برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ رو میشناسید؟ اگر بخواهید درآمدی مثل بانک و سپرده گذاری از بازار ارزهای دیجیتال دریافت کنید، فکر می کنید امکانش وجود داشته باشد؟! بله شما می توانید با استیک کردن ارز دیجیتال هایی خاص در شبکه که بسیار ساده است و با چند کلیک ساده انجام می شود، دارایی های خود را استیک یا سهام گذاری کنید و سود ثابت و تضمین شده ای را از این طریق به دست آورید، ولی باید در نظر داشته باشید که برای استیک رمزارزهای خود، هر ارزی مناسب نیست و بنابراین باید بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ را بشناسید تا وقت و سرمایه خود را هدر ندهید، به همین دلیل در این مطلب ما تصمیم گرفتیم بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم؛

بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ

در مطلب استیک ارز دیجیتال چیست و چقدر سود دارد در مورد این که استیکینگ ارز دیجیتال چیست و چطور می توانید سود تضمینی از بازار کریپتوکارنسی دریافت کنید، صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ صحبت کنیم و بهترین ارزها برای استیک را خدمت شما معرفی کنیم تا دیدتان در مورد استیک ارز دیجیتال وسیع تر شود. در ابتدا باید گفت که استخراج رمزارزها یک کسب‌ و کار هزینه بر به حساب می آید که در آن به مصرف قابل توجه انرژی الکتریکی احتیاج است ولی آیا برای به دست آوردن یک ارز دیجیتال و به غیر از روش خرید ارز دیجیتال، می توان روش دیگری یافت که با استفاده از آن، با کمترین هزینه، سود ثابت و روزانه از رمزازرها به دست آورد؟ بله با استیک ارز دیجیتال در شبکه این امکان وجود دارد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جامعه‌ اتریوم در حال فعالیت بر روی این موضوع بوده و یک روش جایگزین و بسیار به صرفه برای ایجاد سکه‌ های دیجیتال جدید در اختیار کاربران قرار داد. گواه بر سهام در اصل شامل انتخاب اعتبارسنج‌ ها مطابق با مقدار رمزارزهای ‌آن‌ ها در گره‌ های شبکه است. این فرآیند به وسیله اعتبارسنج یا گره‌ های دیگر کاربران قابل انجام است. در فرایند استخراج پاداش ماینرها طبق رمزارزی که در حال استخراج آن هستند، در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت ولی در مکانیزم گواه بر سهام، اعتبارسنج مطابق با مقدار توکن استیک شده‌ خود، از همان ارز پاداش دریافت می کند.

هر کاربری که ارز دیجیتال خود را به منظور تایید تراکنش‌ های شبکه در اختیار بلاک چین آن شبکه قرار بدهد، مطابق با حجم سرمایه‌ گذاری خود، پاداش می گیرد. لذا استیکینگ از لحاظ مالی می‌ تواند گزینه مناسبی برای هولدرهای ارزهای دیجیتال به حساب آید، چرا که هولدرها به صورت معمول تمایلی به انجام معامله در بازار رمزارزها ندارد و ترجیح می دهند سرمایه‌ خود را برای مدتی نگه‌ دارد تا با قیمت بالاتر آن را به فروش برسانند. مزیت دیگر استیکینگ این است که مانند استخراج مراحل سختی ندارد و هر شخصی قادر است با کم‌ ترین دانش فنی، برای استیک کردن رمزارز مورد نظر خود اقدام کند.

مزایا و معایب استیک کردن ارز دیجیتال

  • پایدارتربودن در قیاس با دیگر روش ها
  • محدود نبودن همه‌ چیز به بالابردن نرخ هش ریت
  • جلوگیری از مصرف بالای انرژی و هزینه‌ های بالای برق برای فرآیند استخراج
  • احتمال انتخاب‌ به‌ عنوان یک اعتبارسنج با نگهداری تعداد زیادی ارز دیجیتال بیشتر از دیگر روش‌ ها
  • دستیابی به درجات بالاتری از مقیاس‌ پذیری با تولید بلا ک‌های جدید تراکنش‌ ها به‌ واسطه سهام‌ گذاری
  • حائز اهمیت ترین و شاید مهم ترین مزیت روش استیکینگ یا سهام‌ گذاری، جلوگیری از خرید و نگهداری اجباری قطعات سخت‌ افزاری گران‌ قیمت برای استخراج به حساب می آید.
  • افزایش ارزش دارایی‌ ها با استفاده از روش استیکینگ و این در حالی است که سخت‌ افزارهای استخراج با گذر زمان استهلاک پیدا می کنند و ارزششان به مرور کاهش پیدا می کند.
  • کم بودن دریافت سود سالیانه در قیاس با روش استخراج با ماینینگ
  • ریسک نگهداری رمزارزها به شکل آنلاین بالاست، برای مثال چنانچه یک صرافی با یک پلتفرمی که دارایی خود را در آن استیک کرده‌ اید، مورد حمله هکرها قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که دارایی های شما به سرقت برود.
  • به غیر از مشکل هک شدن، شما با سهام‌ گذاری کنترل کلید خصوصی خود را در اختیار یک واسطه قرار خواهید داد، لذا لازم است درباره این موضوع اطمینان داشته باشید.
  • با در اختیار داشتن سکه‌ های بیشتر، قدرت هم بیشتر می شود و به‌ دنبال آن، احتمال خاصیت عدم تمرکز شبکه هم افزایش پیدا خواهد کرد؛ دقیقا مثل روش اثبات کار که با افزایش هش ریت، ماینرها قدرت بالاتری پیدا می کنند، لذا در اینجا هم مثل همه حوزه های دیگر، قدرت بیشتر با درآمد بالاتر همراه خواهد بود.

بهترین ارزها برای استکینگ

برای اینکه طرفداران استیک ارزهای دیجیتالی در حال افزایش است، گزینه های زیادی برای کاربرانی وجود دارد که قصد دارند از دارایی های دیجیتال، درآمد منفعل به دست آورند. ما در این بخش قصد داریم چند نمونه از مهم ترین و بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ را خدمت شما معرفی کنیم و شرایط استیک رمزارز در آن شبکه را بررسی کنیم تا اطلاعات جامعی در این خصوص به دست آورید و به مطالب آموزشی تکمیلی نیاز نداشته باشید؛

اتریوم ۲٫۰ : یکی از گزینه‌ های استیکینگ اتریوم ۲٫۰ به حساب می آید، چرا که اتریوم دومین پلتفرم پرطرفدار ارز دیجیتال در دنیاست. چنانچه در اتریوم سرمایه گذاری نمایید، می‌ توانید با تبدیل شدن به یکی از اعتبارسنج‌ های اولیه، به توسعه سیستم کمک شایانی نمایید. به منظور مشارکت در اتریوم ۲٫۰ می بایست حداقل ۳۲ اتر و همچنین سرویس گیرنده اصلی شبکه اتر ۱ را داشته باشید. چنانچه صنعت دیفای را در سال های گذشته را دنبال کرده باشید، دریافته اید که رشد آن ها را می توان به خاطر پاداش‌ پروتکل های فارمینگ که به عنوان پیشنهادات ERC20 به سرمایه گذاران ارائه می‌ دهند، دانست.

حتما بخوانید : پیش بینی آینده اتریوم + آینده ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک


دش – Dash : دش یک رمزارز پرطرفدار و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ می باشد. لذا با نگه داشتن دش خود و اجرای یک مستر نود این توانایی را دارید که سود به دست آورید، ولی به منظور اجرای مستر نود به صورت متوسط ​​به ۱۰۰۰ واحد دش احتیاج خواهید داشت. چنین کاری به سرمایه‌ زیادی احتیاج دارد، لذا چنانچه مقدار زیادی ارز دش در اختیار دارید، می توانید با استیک کردن ۱۰۰۰ واحد دش در کیف پول‌ های مشهوری مثل کیف پول گواردا، کیف پول اتمیک و لجر با نرخ پاداش ۵٫۷۲ درصد، سالانه بیش از ۵۷ درصد دش درآمد داشته باشید. صرافی‌ های بایننس و کوین‌ بیس هم با نرخ پاداش ۵٫۷۲ درصد قابلیت انجام استیکنیگ دش را دارند.

کاردانو – ADA : کاردانو به وسیله یک تیم فنی و تحصیلکرده راه اندازی شده، کاردانو یک پروتکل غیر متمرکز با هدف افزایش دسترسی به خدمات مالی در کشورهای در حال توسعه به حساب می آید که نسبت به بیت‌ کوین انرژی به مراتب پایین تری مصرف می‌ کند و به صورت کلی از آن به عنوان تحدیدی برای ارز اتریوم یاد می کنند. کاردانو یک شبکه خصوصی و منبع باز می باشد و کسانی که این رمزارز را در اختیار دارند، قادرند توکن‌ های خود را استیک کنند و سود سالیانه ۵ تا ۷ درصدی به دست آورند. این ارز دیجیتال بیشترین مقدار استکینگ را در این صنعت دارد و بهترین روش سرمایه گذاری در آن ددالوس می باشد و همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، روش استیک ارز دیجیتال برای هولدرها مناسب است، بنابراین هولدرهای کاردانو می توانند برای استیکینگ کاردانو اقدام کنند.

تزوس – Tezos : تزوس در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و با بیش از ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری موجبات ایجاد بزرگترین عرضه اولیه کوین را فراهم کرد. نسخه‌ ای از PoS به نام اثبات نقدینگی در برابر سهام را اجرا می‌ کند. توکن بومی تزوس XTZ نامیده می‌ شود و پروسه استیک را بیکینگ می‌ نامد. پاداش بیکر‌ها با استفاده از کوین بومی است؛ همچنین بیکر‌های مخرب با مصادره استیک خود جریمه خواهند شد. لذا به منظور تبدیل شدن به یک بیکر یا استیکر در تزوس، کاربر می بایست ۸ هزار توکن XTZ را در دست داشته باشد و یک گره کامل را به اجرا درآورند.

بهترین ارزها برای استکینگ

بایننس‌ کوین – Bnb : بایننس چندی پیش شبکه اصلی خود را راه‌ اندازی کرد و بلاک‌ چین این صرافی سرعت بسیار بالایی دارد، چرا که از نوعی اجماع اثبات سهام و تحمل خطای بیزانس بهره می گیرد که در آن دارندگان بایننس‌ کوین قادرند دارایی های خود را ارسال یا دریافت کنند، توکن‌ ها را بسوزانند یا مسدود کنند، جفت‌ های معاملاتی در صرافی بایننس به وجود اورد و مواردی اینچنینی. لذا با توجه به سرعت و موفقیت توسعه اکوسیستم بایننس، بایننس کوین یکی از آینده‌ دارترین رمزارزهایی است که امکان افزایش قیمت آن در آینده بسیار محتمل است، بدین معنی که اگر بعد از خرید بایننس‌ کوین، آن را نگه دارید، درآمد استیکینگ‌ شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول برای استیکینگ کدام است؟


الگورند – Algorand : به این خاطر که الگورند یک پروتکل اثبات سهام می باشد، شبکه برای امنیت و پردازش تراکنش به سازندگان نیازمند است. بر خلاف تزوس، از سازوکار اجماع اثبات خالص اثبات سهام استفاده می‌ کند، ولی با این وجود همچنان هم برای اجرای گره های کامل به استیکر احتیاج دارد. به علاوه اشخاص ثالثی وجود دارند که از نمایندگی ALGO حمایت می‌ کنند. دریافت پاداش در این شبکه‌ ها سالانه بین ۵ الی ۱۰ درصد است. این را در نظر داشته باشید که پاداش ها تحت تاثیر پلتفرم می باشد. برای مثال افرادی که از بایننس برای استیکینگ بهره می گیرند، بازده ای معادل سالانه ۸ درصد به دست خواهند آورد.

ایاس – EOS : ایاس به عنوان یکی از بهترین رمزارزها برای استیکینگ در سال جدید میلادی است و همچنین یک شرکت نسبتاً جوان نیز به حساب می آید. جالب است بدانید که هدف ایاس برطرف کردن مشکلات جدی بیت‌ کوین و اتریوم غلبه است. ایجاد یک چارچوب باز و قابل دسترسی برای اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز سریع‌ تر، آسان‌ تر و ساده از جمله اهداف مدنظر ایاس است. ایاس را می توان در صرافی‌ ها و کیف‌ های پول مشهوری مثل بایننس، گواردا، اتمیک و کوین‌ بیس خریداری یا استیک کرد. لذا شما می‌ توانید با استیکینگ ایاس از طریق اجرای نود تولیدکننده‌ بلاک یا با اجرای نود تولید کننده‌ بلاک استندبای سالانه به ترتیب ۱٫۷۴ درصد و ۱٫۷۶ درصد پاداش به دست آورید.

ترون – Tron : ترون با هدف بهبود مقیاس‌ پذیری و قابلیت اطمینان شبکه‌‌ های بلاکچینی غیر متمرکز تاسیس شده است. سرعت پردازش تراکنش‌ ها در آن به اندازه ای زیاد است که قسمت عمده توکن‌ های تتر، پرطرفدارترین استیبل کوین و محبوب ترین رمزارز دنیا، در این شبکه گردش می‌ کنند. ترون از توانایی پردازش ۲ هزار تراکنش در هر ثانیه برخوردار است. توسعه‌ دهنده، مهم ترین هدف ساخت شبکه ترون را ایجاد یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال جهانی و رایگان با فناوری ذخیره‌ سازی توزیع شده می دانند.

پلیگان MATIC : شبکه متیک به وسیله صرافی‌ های بایننس و کوین بیس پشتیبانی می‌ شود و از نسخه سازگار Plasma با زنجیره جانبی اثبات کار بهره می گیرد که می‌ تواند مشکل مقیاس پذیری را برطرف نماید. جالب است بدانید که در این شبکه، تراکنش‌ ها بسیار سریع و کم هزینه انجام می شوند. نکته شایان ذکر دیگر این که توکن متیک در بستر اتریوم قرار دارد و برای استیک آن می توانید از طریق داشبورد استکینگ متیک در شبکه اقدام نمایید. شما در اصل می بایست توکن های خود را به یک تایید کننده واگذار کنید تا بتوانید از استکینگ سود داشته باشید. لذا این تایید کننده بخش کمی از پاداش‌ ها را به عنوان کارمزد دریافت خواهد کرد. شما قادرید کل مراحل را پیگیری نمایید تا بتوانید پاداش‌ های خود را پس بگیرید یا دوباره آن‌ ها را سرمایه‌ گذاری فرمایید. در حال حاضر متیک سالیانه ۲۱ درصد پاداش در اختیار کسانی قرار می دهد که برای استیک ماتیک اقدام می کنند.

آینده استیک ارز دیجیتال چگونه است؟

ارائه‌ خدمات استیکینگ در صرافی‌ های دیجیتالی موجب شده است تا این سیستم‌ ها برای کسانی که دانش فنی زیادی درباره استیک ندارند یا سرمایه‌ آن‌ها برای این کار کم است، به گزینه ای پرطرفدار تبدیل شوند. بر اساس اعلام شرکت سهام‌ داری Staked، پاداش‌ سالانه‌ پیش‌ بینی‌ شده در سال جاری برای استیک رمزارزها، ۱۲٫۵ میلیارد دلار است. تحقیقات جی‌ پی مورگان ثابت می کند که این رقم تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین یکی دیگر از دلایل محبوبیت استیکینگ و مکانیزم گواه بر سهام این است که در فرایند استخراج صدمات بسیاری به محیط زیست وارد می آید، در حالی که استیکینگ روشی سازگار با محیط زیست است.

حتما بخوانید : پروژه های بستر سولانا کدامند؟


به علاوه راه‌ اندازی شبکه‌ های مقیاس‌ پذیر مطابق با مکانیزم گواه بر سهام، بسیار ساده تر است. یکی از دلایل آن، روند کلی رمزنگاری به سمت اثبات سهام است که با انتقاد از اثبات کار به علت تاثیر آن بر محیط زیست تقویت می‌ شود. همچنین راه‌ اندازی و مقیاس‌ بندی شبکه جدید طبق اثبات سهام آسان‌ تر است. از آنجایی که اتریوم در جایگاه دوم برترین ارزهای دیجیتالی دنیا قرار دارد و در مهاجرت اخیرا آن به شبکه اتریوم ۲٫۰ و بهره گرفتن از مکانیزم گواه بر سهام، قدم های زیادی در راستای بهبود ساختار خود برداشته است، احتمالا موجب شود استیکینگ نقش بیشتری در کل بازار کریپتوکارنسی ایفا کند.

جالب است بدانید که امروزه حدود ۵ درصد از کل اتریوم در اتریوم ۲٫۰ قرار دارد. الکس سوانویک، مدیر شرکت تجزیه‌ و تحلیل بلاک‌ چین Nansen، در گفت‌ و گو با دی‌ کریپت اعلام کرد که بعد از ادغام اتریوم ۱٫۰ و اتریوم ۲٫۰، شاهد افزایش چشمگیر در حجم اتریوم استیک شده هستیم. به‌ دنبال تحول کلیدی در توسعه‌ اتریوم، سرمایه‌ گذاران می توانند اتریوم استیک شده خود را برداشت نمایند. این نکته را هم باید در نظر داشت که امروزه امکان برداشت اتریوم استیک شده وجود ندارد و شاید همین امر موجب شود افراد، درصد کم‌ تری از این ارز دیجیتال را استیک نمایند!


نتیجه گیری و کلام پایانی

درصد سود سالانه ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از نرخ سود اوراق قرضه است و در صورت خرید زودهنگام توکن‌ های مناسب در قیمت های مناسب، همان طور که احتمال افزایش قیمت ارز و همین طور افزایش قیمت دلار در ایران وجود دارد، می توانید سود خوبی از استیک ارزهای خریداری شده نیز کسب کنید و اگر هولدر ارزهای مورد نظر باشید که قضیه جذاب تر نیز خواهد شد. لذا باید گفت که سهام گذاری توکن‌ های گواه اثبات کار یک روش هوشمند به منظور کسب درآمد منفعلانه به حساب می آید و این در حالی است که تنها توکن‌ ها و NFT های خود را نگهداری می‌ کنید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ را خدمت شما معرفی کنیم.

همچنین اگر دوست دارید نحوه تشکیل سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال سال ۲۰۲۲ را یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

از نظر شما بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ چیست و دلیل این انتخابتان چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: