برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال کرونوس چیست؟

آیا تا به حال اسم ارز دیجیتال کرونوس به گوش شما خورده است؟ ارز دیجیتال کرونوس با نماد CRO در حال حاضر بین ۳۰ ارز دیجیتال برتر دنیای کریپتوکارنسی قرار دارد و به نظر پروژه جذابی برای سرمایه گذاری بلندمدت به حساب می آید، به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد این که ارز دیجیتال کرونوس چیست و چطور کار می کند صحبت کنیم و ببینیم که چطور می توانیم برای خرید و فروش این ارز از داخل ایران اقدام کنیم و آینده ارز cro چطور پیش بینی می شود، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز کرونوس را به زبان ساده و کاملا رایگان یاد بگیرید، این مطلب به شما کمک می کند؛

ارز دیجیتال کرونوس

رمزارز کرونوس، توکن بومی بلاکچین متن‌ باز و غیرمتمرکز کرونوس به حساب می آید که به منظور انجام سریع پذیرش ارزهای دیجیتال جهانی و با هدف محافظت از داده‌ های کاربران و کنترل هر یک از کاربران بر دارایی‌ های خودشان، راه اندازی و روانه بازار کریپتوکارنسی شده است. ارز دیجیتالی CRO در بلاکچین کرونوس این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از این ارز دیجیتال تحت عنوان روشی مقرون به صرفه برای پرداخت آنلاین استفاده کنند.

به زبان ساده، ارز کرونوس نقش یک ارز واسط را بر عهده دارد و این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا ارزهای دیجیتالی خود را با کارمزد بسیار کم تر به همتاهای فیات تبدیل نمایند. نکته جالب توجه اینجاست که کم تر از ۱ ثانیه زمان انجام تایید بلاکچین کرونوس است و این پلتفرم قول داده است که بعد از اتمام پیاده سازی شبکه، تلاش خود را به کار بگیرد که ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه را پشتیبانی نماید که عدد بسیار خوبی محسوب می شود.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال وینک چیست و چه آینده ای دارد؟


بدین منظور که ببینیم سرمایه‌ گذاری روی توکن کرونوس می تواند مناسب باشد یا نه، بهتر است که مقایسه‌ ای بین آن و بایننس‌ کوین انجام بدهیم؛ کارکرد و کاربردهای متنوع بایننس کوین موجب شده است تا گزینه خوبی برای مثال‌ زدن در زمینه توکن‌ های موجود در صرافی‌ های متمرکز باشد. بایننس سعی دارد تا ارزش کوین خود را برای افزایش تقاضاهای خرید افزایش دهد، ولی در طرف دیگر و با نگاهی به CRO در می یابیم که با توجه به گزارش پایگاه کوین‌ گکو، این کوین از سوی دومین صرافی بزرگ و متمرکز از نقطه‌ نظر ارزش بازار عرضه می شود.

کرونوس می‌ تواند پایگاه مخاطبان خوبی داشته باشد و این مخاطبان کاربرانی به حساب می آیند که در کریپتو دات کام حضور داشته‌ اند. در اولین گام Cronos حدود ۱۰ میلیون نفر از کاربران همراهش بوده‌ اند و این رقم بسیار بالایی است. لذا چنانچه کرونوس را با بایننس و کوین‌ هایشان را با یکدیگر مورد قیاس قرار دهیم، در خواهیم یافت که شباهت‌ هایی وجود دارد. لذا می توان روی رشد و رونق کرونوس و CRO نیز حساب باز کرد. به صورت کلی می توان این طور گفت که سرمایه‌ گذاری روی توکن مذکور می تواند در آینده برای شما سود خوبی به همراه داشته باشد، چرا که هم کاربردهای زیادی دارد و هم ظرفیت رشد آن بالاست. در ادامه بیشتر با ارز دیجیتال کرونوس آشنا می شویم؛

توکن Cro چیست؟

از Cro به عنوان توکن اختصاصی بلاکچین کرونوس یاد می شود. کرونوس در ردیف توکن‌ های حاکمیتی و کاربردی قرار دارد و این بدین معنی است که دارندگان آن قادرند در فرآیند تصمیم‌ گیری اکوسیستم مشارکت داشته باشند. همچنین کاربران از طریف استیکینگ این توکن قادرند سود خوبی به دست آورند.

همچنین کاربران به منظور استفاده از خدمات و زیرساخت‌ های شبکه کرونوس بایستی از این رمزارز استفاده نمایند؛ نکته شایان ذکر دیگر این که تعداد کل رمزارز Cro که برای عرضه در نظر گرفته شده است، تقریبا ۳ میلیارد توکن است. به منظور توزیع این توکن هیچ‌ گونه عرضه اولیه یا پیش فروشی لحاظ نشده و مستقیما در سال ۲۰۱۸ به صرافی‌ های دیجیتالی وارد شد و مورد معامله قرار گرفت.

ویژگی های پلتفرم کرونوس 

  • کرونوس اعلامیه‌ های امنیتی بالایی در صنعت رمزارزها گرفته است.
  • کرونوس تسهیلات اعتباری و وام با نسبت وام به ارزش ۵۰ درصد نیز ارائه می دهد.
  • به منظور کسب اطمینان از این که هیچ تراکنش جعلی ناشی از نهادهای مخرب وجود ندارد، کل تراکنش‌ های دریافتی مورد نظارت قرار می گیرد.
  • کرونوس به دلیل MCO Visa Card خود شناخته شده است که به کاربران ۵ درصد بازگشت نقدی را ارائه می‌ دهد. جالب است بدانید که این جایزه با رمزارز پرداخت خواهد شد.
  • گل سرسبد کرونوس کارت نقدی پیش‌ پرداخت با پشتوانه‌ VISA می باشد که کاربران خود را قادر می سازد تا موجودی خود را از طریق برنامه تلفن همراه یا پلتفرم دسکتاپ مدیریت نمایند. با هر خریدی که کاربران با کارت خود انجام می‌ دهند، توکن‌ های MCO را دریافت می‌ کنند که به مزایای شراکت بزرگ منتهی خواهد شد.
  • کرونوس از دو توکن به نام‌ های MCO و CRO برخوردار است که هر دو توکن در بازارهای رمزارزها رتبه بالایی دارند. MCO مبتنی بر ERC20 است و کاربران نهایی را هدف قرار می‌ دهد که قادرند با شرط‌ بندی MCO پاداش‌ های بالا و نرخ‌ های پایین‌ تری به دست آورند. CRO جدیدترین توکن است که آن هم مبتنی بر ERC20 بوده و به‌ عنوان وسیله‌ پرداخت و تسویه حساب در بلاکچین کرونوس در نظر گرفته شده است.

اهداف پروژه ارز دیجیتال CRO چیست؟

با دسترسی به طیف گسترده ای از رمزارزها و محصولات و خدمات مرتبط با حوزه بلاکچین، پلتفرم Crypto.com بر این باور است که می تواند کار با رمزارزها را برا عموم مردم راحت تر کند. رمزارز کرونوس امکان همکاری و پل زدن به بلاکچین Crypto.org را فراهم می نماید. همچنین همکاری با دیگر بلاکچین های فعال IBC را به روشی غیرمتمرکز تسهیل می نماید. توکن CRO به منظور تسهیل تراکنشات موجود در پلتفرم Crypto.com طراحی شده است و به منظور پرداخت کارمزد تراکنش ها استفاده می شود. همچنین می توان به منظور کسب جوایز، از استیکینگ این رمزارز هم سود خوبی به دست آورد.

چه چیزی Cronos را منحصر به فرد میکند؟

بلاکچین CRO به صورت معمول بر ارائه ابزار به کاربران راه حل های پرداخت، تجارت و خدمات مالی کریپتو دات کام تمرکز دارد. صاحبان CRO قادرند سکه های خود را در زنجیره کریپتو دات کام قرار دهند تا به عنوان یک اعتبارسنجی عمل کنند و برای پردازش تراکنش ها در شبکه هزینه دریافت نمایند. همچنین از سکه های CRO می توان برای تسویه کارمزد تراکنش در زنجیره کرونوس استفاده کرد. در چارچوب برنامه پرداخت‌ های کریپتو دات کام، کاربران قادرند با پرداخت به بازرگانان در CRO تا ۲۰ درصد و با خرید کارت‌ های هدیه و انتقال همتا به همتا به دیگر کاربران تا سقف ۱۰ درصد وجه نقد دریافت نمایند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال near چیست و چطور کار میکند؟


زمانی که صحبت از موارد استفاده معاملاتی می شود، برنامه کریپتو دات کام این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا با قرار دادن CRO، برای لیست های منتخب، جوایز رمزی به دست آورند. کاربران همچنین قادرند با قرار دادن آن ها در برنامه تبادل کریپتو دات کام یا ویزا کارت فلزی کریپتو دات کام، سود سالانه تا ۱۰ الی ۱۲ درصد در سکه های کریپتو دات کام خود کسب کنند.

به صورت کلی، CRO به عنوان ابزاری عمل می کند که انگیزه کریپتو دات کام را برای افزایش پذیرش رمزارزها در مقیاس جهانی تقویت می نماید. بدین ترتیب این شرکت به صورت پیوسته در حال کار بر روی پیدا کردن و توسعه موارد استفاده جدید است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از رمزارز در راستای بهبود کنترل خود بر پول، داده ها و هویت خود بهره بگیرند.

معرفی سرویس‌ ها و محصولات کرونوس

۱٫ دبیت کارت یا کارت نقدی

پلتفرم کرونوس، یک ویزا کارت نقدی که به شکل Prepaid می باشد را برای کاربران فراهم می کند که این کارت آن ها را قادر می سازد تا با خرج کردن از آن، پاداش مبتنی بر ارز دیجیتال به دست آورند. بدین منظور که در دسته واجدین شرایط دریافت این کارت قرار بگیرید، نیاز است تا میزان معینی از توکن CRO را به مدت حداقل ۶ ماه استیک نمایید. کل پاداش‌ های دریافتی حاصل از این کارت‌ ها به شکل توکن CRO پرداخت خواهد شد و مستقیما به ولت کریپتو دات کام واریز خواهد شد. میزان فی‌، پاداش‌ ها و دیگر مزایا با توجه به سطح رتبه‌ بندی کارت شما متفاوت است.

۲٫ سرمایه‌ گذاری در NFT 

پلتفرم کرونوس امکان معامله و ساخت توکن‌ های غیرقابل تعویض را در اختیار کاربران قرار می دهند. شما قادرید در قسمت NFT پلتفرم کریپتو دات کام از جدیدترین آثار با خبردار شوید. همچنین امکان دنبال کردن کلکسیون‌ ها و هنرمندان گوناگون هم در این سرویس در نظر گرفته شده است. NFT‌ ها موفق شده‌ اند تا توجه افراد مشهور و سرمایه‌ گذاران بزرگ را به خود جلب کنند‌، ولی سرمایه‌ گذاری روی این آثار بصری نیازمند نظارت زیادی بوده و سود جالب توجه آن ها نسبت به ارزهای دیجیتال مبتنی بر دانش نیست.

۳. بخش پرداخت Crypto.com

شما قادرید از شبکه کریپتو دات کام به منظور پرداخت به تاجرانی بهره بگیرید که امکان انجام این پرداختی‌ ها را به واسطه بخش پرداخت این پلتفرم به عنوان Crypto.com Pay در اختیار کاربران قرار می دهند. این سرویس شما را قادر می سازند تا تراکنشات خود را بدون نیاز به پرداخت کارمزد در دستور کار قرار دهید. همچنین قادرید برای دوستان خود رمزارز بفرستید و برای آن ها کارت هدیه خریداری کنید و در ازای انجام این کار تا ۱۰ درصد هزینه صرف شده توکن CRO دریافت نمایید که به وسیله خود این شبکه تامین می شود.

ارز دیجیتال کرونوس چیست

لذا توصیه ما بر این است که در زمان انجام پرداخت از طریق ارز دیجیتال، حتما درباره تصمیم خود فکر کنید، چرا که نوسان قیمت این ارز‌ها امکان دارد موجب شود هزینه بیشتری را نسبت به ذهنیت خود متقبل شوید. چنانچه معامله گری هستید که کسب و کار شخصی خود را دارید، می‌ توانید توانایی‌ ها و امکانات قابل ارائه خود را در این پلتفرم ثبت کرده و به واسطه Crypto.com Pay پرداختی‌ های خود را از طریق رمزارز دریافت نمایید.

۴٫ سواپ 

کرونوس در حوزه دیفای هم سرویس ارائه می کند و از یک سواپ برخوردار است که در آن سرویس‌ هایی مثل استخرهای نقدینگی و سیستم ییلد فارمینگ در اختیار کاربران قرار می گیرد. چنانچه می خواهید برای مدت زمان بیشتری توکن‌ های خود را قفل کنید، قادرید از پاداش‌ های حاصل از ییلد فارمینگ استفاده نمایید.

حتما بخوانید : توکن های حوزه nft | معرفی آینده دارترین توکن NFT


این کار به دلیل واگذاری دارایی‌ هایتان به استخر‌های نقدینگی مورد استفاده افراد دیگر برای تامین بودجه لازم تراکنش‌ ها انجام می گیرد. کریپتو دات کام امکان دسترسی به طیف وسیعی از پروژه‌ هایی که نیازمند نقدینگی هستند را فراهم کرده است و چنانچه به تامین بخشی از این نقدینگی تمایل داشته باشید‌، پاداش‌ هایی حاصل از بخشی از فی تراکنش‌ ها و یا به وسیله بعضی از توکن‌ ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۵٫ سرویس کسب درآمد

پلتفرم Cronos هم شبیه به بسیاری از صرافی‌ های دیجیتالی، این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا پاداش‌ هایی را به واسطه استیکینگ کوین دریافت نمایید. شما قادرید تا ۱۴.۵ درصد پاداش که به شکل هفتگی پرداخت می‌ شود را به خود اختصاص دهید. با این وجود میزان پاداش دریافتی شما در واقع به مقدار دارایی استیک یا سپرده‌ گذاری شده شما، نوع کوین انتخابی‌ تان و مدت زمانی که آن را در کریپتو دات کام استیک می‌ کنید وابسته است.

۶٫ کرونوس چین

زنجیره کرونوس یک بلاکچین سازگار با اتریوم می باشد که اخیرا برای اجرای موازی و همسو با بلاکچین کریپتو دات کام راه‌ اندازی شده است. این زنجیره شبیه و قابل مقایسه با بایننس چین و بایننس اسمارت چین است. نسخه بتا شبکه اصلی کرونوس چین در سال ۲۰۲۱ راه‌ اندازی شد و به صورت مبتنی بر Cosmos SDK طراحی شده است و از مکانیزم اجماع گواه اثبات اعتبار استفاده می کند.

در نظر داشته باشید که سازگاری با ماشین مجازی اتریوم به معنای امکان انتقال مجازی و استفاده از هزاران برنامه غیرمتمرکز ساخته شده بر بستر اتریوم در کرونوس چین است. همچنین این زنجیره از پروتکل ارتباط بین بلاکچینی هم پشتیبانی می‌ کند که امکان ایجاد یک پل یا بریج به اکوسیستم کازموس و استفاده از برنامه‌ های غیرمتمرکز این بستر را فراهم می کند. علی‌ رغم زمان کوتاهی که از اجرا و راه‌ اندازی این زنجیره می‌ گذرد‌، ارزش کل قفل شده در این بستر بسیار افزایش یافته است و به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار در طول مدت زمان کمتر از ۳ ماه رسیده است!

شاید بتوان این موضوع را به قسمت دوم یا مرحله B جذب سرمایه CRO EVM نسبت داد که در طول این پروسه، توسعه‌ دهندگان به ساخت و توسعه برنامه‌ های خود بر روی Cronos ترغیب شدند. قیمت CRO هم از زمان راه‌ اندازی این زنجیره تا ۳۵۰ درصد افزایش را تجربه کرد و به اوج تاریخی ۰.۹۶ دلار رسید و این طور انتظار می رود که بریج میان اتریوم و کازموس در آینده نزدیک راه‌ اندازی گردد.

۷٫ کیف پول

کرونوس در کنار محصولات و سرویس هایی که دارد، یک ولت دیفای و غیرحضانتی نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است که امکان ارسال، دریافت، سواپ و استیک ارزهای دیجیتالی گوناگون را دارد. برنامه با در اختیار گذاشتن کلمه بازیابی، کنترل کامل کیف پول را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین افراد قادرند ولت های خود مثل لجر و متامسک را به وسیله عبارات بازیابی به این ولت ایمپورت نمایند.

کیف پول‌ های کرونوس

ولت های دیجیتالی همان طور که می دانید، ابزارهایی به حساب می آیند که برای ذخیره کلیدهای خصوصی کنترل‌ کننده دارایی‌ های کاربر در یک بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرند. آن‌ ها همچنین انتقال دارایی‌ ها بین کاربران گوناگون را هم تسهیل می‌ کنند. در زنجیره Cronos، ولت های خود میزبان زیر می‌ توانند توکن های CRO را دریافت، ارسال و ذخیره نمایند و همین طور برای تعامل در محیط کرونوس مورد استفاده قرار دهند؛

نحوه استکینگ ارز CRO

پیش از هر چیزی باید گفت که استیکینگ اصطلاحی برای قفل کردن و ایمن کردن ارزهای دیجیتال است که سرمایه گذاران به وسیله بهره یا پاداش انگیزه می گیرند. استیک ارز CRO چندین مزیت خواهد داشت. Staking امکان افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین را فراهم می کند و کاربران سکه های خود را در پروتکل Cronos قرار می دهند.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت


لذا هر چقدر کاربر سکه های بیشتری را اشتراک گذاری کنید، احتمال این که به اعتبارسنجی تبدیل شوید نیز افزایش پیدا خواهد کرد که کارشان تایید تراکنش هاست. زمانی که یک بلوک جدید از تراکنش ها آماده اضافه شدن به بلاکچین است، کاربران اعتبارسنجی جوایزی می گیرند که به صورت معمول سکه های تازه ضرب شده است. کاربران زمانی که آن ها را به اشتراک می گذارند، کنترل CRO خود را از دست نمی دهند و همچنین قادرند در صورت تمایل به معامله، آن ها را نابود کنند.

آیا رمز ارز CRO برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است؟

ارز دیجیتال CRO یک تازه وارد نسبتاً جدید به حساب می آید ولی پتانسیل بسیار بالایی دارد که در این بین می توان کارمزدهای پایین، تراکنش های تقریباً فوری و یک روش پرداخت را در نظر گرفت. پلتفرم آن به شکلی ساخته شده است که رمزارز را آسان و در دسترس قرار دهد، حتی برای افرادی که تازه وارد رمزنگاری شده اند. ماهیت غیرمتمرکز بلاکچین، حریم خصوصی و امنیت را تضمین می نماید.

البته این در حالی است که قابلیت های امنیتی گوناگون با هم کار می کنند تا خطر هک و کلاهبرداری را تا اندازه زیادی کاهش دهند. همچنین دارای کارت های اعتباری است که شامل جوایز بازگشت نقدی و دیگر مشوق ها می شود. طراحی بسیار در دسترس این پلتفرم چند منظوره، پتانسیل این را دارد که ارزش CRO را تا اندازه زیادی افزایش دهد.

مزایای ارز کرونوس

  • امکان تعامل با سایر بلاک چین های مبتنی بر Cosmos SDK وجود دارد.
  • کرونوس با اتریوم سازگاری دارد و انتقال dApp های ساخته‌ شده را با استفاده از زبان برنامه‌ نویسی solidity، تسهیل می کند.
  • نسبت به اتریوم و بیت کوین مقیاس‌ پذیرتر، ارزان‌ تر و سازگارتر با محیط است از استخراج به‌ عنوان مکانیسم اجماع بهره می گیرد.
  • شبکه بخشی از خانواده com است که امروزه به بیش از ۱۰ میلیون مشتری که کاربران بالقوه کرونوس هستند، خدمات ارائه می کند.

معایب ارز کرونوس

  • تازه راه اندازی شده است، لذا هنوز شهرت چندانی ندارد.
  • بلاک چین هایی وجود دارند که از آن سریع‌ تر و ارزان‌ تر هستند.
  • اتریوم بزودی به استیکینگ اثبات سهم مهاجرت خواهد کرد که آن را از لحاظ EVM dApp ها به منظور رفتن به Cronos و سایر پلتفرم‌ های سازگار با EVM کم تر جذاب تر خواهد کرد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

بلاکچین کرونوس محصولات پرداخت، تجارت و سرمایه گذاری را در اختیار تمامی کاربران خود قرار می دهد که برای طیف وسیعی از مردم جذاب بوده و می تواند کاربرد داشته باشد. این راه‌ حل‌ ها پرداخت همه‌ کاره را ارائه می‌ کند که در راستای کسب و پذیرش طراحی شده‌ اند و این در حالی است که هنوز راه حل‌ های تجاری و سرمایه‌ گذاری سوددهی برای ایجاد درآمد ارائه می‌ دهند. این به یک اکوسیستم دیفای پایدار با پتانسیل افزایش سرعت پذیرش رمزارزها در کل دنیا منتهی خواهد شد.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب در مورد ارز دیجیتال کرونوس صحبت کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین ارزها برای فیوچرز کدامند ، این مطلب برای شما بهترین راهنمایی است.

حال که دیگر همه چیز درباره ارز دیجیتال کرونوس را می دانید، فکر می کنید سرمایه گذاری در این ارز برای شما مناسب است یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: