Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران - کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران

سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران بیشتر از همیشه جذابیت پیدا کرده است و افراد بسیار بیشتری به دنبال خرید بیت کوین و حتی سرمایه گذاری در استخراج بیت کوین هستند. سرمایه گذاری روی بیت کوین از این جهت خیلی جذاب است که هم با افزایش قیمت دلار در ایران و هم با افزایش قیمت ارز بیت کوین می توان از سرمایه گذاری در بیت کوین کسب سود کرد، همچنین نوسان های شدید بیت کوین هم برای افرادی بسیار جذاب است و از این جهات میتوان به شروع سرمایه گذاری در بیت کوین پرداخت. در این مطلب قصد داریم چگونگی سرمایه گذاری در بیت کوین را بیان کنیم و به سوالاتی مانند؛ چگونه روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم ، سرمایه گذاری در بیت کوین بهتر است یا بورس ، آیا سرمایه گذاری در بیت کوین خوب است ، حداقل سرمایه گذاری در بیت کوین چقدر است و … پاسخ دهیم، پس اگر دوست دارید همه چیز راجب سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران را بدانید، این مطلب آموزشی رایگان بهتون کمک خواهد کرد.

سرمایه گذاری روی بیت کوین

سرمایه‌ گذاری روی بیت ‌کوین می‌ تواند کمی ترسناک باشد، به ویژه چنانچه مطالعات شما در این زمینه تنها به برخی مباحث ابتدایی و اولیه محدود شده باشد. در واقع چه فرد با تجربه ‌ای در سرمایه ‌گذاری هستید و چه یک تازه ‌کار، ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه ‌گذاری روی آن ریسک ‌های زیادی را برای شما به همراه دارد. این موضوع به این دلیل است که ارزهای دیجیتال هیچ سازمان مرکزی ‌ای ندارند که افراد و کاربران را راهنمایی کند یا از آنها پشتیبانی خاصی کند. شایعات، اخبار دروغین و داستان ‌های ترسناک کل اینترنت را به خود اختصاص داده است و برای یک فرد عادی خیلی آسان نیست که واقعیات را از شایعات تشخیص دهد.

حتما بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری – چه ارزی جایگزین بیت کوین میشود؟

دقیقا مثل همه تجارت ‌ها و کسب ‌و ‌کارهای دیگر شما نباید پیش از گرفتن تمام اطلاعات لازم قدم از قدم بردارید. خیلی از سرمایه‌ گذاران در بیت ‌کوین که همه چیز خود را از دست دادند؛ بر این باورند که خودشان تحقیقات لازم را انجام نداده ‌اند. با پیش رفتن بر پایه شایعات و شنیده‌ ها، مقصدی جز شکست ندارید. خوشبختانه در چند سال اخیر تعداد مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال چه به زبان فارسی چه به زبان انگلیسی رشد زیادی داشته است. شما به سادگی قادر خواهید بود اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید و جواب سوالات خود را بگیرید. با مطالعه مستمر و زیاد می ‌توانید موفقیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی تضمین نمایید.

چگونه روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم ؟

۱) خرید بیت ‌کوین و فروش در قیمت بالاتر : خرید بیت‌ کوین در ایران به آسانی امکان ‌پذیر است. کافی است در سایت‌ هایی که صرافی آنلاین نامیده می شوند ثبت‌ نام کنید، احراز هویت انجام دهید و مقدار دلخواه از بیت‌ کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را معامله کنید. البته باید در نظر داشته باشید که سایت ‌ها و صرافی ‌های دیگر نیز وجود دارد، اما باید مراقب باشید در دام سودجویان گرفتار نشوید. بهتر است تنها سایت‌ هایی را انتخاب کنید که از آدرس ثابت، شماره تماس و مشخصات تکمیلی برخوردارند.

سرمایه گذاری در بیت کوین چیست

کلاهبرداران با ارائه وعده ‌ها و پیشنهادات خاصی که به شدت سودآورند سعی در تحریک حس طمع شما دارند، پس بدانید هیچ‌چیز در این بازار مفت و مجانی نیست. بیت‌ کوین ارزش بالایی دارد و هیچ ‌کس قرار نیست آن را مجانی بدست آورد. چنانچه سایتی مقدار کمی بیت ‌کوین پرداخت می ‌کند در ازای آن قصد دارد شما را ترغیب به شرط ‌بندی، مشاهده تبلیغات و … کند تا از شما درآمد کسب نماید. پیش از اینکه بیت‌ کوین خریداری کنید، کیف پول‌ ها را بشناسید و از نحوه کارکرد آنها اطلاع پیدا کنید. شیوه دریافت و انتقال بیت‌ کوین بسیار ساده است و فرآیندی شبیه به خرید و فروش سهام در بورس دارد.

۲) سرمایه ‌گذاری در استخراج بیت ‌کوین : ماینرها یا دستگاه ‌های خاصی برای استخراج بیت‌ کوین وجود دارد که با نام ASIC شناخته شده اند. قیمت این دستگاه‌ ها از زیر ۱۰ میلیون تا بالای ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است. استخراج بیت ‌کوین به دانش و مهارت بیشتری احتیاج دارد، چراکه عوامل زیادی از جمله شناخت سخت افزار و مباحث فنی، آشنایی با استخرهای استخراج، تهیه مکان مناسب برای استخراج و بسیاری از فاکتورهای دیگر را باید مدنظر داشته باشید. استخراج سودآور بیت ‌کوین به عنوان یک فعالیت حرفه ‌ای سرمایه بالا و مکان مناسب نیاز دارد. با این حال، ماینرها نیز مانند شما افرادی تازه ‌کار بودند که رفته رفته فوت و فن کار را یاد گرفته ‌اند.

حداقل سرمایه گذاری در بیت کوین چقدر است؟

در نظر داشته باشید که دانستن همه‌ چیز در مورد بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال بدین معنی نیست که می ‌توانید کار خود را شروع کنید. ریسک در هر کسب و کاری وجود دارد و با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال این ریسک در این فضا بیشتر نیز هست. با توجه به این که ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند، می بایست بسیار محتاط عمل کنید. ریسک زیادی در سرمایه‌ گذاری روی بیت ‌کوین وجود دارد و با توجه به سابقه آن می ‌توانید با این کار پول زیادی را به دست آورده و یا همه چیز را ببازید. برای شروع با مبالغ کم کار خود را آغاز کنید و ببینید که چطور پیش می‌ رود.

به هیچ وجه تمام پول خود را روی بیت‌ کوین سرمایه‌ گذاری نکنید. نکته حائز اهمیت این است که با پول قرضی و یا پولی که مخصوص مخارج مهم است سرمایه‌ گذاری را شروع نکنید. همیشه به دنبال قیمت‌ های جدید بیت ‌کوین نباشید و اجازه دهید که اخبار قیمت ‌ها خودشان به گوش شما برسند. زمان ‌بندی و صبر دو نکته کلیدی در سرمایه ‌گذاری روی بیت ‌کوین به حساب می آیند و هرگاه که تصمیم به کاری گرفتید، نگذارید حرف ‌های فردی دیگر روی شما و تصمیم‌ شما تاثیر بگذارد. بیت ‌کوین به صورت کاملا آزاد خرید و فروش می ‌شود بدین معنا که قیمت آن با عرضه و تقاضا مشخص می ‌شود.

حتما بخوانید : معرفی انواع کیف پول بیت کوین – بهترین کیف پول بیت کوین

شرایط خرید و فروش با توجه به طرف مقابل معامله دارد. چنانچه از یک صرافی قصد خرید بیت‌ کوین دارید، باید ببینید حداقل خرید و فروش چقدر است. قیمت صرافی‌ های مختلف را بررسی کنید، به خاطر این که قیمت بیت‌ کوین در بین صرافی‌ های آنلاین اغلب یکسان نیست. می ‌توان با مبالغ کم مانند چند صد هزار تومان نیز بیت‌ کوین خریداری کرد، ولی با توجه به اینکه کارمزد تراکنش بیت ‌کوین گاهی اوقات به دلیل شلوغی شبکه افزایش می ‌یابد، انتقال مقادیر پایین بیت ‌کوین موجب می شود دارایی شما کمتر شود، به این دلیل که با هر انتقال، مقدار کارمزد تراکنش می ‌پردازید، لذا تلاش کنید از جابجایی مقادیر کم بیت‌ کوین خودداری نمایید.

اهمیت امنیت کیف پول بیت کوین 

با توجه به اینکه در یک فضای سایبری در حال سرمایه ‌گذاری هستید، بایستی مراقب کلاهبرداران و مجرمان اینترنتی باشید. از صرافی ‌های معتبر برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنید و پس از انجام کار به سرعت دارایی ‌های خود را به کیف پول مجازی ویژه ارزهای دیجیتال خود منتقل کنید. نگه ‌داشتن دارایی‌ هایتان در حساب صرافی‌ ها شما در برابر حمله ‌های سایبری و دزدی‌ های اینترنتی آسیب ‌پذیرتر خواهد کرد.

آیا سرمایه گذاری در بیت کوین خوب است

تعداد زیادی از صرافی ‌ها قبل از این نیز بارها هک شده ‌اند و به نظر نمی اید این روند تغییرات خیلی عمده ای به خود ببیند! از کیف پول‌ های سرد (سخت افزاری) برای ذخیره کوین‌ های خود استفاده کنید. کیف پول ‌های سرد نام دیگر کیف پول ‌های آفلاین است که به نوعی سخت ‌افزاری به حساب می آیند و از کیف پول‌ های گرم یا همان آنلاین امنیت فوق ‌العاده بالاتری خواهند داشت. کیف پول‌ های کاغذی یکی از بهترین راه‌ های برای نگهداری طولانی ‌مدت بیت‌ کوین است ولی توصیه به خرید و استفاده از کیف پول سخت افزاری است و در صورتی که قصد دارید از کیف پول آنلاین استفاده کنید، قطعا کیف پول بلاکچین و یا کیف پول های معتبر میتوانند گزینه های بهتری باشند ولی در نظر داشته باشید که تمام گزینه های امنیتی آن ها را فعال و استفاده کنید تا امکان هک شدن و سرقت کوین های شما به کم ترین حد ممکن برسد.

سود سرمایه گذاری در بیت کوین در ایران

سود سرمایه گذاری بیت کوین در ایران بسیار مناسب است ولی باید در نظر داشت که در تایم فریم های زمانی مختلف باید استراتژی های معاملاتی مناسبی را برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تعریف کنیم تا بیشترین سود و کمترین ضرر را برای سرمایه خود داشته باشیم. سود سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران به صورتی است که میتوان هم از افزایش قیمت دلار در ایران و همین طور از افزایش قیمت ارز بیت کوین در بازارهای جهانی کسب سود کنیم، لذا اگر قیمت دلار مناسب و یا در تعادل و در کف های قیمتی باشد و قیمت بیت کوین یا به صورت کلی هر رمزارز دیگری روی منطقه حمایت و یا قیمت مناسبی قرار داشته باشد، سرمایه گذاری در بیتکوین قطعا میتواند در بازه های زمانی میان مدت و بلند مدت قطعا سوددهی بالایی داشته باشد و بازدهی آن در کوتاه مدت نیز به فاکتورهای موثر در قیمت بیت کوین وابسته است.

سرمایه گذاری در بیت کوین بهتر است یا بورس ؟

بازار بورس با بازار رمزارزها منافاتی ندارد و همواره توصیه بر این است که در هر دو بازار سرمایه فعال داشته باشید تا هم بتوانید اتفاقات مهم هر بازار را رصد کنید و هم بتوانید از سودهای هر دو بازار منتفع شوید. در پاسخ به سوال سرمایه گذاری در بورس یا بیت کوین باید گفت که سرمایه گذاری در این دو بازار هر کدام به فاکتورهای خاصی بستگی دارد. بازار بورس و رمزارزها با یک دیگر تفاوت هایی دارند که موجب می شود سرمایه گذاران به دنبال انتخاب بین این دو بازار باشند.

بازار بورس سودهای منطقی و به مراتب کم تری را با ریسک ضرر پایین تر به همراه خواهد داشت ولی بازار بیت کوین و رمزارزها به این صورت است که امکان دارد جهش های قیمتی بسیار زیادی را در یک روز معاملاتی شاهد باشیم و از این روی ریسک و سود/ضرر بازار بیت کوین به مراتب از بورس بیشتر است ولی به مراتب می تواند نقدشندگی بالاتری از بورس داشته باشد، چرا که بازار ارزهای دیجیتال ۲۴ ساعته هستش و روز تعطیلی برای آن تعریف نشده است، لذا همواره خریدار و فروشنده در این مارکت وجود خواهد داشت.

حتما بخوانید : آینده بیت کوین | پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده

بازار بورس نیازمند آگاهی و دانش است، ولی بازار بیت کوین بیشتر به تجربه و علم تحلیل تکنیکال وابسته است و می توانید در نوسان گیری از ارزهای دیجیتال بسیار سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشید، در عین حال سرمایه گذاری بلند مدت روی ارزهای دیجیتال با توجه به اینکه بسیاری ارزهای دیجیتال را آینده بازارهای مالی در دنیا می دانند، قطعا میتواند سودهای بسیار کلانی را در آینده برای شما به همراه داشته باشد، ولی به هر حال ریسک هک شدن و یا کلاه برداری در ارزهای دیجیتال به مراتب از بازار بورس بیشتر است، لذا با توجه به مواردی که گفته شد و روحیات و میزان سرمایه ای که دارید می توانید نسبت به این که سرمایه گذاری خود را در کدام از این بازار ها و به چه اندازه می خواهید انجام دهید، تصمیم گیری کنید.

نکات مهم برای سرمایه گذاری در بیت کوین

  • اگر قیمت یک ارز در گذشته رشد داشته، دلیل نخواهد شد که در آینده نیز با رشد قیمتی روبرو شود.
  • ساخت یک ارز دیجیتال بسیار ساده است، لذا فکر نکنید هر ارز دیجیتالی که وعده تحول آینده را می ‌دهد، حتما آینده متحول خواهد کرد. همه می ‌توانند وعده بدهند.
  • با تصور یک‌ شبه پولدار شدن برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی اقدام نکنید. افرادی که به دنبال سود سریع و کم‌ دردسر هستند، اغلب به دام کلاهبرداران خواهند افتاد.
  • زمانی که ادعای عجیب و غریبی می ‌بینید باید به آنها بی‌ توجهی کنید. به عنوان مثال امکان دارد تبلیغی ببینید یا دریافت کنید که به شما وعده می‌ دهد با انجام دادن کاری خاصی مانند عضویت، مقدار زیادی ارز دیجیتال بگیرید. این موارد اکثرا مواقع دام‌ هایی برای فریب افراد به حساب می آید.
  • از نصب کیف پول ‌های متفرقه اکیدا خودداری فرمایید. کیف پول ‌ها صرفا یک نرم ‌افزار هستند و امکان دارد هدف سازنده آن سرقت ارز دیجیتال کاربران باشد، پس نمی توان به هر کیف پولی اعتماد کرد.
  • پایین بودن قیمت یک ارز، دلیل این نیست که آن گزینه خوبی برای سرمایه‌ گذاری باشد. روش بهتر این است که Market cap یا ارزش بازار آنها را با هم مقایسه نمایید و سپس برای خرید آن اقدام کنید.
  • امکان دارد نیت یک تیم و پروژه خوب باشد، اما به هر دلیلی نتوانند موفق شوند. نرخ موفقیت در این صنعت خیلی کم است، لذا به عنوان یک قانون کلی بهتر است از خرید توکن‌ های جدید صرف نظر نمایید.
  • بعضی کلاهبرداران به شکلی تیمی و حرفه‌ ای به دنبال سرقت از افراد هستند، پس تحقیق گسترده در مورد ادعاها اهمیت زیادی دارد. صرفا با خواندن یک نظر مثبت نباید سرمایه خود را به خطر انداخت.

آیا سرمایه گذاری در بیت کوین خوب است ؟

اگر به پیشینه قیمتی بیت کوین یا ارزهای دیگر مثل اتریوم، دش، ریپل و … نگاه کنید متوجه می شوید که قیمت های حال حاضر این ارزها، چندین درصد رشد را تجربه کرده اند و این نشان از رشد بی سابقه این ارزها مخصوصا بیت کوین در ۱۰ سال گذشته و به ویژه چند سال اخیر می دهد و به عبارتی دیگر اگر ۱۰ سال پیش فقط ۱۰۰ بیت کوین که چند دلاری بیش نمی شد، می خریدید، الان میلیاردر بودید!


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


پس می توان گفت که سرمایه گذاری روی بیت کوین و به صورت کلی ارزهای دیجیتال قطعا بسیار عالی و در بازه زمانی بلند مدت که ارزهای دیجیتال بیشتر جایگاه اصلی خود را بیابند، بسیار سودده خواهد بود، به صورتی که خیلی از ثروتمندان و افراد خبره در این حوزه می گویند آینده انجام معاملات مالی در دنیا توسط رمزارزها رقم خواهد خورد و این موضوع با فرآگیری استفاده از رمزارزها در سطوح مختلف و کشورهای گوناگون رقم خواهد خورد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

هیچ بازاری به اندازه بیت ‌کوین و دنیای رمزارزها نوسانی نیست. به دلیل عدم وجود یک سازمان مرکزی امکان دارد که قیمت ‌ها به صورت کلی با پیش ‌بینی‌ های شما فرق کند و به شما ضرر هنگفتی برسانند. شما باید استراتژی و اهداف خود را به صورت دقیق برای قیمت‌ های گوناگون تعیین کنید. یک نکته حائز اهمیت و به نوعی فوت کوزه‌ گری در سرمایه‌ گذاری بیت ‌کوین این است که به هیچ وجه به سرمایه ‌گذاری‌ های کوتاه مدت فکر نکنید. خرید و فروش کوتاه ‌مدت شدنی است و برخی از افراد از آن سود می ‌کنند، اما اینکار کار هر کسی نیست و به ماهرت و تجربه زیادی احتیاج دارد.

اگر تازه‌ کار هستید و تمایل شدیدی به سرمایه ‌گذاری دارید، بیت‌ کوین را خریداری کنید و برای مدت طولانی نگهدارید. سرمایه‌ گذاری ‌های بلند مدت در دنیای رمزارزها نرخ موفقیت بسیار بالاتری دارند. حال که نکات اولیه در مورد سرمایه ‌گذاری روی بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال را می ‌دانید، به سرعت خود را به اطلاعات کافی مجهز کرده و مطالعات خودتان در این زمینه شروع کنید. این نکته را در خاطر داشته باشید که هرگز بدون داشتن اطلاعات کامل و کافی سرمایه ‌گذاری خود را آغاز نکنید.

امیدوارم از این مقاله آموزشی که در خصوص آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین و روش سرمایه گذاری در بیت کوین بود، نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص نحوه سرمایه گذاری در بیت کوین و شروع سرمایه گذاری در بیت کوین داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با و دیگر مخاطبان در میان بگذارید و اگر تجربه ای هم در این زمینه دارید، خوش حال میشم با سایر کاربران سایت کد بورسی مطرح کنید.

برای دوستانتان بفرستید: