برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزهای دیجیتال حوزه متاورس که باید بشناسید

مطمئنا نام متاورس و ارزهای متاورسی به گوشتان خورده است، ولی آیا می دانید بین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس کدامیک می توانند سودده ترین و آینده دارترین پروژه های دنیای متاورس باشند؟ شما در این مطلب با شناسایی بهترین رمزارزهای متاورس می توانید بیشترین سود را از ارزهای متاورسی که در حال حاضر ارزان قیمت اند و در آینده قیمت آن ها رشد بسیار خوبی را تجربه می کند، کسب کنید. پس در این مطلب با کد بورسی همراه شوید تا با ارزهای دیجیتال حوزه متاورس آشنا شوید و در کنار هم مزایا و معایب هر کدام از پروژه های متاورسی را بررسی کنیم تا بتوان تصمیم خوبی در مورد انتخاب بهترین ارزهای حوزه متاورس گرفت؛

ارزهای دیجیتال حوزه متاورس

حتی چنانچه تا به امروز در دنیای رمزارزها جدی فعالیت نکرده باشید، باز هم احتمالا نام متاورس را بسیار شنیده اید. فضای متاورس به عنوان یکی از جذابیت‌ های جدید دنیای ارزهای دیجیتال، پروژه‌ های مخصوص و رمزارزهای مختص خود را دارد. متاورس به عنوان یک دنیای دیجیتال و واقعیت افزوده، امکان خلق و توسعه هر چیزی را در فضای مجازی برای کاربران خود ایجاد می کند. این امکان در بستر پروژه‌ ها و پلتفرم‌ های گوناگونی قابل دسترسی است. حالا سوال اصلی اینجاست که بین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس روی کدامیک می توانیم سود بیشتری کسب کنیم؟

سرمایه گذاری در بازار رمزارزها جزو مواردی است که در طول چند سال گذشته شدیدا مورد توجه قرار گرفته است. در این بین ایجاد فضاهای جدیدی مانند متاورس، علاقه افراد را به سرمایه گذاری افزایش داده است، ولی می بایست پیش از هر اقدامی، از خودتان بپرسید که بین هزاران پروژه رنگارنگ با اهداف و وعده‌ های گوناگون، کدام ارز دیجیتال متاورسی برای سرمایه گذاری بهترین گزینه است؟


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در ابتدا باید گفت که این دنیا به یک واحد پول نیاز دارد، پولی که با آن بتوان معامله کرد؛ از طرفی این پول باید امنیت کافی داشته باشد و این بدین معنی است که یک فرد نتواند به پول و دارایی دیگر افراد دسترسی داشته باشد. این واحد پول را در پروژه‌ های متاورس، توکن‌ های ضرب شده تشکیل داده‌ اند. پس دریافتیم که در بیشتر پروژه های متاورسی، توکن آن پروژه همان ارز قابل‌ معامله در دنیای متاورس است که به این توکن‌ ها اصطلاحا توکن‌ های متاورسی گفته می شود. در این مطلب ۱۲ مورد از اصلی ترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس را معرفی خواهیم کرد و به بررسی چندین نمونه عالی از ارز متاورسی برای سرمایه گذاری می پردازیم، پس تا انتها با کد بورسی همراه باشید. (همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید را اینجا توضیح داده ایم)

آیا سرمایه گذاری در ارزهای متاورس ارزش دارد؟

به عنوان یک سرمایه گذار، چرا باید در رمزارزهای حوزه متاورس سرمایه گذاری کنید؟ در پاسخ باید گفت که شرکت‌ های بزرگی مثل فیسبوک، مایکروسافت، نایک و آدیداس در متاورس مبالغ بسیار زیادی را سرمایه گذاری کرده‌ اند. فیسبوک با تغییر نام خود از فیسبوک به متا، سرمایه گذاری عمده خود را در متاورس اعلام کرد. بعد از این خبر و تغییر نام فیسبوک، تقریبا تمامی توکن‌ های متاورس چند درصد افزایش ارزش را تجربه کردند.

برای مثال بعد از این تغییر نام، متاورس و توکن‌ های بازی مثل سندباکس، دیسنترالند و انجین کوین به ترتیب ۲۸۵ درصد، ۲۳۹ درصد و ۵۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. بعد از فیسبوک، مایکروسافت دومین شرکتی بود که وارد حوزه متاورس شد. غول فناوری آمریکایی یعنی مایکروسافت، از طریق بروزرسانی سرویس‌ های تیم‌ ها و کنسول بازی ایکس‌ باکس خود و همچنین محصول جدیدی به نام Dynamics 365 Connected Spaces، به حوزه متاورس ورود کرد.

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چرا سرمایه گذاری در متاورس حائز اهمیت است؟ بر اساس گفته بلوبرگ، پیش بینی می شود که اندازه بازار متاورس و واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۸ میلیارد دلار برسد! لذا با این وجود هر سرمایه گذذاری وسوسه می شود تا در این پلتفرم و رمزارزهای متاورس سرمایه گذاری کند تا در آینده نزدیک بتواند سود قابل توجهی از افزایش ارزش و اعتبار این حوزه در دنیا کسب کند، از همین روی سرمایه گذاری در متاورس بسیار حائز اهمیت است و مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار کریپتوکارنسی قرار گرفته است.

حتما بخوانید : صفر تا صد خرید زمین در متاورس


از طرفی شما هم می توانید برای ورود به این دنیای شگفت انگیز اقدام کنید و با سرمایه گذاری و خرید ارزهای متاورسی، وارد دنیای متاورس شوید و سود خوبی در آینده کسب کنید. از طرفی دیگر جالب است بدانید که روش های بسیاری برای سرمایه گذاری در متاورس و خرید ارزهای دیجیتال متاورسی وجود دارد که یکی از این روش ها خرید توکن ها و رمزارزهایی است که در دنیای متاورس فعالیت می کنند و توکن های آن ها در بازار رمزارزها قابلیت معامله دارد.

مارک زاکربرگ در تلاش است تا شرکت خود، یعنی فیسبوک را به یه شرکت متاورسی تبدیل کند. همین امر می تواند نقطه مثبتی برای متاورس به حساب آید. همچنین با توجه به پولی که فیسبوک در متاورس سرمایه گذاری کرده است، سرمایه گذاری در سهام توکن شده فیسبوک نیز می تواند با رشد حوزه متاورس، افزایش ارزش قابل توجهی را تجربه کند. در بخش بعدی قصد داریم ۱۲ تا از ارزهای دیجیتال حوزه متاورس که باید بشناسید را خدمت شما معرفی کنیم؛

۱٫ انجین کوین – ENJ

انجین نرم ‌افزاری است که توسعه‌ دهندگان را قادر می سازد تا برای ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی در شبکه اتریوم اقدام کنند. هزینه بالای انتقال کالاهای درون بازی و کلاهبرداری‌ هایی که از قبل انجام شد، زمینه‌ خوبی را برای ایجاد این پلتفرم به وجود آورد؛ به صورتی که با استفاده از آن، مدیریت کالاهای داخل بازی بهتر انجام شود. انجین کوین به منظور دستیابی به این هدف، کیت‌‌ های توسعه نرم‌ افزاری را به وجود آورده که کاربران با استفاده از آن ها قادرند دارایی‌ های دیجیتال به وجود آورند و آن‌ ها را با بازی‌ ها و برنامه‌ ها یکی کنند.

قابلیت شخصی سازی برای هر دارایی ایجاد شده وجود دارد و از مزیت های رمزارزها یعنی امنیت، سرعت و … استفاده می کند. توکن اصلی این شبکه یعنی ENJ، کاربردهای گوناگونی مثل مدیریت دارایی‌ های دیجیتال داخل پلتفرم دارد و هر آیتم ایجاد شده، معادل این توکن ارزش‌ گذاری می‌ شود. وضعیت فعلی این پروژه و نقشه راه آن را می توانید از سایت رسمی آن دنبال کنید. نکته دیگر این که انجین، ولت بومی خود را دارد که کاربران قادرند دارایی‌ های خود را در آن ذخیره کنند و این ولت، تمام ویژگی های پلتفرم را به یکدیگر وصل می‌ کند. این که ارز دیجیتال انجین کوین چیست و چطور کار میکند را اینجا کامل توضیح داده ایم.

۲٫ دیسنترالند – MANA

دیسنترالند یکی از ارزانترین ارزهای متاورس است که ارز دیجیتال آن اخیرا رشد قیمت زیادی را تجربه کرده است، اما با توجه به پتانسیل بالای این متاورس انتظار داریم قیمت آن بازهم افزایش پیدا کند. تحلیلگران بسیاری بر این باورند که این تازه آغاز روند صعودی قیمت ارز دیجیتال اصلی پلتفرم نام برده یعنی ماناست. از نظر مارکت کپ مانا جزو بهترین ارزهای دیجیتال متاورس می باشد. دیسنترالند یک دنیا یا به زبان بهتر جامعه مجازی است که از فناوری بلاک چین برای طراحی آن بهره گرفته شده است.

پروژه دیسنترالند از اکوسیستم اتریوم قدرت گرفته است و رمزارز این پروژه متاورس یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 است. در این دنیای متاورس کاربران توانایی ساخت، توسعه و خرید قطعات زمین و دیگر اشیا در قالب توکن‌ های غیر قابل تعویض را دارند، از همین روی می توانید پس از ساخت یک خانه زیبا یا پرورش یک کاراکتر جذاب در اینجا، آن را به صورت یک توکن غیر مثلی بفروشید. دیسنترالند به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال و پروژه‌ های متاورس به صورت یک سازمان مستقل غیر متمرکز کار می کند و به وسیله کاربرانش اداره می‌ شود.

بنابراین مثل هر DAO دیگر، در آن نیز قدرت مشارکت در حاکمیت پروژه و شرکت در تصمیم‌ گیری‌ های مربوط به آینده این پروژه متاورس، در اختیار کاربران پروژه است. لذا یک کاربر هر چقدر مقدار بیشتری رمزارز مانا در این پروژه متاورس داشته باشید، قدرت اظهار نظر به مراتب بالاتری در تصمیم گیری های مربوط به آینده این پروژه نیز خواهد داشت. توسعه‌ دهندگان پروژه متاورس مورد بحث یک فضای مجازی متشکل از املاک و مستغلات دیجیتال، آیتم‌ ها و دیگر دارایی‌ های قابل شخصی‌ سازی ساخته‌ اند.

حتما بخوانید : همه چیز درباره دیسنترالند


تمام اشیا و آیتم‌ ها در دیسنترالند با استفاده از توکن بومی این پروژه یعنی ارز دیجیتالی مانا مورد معامله قرار می گیرد. باید گفت کسانی که در متاورس دیسنترالند شرکت و رمزارز آن را می خرند، دیسنترالندر نام دارند. نکته شایان ذکر دیگر این که توکن‌ های غیرمثلی مبتنی بر استاندارد ERC721 اتریوم، نماینده دارایی‌ های منحصر به‌ فرد دیسنترالند شامل زمین‌ ها و سایر آیتم‌ های کالکتیبل محسوب می شوند.

۳٫ سندباکس – SAND

سندباکس از آن دسته از پروژه‌ های متاورسی است که به خاطر شرکای تجاری قوی و تبلیغات مناسل عملکرد بسیار مثبتی نشان داده است. توکن این پروژه با نماد SAND در سال های گذشته روند خوبی را طی کرد و سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرد. این پلتفرم هم یک بازی بر پایه کسب درآمد است که با ترکیب فناوری بلاک چین و NFTها به یک متاورس ۳ بعدی دست پیدا کرده است. محتوای داخل بازی هم بر محتوای تولید شده به وسیله کاربر تمرکز دارد که به توسعه بیشتر این پلتفرم کمک شایانی می نماید. این بازی در ابتدای امر به عنوان دو بازی مجزا بر بستر موبایل انتشار پیدا کرد که شامل The Sandbox در سال ۲۰۱۱ و The Sandbox Evolution در سال ۲۰۱۶ می شود. این دو بازی با هم حدود ۴۰ میلیون دانلود را در پلتفرم های اندروید و iOS ثبت کرده‌ اند.

در سال ۲۰۱۸ این پروژه به وسیله یک شرکت بازی‌ سازی هنگ‌کنگی به اسن انیموکا برندز Animoca Brands خریداری شد که یکی از اهداف آن ادغام بازی با فناوری بلاک‌ چین است. توکن بومی شبکه یعنی سند که می‌ توان با آن در این بستر معامله کرد یا کسب درآمد داشت در اصل یک توکن بر بستر بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC-20 به حساب می آید. سندباکس به صورت کلی از دو بازی رابلاکس Roblox و ماینکرفت Minecraft الهام گرفته است و بازیکنان را قادر می سازد که نه تنها دنیاها و بازی‌ های خود را طراحی کنند، بلکه به واسطه NFTها مالک هرگونه چیزی باشند که در این دنیا خلق می‌ کنند. درباره ارز دیجیتال سندباکس اینجا توضیحات لازم را آورده ایم؛

۴٫ ایپ‌ کوین – APE

ایپ کوین یک توکن کاربردی حاکمیتی است که با پشتوانه و برای دنیای کلکسیون توکن‌ های غیرمثلی Bored Ape Yacht Club طراحی و به بازار عرضه شده است. به این خاطر که کلکسیون توکن‌ های غیرمثلی BAYC بین جامعه NFT بسیار محبوب است، این توکن هم از رشد و محبوبیتی زیادی برخوردار است و در زمان اندکی بازار توکن‌ های متاورسی را از آن خود کرد!

در ابتدا به هر فردی که صاحب توکن‌ های غیرمثلی دو مجموعه Bored Ape Yacht Club وMutant Ape Yacht Club بود، به صورت ایردراپ مقداری از توکن APE اختصاص داده شد. ایپ‌کوین را می‌ توان جبه‌ دار خط مقدم WEB 3 و یک متاورس کاملا غیرمتمرکز به حساب آورد. امروزه این توکن عملکرد و کاربرد خاصی به جز مدیریت ایپ دائو ApeDAO ندارد. با این وجود، نقشه راه این پروژه نشان می دهد که در آینده می بایست منتظر کاربردها و عملکردهای خاصی باشیم که می‌ تواند در دنیای وب ۳ تحول بسیار بزرگی ایجاد کند.

۵٫ استار اطلس – ATLAS

استار اطلس یک دنیای متاورسی به حساب می آید که در آن بازیکنان در یک فضای بین کهشکشانی مجازی ۳ بعدی به گشت و گذار، مسابقه، ‌مبارزه و … می‌ پردازند و با این فعالیت‌ ها جایزه‌ می گیرند. استار اطلس بر روی بلاک چین بسیار سریع سولانا راه‌ اندازی شده است، از همین روی سرعت بالا و کارمزدهای اندکی دارد. لذا کاربران قادرند آیتم های گوناگونی مانند کشتی‌ های فضایی جنگی و ناوبری و … را به شکل NFTهایی بر بستر شبکه سولانا بخرند و از طیف وسیعی از ویژگی‌ های بازی ساخته شده بر روی این پلتفرم، نهایت لذت را ببرند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال استار اطلس چیست


در زمان راه اندازی، استقبال فوق‌ العاده‌ ای از این پروژه شده و همچنین شرکای بسیار خوبی در حال فعالیت های مشترک با این پروژه متاورسی هستند. تیم پرایس پردیکشن در تحلیل‌ های خود پیش‌ بینی بلند مدتی درباره این توکن منتشر کرده است که در آن آمده است که تا سال ۲۰۲۵ ارزش این توکن به ۰.۵۸ دلار و در سال ۲۰۳۰ به ارزش حدودی ۳.۳۶ دلار خواهد رسید که این نشان می دهد این پروژه تا چه اندازه در آینده می تواند ارزش دلاری پیدا کند و ارزش سرمایه ما را افزایش دهد، پس می توان این پروژه را جزو پروژه های اینده دار متاورس به حساب آورد.

۶٫ گالا – GALA

یک اکوسیستم بازی بلاک چینی را راه اندازی کرد که در آن بازیکنان قادرند در هر زمانی که می خواهند، دارایی‌ های بازی را در مقیاس جهانی مورد معامله قرار دهند و مالکیت آن ها را به دست آورند. هدف Gala Games این است که با بازپس گیری کنترل بازی برای بازیکنان، صنعت بازی را به سطحی کاملا جدیدی ببرد. مطابق با گفته وب‌ سایت رسمی این پلتفرم، هدف Gala Games ایجاد بازی‌ های بلاک چینی است که تجربه واقعی بازی را برای شما به همراه دارد، تعیین شده است.

ارزهای حوزه متاورس

توکن بومی این پلتفرم، GALA، برای حاکمیت شبکه، مشوق‌ های اپراتور گره و جوایز درون‌ بازی برای بازیکنانی که در بازی‌ های پلتفرم شرکت می‌ کنند کاربرد دارد. همچنین می توان از آن به عنوان ارز درون بازی برای خرید NFT و دارایی در فروشگاه Gala بهره برد. به عنوان یک پلتفرم بازی متمرکز بر بلاک چین، Gala کاربران خود را قادر می سازد تا از شخصیت های منحصر به فرد NFT خود در حین بازی هم بهره بگیرند.

۷٫ اکسی اینفینیتی – AXS

در قیاس با دیگر ارزهای حوزه ی متاورس ، اکسی اینفینیتی محبوبیت به مراتب بیشتری دارد و بازار بزرگ تری را نیز به خود اختصاص داده است؛ هر چند بعضی از افراد بر این باورند که با وجود جذابیت، اکسی اینفینیتی جزو لیست ارزهای متاورس نیست؛ بنابراین هنوز تعریف ثابت و دقیقی برای مفهوم Metaverse وجود ندارد، از همین روی مرزبندی در آن کار ساده ای نیست. با این وجود به دلیل محبوبیت بالای این بازی، داشتن وجوه اشتراک زیاد با بستر دیگر رمزارزهای متاورس و پیشرو بودن در مبحث “بازی کن، درآمدزایی کن”، تصمیم گرفتیم در لیست ارزهای دیجیتال حوزه متاورس به آن اشاره کنیم.

اکسی اینفینیتی یک بازی مبارزه‌ ای مبتنی بر بلاک چین می باشد که در آن شرکت‌ کنندگان بایستی موجوداتی به نام Axie را پرورش دهند و بزرگ کنند تا نهایتا در نبرد با Axie دیگر بازیکنان از آ‌ن‌ ها بهره بگیرند. البته اگر حوصله کافی برای پرورش یک اکسی از اول کار را ندارید، اما همچنان قصد دارید در این پروژه حضوری فعال داشته باشید، می‌ توانید یک Axie را از فروشگاه توکن‌ های غیر مثلی مخصوص اکسی اینفینیتی بخرید. قیمت آن‌ ها از چند دلار تا چند میلیون دلار متفاوت است و در بازار NFT رمزارزهای این پروژه متاورس قابل معامله است. هر اکسی از ۴ خاصیت سلامت، روحیه، مهارت و سرعت برخوردار می باشد که نهایتا برآیند آ‌ن‌ ها قدرتش در مبارزات را تعیین خواهد کرد.

در تعیین میزان مقاومت در برابر آسیب، تشخیص نخستین کاراکتر برای آغاز حمله و ارزیابی مقدار آسیبی که به اکسی حریف وارد می‌ کنید، این چهار مشخصه نقش اساسی دارند. Axie‌ ها اشکال گوناگونی دارند. جالب است بدانید که در حال حاضر بالای ۵۰۰ نوع عضو گوناگون بدن از ۶ کلاس عادی شامل آبزیان، جانوران، پرندگان، حشرات، گیاهان، خزندگان و ۳ کلاس مخفی شامل داون، داسک و مِک برای ساخت موجودات مبارزه‌ کننده در این بازی متاورس وجود دارد! مطابق با انتظار از یک پروژه بلاک چینی این متاورس نیز دارای ارزهای دیجیتال اختصاصی خود است. هر Axie در حقیقت یک NFT با مشخصه‌ ها و قدرت‌ های گوناگون است، ولی دو رمزارز اصلی در آن با نام های Axie Infinity Shards با نماد AXS و Smooth Love Potions با نماد SLP شناخته می شوند.

AXS توکن حاکمیتی این پروژه متاورسی به حساب می آید و عملکردی شبیه مانا در دیسنترالند دارد؛ به صورتی که برای مشارکت در تصمیمات و رای دادن، مثلا اظهار نظر درباره چگونگی خرج کردن خزانه جامعه، بایستی آن را داشته باشید. جالب است بدانید که از مدتی پیش، امکان استیکینگ ارز دیجیتال این پروژه متاورس با سود بسیار بالا هم فراهم شد. در مقابل توکن SLP تنها از طریق بازی کردن کسب می‌ شود و برای پرورش جانوران Axie جدید مورد استفاده قرار می‌ گیرد. رمزارزهای متاورس اکسی اینفینیتی یعنی AXS و SLP توکنی بر پایه استاندارد ERC20 اتریوم کار می کنند و با توجه به رواج مفهوم “بازی کن، کسب درآمد کن” و از طرفی پرچمداری اکسی اینفینیتی در این حوزه، آن را یکی از بهترین پروژه های متاورسی با آینده روشن می دانیم.

۸٫ بلاک توپیا – BLOK

در قیاس با سایر پروژه های متاورس، بلاک توپیا کمی جدیدتر می باشد، ولی یک پروژه متاورس خارق‌ العاده با گرافیک باورنکردنی محسوب می شود. انتظار داریم قیمت رمزارز آن رشد بسیاری را به خود ببیند. این یک آسمان خراش ۲۱ طبقه‌ ای است که با ورود به آن، به فضایی بزرگ متشکل از هزاران فروشگاه و دفتر کار قدم می گذارید. مطابق با گفته‌ های توسعه‌ دهنده این پروژه، دلیل طراحی ۲۱ طبقه‌ ای این آسمان خراش، محدود بودن تعداد بیت کوین‌ های قابل استخراج به ۲۱ میلیون عدد است. به شما توصیه می کنیم حتما به ویدیوی تریلر مربوط به بلاک توپیا به عنوان یکی از بهترین پروژه های متاورس نگاه کنید تا متوجه اعجاب و دلیل امید ما به آینده روشن آن شوید.

حتما بخوانید : دنیای مجازی متاورس چگونه است؟


تا به حال چند شرکت بزرگ دفتر مجازی خود را در آن راه اندازی کرده اند. برای مثال بایستی به صرافی کوکوین و وب سایت کوین تلگراف اشاره داشت. گفتنی است بلاک توپیا از پالیگان، یک راهکار لایه دومی بهبود مقیاس‌‌ پذیری اتریوم، قدرت گرفته است. دارندگان توکن آن با نماد BLOK با نام بلاک توپیان شناخته می‌ شوند. این به عنوان یک هاب مرکزی عمل و از تمام سطوح تجربه حوزه کریپتو استقبال خواهد کرد. پروژه متاورسی مورد نظر برای اولین مرتبه این امکان را فراهم کرده تا کاربران به اطلاعات رمزنگاری و محتوای همه جانبه در یک مکان دسترسی داشته باشند.

دارندگان رمزارز این پروژه متاورس یا همان بلاک توپیان‌ ها از طریق مالکیت املاک و مستغلات، تبلیغات، اجرای گیم، ساخت شبکه و سایر فعالیت‌ ها و ارتباطات کسب درآمد می‌ کنند. در اینجا به لطف استفاده از Creation Engine، یکی از پیشرفته‌ ترین موتور‌های ساخت بازی‌ های ویدیویی سه بعدی، یک محیط مجازی و تجربه کاربری منحصر به‌ فرد را در اختیار کاربران قرار داده است.

در قیاس با ارزهای دیجیتال حوزه متاورس که پیش تر معرفی کردیم، بلاک توپیا جدیدتر به حساب می آید و هنوز رشد زیادی را تجربه نکرده است. به همین دلیل صرافی‌ های کمی مثل کوکوین و گیت‌ آی‌ آو قابلیت معامله این ارز را فراهم کرده اند و BLOK هنوز به بایننس اضافه نشده است. بعد از افزوده شدن ارز بلاک توپیا به بایننس، که احتمالا با توجه به زیربنای قدرتمند این پروژه حتما اتفاق می افتد، قیمت این پروژه افزایش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

۹٫ ایلویوم – ILV

صرفا هر بازی بلاک چینی را نمی‌ توان یک پروژه متاورس دانست، ولی در بین تعداد زیاد گیم مبتنی بر بلاک چین که طی سالیان گذشته توسعه پیدا کرده اند، ایلویوم یک استثنا است و نمی‌ توان آن را نادیده گرفت! از همین روی اسم آن را در لیست ارزهای دیجیتال حوزه متاورس وب سایت کد بورسی مشاهده می کنید. این یک گیم جنگی فانتزی دارای جهان باز است. دنیای متاورس نام برده بر بستر اتریوم ایجاد شده و رمزارز بومی آن یعنی ILV نیز یک توکن اتریومی است.

به باور بسیاری ایلویوم نخستین بازی AAA ساخته شده روی اتریوم به حساب می آید. بازی‌ های ویدیویی در گروه AAA به دلیل صرف بودجه‌ های هنگفت در توسعه و بازاریابی از سایرین متمایز می‌ شوند. Illuvium از طریق طیف وسیعی از ویژگی‌ ها و امکانات جمع‌ آوری و ترید، یک منبع سرگرمی را برای گیمرهای معمولی و همچنین طرفداران پروپاقرص دیفای فراهم می‌ کند. جهان Illuvium به وسیله موجوداتی به نام Illuvials پوشیده شده است. بازیکنان این پروژه بازی متاورس زیبا و مثال‌ زدنی از آن‌ ها در مبارزات بهره می گیرند.

جالب است بدانید که پس از هر مبارزه، می بایست از موجودات مراقبت‌ های لازم را داشته باشید تا آن‌ ها برای نبردهای بعدی آماده کنید! در نظر داشته باشید ایلویوم به عنوان یکی از منحصر به فردترین ارز های دیجیتال حوزه متاورس هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و تیم سازنده سعی دارد تا نسخه بتای آن سریعا روانه بازار کند. با این وجود ارز دیجیتال پروژه متاورس نام برده، در حال حاضر امکان معامله را دارا می باشد.

این در حالی است که حتی هنوز نسخه بتای آن نیز عرضه نشده است، صرافی‌ های بایننس، کوکوین، اوکی اکس و سایر پلتفرم های بزرگ و مطرح امکان خرید ارز دیجیتال ایلویوم را در سایت خود ایجاد کرده اند. از طرفی در سال گذشته، یکی از بزرگ ترین نهنگ‌ های اتریوم بخشی از دارایی خود را برای خرید ۶ آلت کوین دیگر به فروش رساند که یکی از آن‌ ها توکن ایلویوم بود. همه این موضوعات ما را به آینده روشن پروژه ایلویوم امیدوار می‌ کند.

۱۰٫ آوه گوچی – Aave

متاورس آوه گوچی شامل توکن‌ های nft متمرکز بر حوزه امور مالی غیرمتمرکز است که بر روی پروتکل آوه اجرا می‌ شود. به بیان دیگر، توکن‌ های آوه گوچی آواتارهای بازی منحصر به فرد هستند که می‌ توانند به عنوان وثیقه‌ های دیفای برای کسب جوایز پاداش استیکینگ استفاده شوند. مثل توکن‌ های معروف CryptoKitties، این توکن‌ ها هم از قابلیت های متمایز‌ کننده‌ ای مثل رنگ بدن و شخصیت برخوردارند. صاحب هر آوه گوچی قادر است توکن‌ های خود را در هر زمان نقد کند و این به معنی از دست دادن آن شخصیت است. ظاهر شخصیت‌ های آوه گوچی به شکل روح‌ های پیکسلی است که از کلمه آوه که در زبان فنلاندی به معنی روح است، گرفته شده است.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی که باید بشناسید


از لحاظ گرافیکی، توکن‌ های این بازی ضعیف‌ تر از دیگر توکن های متاورسی هستند ولی توانایی استفاده از آن در دیفای، موجبات رشد ارزش آن را فراهم آورده است. در بازی طراحی شده برای آوه گوچی شخصیت‌ ها قادرند در طول زمان رشد پیدا کنند و ویژگی‌ های بهتر و جدیدتری داشته باشند و همین موضوع افزایش قیمت آن در بازار را به همراه داشته است. در کنار توکن‌ های غیرقابل معاوضه که نشان دهنده آوه گوچی‌ ها هستند، توکن‌ های دیگری با استاندارد ERC20 اتریوم و با نماد GHST در پلتفرم این بازی وجود دارد. این توکن‌ ها به عنوان پاداش به برندگان بازی داده می‌ شود. لذا با بازی کردن در آوه گوچی علاوه بر پرورش آواتارها می‌ توان از رمزارزهای شبکه هم درآمد به دست آورد.

۱۱٫ های استریت – HIGH

های استریت هم نامی آشنا در بین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس است که با ارز دیجیتالی های با علامت اختصاری HIGH توسعه پیدا کرده است. در پلتفرم «های استریت» کاربران قادرند ضمن بازی و کسب جوایز از فضای متاورسی برای رویدادهای اجتماعی و دیگر فعالیت ها استفاده کنند. ارز دیجیتال HIGH کاربران را قادر می سازد تا بتوانند در فضای متاورسی معاملات خود را انجام دهند. جهان این بازی از کاشی‌ های ۶ ضلعی با طراحی جالب ایجاد شده است که جزئی از یک ساختمان هستند.

های استریت نیز پروژه‌ ای غیرمتمرکز است و مطابق با پروتکل متاپلکس ساخته شده است. شرکت های گوناگونی مثل تولید کنندگان پوشاک، لباس‌ های گران قیمت و لباس‌ های ساده می‌ توانند فروشگاه‌ های مجازی خود را در متاورس های استریت طراحی کنند. جالب است بدانید که بنیانگذار های استریت فردی به نام تراویس وو و تیم اصلی پروژه شرکت Lumiere VR است که کار خود را با توسعه فناوری واقعیت مجازی برای آکواریوم‌ ها، موزه‌ها و باغ وحش‌ ها شروع کرد ولی در ادامه توانست کار خود را توسعه دهد.

۱۲٫ رندر توکن – RNDR

آخرین موردی که در میان بهترین ارزهای متاورس به آن پرداخته ایم، رندر توکن نام دارد. یکی دیگر از جنبه‌ های متاورس به شرکت‌ هایی ارتباط دارد که به تولید محتواهای ۳ بعدی و واقعیت افزوده می‌ پردازند. پلتفرم رندر با ساختار غیر متمرکزی که دارد، از بخشی از قدرت پردازشی رایانه‌ هایی که تحت شرایط دیگر استفاده نمی شدند، برای رندر محتوای دیجیتالی استفاده می‌ کند.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


لذا تولید کنندگان محتوای دیجیتالی دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌ های هنگفت برای جمع آوری قطعات رایانه‌ ای گران قیمت نیستند و اعضای شبکه رندر هم در ازای فعالیت خود پاداش دریافت می‌ کنند. این پلتفرم علاوه بر مقیاس پذیر بودن، با محیط زیست هم سازگار است و به مردم اجازه می‌ دهد تا محتواهای ۳ بعدی مقرون به صرفه ایجاد کنند، از همین روی جزو ارزهای متاورس اینده دار محسوب می شود.

نکات مهم برای خرید ارزهای متاورسی

  • اگر قصد دارید در ارزهای دیجیتال موجود در متاورس سرمایه گذاری کنید، بهتر است فقط ۱۵ الی ۳۰ درصد کل سرمایه خود را به این گروه از رمزارزها تخصیص دهید.
  • بعد از تعیین مبلغ کل سرمایه‌ گذاری و انتخاب ارزهای مورد نظرتان، بهتر است برای خرید اندکی صبر کنید و کل مبلغ را در یک زمان وارد بازار نکنید. توصیه داریم به جای خرید یکجا، معاملات خرید خود را در کف‌ های قیمتی انجام دهید.
  • همچنین بهتر است سرمایه خود را بین چند پروژه معتبر متاورسی تقسیم کنید و کل سرمایه خود را به شکل یکجا وارد یک توکن متاورسی نکنید. بدین صورت می توانید با تخصیص بهینه سرمایه خود بین توکن های متاورسی با ارزش بازار بالا، ریسک سبد سرمایه‌ گذاری خود را هم تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید.
  • ارزهای حوزه متاورس مثل دیگر رمزارزها از اخبار روز بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می گیرند و نوسانات قیمتی ناشی از اخبار، می‌ تواند فرصت‌ های خوبی برای کسب درآمد در یک بازه زمانی میان مدت از این رمزارزها فراهم آورد. لذا چنانچه با دیدگاه میان مدت وارد این حوزه شده اید، تکیه بر دانش تحلیل تکنیکال کافیست و می‌ توانید با بررسی دقیق نمودارهای قیمتی، مناسب ترین نقاط برای خرید و فروش را شناسایی و استفاده نمایید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

دیگر در حال حاضر بهترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس را دیگر می شناسید و همچنین نکات لازم برای سرمایه گذاری در آن ها را هم می دانید. به صورت کلی ارزهای مرتبط با متاورس گزینه‌ های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شوند که با کمی دقت و بررسی پروژه ها می توانید روند ایده‌ آلی برای سرمایه‌ گذاری خود در بازار از طریق آن ها فراهم کنید. لازم به ذکر است کاربران بسیاری هستند که با شناخت کافی نسبت به رمز ارزهای حوزه متاورس، توانسته اند سودهای خوبی را از این حوزه به دست آورند.

چنانچه فکر می کنید که متاورس آینده فناوری است و پتانسیل بالایی برای درآمدزایی و سودسازی دارد، می توانید بخشی از پرتفوی خود را بر روی رمزارزهای حوزه متاورس سرمایه گذاری نمایید. البته در نظر داشته باشید که فناوری متاورس و حتی حوزه ارزهای دیجیتال نوپا به حساب می آیند، بنابراین می بایست با مطالعه و تحقیق کافی برای ورود به این بازارها اقدام فرمایید.

هر یک از این پروژه‌ هایی که معرفی کردیم، نقشه‌ راه و برنامه‌ های بسیار خوبی برای آینده پروژه خود دارند و بسیاری از متخصصان حوزه کریپتوکارنسی، نظر مثبتی بر روی آن ها دارند ولی تکنولوژی هر روز پیشرفت می کند و امکان دارد پروژه های جدیدی به این لیست اضافه شوند و یا حتی بعضی از پروژه ها را از لیست بهترین پروژه های متاورسی خارج کنیم، پس بروزرسانی های این محتوا را حتما مطالعه فرمایید تا از اطلاعات روز حوزه متاورس و ارزهای متاورسی آینده دار مطلع شوید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب ۱۲ تا از اصلی ترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس را خدمت شما معرفی کردیم و پروژه هر کدام را توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره وب ۳ را به زبان ساده یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست.

بین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس شما کدام پروژه را برای سرمایه گذاری مناسب تر می دانید؟

بهترین ارز متاورس از نظر شما کدام رمزارز است؟

برای دوستانتان بفرستید: