برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ترون – همه چیزی که باید درباره ترون (TRX) بدانید

ترون یکی از ارزهای پرطرفدار بازار کریپتوکارنسی محسوب می شود؛ مدیر جوان نرون، آقای جاستین سان، ایده های بسیار زیادی برای توسعه این ارز در نظر گرفته و به نظر می رسد آینده ای پر از موفقیت در انتظار ترون باشد؛ ترون تلاش می کند تا با استفاده از تکنولوژی بلاکچین یک سیستم سرگرمی رایگان محتوای جهانی را به وجود آورد؛ این پروتکل به هر کاربری اجازه می دهد تا به طور کاملاٌ آزادانه اقدام به انتشار و ذخیره داده های خود نماید.

هدف ارز ایجاد ترون 

ترون می خواهد تا با استفاده از بلاکچین سیستمی غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند و داپ ایجاد کند؛ منظور از داپ؛ نرم افزارهایی هستند که هنگامی که بر روی اینترنت قرار می گیرندهیچ نهاد و ارگانی نمی تواند آن را کنترل کند، در حقیقت می توان گفت: ارز دیجیتال ترون سعی دارد تا شرایطی را برای کاربران ایجاد کند تا آنها به تولید محتوا و وب سایت بپردازند بدون اینکه نیاز داشته باشند که از خدمات متمرکز استفاده کنند و یا اینکه اطلاعات آنها از سوی نهادهای متمرکز مورد کنترل قرار گیرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


می توان به صورت ساده گفت: که ارز دیجیتال ترون یک برنامه بلندپروازانه با هدف ایجاد یک اینترنت غیر متمرکز است که کاریست بسیار مشکل، اما شدنی است؛ برخی از کارشناسان و متخصصان حوزه کریپتو کارنسی عقیده دارند که مدیر ترون کمی خیال پرداز است و پروژه و برنامه های آینده او شکست خواهد خورد؛ در هر صورت باید منتظر باشیم که ببینیم چه اتفاقاتی در راه است؛ هر چند که عقیده براین است که ترون آینده بسیار درخشانی در پیش رو دارد.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

در ابتدا از ترون به صورت یک توکن بر روی شبکه اتریوم در سال ۲۰۰۷ میلادی شکل گرفت؛ مدیر جوان این پروژه، آقای جاستین سان نام دارد که متولد ۱۹۹۰ میلادی است و اهل کشور چین است، بعد از به وجود آمدن توکن ترون؛ این ارز موفق شد در اولین برنامه دعوت برای سرمایه گذاری، مبلغ هفتاد میلیون دلار آمریکا سرمایه جذب کند که این مبلغ در نوع خود بی نظیر بوده است. پس از جذب سرمایه موفق، و رفع اشکالات سیستم ارز ترون در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی روی شبکه بلاکچین مستقل خودش قرار گرفت و تا به امروز توانسته است با قدرت به کار خودش ادامه دهد و به عنوان یکی از ارزهای آینده دار و موفق به حساب بیاید.

تعداد توکن های ترون ۱۰۰ میلیارد واحد بوده که تا به امروز حدود ۶۶/۶۸ میلیارد واحد آن در حال گردش است و این موضوع نشان دهنده اینست که سرمایه گذاران به این ارز دیجیتال علاقه مند هستند. ادعای تیم ترون اینست که این شبکه مقیاس پذیر، دارای توان اجرایی بالایی است و می تواند طیف وسیعی از برنامه های غیر متمرکز را پشتیبانی کند؛ برنامه های غیر متمرکز را دی اپ (D app ) می گویند، این برنامه ها پس از اجرا بدون نیاز به واسطه به حیات خود ادامه می دهند. این شبکه ادعا دارد که ظرفیت انجام ۲۰۰۰ تراکنش بر ثانیه را دارد ضمن اینکه کارمزدش نزدیک به صفر است؛ ترون اظهار امیدواری می کند تا بتواند سیستمی بسازد که قابل دسترس برای همگان بوده و همه بتوانند در تمام نقاط دنیا تمامی نیازهای خود را بر روی اینترنت به صورت غیر متمرکز و بدون واسطه انجام دهند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

مانند دیگر رمزارزها می توانید با ترون قرداد هوشمند، برنامه های غیرمتمرکز و توکن بسازید و استاندارد ایجاد توکن در ترون به نامهای TRC-10 و TRC-20 وجود دارد یکی از معروفترین توکن هایی که تاکنون روی ترون ساخته شده توکن بیت تورنت ( BTT ) است، این توکن از نوع TRC-10 است، برای قراردادهای هوشمند پیشرفته باید از استاندارد TRC-20 استفاده شود. ترون در حال حاضر یکی از رقیبان سرسخت اتریوم است و بنا بر اظهارات ورتیمر، ترون ممکن است در سال ۲۰۲۰ بتواند اتریوم را شکست دهد؛ همچنین ورتیمر ابراز داشته است که ترون دارای توسعه سریعتر، مقاومت بالاتر در برابر سانسور و تراکنشهای بالاتر است.

ترون و شبکه بلاکچین

در تکنولوژی بلاکچین، اطلاعات گوناگون به صورت بلوکهای یکسان ذخیره می شوند،در ارز دیجیتال، این اطلاعات که مربوط به کلیه تراکنش ها می شود منجر به ایجاد مفهومی به نام دفتر کل می گردد؛ می توان گفت که دفتر کل در برگیرنده تاریخچه کاملی از تراکنش های این ارز می باشد؛ این داده ها در چند نسخه در مجموعه شبکه هایی از کامپیوتر ذخیره می شوند که اصطلاحاٌ آنها را گره می گویند. در این تکنولوژی، کلیه تراکنشها به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می گیرند و چون اینکار توسط هیچ نهاد و شخصی انجام نمی شود به آن سیستم غیرمتمرکز گفته می شود؛ ترون در حقیقت یک نوع پول دیجیتالی است؛ وقتی که از پول دیجیتالی صحبت می کنیم یعنی اینکه قرار نیست چیزی به صورت فیزیکی مثلاٌ سکه یا اسکناس باشد.

انتقال ارز دیجیتال ترون

این انتقال از یک شخص به شخص دیگر بسیار آسان و به صورت آنلاین صورت می گیرد؛ بدون اینکه مجبور باشید به مراکزی مانند بانک مراجعه کنید؛ در خرید و فروش این ارز، هیچگونه نیازی به کارت اعتباری یا ردو بدل کردن پول به صورت فیزیکی وجود ندارد و هزینه ای نیز بابت تراکنش ندارد و به طور کلی ارزهای دیجیتال؛ سریع ترین روش ممکن را برای پرداخت های شما ایجاد کرده است.

ترون و امنیت آن

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال (مثل بیت کوین و اتریوم ) ترون مبتنی بر استخراج و اثبات کار نیست و از سیستم و الگوریتم اثبات سهام استفاده می شود که به اختصار به آن POS گفته می شود. از مهمترین مزایای این الگوریتم بالا بردن میزان امنیت و همچنین بهینه ساری انرژی است، در ارز دیجیتال ترون، افراد با توجه به میزان ارزش و سکه هایی که دارند می توانند به تاٌیید تراکنش های بلوک اقدام نمایند؛ به زبان ساده تر می توان گفت در این روش، هر چقدر پول بیشتری داشته باشید به همان اندازه فرصت ساخت بلوکهای جدیدی را خواهید داشت؛ استفاده از الگوریتم اثبات سهام از سایر روشهاف بسیار مقرون به صرفه تر است.

آیا ارز دیجیتال ترون به سرقت می رود؟

به طور قطعی نمی توان گفت که این ارز دیجیتال مورد حمله سایبری قرار نمی گیرد و ممکن است که این خطر برای این نوع ارز نیز وجود داشته باشد و حتی می توان گفت از آنجایی که طرفداران این ارزها روز به روز بیشتر می شوند، به طور ویژه ای مورد توجه هکراها نیز قرار می گیرند.

در ساهای اخیر، چندین نوع ارز مورد حمله سایبری قرار گرفته و افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده بودند تمام سکه های خود را از دست داده اند، البته این را هم بدانید که اگر ارز دیجیتال خود را از دست بدهید بازگشتی برای آن وجود نخواهد داشت؛ در تمام این حملات سایبری یک چیز مشترک وجود دارد و آن هم حمله به کیف پول است؛ کیف پول جایی است که اصطلاحاٌ شما ارز خود را در آن نگهداری می کنید، انواع مختلفی از کیف پول مجازی وجود دارد که می توان به کیف پول سخت افزاری، کیف پول وب، کیف پول همراه، کیف پول کاغذی اشاره کرد؛ هر جا که شما کلمه والت (Wallet) می شنوید منظور همان کیف پول است.

قیمت ترون

تقریبا یک سوم حملات به همین کیف پول ارزهای دیجیتالی است؛ اما یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد و آن هم ذخیره سازی اطلاعات بر روی (دستگاه سرد ) می باشد؛ منظور از ذخیره سازی سرد، همان استفاده از کیف پول ذخیره سرد می باشد که این اصطلاح در زمینه نگهداری ارز دیجیتال ترون است ؛ به علت اینکه کیف سرد با استفاده از اینترنت و به صورت آنلاین انجام نمی شود، امکان هک کردن آن از راه دور امکانپذیر نیست.

ترون چگونه کار می کند 

ساختار و معماری ترون بسیار پیچیده است؛  “ویتالیک بوترین ” خالق اتریوم، ساختار ترون را خلاف اصل تمرکز زدایی می داند.

معماری TRX 

ترون از یک ساخت سه لایه در شبکه خود بهره می برد که این سه لایه عبارتند از:

  • لایه ذخیره سازی ( storge Layer )
  • لایه هسته ( Core Layer )
  • لایه برنامه کاربردی ( Application Layer )

قیمت ترون

ترون ( TRX ) یکی از ارزهای دیجیتای است که سود بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است، در سپتامبر ۲۰۱۷ ترون با قیمت ۰۰۲% دلار به صرافی ها عرضه شد و در ژانویه ۲۰۱۸ در زمان اوج گیری شدید ( آلت کوین ها ) قیمت هر واحد ترون به ۰۲۸% دلار رسید یعنی بیش از ۱۰۰۰۰ درصد رشد نسبت به قیمت اولیه در مدتی کوتاه، سپس از ژانویه ۲۰۱۸ به بعد قیمت ترون مانند ارزهای دیجیتال دیگر سیر نزولی به خود گرفت، اما هنوز در بین ارزهای دیجیتال، بهترین عملکرد را از نظر قیمتی دارد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

عرضه TRX محدود است و تعداد مشخصی از آن تولید خواهد شد؛ تعداد کل TRX حدود ۹۹ میلیارد است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ تمام واحدهای ترون تولید شود.

خرید ترون 

ترون را می توان از صرافی های بزرگ و معتبر خریداری کرد، برای خرید مستقیم ترون با واحد ریال باید از طریق سایتهای آنلاین داخلی اقدام کنید از آن جاییکه در حال حاضر بیشتر سایتهای ایرانی فقط بیت کوین یا اتریوم می فروشند می توان برای خرید ترون حتماٌ از معتبر بودن صرافی اطمینان حاصل کنید؛ راحت ترین روش خرید ترون در ایران خرید بیت کوین یا اتریوم از سایتهای ایرانی یا سایت معتبر ( لکال بیت کوینز ) و پس از آن تبدیل بیت کوین یا اتریوم خریداری شده در یک صرافی معتبر خارجی به ترون است.

خرید TRX با کوین سویچ (coin Switch)

کوین سویچ، بهترین پلتفرم مبادله ارز مجازی به شما کمک می کند تا TRX بخرید و یا بفروشید؛ در این پلتفرم چارت های قیمت به روز و تجزیه و تحلیل قیمتها ارائه شده اند، بنابراین هنگام فروختن TRX می توانید چارت ها را دقیقاٌ بررسی کرده و بهترین نرخ را بیابید.

کیف پول ترون

ترون هم اکنون روی شبکه اصلی فعالیت می کند، بنابراین نمی توان از کیف پول ارزهای دیجیتال دیگر برای ذخیره ترون استفاده کرد. وب سایت رسمی ترون چندین کیف پول برای ذخیره TRX معرفی کرده است که ما در اینجا به سه نوع از معتبرترین آنها می پردازیم البته باید یادآور شویم کیف پولهای سخت افزاری بهترین گزینه برای ذخیره ترون هستند اما باید این کیفها را خریداری کرد؛ ما در اینجا به معرفی کیف پولهایی که نرم افزار رایگان دارند و قابل دانلود هستند اشاره می کنیم:

  • کیف پول ترون لینک (Tron link ) موبایل و کروم :

همانطور که مشخص است این کیف پول را می توان بر روی گوشی موبایل (سیستم اندروید و ios ) نصب کرد و همچنین می توان با دانلود افزونه این کیف پول، روی مرورگر کروم نصب کرد.

  • کیف پول اتمیک والت ( Atomik Wallet ) دسکتاپ و موبایل :

این کیف پول که بسیار امن و معتبر برای ذخیره ترون است از چندین ارز دیجیتال و توکن مختلف هم پشتیبانی می کند؛ این نرم افزار را می توانید روی موبایل یا کامپیوتر شخصی تان استفاده کنید.

  • کیف پول تراست والت ( Trust Wallet ) :

این کیف پول به شرکت باینس تعلق دارد و به صورت کاملاٌ امن می تواند از دارایی هایی شما حفاظت کند، این کیف پول علاوه بر ترون، از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و چندین کوین دیگر پشتیبانی می کند و بر روی سیستم عامل موبایل (اندروید و ios ) قابل نصب است.

ترون چیست

برخی کیف پولها مانند Bit pie و cobo رسما توسط ترون پذیرفته شده اند و همکاری خوبی را با این ارز تنظیم کرده اند؛ کیف پول خود را دانلود کرده و کلید خصوصی آن را به خاطر بسپارید و به دلیل مسائل امنیتی هرگز آن را با فرد دیگری در میان نگذارید.

کسب درآمد از کیف پول TRX 

کیف پول ترون در حال حاضر یک فناوری شگفت انگیز است که هنوز در مراحل ابتدایی است و به کمک برنامه های مختلف تحت وب، امکان کسب درآمد از آن وجود دارداز جمله:

  • سایت Tronbet : که یک سایت قمار است و برنده شدن در آن واقعاٌ ساده نیست
  • سایت Torento : به وسیله این برنامه می توان محتوا را توزیع کرد و برای این همکاری؛ هزینه دریافت نمود، چگونگی عملکرد جوایز در این برنامه شگفت انگیز است.
  • بازی کهکشانی IGG : در این بازی، بازی کنندگان طی مراحل بازی وقتی که به اهداف خاصی می رسند و برنده می شوند جایزه می گیرند.
  • رای دادن ( Voting ) : توکن هایی هستند که با راٌی دادن به آنها، فقط با فریز کردن ترون و به دست آوردن ترون؛ به شما پاداش تعلق می گیرد و …

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

توسعه ارز دیجیتال TRX 

ترون توسط یک تیم قوی حمایت می شود؛ از یک کارمند پیشین علی بابا، تا توسعه دهندگان چینی، این ارز آمادگی استخدامی بسیار گسترده ای دارد از جمله مزایایی که این ارز دارد می توان به این موارد اشاره کرد :

  • اجازه مدیریت داده ها از شبکه های اجتماعی به تولیدکنندگان
  • ممکن سازی توسعه اطلاعات بدون هیچ مانعی
  • قابلیت ردیابی تراکنش ها به سادگی

آینده TRX 

TRX شانس خوبی برای موفقیت دارد چرا که به گروه بسیار متفاوتی میتواند خدمت رسانی کند و هدف آن نیز روشن و شفاف است، اهدافی که کوین های بسیاری نمی توانند ادعای آن را داشته باشند؛ کوین های TRX در حال حاضر در تعداد زیادی از بازارهای آسیایی در حال رشد است و با توجه به این علاقه مندی و تمایلات می توان پیش بینی کرد که آینده ترون بسیار روشن است. امیدواریم که توانسته باشیم با این متن کوتاه به اطلاعات شما افزوده باشیم و همینطور برای سرمایه گذاری شما در ترون دید خوبی بهتون داده باشیم.

برای دوستانتان بفرستید: