برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صرافی رمز ارز بدون تحریم برای استفاده ایرانی ها

تحریم های آمریکا علیه ایران شامل صرافی های دیجیتال نیز میشود، به همین دلیل بیشتر ایرانی ها به دنبال شناسایی و استفاده از صرافی رمز ارز بدون تحریم هستند تا بدون هیچ گونه ریسک و نگرانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنند. با انتخاب صرافی رمز ارز بدون تحریم شما می توانید بدون نگرانی از بسته شدن حساب های کاربری و مسدود شدن دارایی های دیجیتال در صرافی، رمزارزهای مورد نظر خود را هر زمان که خواستید خرید و فروش نمایید، پس اگر دوست دارید با صرافی های رمز ارز بدون تحریم آشنا شوید، بهترین صرافی های بدون تحریم را در این مطلب معرفی کردیم.

صرافی رمز ارز بدون تحریم

همزمان با اجباری شدن فرآیند احراز هویت در صرافی معتبر و پرطرفدار بایننس برای کاربران کل دنیا، دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی تا حدود زیادی غیر ممکن شد، ولی در ادامه کاربران ایرانی به سراغ کدام صرافی ارز دیجیتال خارجی می‌ روند و کدام صرافی می تواند جایگزین مناسبی برای صرافی بایننس باشد؟ صرافی‌ های خارجی مانند کوکوین، بیتمکس، هات بیت، کراکن،‌ کوین بیس و بسیاری دیگر، گزینه‌ های گوناگونی هستند که میان کاربران ایرانی نامی آشنا به حساب می آیند.

در این مقاله کد بورسی می خواهیم خیلی مختصر مروری بر ۸ صرافی خارجی که احتمال دارد کاربران ایرانی را بیشتر به سمت خود بکشانند داشته باشیم. واقعیت امر این است که فعالیت کاربر مقیم ایران در صرافی دیجیتالی بایننس با محدودیت‌ های زیادی مواجه شده است و احتمالا این محدودیت‌ ها به بایننس نیز ختم نمی شود و این امکان وجود دارد که به مرور دیگر صرافی‌ های خارجی نیز روند مشابهی را پیش بگیرند. نهادهای قانون‌ گذار این حوزه هر روز در فکر تبیین قوانینی می باشند تا معاملات این حوزه شفافیت های بیشترین پیدا کنید و جالب اینجاست که این موضوع با ماهیت ایجاد ارزهای دیجیتال در تضاد است!


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بنابراین عجیب نیست که اگر در آینده ببینیم دیگر صرافی‌ ها هم رویکرد مشابه صرافی بایننس را پیش بگیرند. نه تنها صرافی‌ هایی مثل بایننس قوانین سخت‌ گیرانه‌ تری اتخاذ خواهند کرد، بلکه دولت‌ ها هم در فکر وضع قوانینی هستند تا بازار ارزهای دیجیتال را قانونمند کرده و مانع بروز مشکلات احتمالی شوند. در حقیقت همزمان با محدودیت‌ هایی که بایننس و صرافی‌ های مشابه برای کاربران ایجاد می کند،‌ دولت‌ ها در کل دنیا نیز به فعالیت کاربران خود در این حوزه توجه دارند تا رویه کار را روشن تر از همیشه کنند.

۱) صرافی کوینکس

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ میلادی فعالیت های خود را در این حوزه و در شهر هنگ کنگ آغاز کرد. با این وجود که تنها چند سال از آغاز به کار این صرافی می‌ گذرد، ولی به این خاطر که تعدادی از بهترین متخصصان امور مالی و اینترنت را دور هم جمع کرده است و با توجه خدمات مناسبی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد، سرعت پیشرفت بسیار بالایی دارد و در حال تبدیل شدن به برترین صرافی دنیاست. این صرافی به ۱۰۰ کشور گوناگون جهان خدمات خود را ارائه می دهد.

حتما بخوانید : آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ به زبان ساده


چندی پیش کوینکس اعلام به بستن حساب‌ های اتباع ایرانی کرد ولی پس از مدتی این مشکل حل شد و در حال حاضر کاربران ایرانی قادرند مثل صرافی کوکوین به سادگی و بدون احتیاج به فیلتر شکن و احراز هویت در این صرافی فعالیت های مورد نظر خود را انجام دهند. این صرافی در برابر تحریم‌ ها مقاومت بسیار زیادی از خود نشان داده است و پشتیبانی فارسی زبان نیز دارد که این موضوع کار را برای ایرانی ها و به خصوص افراد تازه کار راحت می کند.

۲) صرافی اوکی اکسچنج

پلتفرم OKEx یک صرافی معتبر مبتنی بر رمزارز می باشد که بستری امن و حرفه‌ ای را برای ترید انواع ازرهای دیجیتالی پرطرفدار فراهم آورده است. صرافی اوکی اکسچنج در سال ۲۰۱۵ میلادی به وسیله Jay Hao راه اندازی شده است و مقر اصلی آن در سیشل قرار دارد. لازم به ذکر است که میزان کارمزد معاملات در صرافی اوکی اکسچنج برای خریدار و فروشنده و نوع معاملات و … متفاوت در نظر گرفته شده است.

نقدینگی بسیار بالا در معاملات، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روزه هفته، کارمزد معاملات مناسب، امکان انجام معاملات اسپات، دارا بودن از مقالات آموزشی رایگان، داشتن اپلیکیشن موبایلی و نسخه دسکتاپ برای انواع سیستم عامل ها و مواردی از این دست از مزایای استفاده از این صرافی معتبر به حساب می آید.

۳) صرافی کراکن

صرافی کراکن از لحاظ ارزش بازار جزو ۱۰ صرافی برتر دنیا قرار دارد و بعضی از کارشناسان بر این باورند که کراکن برای کاربرانی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌ اند، خیلی مناسب نیست! مقر اصلی کراکن در آمریکا قرار دارد و در سال ۲۰۱۱ فعالیت های اصلی خود را در این زمینه آغاز کرده است و جالب است بدانید که کاربران، امکان افتتاح حساب کاربری در سه سطح مختلف را در اختیار دارند.

صرافی خارجی بدون تحریم

ساده‌ ترین نوع حساب کاربری این صرافی، سطح اول به نام starter به شمار می آید که بعضی اطلاعات اولیه و هویتی را دریافت می‌ کند. کاربران مقیم ایران به منظور افتتاح حساب کاربری در سطح دوم و سوم با مشکلاتی مواجه می شوند، اما در سطح یک با اتخاذ تدابیری این مشکلات از بین خواهند رفت. تایید سطح دوم و سوم به صورت معمول ۱ الی ۵ روز کاری زمان نیاز خواهد داشت و احتیاج به آدرس فیزیکی کاربر و تایید شدن آن دارد.

۴) صرافی کش اپ

کش اپ یک سیستم انتقال پول به شکل نظیر به نظیر می باشد که شباهت های زیادی به Venmo دارد. این نوع خدمات امکان تقسیم غذا، پرداخت اجاره به یک هم اتاقی یا حتی خرید آنلاین در یک خرده فروشی را که از Cash App پشتیبانی می‌ کند، به کاربران می دهد. Cash App به صورت معمول می‌ تواند به عنوان یک حساب بانکی عمل کند و کاربران می‌ توانند کارت‌ های اعتباری Cash App خود را داشته باشند.

سازوکار این سرویس بسیار ساده است، ولی مطمئنا از قابلیت های به مراتب بیشتری نیز برخوردار می باشد. Cash App به ازای هر تراکنش و انتقالی که صورت می پذیید، کارمزد می گیرد. این کارمزدهای دریافتی با توجه به نوسانات قیمت و نیز فعالیت بازار تغییر خواهد کرد و معمولا روند این تغییر کارمزدها، افزایشی است.

حتما بخوانید : صرافی بایننس یا کوینکس برای ایرانیان مناسب تر است؟


تصور کارشناسان بر این است که صرافی Cash App از صرافی ارز دیجیتال Robinhood گزینه مناسب تری است، چرا که نخستین نسخه‌ ای که از آن انتشار یافت، در تلفن‌ های همراه به سادگی قابل اجرا بود و برای هر کاربری یادگیری آن بسیار ساده بود، دومین و حائز اهمیت ترین دلیل ما برای این انتخاب این بود که این صرافی نسبت به سایر صرافی ها، امکان برداشت رمزارزها را از طریق کیف پول شخصی کاربران ارائه می دهد.

همان طور که می دانید، در دنیای کریپتوکارنسی برداشت یک ارز دیجیتال از طریق صرافی‌ ها موضوع حائز اهمیتی به حساب می آید. به عنوان مثال با Robinhood شما می‌ توانید هر اندازه که بخواهید ارز دیجیتال مورد معامله قرار دهید ولی این توانایی را نخواهید داشت که آن را برداشت کرده و هر طور که مایلید خرج نمایید و محدودیت های بسیاری در این خصوص اتخاذ شده است که شما قبل از اقدام به خرید و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال مختلف در این صرافی، این مورد را در نظر بگیرید.

۵) صرافی کوکوین

صرافی کوکوین فعالیت های خود را در این حوزه در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کرد و امروزه قابلیت خرید و فروش بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال در این صرافی وجود دارد. از قابلیت های بارز صرافی کوکوین می‌ توان به امنیت بالا، کارمزد پایین که در حدود ۰٫۱ درصد است، عدم نیاز به احراز هویت و تعداد بالای کاربران اشاره نمود. البته امکان دارد در آینده قوانین مربوط به احراز هویت در این صرافی هم مثل صرافی بایننس تغییر یابد ولی در حال حاضر ثبت نام و استفاده از خدمات آن به وسیله کاربران ایرانی بدون نیاز به فیلترشکن و احراز هویت امکان پذیر می باشد.

کاربرانی که تنها از طریق ایمیل برای ثبت نام اقدام کرده اند، روزانه قابلیت انتقال تا ۲ بیت کوین را خواهند داشت که به نظر عدد معقولی می آید. البته باید در نظر داشت که این عدد برای افرادی که ثبت نام خود را تکمیل کرد هاند، به روزانه ۵۰ بیت کوین افزایش پیدا می کند.

۶) صرافی بیتمکس

صرافی اسنداکس یا همان بیتمکس هم در کنار ۵ صرافی که پیش تر معرفی کردیم، نام آشنایی برای کاربران ایرانی محسوب می شود که یکی از قابلیت های متمایز این صرافی آن است که از سرویس CopyTrading برای کپی برداری از معامله گران حرفه‌ ای تجهیز شده است و بعضی کاربران مبتدی می‌ توانند معاملات معامله گران حرفه‌ ای را مشاهده کرده و از آن ها الگو بگیرند. نکته شایان ذکر این است که این صرافی پیشتر با نام بیت‌ مکس شناخته شده است و فعالیت دارد ولی به هر حال اگر جایی اسم صرافی اسنداکس را شنیدید، بدانید که منظور همان صرافی بیتمکس است و برعکس.

۷) صرافی کوین بیس

یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین صرافی رمزارز در کشور آمریکا، صرافی کوین بیس می باشد که سه سال بعد از انتشار کد بیت کوین، در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و فعالیت های خود را از همان ابتدای امر، کاملا قانونی و شفاف پیش برد. کوین بیس امروزه مجوز فعالیت در بیش از ۴۰ ایالت و ناحیه از آمریکا را دارا می باشد. کوین بیس نسخه‌ دیگری با ساختار پرداختی متفاوت ولی ارزان تر معرفی کرده است که انتخاب‌ های بیشتری را پیش روی مشتریان و کاربرانش قرار می دهد؛ از جمله تحت نظر داشتن چارت‌ ها و اندیکاتورها، این نسخه از کویس بیس همان Coinbase Pro است.

حتما بخوانید : صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانیان


برای افرادی که با استفاده از کویس بیس تجربه های بسیاری در بازار کریپتو به دست آورده اند، Coinbase Pro برای افراد حرفه ای می تواند گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. پشتیبانی از طیف وسیعی از آلت کوین‌ ها، داشتن رابط کاربری بسیار ساده و نقدیندگی بسیار بالا از مزیت های اصلی این صرافی معتبر محسوب می شود.

۸) صرافی بیسکیو

پیش فرضی که خود ارز دیجیتال بیت کوین دارد، این است که دسترسی بلامانع و آزاد به یک واحد از حساب را تضمین نماید. محصولات بانکی مثل حساب پس انداز، تنها در صورتی قابل دسترسی خواهند بود که از شناسه قانونی قابل اثبات از طرف دولت برخوردار باشد. با بیت کوین، دیگر نیازی به دریافت شناسه قانونی نخواهد بود چرا که که بدون توجه به ملیت یا محل سکونت و بدون هیچ گونه احراز هویتی می‌ توان به آن دسترسی داشت. کارمزدهای حاصل از هر معامله را می‌ توان با BTC یا BSQ پرداخت نمود.

تحت شرایطی که پرداخت با بیت کوین صورت پذیرد، کارمزد دریافتی صرافی به ازای هر بیت کوین ۰٫۲ درصد در طرف فرستنده‌ و ۰٫۶ درصد در طرف دریافت‌ کننده در نظر گرفته شده است، ولی چنانچه پرداخت‌ ها با BSQ انجام شوند، کارمزد دریافتی به ازای هر بیت‌ کوین ۰٫۱ درصد در سمت فرستنده و ۰٫۳ درصد در سمت دریافت‌ کننده می باشد.

لذا بسیاری بر این باورند که این شرایط امکان وقوم جرم و دور زدن قانون را فراهم می کند. Bisq را می‌ توان به عنوان یک صرافی نظیر به نظیر غیر متمرکز برای بیت کوین و ارزهای کریپتو در تلفن‌ های همراه نصب کرده و مورد استفاده قرار داد و باید گفت که این هشتمین موردی بود که در خصوص صرافی رمز ارز بدون تحریم قصد معرفی داشتیم و امیدواریم که از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

هرچند تمامی این ۸ صرافی بین المللی که خدمت شما معرفی کردیم، امنیت بسیار بالایی دارند ولی بهتر است به منظور نگهداری ارزهای دیجیتال خود به دید بلندمدت، آن ها رابه کیف پول های ترجیحا سخت افزاری و یا ناچارا نرم‌ افزاری انتقال دهید و آن جا از دارایی های خود نگهداری کنید. همچنین به این خاطر که ایران با تحریم‌ های بسیاری روبرو می باشد، امکان دارد با افزایش فشار بر این صرافی‌ ها، آن ها نیز برای بستن حساب‌ های کاربران ایرانی اقدام نمایند. بنابراین بهتر است حجم بالایی از سرمایه را در صرافی‌ ها، با توجه به شرایط موجود، نگهداری نکنید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مقاله به معرفی ۸ تا از بهترین صرافی رمز ارز بدون تحریم پرداختیم. 

همچنین اگر دوست دارید بدانید استیک ارز دیجیتال چیست و چقدر سود دارد ، این مطلب شما را به بهترین صورت راهنمایی می کند.

برای دوستانتان بفرستید: