برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین کیف پول برای ریپل کدام است؟

ارز دیجیتال ریپل یکی از رمزارزهای پرطرفدار و پرنوسان بازار کریپتوکارنسی است که نوسان گیران و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است. نکته مهمی که همه افراد باید در نظر داشته باشند، نگهداری مناسب و امن از این ارز آینده دار است. همانطور که احتمالا میدانید ارز دیجیتال را باید در کیف پول های دیجیتالی نگهداری کرد ولی آیا میدانید که بهترین کیف پول برای ریپل کدام است و کارمزد انتقال ریپل به کیف پول چقدر است؟ در این مطلب قصد داریم  تمامی کیف پول های ریپل را معرفی کنیم و در انتها از ممیان آن ها بهترین کیف پول برای ریپل را انتخاب کنیم، پس اگر شما هم ارز ریپل دارید و یا قصد خرید آن در آینده را دارید، باید بهترین کیف پول برای ریپل را بشناسید که در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده نمایید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ریپل

دقیقا به همان صورت که به کیف پول فیزیکی نیاز دارید تا بتوانید پول فیزیکی خود را نگهداری و در صورت نیاز استفاده کنید، برای ارزهای دیجیتال نیاز به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. این کیف پول برای ذخیره، انتقال، دریافت و مدیریت کوین های شما قابل استفاده است. در نظر داشته باشید که ذخیره ارزهای دیجیتال به معنای ذخیره سکه‌ ها در آنجا نیست، بلکه در عوض یک کلید خصوصی ایجاد می شود که به همراه کلید عمومی قابلیت استفاده دارد و در نهایت با مقدار معین ارز مرتبط می شود، لذا از یک کیف پول ریپل بعنوان دفتر کل شخصی معاملات استفاده می شود. انواع گوناگونی از کیف پول های ارز دیجیتال در پلتفرم های گوناگون مثل دسکتاپ، آنلاین، موبایل و سخت افزار وجود دارد که در ادامه ۱۰ مورد از بهترین کیف پول برای ارز ریپل را معرفی کرده ایم؛


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


همان طو که می دانید کیف پول های ریپل انواع فراونی دارند اما باید در نظر گرفت که همه‌ آن ها قابل اعتماد نیستند. ما در این مقاله تصمیم داریم ۱۰ نمونه از بهترین کیف پول های ریپل را خدمت شما معرفی کنیم و به صورت خلاصه‌ وار به بررسی برخی از قابلیت های آن‌ ها بپردازیم. تمامی کیف پول‌ های دیجیتال می توانند پیشنهاد مناسبی برای کیف پول ریپل محسوب شوند، اما پیش از این که بخواهیم توضیحاتی در مورد آن ها ارائه دهیم، لازم است بگوییم در حال حاضر امن‌ ترین کیف پول مطمئنا کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال است که از معروفترین آن ها می توان به لجر و ترزور اشاره داشت. پس همراه ما باشید تا ۱۰ کیف پول ارز دیجیتال ریپل را برررسی کنیم؛

۱) آبرا والت 

توسعه‌ دهنده Abra Wallet شرکتی پیشرو در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. در وب سایت رسمی مربوط به آن، آبرا والت ساده، انعطاف‌ پذیر و با قابلیت دسترسی بالا توصیف شده است. اپلیکیشن در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و از تعداد زیادی ارز دیجیتال به ویژه ریپل را پشتیبانی می‌ کند. این کیف پول ریپل تز چند ویژگی بسیار مهم برخوردار است؛ سادگی در استفاده و داشتن یک رابط کاربری کاربرپسند، به خصوص برای کاربران تازه وارد میتواند بسیار کارایی داشته باشد. البته این موضوع بدین معنی نیست که امکانات و ویژگی های حرفه‌ ای در Abra Wallet تعبیه نشده است، بلکه هر فرد می‌ تواند بسته به نیازهایش، تا حد زیادی رابط کاربری را سفارشی‌ سازی نماید.

یکی دیگر از امکانات این کیف پول داشتن صرافی یکپارچه داخلی است. مزیت آن در مقایسه با بسیاری از صرافی‌ های دیگر، فراهم بودن قابلیت تبدیل ارزهای فیات به رمزارز علاوه بر تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر است. استفاده از این بستر بسیار ساده است و کاربران مبتدی نیز به سادگی قادرند در آن به ترید ارز دیجیتال بپردازند. همان طور که گفتیم در این کیف پول از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌ شود، از همین روی چنانچه پورتفوی شما متشکل از چند دارایی رمزنگاری شده نظیر بیت کوین و ریپل است، می‌ توانید تنها از یک کیف پول، آبرا والت، استفاده نمایید. وجود ابزارهای ساخت پورتفوی موجب شده Abra Wallet از یک اپلیکیشن کیف پول ریپل ساده برای نگهداری صرف رمز ارز فراتر رفته و یک اپلیکیشن سرمایه‌ گذاری کریپتو محسوب شود.

علاوه بر ذخیره‌ سازی ایمن دارایی‌ های دیجیتال شما، آبرا والت قابلیت سرمایه‌ گذاری در برترین بورس‌ های دنیا از بازارهای بین‌ المللی گوناگون را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. توانایی تریدرهای کریپتوکارنسی برای سرمایه‌ گذاری در بورس‌ های آمریکا، قابلیت بسیار خوبی است که تنها آبرا والت این امکان را برای شما فراهم می کند. برخلاف بسیاری از والت های ریپل و در کل تمامی ارزهای دیجیتال، Abra Wallet اجازه می‌ دهد به واسطه پرداخت ارزهای رایج، اقدام به خرید انواع رمز ارز کنید. به بیان دیگر در آن می توانید به درگاه بانکی متصل شده و با انتقال دلار، یورو یا دیگر ارزهای عادی دیگر، هزینه خرید ارزهای دیجیتال مورد نظرتان را پرداخت نمایید.

۲) اگزارپی

اگزارپی یک رابط کاربری است که به شما امکان اتصال به شبکه ریپل را خواهد داد. این رابطه کاربری به شرکت ریپل وابسته نیست و تنها می تواند راهی باشد که توسط آن کاربران امکان اتصال به شبکه ریپل را داشته باشند. این کیف پول امن، پرسرعت، قابل اعتماد و بسیار کاربرپسند است و کارمزدی که برای هر تراکنش در این کیف پول دریافت می شود، ۰.۰۲۵ xrp است که بسیار مناسب است.

۳) کریپتریوم

چنانچه به دنبال یک نرم افزار جامع هستید، به صورتی که ذخیره و نگهداری رمز ارزها به ویژه ریپل تنها یکی از بی‌ شمار امکانات آن باشد، کریپتریوم یکی از بهترین گزینه‌ هاست. این یک اپلیکیشن آل-این-وان است و در دستگاه‌ های اندروید و ios قابلیت استفاده دارد. تعداد زیادی کاربر در کل جهان به Crypterium اعتماد کرده اند و یکی از بهترین کیف پول های ریپل محسوب می شود.

حتما بخوانید : تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟


مهمترین تفاوت آن با دیگر کیف پول های ریپل اجازه برای فراتر رفتن از ذخیره‌ سازی صرف توکن‌ های XRP است. در کریپتریوم توانایی خرید، تبادل، فروش، نقد کردن ارزهای دیجیتال و انتقال به حساب‌ های بانکی، دریافت سود و به خصوص خرج کردن ارزهای دیجیتال با یک کارت فیزیکی یا مجازی را خواهید داشت. چنانچه پرتفوی شما از کریپتوکارنسی‌ های بسیاری مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و ریپل تشکیل می‌ شود، می‌ توانید به جای نصب چند نرم افزار، تنها به کریپتریوم اتکا نمایید.

۴) اتمیک والت

اتمیک والت جزو بهترین کیف پول های موبایل ریپل محسوب می شود، ولی به دو پلتفرم موبایل اندروید و آی او اس محدود نمی شود. نسخه‌ ای از این والت برای ویندوز، لینوکس و مک او اس نیز وجود دارد. این والت در سال ۲۰۱۷، هنگامی که صنعت کریپتوکارنسی با انفجاری بزرگ رو به رو و بسیار محبوب شد، به جهانیان معرفی شد.

در این سال اپلیکیشن‌ ها و سرویس‌ های کریپتو محور متعددی متولد شدند که یکی از موفق‌ ترین آن‌ ها، اتمیک والت محسوب می شود. چنانچه پورتفوی شما از تعداد زیادی ارز دیجیتال تشکیل شده است، یکی از بهترین گزینه‌ ها برایتان قطعا اتمیک والت خواهد بود. از بالای ۳۰۰ ارز دیجیتال شامل تمامی توکن‌ های ERC20 پشتیبانی شده و این فهرست به صورت پیوسته بروزرسانی می شود. به عبارتی می‌ توان Atomic Wallet را یکی از بهترین کیف پول های چند منظوره ریپل دانست.

۵) لجر نانو اس

لجر نانو اس به جرات محبوب‌ ترین کیف پول سخت افزاری در دنیا به حساب می اید. از بیش از ۱۵۰۰ کوین و توکن گوناگون پشتیبانی می کند و گزینه‌ ای بسیار عالی برای تریدرها و سرمایه گذاران ارز دیجیتال است در صورت اضافه شدن یک توکن یا کوین جدید به بازار، تیم توسعه‌ دهنده خیلی سریع پشتیبانی از آن را به محصول اضافه می‌ کند. از نظر پشتیبانی از رمز ارزها، لجر نانو اس در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

بهترین کیف پول برای ارز ریپل

جالب است بدانید که کلیدهای خصوصی در حافظه‌ ای سرد ذخیره شده و از دنیای آنلاین به دور خواهند بود. یک پین کد بعد از شروع به کار با والت مشخص کرده و یک عبارت بازیابی متشکل از ۲۴ کلمه دریافت می‌ کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل برای دستگاه، قادر به دسترسی مجدد به دارایی خود از طریق این عبارت خواهید بود. ریکاوری سید والت های نرم افزاری ریپل متشکل از ۱۲ کلمه است، ولی این تعداد برای افزایش امنیت و کاملا غیر قابل حدس شدن عبارت، در کیف پول های فیزیکی Ripple به ۲۴ عدد افزایش پیدا خواهد کرد.

۶) تراست والت

تراست والت به عقیده بسیاری بهترین کیف پول ارز دیجیتال موبایل به حساب می آید. قابلیت های برجسته این والت در کنار تعدد ارزهای مورد پشتیبانی موجب ترغیب بایننس، بزرگترین صرافی دیجیتالی دنیا، به خرید آن شد. شبیه به دیگر کیف پول های غیر حضانتی Ripple تراست والت نیز به کاربر اجازه می‌ دهد کلیدهای خصوصی را روی دستگاه نگهداری کرده و آن‌ ها را مدیریت کند. به لطف یکپارچه شدن با Kyber Network می‌ توانید از داخل اپلیکیشن به تبادل ارزهای دیجیتال بپردازید. Trust Wallet از تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال شامل تمامی توکن‌ه ای ERC20 پشتیبانی می‌ کند، بنابراین چنانچه پرتفوی شما پر از رمزارزهای مختلف است، یکی از بهترین والت های موبایلی تراست والت محسوب می شود.

حتما بخوانید : آموزش کیف پول تراست والت | همه چیز راجب تراست والت


علاوه بر بیت کوین، اتریوم، ریپل و ترون، امکان نگهداری تعداد زیادی کریپتوکارنسی فراهم است. امنیت بالای این کیف پول ریپل خیالتان را از بابت مصون ماندن دارایی‌ تان راحت خواهد کرد. به منظور استفاده از برنامه نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نبوده و کلیدهای خصوصی روی گوشی هوشمند یا تبلت شما ذخیره می‌ شوند. امکان قرار دادن پسورد روی نرم افزار میسر بوده و بلافاصله بعد از را‌ه‌ اندازی، یک عبارت بازیابی دریافت خواهید کرد. کاربرپسند بودن و داشتن امکانات متنوع، دلیل اصلی جذب تعداد زیادی کاربر به سمت تراست والت از همان ابتدا بوده است.

با وجود در دسترس بودن امکانات ویژه و راضی ماندن کاربران حرفه‌ای از این والت Ripple، رابط کاربری ساده بوده و افراد مبتدی نیز قادر به استفاده از اپلیکیشن خواهند بود. تیم توسعه‌ دهنده مدعی است بهبود تجربه کاربری را در اولویت قرار داده است. تراست والت امکان استیکینگ ارز دیجیتال، دسترسی به برنامه‌ های غیر متمرکز، وام‌ دهی یا دریافت وام و کار با صرافی‌ های غیر متمرکز را امکان‌ پذیر می‌ کند. به این ترتیب Trust Wallet نه تنها یک نرم افزار کیف پول موبایلی ساده، بلکه یک پلتفرم جامع محسوب می شود. والت کانکت، جزو قابلیت های جدید بوده و اخیرا به وسیله تیم تراست والت ارائه شده است. این قابلیت یک پروتکل باز برای اتصال DApp های دسکتاپ به کیف پول‌ های موبایلی می باشد که از طریق رمزنگاری کامل یا انتها به انتها قابل انجام است.

۷) گِیت هاب

گِیت هاب سایتی آنلاین است که با استفاده از آن امکان خریدن ریپل و بیت کوین را دارید. البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای خریدن ریپل در ابتدا باید بیت کوین خریداری نمایید و بعد آن را تبدیل به ریپل کنید. سرعت و راحتی از مزایای این کیف پول آنلاین محسوب می شوند. لازم به ذکر است که برخی از فروشگاه‌ های آنلاین این کیف پول را مورد پشتیبانی ‌قرار می دهند و این امکان را در اختیار دارید که بدین وسیله خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهید. علاوه بر این، در مورد بازار ارزهای دیجیتال، تجزیه و تحلیل هایی در این سایت وجود دارد که می توانید به سادگی از آن ها بهره مند شوید.

۸) ترزور وان

چنانچه تنها به دنبال حافظه‌ سرد و ایزوله‌ کیف پول های سخت افزاری با کمترین هزینه می گردید، ترزور وان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد. خوشبختانه قیمت پایین موجب نشده از نظر ویژگی‌ های امنیتی در سطحی پایین قرار بگیرد. امکان کار با والت روی کامپیوترهای لینوکسی، ویندوزی و مک فراهم است و اپلیکیشن مخصوص اتصال کیف پول به گوشی، از رابط کاربری بسیار خوبی برخوردار  است. پس از اتصال والت به گوشی می‌ توانید از رابط کاربری کیف پول نرم افزاری مای سلیوم برای برقراری تعامل استفاده کنید. از تعداد زیادی رمز ارز پشتیبانی می‌ شود، اگرچه کیف پول های شرکت Trezor را نمی‌ توان از این نظر با والت های شرکت Ledger مقایسه کرد.

۹) ترزور مدل تی

داشتن یک نمایشگر رنگی بزرگ، ویژگی منحصر به فرد این کیف پول سخت افزاری به حساب می آید. این صفحه نمایش حتی با نمایشگر لجر نانو ایکس نیز به هیج عنوان قابل مقایسه نیست. البته همین قابلیت موجبات قیمت بالای ۳۰۰ دلاری این دستگاه را فراهم کرده است.

۱۰) اکسودوس

در فهرست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ریپل، کیف پول نرم افزاری اکسودوس نام محبوب دیگری است که به عنوان ۱۰ امین و آخرین نمونه کیف پول ارز ریپل قصد معرفی آن را داریم. کیف پول اکسودوس برای هر دو سیستم عامل دسکتاپ و موبایل قابلیت استفاده دارد. این کیف پول رابط کاربری ساده و جذابی دارد که استفاده و مدیریت ارزهای دیجیتال را برای کاربران مبتدی نیز ساده تر می کند. علاوه بر این، در این کیف پول فقط با چند کلیک، امکان مبادله ارزهای دیجیتال از طریق صرافی شیپ ‌شیفت وجود دارد.

کیف پول کاغذی ریپل

از نظر امنیت، والت های کاغذی در وضعیتی یکسان و حتی بهتر در مقایسه با کیف پول های سخت افزاری ریپل قرار دارند، اگرچه راهکاری بسیار ابتدایی به نظر رسیده و تکنیکی کاملا سنتی به شمار می روند. در اینجا کلیدهای عمومی و خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ یادداشت می‌ کنید! حتی والت های فیزیکی Ripple نیز به صورت ۱۰۰ درصد در برابر حملات سایبری و هک مصون نیستند، ولی این قابلیت به لطف یک پیپر والت حاصل خواهد شد. مصون بودن کامل در برابر هک، مجددا امنیت ۱۰۰ درصدی را روی هم رفته تضمین نمی‌ کند. اگر فردی به این کاغذ دست یابد، قادر به سرقت رمز ارزهای شما خواهد بود. همچین استفاده از کاغذ، احتمال گم کردن کلیدهای خصوصی را افزایش خواهد داد.

حتما بخوانید : کیف پول کاغذی ارز دیجیتال + استفاده از کیف پول کاغذی بیت کوین


در صورت بروز چنین اتفاقی، باید دارایی خود را از دست رفته بدانید. از احتمال پاره شدن، سوختن، ریختن آب یا حتی پوسیدن به مرور زمان نباید غافل شد. برای ریپل، یکی از بهترین راهکارها Minimalist Ripple Client است. ابتدا باید هویت خود را مشخص کنید. بدین منظور در قسمت Identity، یک کلید مخفی وارد کنید. در صورت راه‌اندازی یک Generate Identity، اپلیکیشن یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی برایتان تعیین خواهد کرد. این را در خاطر داشته باشید که کاربر باید کلیدهای تعیین شده توسط خود یا ارائه شده به وسیله برنامه را روی تکه‌ ای کاغذ یادداشت کند. تا وقتی که ۲۰ XRP به والت ارسال کنید، آفلاین می ماند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

انتخاب کیف پول ریپل هم مثل انتخاب کیف پول برای هر رمزارز دیگری مستلزم در نظر گرفتن نکات امنیتی و نیازهای فردی می باشد. باید به اعتبار و ایمنی کیف پول‌ ها دقت زیادی داشته باشید و علاوه بر آن، حواستان باشد که چه نوع کیفی برایتان مطلوب‌ تر است و پاسخ‌ گوی نیازهایتان در مسیر مدیریت ارزهای دیجیتالی‌ تان خواهد بود. با دانلود یا خرید کیف پول ریپل مناسب در این عرصه موفق‌ تر عمل می کنید.

همیشه این را در نظر داشته باشید که ارتباط هر برنامه و ابزاری با اینترنت می‌ تواند ضریب ایمنی فعالیت‌ های خود در دنیای رمزارزها را کاهش بدهد. بنابراین به این منظور که خیالتان از بابت هکرها و تهاجمات سایبری راحت باشد، نیاز دارید که به سراغ گزینه‌ های آفلاین و سخت‌ افزاری بروید. ما نیز دقیقا از همین روی سعی داشتیم بهترین گزینه‌ ها را برای شما معرفی کنیم تا با خیالی راحت‌ تر به سرمایه‌ گذاری خود در دنیای شیرین ارزهای دیجیتال ادامه دهید.

همانطور که در ابتدای مطلب قولش را داده بودیم، بهترین کیف پول ارز دیجیتال ریپل را به صورت کامل معرفی کردیم و در انتها نیز نتیجه گیری کردیم.

همچنین اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد کیف پول ارز دیجیتال با کمترین کارمزد به دست آورید، این مطلب را بخوانید.

از نظر شما بهترین کیف پول برای ریپل کدام است؟

هر گونه سوال یا ابهامی در مورد کیف پول ریپل داشتید از طریق بخش دیدگاه ها از کارشناسان ما بپرسید.

برای دوستانتان بفرستید: