برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آنچه درباره تتر باید بدانید – تتر چیست و انواع کیف پول آن کدام است؟

در ابتدای مقاله آنچه درباره تتر باید بدانید باید گفت که احتمالا شما هم در صرافی های آنلاین نام دلار تتر را دیده و شنیده اید؛ تریدرها و فعالان بازار ارزهای دیجیتال، تتر را خوب می شناسند و از کاربردهای آن به خوبی مطلع هستند، بعضی ها بر این باورند که تتر فقط برای مبادلات ارز رمز نگاری شده به کار می رود اما حقیقت چیز دیگری است و دامنه کاربردهای تتر بسیار فراتر از اینهاست؛ خرید تتر یک راهکار خوب برای مبادلات تجاری در سرتاسر جهان به شمار میرود و طی سالهای اخیر جایگاه خوبی در بازار ارز پیدا کرده است، در ابتدا تصور می شد که این ارز توسط بانک مرکزی آمریکا یا یک نهاد متمرکز دیگر پشتیبانی میشود، اما بعدها مشخص شد که این رمزارز مستقل از دولتها و حکومت هاست و از سوی هیچ نهاد متمرکزی پشتیبانی نمیشود. در این مقاله آنچه درباره تتر باید بدانید رو به شما عزیزان خواهیم گفت، لذا مقاله آموزشی پیش رو با عنوان آنچه درباره تتر باید بدانید رو از دست ندهید.

آنچه درباره تتر باید بدانید

یکی از راحت ترین کاربردهای تتر این است که از طریق آن می توانید انواع ارزهای دیجیتال را مبادله کنید و در هنگامی که برای ارزهای دیجیتال دیگر نوسانات شدید پیش می آید از طریق تبدیل کردن آنها به تتر، ارزش دارایی های خود را حفظ کنید. حقیقتی که وجود دارد این است که تتر به اندازه بیت کوین مشهور نیست اما در بسیاری از موارد برای انجام مبادلات و حتی خریدها مورد توجه و استفاده قرار می گیرد؛ می توان گفت تقریباٌ تمامی صرافی های مطرح و خوشنام رمزارزها، خدمات رسانی با تتر را انجام می دهند و به گفته آنها تتر یکی از رمزارزهای محبوب کاربران آنها به شمار میرود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


تریدرهای حرفه ای، عاشق تتر هستند و در موارد زیادی برای حفظ ارزش سرمایه شان از آن کمک می گیرند، همچنین تجار هم برای نقل و انتقال کوچک پول از تتر استفاده می کنند، زیرا که هزینه انتقال پول را به صفر می رساند؛ معمولاٌ حواله پول از طریق بانکها و صرافی ها با هزینه زیادی همراه است که با استفاده از تتر این نیاز برطرف می شود؛ حتی افرادی که به کشورهای مختلف مسافرت می کنند از تتر برای انتقال وجه استفاده می کنند تا مشمول تغییرات قیمت ارزهای رمزنگاری شده نشوند. تتر با نماد USDT در واقع شکل دیجیتال دلار آمریکاست که شرکت هنگ کنگی Tether Limited آن را به شکل ارز دیجیتال درآورده است؛ USDT معادل دلار آمریکاست که این ارز به منظور خنثی سازی نوسانات شدید ارزهای دیجیتال شکل گرفته است، تتر ارزهای مشابه دیگری دارد (True _ USD – VSDcoin) و چند ارز دیگر، که ارزش آنها معادل یک دلار آمریکاست.

تتر چگونه کار می کند؟

همه دلارهای تتر، در اول کار روی بلاکچین بیت کوین با پروتکل omini  Layer انتشار یافته اند؛ هر یک واحد تتر که وارد چرخه معاملات می شود دارای پشتوانه است این پشتوانه نسبت ۱ به ۱ با ارز رایج آن است که توسط شرکت Tether Limited نگهداری می شود، به علت وجود این پشتوانه ارزش این ارز دیجیتال بسیار پایدار بوده و می توان برای خرید و فروش سایر ارزها در برابر این ارز حساب کرد.

کارمزد تتر

هزینه ارسال دلار تتر از کیف پول Tether به یک کیف پول دیگر صفر است ولی هزینه ارسال تتر از کیف پول Tether به حساب بانکی دیگر ۲۰ دلار است.

جنجال هایی که پیرامون تتر وجود دارد!

هنگامی که یک ارز دیجیتال کاربرد بسیار گسترده ای دارد بعید نیست که جنجالهایی پیرامون آن شکل بگیرد؛ اولین جنجالی که پیرامون تتر به وجود آمد مربوط به رابطه عمیق بین تتر و پلتفرم معاملاتی Bitfinex است که برای گروهی یک علامت خطر بزرگ به حساب می آید، اگر به اسامی تیم تتر و تیم ارشد صرافی Bitfinex دقت کنیم متوجه این رابطه می شویم و همچنین تتر به انتشار بی رویه و بدون پشتوانه این ارز دیجیتال متهم شده است ؛ اگر چه تتر ادعا کرده است که یک شرکت شفاف است ولی به درخواست های حسابرسی پاسخگو نبوده است.

برنامه های آینده تتر 

امروزه تتر ارز دیجیتال معادل دلار آمریکا  (USDT ) و یورو ( EURT ) را انتشار داده ولی درآینده قصد دارد ین ژاپن (JPYT ) را نیز به عنوان یک ارز دیجیتال منتشر کند؛ و همچنین قصد دارد در آینده امکان حسابرسی دوره ای از شرکت را مهیا کند ولی تاریخ و چگونگی جزئیات آن هنوز اعلام نشده ولی تنها چیزی که در این باره می توان گفت اینست که اگر قانونگذاران بخواهند سختگیری بیشتری روی Tether و Bitfinex داشته باشند آینده سختی برای این ارز پیش خواهد آمد.

روش خرید تتر 

معمولاٌ در صرافی ها ارز دیجیتال دلار Tether را می توان با بیت کوین یا اتریوم خریداری کرد، یکی از هدفهای این صرافی ها از پذیرش این ارز، دور زدن مقررات بانکی دست و پاگیر است؛ نام چند صرافی که دلار Tether در آنها معامله می شود عبارتند از: Kuco in و Binance و io و Gate و Bittrex و Bitfinex و Kraken. البته باید توجه داشت که فقط Binance و Kucoin هستند که سابقه محدود کردن حساب ایرانیان را ندارند و بقیه با حساب ایرانیان کار نمی کنند، در ایران برای خرید دلار تتر می توانید از سایت هایی مانند بیدارز استفاده کنید.

چرا باید از تتر استفاده کرد؟

دنیای تتر باثبات است و نوسانات کمی دارد و بنابراین برای افرادی که حرفه ای نیستند ولی می خواهند از مزایای فراوان رمزارزها استفاده کنند، بسیار مناسب است تتر، یک گزینه بسیار جذاب و مناسب به شمار میرود؛ همچنین با توجه به شرایط امروزه ایران که نقل و انتقالات بین المللی پول با دشواریهایی همراه است تتر می تواند یک گزینه مناسب برای انواع مبادلات باشد، انتقال وجه با تتر بسیار کم هزینه تر از روشهای سنتی است و موانع کمتری بر سر راه آن قرار دارد؛ بنابراین نتیجه می گیریم که تتر می تواند برای ایرانیها جذابیت های بی شماری داشته باشد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

نحوه استخراج ارز دیجیتال تتر

اگر شما به دنبال استخراج تتر هستید باید در ابتدای کار، مدتی را تحقیق و مطالعه داشته باشید و بررسی کنید که آیا این راه اندازی واقعاٌ برای شما سودآوری خواهد داشت و سپس برای اینکار تصمیم بگیرید. دستگاه ASIC چیست؟ دکل های معدن ASIC ماینر وسیستم خنک کننده ASIC هستند که از مادربرد، تراشه ساخته شده اند و به طور خاص برای معدنکاری خاص به وجود آمده اند و طراحی شده اند و هدف این سخت افزارها، حل معماریهای رمزنگاری است و سرمایه گذاری اولیه برای یکی از اینها می تواند در طی چند ماه پرداخت شود، اما مشکل اصلی سرو صدا، گرما و استفاده برق برای این ماشین هاست.

کیف پول تتر

آنچه درباره تتر باید بدانید

کیف پول سخت افزاری NANOX لجر

این کیف پول سخت افزاری است که به تازگی یک ledger SAS راه اندازی شده و یک محصول خوب استارت آپ فرانسوی می باشد که پیشگام امنیت دارایی های دیجیتال است؛ مزایای این کیف پول اینست که شما می توانید همیشه کنترل ارز دیجیتال تتر خود را برای محافظت داشته باشید و مطمئن شوید که تتر خود را با خیال راحت ذخیره کرده اید و هیچگونه خطری آن را تهدید نمی کند.

کیف پول دسکتاپ و تلفن همراه EXODUS

یک کیف پول دسکتاپ قدرتمند است در اوایل سال ۲۰۰۶ رمز نگاری شد، در آن زمان هیچ کیف پول رمزنگاری رو میزی که قابل اعتماد باشد به وجود نیامده بود؛ یکی از بهترین ویژگیهای این کیف پول سازگاری آن با کیف پول سخت افزاری TREZOR است؛ یعنی شما می توانید از امنیت کیف پول سخت افزاری و سادگی و در دسترس بودن کیف پول نرم افزاری به صورت همزمان بهره مند شوید؛ از دیگر امکانات قابل توجه اکسودوس قابلیت معاوضه ارزهای دیجیتال با یکدیگر است که باعث می شود از نوسانات قیمتی مصون بمانید و کمتر ضرر کنید، این کیف پول بر روی سیستم عاملهای ویندوز، مک، لینوکس قابل نصب و اجراست.

کیف پول وب ارز MYETHER WALLET

اگر دنبال کیف پولی هستید که تحت وب باشد و از توکن های  (USDT ) شما نگهداری کند؛ این گزینه بسیار مناسب و خوب خواهد بود؛ این کیف پول یکی از باسابقه ترین کیف پولهای تحت وب و کیف پول رسمی اتریوم است ، از مزایای این کیف پول می توان به مطمئن بودن آن اشاره کرد و بیش از ۱۰۰۰ توکن ERC20 را پشتیبانی می کند؛ این کیف پول به شما امکان تهیه نسخه پشتیبان را هم می دهد باید همیشه به عبارت بازیابی و نسخه پشتیبان دقت کنید و از اینکه عملیات یک آپ به درستی انجام شده، اطمینان پیدا کنید.

کیف پول نرم افزاری Atomic 

یکی از کیف پول های تازه وارد که در مدت کوتاهی توانسته برای خود طرفداران بسیار زیادی فراهم کند کیف پول Atomic است؛ این کیف پول با تمرکز روی امنیت و حفظ حریم شخصی و در کنار همه اینها امکانات متعدد دیگری را نیز برای کاربران خود مهیا ساخته است از جمله این امکانات می توان : اتمیک سوآپ (Atomic swap)، قراردادهای هوشمندانه و پلتفرم های دیجیتال را نام برد؛ مزایای دیگر این کیف پول عبارتند از: امنیت خوب، متن باز، کاربری زیبا و ساده، به طوری که مبتدی ترین افراد هم می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

کیف پول تحت وب Guarda

این کیف پول که بین کاربران بسیار محبوب است و از بهترین کیف پولها به حساب می آید و از طریق هر دستگاهی که به اینترنت وصل باشد قابل دسترسی است؛ کیف پول گوآردا؛ دو نسخه omini  و ERC20 توکن های تتر را پشتیبانی می کند و سه نسخه متفاوت وب، موبایل و دسکتاپ با پشتیبانی از تمام سیستم عاملهای اصلی را دارد و پشتیبانی بسیار قوی برای مشتریان ایجاد کرده است.

کیف پول موبایل Coin omi

Coin omi  یکی از محبوبترین کیف پولهای موبایلی برای سیستم عاملهای اندروید و ios است ؛ این کیف پول غیرحضانتی به شما امکان ارسال، دریافت و ذخیره کردن بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال مختلف از جمله تتر را می دهد و بالاترین مزیت آن، پشتیبانی از هر سه نوع توکن تتر است؛ از جمله امکانات و مزایای این کیف پول می توان به امنیت بالا و سازگار بودن با صرافی های مختلف را نام برد .

نتیجه گیری

تتر به عنوان یک رمزارز دیجیتال پایدار و باثبات شناخته شده است و در حقیقت ورژن دیجیتالی دلار آمریکاست (یعنی یک تتر، ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد) دلیل اصلی به وجود آمدن تتر و استفاده از آن، فراهم کردن ثبات و تعادل در بازارهای پرنوسان ارزهای دیجیتالی بوده است و توسط شرکتهای مبتنی بر بلاکچین، صرافی های ارزی دیجیتال، افراد عادی و معامله گران استفاده می شود؛ توسط این تکنولوژی، شما قابلیت نگهداری، ارسال و دریافت توکن های ارزی وابسته به ارزهای رسمی را در تمام جهان با امنیت و با کارمزدی ناچیز می توانید داشته باشید. امروزه دنیای رمزارزها دائماٌ در حال پیشرفت و تغییر و تحول است و به همین علت قیمتها ثابت نبوده و به صورت دائم در حال تغییر است ولی تتر به خاطر اینکه قیمت ثابتی داشته باشد به عنوان مطرح ترین استیبل کوین به تریدرها کمک می کند که بتوانند ارزش دارایی ها و سرمایه های خود را حفظ کنند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

یک راهکار مناسب برای سرمایه گذاران چه حرفه ای و چه تازه کار خرید تتر است، تا بتوانند در کمترین زمان خرید و فروش خود را انجام دهند و ارزش سرمایه هایشان را در امان نگه دارند؛ همچنین اغلب صرافی های ارزهای دیجیتال چه خارجی و چه داخلی از آن پشتیبانی می کنند و اشخاص می توانند به راحتی و برای انجام مبادلات خود، تتر تهیه کنند و یا در صورت داشتن تتر مازاد، آن را به فروش برسانند زیرا که خرید و فروش تتر فرآیند خاص و پیچیده ای نداردو مهم یافتن مرکز معتبری است که بتوان با خیال آسوده خرید و فروش تتر را انجام داد. کوین نیک توانسته با تیم متخصص خود و با تجربه های چندین ساله این متخصصان در زمینه های ارزهای رمزنگاری به صورت تخصصی کار خرید و فروش تتر را انجام دهد و شما هم اگر دوست داشته باشید می توانید از این خدمات پلتفرم کوین نیک استفاده کنید و تتر مورد علاقه خود را بخرید و یا بفروشید. امیدوارم از مقاله پیش رو با عنوان آنچه درباره تتر باید بدانید راضی بوده باشید و نکات لازم برای سرمایه گذاری در تتر رو یاد گرفته باشید، هر گونه سوال و یا ابهامی بود با ما در ارتباط باشید.

برای دوستانتان بفرستید: