برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روش خرید ارز دیجیتال ریپل | آموزش خرید و فروش XRP در ایران

با افزایش قیمت شدید ارزهای دیجیتال به خصوص ارزهای معتبری مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و … بازار رمزارزها رونق بسیار زیادی نسبت به قبل پیدا کرده است. ریپل را همه به نوسانات قیمتی شدید آن می شناسند و همین نوسانات قیمتی موجب شده است تا نوسانگیران در بازار کریپتوکارنسی، توجه ویژه ای به ارز دیجیتال ریپل داشته باشند و برای خرید و فروش ریپل اقدام نمایند. حال میان این افراد عده ای هم هستند که روش خرید ارز دیجیتال ریپل را بلد نیستند ولی مطلع اند که باید برای سرمایه گذاری روی ریپل اقدام کنند و ما قصد داریم در این مطلب راهنما، به این افراد روش خرید ارز دیجیتال ریپل در ایران را آموزش دهیم و به صورت کلی همه چیز در مورد ارز دیجیتال ریپل را بازگو کنیم، پس اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که علاقه دارید روش خرید ارز دیجیتال ریپل را به صورت اصولی یاد بگیرید، این مقاله می تواند به شما عزیزان کمک کند.

روش خرید ارز دیجیتال ریپل در ایران

ریپل با نماد اختصاری XRP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار بیش از ۲۵ میلیارد دلار، همواره در ربته های زیر ۱۰ بازار قرار داشته و سهم به نسبت بالایی از کل بازار را در اختیار دارد. جالب است بدانید که هدف ریپل، آسان کردن پرداخت‌ های بین ‌المللی برای موسسات و نهادهای بانکی و مالی است و یکی از روش ‌های ریپل برای تسهیل این کار، ارز دیجیتال XRP به حساب می آید. همین ابتدای کار این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که ریپل یک شرکت بسیار بزرگ است ولی رمزارز XRP یکی از زیرمحموعه های مالی این شرکت محسوب می شود، لذا ریپل همان XRP نیست و XRP بخشی از دارایی های شرکت ripple به شمار می رود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


نخستین روش برای خرید XRP در واقع خرید بدون ‌واسطه از شخصی است که ریپل در اختیار دارد. مزیت مهم این روش این است که هیچ کارمزدی برای شما به همراه ندارند، ولی میزان نقدینگی موجود در خرید بدون‌ واسطه بسیار پایین است. همچنین، در خرید مستقیم امکان دارد فروشنده کلاهبردار از آب درآید، لذا در صورتی که به صورت کامل به طرفتان اعتماد ندارید، توصیه نمی ‌کنیم که از افراد ناشناس در شبکه ‌های اجتماعی ریپل خریداری کنید.

روش بعدی خرید ریپل از طریق سایت ‌های صرافی‌ سطح یک می باشد. صرافی سطح یک به صرافی‌ هایی می گویند که می ‌توانید با استفاده از آن ها، ریال را به ارز دیجیتال تبدیل نمایید، لذا به سادگی می ‌توانید از طریق سایت ‌های صرافی با کارت بانکی ریپل خریداری کنید و برای این کار تنها کافی است کلمه “خرید ریپل” را در گوگل جستجو نمایید تا تعداد زیادی سایت ایرانی که ریپل به فروش می رسانند را مشاهده کنید. پس از بررسی اعتبار صرافی و مقایسه قیمت‌ های آن با سایت‌ های دیگر، به سادگی توانایی این کار را دارید که ریال بپردازید و در ازای پولتان ارز دیجیتال ریپل دریافت فرمایید.

روش آخر و در واقع پر استفاده ترین روش برای خرید ریپل در ایران شاید خرید ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و تتر از صرافی‌ های داخلی و تبدیل آن به ریپل در صرافی ‌های سطح دو است. صرافی‌ های سطح دو به صرافی ‌هایی می گویند که در آن یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل می نمایید.

چنانچه صرافی‌ ایرانی که در آن برای ثبت ‌نام و احراز هویت اقدام کرده ‌اید، ریپل نداشت، نقدینگی آن پایین بود یا هزینه تمام‌ شده شما را افزایش می ‌داد، می ‌توانید از آن صرافی با کارت بانکی بیت کوین، تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنید و آن را به یک صرافی بین ‌المللی ببرید و به ریپل تبدیل نمایید. امروزه بیشتر کاربران ایرانی از صرافی بایننس برای این کار استفاده می نمایند. می‌ توانید پس از خرید ریپل، آن را در کیف پول صرافی نگهداری نمایید، ولی این کار از امنیت بالایی برخوردار نمی باشد و اگر قصد دارید مدت زمان زیادی آن را نگهداری کنید، بهتر است کارمزد ۲۰ ریپل را برای ایجاد یک کیف پول ریپل پرداخت کنید و آن را به کیف پول مخصوص و شخصی خود انتقال دهید تا خیالتان از هر بابت راحت باشد.

۱) خرید از صرافی‌ های ایرانی

همانطور که پیش تر هم گفتیم ریپل از بزرگترین رمزارزهاست و ارزش بازار آن بیش از ۲۵ میلیارد دلار است. متعاقبا ارزش معاملات روزانه و نقدینگی این ارز نیز بالاست، لذا برخلاف ارزهای دیجیتال کوچک تر، می ‌توانید از صرافی ‌های داخلی نیز برای خرید و فروش ریپل اقدام نمایید.

در واقع شما می‌ توانید با جستجوی عبارت خرید ریپل در گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر، به تعدادی از صرافی‌ های ایرانی که خدمات خرید و فروش XRP ارائه می ‌دهند، مثل والکس، نوبیتکس و … دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که پیش از خرید از صرافی، از اعتبار آن اطمینان حاصل فرمایید. به منظور بررسی اعتبار یک صرافی، می‌ توانید عواملی مثل رتبه در گوگل، درصد رضایت مشتریان، سابقه فعالیت، حجم تراکنش ‌های روزانه و میزان نقدشوندگی را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید و همچنین برای اطمینان بیشتر، بهتر است از صحت شماره تلفن و آدرس صرافی نیز اطمینان حاصل کنید.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین


این نکته را در نظر داشته باشید که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌ های داخلی، حتما باید در این سایت ‌ها احراز هویت نمایید. این فرایند شامل ارائه مدارک هویتی و اثبات مالکیت بر این مدارک است. احراز هویت برای جلوگیری از پول‌شویی لازم و ضروری است. اگر قصد دارید در صرافی های داخلی مطمئن سرمایه گذاری و ترید کنید، بهتر است فرآیند احراز هویت آن صرافی را به صورت کامل و با حوصله تکمیل کنید تا به بهترین شکل بتوانید از تمامی مزایای آن صرافی بهره مند شوید و خیالتان هم از بابت آن صرافی تا حدود زیادی راحت باشد.

همه چیز درباره ارز دیجیتال ریپل

پس از اتمام مراحل ثبت ‌نام و احراز هویت در صرافی مورد نظر، می ‌توانید ارزهای دیجیتالی را که به وسیله آن صرافی پشتیبانی می ‌شوند را خرید و فروش نمایید و برای این کار، باید حساب خود را با استفاده از کارت بانکی شارژ کنید و در ادامه موجودی ریال خود را با XRP مبادله نمایید. پس از خرید XRP می ‌توانید آن را از حساب صرافی خارج کرده و به کیف پول خود واریز نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید که ذخیره دارایی ‌های دیجیتال در صرافی‌ ها ریسک ‌هایی به همراه خواهد داشت، لذا بهتر است بلافاصله پس از خرید، ارز دیجیتال خود را از صرافی برداشت کرده و به کیف پول خود انتقال دهید.

۲) خرید از صرافی ‌های خارجی با بیت کوین یا تتر

تحت شرایطی که صرافی ‌های داخلی XRP برای فروش نداشته باشند یا حجم مبادلات آن کم باشد، می ‌توانید از این روش برای خرید XRP کمک بگیرید. همچنین چنانچه شما معامله گر طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال باشید، بهتر است از یک صرافی خارجی برای این کار استفاده کنید. برای این کار، ابتدا باید در یک صرافی معتبر مانند بایننس حساب باز فرمایید.

افتتاح حساب در این صرافی ‌ها به احراز هویت احتیاج ندارد، مگر این که حجم مبادلات شما زیاد باشد، به عنوان مثال در صرافی بایننس اگر بخواهید روزانه بیشتر از ۲ واحد بیت کوین برداشت کنید، باید شرایط قوانین KYC را بپذیرید و در این وب ‌سایت احراز هویت کنید. نکته حائز اهمیتی که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که اغلب صرافی‌ های خارجی به‌ دلیل تحریم ‌های بین ‌المللی به کاربران چند کشور از جمله ایران خدمات ارائه نمی ‌کنند.

حتما بخوانید : نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس | آموزش خرید و فروش EOS در ایران


بنابراین برای استفاده از این صرافی‌ ها حتما باید آی ‌پی دستگاه خود را به کشور دیگری تغییر دهید. لازم به ذکر است که علاوه بر تغییر آی ‌پی، چند اقدام احتیاطی دیگر نیز باید انجام گردد. پس از ثبت ‌نام در یک صرافی معتبر بین ‌المللی و رعایت اصول امنیتی، می ‌توانید تمامی ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر و سایر آلت کوین ها را که از صرافی داخلی خریداری کرده ‌اید، به حساب صرافی بین ‌المللی واریز کرده و شروع به خرید و فروش فرمایید.

نکته جالب این صرافی‌ ها اینجاست که آن ها از بازارهای مختلفی برخوردار هستند. در واقع چنانچه ورودی شما بیت کوین است، باید از بازار بیت کوین برای خرید XRP یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید و اگر ورودی تتر است، باید از بازار تتر استفاده کنید. نحوه معامله و نگهداری ارزهای دیجیتال برای رمزارزهای مختلف در مقاله نگهداری ارز در صرافی بایننس به تفصیل توضیح داده شده است.

بهترین کیف پول‌ های ریپل

برخلاف دیگر ارزهای مطرح بازار ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم، تعداد کیف پول‌ هایی که از ریپل پشتیبانی می‌ کنند زیاد نیست، اما با این وجود چند کیف پول برای ذخیره ‌سازی ریپل در پلتفرم‌ های مختلف وجود دارد که می ‌توانید برای آشنایی مفصل با این کیف پول ‌ها، مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید. ولی در ادامه و قبل از اینکه با نحوه خرید ریپل آشنا شوید، چند مورد از این کیف پول‌ ها به اختصار معرفی خواهند شد؛

  1. ترزور مدل تی : اولین نسخه از کیف پول‌ های ترزور که ترزور وان نامیده می‌ شود، از ریپل پشتیبانی نمی ‌کند، ولی با ورود ترزور مدل تی به بازار، ریپل نیز به ارزهای دیجیتال پشتیبانی ‌شده به وسیله این کیف پول اضافه شد.
  2. لجر نانو اس و لجر نانو ایکس : این دو کیف پول از محصولات شرکت فرانسوی لجر هستند و از بهترین کیف پول ‌های سخت ‌افزاری موجود در بازار ارزهای دیجیتال هستند. لجر نانو اس در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و قیمت کم تری دارد، ولی لجر نانو ایکس جدیدتر است و قابلیت ‌ها و امکانات بیشتری دارد. به خاطر داشته باشید که ذخیره ‌سازی سرد ارزهای دیجیتال در کیف پول ‌های سخت ‌افزاری، از امن‌ ترین روش ‌ها برای حفظ دارایی ‌های دیجیتال است.
  3. کیف پول توست : توست یک کیف پول متن‌ باز و کاربرپسند است که از امنیت بالایی نیز برخوردار است. کیف پول توست کنترل کلیدهای خصوصی را کاملا در اختیار کاربر قرار داده است و از تمام پلتفرم‌ های موبایلی و دسکتاپ پشتیبانی می ‌نماید.
  4. تراست : تراست والت یک کیف پول چندارزی وابسته به صرافی ارز دیجیتال بایننس است. این کیف پول که برای پلتفرم‌های موبایلی اندروید و iOS طراحی شده است، رابط کاربری بسیار جذابی دارد و گزینه مناسبی برای ذخیره ریپل می باشد.
  5. اکسودوس : کیف پول اکسودوس یکی از پرطرفدار ترین کیف پول ‌های دیجیتالی به حساب می آید که برای تمام پلتفرم‌ های موبایلی و دسکتاپ در دسترس است. این کیف پول برای افراد کم‌تجربه که اخیرا وارد فضای ارزهای دیجیتال شده‌اند، گزینه مناسبی به حساب می آید.
  6. اتمیک : کیف پول اتمیک یک کیف پول چندارزی می باشد که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از برترین ویژگی‌ های اتمیک، Atomic Swaps است که امکان مبادله ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است، بدون این که کاربر به انتقال دارایی‌ های خود به صرافی احتیاجی پیدا کند.

نکته مهم : برخلاف ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم، استفاده از کیف پول‌های ریپل رایگان نیست و کاربران ملزم هستند برای داشتن هر آدرس ریپل، ۲۰ توکن XRP پرداخت کنند. بنابراین در انتخاب کیف پول دقت کنید تا مجبور به دو یا چند بار پرداخت کردن این مبلغ نباشید.

آیا خرید ریپل سوددهی خواهد داشت؟

در سال ۲۰۲۰ ریپل یک روش سرمایه‌ گذاری عالی به حساب می آمد، به خاطر این که مزایا و کاربردهای مثبت زیادی داشت که آن را به فرصتی کم ‌نظیر برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرد. حتی اگر یک سرمایه ‌گذار، طرفدار ارزهای دیجیتال نباشد باز هم امکان دارد که بخواهد برای سود بیشتر مقداری رمز ارز خریداری کند. با این که بیت کوین پیشروی دنیای ارزهای دیجیتال است ولی باز هم این ارز دیجیتال عیب و نقص ‌های مختص به خودش را دارد.

به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال جایگزینی برای آن می ‌گردند. ریپل یکی از این ارزهای دیجیتال پرطرفدار و موفق است که اخیرا بسیاری از سرمایه‌ گذاران به آن علاقه‌ مند شده ‌اند. دلایل بسیاری وجود دارد که ریپل را تبدیل به یک ارز دیجیتال سودآور می‌ کند. با این که این ارز دیجیتال از زمان پیدایش خود در سال ۲۰۱۲ افزایش قیمت چشمگیری نداشته است ولی این می ‌تواند به معنای ثبات قیمت آن باشد که از نظر بعضی از افراد، ویژگی مثبتی به حساب می آید. برخلاف بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، ریپل برای فعالیت خود نیازی به الگوی اثبات کار ندارد، لذا عملکرد آن در پردازش‌ تراکنش‌ها دچار اختلال نمی شود.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین + راهنمای گام به گام رایگان


در عوض این ارز دیجیتال از دفتر کل توزیع‌ شده استفاده می ‌کند که همین موضوع باعث می ‌شود، زمان انجام تراکنش‌ ها ثابت بماند و نسبت به بیت کوین مشکلات کم تری ایجاد گردد. از دیگر دلایل اصلی سودآوری بالای ریپل این است که تعداد زیادی از بانک ‌ها از آن استفاده می نمایند. در حقیقت ریپل تنها یک ارز دیجیتال نیست بلکه نوعی پروتکل معاملاتی محسوب می شود که کار انتقال وجوه را برای سیستم بانکداری راحت می ‌کند. تمام این‌ ها بدین معنی است که ریپل در دنیای واقعی نیز کاربرد دارد. در آخر، برخلاف بیت کوین که رشد قیمت زیادی داشته است، ریپل را می ‌توان با چند دلار و حتی چند پنی خرید.

با این وجود رشد قیمت ریپل هرچند آهسته است ولی طی یک دهه‌ آتی ادامه‌دار خواهد بود. این ارز دیجیتال پتانسیل بازدهی بسیار خوبی دارد و همین موضوع آن را تبدیل به روش خوبی برای سرمایه‌ گذاری کرده است. به عنوان مثال چنانچه رشد قیمت ریپل کند باشد و ارزش آن سالانه به اندازه‌ ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند، این یعنی ارزش سبد سرمایه گذاری شما هر ساله دو برابر خواهد شد. بنابراین چنانچه به دنبال سرمایه‌ گذاری با بودجه‌ کم و بازدهی بالا هستید، سرمایه‌ گذاری روی ریپل مطمئنا می تواند برای شما بسیار سودآور باشد.

تفاوت های ریپل و بیت کوین

  • کارمزد های کم، سرعت و مقیاس پذیری ریپل سرآمد است و همیشه با بیت کوین مقایسه می شود.
  • بیت کوین افراد را از بانک بی نیاز می کند، اما ریپل قصد ندارد که افراد از بانک ها بی نیاز باشند، بلکه تنها سعی دارد تا معاملات را تسهیل کند.
  • ریپل دارای یک شرکت متمرکز است و دلیل اصلی بسیاری از منتقدان آن برای توجیه غیرمتمرکز بودن آن است و این در حالی است که بیت کوین مبتنی بر بلاک چین می باشد.
  • ریپل یک شبکه پرداخت به حساب می آید که رقیب جدی سوئیفت است و ارز آن را می توان سهامی مورد معامله قرار داد. قابلیت ها و اهداف این دو با هم بسیار متفاوت هستند. بیت کوین در پی تبدیل شدن به ارز رسمی جهانی است و در پی این است که در پرداخت های آنلاین به کار رود، ولی ریپل همچین قصدی ندارد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

بهترین روش برای خریدن XRP در ایران، خرید از صرافی‌ های ایرانی با پرداخت از کارت بانکی است. البته روش دیگر، خرید بیت کوین یا تتر از صرافی‌ های داخلی و مبادله آن با ریپل در صرافی ‌های بین ‌المللی می باشد که کمی دردسر دارد ولی ارزش دارد.

جالب است بدانید که امکان استخراج ریپل را ندارید و در مجموع ۱۰۰ میلیارد توکن XRP وجود دارد که تمام آن‌ ها از پیش استخراج شده اند.

یکی از سیاست های ریپل برای جلوگیری از اسپم و ایجاد کیف پول‌ های زیاد و خالی از دارایی به وسیله کاربران، دریافت ۲۰ ریپل به عنوان کارمزد ایجاد کیف پول ریپل است که دیگر به شما برگردانده نخواهد شد.

در نظر داشته باشید که بر خلاف ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم که به منظور ارسال و دریافت آن ها فقط نیازمند آدرس عمومی کیف پول هستید، برای ارسال و دریافت XRP در صرافی، علاوه بر آدرس باید عبارتی به نام تگ را نیز وارد نمایید.

همان طور که قول داده بودیم، روش خرید ارز دیجیتال ریپل را به صورت کامل به شما عزیزان توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید روش خرید ارز دیجیتال ترون چگونه است، می توانید مطلب مورد نظر را مطالعه نمایید.

اگر هر گونه سوال یا ابهامی درباره روش خرید ارز دیجیتال ریپل داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما بپرسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند.

برای دوستانتان بفرستید: