Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
توکن های حوزه nft | معرفی آینده دارترین کوین های nft

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

توکن های حوزه nft | معرفی آینده دارترین توکن NFT

اگر در بازار ارزهای دیجیتال به صورت حرفه ای فعالیت کنید، مطمئنا حوزه های مختلف کریپتوکارنسی ها و به ویژه توکن های حوزه nft را می شناسید، اما اگر اطلاعات کافی از بازار ارزهای دیجیتال ندارید، اصلاً جای نگرانی نیست، چرا که در این مقاله به زبان ساده بهترین توکن های حوزه nft برای سرمایه گذاری را به شما معرفی می کنیم و ویژگی ها و قابلیت های هر یک را برای شما بررسی می کنیم تا دید خوبی نسبت به کوین های nft پیدا کنید. در نظر داشته باشید که در انتهای مقاله باید بتوانید توکن های حوزه nft که برای سرمایه گذاری شما مناسب است را از روی ویژگی ها و آینده قیمتی که کارشناسان برای پروژه آن ها متصورند، انتخاب کنید، پس با دقت این مطلب آموزشی را بخوانید تا آینده دارترین توکن های NFT را به راحتی تشخیص دهید.

توکن های حوزه nft

توکن‌ های NFT یا همان کوین هایغیرقابل تعویض، رمزارزهایی هستند که از تکنولوژی بلاک‌ چین در طراحی آن ها استفاده شده است و همچنین ویژگی غیر قابل تکثیر بودن را نیز دارا می باشند و نمی‌ توان آن‌ ها را مثل بیت کوین، اتریوم و یا سایر ارزهای دیجیتال اینچنینی با توکن دیگری معاوضه نمود، چرا که ارزش هر NFT با سایر NFT ها متفاوت است. این توکن معمولا در حوزه بازی‌ های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد، لذا از توکن‌ های غیرقابل تعویض در صنعت بازی، سرمایه های دیجیتال، تشخیص هویت و دنیای کلیسیون ها بسیار استفاده می شود. به بیان ساده تر ارزهای رایجی که تا به امروز از آن ها استفاده می‌ شد مثل دلار، ریال یا حتی بیت کوین و اتریوم قابل تعویض هستند و هر واحد از آن ها می‌ تواند با کوین مشابه دیگر، تعویض شود ولی nft ها اینچنین نیستند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


برای مثال شما در سایر رمزارزها شما می‌ توانید یک واحد بیت کوین را با یک واحد بیت کوین دیگر جابجا نمایید، ولی ان اف تی ها غیر قابل تعویض هستند. این طور فرض کنید که شما مالک یک اثر هنری دیجیتال هستید و می خواهید آن را توکنیزه کنید؛ این نوع توکن‌ ها جزو توکن‌ های غیر قابل تعویض یا NFT محسوب می شوند و هیچ گاه امکان تغییر یا جایجایی با اثر دیگری را ندارند. همچنین با توجه به تکنولوژی بلاکچین، همه متوجه مالکیت شما نسبت به این اثر هنری می شوند و در صورت لزوم شما این توانایی را دارید که مالکیت خود را اثبات کنید.

مشخصه های اصلی کوین های nft

  1. قابلیت نقل و انتقال : می توانید این توکن ها را در مارکت‌ های خاصی بفروشید.
  2. کمیاب بودن آنها : ارزشمندتر شدن nft ها به دلیل این که تعداد محدودی از آن ها وجود دارد.
  3. غیر قابل تقسیم بودن : به صورت معمول این توکن‌ ها قابلیت تقسیم پذیری به واحدهای کوچک‌ تر را دارا نیستند.
  4. در اختیار داشتن اصالت : این توکن‌ ها بر پایه‌ فناوری بلاکچین ساخته شده اند که همین موضوع مهر تاییدی بر اصالت آنهاست.
  5. محافظت از حقوق مالکیت : با توجه به استفاده‌ این توکن‌ ها از بسترهای غیرمتمرکز، دارنده‌ آن‌ ها پس از این که این توکن را به نام خود ثبت کرد، نمی تواند آن را تغییر دهد.
  6. منحصر بفرد بودن : یکی از حائز اهمیت ترین مشخصه‌ های nft ها خاص بودن آن‌ هاست که به وسیله‌ یک زبانه‌ حاوی اطلاعات که تغییر ناپذیر هستند تعیین می شود.

بهترین توکن های nft کدامند؟

به صورت معمول توصیه بر آن است که سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال، از حوزه های مختلف کریپتوکارنسی یک یا چند ارز را که فکر می کنند پروژه های مناسب تری هستند و آینده به مراتب روشن تری دارند را انتخاب کنند و در یک سبد سرمایه گذاری بلندمدت قرار دهند و به دید ۱ الی ۵ سال آن ها را هولد کنند و حتی اگر توانستند، در نقاط خوب تکنیکالی به حجم دارایی های دیجیتالی خود در طول زمان اضافه کنند و این کار نیازمند این است که در ابتدا حوزه های مختلف رمزارزها مثل nft، دیفای (بهترین توکن های دیفای)، متاورس، گیمینگ، توکن صرافی، توکن های ارزش بازار (بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین)، میم کوین ها و … را بشناسید و در ادامه بتوانید بهترین پروژه های هر حوزه را شناسایی کنید و بهترین توکن های آن را خریداری کرده و هولد نمایید. لذا بدین منظور در این مطلب می توانید مناسب ترین توکن های حوزه nft برای سرمایه گذاری را بشناسید و سبد سرمایه گذاری خود را در بازار ارزهای دیجیتال تکمیل کنید. بنابراین در این بخش به معرفی ۵ تا از جذاب ترین ارزهای حوزه nft پرداخته ایم؛

۱) تزوس – Tezos 

تزوس یک شبکه بلاکچینی می باشد که مطابق با قراردادهای هوشمند کار می کند و اصلا به اتریوم شبیه نیست. این شبکه قادر است با زیرساخت‌ های پیشرفته‌ ای که دارد با گذشت زمان در راستای تکامل قدم بردارد. این توکن در رتبه دوم ارزهای NFT قرار دارد. این پلتفرم منبع باز خود را “امن، قابل ارتقا و ماندگار” می داند و می گوید زبان قرارداد هوشمند آن، دقت مورد نیاز را برای موارد استفاده با ارزش بالا در اخیار کاربران قرار می دهد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال تزوس چیست و چطور کار میکند؟


به گفته Tezos، رویکرد آن بدین معنی است که از آینده محافظت می کند و “تا مدت ها در آینده به روز می ماند” و این را بدین صورت می توان تعبیر کرد که این رمزارز می تواند تحولات فناوری بلاک چین را در بر بگیرد. از جمله صرافی‌ هایی که به جهت خرید تزوس می توانید به آن ها مراجعه کنید، می توان به بایننس و کوین بیس اشاره کرد که می‌ توان جفت‌ های تجاری XTZ را با ارزهای فیات و سایر رمزارزها مثل بیت کوین معامله کرد.

۲) چیلیز – Chiliz 

بین توکن های غیرقابل معاوضه NFT، چیلیز یکی از اصلی ترین توکن‌ های در حال شکوفایی به حساب می آید. چیلیز یک پلتفرم بلاکچین محور و مبتنی بر اتریوم است که چندی پیش ۵۰ میلیون دلار بابت گسترش پروژه خود سرمایه گذاری داشته است. چیلیز که پلتفرمی برای توکنیزه سازی ورزشی است و در حوزه سرگرمی فعالیت می کند، در سالی که گذشت با برندهای مشهوری مانند بارسلونا، پاری سن ژرمن و همچنین یوونتوس همکاری هایی را داشته است.

بهترین توکن های nft

پلتفرم توکن چیلیز به موسسات ورزشی این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در بستر بلاکچین و با استفاده از تکنولوژی در راستای کسب درآمد از طریق هواداران اقدام کنند. CHZ توکن اختصاصی چیلیز به شمار می رود و با توجه به پیشرفت و سوددهی که در سال گذشته از این توکن دیده ایم، این طور به نظر می آید که می توان روی این ارز برای بلندمدت حساب ویژه ای باز کرد.

۳) اولترا – Ultra

رمزارز اولترا یک پلتفرم توزیع بازی غیرمتمرکز می باشد که بستر اصلی آن بلاکچین است و برای گیمرها و توسعه‌ دهندگان بازی، قابلیت های جدید و گوناگونی را به همراه دارد. در این پلتفرم گیمرها قادرند در کنار خرید و استفاده از بازی‌ ها، برای بازی‌ های استفاده‌ شده خود هم اقدام کنند. همچنین بازیکنان به علت مشارکت خود در شبکه Ultra، پاداش می گیرند.

حتما بخوانید : عرضه اولیه ارزهای دیجیتال چیست؟


توسعه‌ دهندگان بازی‌ ها هم از قابلیت هایی مثل ایجاد جریان‌ های مالی جدید، SDK ها، تکنولوژی‌ های جدید و ابزارهای مبتنی بر بلاکچین بهره می‌ برند و بدین وسیله در راستای بهبود عملکرد و توزیع بازی‌ های خود اقدام می کنند. با توجه به محبوبیت توکن های NFT میان بازیکنان و گیمرها، مطمئنا چنین پروژه‌ هایی با این پتانسیل پیشرفت و رشد در آینده، در لیست ارز های nft مناسب جهت سرمایه گذاری قرار می گیرند.

۴) تتا – THETA

تتا یک رمزارز مبتنی بر بلاکچین می باشد که به عنوان شبکه ای غیرمتمرکز فعالیت می کند و به منظور اشتراک گذاری منابع کاربران صورت همتا به همتا عمل می کند. تتا از توکن رمزنگاری بومی خود برخوردار است. همچنین باید گفت که THETA قطعا جزو ۵ ارز برتر NFT نیز قرار دارد. جالب است بدانید که هدف از طراحی این پروژه، تحول در صنعت پخش ویدیو است، به این خاطر که تمرکز، زیرساخت‌ های ضعیف و هزینه‌ های بالای موجود در صنعت ویدیو، موجب می شود تا کاربران تجربه خوبی نداشته باشند و به علت موانع میان تولیدکنندگان محتوا و کاربران، درآمد کمتری به دست آید.

لذا بدین وسیله برای بینندگان، خدمات پخش، کیفیت بیشتری پیدا خواهد کرد، درآمد تولیدکنندگان محتوا نیز بیشتر خواهد شد و واسطه هایی مثل سیستم عامل های ویدئویی، در ایجاد زیرساخت ها صرفه جویی خواهند کرد و درآمد تبلیغات و اشتراک را بیشتر خواهند کرد که این موارد به کاربران این انگیزه را می دهد تا به منظور کسب پاداش‌ ها در قالب نشانه‌ های TFUEL هم محتوای شبکه را تماشا کنند و هم منابع شبکه را اشتراک گذاری کنند. این پلتفرم منبع باز است و دارندگان توکن مثل بسیاری از اکوسیستم های بلاکچین مبتنی بر اثبات سهام قدرت های حکومتی را دریافت می کنند. همچنین تتا به توسعه دهندگان که در پی تاسیس برنامه‌ های غیرمتمرکز در پلتفرم قرارداد هوشمند سازگار با EVM خود هستند، توجه ویژه ای دارد.

۵) فلو – Flow

پنجمین و آخرین توکن NFT برتر که قصد معرفی و بررسی آن را دارید، ارز دیجیتال فلو نام دارد. فلو با پشتوانه‌ ای قوی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی اقدام کرد و بنا دارد به اکوسیستمی برای برنامه‌ ها، بازی‌ ها و دارایی‌ های دیجیتال تبدیل شود. با توجه به پتانسیل‌ هایی که در این توکن موفق به چشم می خورد، احتمالا به‌ زودی در صرافی‌ های بزرگتری مثل بایننس و کوین بیس عرضه خواهد شد و این می‌ تواند روند قیمتی آن را بهبود دهد، بنابراین سرمایه گذاری روی آن می تواند سوددهی خوبی برایتان داشته باشد، لذا بدون شک توکن فلو از بهترین توکن های غیرقابل تعویض به حساب می آید و اگر دوست دارید ارز دیجیتال فلو را بیشتر بشناسید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

امروزه این بازار اکثرا بر روی آثار هنری، گیمینگ و کلکسیون‌ های ارزهای دیجیتالی متمرکز است و احتمالا در آینده برند‌های بیشتری محتوای خود را از طریق NFT عرضه خواهند کرد. به عنوان مثال دارایی‌ هایی در بازی ماینکراف به صورت NFT عرضه شده و توییتر هم کلکسیونی از NFT های خود را در سال ۲۰۲۱ راه‌ اندازی کرد و این فقط گوشه‌ ای از این پیشرفت ها به حساب می آید. در حوزه بازی نیز توکن‌ های غیرهمتا را می‌ توان برای مالکیت اقلام گوناگونی مانند لباس و پوسته‌ های داخل بازی مورد استفاده قرار داد و در نهایت قابلیت انتقال آن به بازی‌ های جدید یا حتی سایر بازیکنان فراهم خواهد شد.

با این وجود NFT ها پتانسیل به مراتب بالاتری دارند و کاربرد‌های احتمالی عبارتند از حق کپی‌ رایت و حقوق اموال ذهنی و خرید و فرش بازی‌ های ویدیویی، موسیقی و فیلم‌ ها. در سال ۲۰۲۱ همچنین فیلم Zero Contact به نخستین فیلم کاملی تبدیل شد که به عنوان یک NFT ارائه شد و در ادامه نیز فیلم Lockdown نیز با همین محوریت ساخته شد. شایان ذکر است که توکن‌ های غیرهمتا را می‌ توان در راستای طراحی توکن‌ های بهادار و توکنیزه کردن دارایی‌ های واقعی نیز مورد استفاده قرار داد. دارایی‌ های فیزیکی مانند ملک را می‌ توان به شکل توکن عرضه و اشتراک گذاری کرد.

حتما بخوانید : جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند؟


چنانچه این توکن‌ های بهادار غیرمثلی باشند، مالکیت دارایی را حتی وقتی که قسمتی از دارایی به عنوان توکن به فروش می رود، می‌ توان به راحتی ردیابی و شفاف سازی نمود. از جمله کاربرد‌های دیگر توکن غیرمثلی می توان به لایسنس نرم‌ افزار، وارانتی و حتی جواز تولد و مرگ اشاره داشت. قرارداد هوشمند یک دارایی غیرهمتا به صورت کامل هویت گیرنده یا مالک را اثبات می‌ کند و می‌ توان آن را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره نمود و همچنین این امکان وجود دارد که زمانی فرابرسد که کیف پول دیجیتال گواهی بر کل جواز و اسناد ما باشد!


نتیجه گیری و کلام پایانی

بعضی از فعالان بازار کریپتوکارنسی بر این باورند که NFT ها خطرناک هستند، به این خاطر که هنوز سابقه زیادی بین توکن‌ ها ندارند و قادر نیستیم با این شرایط در مورد عملکر آن‌ ها نظرات قطعی و مناسبی ارائه کنیم. درسته NFT ها جدیدند و سرمایه‌ گذاری بر روی آن‌ ها تا حد زیادی تصمیمی شخصی می باشد، لذا میزان تقاضا، اثرگذاری بیشتری نسبت به شاخص‌ های اساسی، فنی یا اقتصادی بر روی ارزش این توکن‌ ها دارد و باید دید مسیری که این توکن ها در آینده طی خواهند کرد، به شکوفایی و یا شکست آن ها منجر خواهد شد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مقاله به معرفی ۵ تا از بهترین توکن های حوزه nft پرداختیم. 

همچنین اگر دوست دارید آموزش سایت کوین مارکت کپ {آچار فرانسه بازار رمزارزها} را بصورت رایگان مشاهده کنید، همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: