برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صفر تا صد خرید زمین در متاورس

با داغ تر شدن تب سرمایه گذاری در حوزه متاورس و به خصوص خرید زمین در متاورس ، شاهد هجوم سرمایه گذاران در سراسر دنیا به سمت خرید زمین های متاورسی بودیم، ولی آیا شما هم می دانید نحوه خرید زمین در متاورس چگونه است و چطور می توانید بهترین و آینده دارترین زمین را در بهترین پلتفرم مجازی با قیمتی مناسب خریداری کنید که امنیت دارایی شما نیز حفظ شود؟ به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب صفر تا صد خرید زمین در متاورس را آموزش دهیم تا بدانید چه زمانی، در چه پلتفرمی، با چه قیمتی و با چه سطح اطمینانی زمین خریداری کنید. پس اگر دوست دارید صفر تا صد خرید زمین در متاورس را به زبان ساده و کاملا رایگان یاد بگیرید، همین الان این مطلب را با دقت بخوانید.

صفر تا صد خرید زمین در متاورس

چطوری در متاورس زمین بخریم و بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ چگونگی خرید زمین در متاورس بر خلاف تصور بسیاری از افراد، بسیار ساده است ولی نکته ای که حائز اهمیت و کمی دشوارتر است، انتخاب پلتفرم مناسب برای سرمایه گذاری، زمان خرید زمین، انتخاب زمین در سرزمین مجازی پلتفرمی که انتخاب کردیم و … است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به همین خاطر است که قصد داریم در این مطلب صفر تا صد خرید زمین در متاورس را بررسی کنیم تا به این سوال که چطوری در متاورس زمین بخریم پاسخی جامع ولی ساده داده باشیم. با هجوم سرمایه گذاران به سمت دنیای مجازی، قیمت خرید زمین در متاورس، منعکس کننده قیمت املاک و مستغلات در دنیای واقعی می باشد.

راهنمای خرید زمین در متاورس

به منظور خرید زمین در دنیای مجازی، می بایست با یک پلتفرم متاورس مثل دیسنترالند، سندباکس، اکسی اینفینیتی و … اقدام نمایید. تنها موردی که برای تراکنش در متاورس احتیاجتان خواهد شد، یک کیف پول دیجیتالی با مقداری از توکن بومی آن پلتفرم می باشد. جالب است بدانید که متاورس، گامی به سوی دیجیتالی شدن دنیای واقعی از طریق ترکیبی از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و ویدئو می باشد.

دنیای مجازی این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به وسیله آواتارهای دیجیتالی خود در دنیای مجازی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند، بازی نمایند. از برگزاری کنفرانس گرفته تا سفر به دور دنیای مجازی و … همگی گوشه ای از امکاناتی است که بدون محدودیت در دنیای مجازی متاورس در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ولی چیزی که توجه سرمایه گذاران را به خود اختصاص داده است، املاک و به خصوص زمین های مجازی است. تعداد معاملات ملکی در متاورس با رکورد معاملات میلیون دلاری، در هر هفته گزارش شده است. به منظور خرید زمین در متاورس، بایستی با یک پلتفرم متاورس مانند دیسنترالند، سندباکس، اکسی اینفینیتی و … ثبت نام نمایید تا بتوانید از آن طریق در آن پلتفرم فعالیت خود را آغاز کنید.

حتما بخوانید : دنیای مجازی متاورس چگونه است؟


می توانید مقداری پول را به اتر یا ارزهای بومی متاورسی مثل مانا یا سندباکس تبدیل نمایید و آن ها را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره نمایید. با کمک اکوسیستم نسبتا کامل ارائه شده به وسیله متاورس، قادرید در دنیای دیجیتالی، املاک را خریداری کنید، اجاره نمایید و یا حتی به فروش برسانید؛ مالکیت خرید زمین در متاورس از طریق عنوان توکن‌ های غیرقابل تعویض شناخته می شود. در ادامه با مراحل خرید زمین در متاورس به صورت گام به گام و با زبانی ساده آشنا خواهیم شد؛

۱) نصب یک کیف پول ارز دیجیتال : شما قادر نیستید بدون پول ملک واقعی خریداری کنید و همین موضوع در مورد املاک مجازی هم صادق است. به منظور خرید زمین مجازی در متاورس به رمزارز و برای خرید رمزارز، به یک کیف پول دیجیتال احتیاج پیدا خواهید کرد. بنابراین می بایست کیف پولی را انتخاب نمایید که ترجیحا از بیشتر رمزارزهای متاورسی پشتیبانی نماید تا در این خصوص با مشکلی روبرو نشوید.

در نظر داشته باشید که بهترین کیف پول برای ورود به دنیای متاورس، متامسک می باشد که از بلاک چین اتریوم و همه توکن های NFT و ERC20 پشتیبانی می نماید. نکته مهم دیگری که در این خصوص باید در ذهن داشته باشید این است که در زمان باز کردن کیف پول، عبارت seed را یادداشت نمایید، چرا که بازیابی آن ها در صورت نداشتن آن عبارات انگلیسی، امکان پذیر نخواهد بود و از دست دادن کیف پول به معنای از دست دادن دارایی‌ های شما خواهد بود، پس این موضوع را بسیار جدی بگیرید.

۲) خرید ارز دیجیتال مورد نظر : در ادامه و بعد از نصب و ساخت حساب کاربری در کیف پول متامسک، به منظور خرید زمین مجازی به رمزارز پلتفرم متاورس مورد نظر احتیاج خواهید داشت. برای مثال پلتفرم دیسنترالند، از توکن مانا استفاده می کند که برای خرید زمین در آن پلتفرم به این توکن نیاز پیدا می کنید. همچنین توکن SAND به منظور خرید زمین در سندباکس مورید استفاده تمامی کاربران قرار می گیرد. البته این را هم باید در نظر داشت که بعضی از پلتفرم‌ ها هم هستند که این امکان را در اختیارتان قرار می دهند تا از اتریوم یا به صورت مستقیم یا به منظور مبادله ارز پلتفرم بهره بگیرید.

۳) مراجعه به مارکت پلیس موردنظر : به منظور خرید زمین در متاورس چند گزینه پیش روی شما قرار خواهد داشت. شما می توانید ملک خود را به صورت مستقیم در یک پلتفرم متاورس خاص بخرید و یا این که از طریق یکی از پلتفرم های شخص ثالث پرطرفدار که فرصت های خرید و فروش را ارائه می دهند، خریداری نمایید. شایان ذکر است که خرید مستقیم از یک پلتفرم متاورس می تواند گزینه مناسب تری به حساب آید، به این خاطر که می‌ توانید حس خوبی نسبت به آنچه خریداری می کنید، داشته باشید، به خصوص این که ببینید همسایه‌ ها چه افرادی هستند و چه نوع امکاناتی امکان دارد در نزدیکی شما در دسترس باشد.

حتما بخوانید : همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید


در غیر این صورت، پلتفرم‌ های شخص ثالث مانند OpenSea یا NonFungible.com، نیز برای خرید زمین در متاورس می توانند به شما خدمات بسیار خوبی را ارائه دهند. لذا می‌ توانید قطعات زمین مجازی را در چندین پلتفرم و همچنین قیمت درخواستی معادل ارز واقعی محلی خود ببینید. این راه ساده‌ تری برای درک میزان هزینه‌ های شما خواهد بود، به ویژه که هر ارز دیجیتال مستقل از دیگری ارزش خاص خود را خواهد داشت.

۴) اتصال کیف پول به اکانت خود در مارکت پلیس : بعد از خرید رمزارز مربوطه و انتقال آن به کیف پول خود، بایستی وارد مارکت پلیس مورد نظر شوید. به صورت معمول به منظور فعالیت در مارکت پلیس هایی که مربوط به متاورس اند، با کیف پول خود را به آن وصل نمایید. برای مثال به منظور اتصال کیف پول به پلتفرم دیسنترالند بایستی بعد از ورود به سایت بر روی گزینه “Sign in” کلیک نمایید و در ادامه گزینه “Connect” را انتخاب نمایید و از میان گزینه ها، کیف پول متامسک را انتخاب کنید.

۵) انتخاب و خرید زمین مجازی دلخواه : زمانی که زمین مورد نظر خود را پیدا کردید که هم موقعیت آن را دوست دارید و هم بودجه ای که در نظر گرفته اید برای خرید آن مناسب است، کافی است روی آن کلیک کنید و آن را بخرید. در بعضی از پلتفرم‌ ها مثل دیسنترالند، قادرید پیشنهادی را در مورد ملک در پلتفرم ارائه دهید و مالک پیشنهاد شما را قبول می کند و یا نمی پذیرد. در هر صورت، زمانی که زمین خود را انتخاب نمودید، رمزارز موردنظر را برای پرداخت هزینه آن در کیف پول تامین نمایید و بر روی دکمه خرید کلیک فرمایید تا مراحل را یک به یک طی کنید و زمین مورد نظر خود را به دست آورید.

پرطرفدارترین پلتفرم‌ ها برای خرید زمین در متاورس

پرطرفدارترین پلتفرم متاورسی در حال حاضر سندباکس به حساب می آید که حجم تراکنش نیز در آن بسیار بالاست؛ البته باید در نظر داشت که گران ترین زمین‌ های مجازی هم در همین پلتفرم مورد معامله قرار گرفته اند. دومین پروژه برتر هم پلتفرم دیسنترالند به حساب می آید که دنیای مجازی زیادی دارد که ما حتی از آن ها آگاه نیستیم و می توانیم برای خرید زمین در دنیای متاورس، این گزینه را هم در نظر بگیریم.

از زمان معرفی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تعداد زیادی از شرکت‌ ها به منظور ایجاد دنیای مجازی که با استفاده از دستگاه‌ های سازگار مثل رایانه، تلفن همراه یا حتی هدست‌ های مناسب قابل مشاهده است، اقدام کرده اند. در این بخش تصمیم گرفتیم تا بهترین پروژه های متاورسی که در دنیا وجود دارند و ما هم از ایران می توانند روی آن ها سرمایه گذاری کنیم را خدمت شما مخاطبان عزیز کد بورسی معرفی کنیم؛

دیسنترالند – Decentraland : یک بازار واقعیت مجازی که بر روی بلاک چین اتریوم طراحی شده است و ۱۲۹۲۸۳ فروش زمین را به مبلغ بیش از ۹۲ میلیارد دلار با میانگین قیمت ۷۱۳ دلار فروش را تا به امروز به خود اختصاص داده است. چنانچه دوست دارید از این پلتفرم برای خرید و یا حتی بررسی کلی آن اقدام کنید کافی است تا از بازار آن دیدن فرمایید. البته این را هم باید گفت که زمین در دسنترالند کمی گران تر از سایر پلتفرم های متاورسی می باشد، لذا با افزایش قیمت مانا، صاحبان زمین در این پلتفرم نیز می توانند سود بسیار خوبی به دست آورند.

سندباکس – Sandbox : این پلتفرم یک سیستم UGC-voxel مبتنی بر جامعه است که در آن کاربران زمین خود را خریداری و میزبانی می نمایند. قیمت زمین در این پلتفرم نیز کم نیست ولی به نسبت پروژه دیسنترالند، می توانید زمین ها را با قیمتی به مراتب پایین تر خریداری نمایید. به صورت کلی تا به امروز ۱۲۳۴۱۷ فروش در داخل سندباکس صورت پذیرفته است که درآمد کل ۱۱۲۲۵۶۰۳۸ دلار را با قیمت متوسط ۹۰۹ دلار به ارمغان آورده است و جالب اینجاست که این آمارها، رفته رفته در حال افزایش نیز می باشد.

اکسی اینفینیتی – Axie Infinity : یک گروه حیوان خانگی مجازی که بر گردآوری، آموزش، پرورش و مبارزه با موجودات فانتزی معروف به Axie متمرکز شده بود و توانست ۸۲۲۵۶۷ فروش با میانگین قیمت ۱۹۸ دلار را به خود اختصاص داد. قیمت زمین در این پروژه هم به نسبت بالاست.

زمین های خریداری شده در متاورس چه کاربردهایی دارند؟

در حالی که امکان دارد بعضی از سرمایه گذاران به سادگی از کنار این پروژه‌ ها عبور کنند، خریداران دیگر امکان دارد بخواهند از زمین برای هدف مورد نظر خود استفاده نمایند. پروژه ای که انتخاب می کنید، دقیقا بر کارهایی که می توانید با زمین خود انجام دهید اثرگذار خواهد بود، بنابراین انتخاب پلتفرم مناسب برای سرمایه گذاری و خرید زمین در حوزه متاورس می تواند بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده باشد. در واقع چنانچه زمین ترافیک کافی داشته باشد، به صورت معمول فضاهایی برای میزبانی رویدادها، کنفرانس ها و حتی اجاره فضای تبلیغاتی خواهند بود.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران


بعضی از شرکت ها از جمله PwC هم از زمین خود برای ارائه خدمات بهره گرفته اند. چنانچه زمینی را از یک بازی NFT خریدید، به احتمال زیاد مزایای درون بازی را دریافت می کنید. خرید املاک در metaverse با سرعت بالایی در حال رشد است، اما به نظر شما آیا واقعا چنین ایده‌ ای می تواند جایگاهی در آینده بشر و تکنولوژی داشته باشد؟ در ادامه در این خصوص توضیحات تکمیلی را ارائه کرده ایم؛

چه کسانی زمین‌ های متاورس را میخرند؟

دقیقا مثل دنیای واقعی، سرمایه ‌گذاران زمین دیجیتال یا همان خرید زمین در متاورس، افرادی اند که بر این باورند که ارزش دارایی های اینچنینی در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. پلتفرم های متاورس مبتنی بر بلاک چین مثل دیسنترالند، جهان های مجازی سه بعدی به حساب می آیند که این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا زمین خود را به سادگی خریداری نمایند. زمانی که دارایی ها ارزشمندتر شد، آن را به فروش می رسانند یا تبدیل به توسعه دهندگان املاک و مستغلات می شوند و زندگی شهری را با آپارتمان های مسکونی، هتل ها، تئاترها و … را طراحی می کنند. نخستین شهر ساخته شده در دیسنترالند از ۹۰ هزار قطعه یا توکن غیرقابل تعویض تشکیل شده است.

چگونگی خرید زمین در متاورس

جالب است بدانید که ارزش دارایی و زمین های مجازی به مکان و اندازه آن وابسته است، لذا هر چقدر زمین ‌ها به مکان‌ های دیدنی یا میدان‌ ها بیشتر نزدیک باشد، به مراتب می تواند ارزش بیشتری داشته باشد؛ دقیقا مثل دنیای واقعی. چندی پیش یک قطعه زمین مجازی در دیسنترالند به عنوان NFT، به قیمت ۱٫۳ میلیون مانا که معادل بیش از ۹۰۰ هزار دلار بود، به فروش رسید. شرکت سرمایه گذاری املاک دیجیتال Republic Realm که سرمایه گذاران آن شامل بایننس است، معادل حدود ۶۶۳۰۴ متر مربع مجازی زمین دیجیتال خریداری کرد و این بدین معنی است که وسیع ترین زمین دیجیتالی که تا به حال مورد معامله قرار گرفته است، به همین تراکنش تعلق دارد.

این زمین برای ساخت و توسعه ساختمان ‌ها و مکان‌ هایی بهره گرفته خواهد شد که مردم بتوانند در آن، یکدیگر را ملاقات نمایند، در نمایشگاه ‌ها، رویدادها شرکت کنند و به صورت کلی، در واقعیت مجازی به موازات زندگی واقعی، زندگی نمایند. سندباکس، یک بازی دیگر از نوع متاورس و دومین پلتفرم متاورس مبتنی بر بلاک چین بود که رکورد فروش دیگری از زمین های مجازی را با قیمت حدود ۶۵۰ هزار دلار ثبت کرد. جالب است بدانید که چند وقت پیش، مجددا رکورد ۲٫۴۳ میلیون دلار برای یک قطعه زمین در دیسنترالند شکسته شد و نکته جالب اینجاست که این مبلغ بسیار بالاتر از میانگین قیمت خانه های سطح بالا در لندن یا نیویورک بود!

مبنای ارزش گذاری زمین‌ های متاورسی چیست؟

همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، زمین های دیجیتال یا متاورس، دارایی های محدودی به حساب می آیند که دقیقا مثل زمین های فیزیکی می توانند کاربرد داشته باشند. کمیاب بودن آن ها یکی از نخستین مولفه هایی است که بر قیمت آن ها اثرگذار خواهد بود. موقعیت مکانی، عامل دیگری در خرید زمین در متاورس به حساب می آید که می تواند بر روی قیمت ملک یا زمین تاثیر بسیاری داشته باشد. لذا مکان ‌های مهم و برجسته در متاورس، مثل دنیای واقعی، ارزش بیشتری خواهند داشت. محله‌ های مجلل، پنت‌ هاوس ‌های مجلل، ویلاهای گران ‌قیمت و … همگی در دنیای واقعی هم ارزش بسیاری دارند و این موضوع در دنیای مجازی نیز صدق می کند. زمین ‌هایی با موقعیت ممتاز که زودتر به فروش رسیده اند، به احتمال زیاد بازدهی بسیار خوبی از خود نشان خواهند داد؛ به‌ خصوص در زمان انتخاب منطقه ‌ای برای این که مشاغل پر رونق و فعالیت‌ های ارزشمند ایجاد کنند.

چنانچه محله ای، با برندهای لوکس کامل شود، منصفانه است اگر فکر کنیم صاحبان این زمین ها، می توانند در آینده سود بسیار خوبی به دست آورند. البته این را هم باید در نظر داشت که خرید زمین در متاورس چیز جدیدی نیست و در واقع سال های سال است که تعداد بازی ‌های دیجیتالی بین علاقه‌ مندانی که قادر بودند زمین‌ های مجازی را بخرند و روی آن‌ ها ساخت و ساز کنند، افزایش یافته است. با این وجود دنیا متاورس بسیار متمرکز است و به صورت معمول به وسیله یک شرکت مرکزی اداره می‌ شوند و همه زمین ‌ها و محتواها، به سرورهای این شرکت ‌ها تعلق دارد، لذا بازیکنان به سادگی، این دارایی ها را قسمتی از بازی به حساب می آورند.

حتما بخوانید : همه چیز درباره nft | صفر تا صد nft ها


از طرفی در یک متاورس غیرمتمرکز که بر پایه بلاک چین طراحی شده است، هیچ مقام مرکزی دیده نمی شود که هیچ قاعده یا محدودیتی را تحمیل کند؛ بنابراین مالکان زمین، می توانند هر کاری که دوست دارند با زمین های خود انجام دهند. تصمیمات آن ها و محتوای آپلود شده در پلتفرم، به وسیله هیچکس، نه توسعه دهندگان و نه دولت ها قابلیت حذف یا ویرایش ندارد و این موضوع برای سرمایه گذارانی که احساس می کنند در کل شرکت و فرآیند توسعه، بیشتر مشارکت دارند، سودمند خواهد بود. نهایتا متاورس، برای جذب مشتریانی که رمزازرها را در این دنیای مجازی خرج می کنند، موفقیت آن ها را مشخص می نماید.

آینده خرید زمین در متاورس

زمین های مجازی در دنیای واقعی وجود ندارند و این زمین ها در دنیای دیجیتال هستند، افراد از طریق یک شبکه اینترنت در خانه خود یا محل کار، می توانند برای معامله این زمین ها اقدام کنند و این کار از زمانی که رمزارزها بیشتر در میان مردم جا افتادند، رونق بیشتری پیدا کرد. یکی از حائز اهمیت ترین دلایل خرید زمین در متاورس این است که افراد می توانند یک دارایی جدید به نام خود ثبت کنند که کاملا قانونی و ثبت شده به حساب می آید و قیمت آن نیز بروز محاسبه می شود و یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد بیشتر و یا سرمایه گذاری به شمار می رود.

شاید بتوان ترس از دادن چنین فرصتی برای سرمایه گذاری را دلیل دیگر سرمایه گذاری و استقبال افراد دانست که با توجه به زمان ایجاد شدن بیت کوین و قیمت آن در آن زمان و الان افراد به این نتیجه می رسند که آینده زمین های متاورس نیز به همین صورت رقم خواهد خورد و قیمت آن ها می تواند در آینده با افزایش بسیار زیادی روبرو شود. پس هیچ کسی دوست ندارد که همچین فرصتی را از دست بدهد و همچنین می توانند فرصت خرید بیت کوین را که از دست داده اند، اینچنین جبران نمایند.

بازار معامله زمین در متاورس یک بازار تقریبا ثابتی می باشد و معاملات آن کار ساده است و به سادگی می توان این کار را انجام داد، پس شما هم باید تصمیم خود را برای سرمایه گذاری و یا عدم سرمایه گذاری در این حوزه اتخاذ کنید تا در آینده پشیمان نشوید. در نظر داشته باشید که تمامی مواردی که گفتیم، به منظور کسب سود بیشتر بود و تمامی این کار ها در محیط مجازی به دور از قوانین دست و پا گیر یا صرف زمان طولانی و کاغذ بازی های اداری و هزینه های جانبی انجام می شود و حتی می توان گفت که امنیت آن به مراتب بالاتر است، چرا که از فناوری بلاک چین در آن استفاده می شود و قابل ردیابی می باشد.

نکات مهم برای خرید زمین در متاورس

  • امروزه هیچ فرمول واقعی به منظور ارزیابی این زمین‌ های مجازی وجود ندارد.
  • نوسانات بسیار بالای دنیای کرپتوکارنسی را هم برای خرید زمین های متاورسی در نظر داشته باشید.
  • همواره امکان دارد که ارزش پروژه‌ های متاورس به صفر برسد، بنابراین پیش از اقدام به سرمایه گذاری، این موضوع را در خاطر داشته باشید.
  • سرمایه گذاری در زمین‌ های متاورسی روشی جدیدی است و پیشنهاد می کنیم پیش از هرگونه اقدامی نکات مثب و منفی آن را در نظر داشته باشید.
  • بعضی از پروژه‌ ها مثل سندباکس، این امکان را در اختیار مالکان زمین قرار می دهند تا زمین خود را به اشخاص ثالث اجاره دهند. البته چنانچه در فکر اجاره دادن زمین به سایر افراد هستید، باید دقت نمایید، چرا که این فرآیند در حال حاضر امنیت بالایی ندارد. هنگام اجاره، هرگز نباید مالکیت NFT خود را به مستاجر انتقال دهید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

تا به امروز بازار املاک مجازی فقط یک جهت را می شناسد و آن هم صعودی است. با تمرکز فیسبوک (متا) و علاقه سرمایه‌ گذاران متمرکز بر وب ۳ به متاورس، زمین های متاورسی می توانند به یک طبقه دارایی سودده، به خصوص برای سرمایه‌ گذاران اولیه تبدیل شود، ولی با این وجود دقیقا مثل هر سرمایه‌ گذاری دیگری که انجام می دهید، باید سرمایه ای را وارد این بازار کنید، که توان ریسک کردن روی آن و بعضا از دست دادن آن را داشته باشید.

البته این را هم باید حتما گفت که بازار املاک و مستغلات مجازی رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است، ولی این بازار نسبتا جدید می باشد و سرمایه گذاران می بایست پیش از سرمایه گذاری، تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهند. اکوسیستم دیجیتال املاک و مستغلات در دنیای رمزارزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و همان طور که قابل مشاهده است، خرید و فروش زمین در متاورس کار ساده است و تنها با چند کلیک ساده و با توجه به مواردی که گفتیم، می توانید برای این کار اقدام نمایید.

برای سرمایه گذاری در این بازار حتما در نظر داشته باشید که به همان اندازه که می توان آینده روشنی را برای آن متصور بود، می توان شانس برای عدم موفقیت ارزهای دیجیتال، پروژه های متاورسی و حتی زمین های اینچنینی قائل بود، پس بدانید در چه مسیری قدم می گذارید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم صفر تا صد خرید زمین در متاورس را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم.

همچنین اگر به حوزه وب ۳ علاقه دارید، اینجا به معرفی پروژه های وب ۳ پرداخته ایم.

حال که دیگر صفر تا صد خرید زمین در متاورس را میدانید، فکر می کنید کدام پروژه متاورسی برای خرید زمین جذابیت بیشتری دارد؟

برای دوستانتان بفرستید: