برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس | آموزش خرید و فروش EOS در ایران

با افزایش چشم گیر محبوبیت ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، بایننس کوین، ایاس و … در حال حاضر شاهد هجوم سرمایه گذاران و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال در این بازار هستیم. نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس هم مثل سایر ارزهای دیجیتال معروف، برای گروه بزرگی از سرمایه گذاران و افراد ابهاماتی را به همراه دارد که در این مطلب قصد داریم به صورت رایگان و به زبان ساده در مورد نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس در ایران صحبت کنیم. آموزش خرید و فروش ارز EOS در ایران قطعا شما را راهنمایی می کند تا بتوانید همه چیز درباره ارز دیجیتال ایاس را بدانید و در بهترین زمان ممکن برای خرید ارز دیجیتال ایاس اقدام کنید. ارز دیجیتال ایاس از آن دسته از رمزارزهایی است که همه آینده بسیار خوبی را برای آن متصور هستند، پس اگر شما هم قصد دارید نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس را یاد بگیرید، این مقاله بهترین راهنمایی را به شما می کند.

نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس

ارز دیجیتال ایاس یا همان EOS نوعی سیستم عامل =مبتنی بر بلاک چین برای توسعه نرم افزارهای غیر متمرکز به حساب می آید که از لحاظ عملکرد شباهت های بسیاری با ارز دیجیتال اتریوم دارد. ایاس برای شبکه‌ های عمومی یا خصوصی بلاک‌ چین ساخته شده و با توجه به احتیاجات تجاری متفاوت قابلیت تنظیم را دارد. همین طور پردازش معاملات و تراکنش ‌ها با سرعت کاملا بالا در آن صورت می پذیرد.

این سرعت ‌بالا به علت سیستم ایاس است که با ایجاد ساختار هر بلوک در چرخه‌ های پیاپی تاخیر را به کم ‌ترین حالت ممکن خواهد رساند. دو قابلیت حائز اهمیت ایاس که موجب شد در مدت ‌زمان کم حضور آن، جلب ‌توجه بسیاری کند، ادعای انجام میلیون‌ ها تراکنش در ثانیه و حذف کارمزدهای تراکنش می باشد. در واقع می بایست چنین گفت که مهم ترین ایده تولید ایاس ایجاد یک پلتفرم نرم ‌افزاری غیرمتمرکز با کاربرد ساده و مقیاس‌ پذیری انبوه برای کاربران بوده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که پروتکل در نظر گرفته ‌شده برای ایاس از ویژگی ‌هایی بسیار مشابه با رایانه ‌های واقعی مثل CPU، رم، GPU برای پردازش و دیسک برای ذخیره‌ سازی اطلاعات برخوردار می باشد. همچنین از منابع محاسباتی نیز برخوردار است که قدرت پردازش را به‌ طور مساوی بین دارندگان توکن ها توزیع می ‌نماید. به منظور ذخیره توکن ‌های EOS، می ‌توانید از کیف پول ‌های رسمی اتریوم مثل مای ‌اتر ولت و متامسک بهره ببرید.

البته کیف پول‌های دیگری مثل اکسودوس، ایدو و صرافی ‌ها هم از این توکن ‌ها پشتیبانی به عمل می آورد، ولی سایت رسمی ایاس این طور توصیه کرده است که برای به روز‌رسانی های بعدی از کیف پول های رسمی اتریوم استفاده نمایید. به منظور خرید توکن ‌های EOS می توانید از اکثر صرافی های خارجی و داخلی که وجود دارند استفاده نمایید، ولی به شکل کلی کاربران ایرانی به دو روش می توانند برای خرید EOS اقدام نمایند؛ اولی خرید مستقیم با ارزهای سنتی مثل ریال یا دلار است و دیگری تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به ارز دیجیتال EOS که در بخش بعدی کامل آن را توضیح داده ایم؛

خرید ارز دیجیتال EOS با ریال یا دلار

خرید EOS با ریال : نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس به صورت مستقیم با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی انجام می شود. بیشتر سایت های داخلی امروزه تنها بیت کوین یا در برخی موارد اتریوم به فروش می رسانند. در واقع تنها تعداد کمی از سایت های ایرانی هستند که ارز EOS را به سبد ارزهایی که پشتیبانی می کنند اضافه کرده اند که بیشتر مواقع هم موجودی این سایت ها صفر است. شما می ‌توانید در این سایت ها در صورت وجود توجه کنید که حتما از اعتبار یک سایت یا فرد برای خرید ارزهای دیجیتال اطمینان به دست آورید.

خرید EOS با دلار : نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس به صورت مستقیم با دلار یک روش متداول در کل دنیا محسوب می شود، ولی این روش برای استفاده کاربران ایرانی خیلی مناسب نمی باشد، چرا که برای خرید ارزهای دیجیتال با دلار به حساب های بین المللی مثل مستر یا ویزا کارت نیاز خواهید داشت و به دلیل تحریم های موجود، برای افراد ساکن ایران، خرید مستقیم با دلار نیاز به واسطه های زیادی دارد که در نهایت موجب افزایش هزینه تمام شده می ‌شود به علاوه مشکل ثبت نام کاربران ایرانی در سایت های معتبر خارجی هم وجود دارد. در نظر داشته باشید که به منظور خرید مستقیم EOS با دلار می‌ت وانید از سایت های YoBit، Kraken و Bitstamp اقدام نمایید.

تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به EOS : مرسوم ترین شیوه خرید EOS و یا دیگر ارزهای دیجیتال به خصوص برای کاربران ایرانی این روش است که در آن شما باید از سایت های ایرانی یا سایت معتبر LocalBitcoins.com، ‌با استفاده از ریال اقدام به خرید بیت کوین یا اتریوم نمایید و در گام بعدی این بیت کوین یا اتریوم را به صرافی های معتبر انتقال داده و آن را به رمزارز EOS تبدیل نمایید.

تفاوت های عمده اتریوم و ایاس

ایاس و اتریوم دو مورد از پرکاربردترین پروژه های بلاکچین به حساب می آیند و این در حالی است که اتریوم قصد دارد محاسبات جهانی را غیر متمرکز کند، هدف EOS اجرای سریع برنامه های غیر متمرکز و یا همان DApp ها می باشد. البته برای دستیابی به این اهداف، هر پروتکل الگوریتم های متفاوتی را مورد استفاده قرار می دهند. این را هم باید در نظر داشت که اتریوم توجه زیادی به تمرکز زدایی بر روی هسته خود دارد و این در حالی است که ارز دیجیتال ایاس با حذف ویژگی های غیر متمرکز به سرعت آن اضافه می کند.

حتما بخوانید : کیف پول کاغذی ارز دیجیتال + استفاده از کیف پول کاغذی بیت کوین


با توجه به هدف، هر کدام از این پروژه ها موافقان و مخالفان خود را در سراسر دنیا دارند. به صورت کلی با مقایسه این دو سیستم عامل، EOS امکان دارد جایگزین Ethereum به عنوان سیستم عامل قرارداد هوشمند شود. ارز دیجیتال EOS بسیاری از مسائل Ethereum مثل کارمزدهای معامله و مقیاس پذیری را بهبود بخشیده است ولی به علت متمرکز بودن مدل، بحث برانگیز است. چنانچه اتریوم بتواند الگوریتم اثبات سهام را به اجرا درآورد، EOS امکان دارد نتواند این روند را ادامه دهد، ولی با این وجود چنانچه غول بلاکچین اتریوم نتواند هزینه های معامله را کم کند، EOS می تواند از اتریوم به عنوان یک سیستم عامل غیر متمرکز گوی سبقت را برباید.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال ایاس

  1. عرضه و تقاضا : عرضه و تقاضا اصلی ترین عاملی است که باید در زمان پیش بینی قیمت هر نوع دارایی به آن توجه کافی را داشت. به عنوان مثال زمانی که تعداد افرادی که قصد خرید EOS را دارند از تعداد فروشندگان بیشتر باشد، بدین معنی خواهد بود که تقاضا بیشتر از میزان عرضه است که البته این موجب افزایش قیمت ایاس خواهد شد. وقتی تعداد افرادی که قصد دارند این ارز را به فروش برسانند، بیشتر از افرادی است که قصد خرید این ارز را دارند، قضیه برعکس خواهد شد و قیمت ارز EOS با افت روبرو خواهد شد.
  2. نقض امنیت : در دنیای رمزارزها، زمانی که دارایی ها مطبوعات بدی در رسانه ها یا شبکه های اجتماعی دریافت می کنند، می تواند به سرعت اعتماد سرمایه گذار را از بین ببرد و موجب شود بسیاری از افراد فروش دارایی های خود را در دستور کار خود قرار دهند و این امر موجب خواهد شد تا میزان عرضه از تقاضا سبقت بگیرد و موجبات افت قیمت ارز فراهم شود.
  3. محبوبیت DApp ها : تقاضا برای برنامه های غیر متمرکز و یا همان DApp ها همواره در حال افزایش است، چرا که کاربران می خواهند پروسه های گوناگون مالی خود را به دور از حوزه مشاغل بزرگ انجام دهند. از آنجا که سیستم عامل EOS.IO از توسعه DApp ها پشتیبانی می کند، در موقعیت ایده آل برای استفاده از تقاضا قرار دارد. با ادامه رشد تقاضا، قیمت EOS نیز می تواند روند افزایشی مناسبی را به خود بگیرد.

صرافی های معتبر برای تبدیل بیت کوین و اتریوم به ایاس

صرافی Binance : صرافی بایننس روش بسیار مناسبی برای خرید EOS است. صرافی بایننس به این دلیل که در چین قرار دارد، احتمال تحریم و بلوکه شدن پول ها در آن بسیار کم است. البته باید در نظر داشته باشید که این سایت برای کاربران ایرانی هم قابل استفاده است ولی باید جوانب احتیاط را در استفاده از آن رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید. این صرافی در کنار این که می تواند به عنوان کیف پول، سرمایه های ما را ذخیره کند، همچنین می توانیم با خرید و یا شارژ کردن بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، برای خرید EOS نیز اقدام کنیم، ولی توصیه می شود تا ارزهای خود را به یک کیف پول امن دیگر منتقل کنید مگر این که در کوتاه مدت قصد فروش ارز مورد نظر را داشته باشید که کارمزد بلاکچین و کیف پول و صرافی ها موجب می شود انتقال ارز به کیف پولی امن، کمی از ارزش دارایی های ما را کاهش دهد.

صرافی چنجلی یا همان Changelly : این سایت Changelly در حقیقت یک صرافی نیست، بلکه یک پلتفرم تبادل سریع برای رمزارزهاست که با بهترین کارمزد تبادل رمز ارزها را در بازار ارائه می دهد. این ربات با پلتفرم هایی در زمینه رمزارزها مثل پولونیکس و بیترکس هماهنگی دارد. این ربات در کم ترین زمان درخواست های خرید و فروش را در این پلتفرم ثبت و در ادامه بهترین قیمت حال حاظر که در صفحه اصلی به نمایش در آمده را انتخاب کرده و به کاربران نشان می دهد. جالب است بدانید که در چنجلی می توان بیش از ۳۵ ارز دیجیتال مختلف را با سرعت بسیار بالا مورد معامله قرار داد.

صرافی ShapeShift : یکی دیگر از راحت ترین روش های تبدیل رمزارزهای گوناگون، سایت شیپ شیفت است. این پلتفرم یک محیط کاربری ساده دارد و هرکس می تواند به سادگی ارز خود را در آن تبدیل نماید. این را در نظر داشته باشید که این سیستم ارز شما را ذخیره نخواهد کرد، لذا دیگر نگران بلوکه شدن حساب و دارایی هایتان نخواهید بود. نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص این پلتفرم آنلاین، امنیت بالایی آن است که می تواند خیال سرمایه گذاران و معامله گران را تا حدود زیادی از بابت حفظ سرمایه شان آسوده کند.

صرافی Hitbtc : این پلتفرم نیز مثل بایننس تز  محیظی خوب برای خرید و فروش EOS و سای ارزهای دیجیتال برخوردار است. ریسک بلوکه شدن در این صرافی کم نیست، لذا سریعا پس از خرید دارایی خود را به یک کیف پول امن انتقال دهید تا ریسک هر گونه اشکال در حساب کاربری و سرمایه خود را کاهش دهید.

آیا ارز دیجیتال EOS قابل استخراج است؟

در حال حاضر ارزهای دیجیتال محبوبیت بسیار بالایی در بازار سرمایه گذاری دارند. به منظور کسب این رمزارزها یکی از روش ها، معامله آن ها و دیگری استخراج آن هاست. تعداد محدودی از این رمز ارزها هستند که امروزه قابلیت استخراج را دارند. به منظور استخراج ارزهای دیجیتال شما به یک دستگاه با قدرت پردازش بالا احتیاج خواهید داشت و همچنین برق مصرفی که استفاده می کنید، باید از قدرت بالایی برخوردار باشد و استفاده از برق خانگی برای ماین ارزهای دیجیتال مناسب نخواهد بود.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین


ایاس از الگوریتم اثبات سهام و یا همان Pos استفاده می نماید که برای استخراج ارز دیجیتال شما نیازمند آن هستید که ارز مورد نظر مبتنی بر الگوریتم Pow باشد. به بیانی دیگر در الگوریتم اثبات سهام و یا همان Pos بلاک ها ساخته می شوند اما در الگوریتم Pow این بلاک ها به وسیله ماینرها قابلیت استخراج را خواهند داشت. با توجه به این که این ارز دیجیتال قابلیت استخراج را ندارد و این رمز ارز یک توکن ERC-20 به حساب می آید، شما می توانید اتریوم را استخراج کرده و در ادامه اتریوم خود را از طریق سیستم تبادل Binance به EOS تبدیل نمایید. در حقیقت شما می توانید هر کوین را استخراج کنید و آن را به اتریوم یا بیت کوین و سپس به EOS تبدیل کنید. شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر مقداری EOS را در کیف پول مورد نظر خود ذخیره نمایید؛

  1. نرم افزار استخراج را بارگیری کنید و آن را بر روی استخر استخراج مورد نظر خود تنظیم نمایید.
  2. اتریوم را استخراج نمایید.
  3. اتریوم را به صرافی بایننس و یا سایر صرافی های خارجی و داخلی که امکان تبدیل ارزهای دیجیتال را دارند، ارسال نمایید.
  4. ارز دیجیتال اتریوم خود را به ایاس تبدیل فرمایید.
  5. در انتها و بعد این که موفق به استخراج شدید، ارز خود را در کیف پولی که این رمز ارز را پشتیبانی می کند، ذخیره کنید.

آینده ارز دیجیتال ایاس

در سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۱، بازار رمز ارزها رشد بسیاری را به خود دید. تقریبا هر دارایی به بالاترین حد خود و یا همان ATH خود رسید، به این دلیل که ارزهای دیجیتال جدید موجب افزایش مبادلات و سرمایه گذاری شد. ارزش بیت کوین به ۲۰ هزار دلار رسید و قیمت Ripple XRP 36.000 رشد کرد. ارز دیجیتال EOS با جمع آوری بیش از ۴ میلیارد دلار در زمان ارائه ICO رکورد زد. مثل دیگر دارایی های که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد، رمز ارز ایاس هم یک ارز نسل سوم هست. این بدین معنی است که بنیان گذاران آن قادر بوده اند از اشتباهات ارزهای دیجیتال اولیه مثل بیت کوین، لایت کوین و اتریوم درس بگیرند. برای مثال، در حالی که اتریوم تنها امکان ۱۵ معامله در ثانیه را فراهم می کند، EOS می تواند هزاران پرداخت را همزمان مورد پردازش قرار دهد و این ویژگی می تواند در آینده این ارز بسیار حائز اهمیت و کلیدی باشد.

خرید و فروش ایاس

این افزایش کارایی و مقیاس پذیری بدین معنی است که EOS از یک گروه سرمایه گذاری اختصاصی برخوردار است ولی قیمت EOS طی چند سال آینده به چه صورتی تغییر خواهد کرد؟ چنانچه بر این باورید که EOS یک سرمایه گذاری مناسب برای سال های آتی است، به منظور کشف برخی از پیش بینی های قیمت EOS در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ ادامه مطلب را بخوانید. بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ سایت  DigitalCoinPrice پیش بینی کرده است که قیمت EOS با افزایش قیمت قابل توجهی برخوردار خواهد بود. قیمت متوسط آن در طول سال ۲۰۲۲ ، ۷٫۸۸ دلار خواهد بود که بسیار خوش بینانه است با جلوتر رفتن در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵، پیش از ادامه صعود به ۱۱٫۸۹ دلار، می توانیم شاهد سقوط قیمت در سال ۲۰۲۴ باشیم.

حتما بخوانید : خرید ارز پولکادات | ارز دیجیتال دات (dot) چیست؟


این رقم در حدود ۵ برابر قیمت فعلی خود، نرخ امیدوار کننده ای برای رشد هر سرمایه گذار دارای EOS در کارنامه خود است. در طی ۵ سال، Coinliker بر این باور است که ارز دیجیتالی ایاس می تواند قیمت های سرسام آور ۱۷۵٫۹۸ دلار را نیز کسب کند! بر اساس گفته Nomics، این نرخ رشد فوق العاده استقبال خواهد شد. امکان دارد بیش از حد خوش بینانه به نظر برسد، ولی Coinliker در وب سایت خود ادعا کرده است که پیش بینی آن چنان خوش بینانه نیست که بسیاری از سرمایه گذاران تصور می کنند. این پلتفرم تکامل فناوری EOS و افزایش استفاده از این ارز دیجیتال را به عنوان دو عامل اصلی برای رشد این ارز در ۵ سال آینده به حساب آورده اند.

مزایا و معایب ایاس

مزایا

  • سرعت پردازش بالا
  • رایگان بودن تراکنش ها
  • استفاده از الگوریتم گواهی اثبات سهم محول شده
  • پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز
  • طبق میزان توکنی که دارید، مالکیت شبکه ایاس را هم در اختیار دارید و به معادل همان مقدار دسترسی به پهنای باند شبکه دارید.
  • کار با آن برای توسعه دهندگان بسیار راحت است و به راحتی توسعه دهندگان می‌توانند برنامه ‌های غیرمتمرکز را کنار یکدیگر قرار دهند.

معایب

  • پروژه ایاس به دلیل این که بدون ارائه یک نمونه اولیه از شبکه اصلی EOS مبلغ یک میلیارد دلار از طریق عرضه اولیه سکه خود جمع آوری کرد، با انتقادات شدیدی روبرو شد.
  • رقبای متعدد ایاس؛ هنوز مشخص نیست که نتیجه رقابت اتریوم و ایاس چه خواهد بود. علاوه بر اتریوم، EOS باید با بلاک چین های دیگر از جمله Tron، Neo، Rchain رقابت کند و به این منظور که میدان را به رقبا نبازد، همیشه می بایست در حال توسعه و بهبود پلتفرم خود باشد.
  • نگرانی ها در مورد تمرکز شبکه ایاس؛ مکانیزم حاکمیت ایاس چنان طراحی شده است كه در هر زمان معین تنها ۲۱ تولیدكننده بلوک داشته باشد و عملکرد كلی شبکه به رای سهامداران وابسته است.

مزایای ایاس به نسبت بیت کوین چیست؟

بیشترین توان بیت‌ کوین برای تایید تراکنش ‌ها، تعداد ۸ تراکنش بر ثانیه است و این آمار برای اتریوم ۲۰ تراکنش می باشد و این در حالی است که ایاس مدعی است که با استفاده از مکانیسم توافق اثبات سهام قادر به تائید میلیون ‌ها تراکنش در ثانیه می باشد!

مناسب ترین کیف پول برای نگهداری ایاس کدام است؟

کیف پول ‌های اتمیک، Infinito ،lumi wallet و کیف پول سخت ‌افزاری لجر گزینه ‌های عالی برای نگه ‌داری ارز دیجیتال ایاس به حساب می آیند.

در پایان امیدوارم نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایاس را یاد گرفته باشید.

اگرهم دوست دارید بدانید شرایط نگهداری ارز در صرافی بایننس چگونه است می توانید این راهنما را مطالعه نمایید.

چنانچه سوالی راجب ارز دیجیتال ایاس داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما بپرسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: