برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال سال ۲۰۲۲

تشکیل سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال به شما سرمایه گذاران و فعالان حوزه کریپتوکارنسی کمک می کند تا سرمایه خود را در بازار رمزارزها مدیریت کنید و با توجه به عواملی مانند سطح ریسک پذیری، سرمایه ای که دارید، افق زمانی سرمایه گذاری، توانایی ها و دانشی که از بازار کریپتو دارید و … بتوانید سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود را متناسب با شرایط خود بچینید و در عین حال که ریسک سرمای گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را کاهش می دهید، در زمان صعود بازار نیز به مراتب سود بیشتری به دست خواهید آورد. پس اگر ارز دیجیتال دارید و یا دوست دارید داشته باشید، اینجا نحوه تشکیل سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال را یاد بگیرید، چرا که رمز موفقیت در بازار رمزازرها، داشتن استراتژی و سبد سرمایه گذاری مناسب است.

سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال

تشکیل سبد رمزارزی به بهترین صورت از دغدغه‌ های سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال است که در این مقاله، اصول ایجاد یک پورتفولیو مناسب از رمزارزها را آموزش دهیم. شما به سادگی می توانید بر اساس سود مورد نظر و استراتژی سرمایه گذاریتان، ریسک سبد سرمایه گذاری خودتان کمینه کنید و کاری کنید که در زمان صعود بازار نیز بیشترین سود را از بازار به دست آورید. تنها کاری که برای آغاز باید انجام دهید، تنوع دادن به ارزهای دیجیتال مورد نظرتان است. این که تا چه حد باید در ساخت پورتفولیو رمزارزی خود تنوع دهید، جای بحث دارد. هم تنوع دادن و هم ندادن، مزایا و معایبی به همراه خواهد داشت.

با این وجود به صورت کلی تنوع دادن تا حدی، بسیار خوب است و شما با نگهداری دارایی‌ های دیجیتالی گوناگون در سبد خود، ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش می دهید ولی نباید این تنوع بیش از اندازه شود و شما حساب و کتاب رمزارزهایتان از دستتان در برود یا سرمایه خود را بخش های ریزی تبدیل کنید تا در ارزهای زیادی سرمایه گذاری کنید! این کار به هیچ عنوان و در هیچ بازاری توصیه نمی شود.

پس باید در نظر داشته باشید که تخصیص دارایی هایتان به صورت متعادل توزیع شده باشد. شما می‌ توانید به منظور مدیریت ساده تر سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود، از واسطه‌ های ساخت و مدیریت پورتفولیو دیجیتالی بهره بگیرید و یا این کار را به شکل دستی و سنتی در یک صفحه گسترده مثل اکسل انجام دهید. برخی از این واسطه‌ های مدیریت سبد، به صورت مستقیم به والت و یا صرافی دیجیتالی شما اتصال پیدا می کنند و این فرایند را برای شما ساده تر می نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


آغاز فرآیند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به سادگی خرید نخستین بیت‌ کوین، اتریوم و یا هر رمزارز دیگری است و این در حالی است که برخی از سرمایه گذاران ترجیح می‌ دهند که رمزارزهای بزرگ‌ تر را خرید و هولد نمایند، بعضی از سرمایه‌ گذاران علاقه بیشتری به سرمایه گذاری در آلت کوین‌ ها دارند، ولی کدام استراتژی سرمایه گذاری برای بلندمدت و به خصوص بازار ارزهای دیجیتالی بهترین گزینه است؟ احتمال موفقیت شما با ساخت بهترین سبد ارز دیجیتال و تخصیص منظم دارایی، به مراتب بیشتر خواهد بود. این متعادل سازی به صورت کامل به میزان ریسک پذیری شما وابسته است. تشکیل سبد ارز دیجیتال کار آسانی است و نتایج مثبت را به معنای واقعی کلمه قادرید بدین وسیله مشاهده نمایید. پس همراه کد بورسی بمانید تا در مورد پرتفوی و نحوه تشکیل آن مواردی را بیان کنیم که قطعا به کارتان می آید؛

پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

پورتفوی ارز دیجیتال سبدی از رمزارزهای گوناگون می باشد که یک سرمایه‌ گذار و یا معامله‌ گر به عنوان استراتژی خرید آن را دنبال می کنند. بهترین سبد ارز دیجیتال به صورت معمول شامل تنوعی از دارایی‌ های گوناگون، مثل آلت کوین‌ ها و محصولات قابل سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است. در حقیقت این همان تشکیل سبد سرمایه گذاری در بازارهای سنتی می باشد، با این فرق که شما در یک کلاس دارایی متمرکز قرار دارید.

شما قادرید پرتفوی سرمایه گذاری‌ خود را به شکل دستی و با یک اکسل ساده مورد ارزیابی قرار دهید و یا از ابزار و نرم‌ افزار‌های تخصصی به منظور محاسبه دارایی‌ ها و سود خود بهره بگیرید. ارزیابی سبد خوب می‌ تواند بسیار مفید واقع خواهد شد. رهگیری معاملات برای معامله‌ گران روزانه و کوتاه مدت بسیاری ضروری است، ولی این رهگیری برای سرمایه‌ گذاران بلند مدت و هولدرها نیز بسیار حائز اهمیت است.

چرا داشتن پرتفوی قوی و متنوع حائز اهمیت است؟

همیشه ما در سرمایه گذاری با سود و زیان یا همان نسبت ریسک و ریوارد مواجه هستیم. جالب است بدانید که بنیامین گراهام در کتاب سرمایه گذار هوشمند در تعریف سرمایه گذاری این طور گفته است؛ یک عملیات سرمایه گذاری عملیاتی است که در آن، سرمایه گذار با استفاده از تحلیل می‌ تواند از بازگشت اصل سرمایه و بازدهی کافی آن اطمینان کامل داشته باشد، لذا بدین منظور که سرمایه گذار موفقی باشیم، می بایست تا حد امکان ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهیم. بدین شکل چنانچه بخواهیم بگوییم سبد سهام چیست، باید ابتدا اهمیت داشتن یک سبد از دارایی‌ های گوناگون را درک کنیم.

حتما بخوانید : استراتژی مدیریت سبد سهام و راهکار جادویی مدیریت پرتفوی


وقتی پرتفوی ما شامل چند دارایی از حوزه های مختلف کریپتوکارنسی باشد، ریسک از دست دادن سرمایه کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که در صورت از دست رفتن یکی از دارایی‌ ها، سود دیگر دارایی‌ ها می‌ توانند این مقدار ضرر را پوشش دهد. به عنوان مثال شما قادرید در کنار بیت کوین و اتریوم، چند رمز ارز کوچک را نیز که می دانید در حال حاضر کوچک هستند ولی در آینده می توانند توسعه پیدا کنند خریداری کنید تا اگر در یکی از آن‌ ها سرمایه شما متضرر شدید، سود ارزهای دیگر بتواند ضررهای شما را کاهش دهد و یا حتی بازدهی کلی و برآیند سرمایه گذاری شما را مثبت کند. در بخش بعدی قصد داریم ۵ حوزه مختلف بازار ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم تا دید شما نسبت به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها و تشکیل سبدی متنوع در این بازار بهبود پیدا کند؛

۱) استیبل کوین ها در پرتفوی ارز دیجیتال

استیبل کوین ها جزو کم ریسک ترین ارزهای دیجیتال به حساب می آیند که ارزش آن ها متناسب با قیمت سایر دارایی ها، ثابت است. این دارایی ها می توانند طلا یا ارزهای مرسوم کشورها باشند. از جمله استیبل کوین ها می توان به USDC ،USDT و پکس گلد اشاره داشت. به همان صورت که از نام این نوع از ارزها میتوان حدس زد، دو کوین اول متناسب با قیمت دلار آمریکا هستند. به عنوان مثال یک USDC کاملا از سوی یک دلار آمریکا در خزانه پشتیبانی می شود. هر زمان کسی یک USDC بخرد، توسعه دهندگان این رمزارز موظفند تا یک دلار آمریکا بخرند.

همچنین هر USDC امکان بازخرید به ازای یک دلار آمریکا را خواهد داشت، بنابراین قیمت یک USDC همواره معادل یک دلار آمریکا است و تنها بعضی اوقات کمی بیشتر یا کمی کمتر خواهد بود که با توجه به تقاضای بازار بدین شکل در می آید و تغییرات قیمتی اصلا محسوس نیست. بدین ترتیب رمزارز پکس گلد به صورت کامل متناسب با ارزش طلا در تناسب است؛ لذا هر توکن PAXG معادل ۳۱٫۱ گرم طلا می باشد، بنابراین با مالکیت یک توکن PAXG، شما در واقع صاحب این میزان طلا خواهد بود. این رمزارز تنها ارزی به حساب می آید که امکان معاوضه با طلا را داراست. مزیت یکسان سازی قیمت یک رمزارز با یک دارایی بیرونی این است که مشکل نوسان قیمت حل خواهد شد.

۲) توکن‌ های کاربردی در سبد ارز دیجیتال

یک توکن کاربردی به عنوان ابزار کاربردی در یک سرویس و یا محصول عمل می کند. به عنوان مثال بایننس کوین و اتریوم هر دو توکن های کاربردی به حساب می آیند و همچنین شما می‌ توانید از آن‌ ها به منظور پرداخت کارمزد تراکنش‌ ها، وقتی که قصد انجام عملیاتی در اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز را دارید، بهره بگیرید. پروژه‌ های بسیاری توکن کاربردی خودشان را با هدف جذب سرمایه در زمان تاسیس، ارائه می کنند. ارزش یک توکن از لحاظ تئوری، ارتباط مستقیمی با ارزش کاربردی پروژه آن دارد. در ایجاد بهترین سبد ارز دیجیتال، توکن‌ های کاربردی هم می توانند به عنوان یکی از گزینه های مختلف، قرار داشته باشند.

۳) کوین‌ های پرداخت در پرتفوی کریپتو

در حال حاضر یافتن کوین‌ های جدیدی که بر روی پرداخت‌ ها تمرکز دارند، خیلی ساده نیست ولی چنانچه شما به زمان پیدایش رمزارزها نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اکثر پروژه‌ ها سیستم‌ هایی به منظور انتقال ارزش بودند. به عنوان مثال بیت کوین که پادشاه بازار کریپتوکارنسی نیز به حساب می آید، همچنین شناخته شده ترین ارز دیجیتالی در حوزه پرداخت نیز به شمار می رود. پورتفولیو ارز دیجیتال چیست

ولی ارزهای دیگری مثل ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین و … هستند که همین قابلیت ها را دارند. این کوین‌ ها نخستین نسل از رمزارزها به حساب می آمدند که پیش از اتریوم و معرفی قراردادهای هوشمند وجود داشتند.

۴) میم کوین ها در پرتفولیو

میم کوین ها به دلیل این که در ذهن ها می مانند و پروسه شناخته شده شدن در دنیا را خیلی سریع طی می کنند نیز می توانند گزینه مناسبی برای تخصیص بخش کوچکی از پرتفوی سرمایه گذاری ما به حساب آیند. البته که شت کوین ها یا همان میم کوین ها ارزش سرمایه گذاری بلندمدت را ندارند، چرا که بنیاد مناسبی ندارند و مشکلی را در فضای بلاکچین حل نمی کنند ولی بازهم به دلیل محبوبیت بالا میان جوامع مختلف و بودن تقاضا برای خرید آن ها، می توان یک یا دو مورد از بهتریم میم کوین های آینده دار را در سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود داشته باشید و مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد.

در حال حاضر میم کوین هایی مثل دوج کوین که دیگر شاید نتوان اسم آن را میم کوین گذاشت و شیبا اینو یا ارز دیجیتال سیف مون و … ارزهایی هستند که در این بین می توانید بخشی از سبد کریپتویی خود را به آن ها اختصاص دهید و این را در نظر داشته باشید که نوساناتی که میم کوین ها دارند، به مراتب از بیت کوین و اتریوم بالاتر است و در زمان صعود میتوانید سود بسیار خوبی را از این طریق به دست آورید و در زمان سقوط نیز ارزش سرمایه شما تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد، پس باید در نظر داشته باشید که با خرید میم کوین های مناسب برای سرمایه گذاری، در حال افزایش ریسک پرتفوی خود هستید و باید دانسته برای این کار اقدام کنید.

۵) بهترین ارزهای متاورسی برای سرمایه گذاری

حوزه متاورس شاید خیلی تازه و جدید به حساب آید ولی در همین مدت زمان کم توانسته است جایگاه بسیار خوبی در دنیای کریپتوکارنسی برای خود دست و پا کند. متاورس به معنای دنیای ماورا می باشد و قرار است در آینده همگی در این دنیا زندگی کنیم و برای این که اهمیت سرمایه گذاری در حوزه متاورس را درک کنید، این طور فرض کنید که شما در سال ۲۰۰۷ به اهمیت سرمایه گذاری در بیت کوین پی می بردید و آن زمان بیت کوین می خریدید و در حال حاضر شما میلیون ها دلار سرمایه داشتید و این تنها به این دلیل بود که شما حوزه سرمایه گذاری با پتانسیل رشد بالا در آینده را شناسایی و در آن سرمایه گذاری کرده بودید.

لذا اگر متاورس قرار است آینده اینترنت و فضای مجازی باشد و قصد دارد محدودیت های زمانی و مکانی را به صورت کلی بردارد، چه بهتر است که ما در حال حاضر که این حوزه نوظهور است و بسیاری از افراد هنوز نمی دانند که متاورس چیست در آن سرمایه گذاری کنیم و مطمئن باشیم که در آینده این سرمایه گذاری ما سود قابل قبولی برای ما به همراه خواهد داشت. بنابراین در همین راستا می توانید توکن های متاورسی بسیار قوی را شناسایی کرده و یک یا چند مورد از آن ها را در پرتفوی سرمایه گذاری رمزارزی خود قرار دهید یا برای خرید زمین های مجازی در دنیای متاورس و توکن های مختلف اقدام کنید که خود خرید زمین می تواند راهکارهای درآمدزایی بسیاری را پیش روی شما قرار دهد.

۶) ارزهای حوزه های مختلف کریپتوکارنسی

همانطور که احتمالا میدانید، بازار ارزهای دیجیتال از حوزه های مختلفی تشکیل شده است که به عنوان مثال حوزه متاورس را در مورد قبلی معرفی کردیم. علاوه بر این حوزه های دیگری نیز وجود دارند که برای تشکیل سبد متنوع از ارزهای دیجیتال مختلف می توانید از بین آن گروه ها، بهترینشان را خریداری نمایید. برای مثال حوزه های دیفای، nft و … از حوزه های دیگری به حساب می آیند که برای سرمایه گذاری و تشکیل سبد می توانند گزینه های مناسبی در دل خود داشته باشند.

نکته مهم : به همین منظور می توانید از حوزه دیفای، nft (توکن های غیرمثلی)، متاورس، میم کوین ها، استیبل کوین ها، کوین های پرداخت و توکن های کاربردی یک سبد ۵ الی ۱۰ ارزی تشکیل دهید و سعی کنید افق زمانی سرمایه گذاری خود را بلندمدت در نظر بگیرید و مطمئن باشید که سود خوبی به دست خواهید آورد.

نکات طلایی و کلیدی برای تشکیل سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال

  1. سبد سرمایه گذاری خود را بین ۳ گروه پر ریسک، ریسک متوسط و کم ریسک تقسیم بندی نمایید و به هر یک از آن‌ ها وزن عددی مناسبی بدهید. سبدی که دارایی های پرریسک بسیار زیادی دارد، مطمئنا برای یک فرد با ریسک پذیری بالا و سرمایه کم شاید مناسب باشد ولی برای همه مناسب نیست. این سبد امکان دارد به شما شانس کسب سودهای بزرگ را بدهد، ولی این یک شمشیر دولبه است و امکان دارد ضررهای بزرگی را هم متحمل شوید. ریسک‌ پذیری شما تعیین کننده این است که چه چیزی برای شما مناسب است، ولی به صورت کلی تلاش کنید ترکیبی از سه مدل گفته شده را در ساخت سبد ارز دیجیتال خود استفاده نمایید.
  2. همیشه سعی کنید مقداری استیبل کوین را برای تامین نقدینگی سبد سرمایه گذاری خود، در پرتفوی خود داشته باشید، چرا که این امر شما را یاری خواهد داد تا چناچه زمانی فرصت طلایی برای سرمایه گذاری در یک دارایی به خصوص را یافتید، نقدینگی لازم برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار داشته باشد.
  3. سبد سرمایه گذاری خود را در صورت نیاز مجددا متعادل سازی نمایید. بازار کریپتوکارنسی ماهیتی نوسانی دارد و تصمیم شما می بایست همیشه مطابق با وضعیت لحظه بازار، بروزرسانی گردد.
  4. سرمایه‌ های جدید را به طور استراتژیک به حوزه‌ های گوناگون اختصاص دهید تا از سنگین شدن وزن هر یک از حوزه‌ های پورتفوی خود جلوگیری فرمایید. چنانچه از یک ارز سود بسیار خوبی به دست می آورید، شاید وسوسه شوید که در ادامه نیز سرمایه بیشتری برای آن در نظر بگیرید ولی نباید اجازه دهید که درگیر طمع شوید و به این فکر کنید که در چه چیزی بهتر است سرمایه جدیدتان را وارد نمایید.
  5. تحقیقات شخصی خودتان را انجام دهید. شما واقعا قادر نیستید این توصیه قدیمی را فراموش کنید! شما در حال سرمایه گذاری پول خود هستید، بنابراین برای ایجاد بهترین سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال تنها به صحبت های دیگران اکتفا نکنید چرا که هیچ کس بیشتر از شما دلش به حال سرمایه شما نخواهد سوخت.
  6. به عنوان ششمین و آخرین نکته این که با پولی وارد سرمایه گذاری شوید که توان از دست دادن آن را داشته باشید. شما قادر نیستید بهترین سبد ارز دیجیتال را ایجاد کنید، وقتی استرس از دست دادن آن پول را دارید. لذا چنانچه در بازار اتفاق غیر قابل پیش بینی و بدی اتفاق بیفتد، عواقب مالی و احساسی جدی نباید به شما و زندگی شما وارد آید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

قیمت بسیاری از رمزارزها، به رفتار و تحرکات قیمتی بیت کوین وابسته است، ولی این دلیلی برای عدم متنوع‌ سازی سبد ارز دیجیتال نمی باشد. سرمایه‌ گذاری بر روی ارزهای دیجیتال متنوع می‌ تواند برخی از ضررهای ناشی از سقوط بیتکوین را جبران نماید، لذا ارزشش را دارد که همیشه یک سبد دارایی متعادل و متنوع از ارزهای دیجیتالی گوناگون داشته باشید.

مدیریت سبد ارز دیجیتال از نگهداری یا هولد دارایی‌ ها بیشتر اهمیت دارد و همچنین داشتن یک استراتژی برای تخصیص دارایی در پرتفوی سرمایه گذاری نیز می تواند در کسب بازدهی بالاتر و کاهش ریسک سرمایه گذاری اثرگذار باشد. در این مطلب اهمیت ایجاد پرتفوی ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم ۵ حوزه مختلف از ارزهای دیجیتالی را به شما معرفی کنیم تا دید بسیار خوبی نسبت به این موضوع پیدا کنید.

همچنین با ذکر نکاتی که در راستای تشکیل سبد سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی به کارتان می آید و باید به آن ها توجه داشته باشید نیز سعی داشتیم تا نکات تکمیلی که در این خصوص باید بدانید را به شما آموزش دهیم و امیدواریم که از این مقاله درس های زیادی گرفته باشید و همچنین استفاده کرده باشید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم درباره ارز دیجیتال سندباکس توضیحات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید ، این مطلب کمکتان می کند.

نظر شما در مورد آینده ارز سندباکس چیست؟ اگر در مورد ارز sand سوالی داشتید، بپرسید!

برای دوستانتان بفرستید: