Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
عوامل ریزش شاخص بورس تهران مشخص شد! | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عوامل ریزش شاخص بورس چیست؟

آیا تا به حال عوامل ریزش شاخص بورس فکر کرده اید؟ میدانید عوامل ریزش شاخص بورس چیست و چرا و چطور وضعیت بورس به این صورت درآمده است؟ اصولا سود و زیان، طبیعت بورس است، استقبال مردم و ورود نقدینگی قابل توجه، باعث رشد هیجانی شده و گروهی هیجان زده و بی تجربه، وارد بازار سرمایه شده و به دنبال آن بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشند و تحلیل درستی داشته باشند با اندکی تغییر، سهام خود را که در بالاترین قیمت خرید کرده اند، در پایین ترین قیمت به فروش می رسانند.

البته همه این اتفاقها به دلیل بی تجربگی و ناآگاهی افراد شکل می گیرد؛ زیرا که اصل فعالیت در بورس بدین شکل است که شما در صف فروش و پایین ترین قیمت، خرید کنید و در صف خرید و بالاترین قیمت سهمتان را بفروشید و اگر سهم هایی را خرید کرده اید که قیمتش پایین آمده صبور باشید و سریع اقدام به فروش نکنیدو اگر فروش های بی منطق و به دور از تحلیل داشته باشید مسلماٌ ضرر خواهید کرد.

عوامل ریزش شاخص بورس

در ابتدا میتوان گفت که این اتفاقاتی که در بورس افتاد همگی به دلیل رفتار اشتباه گروه های تازه وارد بود، زیرا این افراد فکر می کردند که بلافاصله بعد از سرمایه گذاری باید سود کنندف اما تحمل زیان را نداشتند و در بدترین شرایط هنگامی که شاخص ها پایین بود اقدام به فروش و خارج شدن از بازار سرمایه کردند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در کشور ما برخی از دستگاههای اقتصادی که بر سود شرکتهای بورسی تاثیرگذار هستند؛ این دستگاهها دارای ناسازگاری هایی با یکدیگر بودند که باعث تغییر مسیر معاملات بورس در بازار شدند و بازار بورس که از مردادماه وارد مدار نزولی شده، ناشی از کاهش ورود نقدینگی است و تقریبا میشود گفت که از مرداد ماه ۹۹ به بعد نقدینگی قابل توجهی به بازار وارد نشده و هر آنچه در توان وزارت اقتصاد و دارایی، شورای عالی بورس و سازمان بورس برای صعودی بودن شاخص ها باشد انجام گرفته و بعضا در حال انجام گرفتن استتا حال بازار سرمایه بهتر شود، در هر حال برای سرمایه گذاری در بورس اولاٌ اینکه باید آموزشهای لازم را فرا گرفت و اگر افراد از اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری برخوردار نیستند، ورود مستقیم به این بازار، مضر است و ضرر و زیان حتمی این افراد را به دنبال خواهد داشت.

ریزش بورس می تواند ناشی از برخی تخلفات باشد در حالیکه در بازار سرمایه ایران، همه چیز کاملا روشن و شفاف است و همه ی معاملات و عملکردها قابل رصد هستند؛ ولی بعضی اوقات برخی تخلفات می تواند در بازار سرمایه اثرگذار باشد، علت اینکه مسئولان سازمان بورس، همواره مردم را خصوصاٌ آنهایی که خیلی در اینکار زبده و خبره نیستند به سرمایه گذاری غیر مستقیم (از طریق صندوق های سرمایه گذاری و سبد گردانها، مشورت با نهادهای مالی معتبر) سفارش می کنند می تواند همین طبیعت بورس باشد.

حتما بخوانید : امنیت در برابر اصلاح شاخص بورس – چگونه از ریزش های بازار بورس در امان بمانیم؟


سازمان بورس همواره در رسیدگی به تخلفات بسیار خوب عمل کرده و کاملاٌ جدی برخورد کرده است و در این مورد از حداکثر ظرفیت قانونی خود بهره برده است و پرونده متهمان را به مراجع ذی صلاح گزارش داده، زیرا هر گونه ایجاد حس ناامنی در بورس، لطمه به اقتصاد کشور است و اگر این اتفاق در فعالان بازار تقویت شود با خروج سرمایه های آنان از بورس، بازار سرمایه کشورمان آسیب ها و لطمه های جبران ناپذیری را خواهد داشت. در هر صورت امیدواری و تلاش بر این است که همه ی موارد به نفع سرمایه گذاران تمام شود.

۸ دلیل اصلی ریزش بورس

  1. کم شدن اعتبارات کارگزاری ها که توسط ابلاغیه های سازمان صورت گرفت.
  2. آزاد سازی سهام عدالت در نمادهای شاخص ساز و دولتی و عرضه های غیر اصولی.
  3. ابلاغ مصوبه سازمان در مورد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت.
  4. حمایت ضعیف و ناهماهنگ و عدم انسجام کافی در بین مسئولین سازمان و حقوقی های بازار.
  5. مجاز و متوقف نمودن معاملات سهم های مختلف بازار به بهانه کنترل ترافیک ورودی سفارشات.
  6. فروش های هیجانی حقوقی های بازار حتی در صف فروش سهامی که ۳۰ درصد ریزش قیمت داشتند.
  7. قطعی های شدید و تاٌخیر های نیم ساعته در سفارش گیری که باعث عدم تعادل بازار و تصمیم گیری درست سهام داران شد.
  8. تاییدیه ها و تکذیبهای پیاپی برای عرضه صندوقهای ETF دولتی از جمله صندوق گروه پالایشی که باعث از بین رفتن اعتماد شد.

نکاتی مهم درباره عوامل ریزش شاخص بورس

برای شروع کار و آغاز سرمایه گذاری بهتر است بدانیم قدم اول در خرید و فروش سهام و سرمایه گذاری در بورس اینست که خودمان را بشناسیم و ببینیم که آیا ریسک پذیر هستیم یا نه و تحمل ضرر وزیان داریم یا نه، خودمان را بسنجیم و آگاهانه وارد این نوع سرمایه گذاری شویم؛ در این بخش متوجه خواهیم شد که بورس برای چه کسانی مناسب نیست!

  • کسانی که زمان کافی برای بررسی ندارند.
  • افرادی که تحمل ضرر و زیان احتمای را ندارند، زیرا سود و ضرر، طبیعت بورس است.
  • کسانی که به فکر درآمد ثابت هستند و ریسک پذیری پائینی دارند و حوصله دغدغه ندارند و به سود کم قانع هستند.
  • افرادی که می خواهند در مدت کوتاه سود به دست بیاورند، سرمایه گذاری در بورس برای به دست آوردن سود بلند مدت است.

دلایل ریزش بورس تهران

چه کسانی می توانند به راحتی وارد بورس شوند؟

  • اعتماد به نفس دارند و برای رسیدن به اهدافشان وقت و انرژی می گذارند.
  • افرادی که قادر هستند که احساساتشان کنترل کنند و با خونسدی عمل کنند.
  • اشخاصی که صبور هستند و پولی را وارد بورس می کنند که فعلا به آن احتیاجی ندارند.
  • آینده مالی برایشان مهم است و می خواهند در پروسه ی زمان سود بیشتری از سود بانکی کسب کنند.

بنابراین اگر شما فردی هستید که مشخصات ذکر شده در بالا را ندارید بورس برای سرمایه گذاری شما مناسب نیست و برعکس اگر شرایط بالا را را در خود میبینید بهترین گزینه، سرمایه گذاری در بورس است و فقط به نکاتی که در پایین متن ذکر می شود توجه کنید.

گام اول : آشنایی با روشهای افزایش سرمایه، با دیدن دوره های آموزشی لازم و آموزش راههای موفقیت در بورس، به دست آوردن اطلاعات کافی، آشنا شدن با مفهوم ها و اصطلاحاتی که در این زمینه مورد نیاز است، آشنایی با چگونگی کار انواع صندوقها و انواع سرمایه گذاریها، آموزش خرید و فروش آنلاین و اینترنتی سهام در بورس، شناسایی بهترین سهام ،برای لینکه بهترین معامله را داشته باشید.

حتما بخوانید : بهترین روش سودآوری در بورس + راهنمای رایگان کسب سود


گام دوم : آماده آموزش مباحث جدیدتر و کاربردی تر در زمینه بورس شوید و در کلاسهای مربوطه که بیشتر به صورت آنلاین هستند شرکت کرده و اطلاعات کافی را دریافت نماییدو سپس خرید و فروش عملی در بورس را شروع کنید البته ابتدا باید با مبالغ کمتر شروع کنید.

گام سوم : اگر احساس می کنید که هنوز جسارت لازم برای خرید و فروش ندارید از کارگزاریهای معتبر کمک بگیرید تا آشنایی کامل را کسب نموده و بعداٌ خودتان با خیال راحت بتوانید به خرید و فروش بپردازید.

در آخر بیان این نکته ضروری است که با توجه به اینکه هنوز نگرانیهای سرمایه گذاران در مورد سرمایه هایشان وجود دارد و در بعضی موارد افزایش نیز داشته است، ولی با همه اینها هنوز خیلی از سهم های بازار در محدوده فعلی جذاب هستند.


همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مقاله عوامل ریزش شاخص بورس را مورد بررسی قرار دادیم. 

همچنین اگر به بازار بورس ایران علاقه مندید، می توانید مطلب عوامل موثر بر شاخص کل بورس ایران را در این خصوص مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: