برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صرافی بایننس یا کوینکس برای ایرانیان مناسب تر است؟

صرافی بایننس یا کوینکس برای معاملات ارزهای دیجیتال مناسب تر است؟ صرافی ارز دیجیتال در واقع محلی برای مبادله رمزارزها بین تریدرهاست که بهتر است بدون هیچ گونه تحریمی برای کاربران ایرانی، اجازه ثبت نام و احراز هویت را به ایران ها بدهد و مشکلی از بابت مسدود شدن حساب و موارد دیگر برای ما رخ ندهد. صرافی بایننس و کوینکس هر دو جزو بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی به حساب می آیند که پیشینه معاملاتی بسیار روشن و معتبری دارند ولی سوال اصلی اینجاست که صرافی بایننس یا کوینکس کدام یک برای معامله ایرانیان مناسب تر هستند و روند انجام ثبت نام و احراز هویت و انجام معاملات در آن برای ایرانی ها به مراتب ساده تر است. در این مطلب قصد داریم تا بررسی کنیم که صرافی بایننس یا کوینکس برای استفاده ما ایرانی ها بهترین گزینه است، پس اگر شما هم قصد انتخاب یک صرافی خارجی معتبر برای انجام معاملات خود را دارید، این مقاله شما را راهنمایی می کند.

صرافی بایننس یا کوینکس ؟

همان طور که احتمالا می دانید، بهترین روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استفاده از صرافی ‌های آنلاین ارزهای دیجیتال است. جالب است بدانید که صرافی‌ های معتبر بسیاری وجود دارند که در آن ها قادرید برای خرید و فروش یا حتی نگهداری ارزهای دیجیتالی مختلف خود اقدام نمایید و از جمله صرافی ‌های بسیار محبوب و پر استفاده در میان کاربران ایرانی، صرافی کوینکس CoinEx و بایننس Binance به حساب می آیند. هر کدام از این صرافی ‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که بسته به شرایط و نیازهای شما باید بررسی و انتخاب شوند ولی ما سعی داریم بهترین صرافی از نظر استفاده راحت تر ایرانی ها را به شما معرفی کنیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


همانطور که گفتیم، صرافی های بسیاری وجود دارد که ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کنند که دو مورد از معروف ترین آن ها صرافی کوینکس یا بایننس هستند که هر کدام از این صرافی ها برای خود یک سری مزایا و یک سری معایب دارند که قصد داریم با بررسی این مزایا و معایب، در انتها نتیجه گیری کنیم که کدام یک از این صرافی ها برای کاربران ایرانی گزینه مناسب تری به حساب می آید. حال نظر شما چیست، کوینکس یا بایننس برای استفاده شما مناسب تر است؟ این سوالی است که در این مقاله در پی پاسخ دادن به آن هستیم. اما در نظر داشته باشید که ابتدا به این منظور که بتوانیم صرافی ‌های ارز دیجیتال را با هم مقایسه کنیم، باید موارد زیر را مد نظر داشته باشیم :

  1. امنیت بالا
  2. حجم معاملات
  3. کارمزد پایین تراکنش
  4. بررسی اعتبار در بازار
  5. داشتن مراحل احراز هویت
  6. میزان گردش حساب کاربران
  7. آدرس صرافی در لیست اسکم نباشد.
  8. امکان خرید و فروش برای کاربران ایرانی
  9. بررسی سرمایه‌ گذاران و مؤسسان صرافی
  10. داشتن سابقه معتبر صرافی؛ سایت یا بلاگ و شبکه ‌های اجتماعی صرافی را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که این صرافی از اعتبار کافی برخوردار است.

۱) صرافی Binance 

صرافی ‌بایننس با نشان تجاری Binance را می ‌توان امروزه بزرگ‌ ترین صرافی آنلاین جهان به حساب آورد. این صرافی‌ دیجیتال که در سال ۲۰۱۷ توسط چان پنگ ژائو در کشور مالت راه اندازی شد، توانسته است در این مدت کوتاه عنوان معتبرترین صرافی آنلاین دنیا را به خود اختصاص دهد. کار اصلی صرافی بایننس برقراری ارتباط بین فروشنده و خریدار است. بایننس وقتی که یک تقاضای خرید دریافت می ‌کند، با استفاده از اطلاعات فروشندگان، تقاضای خریدار را تکمیل می‌ نماید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره صرافی هات بیت


به این منظور که بتوانید در این صرافی آنلاین برای خرید و فروش اقدام کنید، می بایست حتما در کیف پول خود مقداری رمز‌ارز داشته باشید تا بتوانید بدین وسیله ارز‌های ‌دیجیتال و رمز‌ارز‌های دیگر را خریداری نمایید. چنانچه قصد ترید در صرافی بایننس را دارید، می ‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را به وسیله صرافی ‌های آنلاین ایرانی تهیه کنید. البته خرید رمزارزها از طریق ارزهای فیات نیز در این صرافی امکان ‌پذیر است، ولی این کار نیازمند طی کردن کامل مراحل احراز هویت و داشتن حساب بانکی مورد پذیرش است.

مزیت های صرافی بایننس

  • بایننس پول روسیه را نیز به پلتفرم ترید همتا به همتای خود اضافه کرده است.
  • امروزه بایننس حدود ۶۵۰ جفت ارز را پشتیبانی می کند که این موضوع برای تریدرها جذابیت بسیار بالایی دارد.
  • بایننس از رمزارز مخصوص خود به نام بایننس کوین برخوردار است که امکان صرفه جویی در هزینه معاملاتی را برای کاربران فراهم می نماید.
  • به علت محبوبیت صرافی بایینس، معاملات بیشتری در این صرافی انجام می شود، امروزه حجم معاملات روزانه در صرافی بایننس چندین میلیارد دلار است!
  • بایننس به شدت در حال گسترش خدمات و فعالیت ‌های خود است؛ به عنوان مثال بایننس دلار هنگ کنگ را نیز برای خرید از طریق ویزا کارت و مسترکارت به پلتفرم خود اضافه کرد و چندی بعد ۱۵ ارز فیات دیگر را نیز به پلتفرم خود افزود.

معایب صرافی بایننس

  • کمیسیون برداشت و خرید و فروش در صرافی بایننس بسیار بالا می باشد.
  • گاهی اوقات دیده شده است که ارزهای دیجیتال به وسیله صرافی بایننس دستکاری می ‌شود و در این صرافی ربات ها و نهنگ ها تاثیرات زیادی روی قیمت ارزهای گوناگون دارند.
  • صرافی بایننس با ایجاد نوعی قلمرو خاص برای خود و متمرکز بودن این صرافی در انتشار اخبار خلق الساعه و کارهای غیر حرفه ای و همچنین موضع گیری غیرشفاف در مورد احراز هویت افراد مختلف اعتماد بسیاری از کاربران به خود را از دست داده است.

۲) صرافی CoinEx 

صرافی کوینکس با نشان تجاری CoinEx در دسامبر ۲۰۱۷ راه اندازی شد. جالب است بدانید که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است و بنیان‌ گذار آن یانگ هایپو است. این صرافی امکان مبادله حجم زیادی از ارزهای دیجیتال را در این بستر فراهم آورده است و همین طور امکان سپرده‌ گذاری و برداشت سرمایه و خرید ارزهای دیجیتال را با انواع کردیت کارت یا کارت‌ های اعتباری نیز در این صرافی معتبر امکان ‌پذیر است. صرافی کوینکس توانسته یک پلتفرم رمزنگاری‌ شده سریع و بسیار امن، کاربرپسند، کم‌ هزینه و با سرعت بالا را در اختیار کاربران قرار دهد تا آن ها بتوانند از طریق آن، ارزهای دیجیتال را مورد معامله قرار دهند.

هم اکنون صرافی کوینکس از چندین زبان پشتیبانی به عمل می آورد و همچنین خدمات تجارت جهانی را در بیش از ۱۰۰ کشور ارائه می ‌دهد. بر اساس بررسی های صورت گرفته، صرافی کوینکس با فعالیت کاربران ایرانی مشکلی ندارد و به سادگی می ‌توان از طریق IP ‌های ایران به این صرافی دسترسی داشت، اما با این وجود تحقیقات تکمیلی و مسئولیت استفاده از این پلتفرم بر عهده شما عزیزان خواهد بود. با داشتن تیم فنی متخصص، محافظت از امنیت همه ‌جانبه و موتور تطبیق سریع اختصاصی، صرافی کوینکس با هزاران سفارش همزمان، امنیت کاربری شما را تضمین می‌ نماید.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


در کنار مواردی که گفته شد، از طریق بالا بردن امنیت حساب، این اطمینان را در شما ایجاد می کند تا مطمئن شوید که کسی جز شخص شما به آن دسترسی نخواهد داشت و نمی‌ تواند رمزارزی را برداشت یا وارد کند. در این صرافی، امکان فعال کردن تایید دو مرحله ‌ای، هم برای اپ موبایل و هم برای نسخه دسکتاپ به صورت همزمان وجود دارد. شما همچنین قادرید در بخش تایید اعتبار معاملات، هر گونه فعالیتی را که در حسابتان صورت می پذیرد به شکل لحظه‌ ای مشاهده نمایید.

مزیت های صرافی کوینکس

  • امنیت بالا و امکانات محافظت از دارایی ها.
  • واریز و برداشت پرسرعت و هماهنگ با بازار جهانی کریپتوکارنسی.
  • همه امکانات و ابزارها برای یک تریدر حرفه ای در صرافی کوینکس در اختیار کاربران است.
  • ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس کم تر تحت تاثیر و کنترل ربات ها و نهنگ ها قرار می گیرند.
  • کمیسیون برداشت از در صرافی کوینکس برای اکثر رمزارزها بسیار پاییین است و برای برخی ارزها مانند بیت کوین کش صفر است!
  • کمیسیون ترید کردن در صرافی کوینکس پایین است و شما می توانید با خرید بعضی از پکیج های VIP کمیسیون جابجایی را به صفر برسانید.
  • عدم پیروی از قوانین بین المللی در تحریم ارائه خدمات به کاربران ایرانی؛ بدین معنی که کاربران ایرانی می توانند در کوینکس فعالیت داشته باشند.

معایب صرافی کوینکس

  • عدم پشتیبانی ارزهای فیات در صرافی کوینکس!
  • در صرافی کوینکس رعایت حداقل مقدار سپرده و برداشت ضروری است.
  • هم اکنون حجم معاملات در صرافی کوینکس زیر ۱ میلیون دلار در روز است، ولی هر روز محبوبیت و حجم معاملات این صرافی در حال افزایش است که جای امیداوری دارد.

صرافی کوینکس یا بایننس کدام بهتر است؟

بایننس یا کوینکس

کمیسیون‌ ها : کمیسیون انجام معامله در هر دوی این صرافی ‌ها تقریبا مشابه و یکسان است، ولی امکانی که کوینکس در اختیار کاربران خود قرار داده این است که با خرید از پکیج‌ های VIP می ‌توانید این کمیسیون را به صفر برسانید و این در حالی است که کمیسیون برداشت و فروش در صرافی بایننس بسیار بالاست ولی کمیسیون برداشت و فروش در صرافی کوینکس، در بسیاری از رمز ارزها مثل بیت کوین کش، صفر است، لذا می ‌توان برنده این مقایسه را صرافی کوینکس به حساب آورد.

حجم معاملات : با در نظر داشتن این که کاربران بیشتر به بایننس اعتماد دارند، باید گفت که بایننس در بسیاری از موارد با انتشار اخباری که در لحظه تولید می ‌شوند، اعتماد آن‌ ها را خدشه دار کرده است و می توان انتظار داشت در آینده ‌‌ای نزدیک حجم معاملات در کوینکس از بایننس پیشی بگیرد، ولی در حال حاضر حجم معاملات صرافی بایننس بسیار بیشتر از صرافی کوینکس است، لذا برنده فعلی این مقایسه را می‌ توان صرافی بایننس به حساب آورد.

تعداد ارزهای پشتیبانی شده : صرافی بایننس بیش از ۲۰۰ آلت کوین را پشتیبانی می ‌نماید و این در حالی است که اکثر صرافی ‌های دیگر از جمله کوینکس بیش از ۱۰۰ نوع بیت کوین را پشتیبانی نمی‌ کنند. با این تفاسیر باید برنده این مقایسه را صرافی binance دانست. صرافی کوینکس یا بایننس هر دو صرافی‌ های مشهوری محسوب می شوند که در بسیاری از موارد با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت ‌هایی که از تعداد رمز ارزهای مورد پشتیبانی گرفته تا حجم معاملات گسترده هستند.

حتما بخوانید : بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است؟


ابزارهای ترید کردن : ابزارهای بسیاری در هر دو صرافی وجود دارد که می‌ توانید از هر کدام که تمایل داشتید برای کارهای خاص خود استفاده نمایید، ولی تعداد ابزارهایی که در کوینکس وجود دارد بسیار بیشتر از بایننس می باشد، پس برنده این مقایسه صرافی کوینکس می باشد.


نتیجه گیری و کلام آخر

نکته مهم اینجاست که صرافی کوینکس رو به رشد است و مورد محبوبیت عام قرار گرفته است و با توجه به پکیج VIP که در اختیار کاربران می گذارد، کمیسیون معاملات در این صرافی به صفر کاهش میپیدا می کند. همان طور که می دانید  امنیت یک صرافی حائز اهمیت ترین پارامتر برای انتخاب یک صرافی به شمار می رود. کارمزد پایین برای انجام مبادله در سایت ابتدایی ترین انتخاب یک صرافی خوب است. برای انتخاب یک صرافی مناسب، احراز هویت برای اطمینان یک صرافی معتبر می تواند گزینه مناسبی باشد.

عده‌ ای بعد از تحریم‌ های بایننس تصمیم گرفتند باز هم در بایننس به فعالت خود ادامه دادند و با راهکارهای موقت مثل استفاده از vpn، vps و … این سایت را دور بزنند، ولییک نکته منفی درباره بایننس وجود دارد و آن هم این که کاربران ایرانی به صورت معمول نگران مسدود شدن و از دست دادن تمام دارایی ‌خود هستند و از طرفی عده‌ ای این طور ترجیح دادند ریسک نکنند و دارایی خود را در امنیت حفظ کنند. آن ها به جای بایننس، از صرافی‌ های دیگری مثل کوینکس یا صرافی ‌های معتبر ایرانی استفاده کرده اند و همچنان نیز از صرافی های ایرانی و یا کوینکس استفاده می کنند.

مطابق با پارامترهای گوناگون صرافی بایننس یا کوینکس برای کاربران ایرانی گزینه بهتری است؟

  • در بخش future یا همان مشتقات، اسمی از صرافی کوینکس وجود ندارد.
  • از لحاظ میزان حجم یا همان نقدینگی این دوتا صرافی قابل مقایسه نیستند.
  • در بخش Dex صرافی بایننس جایگاه بالایی دارد و این صرافی یک سایت به نام خود ایجاد کرده است.
  • صرافی کوینکس وقتی که آمریکا، ایران را تحریف کرد توانست جایگزین خوبی برای ایرانی های ساکن ایران شود.
  • به خاطر این که مارکت صرافی کوینکس در مقابل با صرافی بایننس به صورت فیوچر کار می کنند قابل مقایسه نمی باشد.
  • در خصوص مقایسه اعتبار می توان گفت که با توجه به این که صرافی بایننس جز صرافی های بزرگ کریپتوکارنسی است، در نتیجه محبوبیت به مراتب بالاتری از کوینکس دارد.
  • رتبه بندی صرافی بایننس با توجه به پارامترهایی مانند ترافیک وب، نقدینگی و … بالاتر از صرافی کوینکس است ولی باز به این رتبه بندی اکتفا نمی کنیم چرا که این پارامتر ها در بخش spect exchange است.

همان طور که در ابتدای مطلب قولش را داده بودیم، جواب سوال صرافی بایننس یا کوینکس را گرفتید و این دو صرافی بزرگ را کامل با یکدیگر مقایسه کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران چه صورت است، می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر هم هر گونه سوال یا ابهامی درباره ارز دیجیتال و یا صرافی های ارز دیجیتال دارید، میتوانید آن را در بخش نظرات عنوان کنید تا کارشناسان کد بورسی در اولین فرصت به آن پاسخ دهند.

برای دوستانتان بفرستید: