برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال الروند چیست؟

اگر دنیای کریپتوکارنسی ها را دنبال کنید، مطمئنا تا به حال نام ارز دیجیتال الروند به گوشتان خورده است. ارز دیجیتال الروند یکی از آلت کوین های جذاب و آینده دار بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید که می تواند در آینده سود بسیار خوبی برای سرمایه گذاران باهوش حوزه رمزارزها به ارمغان آورد؛ لذا در این مطلب به این خواهیم پرداخت که ارز دیجیتال الروند چیست و چطور کار می کند و در ادامه نیز به نحوه خرید ارز الروند ، کیف پول های Elrond و پیش بین قیمت ارز Elrond در آینده می پردازیم تا همه چیز درباره رمزارز الروند را پوشش دهیم، پس صفر تا صد پروژه Elrond را اینجا یاد بگیرید.

ارز دیجیتال الروند

الروند نسل بعدی تکنولوژی بلاکچین به حساب می آید و قصد دارد مشکل بلاکچین اتریوم را برطرف سازد. جالب است بدانید که اکوسیستم الروند بر مبنای مکانیزم تطبیق وضعیت شاردینگ (فرآیند تفکیک بلاکچین به چندین قسمت که افزایش سرعت تراکنش‌ ها را به همراه دارد) و الگوریتم گواه اثبات سهام (تشکیلات پیشرفته PoS که به تأیید بلاک‌ می‌ پردازد و به تعداد توکن‌ های تحت اختیار وابسته است) قرار دارد. این شبکه مفاهیم بسیار خاصی را تهیه کرده و با پیروی کردن از زیلیکا و سازوکار بلاکچین آلگراند، در تلاش است تا تأخیر زمانی در سرعت انتقال داده‌ ها را تا جایی که امکانش وجود دارد کاهش دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به همین خاطر می توان نسبت به آینده ارز دیجیتال الروند امیدوار بود. درباره این پروژه ادعا شده که توانسته عملکرد و قابلیت استفاده شبکه بلاکچین را افزایش دهد و بلاکچین موجود را به صورتی چشمگیر بهبود دهد. در سال ۲۰۱۹ سامسونگ و الروند به منظور عرضه بازی اپلیکیشن غیر متمرکز در سامسونگ استور و همچنین افزودن توکن ERD در ولت بلاکچین سامسونگ با هم دیگر همکاری داشتند.

ارز دیجیتال الروند چیست؟

شبکه دیجیتالی الروند یک بلاک‌ چین عمومی به حساب می آید که به منظور افزایش مقیاس‌ پذیری، سرعت و امنیت طراحی شده است. الروند هم مثل اتریوم، یک پلتفرم قرارداد هوشمند برای اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز فراهم می کند. با این وجود، با کارمزد کم تر و توان عملیاتی بیشتر، موارد استفاده سازمانی را هم تامین می نماید. تیم توسعه‌ دهنده پروژه الروند با برگزاری یک دور سرمایه‌ گذاری خصوصی که بیش از ۲ میلیون دلار از طریق آن کسب کرد، این پروژه را به شکل خاص به منظور مقابله با مقیاس‌ پذیری با استفاده از فناوری خاص شاردینگ تاسیس کرد.

به بیان دیگر الروند شبکه بلاک‌ چینی می باشد که قادر است ۱۵ هزار تراکنش در ثانیه را مورد پردازش قرار دهد که همین امر نیز موجبات کاهش فوق العاده هزینه کارمزد تراکنش‌ ها تا ۰.۰۰۱ دلار و افزایش سرعت انجام تراکنش‌ ها با تاخیر نهایت ۶ ثانیه‌ ای را فراهم آورده است. الروند وعده ارائه یک پلتفرم مقیاس‌ پذیر و ایمن به منظور ساخت اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز را به توسعه‌ دهندگان داده است. از زمان راه‌ اندازی، این پلتفرم شاهد گسترش DAppها با ابزارهای گوناگون بوده است.

توکن EGLD چیست؟

رمز ارز EGLD توکن بومی الروند به حساب می آید که با خدمت به‌ عنوان یک وسیله مبادله میان کاربران و توسعه دهندگان که برای استفاده از شبکه کارمزد تراکنش می پردازند و تایید کننده‌ ها که آن کارمزدها را برای خدماتی که ارائه می‌ دهند دریافت می‌ کنند، شبکه الروند را قدرتمندتر می سازد. شبکه الروند پلتفرمی برای ایجاد قراردادهای هوشمند، برنامه‌ های غیر متمرکز و حتی کل پروتکل‌ های بلاک چین ارائه می‌ دهد. با این وجود ارز دیجیتالی EGLD واحد ارزشی است که این فعالیت‌ ها را امکانپذیر می‌ کند. رمزارز EGLD به وسیله استیکینگ و پاداش‌ های تایید کننده‌ ها و به‌ عنوان پرداختی برای تراکنش‌ ها و قراردادهای هوشمند شبکه را اداره می کند.

نحوه کار پروژه الروند

یکی از هدف های اصلی شبکه ارز الروند افزایش توان عملیاتی یا همان تعداد تراکنش‌ ها در هر ثانیه در کل شبکه با استفاده از یک تکنیک مقیاس‌ بندی به نام Adaptive State Sharding یا شاردینگ حالت تطبیقی است. به منظور پاسخ به این سوال که نحوه کار الروند چگونه است، در ابتدای امر می بایست با مفهوم شاردینگ آشنایی پیدا کنیم.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال کرونوس چیست؟


شاردینگ پروسه ای است که شامل تقسیم داده‌ ها به قطعات کوچک تر و توزیع آن ها در چند بخش در شبکه است که هر کدام از این قسمت ها خود چندین گره را نگه می‌ دارند که تراکنش ها را مورد پردازش قرار می دهند. تعداد کمی از بلاک‌ چین‌ های خرد شده دیگر نیز هستند که هدف آن ها چیزی است که الروند سعی دارد به آن دست پیدا کند. برای مثال، زیلیکا نوعی از همین بلاک‌ چین‌ های خرد شده می باشد و به غیر از زیلیکا، اتریوم ۲، نیز در حال اجرای تکنیک‌ های شاردینگ می باشد.

شبکه الروند چه ویژگی های بارزی دارد؟

شبکه الروند از چند ویژگی خاص برخوردار است که آن را از سایر شبکه‌ های دیجیتالی متمایز می‌ کند؛ نخستین ویژگی آن، استفاده از روش مقیاس بندی شاردینگ است. این روش کمک می کند تا تراکنش‌ ها به قسمت های کوچک‌ تر تقسیم شوند و هر نود به سرعت، آن قسمت های کوچک تراکنش را پردازش نماید. امروزه به لطف روش شاردینگ، شبکه الروند می‌ تواند بیش از ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه با کارمزد پایین مورد پردازش قرار داده و هیچ ترافیکی در شبکه موجود نباشد.

قابلیت های دیگر این شبکه، پشتیبانی از برنامه‌ های غیرمتمرکز سازمانی و ارائه سه زبان برنامه نویسی مختلف برای ایجاد برنامه‌ های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند می باشد. اهداف اصلی شبکه الروند، ارائه یک شبکه مقیاس‌ پذیر و غیرمتمرکز می باشد که کاربران قادر شوند با کارمزد پایین، تراکنش خود را انجام داده، برنامه غیرمتمرکز را ایجاد کرده و دارایی‌ های جدید را در آن اضافه کنند.

پروژه الروند چه مشکلاتی را برطرف میکند؟

همان طور که پیش تر هم اشاره داشتیم، الروند یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که کاربران را قادر می سازد تا اپلیکیشن‌ ها و رمزارزهای غیرمتمرکز را برای ایجاد اقتصاد اینترنتی جدید ایجاد و توسعه دهند. هدف این پروژه حل مشکل ازدحام ترافیک در شبکه های بلاک چین با ارائه راه حل هایی برای مقیاس پذیری است. الروند تراکنش‌ های سریع و محیطی مقیاس‌ پذیر را به منظور توسعه‌ دهندگان، شرکت‌ ها و کاربران، در کنار تجربه کاربرپسند و کارمزد تراکنش‌ های پایین ارائه می‌ دهد. بر اساس گزارش ها، این شبکه قادر است تا ۱۵ هزار تراکنش در ثانیه را مورد پردازش قرار دهد که آن را به یکی از پرسرعت ترین شبکه های بلاک چینی بازار تبدیل کرده است.

نقاط قوت ارز دیجیتال Elrond

  • بلاکچین الروند از یک کد منبع باز برخوردار است.
  • داده‌ های معاملات هرگز دست‌ کاری نخواهند شد.
  • این شبکه از ۳ زبان برنامه نویسی متفاوت پشتیبانی می کند.
  • به علت استفاده از پروتکل اجتماع اثبات سهام در شبکه الروند، امنیت آن بسیار بالاست.
  • به علت استفاده از سخت افزارهای تجاری در بلاک چین الروند، مصرف انرژی آن بسیار کم است.
  • الروند کارمزد تراکنش اندکی از کاربران خود می گیرد که این امر می تواند ویژگی مثبت این پلتفرم به حساب آید.
  • داده‌ های مربوط به معاملات در نودها ذخیره می شود و بلافاصله بعد از اضافه شدن داده جدید، نودها نیز بروزرسانی خواهند شد.
  • به این خاطر که شبکه الروند قدرت زیادی دارد، سرعت بالا در پردازش تراکنش‌ ها و مقیاس پذیری خوبی را برای کاربرانش به ارمغان می آورد.
  • کسانی که در زمینه توسعه و نوشتن قراردادهای هوشمند شبکه الروند فعالیت می‌ کنند، ۳۰ درصد حق امتیاز یا پاداش به شکل توکن الروند می گیرند.

نقاط ضعف ارز دیجیتال Elrond

امروزه تنها چالش شبکه الروند، عدم مشارکت و شبکه سازی آن به شمار می رود که نمی توان گفت این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است. نقاط قوت این شبکه آنقدر مهم و تاثیرگذار هستند که سرمایه گذاران فقط آن ها را در نظر بگیرند.

آیا میتوان توکن EGLD را استخراج کرد؟

رمزارز الروند قابل استخراج نیست، چرا که با الگوی اثبات سهام کار می کند. جالب است بدانید که عرضه اولیه الروند در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۹ انجام شد که در آن زمان ۵.۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب شد. قیمت ارز دیجیتال EGLD در زمان عرضه اولیه، ۰.۰۰۰۶۵ دلار در نظر گرفته شده بود.

چگونه ارز دیجیتالی الروند را بخریم؟

صرافی کوین بیس : صرافی پرطرفدار کوین بیس با استفاده از رابط کاربری ساده ای که دارد، بهترین گزینه برای معامه گران تازه کار و حرفه ای به حساب می آید؛ لذا شما قادرید توکن ELGD را به سادگی از طریق این صرافی مورد معامله قرار دهید.

صرافی بایننس : بایننس یکی دیگر از صرافی هایی است که معامله گران بسیاری از کل دنیا را به خود جذب کرده و شهرت بسیاری در این زمینه دارد و شما نیز می توانید با خرید EGLD از طریق پلتفرم بایننس اقدام کنید و در نظر داشته باشید که کارمزدهای خرید و فروش در این صرافی بسیار مناسب است و به علت نقدینگی بهبود یافته، سریعا قادرید توکن‌ هایی خود معامله کنید.

صرافی جمینای : جمینای به لطف خدمات سریع و کاربرپسند خود، سعی دارد پاسخگویی مشتریان بسیاری از سراسر دنیا باشد. بر خلاف دیگر صرافی‌ ها، صرافی جمینای این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بلافاصله بعد از واریز حواله بانکی، معامله خود را آغاز کنید.

چه کیف پول‌ هایی از ارز الروند پشتیبانی می کنند؟

از ولت های مناسب برای ذخیره و نگهداری رمزارز الروند، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کیف پول الروند وب – Elrond Web Wallet : ولت تحت وب Elrond ولت رسمی جامعه بلاک‌ چین ارز دیجیتال الروند به حساب می آید.
  • کیف پول مایار – Maiar Wallet : مایار ولت دیجیتالی رسمی بنیاد الروند به حساب می آید که از این شبکه بلاک‌ چینی پشتیبانی می نماید.
  • کیف پول فرانتیر – Frontier Wallet : ولت موبایل فرانتیر نیز از دیگر کیف پول هایی است که اخیرا پشتیبانی از ارز الروند را شروع کرده است.
  • کیف پول سخت‌ افزاری لجر – Ledger Wallet : این ولت یکی از بهترین و امن ترین ولت های سخت افزاری موجود در بازار کریپتوکارنسی به حساب می آید که از رمزارز الروند پشتیبانی می‌ کند.
  • تراست ولت – Trust Wallet : ولت پرطرفدار تراست که کیف پول رسمی صرافی بایننس نیز به حساب می آید نیز از دیگر گزینه هایی است که می توانید از طریق آن برای نگهداری ارز دیجیتال الروند با نماد EGLD اقدام نمایید.

الروند و الگوراند چه تفاوت هایی باهم دارند؟

اصلی ترین فرق بین این دو ارز دیجیتال، عدم استفاده از شاردینگ است. بلاک چین الگوراند از فرآیند اجماع خالص اثبات سهام بهره می گیرد و از هیچ فناوری شاردینگی بهره نمی گیرد. مورد دیگر این است که تراکنش‌ های الگورند به شکل تصادفی به وسیله گروهی از نود‌ها انتخاب و تایید می‌ شوند. این بدین معنی است که از یک مکانیسم تایید سفارشی بهره می گیرد. این مکانیسم به شکلی طراحی شده است که فرآیند انتخاب را به صورت تصادفی برای پیشنهاد یک بلوک و اعضای گروه نود‌ها برای رای دادن انجام می دهد.

ارز دیجیتال الروند چیست

پیام‌ های اجماع باید در سرتاسر شبکه فرستاده شود تا به هر اعتبارسنجی منتخب درباره اعتبارسنجی‌ های دیگری که با آن‌ها توافق دارند، اطلاع داده شود. به همین خاطر انتخاب اعتبار سنجی در الگورند، ۱۲ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت، ولی از طرفی در الروند، یک قطعه معین در کم تر از ۴ ثانیه به انتخاب و اجماع می رسد. بالاترین توان عملیاتی الگورند ۹۲۶ TPS است و این در حالی است که الروند ۲۶۳۰۰۰ TPS است. علت این تفاوت، فقط استفاده الروند از سیستم شاردینگ است. بدون فناوری‌ های شاردینگ، گره‌ ها با مشکل ذخیره‌ سازی مواجه خواهند شد و کند می‌ شوند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال الروند

چنانچه بخواهیم در مورد آینده ارز الروند صحبت کنیم، باید بگوییم که این ارز تا به امروز تیم توسعه پیشرفته‌ ای داشته و توانسته اقدامات زیادی در راستای برطرف سازی مشکل مقیاس‌ پذیری انجام دهد. همچنین به این دلیل که این ارز از پروتکل اثبات سهام پیروی می‌ کند، قابلیت استیکینگ را در اختیار کاربران خود قرار داده است. آن‌ ها قادرند با استیکینگ این ارز و نگهداری آن درآمد به دست آورد. توسعه رمزارز الروند و استفاده از ۳ نوع شاردینگ، برای رفع مشکل مقیاس‌ پذیری در نوع خود خالق العاده است.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال کرومیا چیست؟


این ارز از پروتکل اثبات سهام از روش نوین بهره می گیرد و سه نوع نود را برای امنیت بیشتر در ثبت تراکنش در نظر گرفته که از همه نظر امنیت این پروژه را تضمین می نماید. با دستاوردهایی که این ارز دارد و توسعه‌ هایی که در نظر گرفته است، در حال حاضر بین ۵۰ ارز برتر دنیا قرار گرفته است و به نظر می رسد در آینده بتواند مسیر پیشرفت را به سرعت طی کند و موفقیت‌ های بسیاری به همراه آورد. در ادامه به پیش بینی قیمت ارز الروند تا سال ۲۰۲۶ پرداخته ایم؛

پیش بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۳ : بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، قیمت ارز الروند در سال ۲۰۲۳ تا حداکثر ۲۴۸.۴۹ دلار افزایش پیدا خواهد کرد و حداقل قیمت آن ۲۰۷.۳۸ دلار تخمین زده شده است. میانگین قیمت Elrond نیز در سال ۲۰۲۳، ۲۳۰.۶۹ دلار برآورد می شود.

پیش بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۴ : امکان دارد که در سال ۲۰۲۴ به نسبت سال ۲۰۲۳ شاهد اصلاح جزئی باشیم. بر اساس پیش‌ بینی کارشناسان، حداقل قیمت Elrond در سال ۲۰۲۴ تقریبا ۱۹۲ دلار و حداکثر قیمت ۲۸۵ دلار تخمین زده شده است.

پیش بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۵ : با توجه به این که ارز الروند به پیشرفت خود ادامه داده و ارزش بازار آن افزایش پیدا می کند، ابتکارات بنیاد این شبکه بلاک‌ چین با تمرکز بر آموزش، توسعه و نوآوری می تواند قیمت ارز دیجیتال الروند را در سال ۲۰۲۵ به حداکثر ۳۲۵ دلار برساند.

پیش بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۶ : چنانچه روند بازار ارزهای دیجیتال مساعد باشد، قیمت EGLD قرار است تمام موانع را شکسته و عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و به اوج قیمتی خود برسد. هرچند امکان دارد در سال ۲۰۲۶ نسبت به سال ۲۰۲۵ اصلاح جزئی وجود داشته باشد، بر اساس پیش‌ بینی های صورت گرفته، قیمت رمزارز الروند، با پشتوانه قراردادهای هوشمند قوی، می تواند به سادگی تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۳۰۸ دلار برسد. لذا به صورت کلی افق سرمایه گذاری بلندمدت این ارز دیجیتال مثبت ارزیابی می شود و پیش بینی می شود که این ارز بتواند در بلندمدت، سود خوبی را برای سرمایه گذاران صبور خود به همراه داشته باشد.

روی ارز Elrond سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

ارزش الروند با توجه به قیمت آن مشخص نخواهد شد، بلکه با توجه به قابلیت های فنی، توانایی‌ها، فناوری‌ های استفاده شده، دارایی‌ های دیجیتال، موارد استفاده از الروند و ارائه راه حل‌ هایش مشخص خواهد شد. به صورت کلی، همه این موارد می‌ توانند ارزش اصلی الروند را مشخص نمایند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال پیمان چیست و چه آینده ای دارد؟


به همین خاطر امکان دارد قیمت الروند در بازار بالا نباشد اما بسیاری از افراد همچنان، آن را یک رمزارز باارزش بنامند. قیمت الروند در بازار، همواره تحت تأثیر نوسانات است. البته موارد زیادی روی قیمت رمزارز الروند موثر هستند. اما نهایتا باید در نظر داشته باشید که هر چه کاربران این شبکه افزایش یابد، ارزش شبکه هم بیشتر خواهد شد. بنابراین کاربران فعال در این شبکه یکی از مواردی است که نشان می‌ دهد الروند یک شبکه و ارز دیجیتال ارزشمند به حساب می آید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

رمزارز Elrond پروژه‌ ای است که تمرکز اصلی آن بر حل مشکلات بلاک‌ چین است و مطابق با شاردینگ و گواه اثبات سهام امن طراحی و ایجاد شده است. این ارز دیجیتال توانسته رتبه خوبی را بین ۱۰۰ رمزارز با ارزش بازار به خود اختصاص دهد. برگ برنده الروند بهبود فوق العاده سرعت پردازش تراکنش‌ ها در شبکه بلاک‌ چین می باشد. همچنین داشتن شرکای بزرگی در کنار خود، آینده رمزارز الروند را تا حد زیادی رقم خواهد زد. نرخ پاداش بالای الروند، نیز باعث رشد این ارز دیجیتال شده و هم موجب شده قدرت رقابت‌ پذیری بالایی داشته باشد.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال الروند چیست و چه آینده ای در انتظارش است.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال leo چیست و چه آینده ای دارد، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه کنید.

نظر شما راجع به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال الروند چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: