برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار

سلام دوست عزیز، امیدوارم که حالت خوب باشه و از خوندن این مقاله کاربردی و جامع تحت عنوان بررسی کیف پول لجر نانو نهایت استفاده رو داشته باشی. این کیف پول سخت افزاری است و ساختار متفاوتی با کیف پول های نرم افزاری دارد و در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی کیف پول لجر نانو اس به صورت کامل و به همراه آموزش کار با آن می پردازیم، پس با کد بورسی در ادامه این مطلب جالب همراه باشید.

بررسی کیف پول لجر نانو

بررسی کیف پول لجر نانو اس 

باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که در ابتدای مقاله قصد داریم تا در مورد خود کیف پول لجر اندکی مطالبی را عنوان کنیم و سپس نقاط قوت و نقاط ضعف آن را بررسی خواهیم کرد و در ادامه بررسی کاربردی و کاملی از شیوه کار با آن را نشانتان می دهیم و در انتها نیز شیوه نصب و راه‌ اندازی آن را به شما آموزش خواهیم داد و مقاله را جمع بندی خواهیم کرد.

کیف پول لجر چیست؟

در خصوص با پاسخ به این سوال باید گفت که کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) که تحت عنوان کیف پول لجر نیز معروف است، یک کیف پول سخت‌ افزاری می باشد که این امکان را برای شما عزیزان فراهم خواهد کرد تا با امنیت کامل، ارزهای دیجیتال خود را نگه‌ داری و حفظ کرده و همچنین اقدام به ارسال و دریافت ارز دیجیتال به وسیله خود کیف پول کنید. جالب است بدانید که شرکت سازنده کیف پول لجر فرانسوی است و نخستین محصول خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار کرده است. پس از ساخت آن محصول این شرکت به رهبر بازار در این صنعت تبدیل شد و در حقیقت تا به امروز بیشتر از ۱ میلیون دستگاه را به فروش رسانده است.

کیف پول سخت‌ افزاری چیست؟

در ابتدای امر و پیش از این که در خصوص با شیوه کار یک کیف پول سخت‌ افزاری مطالبی را بیان کنیم، قصد داریم تا به نحوه کار با کیف پول نرم‌ افزاری بپردازیم. در این راستا باید بیان کرد که اکثر کاربران از کیف پول‌ های نرم‌ افزاری به منظور ذخیره‌ کردن دارایی ‌های دیجیتال خود بهره می گیرند. این نرم‌ افزار ها به آسانی برای کامپیوتر‌های دسکتاپ، لپتاپ و اسمارتفون‌ ها قابل استفاده خواهند بود. این کیف پول‌ ها مزایای بسیاری مانند؛ راحت بودن کار با آن‌ ها و رایگان بودن خواهند داشت، ولی از طرفی اینگونه کیف پول‌ ها به سادگی در برابر هک و دزدی آسیب‌ پذیر اند و به صورت کلی معایبی هم خواهند داشت.

وقتی که یک هکر با نصب یک کی لاگر و استفاده از ویروس و بدافزار قادر به سرقت اطلاعات و کلید خصوصی پول ها و دارایی شما عزیزان است مزیت های یک کیف پول سخت افزاری مانند لجر نانو اس را درک خواهیم کرد. در لجر نانو اس به جای این که کلید شخصی شما در یک نرم‌ افزار کامپیوتری باشد، در یک دیوایس سخت‌ افزاری ذخیره می شود که همیشه پیش شما خواهد ماند.

در حقیقت این موضوع این معنا را دارد که ارزهای دیجیتال شما به شکل آفلاین حفاظت خواهد شد و هیچکس از راه دور قادر نیست در حالت مجازی کیف پول شما را هک نماید، چنانچه یک هکر قصد داشته باشد ارزهای دیجیتال شما روی لجر نانو اس را سرقت کند، نه تنها می بایست خود دستگاه را به دست آورد، بلکه کد پین ویژه که تنها شخص خودتان از آن آگاهید را هم باید بداند. در همین ابتدای کار با قابلیت های امنیتی مناسب کیف پول‌ لجر نانو اس آشنایی اولیه ای پیدا کردید؛ ولی در ادامه و در قسمت های بعدی این مقاله بیشتر در این خصوص با آن صحبت می کنیم.

لجر نانو اس از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی به عمل می آورد؟

به همان صورتی که مستحضر هستید امروزه بیش از ۲ هزار ارز دیجیتال به منظور خرید و فروش در دنیا وجود دارند و روزانه به تعداد آن‌ ها افزوده خواهد شد. متاسفانه هیچ کیف پولی موجود نیست که از همه آن‌ ها پشتیبانی به عمل آورد و خوشبختانه لجر نانو اس به این صورت نبوده و از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی به عمل می آورد. تا ژانویه ۲۰۱۹ میلادی، لجر نانو اس از ۲۳ کوین گوناگون از جمله بیت‌ کوین، ریپل، لایت‌ کوین، اتریوم که معروف می باشند گرفته تا کوین‌ های ناشناخته‌ تر مانند: Ubiq و Stratis را حمایت و نگهداری می کند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


باید گفت که همچنین با اتصال دادن لجر نانو اس خود به کیف پول myetherwallet.com و NEON قادر خواهید بود تمامی توکن‌ هایی که روی پلتفرم اتریوم و نئو به وجود آمده اند را نیز بفرستید یا دریافت نمایید. تیم سازنده این دیوایس امروزه روی اضافه کردن ارزهای دیجیتال دیگر متمرکز است. در ادامه قصد داریم در خصوص با نقاط قوت و نقاط ضعف این کیف پول سخت‌ افزاری مطالبی را عنوان کنیم.

نقاط قوت Ledger nano s

تا به اینجای مقاله مطمئنا این نکته را دریافتید که یکی از بزرگ ترین علت های خرید لجر نانو اس امنیت بسیار بالای آن به حساب می آید و شاید بتوان این طور بیان کرد که امن‌ ترین راه به منظور ذخیره‌ کردن کوین از این روش خواهد بود. در حقیقت داشتن یک کیف پول سخت‌ افزاری موجب خواهد شد تا قادر باشید ارزهای دیجیتال خود را در یک گاو صندوق امن سخت افزاری واقعی حفظ نمایید، ولی این امنیت از کجا می آید؟ خوب در قسمت های پیشین مقاله به این مسئله پرداختیم که کیف پول نرم‌ افزاری با استفاده از یک بدافزار به راحتی قابلیت هک شدن را خواهد داشت ولی کیف پول سخت افزاری خیر.

باید در نظر داشت که چیزی که هکر ها قصد دزدیدن آن را دارند، کلید شخصی شما می باشد که با استفاده از آن به صورت کامل به کیف پول شما دسترسی پیدا خواهند کرد. با لجر نانو اس کلید شخصی شما درون یک دیوایس حقیقی نگهداری خواهد شد و جای نگرانی نیست. از طرف دیگر به علت این که لجر نانو اس دائما آفلاین است، البته به غیر از زمانی که در حال معامله هستید، هیچکس به وسیله اینترنت قابلیت دسرسی به آن را نخواهد داشت. زمانی که لجر نانو اس را می خرید، در گام نخست احتیاج خواهید داشت که یک کد پین حداقل ۴ رقمی برای آن مشخص نمایید. تنها کسی که میبایست از این پین با خبر باشد خود شما خواهید بود و هر دفعه که بخواهید لجر نانو اس مورد استفاده قرار دهید، میبایست این پین را به شکل دستی وارد کنید.

در حقیقت یک لایه امنیتی دیگر نیز در صورت فراموشی پین، وجود دارد. پس از اینکه پین خود را انتخاب نمودید یک عبارت ۲۴ حرفی با عنوان عبارت ریکاوری یا بازیابی به شما اعطا می گردد. این عبارت که با نام Seed نیز معروف است روی صفحه نمایش لجر نانو اس نمایان خواهد شد و هیچ فرد دیگری به آن دسترسی پیدا نخواهد کرد. لازم به ذکر است که باید این عبارات را در جای امنی یادداشت و نگهداری نمایید تا مشکلی پیش نیاید. در صورتی که پین خود را از یاد بردید، قادر خواهید بود با وارد کردن این عبارت کد خود را بازیابی و به حساب خود دسترسی داشته باشید.

جالب است بدانید که سازندگان این کیف پول هر چند وقت یک بار یک آپدیت جدید را انتشار خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند که لجر نانو اس امنیت کافی را به همراه خواهد داشت. از دیگر مزایای لجر نانو اس مقاومت آن در مقابل آسیب های فیزیکی خواهد بود. این دستگاه از متریال بسیار با دوام و با کیفیتی تهیه شده است و یک کاور از جنس استیل ضد زنگ موجب خواهد شد که حتی در صورتی که حتی روی زمین افتاد، اتفاقی برای آن نخواهد افتاد. چه چیزی کامل‌ تر از این محصول به منظور ذخیره‌ کردن دارایی‌ های با ارزش دیجیتالی خود نیاز دارید؟ لجر نانو اس از بهترین کیف پول‌ های سخت‌ افزاری به حساب می آید؛ ولی به هر روی معایبی نیز خواهد داشت که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نقاط ضعف کیف پول Ledger nano s

در گام نخست باید گفت که این امکان وجود دارد که تمامی افراد توانایی خرید این کیف پول را دارا نباشند. قیمت لجر نانو اس در حال حاضر ۵۹ یورو می باشد و در ایران با قیمت حدود ۱٫۲ میلیون تومان به فروش می رسد. دیگر مشکلی که کاربران با لجر نانو اس دارند سختی های کار با آن به حساب می آید. چنانچه قصد داشته باشید برای کسی پول ارسال کنید؛ میبایست دستگاه را به کامپیوتر اتصال داده، پین کد را وارد کرده و سپس از اتصال دیوایس به اینترنت کار خود را انجام بدهید.

در ادامه باید گفت که به همین خاطر، کیف پول کول والت که به شکل بی‌ سیم به موبایل اتصال داده می شود محبوبیت ویژه ای را کسب کرده است. کار با لجر نانو اس دشوار تر از یک کیف پول نرم‌ افزاری خواهد بود؛ بخاطر این که زمان و زحمت بیشتری را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت. نکته بعدی این خواهد بود که رابط کاربری لجر نانو اس نیز دشوار تر از کیف پول‌ های دیگر می باشد و پیش از راه‌ اندازی آن می بایست به خوبی راهنمای آن را مورد بررسی و توجه خود قرار دهید.

آیا لجر نانو اس در مقابل هک شدن ایمن خواهد بود؟

در رابطه با پاسخ این سوال باید این طور فرض کرد که هکر قادر باشد دستگاه شما را بدزدد، اکنون چه رخ خواهد داد؟ نخست اینکه هکر به منظور دستیابی به دارایی‌ های شما عزیزان می بایست به پین‌ کد شخصی شما را داشته باشید که تنها شما از آن مطلع هستید. شایان ذکر است که این هکر چنانچه ۳ بار کد پین را به صورت اشتباه بزند، لجر نانو اس برای مدت زمانی قفل خواهد شد. این موضوع یک قابلیت امنیتی بسیار مناسب محسوب می شود که به شما زمان کافی را خواهد داد تا با استفاده از عبارت ریکاوری خود، دوباره به ارزهای دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید.

البته با این وجود یک داستان عجیب به وسیله یک خبرنگار در وبسایتی در سال ۲۰۱۷ انتشار پیدا کرد که بیان می کرد به چه صورتی کد پین خود به همراه عبارت ریکاوری‌ اش را گم کرده و از همین روی به هیچ عنوان امکان به دست آوردن ۳۰۰۰۰ دلار ارز دیجیتال خود در لجر نانو اس را پیدا نکرده است. این خبرنگار در ادامه اینطور بیان داشت که در آن زمان توانست با همکاری یک نابغه برنامه‌ نویسی حفره امنیتی ویژه ای را در آخرین نسخه لجر نانو اس پیدا کند و به طرز عجیبی به پولش دست پیدا کند که این امر بسیار عجیب بود.

با این حال که تیم متخصص و فنی لجر نانو اس ادعا کرد که آن حفره امنیتی که ذکر شده بود از بین رفته و تمامی موارد مربوط به آن حل شده است؛ این داستان بیانگر این است که هیچ چیزی به صورت ۱۰۰ درصد امن نخواهد بود. حتی امن‌ ترین صندوق‌ های جهان نیز قابل هک شدن خواهند بود و داشتن یک کیف پول سخت‌ افزاری فوق‌ العاده امن نخواهد تواسنت خیال شما را به صورت کامل راحت کند. مسئولیت حفاظت از کلید شخصی، بر عهده خود شما خواهد بود و کمپانی لجر از آن نگه‌ داری نخواهد کرد؛ بنابراین چنانچه شما در وضعیتی مشابه این فرد قرار داشتید به احتمال خیلی زیاد بیخیال موضوع شده و پول خود را از دست می دادید.

محتوای جعبه لجر نانو اس

در خصوص با این بخش از این مقاله کاربردی از سایت کد بورسی باید گفت که باید پیش از خرید هر دستگاهی تلاش داشته باشید که در فضای مجازی در مورد اقلام داخل جعبه دستگاه اطلاعات و آگاهی خود را کامل نمایید. در این بخش تمامی مواردی که بعد از خرید لجر نانو اس خواهید داشت را برای شما بیان کرده ایم:

  • خود لجر نانو اس
  • جا سوییچی
  • کابل USB
  • بند به منظور انداختن دستگاه به گردن
  • کارت راهنما
  • کارت ریکاوری

بررسی کیف پول لجر نانو

بررسی کیف پول لجر نانو – چگونگی نصب و راه اندازی

در خصوص با این بخش باید بیان کرد که چنانچه پس از خواندن مقاله تا به اینجا این تصمیم را دارید که لجر نانو اس را خریداری نمایید، در این قسمت به شما عزیزان چگونگی نصب و راه‌ اندازی آن را به صورت تصویری و با زبانی کاملا ساده آموزش خواهیم داد.

۱) در ابتدا می بایست لجر نانو اس خود را با USB به کامپیوتر خود اتصال دهید.

۲) در ادامه بر روی صفحه نمایش لجر نانو عبارت “Configure as new device” را خواهید دید که با فشردن دکمه کوچک سمت راست که در تصویر نیز مشخص است، فرآیند را تایید نمایید.

کیف پول لجر نانو

۳) سپس درایور‌ های لازم بر روی سیستم شما نصب خواهند شد.

۴) در ادامه فرآیند نصب از شما درخواست خواهد شد که کد پین خود را وارد نمایید که به منظور این امر کلید چپ و راست را همزمان بفشارید.

بررسی کامل کیف پول لجر نانو

۵) شما دوستان قادر هستید هر ترکیبی از اعداد را میان ۴ الی ۸ رقم انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که جهت هر بار استفاده از دیوایس احتیاج خواهد بود که پین خود را به سیستم بدهید؛ بنابراین تلاش کنید آن را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

۶) در ادامه باز هم از شما درخواست خواهد شد کد پین خود را وارد کنید تا هیچ گونه خطالیی رخ ندهد.

۷) پس از آن که کد پین خود را انتخاب نمودید، لجر نانو اس به سرعت به شما خواهد گفت که عبارت ریکاوری خود را یادداشت و به صورت امن نگهداری نمایید.

بررسی اجمالی کیف پول لجر نانو

۸) توجه داشته باشید که یادداشت و حفظ  عبارت ریکاوری بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ به این خاطر که آخرین چیزی است که بین شما و از دست دادن دارایی‌ هایتان قرار دارد. در خاطر داشته باشید که اگر پین را از یاد ببرید، با استفاده از کد ریکاوری به کیف پولتان دسترسی پیدا خواهید کرد.

۹) هر کدام از کلمات این عبارت ۲۴ کلمه‌ ای تک به تک روی صفحه‌ به نمایش در خواهند آمد و پس از آن دیوایس از شما درخواس خواهد داشت که چند تا از این کلمات را وارد کنید تا شما را امتحان و از این که این عبارات را یادداشت و در خاطر دارید اطمینان حاصل نماید.

کیف پول لجر نانو اس

۱۰) در انتها و پس از آن که این قسمت هم تمام شد، لجر نانو اس شما آماده کار و فعالیت های مختلف خواهد بود.

بررسی کیف پول لجر نانو اس

بررسی کیف پول لجر نانو – شیوه دریافت ارز دیجیتال

۱) پیش از هر امر دیگری می بایست نرم‌افزار Ledger Manager را دانلود نمایید. این نرم‌ افزار در حقیقت یک افزونه کروم می باشد و روی مرورگر کروم قابلیت نصب را خواهد داشت.

۲) پس از این که این نرم‌ افزار را دانلود و در ادامه آن را نصب نمودید می باست برنامه کیف پول را دریافت و سپس نصب نمایید. در این راستا باید گفت که باید به منظور دریافت و ارسال بیت‌ کوین این افزونه را نصب داشته باشید. شیوه نصب و لینک دانلود Ledger live جهت دریافت و ارسال سایر ارزهای دیجیتال در این صفحه موجود می باشد.

۳) پس از این که نرم‌ افزار ویژه و مد نظر خود را دانلود و اجرا کردید، از شما درخواست خواهد شد که لجر نانو اس خود را به دستگاه اتصال دهید و پین خود را وارد نمایید.

کیف پول لجر نانو

۴) پس از شما درخواست خواهد شد که میان ۲ گزینه Legacy و Segwit یکی را انتخاب نمایید.

معرفی کیف پول لجر نانو

۵) در ادامه زبانه receive در بخش بالایی اپلیکیشن را انتخاب نمایید.

آموزش کار با کیف پول لجر نانو

۶) حال روی گزینه Display address on device کلیک نمایید.

نحوه کار با کیف پول لجر نانو

در انتهای این بخش آدرس ویژه لجر نانو اس شما مشاهده خواهد شد که قادر می باشید از آن به منظور دریافت بیت‌کوین استفاده نمایید.

بررسی کیف پول لجر نانو

بررسی کیف پول لجر نانو – شیوه ارسال ارز دیجتال

لازم به ذکر است که در این بخش در خصوص با نحوه ارسال پول با این دیوایس صحبت خواهیم کرد. شیوه ارسال همه ارزهای دیجیتالی به یک صورت می باشد؛ ولی توجه فرمایید که حتما نرم‌ افزار ویژه ارز دیجیتال مورد نظرتان را دانلود فرمایید. مثال‌ های این قسمت و قسمت دریافت با بیت‌ کوین است و چنانچه نرم‌ افزار اشتباهی نصب نمایید دارایی‌ خود را از دست خواهید داد، بنابراین با دقت تمامی موارد را در نظر بگیرید.

۱) همان مراحل اتصال و وارد کردن پین در قسمت پیشین را مجددا تکرار نمایید.

۲) این بار زبانه send را انتخاب نمایید.

بررسی کیف پول لجر نانو

۳) حال تمام اموری که باید انجام دهید این خواهد بود که آدرس کیف پولی که قصد دارید به آن بیت‌ کوین بفرستید را وارد کنید. شما همین طور گزینه انتخاب هزینه تراکنش را نیز در پیش رو خواهید داشت که در قسمت بعد همین مقاله نکاتش رو عرض می کنیم.

کار با کیف پول ارز دیجیتال

در خاطر داشته باشید که هرچه هزینه تراکنش را کم تر وارد نمایید، تایید تراکنش بیت‌ کوین با سرعت پایین تری صورت می پذیرد.

۴) در انتها به منظور انجام تراکنش روی کلید سبز send کلیک نمایید و کار به اتمام خواهد رسید.

نحوه کار با کیف پول ارز دیجیتال

کلام آخر

در انتها این امید را داریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد و به خوبی شیوه کار با لجر نانو اس را آموزش دیده باشید. چنانچه این کیف پول را در اختیار دارید راهنمایی‌ های کاملتر و دقیق‌ تر را از سایت رسمی خود لجر نانو اس (ledger.com) کسب نمایید. در حال حاضر در خصوص با این دیوایس، نقاط قوت و نقاط ضعف و امنیت بالای لجر نانو اس اطلاعات بسیار خوبی رو کسب کردید. اگرچه داستان مربوط به آن خبرنگار امکان دارد که اندکی نگران‌ کننده به نظر آید؛ ولی با این وجود بیایید امیدوار باشیم که از آن موقع تا حالا کمپانی سازنده لجر نانو اس آن مشکل امنیتی را بر طرف نموده است. البته چنانچه کیف پولتان را گم نکنید، این کیف پول امنیت بسیار بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت و در صورتی که راهنمای کار با آن را به صورت کامل مطالعه و درک کنید، قادر خواهید بود با آسودگی خاطر آن را مورد استفاده خود قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

بیت کوین برای معامله بهتر است یا بازار جهانی ارز؟

ارزان ترین سهام های بورسی کدامند؟

برای دوستانتان بفرستید: