برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند؟

با افزایش تقاضا برای خرید و سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین روی آوردن شرکت ها و دولت های بزرگ به رمزارزها در کنار افزایش مقبولیت بازار کریپتو در دنیا، شاهد افزایش عرضه رمزارزهای جدید و اضافه شدن ارزهای دیجیتال جدید و آینده دار به این بازار هستیم که با توجه به پتانسیل رشدی که این بازار در آینده دارد، شناخت جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار می تواند فرصت های سرمایه گذاری بسیاری را در اختیار ما قرار دهد. جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار رمزارزهایی هستند که توسط یک تیم توسعه دهنده مناسب و با یک استراتژی خوب و آینده دار در حوزه بلاکچین ظهور پیدا کرده اند و همچنین مواردی مثل ارزش بازار رمزارز، پوشش دادن معاملات در صرافی های معتبر و همچنین اضافه شدن آن ارز به رمزارزهای مورد پشتیبانی کیف پول های دیجیتالی نیز میتواند در آینده و روند سودآوری آن ارز نقش تعیین کننده ای را ایفا کنند. حال اینکه جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند و چطور آن ها را شناسایی کنیم را در ادامه این مطلب بیشتر توضیح داده ایم.

جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار

چنانچه اخیرا به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده اید و یا تصمیم دارید بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، مطمئنا با تعداد بسیاری ارز مواجه شده اید و نمی دانید کدام را باید برای خرید انتخاب کنید! حتی امکان دارد به دنبال رمزارزهای جدید و ارزان قیمت باشید که آینده خوبی به همراه دارد. قصد داریم در ادامه نکاتی را به شما بگوییم که به شما در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای خرید کمک می کند.

چنانچه به بازار رفته باشید و تصمیم به خرید یک لپ تاپ بگیرید، مطمئنا افرادی که قصد دارند به شما در خرید یک لپ تاپ کمک کنند دو سوال مهم را از شما خواهند پرسید. اول این که چه میزان پول در دارید و پس این که شما از خرید لپ تاپ چه هدفی دارید و قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید. این ها سوالاتی هستند که باید در زمان انتخاب یک ارز دیجیتال حتما از خودتان بپرسید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


زمانی که قصد دارید یک ارز دیجیتال را خریداری کنید، نخستین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که این ارز را به چه قصدی نیاز دارید؟ آیا قصد دارید پول خود را سرمایه گذاری کنید و با خرید و فروش میزان سرمایه خود را افزایش دهید و یا تنها قصد دارید یک ارز دیجیتال را بخرید و نگهداری نمایید تا از پایین آمدن ارزش ارز کاغذی خود جلوگیری کنید.

می توان گفت این اصلی ترین سوالی است که باید در زمان انتخاب یک ارز دیجیتال از خودتان بپرسید. چنانچه می خواهید ارز دیجیتال خود را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، بودجه نیز بسیار حائز اهمیت است، چرا که سرمایه گذاری ریسک های مربوط به خود را دارد و اگر برای بار اول است که تصمیم دارید همچین کاری انجام دهید بهتر است اندکی با احتیاط پیش بروید و بودجه زیادی را انتخاب نکنید. در ادامه ۱۰ مورد از جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار را معرفی کرده ایم؛

۱) ارز دیجیتال والت چین – WTC

والت چین به زودی تبدیل به پلتفرمی قابل استفاده برای IoT می شود. یکی از آشکارترین موارد استفاده از بلاک چین تامین مدیریت چین ها می باشد و امروزه VeChain از نظر سهم بازار این فضا را در دست دارد ولی در آینده ای نزدیک والت چین بر این فضا تسلط پیدا خواهد کرد. والت چین مسئله نحوه ادغام دارایی های فیزیکی و بلاک چین را به طور خودکار با تراشه های ریزی حل می کند. والت چین از طریق فناوری انحصاری RFID می تواند تراشه های خود را تقریبا در هر چیزی تولید و درج کند. ترکیب سخت افزار و نرم افزار موجب می شود والت چین نسبت به سایر پروژه های بلاکچین دوام بیشتری داشته باشد.

والت چین پیش از ورود به مرحله تولید انبوه، با چند صنعت خاص پیش پا افتاده به عنوان اثبات مفهوم خود فعالیت خود را آغاز کرد. با این وجود آن ها پیش از این در فضای خرده فروشی دستاوردهای گسترده ای از خود نشان داده اند. والت چین تا به امروز پروژه های زنجیره کودک را در عملیات مختلفی مثل مدیریت حمل و نقل و تدارکات برای بندری در چین، کشاورزی هوشمند در چین، پایه گذاری یک شهر هوشمند در کره و … اعلام کرده است. بنابراین چنانچه روزی والت چین با سامسونگ، علی بابا و یا یک صنعت تجاری دیگر شروع به همکاری کرد، خیلی جای تعجب نخواهد داشت. والت چین یکی از طولانی ترین نقشه های راه که تا به حال دیده اید را دارد و اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۰ برای برنامه های اصلی خود کار عملیاتی ندارد. بنابراین از امسال باید منتظر برنامه های شگفت انگیز این ارز دیجیتال برتر باشیم.

۲) ارز دیجیتال ایاس – EOS

ارز دیجیتال ایاس که به عنوان “قاتل بالفطره اتریوم” معرفی شده است، پیشرفت هایی را ارائه می دهد که می تواند اتریوم را به عنوان پلتفرم اصلی قراردادهای هوشمند به چالش بکشد. یکی از مشکلاتی که ایاس توانسته آن را حل کند، مشکلات مقیاس پذیری است که شبکه اتروم هنگام حجم بالای تراکنش ها به خصوص در ICO هایی که محبوبیت بالایی داشتند، درگیر آن می شد. می توان گفت که ایاس یک تفاوت نسبتا عمیق با اتریوم دارد و آن هم طرز استفاده کاربران از شبکه ایاس است. در اتریوم، هر زمان که قصد ایجاد تغییر ارز دیجیتال داشته باشید و یا بخواهید با شبکه تعامل ایجاد کنید، ملزم به پرداخت کارمزد خواهید بود.

حتما بخوانید : نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس | آموزش خرید و فروش EOS در ایران


ولی در ارز دیجیتال برتر ایاس، سازنده DAPP می تواند هزینه ها را بپردازد، بدون این که کاربر پولی بپردازد. آیا حاضر هستید بابت هر پستی که در شبکه های اجتماعی می گذارید، هزینه ای بپردازید؟ البته که نه! علاوه بر این، ایاس امتیازات فنی دیگری هم نسبت به اتریوم دارد مثل گواه اثبات سهام و دیگر تغییرات پروتکل. ایاس دارای قدرت جدی است که تا حدی که می تواند ادعای قاتل اتریوم را اثبات کند. ایاس به وسیله دان لارمیر که در دنیای استارت آپ ها و بلاک چین حرفه ای است ایجاد شده است.

۳) ارز دیجیتال نو کوین – Nav Coin

نو کوین به صورتی طراحی شده است که کاربری ساده ای داشته باشد و تراکنش های آن  نیز به صورت ناشناس باشد. نو کوین در سال ۲۰۱۴ روانه بازار ارزهای دیجیتال باشد و خیلی زود توانست خود را با تغییرات بازار رمزارزها تطبیق دهد، از جمله مهم ترین قابلیت های آن به روز شدن های چندین باره طی این سال هاست. روند رو به رشد این رمز ارز نشان از قدرت تیم سازنده آن است، هدف اصلی این تیم ایجاد یک پلتفرم مطمئن برای انجام تراکنش های مالی با سرعت و ایمنی بالا است. امروزه ارزش بازار آن بیش از ۲۸ میلیون دلار است و آینده خوبی در انتظارش است.

از مهم ترین قابلیت های این ارز دیجیتال می توان به سرعت بالای تراکنش ها اشاره داشت، در این ارز تائیدیه هر بلوک در ۳۰ ثانیه صورت می پذیرد، این میزان برای بیت کوین هر ۱۰ دقیقه است، در مقایسه با ارزهای دیگری مثل مونرو و زد کش نیز این مقدار تعجب برانگیز است، هزینه تراکنش ها نیز در نو کوین پایین است، با این وجود مقدار هزینه برای تراکنش های ناشناس کمی بیشتر میشود، در زمینه مقیاس پذیری این پلتفرم از روش Proof of stake بهره مند است که میزان انرژی مصرفی برای استخراج آن را به شکل چشمگیری کاهش می دهد. همچنین اجتماع نو کوین از تکنولوژی سگ ویت استفاده می کند که در آن اندازه هر بلوک کوچک تر شده و انجام تراکنش های در لحظه امکان پذیر خواهد شد.

۴) ارز دیجیتال آیوتا – IOTA

آیوتا بسیاری از موضوعاتی که بیت کوین و اتریوم در رابطه با مدل های اثبات کار و ثبات اهمیت دارند را دارد و به دنبال ارتقا آن ها با شبکه اعتبارسنجی معاملاتی خود هستند که تحت عنوان Tangle نامیده می شود. در زمان صدور معامله در آیوتا شما در اصل در حال تایید دو معامله قبلی هستید.

حتما بخوانید : آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چطور رقم میخورد؟


این یعنی شما دیگر اعتبار خود را به استخراج کنندگان واگذار نخواهید کرد. همان طور که می دانید این کار نیازمند مقادیر بیهوده ای از قدرت محاسبه و همچنین سهم بزرگی از سکه هایی است که می توانید استخراج نمایید. این منابع مورد نیاز در حقیقت به متمرکز کردن ارزهایی منتهی می شود که بسیاری بر این باورند که در وهله اول، برای ایجاد تمرکز زدایی به وجود آمده اند.

۵) ارز دیجیتال پیویکس – PIVX 

ارز پیویکس نیز یک ارز دیجیتال مبتنی بر حفظ حریم شخصی می باشد که با مدل اثبات سهام فعالیت دارد و یک مدل انشعاب یافته از دش است. هدف این ارز دیجتال استفاده از کیف پول به عنوان بانک شخصی به صورت امن و خصوصی در زندگی روزمره است، برای این که در بازار به سود برسید باید سهام دار باشید یا به صورت مستر نود فعالیت نمایید. این ارز با رشد خوبی در سال های اخیر روبه رو بوده است و آهسته و به مرور در حال پیشرفت است.

بهترین و آینده دار ترین ارز دیجیتال

پیویکس از سال ۲۰۱۶ در بازار ارزهای دیجیتال قابل معامله است و از اهداف اصلی آن را می توان به مواردی مثل؛ زمان انجام معاملات و تایید تراکنش ها، کاهش میزان کارمزد تراکنش و معاملات و بالا بردن امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره کرد. این ارز دیجیتال تا به امروز توانسته است به بیشتر اهدافی که در بدو تاسیس روی آن ها تاکید شده بود دست پیدا کند. به نظر می رسد علیرغم نوساناتی که پشت سر گذاشته است یک رمز ارز موفق در آینده باشد.

۶) ارز دیجیتال تزوس – XTZ

تزوس یک بستر قرارداد هوشمند می باشد که دارای ICO بسیار موفق و بحث برانگیزی است. تزوس سعی دارد تا یک “مشترک المنافع” ارز دیجیتال ایجاد کند تا دارندگان توکن های XTZ بتوانند در پروتکل های جدید رای دهند. به حقیقت پیوستن این امر کاملا کنترل گسترده ای بر آینده تکنولوژی بلاکچین می کند. علاوه بر آن، این امر به پردازش های تزوس امکان می دهد تا به صورت تدریجی زمان انجام فرآیند را تغییر و بهبود ببخشند؛ به جای تغییرات اساسی ای که در زمان حال انجام می شود و این امکان وجود دارد که به ایجاد هارد فورک منجر شود.

حتما بخوانید : آموزش کیف پول تراست والت | همه چیز راجب تراست والت


کاربران با استفاده از تزوس می توانند به جوایزی که برای برنامه نویسانی که مشارکت زیادی در پروژه ها دارند، در نظر گرفته شده است، رای دهند و لذا انگیزه ای برای توسعه این پلتفرم ایجاد نمایند. تزوس در مقایسه با اتریوم تفاوت های فنی ای دارد مانند استفاده از dPoS، توانایی منحصر به فرد بروزرسانی بدون نیاز به فورک و تایید رسمی که به کدها اجازه می دهد به شکل ریاضیاتی اثبات شوند تا از عملکرد صحیح اطمینان حاصل شود. این موضوع به خصوص در مورد محاسبات حساس مفید است، مثل توسعه هسته ای و طراحی هواپیما.

۷) ارز دیجیتال اومیسگو – OMG

یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده در جهان اومیسگو نام دارد که یک پلتفرم پرداخت آزاد و مبادله غیر متمرکز دارد، این رمز ارز به وسیله اتریوم منتشر شده و در واقع یک بلاکچین عمومی دارای منبع باز است. هدف از این ارز دیجیتال ارائه کردن خدمات بانکی با هزینه‌ ای پایین است. امروزه این ارز دیجیتالی از بیشترین سمپلر ۲۰ توکن اتریوم رمزنگاری شده در کل جهان برخوردار است و پروژه آن به وسیله بنیانگذاران اتریوم پشتیبانی می‌ شود.

بر خلاف دیگر پلتفرم های مبادلات غیر متمرکز با این ارز دیجیتال می توان بین چندین بلاک چین تبادل انجام داد. حائز اهمیت ترین امکانات آن کارمزدهای کم، تراکنش های سریع و گزینه های نقدی است. استخراج اومیسگو نیز مثل دیگر ارزهای دیجیتال قابل انجام است و طی آن به کاربر بلاکی داده می شود تا به فروش رسانده و کسب سود کند که البته این فرآیند به سیستم سخت افزاری قوی احتیاج دارد. بهترین کیف پول برای نگهداری اومیسگو نسخه وب خود اومیسگو است ولی صرافی های بسیاری از اومیسگو پشتیبانی می کنند.

۸) ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک – ETC

اتریوم کلاسیک طی عملیات هارد فورک رمز ارز اتریوم در سال ۲۰۱۶ میلادی راه اندازی شد. این فورک نتیجه هک بدنام DOA است که در آن حدود ۵۰ میلیون دلار ارزش اتریوم به علت آنچه که نظارت بر کد نام برده شده، به سرقت رفت!

بلاکچین در راستای بازپرداخت خسارات ناشی از این حمله فورک شد ولی بخش کوچکی از جامعه مایل به بازگشت و تغییر بلاکچین اصلی نبودند. ویتالیک بوتین، بنیانگذار اتریوم و متعاقبا تیم توسعه آن تصمیم گرفتند که با هارد فورک بر روی آنچه که در حال حاضر اتریوم است کار کنند.

۹) ارز دیجیتال ویچین – VET

هدف این سازمان ساختن “اکوسیستم تجاری قابل اعتماد و توزیع شده طبق فناوری بلاکچین قابل گسترش و خود گردان” است. آن ها در واقع می خواهند این کار را با ایجاد یک اکوسیستم کارامد و قابل اعتماد انجام دهند تا به میزان چشم گیری از سیستم های انتقال اطلاعات بیهوده ای که امروزه در حال کار هستند کاسته شود.

حتما بخوانید : کسب درآمد از بیت کوین + راهنمای گام به گام


بعضی از بخش ها و صنایعی که پلتفرم ویچین بر روی آن تمرکز کرده است شامل حذف تقلب در صنعت مد و کالاهای لوکس، دیجیتالی کردن تعمیر و نگهداری در صنعت خودرو و بسیاری دیگر از فرآیندهای زنجیره تامین جهانی است.

۱۰) ارز دیجیتال پولکادات – DOT

پولکادات ارز دیجیتال منحصر به فردی است، به این خاطر که بنیانگذارن آن هدف اصلی خود را ایجاد تعامل و اتصال بین دیگر پلتفرم‌ های بلاکچین می‌ دانند. در جریان خلق این رمزارز که نسل نوین بلاکچین به حساب می آید تلاش شده است که شبکه‌ای از بلاک چین‌های یکپارچه، خلق شود. این طور می‌ گویند پلتفرم بلاک چین‌ ایجاد شد تا مشکلات و موانع دنیای واقعی و فیزیکی را برطرف کند ولی پولکادات آمد تا مشکلات خود بلاک چین را برطرف نماید.

جالب است بدانید که بانیان پولکادات ابتکار به خرج دادند! به نظر می‌ رسد که بازار به این ابتکار بسیاری کاربردی، روی خوش نشان داده است. پولکادات هم هنوز در ابتدای راه است ولی تا به امروز رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. امروزه حجم بازار DOT میلیاردها دلار است که به مرور زمان به آن اضافه می شود. اگر دوست دارید در مورد ارز دیجیتال پولکادات و خرید ارز پولکادات بیشتر بدانید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.


همان طور که در ابتدای مطلب قولش را داده بودیم، ۱۰ مورد از جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار را معرفی کردیم.

همچنین اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید و دوست دارید در مورد ارز دیجیتال pi network چیست و آیا میتوان به آن اعتماد کرد اطلاعات کسب کنید، این مطلب را مطالعه کنید.

از نظر شما بهترین و آینده دار ترین ارز دیجیتال کدام رمزارز است؟

برای دوستانتان بفرستید: