Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ارز دیجیتال pi network چیست و آیا میتوان به آن اعتماد کرد؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال pi network چیست و آیا میتوان به آن اعتماد کرد؟

جنون ارزهای دیجیتال تا اندازه ای بالا گرفته که باعث هجوم آوردن حجم بزرگی از مردم برای سرمایه گذاری در این بازار پررسیک شده است و همین موضوع زمینه مناسب را برای کلاهبرداران و سو استفاده گران فراهم آورده است. البته فعالان بازار رمزارزها می توانند با افزایش آگاهی خود در خصوص انواع ارزهای دیجیتالی که معرفی می شوند، از این موضوع جلوگیری نمایند. ارز دیجیتال pi network اخیرا سروصداهای بسیاری ایجاد کرده است و صحبت های تیم توسعه دهنده آن نیز در این موضوع بی اثر نبوده است. ارز دیجیتال pi network در واقع ارزی است که مردم را دعوت به استخراج می کند، در حالی که هیچ گونه هزینه و فشاری به سیستم های شما برای استخراج وارد نمی شود! حال به دلیل سوالات بی شمار شما عزیزان در خصوص ارز دیجیتال pi network و آینده ارز دیجیتال پای قصد داریم در این مطلب همه چیز را در خصوص این ارز شبه دار مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که میتوان به آن اعتماد کرد یا خیر، پس همراه ما بمانید.

ارز دیجیتال pi network

هم‌ زمان با افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال، تعداد پروژه ­های کلاهبرداری و یا به اصلاح Scam نیز افزایش چشم گیری یافته است. می توان گفت که ارز دیجیتال پای نتورک نیز یکی از همین رمزارزهاست که شواهد زیادی مبنی بر بی ­ارزش بودن آن وجود دارد. در واقع این بدین معنی است که اساس این ارز بر پایه کلاهبرداری بنا شده است. طبق گزارش ­ها، نه تنها پای نتورک، بلکه ۸۰ درصد ICO ها طرح­ های کلاهبرداری هستند. مدتی است که پای نتورک بر سر زبان ‌ها افتاده است و افراد از طریق یک دعوت ‌نامه یکدیگر را به این شبکه دعوت می‌ کنند. پای نتورک ارز دیجیتالی هم با همین عنوان “پای” دارد که برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم، کاربران می ‌توانند با استفاده از گوشی ‌های خود آن را به سادگی و بدون هیچ گونه فشار به سیستم گوشی استخراج کنند!


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در واقع نکته‌ جالب اینجاست که هیچ فشاری هم به CPU گوشی هوشمند قرار نیست وارد شود! در کنار طرفداران بسیاری که این ارز دیجیتال پیدا کرده است، مخالفان پای نتورک نیز کم نیستند. این ارز که اخیرا فعالیت های خود را آغاز کرده است، نرم ‌افزاری به همین نام راه اندازی کرده است که به صورت کامل رایگان است و افراد از همان طریق می‌ توانید پای استخراج نمایید. موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که پای نتورک به وسیله سه تن از دانشجویان دانشگاه استنفورد طراحی شده است، ولی آیا این موضوع این معنی را می دهد که پای نتورک از سندیت و اعتبار کاملی برخوردار است؟ اگر که برای شما سوال است که پروژه ارز دیجیتال پای سندیت دارد و یا کلاه برداری است و باید از آن دوری کرد، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

هدف ارز دیجیتالی پای نتورک چیست؟

بعضی از موافقان پای نتورک بر این باورند که بیت کوین هم در شروع کار خود، آینده‌ مشخصی نداشت و چه‌ب سا پای نتورک هم چنین آینده ای پیدا کند! واقعیت این است که هیچ ‌کس از آینده‌ این ارز خبر ندارد، ولی تا به امروز که این پروژه نتوانسته دفاعیه‌ هایی قوی برای خودش صادر کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که بیت کوین در ابتدا قیمت بسیار پایینی داشت ولی ساختار پروژه آن بسیار محکم بود و مشکلی را در کل دنیا حل می کرد، ولی آیا این پروژه اصلا ساختاری دارد!؟ در هنگام نصب پای نتورک، این برنامه هیچ ‌گونه اطلاعات مالی از کاربر درخواست نخواهد کرد، اما باید بدانید که تمام کلاه ‌برداری‌ ها قرار نیست به‌ صورت مالی رخ دهند. چندین میلیون کاربر تا به امروز این برنامه را نصب کرده‌ اند و اگرچه برای آن هزینه‌ مالی خاصی پرداخت نشده اما باید در نظر داشت که اطلاعات شخصی شما و گوشی همراه‌ تان و چندین میلیون نفر دیگر در دسترس صاحبان این پروژه قرار گرفته است!

در حال حاضر در عصر اطلاعات قرار داریم و نباید این موضوع را فراموش کرد که تمام اتفاقات مهم، از طریق اطلاعات موجود در شبکه رخ می دهند، لذا همان ‌طور که گفتیم، صاحبان این پروژه نتوانسته ‌اند وایت پیپر قدرتمندی ارائه دهند و ارز پای هنوز در هیچ صرافی‌ رمز ارزی قابلیت معامله را ندارد. در دنیای کریپتوکارنسی، هر روزه پروژه‌ های گوناگونی به جهانیان معرفی می شود که تنها تعداد محدودی از آن‌ ها می ‌توانند آینده ‌ای داشته باشند. یک دلیل آن، سند محکم و قابل ‌اعتمادی است که هر ارز ارائه می ‌کند. به منظور بقا در دنیای ارزهای دیجیال، شاید بهترین کار این باشد که پیش از هر اقدامی، با تحلیل و مطالعه‌ کامل، ارز دیجیتال خود را انتخاب و سرمایه روی آن را آغاز کنیم.

نحوه کار ارز دیجیتال pi network چگونه است؟

در وایت پیپر این کوین این طور آمده است که این ارز نخستین ارز دیجیتالی است که امکان استخراج با گوشی را دارد، اما واقعیت امر این است که حتی بیت کوین یا اتریوم را هم می ‌توان با گوشی استخراج کرد، هرچند که در سال ۲۰۲۱ این کار دیگر هیچ سود‌آوری ندارد. همان ‌طور که گفته شد طراحان این ارز دیجیتال سه دانشجوی استنفورد هستند، ولی با این وجود دانشگاه استنفورد هیچ ‌گونه حمایتی از این پروژه نکرده است، لذا در حقیقت در نگاه بسیاری، این افراد تنها از نام دانشگاه خود سود می ‌جویند.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین + راهنمای گام به گام رایگان


توزیع کوین ‌های پای قاعده‌ معلومی ندارد و هر فرد با نصب نرم ‌افزار آن می‌ تواند استخراج کند. در حقیقت افراد بعد از هر ۲۴ ساعت تنها با ورود به برنامه و کلیک بر روی یک دکمه می ‌توانند فرایند ماینینگ خود را ادامه دهند. البته باید در نظر داشت که چنانچه بتوان اسمش را ماینینگ گذاشت. در بالای این نرم ‌افزار عددی وجود دارد که مدام درحال افزایش است. نکته جالب اینجاست که حتی اگر برنامه را از محیط موبایل خود پاک کنید و مجدد نصب کنید، خواهید دید که این عدد باز هم بیشتر شده است.

چرا پای نتورک کلاهبرداری است؟

ادعای کذب : سردمداران این شبکه بر این باورند که استخراج و فرآیند ماینینگ در صورت عدم دسترسی شما به شبکه اینترنت نیز ممکن خواهد بود. توجه داشته باشید که این تئوری به هیچ عنوان قابل پذیرفتن نیست. این تئوری را در کنار ادعای دیگر آن ها بگذارید. آنها مدعی هستند که این فرآیند بدون نیاز به روشن بودن تلفن همراه یا حتی بدون باطری، امکان­پذیر است. ادعای دوم آن ها احتمالا در آینده نه چندان دور امکان­پذیر باشد، ولی ادعای اول آن ها به هیچ عنوان قابل ­قبول نمی باشد.

ارز دیجیتال پای نتورک

دلیل آن هم چندان پیچیده نیست. چنانچه فرض را بر قابل ­استخراج بودن pi network بگذاریم، در آن صورت آن را باید یک کوین تلقی کنیم. زمانی که پای نتورک کوین باشد، مطمئنا نیاز به بلاکچین اختصاصی خود دارد. بلاکچین نیز برای تثبیت تراکنش ­ها و تایید آن ها به اینترنت احتیاج دارد، پس به هیچ وجه امکان استخراج یک کوین بدون اینترنت وجود ندارد. ولی ادعاهای دروغ در این زمینه به همین­جا ختم نمی شود و تیم پای نتورک عنوان کرده است که این ارز نخستین ارز دیجیتالی است که امکان استخراج با گوشی را دارد. فارغ از اینکه چنین کاری غیرمعقول است، پیش­تر از اینها ارز دیجیتال الکترونیوم نیز چنین ادعایی داشته است.

استفاده از شیوه هرمی : یک خبر عالی برای کاربران پای نتورک! علاوه بر استخراج، می­توانید با زیرمجموعه­ گیری پای نتورک بیشتری کسب کنید! این دقیقا همان مژده­ ای است که این ارز به کاربران خود می ­دهد. این شیوه بازاریابی، یک شیوه هرمی است. بازاریابی هرمی نیز، همان­طور که می ‌دانید، کلاهبرداری می باشد.

ابهام در کاربرد : با جست­وجویی در سایت پای نتورک خواهیم فهمید که آن ها هدف از ایجاد چنین ارزی را تسهیل فرآیند استخراج بیان کرده ­اند و این در حالی است که هدف از فرآیند استخراج در هر ارزی، تأمین امنیت شبکه است. به بیان دیگر، ماینینگ قسمتی از مسیر رسیدن به هدف است، نه خود هدف. همچنین هیچ نشان ه­ای که معلوم کند هدف این پروژه چیست وجود ندارد. به اینها کلی­گویی و عدم انتشار جزئیات فنی در وایت پیپر آن را نیز اضافه کنید!

دیدگاه های منفی

  1. امکان سرقت اطلاعات و داده های شما وجود دارد!
  2. رایگان است؛ اعتماد به پروژه های رایگان به صورت کلی خیلی سخت است!
  3. هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه آن وجود ندارد، لذا در حقیقت تاریخ مشخصی برای انجام هر مرحله اعلام نشده است!
  4. برخلاف آنچه ادعا شده است، استخراجی وجود ندارد. تنها دادن پاداش با نرخ محاسبه شده بر اساس تعداد مراجعه است!
  5. امروزه این ارز هیچ ارزشی ندارد و هیچ کس نمی داند در آینده ای نامعلوم آیا این ارز ارزشی دارد یا نه. در حقیقت تنها به یک امید واهی کاربر را جذب می کند!
  6. این پروژه امروزه در حال انجام تبلیغات است و به نظر می آید از این طریق برای خود سود می سازد. یعنی با داشتن کاربران و بازدیدکنندگان زیاد از آن ها به عنوان یک دیتا بیس برای انجام تبلیغات و کسب درآمد استفاده می نماید!

دیدگاه های مثبت

  1. وایت پیپر نشان می دهد که این یک پروژه جاه طلبانه است و آینده خوبی دارد، ولی منتقدان این پروژه، از همین وایت پیپر ایرادات بسیاری گرفته اند.
  2. هیچ پولی برای سرمایه گذاری نیاز ندارد، بنابراین حتی اگر یک طرح کلاهبرداری باشد، ارزش امتحان کردن را دارد، اما با این وجود باید توجه کرد که اطلاعات تلفن همراه شما در معرض سرقت قرار دارند. لذا نمی توان گفت که این کار ارزش امتحان کردن را دارد یا خیر.
  3. با توجه به این که پایگاه داده پای نتورک بیش از ۷٫۵ میلیون کاربر دارد، این طور به نظر می آید یکی از بزرگترین پروژهای مبتنی بر کاربر باشد که مطمئنا ارزش آن را پس از ارائه ارز در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

سوالات متداول


قیمت ارز دیجیتال pi network چقدر است؟

با پایان سال میلادی ۲۰۲۱ پروژه پای نتورک و نه ارز پای چین که ارتباطی به هم ندارند، وارد فاز سوم یعنی تعیین نرخ دلاری و معاملات می شود و در حال حاضر تنها عضوگیری برای این پروژه در دستور کار است و قیمت پای نتورک هنوز مشخص نشده است. لذا این بدین معنی است که ارز یا پروژه پای نتورک هنوز وارد صحنه نشده است، اما اگر بر فرض محال قیمتی هم داشته باشد، قابل اعتنا نخواهد بود.

اعدادی که در اپلیکیشن پای نتورک نشان داده میشود، بیانگر چیست؟

این اعداد صرفا نشان می دهند که شما چه مقدار ارز pi در اختیار دارید و این که آیا واقعا این ارزها استخراج می‌ شوند، جای سوال دارد! به نظر نمی ‌رسد که در واقعیت شما چیزی استخراج کنید. در واقع صرفا اپلیکیشن پای نتورک به شما یک عدد نشان می ‌دهد و می ‌گوید اینقدر استخراج کرده ‌اید و هر بار که به اپلیکیشن سر بزنید یا آن را به دیگران معرفی کنید، فلان قدر بیشتر استخراج می‌ کنید. ولی این که آیا در واقعیت هم اتقافی می ‌افتد، اصلا مشخص نخواهد بود.

نحوه خرید و نگهداری ارز دیجیتال pi network چگونه است؟

ارز دیجیتال pi network تا به امروز عرضه نشده است، لذا هیچ کیف پولی نیز برای نگهداری از آن وجود ندارد. پس خرید پای نتورک یا فروش آن امکان پذیر نمی باشد. این بدین معنی است که به صورت کلی نه می ‌توان پای نتورک خرید کرد و نه می ‌توان آن را از یک کیف پول به دیگری منتقل کرد و حتی میتوان گفت که این ارز اصلا وجود خارجی ندارد که بخواهد در کیف پولی پشتیبانی شود تا بتوان آن را انتقال داد و قیمتی را برای آن در نظر گرفت! صرفا اپلیکیشن پای نتورک به شما می ‌گوید چه مقدار پای استخراج کرده‌ اید!

دلیل احتیاط در مورد این ارز با این وجود که سرمایه ای وارد بازار نمی کنیم، چیست؟

پسیاری سوال می پرسند که چرا باید مراقب پای بود؟ من که سرمایه یا پولی را وارد این بازار نمی‌ کنم. صرفا یک برنامه را بر روی گوشیم نصب می ‌کنم و در روز یک بار به آن سر می ‌زنم! در پاسخ باید گفت که هدف این ارز مشخص نیست. امروزه این ارز به اطلاعات میلیون‌ ها نفر دسترسی دارد و باید گفت که ارزش اطلاعات از پول هم بیشتر است. شما با نصب برنامه پای نتورک، سخت افزار و اطلاعات شخصی خود و دوستانتان را در اختیار این برنامه قرار می‌ دهید. نمی ‌توان پیش بینی کرد که چه هدفی این سایت می ‌تواند داشته باشد پس بهتر است احتیاط کنید و از این اپلیکیشن استفاده نکنید.

امکان استخراج ارز در حالت آفلاین با گوشی امکانپذیر است؟

جالب است بدانید که پای می ‌گوید که وقتیکه گوشی شما به اینترنت متصل نیست، فرایند استخراج ادامه دارد! این کار چگونه امکانپذیر است؟ بلاکچین پای کجاست؟ اصلا همچنین چیزی ممکن نیست. چنانچه ارز pi را می ‌توان استخراج کرد، پس این ارز یک کوین است. بنابراین بلاکچین خودش را دارد و این بلاکچین باید در بستر اینترنت بالا آورده شده باشد تا تمامی افراد در کل جهان به آن دسترسی داشته باشند. حال اگر گوشی همراه شما بخواهد استخراج کند، باید به دفتر کلی که در این بلاکچین قرار دارد اتصال داده شود و این در حالی است که پای می ‌گوید وقتی که به اینترنت متصل نباشید، استخراج همچنان ادامه دارد!! خیلی واضح است که چنین چیزی امکان پذیر نیست.

آیا پای نتورک همانند بیت کوین روزی ارزشمند خواهد شد؟

میتوان گفت مقایسه این پروژه با بیت کوین و دیگر رمزارها با ارزش کنونی، کاملا اشتباه است. ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین پاسخی برای مشکلات موجود در دنیای واقعی هستند. بیت کوین یک نوآوری بوده و در طول سال ‌ها ارزش خود را به اثبات رسانده است. از دید معاملاتی، BitCoin را می‌ توان به عنوان یک سرمایه‌ گذاری به حساب آورد. این سرمایه ‌گذاری در طول ۱۰ سال گذشته همیشه با سود همراه بوده است.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین


تریدرها به سادگی قادرند در هر لحظه از شبانه‌ روز و در کم تر از چند دقیقه، از طریق خدمات صرافی ‌های معتبر داخلی و خارجی ارز دیجیتال نام برده را خریداری کنند و به کیف پول خود اضافه کنند. از طرف دیگر به خاطر به اثبات رسیدن ارزش این رمز ارز، هر لحظه امکان فروش دارایی دیجیتال خود و تبدیل آن به ارز رایج کشور محل زندگی کاربر فراهم است. دنیای ارزهای دیجیتال هنوز در اول راه قرار داشته و پتانسیل بالایی برای رشد دارد، ولی در این بین وجود پروژه‌ هایی مثل پای نتورک، به اعتبار این حوزه خدشه وارد کرده و ماهیت دیگر رمزارزها، که هنوز مخالفان زیادی دارند، را زیر سوال می برد.


نتیجه گیری و کلام آخر

بدون تردید پروژه ­های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال راه اندازی شده اند که تنها به دلیل عدم حمایت کاربران از آن فراموش شده اند، ولی آنچه مهم است تیزبینی کاربران و تلاش برای افزایش آگاهی خود در زمان مواجهه با ارزهای دیجیتال جدید مانند ارز دیجیتال کیو یا pi network است. یکی از ادعاهای توسعه ‌دهنده پای نتورک برای تاکید بر صحت و راستی پروژه، دانلود شدن نرم افزار موبایل آن برای ۳ میلیون مرتبه در گوگل پلی استور است. این را از یاد نبرید همان طور که نباید از نام دانشگاه استنفورد اعتباری برای یک پروژه، ایده یا طرح در نظر گرفت، قرارگیری یک اپلیکیشن در فروشگاه نرم افزاری گوگل نیز به معنی معتبر بودن آن نیست. گوگل نرم ‌افزارهای مخرب و بدافزارها را به دفعات، به اشتباه، در گوگل پلی استور قرار داده و مدت‌ها بعد آن‌ها را حذف کرده است.

چنانچه یک اپلیکیشن بتواند اعمال خبیث توسعه ‌دهنده‌ خود را به خوبی پشت پرده نگه دارد، به وسیله گوگل شناسایی نشده و همچنان برای دانلود باقی می ماند. حائز اهمیت ترین دلیل بالا بودن تعداد دفعات بالای دانلود نرم ‌افزار پای نتورک، دریافت پاداش با لینک و شناسه دعوت است. به عبارت دیگر یک سری افراد بدون داشتن ذره ‌ای اطلاعات، اپلیکیشن را به امید کسب دارایی بادآورده نصب می ‌کنند! بسیاری از آن ‌ها حتی هیچ آگاهی از ارزهای دیجیتال ندارند و به صرف کسب درآمد تنها از طریق نصب یک اپلیشن روی گوشی خود، پای نتورک را نصب می‌ کنند، لذا در صورت مواجهه با ارزهای جدید، پیش از هر اقدامی در مورد آن از افراد آگاه پرس ‌و جو فرمایید.

همان طور که در ابتدای مطلب عنوان کرده بودیم، همه چیز درباره ارز دیجیتال pi network را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین چنانچه دوست دارید روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران را یاد بگیرید، می توانید از این راهنما استفاده کنید.

اگر هم هر گونه سوال یا ابهامی درباره ارز دیجیتال pi network و یا سایر ارزهای دیجیتال دارید، میتوانید آن را در بخش نظرات عنوان کنید تا کارشناسان کد بورسی در اولین فرصت جواب شما را بدهند.

برای دوستانتان بفرستید: