برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین پروژه های web3 در بازار رمزارزها

در مورد وب ۳ چه می دانید؟ وب ۳ با سرعت زیادی در حال توسعه و پیشرفت است و فعالان بازار ارزهای دیجیتال باید با بهترین پروژه های web3 آشنا باشند تا اگر پروژه مناسبی را برای سرمایه گذاری شناسایی کردند، بتوانند در آن سرمایه گذاری کنند و زود هنگام این کار را انجام دهند تا بتوانند سود خوبی از این طریق کسب کنند. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین پروژه های web3 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم، پس حتما تا انتها همراه ما بمانید.

بهترین پروژه های web3

وب ۳٫۰ در واقع نسل جدیدی از اینترنت به حساب می آید که نظر سرمایه گذاران بازار کریپتو را نیز به سمت خود جذب کرده است و برخی از پروژه ها در حال انجام فعالیت های چشم گیری در این حوزه هستند. در واقع فناوری بلاک چین چیزهای زیادی را تغییر می دهد. یکی از اصلی ترین حوزه هایی که گمانه زنی ها برای نشان دادن پیشرفت در آن وجود دارد، اینترنت می باشد و این در حالی است که بیشتر مردم دنیا سعی دارند تا روش های تازه ای جهت سرمایه‌ گذاری در بلاک چین و رمز ارز ابداع نمایند، وب ۳٫۰ به عنوان بزرگ‌ تر از آنچه صنعت فناوری تا به حال تصور می‌ کرده است ظاهر خواهد شد.

وب ۳٫۰ بنا دارد به نسخه غیرمتمرکز دنیای مجازی بدل شود. با استفاده از این شبکه، کاربران قادرند بدون کوچک ترین نگرانی در مورد مخازن مرکزی و اختصاصی داده، تعامل و همکاری هوشمندانه داشته باشند. وب ۳٫۰ در راستای شفافیت در تلاش است و کاربران منابع، محتوا و توافق‌ نامه‌ های بی‌ پایانی را می بینند که برای تمامی افراد قابل دسترس می باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


از طرفی توکن‌ های وب ۳٫۰ پروژه‌ های غیرمتمرکز محسوب می شوند که از قراردادهای هوشمند و خودکار کردن تراکنش‌ ها به وسیله اینترنت بهره می گیرند، لذا در اینجا لیستی از برترین رمزارزهای وب ۳٫۰ وجود دارد که قصد توسعه فناوری جدید را دارند و اگر بعد از تحقیقات و بررسی ها متوجه شدید که پروژه های آینده داری هستند، نباید وقت را تلف کنید و بهتر است سریعا برای سرمایه گذاری روی آن ها اقدام نمایید، ولی در ابتدای امر بهتر است نگاهی به این بی اندازیم که وب ۳ یا همان نسل سوم وب چیست تا دیدمان نسبت به این نسل از اینترنت بازتر شود و در ادامه به معرفی بهترین پروژه های web3 خواهیم پرداخت؛

وب ۳ یا همان نسل سوم وب چیست؟

به این منظور که بتوان مفهموم وب ۳٫۰ را ساده تر دریافت، ابتدا باید از تاریخچه وب های جهانی در نسل های اول و دوم اطلاع پیدا کرد. برنرز لی در سال ۱۹۹۰، وقتی که دانشمند کامپیوتر در پژوهشگر اروپایی سرن بود، پیشگام توسعه اولیه اینترنت شد. تا اکتبر ۱۹۹۰، برنرز لی سه فناوری اساسی را نوشت که پایه و اساس وب محسوب می شد، از جمله نخستین ویرایشگر مرورگر صفحه وب WorldWideWeb.app بود. در اواسط دهه ۱۹۹۰، معرفی مرورگرهای وب، مثل Netscape Navigator، عصر وب ۱٫۰ را آغاز نمود.

این عصر در حقیقت همان صفحات وب ایستا بازیابی شده از سرورها بود که با محتوای که حال حاضر بدیهی تلقی می شود، فاصله زیادی داشت. جالب است بدانید که بیشتر کاربران اینترنت در آن زمان از قابلیت های جدیدی مثل ایمیل و بازیابی اخبار در زمان واقعی خوشحال بودند و نکته مهم دیگر این که تولید محتوا همچنان در مراحل ابتدایی خود بود و کاربران فرصت اندکی برای برنامه های کاربردی تعاملی داشتند، بعدها این موضوع با محبوبیت روزافزون بانکداری و تجارت آنلاین بهبود پیدا کرد و می توان این طور گفت که وب ۲٫۰ یک تغییر پارادایم در نحوه استفاده از اینترنت به حساب می آمد.

حتما بخوانید : وب ۳ چیست | همه چیز درباره وب تری


در طول ۱۵ الی ۲۰ سال اخیر، وب ۱٫۰ به صورت کامل با اتصال اجتماعی و محتوای تولید شده، به وسیله وب ۲٫۰ جایگزین شده است. وب ۲٫۰ قابلیت مشاهده محتوای تولید شده به وسیله کاربر در سرتاسر دنیا را به شکل مجازی در یک لحظه به ارمغان می آورد و وب ۳ تکرار یا مرحله بعدی تکامل وب یا همان اینترنت است که به صورت بالقوه می تواند مخرب باشد و به اندازه وب ۲٫۰ تغییر پارادایم را نشان دهد. وب ۳ طبق مفاهیم اصلی تمرکززدایی و کاربرد بیشتر کاربر طراحی شده است و در ادامه قصد داریم چندین مورد از بهترین پروژه های وب تری در بازار رمزارزها را به شما معرفی کنیم که در صورت گسترش و توسعه هرچه بیشتر حوزه وب ۳، می توانند رشدهای بسیار زیادی را به خود ببینند.

ارز دیجیتال فایل کوین – FIL

فایل کوین مثل بایگانی وب ۳٫۰ می باشد. در واقع این شبکه، نوعی شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز به حساب می آید که به عنوان یک جایگزین مطمئن برای ذخیره سازی ابری متمرکز و یک روش غیرفعال به منظور کسب درآمد فعالیت می کند. از فایل کوین می توان به منظور ذخیره هر نوع داده ای، مثل فایل های صوتی، فیلم، تصاویر ثابت یا متن بهره گرفت. همچنین تیم این پروژه مدعی است که برای ذخیره اطلاعات حساس تر مثل اطلاعات و سوابق شرکت خصوصی، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

ارز دیجیتال هلیوم – HNT

ارز دیجیتالی هلیوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پرطرفدار در حوزه وب ۳ به حساب می آید که مسئولیت ایجاد دسترسی به اینترنت برای همه را بر عهده دارد. هلیوم یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه‌ های IoT به شمار می رود که از شبکه جهانی نقاط اتصال بی‌ سیم کم‌ انرژی به منظور پخش داده‌ ها از طریق امواج رادیویی برای ضبط در بلاک چین استفاده می نماید. این شبکه الگوریتم جدیدی به نام اجماع اثبات پوشش را مورد استفاده قرار می دهد تا تایید کند که هات اسپات ها پوشش بی سیم قانونی را ارائه می کنند.

ارز دیجیتال پولکادات – DOT

پولکادات یکی از پرطرفدارترین رمزارزهای دنیا به حساب می آید و یک پروژه شاخص به وسیله بنیاد وب ۳ نیز هست؛ در واقع این شبکه به علت افزایش مقیاس‌ پذیری شناخته شده است و در قیاس با اتریوم، رتبه‌ بالاتری در دریافت هزینه‌ های پایین و ارائه سرعت‌ های بالا در اختیار دارد. این ارز به علت موقعیت بالای خود و افزایش تدریجی ارزش بازار، قادر است به عنوان رهبر بازار و ریاست بخش اینترنت غیرمتمرکز عمل کند و بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کریپتوکارنسی و اینترنت، به آینده آن امیدوار هستند.

ارزهای دیجیتال وب 3

ارز دیجیتال زی کش – ZEC

زی کش یکی از نخستین رمزارزهایی بود که برای حفظ حریم خصوصی ایجاد شد و به وسیله گروهی از دانشمندان جان هاپکینز، MIT و دیگر موسسات برجسته دانشگاهی و علمی توسعه پیدا کرد. نکته جالبی که باید در نظر داشته باشید این است که این ارز حریم خصوصی در اصل بر روی پایگاه کد بیت کوین ساخته شده بود و تنها فرق آن یکی از قابلیت های حریم خصوصی می باشد.

ارز دیجیتال اوشن – Ocean

رمزارز اوشن دیگر پروژه ای است که تمام ابزارهای لازم به منظور طراحی راه حل Web 3.0 را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این توکن یکی از بهترین سرمایه‌ گذاری‌ ها برای افرادی که به دنبال سرمایه‌ گذاری در توکن های وب ۳ هستند و مطمئنا پتانسیل های زیادی برای رشد و توسعه در آینده دارد. این پروتکل چندین ابزار لازم برای توسعه برنامه های Web 3.0 را توسعه داده است. اوشن همچنین به عنوان یک توکن ابزاری فعالیت می کند، این پروتکل همچنین بر تمرکززدایی از مفهوم اشتراک گذاری داده در اینترنت متمرکز است که دسترسی و شفافیت را هنگام مدیریت داده ها فراهم می آورد.

ارز دیجیتال تتا THETA

شبکه تتا را می‌ توان یکی از بهترین و پیشروترین بلاکچین ها در ارائه ویدیو بر بستر این فناوری دانست. مزیت جالب و درآمدی این شبکه این است که در آن کاربران قادرند در کنار مشاهده محتوای ویدیویی، در ازای پخش این محتوا برای تماشا به وسیله دیگر کاربران، به کسب درآمد بپردازند و باید گفت که این درآمد با اختصاص توکن تتا به کاربران پخش‌ کننده محتواهای ویدیویی حاصل می شود.

حتما بخوانید : توکن های حوزه nft | معرفی آینده دارترین توکن NFT


به عبارت دیگر شبکه تتا به تولید کنندگان محتوای ارزشمند پاداش می دهد. مزیت بسیار حائز اهمیت کسب درآمد از شبکه تتا به روشی که گفته شد، بدون شک انعطاف پذیری بالای آن به حساب می آید و این در حالی است که یک کاربر می‌ تواند با استفاده از گوشی موبایل، کامپیوتر شخصی یا حتی یک تلویزیون هوشمند در این سیستم درآمدی مشارکت نماید و به کسب درآمد بپردازد.

ارز دیجیتال بیت تورنت BTT

پروژه بیت تورنت نخستین ردیاب تورنت و قوی ترین شبکه همتا در دنیا به حساب می آید که فایل‌ های بزرگ را به قطعات تقسیم می کند و به شکل تکه تکه از طریق وب انتقال می دهد و در رایانه گیرنده در یک کل ادغام می نماید. هر فردی که فایل را از شبکه دانلود می نماید، به صورت اتوماتیک بخشی از توزیع خواهد شد.

ارز دیجیتال کادنا KDA

کادنا یک پروتکل بلاک چین لایه یک مقیاس پذیر PoW به حساب می آید که مدعی است به لطف استفاده از زنجیره های بافته شده، می تواند تا ۴۸۰ هزار تراکنش در ثانیه را مورد پردازش قرار دهد. بر خلاف رمزارزهای برتر بازار مثل ارز دیجیتالی بیت کوین، کادنا امکانات قرارداد هوشمندی دارد که مشابه آنچه در اتریوم وجود دارد در اختیار کاربران خود قرار می دهد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، فضای اینترنت از وب ۱ فعالیت های خود را شروع کرد و در ادامه توانست تحول بزرگی در کل دنیا ایجاد نماید. در واقع کل فعالیت‌ های بشر با ظهور تکنولوژی اینترنت تغییرات بسیار بزرگی را به خود دید. اما نکته جالب توجه اینجا بود که اینترنت به وب ۱ قانع نبود و مدتی بعد، نسخه دوم اینترنت یا همان وب ۲ انتشار پیدا کرد! در حقیقت وب ۲ توانست استفاده از اینترنت را بسیار عمومی‌ تر کند! عموم مردم بعد از ظهور وب ۲ با فناوری اینترنت آشنایی کامل پیدا کردند.

مطمئنا افرادی که آن زمان برای سرمایه‌ گذاری در حوزه اینترنت اقدام کردند، در حال حاضر جزو افراد بسیار شاخص و ثروتمند دنیا به حساب می آیند. شرکت‌ هایی مثل گوگل، فیسبوک (متا)، مایکروسافت تنها نمونه‌ کوچکی از شرکت های موفقی هستند که در آن زمان برای ورود به این حوزه آینده دار اقدام کردند و در حال حاضر نیز همچنان جزو معتبرترین و مهم ترین شرکت های دنیا هستند و همچنین درآمدهای هنگفتی از این بازار کسب کرده اند و می کنند. ولی در حال حاضر در ابتدای انقلابی حتی بزرگ تر از وب ۲ قرار داریم!

مطمئنا شناسایی فرصت‌ ها و سرمایه‌ گذاری روی بهترین پروژه های وب ۳ می‌ تواند به صورت کلی مسیر زندگی و درآمدی شما را در آینده تغییر دهد، پس حالا که نسل سوم اینترنت در راه است و هم وب ۳ و هم بازار ارزهای دیجیتال نوپا و تازه کار هستند، اگر بتوانید پروژه های مناسبی در بین آن ها پیدا کنید که پیش بینی می کنید آینده خوبی برای آن ها رقم می خورد، همین امروزه برای سرمایه گذاری کردن روی آن ها اقدام کنید و افق زمانی سرمایه گذاری خود را به صورت بلندمدتی تنظیم نمایید و مطمئن باشید که با این حرکت، زندگی خود را تغییر خواهید داد.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به معرفی بهترین پروژه های web3 پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید نحوه تشکیل بهترین توکن های دیفای برای خرید در سال ۲۰۲۲ را یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

بین ارزهای دیجیتال وب ۳ که معرفی کردیم، کدامیک از نظر شما بیشتر رشد می کند؟

برای دوستانتان بفرستید: