ضروری از قراردادهای هوشمند و اوراکل ارز دیجیتال بر روی پلتفرم است.

منظور از دوقلوی دیجیتال نسخه مشابه یک جسم فیزیکی یا فرآیند در دنیای دیجیتال است که می‌ تواند عملیات مورد نظر شی واقعی را مدل سازی کرده و سناریوهای گوناگون آن را مورد بررسی قرار دهد. در پروژه توکن هوش مصنوعی فچ کاربران با استفاده از FET، می‌ توانند دوقلوهای دیجیتالی خود را در شبکه طراحی و مستقر کنند. از طرفی توسعه‌ دهندگان، با پرداخت توکن‌ های FET، قادرند به ابزارهای مبتنی بر یادگیری ماشینی برای آموزش دوقلوی دیجیتال مستقل در شبکه دسترسی داشته باشند. نودهای اعتبارسنجی پروژه هم با استفاده از این توکن‌ ها امنیت و کارایی شبکه را تضمین می‌ کنند. جالب است بدانید که پشته فناوری Fetch شامل ۴ مولفه کلی می باشد؛

چهارچوب دوقلوی دیجیتال مولفه‌ های ماژولاری برای تیم‌ ها فراهم می‌ کند تا آن‌ ها بتوانند بازارها، مهارت‌ ها و هوش برای دوقلوی دیجیتال فراهم کند تا بتوان به آن‌ ها وصل شد. چهارجوب اقتصاد آزاد امکان جستجو و کشف برای دوقلوهای دیجیتال را فراهم می کند. مولفه سوم مجموعه‌ ای از قراردادهای هوشمند بر روی یک ماشین مجازی است که با استفاده از آن یک رکورد غیرقابل تغییر از توافقات میان دوقلوهای دیجیتال حفظ شود. نهایتا مولفه بلاک چین فچ از ترکیب نظریه بازی و تکنیک‌ های رمزنگاری برای ایجاد روش اجماع ایمن و مقاوم در برابر سانسور و همچنین همگام‌ سازی زنجیره‌ ای سریع برای پشتیبانی از برنامه‌ های کاربردی دوقلوی دیجیتال بهره می گیرد.

۴٫ سینگیولریتی نت – SingularityNET 

سینگیولریتی نت یک پروتکل متن‌ باز و مجموعه‌ ای از قراردادهای هوشمند می باشد که با هم یک شبکه غیرمتمرکز از خدمات هماهنگ هوش مصنوعی را تشکیل داده‌ اند. این پروتکل توسعه‌ دهندگان را قادر می سازد تا با استفاده از بلاک چین اتریوم و مشوق‌ های توکنی، سهامداران را در یک شبکه توزیع‌ شده جمع کرده و از خدمات هوش مصنوعی درآمد به دست آورند. هدف این پروتکل، ایجاد محیطی است که در آن ساخت خدمات هوش مصنوعی، اشتراک‌ گذاری و ادغام آن‌ ها با برنامه‌ ها بسیار ساده باشد.

حتما بخوانید : اینترنت اشیا چیست و چه کاربردی دارد؟


برنامه‌ های هوش مصنوعی ساخته شده در پروتکل اوشن نیز قادرند با دیگر برنامه های شبکه در تعامل باشند. این قابلیت به تشکیل یک بازار کاربردی منتهی می شود که در آن توسعه‌ دهندگان قادرند به سادگی خدمات هوش مصنوعی موردنظر خود را پیدا کنند و یا مورد معامله قرار دهند. با دسترسی به مجموعه وسیعی از الگوریتم‌ های هوش مصنوعی و منابع داده در پروتکل اوشن، توسعه‌ دهندگان قادرند به سادگی برنامه های قدرتمندی را طراحی کنند که کاملا با یادگیری ماشینی کار می‌ کنند. با استفاده از ابزارهای SingularityNET، توسعه‌ دهندگان قادرند الگوریتم‌ های موردنظر خود را خیلی سریع در یک پلتفرم پیاده‌ سازی نمایند و از مزایای هوش جمعی شبکه استفاده نمایند.

۵٫ نومرای – Numeraire 

نومرای توکن بلاکچینی پلتفرم نرم افزاری Numerai می باشد که روش کار آن حدودا به پلتفرم‌ های معاملاتی و صندوق‌ های پوشش ریسک شباهت دارد. توکن NMR بر بستر بلاک چین اتریوم بنا شده است و از آن برای پاداش دادن به تریدرهایی استفاده می شود که روند بازار را به درستی حدس بزنند. این مدل در کنار تشویق مردم به شرکت در فعالیت‌ های پلتفرم، به صندوق‌ های پوشش ریسک و موسسات مالی امکان می دهد تا بدون نیاز به سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌ های گران قیمت و بدون استخدام پرسنل متخصص، به استراتژی‌ های معاملاتی پیچیده دسترسی یابند.

در پلتفرم نومرای دو برنامه کاربردی ارائه می‌ شود که شامل برنامه Numerai Signals و برنامه Numerai Tournament می شود. در اپلیکیشن Signals کاربران پیش‌ بینی‌ های خود از قیمت سهام را ثبت می‌ کنند و این پیش‌ بینی‌ ها بعدا به وسیله یک سیستم هوش مصنوعی ارزیابی می‌ شود. چنانچه پیش بینی ها درست از آب درآید، کاربران توکن‌ NMR پاداش دریافت خواهند کرد. در واقع می توان این طور گفت که در برنامه Tournament کاربران به منظور پیش‌ بینی قیمت سهام با یک دیگر به رقابت می پردازند و برنده، توکن NMR دریافت خواهد کرد. نومرای در کنار ایجاد یک روش نوآورانه برای کسب درآمد تریدرها، به موسسات مالی کمک کرده ‌است که بدون نیاز به سرمایه‌ گذاری اضافی در ساختارها یا پرسنل، به استراتژی‌ های معاملاتی پیشرفته دسترسی داشته باشند.

۶٫ آی اگزک آر ال سی – iExec RLC

پروژه دیجیتالی هوش مصنوعی iExec ارائه‌ دهنده پیشرو محاسبات غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین به حساب می آید که در آن از بلاک چین برای سازماندهی یک بازار بهره گرفته شده است و افراد قادرند از قدرت محاسباتی خود و همچنین اپلیکیشن‌ ها و مجموعه‌ داده‌ های خود کسب درآمد کنند. این کار با ارائه دسترسی به منابع محاسبات ابری بر اساس تقاضا قابل انجام است. ارز هوش مصنوعی IExec از برنامه‌ های کاربردی در حوزه‌ هایی مثل بیگ دیتا، مراقبت‌ های بهداشتی، هوش مصنوعی، رندرگیری و فین تک پشتبانی می‌ کند. این پروژه در سال ۲۰۱۶ با هدف بازآفرینی مفهوم رایانش ابری راه اندازی شد و توکن ارز دیجیتال آن با نماد RLC شناخته می‌ شود.

این پروژه از یک نرم‌ افزار منبع باز به نام XtremWeb-HE بهره می گیرد که قابلیت هایی مثل پشتیبانی از چند اپلیکیشن، چند کاربر، تحمل خطا، استقرار تصاویر مجازی، زیرساخت‌ های خصوصی، مدیریت داده‌ ها و امنیت را به همراه دارد. به هر روی کار اصلی این پروژه ارائه منابع محاسباتی به کاربران به شکل غیرمتمرکز می باشد. هر کاربری که منابع محاسباتی داشته باشد می‌ تواند به عنوان Worker در این شبکه فعالیت نماید. به منظور انجام این کار کاربران ماشین‌ های محاسباتی خود را به هم وصل می‌ کنند تا قابل استفاده برای دیگران باشد و در ازای این مشارکت در شبکه از توکن‌ های RLC شبکه پاداش دریافت می کنند.

بهترین ارزهای هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری

این فرآیند یک بازار برای اشتراک گذاری منابع به وجود می آورد که از قابلیت های مثبت بلاک چین استفاده می کند. به علاوه ارائه‌ دهندگان اپلیکیشن‌ های گوناگون می‌ توانند با اشتراک گذاری الگوریتم‌ های خود کسب درآمد نمایند و ارائه دهندگان داده نیز می‌ توانند مجموعه داده‌ های ارزشمند خود را به وسیله استفاده از این پروژه در اختیار کاربران قرار دهند. الگوریتم اجماع مورد استفاده در این پروژه با عنوان اثبات مشارکت شناخته می‌ شود که اجماع بر روی محاسبات خارج از زنجیره را امکان پذیر می کند. به لطف استفاده از این الگوریتم اجماع، ارائه دهندگام منابع محاسباتی و داده استفاده از منابع خود را به صورت مستقیم در داخل بلاک چین می‌ توانند تایید نمایند.

حتما بخوانید : صفر تا صد بازار کریپتو


پروژه دیجیتالی هوش مصنوعی IExec همچنین اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز مقیاس‌ پذیر را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که دسترسی آسان به سرورها، مجموعه داده‌ ها و منابع محاسباتی را برای کاربران امکان پذیر می سازد. به این خاطر که این اپلیکیشن‌ ها بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شوند، یک زیرساخت محاسبات مجازی ابری ایجاد می شود که می‌ تواند محاسبات با کارایی بالا را بر اساس تقاضا تامین کند. بدین شکل می‌ توان گفت IExec از بهترین ارزهای هوش مصنوعی محسوب می شود که از اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌ کند و محاسبات مقرون به صرفه و با کارایی بالا را از طریق یک زیرساخت محاسبات ابری غیرمتمرکز امکان‌ پذیر می‌ کند. مزیت دیگر این پروژه ارز دیجیتال هوش مصنوعی، حال بعضی از مشکلات محیطی مراکز داده است که در حالت توزیع شده از بین خواهند رفت.

۷٫ فالا نتورک – Phala Network

شبکه Phala یک سرویس محاسبات ابری است که از ویژگی حفظ حریم خصوصی برخوردار است. این شبکه ضمن ارائه قدرت محاسباتی قابل مقایسه با سرویس‌ های ابری موجود، امکان محافظت از حریم خصوصی برنامه‌ ها و اپلیکیشن‌ های کاربران را نیز دارد. این شبکه مبتنی بر پروتکل Substrate است و در شبکه پولکادات به عنوان یک پاراچین اجرا می شود. رمزارزهای هوش مصنوعی شبکه Phala با نماد PHA دارای کاربردهای گسترده‌ ای است که در این میان می توان به امکان خرید منابع محاسباتی و ذخیره سازی داده قابل اعتماد و … اشاره کرد.

از طرفی از این شبکه به منظور گرد آوری استاندارد داده، معامله و تجزیه و تحلیل آن‌ ها، یک زیرساخت مبادله داده مبتنی بر قراردادهای هوشمند ایجاد شده است. به همین خاطر یک اکوسیستم مبادله محرمانه و قابل اعتماد با استفاده از این پروژه برای فروشندگان و خریداران به وجود می آید. همچنین Gatekeepers تامین کننده امنیت استفاده از این پروتکل هستند که با استیک مقدار مشخصی از توکن‌ های PHA در پروتکل، موجب می شوند که در صورت فعالیت مخرب مجازات شوند. جالب است بدانید که این پروژه یک دائو دارد که به کاربران شبکه حکمرانی در آن را واگذار می‌ کند. کاربران از طریق استیکینگ توکن‌ های حاکمیتی PHA می‌ توانند علاوه بر شرکت در رای‌ گیری‌ ها، در شکل دهی آینده پروژه هم نقش داشته باشند.

۸٫ کورتکس – Cortex

بلاکچین Cortex یک بلاک چین منبع باز، همتا به همتا و غیرمتمرکز است که می خواهد اجرای هوش مصنوعی روی زنجیره را که یکی از بزرگ ترین چالش های بلاک چین هایی مانند  اتریوم و بیت کوین می باشد، حل کند. Cortex جهت آپلود و اجرا در شبکه توزیع شده از مدل های هوش مصنوعی پشتیبانی به عمل می آورد. کورتکس هوش مصنوعی دستیابی به دموکراسی سازی AI را فراهم می کند که مدل‌ ها می‌ توانند در آن در کنار ادغام شدن در قراردادهای هوشمند، برنامه های غیرمتمرکز با قابلیت AI ایجاد کنند. مکانیزمی در Cortex طراحی شده که توسعه‌ دهندگان هوش مصنوعی را به منظور ذخیره سازی مدل‌ های خود در بلاک چین تشویق می‌ کند.

بلاک چین Cortex شامل ۴ بخش اساسی است. ماشین مجازی کورتکس مولفه اول است که علاوه بر سازگاری با ماشین مجازی اتریوم، از استنتاج هوش مصنوعی روی زنجیره نیز پشتیبانی می‌ کند. این ماشین مجازی برای اجرای مدل‌ های غیرمعمول AI در زنجیره Cortex، به جای CPU از GPU استفاده می‌ کند. مولفه دوم نیز Synapse یا ماشین استنتاج هوش مصنوعی است که به عنوان یک موتور استنتاج قطعی عمل می کند. Synapse علاوه بر تضمین نتیجه استنتاج هوش مصنوعی در محیط‌ های محاسباتی ناهمگن، می تواند بدون نیاز به راه‌ حل‌ های خارج از زنجیره، امکان استنتاج قطعی هوش مصنوعی روی زنجیره را هم فراهم ‌نماید.

حتما بخوانید : عوامل تعیین کننده قیمت بیت کوین


سومین مولفه Cortex، قراردادهای هوشمند و DAppهای مبتنی بر هوش مصنوعی است. Cortex پشتیبانی از یادگیری ماشین را با هدف سازگاری با موارد استفاده در دنیای واقعی، به قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز اضافه می‌ کند. توسعه ‌دهندگان قادرند برای ایجاد قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز با هوش مصنوعی، از مدل‌ های هوش مصنوعی در لایه ذخیره سازی Cortex و زبان قرارداد هوشمند پرطرفدار Solidity استفاده نمایند. غیرمتمرکزسازی تحقیقات هوش مصنوعی مولفه آخر در پروژه Cortex به حساب می آید.

۹٫ کوولنت – Covalent

رمزارز هوش مصنوعی Covalent برای ایجاد معنا از میلیاردها نقطه داده، از تکنولوژی‌ های Big data بهره می گیرد و بینش‌ های عملی به سرمایه ‌گذاران می دهد. Covalent توسعه ‌دهندگان را قادر می سازد تا برای تخصیص منابع خود در داخل سازمان به اهدافی با کارایی بالاتر اقدام کنند. این ارز به عنوان یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی از ده‌ ها منبع مثل زنجیره‌ ها، گره‌ ها و فیدهای داده، اطلاعات را جمع ‌آوری می‌ کند.

۱۰٫ دی کی آرگو – dKargo

dKargo از فناوری بلاک چین به منظور حل مسائل مربوط به اعتماد بین شرکت‌ کنندگان پراکنده در صنعت لجستیک و ایجاد یک شبکه لجستیک کارآمد بر اساس همکاری که قبلا غیرقابل تصور بود، بهره می گیرد. استفاده از بلاک چین و هوش مصنوعی به شکل همزمان مزایای بسیاری را به این پروژه افزوده است که اصلی ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • این پلتفرم متن باز می باشد.
  • با استفاده از بلاک چین می‌ توان اطلاعات معتبر و قابل اعتماد را در اختیار فعالان صنعت قرار داد.
  • dKargo با استفاده از بلاک چین مشکل اعتماد را در گره های لجستیک پراکنده و توزیع شده برطرف می سازد.
  • dKargo اطلاعات لجستیک و مسیرهای بهینه شده ای را ارائه می دهد که قبل از این در ساختارهای قبلی امکان پذیر نبود.
  • این پروژه خدمات لجستیک وب ۳ را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و این شامل تدارکات از نخستین کیلومتر تا آخرین کیلومتر است.

هدف این پروژه به عنوان یک پروتکل لجستیک مبتنی بر بلاک چین، رسیدگی به چالش‌ هایی است که مانع همکاری در صنعت لجستیک می شود و نوع جدیدی از شبکه لجستیکی کارآمد را به وجود می آورد. dKargo به شرکت کنندگان این توانایی را می دهد تا از داده های معتبر و به صورت کلی استاندارد شده در دفتر کل عمومی مبتنی بر بلاک چین استفاده نمایند. ارز دیجیتال هوش مصنوعی dKargo از یک سیستم پاداش دهی برخوردار است که در آن شرکت‌ کنندگان قادرند انگیزه‌ های بیشتری برای بازی کردن نقش‌ های خود کسب کنند. آن‌ ها قادرند با ارائه خدمات لجستیک و بارگزاری داده‌ ها در ایجاد یک شبکه لجستیک کارآمدتر مشارکت کنند و در مقابل، مشوق‌ های بیشتری به دست آورند. توکن هوش مصنوعی این پروژه با نماد DKA بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند.

چالش‌ ها و فرصت‌ های ارزهای دیجیتال حوزه ai

بازار توکن‌ های هوش مصنوعی هنوز در نخستین مراحل ایجاد خود است و با چالش‌ های بسیاری روبرو است که می تواند روی سرعت و میزان پذیرش آن اثرگذار باشد. یکی از این چالش‌ ها، عدم قطعیت درباره واکنش نهادهای قانون‌ گذار است. توکن‌ های AI بخشی از دنیای ارزهای دیجیتال هستند و اکثر دولت های قدرتمند جهان به دنبال کنترل و محدود کردن این دنیا می باشند.

لذا سرمایه گذارانی که ریسک پذیری خیلی بالایی ندارند، امکان دارد خرید این توکن‌ ها را خیلی مناسب ندانند. چالش دیگر مربوط به عدم اطلاع‌ رسانی کافی بین عموم مردم است. پتانسیل و مزایای استفاده از فناوری‌ های بلاک چین و هوش مصنوعی غیر قابل انکار است، ولی اکثر مردم هنوز هم درباره شیوه فعالیت رمزارزها و AI اطلاعات کافی ندارند. عدم اطلاع از نحوه عملکرد یک فناوری، اعتماد کردن به آن را سخت تر خواهد کرد و امکان دارد بعضی سرمایه گذاران را دلسرد نماید.

همچنین باید در نظر داشت که در حال حاضر رقابت بسیاری در حوزه‌ های هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال وجود دارد، از همین روی یافتن پروژه‌ هایی که برتری واضحی نسبت به دیگر پروژه ها دارند، خیلی آسان نخواهد بود، ولی با تمامی این چالش ها، فرصت‌ های بسیاری هم برای پروژه‌ های هوش مصنوعی در حوزه کریپتوکارنسی وجود دارد. به عنوان مثال، طبیعت غیر متمرکز و امن فناوری بلاک چین آن را به محیطی مناسب ساخت اپلیکیشن‌ های AI تبدیل می‌ کند؛ به ویژه  اپلیکیشن‌ هایی که با هدف محافظت از داده‌ های حساس و حفظ حریم خصوصی توسعه می یابند.

پربازدید : توکن های حوزه nft | معرفی آینده دارترین توکن NFT


به علاوه ادغام فناوری‌ های هوش مصنوعی و بلاک چین شرایط مورد نیاز برای ایجاد راه حل‌ های نوآورانه را مهیا می کند. به عنوان مثال در آینده این امکان وجود دارد که یک سازمان خودگردان غیر متمرکز داشته باشیم که با کمک هوش مصنوعی اداره شود. بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت که پتانسیل رشد ارز دیجیتال هوش مصنوعی ai در بستر بلاک چین بسیار بالاست.

آینده پروژه های مربوط به هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی در حقیقت تلفیقی از هوش مصنوعی (AI) و تکنولوژی بلاکچین می باشد؛ جالب است بدانید که بعضی از تحلیلگران بر این باورند که ترکیب قابلیت های این دو فناوری برتر قرن، می‌ تواند انقلاب دیجیتالی جدیدی را برای دنیا به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ترکیب ویژگی انعطاف‌ پذیری بالا در فناوری هوش مصنوعی و ویژگی‌ تمرکززدایی در بلاک‌ چین و ارزهای دیجیتال می‌ تواند در سال های آتی، کاربردهای گسترده‌ ای در امور گوناگون دنیا داشته باشد. بعضی دیگر هم بر این باورند که آینده این دسته از ارزهای دیجیتال کاملا غیرقابل پیش‌ بینی است و به وضعیت پیشروی پروژه‌ های هوش مصنوعی و میزان سازگاری‌ آن ها با ویژگی غیرمتمرکز بودن بلاکچین ارتباط مستقیم خواهد داشت.

چنانچه استفاده از هوش مصنوعی در شبکه‌ های رمزارزی به این منتهی گردد که عملکرد شبکه به شکل متمرکز در اختیار ربات‌ های هوش مصنوعی قرار گیرد، دیگر مفهوم غیرمتمرکز بودن از بین خواهد رفت. لذا همین امر می‌ تواند با اصل تمرکززدایی بلاک‌ چین تناقض داشته باشد. ولی چنانچه فناوری هوش مصنوعی در مسیر افزایش مقیاس‌ پذیری بلاک‌ چین مورد استفاده قرار گیرد و با آن سازگار باشد، می‌ توان پیش‌ بینی کرد که رمزارزها و هوش مصنوعی (AI) در آینده شاهد رشد و تحول ناگهانی خواهند بود. نکات زیر در این خصوص بسیار حائز اهمیت است؛

  • راه‌ اندازی ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT موجب تبدیل شدن قابلیت‌ های هوش مصنوعی به یک جریان اصلی شد.
  • با رشد و توسعه زیرساخت‌ های هوش مصنوعی و بلاکچین، خیلی زود شاهد تلاقی و تعامل بیشتر این دو تکنولوژی خواهیم بود.
  • از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی می‌ توان به بازارهای غیرمتمرکز هوش مصنوعی، مدیریت پورتفولیوی سرمایه‌ گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی، تولید تصاویر منحصر به‌ فرد و موارد دیگر اشاره داشت که هر کدام در زمینه های خود می توانند انقلابی اساسی به حساب آیند.
  • رمزارزهای مبتنی بر هوش مصنوعی ارزش بررسی را دارند، به این خاطر که اکوسیستم بلاکچین مبتنی بر هوش مصنوعی همچنان نوپا به حساب می آید و ارزش بازار زیر ۱ میلیارد دارد و احتمال این که در آینده فرصت‌ های بسیاری پیش روی سرمایه‌ گذاران این حوزه قرار گیرد، بسیار بالاست.

نتیجه گیری و کلام پایانی

ارزهای دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی دسته‌ ای از کریپتوها هستند که این روزها تمامی توجهات را به سمت خود جلب کرده اند. این فناوری مزایای بسیاری برای کاربران به همراه دارد که در این بین می توان به امنیت بیشتر، حریم خصوصی، شفافیت، مقیاس‌ پذیری و صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها اشاره کرد؛ بنابراین بدیهی است که قبل از هرگونه سرمایه‌ گذاری و تصمیم‌ گیری درباره ارزهای دیجیتال ai ، باید تحقیقات خود را انجام دهید. در سال ۲۰۲۳ هوش مصنوعی به یکی از ترندهای اصلی تبدیل شده است و در مطلب فوق، ۱۰ مورد از بهترین ارزهای هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری را خدمت شما مخاطبین سایت کد بورسی معرفی کردیم.

تقاضای فعلی مطابق با کاربرد ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی نامشخص است. اما همچنان چشم انداز آینده این ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی روشن است، به صورتی که بسیاری از کارشناسان رشد بسیار زیادی را در سالی های آتی برای این گروه از رمزارزها پیش بینی کرده اند و بیشتر رمزارزها موجود در این فضا در حال حاضر در مدار صعودی بلندمدت قرار دارند. همچنین این ارزها قابلیت دارند که طرز تفکر ما درباره بازارهای غیرمتمرکز هوش مصنوعی، مدیریت پورتفولیو و حتی سازمان‌ های مستقل مبتنی بر هوش مصنوعی را متحول کنند.

با این وجود این نکته را هم باید در نظر داشت که مثل هر فناوری در حال ظهور دیگری، چالش‌ هایی براین این حوزه نیز وجود دارد که می بایست به آن ها توجه نمایید و عاقلانه تصمیم گیری کنید. در واقع همان طور که بازار به تکامل خود ادامه می‌ دهد، توجه به بازیگران و پروژه‌ های کلیدی و درک تأثیر بالقوه تغییرات نظارتی هم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. با موفقیت اخیر OpenAI، و سرمایه‌ گذاری کلان مایکروسافت روی آن‌ ها، واضح است که هوش مصنوعی جایگاه حائز اهمیتی در آینده دارد. ادغام هوش مصنوعی با بلاکچین و حوزه رمزارزها هنوز خیلی زیاد نیست، ولی به احتمال زیاد در آینده شاهد ترکیب هرچه بیشتر این تکنولوژی ها و ظهور محصولات جدید در این زمینه خواهیم بود.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب ۱۰ تا از اصلی ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را خدمت شما معرفی کردیم و پروژه هر کدام را توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره وب ۳ که حتما باید بدانید، این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

نظر شما درباره AI و توکن های هوش مصنوعی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با کد بورسی و سایر مخاطبان آن به اشتراک بگذارید.

بهترین ارز هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری از نظر شما کدام رمزارز است؟

برای دوستانتان بفرستید: