برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال کرومیا چیست؟

آیا تا به حال اسم ارز دیجیتال کرومیا به گوشتان خورده است؟ آیا میدانستید که از نظر بسیاری از کارشناسان، ارز دیجیتال کرومیا یکی از آینده دارترین پروژه های کریپتوکارنسی به حساب می آید؟ لذا اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال کرومیا چیست، چطور کار می کند و آیا برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر، این مقاله شما را به زبان ساده راهنمایی می کند. نحوه خرید و فروش ارز کرومیا، کیف پول هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند و بررسی منطقی آینده ارز کرومیا از دیگر موضوعاتی است که قصد داریم در این مطلب آموزشی به صورت رایگان برای شما بررسی کنیم، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره رمزارز کرومیا را یکجا یاد بگیرید، این مقاله را با دقت تا انتها بخوانید؛

ارز دیجیتال کرومیا

چنانچه جزو فعالان دنیای رمزارزها هستید، مطلع هستید که تا به حال پلتفرم‌ های گوناگونی به منظور افزایش مقیاس‌ پذیری برنامه‌ های غیرمتمرکز عرضه شده است. شبکه و رمزارز Chromia یکی از همین پلتفرم هاست که قابلیت ها و البته امکانات منحصر به فردی ارائه می کند. در واقع این پروژه توانسته به خوبی با چالش مقیاس‌ پذیری رویارویی کند. کارمزد پایین، سرعت مناسب، امنیت بالا، امکانات خاص، زبان برنامه‌ نویسی اختصاصی و مواردی از این دست، همگی از جمله راهکارهای یکتایی به حساب می آیند که این پروژه به ارمغان می آورد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در واقع همین امکانات است که موجب شده است تا به این لحظه پروژه‌ های موفقی بر بستر آن راه اندازی شود. کرومیا با نماد اختصاری CHR مورد معامله قرار می گیرد. ارز دیجیتال کرومیا نوعی بلاک چین عمومی منبع باز به حساب می آید که در ماه می سال ۲۰۱۹ به وسیله شرکت یه سوئدی راه اندازی شد. فناوری پشت بلاک چین کرومیا از فناوری قبلی به نام Postchain برگرفته شده که راه حلی برای کاربران سازمانی محسوب می شود که به وسیله Chromaway AB ارائه شده است.

ارز کرومیا، بستر بلاکچین برنامه های غیر متمرکز می باشد که به منظور برطرف کردن نواقص سیستم عامل های موجود در Dapps طراحی و روانه بازار شده است. جالب است بدانید که از این ارز به منظور پرداخت هزینه های معامله نیز استفاده می شود. همان طور که پیش تر هم بیان کردیم، از قابلیت برنامه نویسی این رمزارز، به منظور برطرف کردن مشکلات مقیاس پذیری Dapps بهره گرفته می شود. در حقیقت پلتفرم ارز دیجیتال Chromia، شبکه ای از بلاک چین های مرتبط به یکدیگر را شامل می شود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی برنامه نرم افزاری کرومیا به شکل رایگان روانه بازار شد و در حقیقت کرومیا در بستر فناوری بلاک چین یک پیشگام به حساب می آید. این بستر برای انجام قراردادهای هوشمند یا نقل و انتقال دارایی های دیجیتالی مورد استفاده قرار می گرفت و رفته رفته در سال ۲۰۱۸ این شبکه غیرمتمرکز به صورت کامل در دسترس کاربران بازار رمزارزها قرار گرفت. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که بستر کرومیا از همان روزهای نخست همه نیازهای کاربران را برطرف می کرد، از همین روی با استقبال زیادی روبرو شد. در ادامه بیشتر در مورد ارز دیجیتال کرومیا صحبت کرده ایم؛

پلتفرم کرومیا چگونه کار می کند؟

بسیاری نمی دانند که دلیل تمایز این بلاک‌ چین با دیگر پروژه‌ های مشابه چیست! لذا همین موضوع مانع از تصمیم گیری صحیح در این خصوص می شود. در واقع باید گفت که کرومیا به‌ عنوان یک‌ لایه مستقل شناخته می‌ شود که هدف آن بهبود لایه ۲ بوده و با ماشین مجازی اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس سازگاری دارد. هدف اصلی این پلتفرم بهبود عملکرد این برنامه‌ های غیرمتمرکز و البته افزایش مقیاس‌ پذیری این برنامه‌ ها بین جامعه است.

هرچند این موضوع می‌ تواند برای توسعه دهندگان جذابیت زیادی داشته باشد، ولی باید گفت که امروزه طیف گسترده ای از پروژه‌ ها هم با چنین هدفی طراحی شده‌ اند، ولی چیزی که پلتفرم کرومیا را به نسبت سایر پروژه های مشابه متمایز می‌ کند، استفاده از تکنولوژی خاصی به نام بلاک‌ چین رابطه‌ ای است. این نوع بلاک‌ چین در واقع ترکیبی از بلاک‌ چین‌ های سنتی و البته پایگاه‌ داده‌ های مرسوم در دنیای اینترنت به شمار می رود. این فناوری خاص موجب شده است تا برنامه‌ های موجود بر بستر این پروژه، آزادی عمل ویژه‌ ای داشته و هر کدام از آن ها قسمتی از توان شبکه را در اختیار داشته باشند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال تریلیوم چیست و چطور کار میکند؟


در این پروژه به هر برنامه غیرمتمرکز، یک بلاک‌ چین اختصاص داده شده است. در ادامه این پلتفرم بلاک‌ چین را در پایگاه‌ داده ویژه آن قرار داده و یک‌ لایه نرم‌ افزاری سبک را برای مدیریت رأی‌ گیری‌ ها و البته الگوریتم اثبات اجماع آن اضافه می‌ کند. این موضوع موجب شده تا تمامی برنامه‌ ها ضمن استفاده از توان بالا، نسبت به دیگری مستقل بوده و البته توانایی بالایی داشته باشند. مورد دیگری که معماری و عملکرد این پروژه را متمایز می‌ کند، استفده از زبان برنامه‌ نویسی منحصر به فردی به نام Rell می باشد.

جالب است بدانید که این زبان برنامه‌ نویسی به شکل سفارشی برای این پروژه توسعه داده شده است. زبان برنامه‌ نویسی Rell طبق SQL توسعه داده شده، با این تفاوت که کار با آن بسیار ساده‌ تر و البته راحت‌ تر است. این امر به شکلی است که سرعت برنامه‌ نویسی با آن ۷ تا ۱۰ برابر بیشتر از دیگر زبان‌ های برنامه‌ نویسی است. این امر به نوبه خود موجب شده است تا استفاده و البته کار با این پلتفرم ساده تر از حد معمول باشد!

چرا کرومیا منحصر به فرد است؟

کرومیا با بهره گیری از پایگاه‌ های داده رابطه‌ ای که دهه‌ ها فناوری واقعی سازمانی مورد استفاده در همه صنایع را ارائه می‌ دهد، خود را از سایر پلتفرم‌ های بلاک چین متمایز می‌ کند. زبان برنامه نویسی پلتفرم Rell به خود می بالد که یادگیری آن آسان تر و کارآمدتر از دیگر زبان های بلاک چین است.

این امکان استفاده از خطوط کد کمتری را فراهم خواهد کرد و این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد که ۷ الی ۱۰ برابر سریع تر کد بنویسند. Chromia Vault یک نرم‌ افزار کیف پول است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا توکن‌ ها و dApp‌ های خود را در بلاک چین Chromia مدیریت نمایند و این در حالی است که ورود به سیستم Chromia Vault یک ویژگی خاص است که احتیاج به وارد کردن رمزهای عبور را بدون به خطر انداختن امنیت کاهش خواهد داد.

توکن CHR چیست؟

حدودا همه بلاک‌ چین‌ های مطرح جهان ارزهای مخصوص به خود را دارند که این ارز دیجیتال اقتصاد توکنی این شبکه را تشکیل می دهد و بقای پروژه را تضمین می نماید. از طرفی این توکن‌ ها به‌ عنوان مشوق اصلی به منظور جذب کاربران و توسعه دهندگان گوناگون استفاده می شود. تیم اجرایی این پروژه نیز به خوبی با اهمیت این امر آشنایی داشته و بر همین اساس هم است که رمزارز کرومیا را با نماد CHR راه اندازی کرده است. این رمزارز در بستر شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین طراحی شده است، بنابراین این ارز دیجیتال از دو استاندارد ERC-20 و BEP-20 نیز پشتیبانی می‌ کند.

تعدادی کلی ارزهای کرومیا تنها ۱ میلیارد توکن است که حدودا نصف آن منتشر شده است. حدود ۲۲ درصد از کل توکن‌ های این شبکه به سرمایه‌ گذاران فروخته شد. از طرفی ۳۸ درصد به صندوق اکوسیستم، ۲۵ درصد به صندوق تبلیغاتی و ۱۰ درصد به بنیانگذاران و تیم مشاوره، اختصاص پیدا کرده است. البته این نکته را هم باید گفت که نحوه توزیع این توکن به شکلی است که انتشار تمام آن ها تا چندین سال دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد. همین عرضه قطره چکانی باعث شده تا قیمت مناسبی را داشته باشد. البته این را هم باید گفت که تیم توسعه دهنده امکانات گوناگونی را برای آن در نظر گرفته اند.

حتما بخوانید : بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال


این امکان باعث می شود تا تقاضای زیادی برای این توکن به وجود آید. به عنوان مثال کاربران قادرند با استفاده از این رمزارز، نسبت به پرداخت هزینه اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز اقدام کنند. از طرفی آن ها قادرند نسبت به سپرده‌ گذاری این رمزارزها اقدام کرده و کارمزدهای شبکه را به‌ عنوان پاداش دریافت کنند. به زبان ساده می‌ توان از این رمزارز در راستای استیکینگ در داخل شبکه نیز بهره برد. همچنین توسعه‌ دهندگان نیز قادرند با ذخیره سازی رمزارز Chromia برای ساخت توکن اپلیکیشن غیرمتمرکز خود اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

ارز کرومیا چیست

از طرفی آن ها با استفاده از ارز کرومیا، هزینه تایید تراکنش و میزبانی خود را در پلتفرم کرومیا می پردازند. مجموع این امکانات موجب شده است تا تقاضای زیادی برای این رمزارز به وجود آید. این معیار به نوبه خود موجب شده تا ارزش بازار آن به ۲۴۰ میلیون دلار نیز برسد که حجم معاملات روزانه آن نیز در محدوده ۵۰ میلیون دلار قرار دارد. این سیاست گذاری خاص موجب شده است تا رمزارز کرومیا در طول ۲ سال گذشته ۳۵۰۰ درصد رشد را تجربه کند که این بسیار خارق العاده است.

نحوه خرید ارز دیجیتالی Chromia 

رمزارز Chromia در صرافی‌ های متمرکز زیادی فهرست شده است؛ بنابراین می توانید این ارز را از بازارهای متمرکزی مثل بایننس، گیت، هیوبی، کوکوین، FTX، آپ‌ بیت، کوینکس و Poloniex خریداری نمایید. توکن CHR در نسخه ۲ صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ هم قرار گرفته است تا علاقه مندان بتوانند از آن طریق برای معامله این ارز دیجیتال آینده دار اقدام نمایند.

کیف پول های Chromia 

پشتیبانی ولت های گوناگون از یک رمزارز را می‌ توان به‌ عنوان یکی از اصلی ترین مؤلفه‌ ها برای خرید آن دانست. در واقع هر چقدر ولت های بیشتری از یک رمزارز پشتیبانی نمایند، می توانیم این طور برداشت کنیم که محبوبیت و البته نفوذ آن در جامعه بلاک‌ چین بسیار بالاتر است. این موجب می شود تا سرمایه‌ گذاران و البته تریدرها بتوانند به شیوه‌ ای ساده‌ تر این رمزارز را مورد معامله قرار دهند و یا از آن در بلندمدت نگهداری کنند.

توسعه‌ دهندگان رمزارز Chromia به خوبی با این امر آشنایی داشتند. لذا ارز دیجیتالی کرومیا را بر روی اتریوم و بایننس اسمارت چین نیز ایجاد کردند تا به وسیله بیشتر ولت های موجود در بازار قابل استفاده باشد. از جمله این ولت ها می توان به کیف پول های الکتروم، اکسودوس، تراست، لجر، ترزور، بلو ولت و مای سلیوم اشاره کرد.

استیکینگ رمز ارز کرومیا

هر شخصی قادر است با میزبانی CHR خود به ایمن کردن شبکه Chromia کمک کند و به کاربران شرکت‌ کننده اجازه دهد در برنامه‌ هایی شرکت کنید که به شرط‌ بندی احتیاج دارند، مثل آزمایشات سرپرستی، تفویض اختیار سهام ارائه‌ دهنده، و احتمالاً دسترسی زودهنگام به برنامه‌ ها و تبلیغات. برداشت توکن هایی که شرط بندی شده اند، حداقل دو هفته زمان نیاز خواهد داشت. از ماه مه ۲۰۲۱، حدود ۳۲ میلیون فرانک فرانک تحویل داده شده است و آن ها سالانه ۲۵ درصد هزینه مدیریت اخذ می نمایند.

آینده ارز کرومیا

بیشتر تریدرها پیش از خرید یک رمزارز، تلاش دارند تا نظر کارشناسان خبره در مورد آینده آن پروژه را بدانند و این امر به آنها کمک می‌ کند تا چشم‌ اندازها و نظرات گوناگون نسبت به آینده یک رمزارز را بهتر درک کرده و سرمایه‌ گذاری‌ های خود را با ریسک کم تری انجام دهند. رمزارز Chromia نیز از این قاعده مستثنا نیست. در واقع طیف گسترده ای از تریدرها، هر روز دنیای اینترنت را برای فهمیدن نظر دیگران در رابطه با آن جستوجو می کنند.

لذا پیش از این که بخواهیم نظر اکثریت تریدرها نسبت به آینده این ارز را با شما به اشتراک بگذاریم، باید بدانید که قیمت رمزارزها به معیارهای زیادی وابسته است. به عنوان مثال شرایط رقبا، اقدامات تیم توسعه دهنده، قانون گذاری‌ های دولتی، شرایط اقتصاد جهانی و … از جمله اصلی ترین معیارهایی به حساب می آید که می‌ تواند بر روی این موضوع اثرگذار باشد. با فاکتور گرفتن این موارد باید عنوان کنیم که رمزارز کرومیا شرایط بسیار بهینه‌ ای دارد. در واقع کرومیا به‌ عنوان یک راهکار لایه دوم برای اتریوم شهرت پیدا کرده است.

حتما بخوانید : صفر تا صد خرید زمین در متاورس


از طرفی قابلیت ها و البته زبان برنامه‌ نویسی اختصاصی آن به توسعه دهندگان و البته کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند به روشی ساده تر از آن استفاده کنند. افزون بر این موارد تیم توسعه دهنده آن نیز تجربه بالایی در این حوزه دارد. این به نوبه خود می‌ تواند به رشد بهتر آن کمک کند. با این حال پروژه‌ های بسیار زیادی هستنتد که اهداف مشابهی به آن دارد. بیشتر آن‌ ها تلاش می کنند تا مشکلات اتریوم، مثل کمیسیون بالا و سرعت پایین برطرف نمایند.

این به نوبه خود می‌ تواند تا حد زیادی مانع از جذب توسعه دهندگان به پلتفرم‌ هایی مثل کرومیا شود و با این حال پلتفرم کرومیا، راهکارهای زیادی را در اختیار همگان قرار داده است که می‌ تواند خود را نسبت به اتریوم و نمونه‌ های دیگر به محیطی بسیار بهینه‌ تر تبدیل کند. این مورد را می‌ توان از برنامه‌ های غیرمتمرکز موجود بر بستر آن دانست. به عنوان مثال موفقیت برنامه همسایه من آلیس، این موضوع را تثبیت می کند. این امر به نوبه خود می‌ تواند چشم‌ اندازهای روشنی را برای این پروژه ترسیم کند. همه مواردی که گفتیم را جمع کنید تا دریابید تا بیشتر کارشناسان آینده درخشانی را برای این پروژه متصور هستند.

پیش بینی قیمت ارز کرومیا

ابتدا نظر شما را به پیش بینی CoinArbitrageBot جلب می کنیم؛ به باور این شرکت، قیمت ارز CHR در پایان سال ۲۰۲۲ به ۰٫۵۷ دلار خواهد رسید و سپس در سال ۲۰۲۳ قیمت ۰٫۹۲ دلار را به خود خواهد دید. این کمپانی برای سال ۲۰۲۴ نیز قیمت ارز کرومیا را ۱٫۵۴ دلار تخمین زده است و در سال ۲۰۲۵ نیز عدد ۲٫۴۲ دلار را برای این ارز پیش بینی کرده است.

از طرف دیگر، Gov.Capital بر این باور است که در سال ۲۰۲۲، قیمت این ارز به ۰٫۳۶۳ خواهد رسید و در ادامه و در پایان سال ۲۰۲۳، با قیمت ۱٫۳۰ دلار مورد معامله قرار خواهد گرفت. همچنین در سال ۲۰۲۵، ارزش ارز CHR در محدوده ۲٫۴۵ دلار می رسد و در سال ۲۰۲۶ هم وارد روندی صعودی شده و به قسمت ۵٫۶۲ دست پیدا خواهد کرد.

مورد بعدی TechLaborLeader می باشد که روندی نزولی را برای ارز کرومیا در سال ۲۰۲۲ متصور است؛ تا جایی که ارزش آن به ۰٫۵۱ دلار خواهد رسید. در ادامه و در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، به ترتیب با قیمت ۰٫۷۵ و ۱٫۰۸ دلار در بازار مورد معامله قرار خواهد گرفت. در سال ۲۰۲۵ هم شاهد نقطه ۱٫۶۱ دلار و در ادامه ۳٫۲۷ دلار در سال ۲۰۲۷ را به خود خواهد دید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

کرومیا یک پلتفرم بلاکچینی با هدف حل مشکل مقیاس‌پذیری اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز به حساب می آید که از شبکه‌ ای از بلاکچین‌ های رابطه‌ ای تشکیل شده است. کرومیا در حقیقت یک پلتفرم بلاکچین رابطه‌ ای به حساب می آید که راه حل‌ های لایه ۲ و لایه یک را برای نسل جدید اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز توسعه می‌ دهد. پستچین فناوری بلاکچین رابطه‌ ای است که زیربنای پلتفرم Chromia قرار می‌ گیرد. توکن بومی این پلتفرم CHR نام دارد و این پلتفرم این امکان را در اختیار برنامه‌ های غیرمتمرکز قرار می دهد تا توکن‌ هایی باپشتوانه CHR صادر کرده یا از آن به منظور پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای خود استفاده نمایند.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال کرومیا را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم استفاده های لازم را برده باشید.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال کرونوس چیست ، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه کنید.

به نظر شما ارز دیجیتال کرومیا ارزش سرمایه گذاری بلندمدت را دارید؟ (از طریق بخش دیدگاه ها با ما و سایر مخاطبان کد بورسی در ارتباط باشید)

برای دوستانتان بفرستید: