برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش کار با صرافی کوینکس به زبان ساده

آموزش کار با صرافی کوینکس به شما کمک می کند تا زمانی که خواستید در این صرافی ثبت نام و احراز هویت کنید، راه و چاه را بلد باشید و بتوانید به سادگی با این صرافی کار کنید. آموزش کار با صرافی کوینکس همچنین کمک می کند تا شما نحوه تبادل ارز در صرافی کوینکس را بدانید و بدانید که این صرافی از معاملات چه رمزارزهایی پشتیبانی به عمل می آورد و می توانید از آن استفاده کنید. پس اگر دوست دارید همه چیز درباره صرافی coinex را یاد بگیرید، این مطلب تحت عنوان آموزش کار با صرافی کوینکس بهترین راهنمای شماست.

آموزش کار با صرافی کوینکس

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و دفتر مرکزی آن در کشور هنگ کنگ است. در این صرافی می توان تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کرد. خرید ارز دیجیتال در این صرافی ساده است و با انواع کارت اعتباری قادرید برای شارژ حساب خود اقدام کنید و ارز مورد نظر را بخرید.

از ویژگی های بسیار خوبی که این صرافی دارد، می توان به این اشاره کرد که هم می توان ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کرده و به عنوان سرمایه گذاری آن را در حساب صرافی نگهداری کرد و یا با آن معامله کرد و ارز دیگری خریداری نمود. صرافی کوینکس به عنوان یک صرافی معتبر، موارد لازم را به منظور انجام معامله مورد بررسی قرار می دهد و در ادامه ارتباط های یک معامله را برقرار می نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


البته باید گفت که متاسفانه این صرافی نیز کاربران ایرانی را محدود کرده است و به منظور آغاز معامله به تجهیزات احتیاج خواهید داشت، ولی این محدودیت، محدودیت ورود نیست بلکه محدودیت معامله است. چنانچه شما بدون تغییر دادن آی پی وارد صرافی شوید و معامله خود را شروع نمایید، امکان دارد بعد از مدتی با مشکل مواجه شوید. بهتر است پیش از ایجاد هر گونه مشکل، ابتدا از آن پیش گیری نمایید.

همان طور که گفتیم کار با این صرافی بسیار آسان است و به سختی و یا اطلاعات زیادی نیاز نیست. لذا در صورتی که در زمان ثبت نام و یا کار با صرافی با مشکل مواجه شدید، می توانید در ادامه به صورت کامل ثبت نام و طریقه کار با صرافی کوینکس را یاد بگیرید تا زمانی که در حال کار با این صرافی هستید، نگران هیچ موضوعی نباشید.

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس

  1. در گام نسخت باید وارد سایت صرافی کوینکس شوید.
  2. ایمیل خود را وارد کنید و روی send code کلیک نمایید. در این مرحله به این دلیل که صرافی کوینکس اطمینان یابد که شما یک کاربر واقعی هستید و از ربات خبری نیست، بایستی راستی آزمایی انجام دهید.
  3. بعد از گذشت ۱ دقیقه، ایمیلی برای شما فرستاده می شود که حاوی یک کد احراز هویت ۶ رقمی است، چنانچه ایمیل داخل صندوق ورودی ایمیل نبود، لطفا به داخل پوشه یا همان هرزنامه بروید و کد ۶ عددی را در بخش Email verification code وارد نمایید.
  4. در ادامه در کادر password رمزعبور مورد نظر خود را وارد کنید و در خاطر داشته باشید که به منظور امنیت حساب کاربری خود، حتما حتما رمز عبورتان بایستی ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و حداقل ۸ حرف باشد.
  5. سپس در بخش confirm password یک بار دیگر رمز عبور خود را برای تایید وارد نمایید تا چنانچه اشتباهی پسورد خود را وارد کرده باشید، امکان اصلاح آن برای شما فراهم باشد.
  6. در ادامه بایستی بخش موافقت با شرایط و خدمات که همان “I’ve read & accept coinEx Terms of Service” را نیز تیک بزنید.
  7. در نهایت روی Sign Up کلیک کنید تا حساب شما ساخته شود و در واقع ثبت نام اولیه شما در سایت صرافی کوینکس به اتمام برسد.

تایید هویت کاربران در صرافی coinex

صرافی کوینکس به منظور تایید هویت کاربران از سیستم بررسی سه سطحی بهره می گیرد به شرح زیر می باشند؛

  • سطح اول مربوط به کاربران تایید نشده است که برای این کار چنانچه شما تنها شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را مورد تایید قرار دهید، در سطح اول قرار خواهید گرفت و می توانید معاملات خود را آغاز کنید. در سطح اول شما قادرید هر روز تا ۱۰ هزار دلار برداشت داتشه باشید که به نظر من برای ایرانی ها این میزان برداشت در ۲۴ ساعت کاملا کافی است و نیاز به استفاده از سطوح بعدی نیست.
  • سطح دوم تایید است که کاربران امکان برداشت ارز تا ۱ میلیون دلار را در طول روز در اختیار دارند. به منظور قرارگیری در سطح دوم یا بیسیک، بایستی گذرنامه اسکن شده یا مدرک دیگری برای تعیین هویت خود ارائه نمایید و به صورت آنلاین آن را در سایت صرافی بارگزاری کنید. در نظر داشته باشید که بعد این مرحله حتما به احراز هویت نیز احتیاج خواهید داشت.
  • سطح سوم، در این سطح شما هیچ محدودیت ارزی برای برداشت Withdrawal ندارید. تایید هویت در این سطح از طریق برنامه گوشی همراه و با استفاده از تایید وب کم صورت می پذیرد و برای انجام این کار شما حتما بایستی درخواست خود را با موضوع مربوطه Contact us HERE ارسال فرمایید.

امنیت صرافی کوینکس چقدر است؟

مهم ترین نکته که در ثبت نام و استفاده از صرافی ها باید در نظر داشته باشید، موضوع امنیت صرافی مورد نظر است. میزان امنیت آن صرافی در برابر حملات هکری بسیار حائز اهمیت است، به خاطر این که بهترین سایت ها به این منظور که یک هکر بتواند مقادیر زیادی ارز به دست آورد صرافی ها هستند. شاید درباره امنیت رمزارزها، مطالب زیادی را در سایت های گوناگون خوانده باشد، بنابراین در مورد صرافی ارزهای دیجیتال که برای انجام معاملات خود استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که صرافی حتما بایستی از نظر امنیتی ایمنی کامل را داشته باشد تا به وسیله هکران و همچنین افراد سودجو مورد حمله قرار نگیرد و ارزهای شما نابود نشود.

حتما بخوانید : آموزش کار با صرافی یونی سواپ | راهنمای گام به گام


کوینکس از نظر امنیتی مناسب و ایمن است اما پیشنهاد ما به شما این است که چنانچه هدف شما سرمایه گذاری بلندمدت و هودل کردن چند ماهه یا چند ساله است، از نگه داشتن رمزارزها در کیف پول خود صرافی به مدت طولانی اکیدا پرهیز کنید و رمزارزهای خودتان را در کیف پول های سخت افزاری یا نرم افزاری نگهداری کنید؛ کوینکس به منظور افزایش امنیت از یک چهارچوب امنیتی چند گانه بهره می گیرد. کوینکس در واقع این اطمینان را به شما می دهد که تمام معاملات شما ایمن و بدون هیچ دخالتی انجام می شود و همچنین تمام معاملات از امنیت بالایی برخوردار باشد.

راهنمای کار با صرافی کوینکس

کارمزد صرافی کوینکس چگونه است؟

کارمزد این صرافی به نسبت سایر صرافی ها مقرون به صرفه تر است و این بدین معنی است که صرافی کوینکس هم مثل سایر صرافی های رمزارز، مقداری از هزینه ها را به عنوان کارمزد از شما کسر می کند. امروزه کارمزد معاملات این صرافی ۰٫۰۱ درصد از کل حجم معاملات است. به منظور دیدن انواع کارمزدها در بخش های گوناگون کوینکس در پایین صفحه صرافی کوینکس و در بخش Conditions، شما باید Fees را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا تمامی کارمزدها برای شما به نمایش در آیند. در نظر داشته باشید که کلیه Depositها در این صرافی رایگان است.

حتما بخوانید : صرافی بایننس یا کوینکس برای ایرانیان مناسب تر است؟


نکته حائز اهمیتی که باید در نظر داشته باشید این است که این صرافی مثل بایننس یک رمزارز اختصاصی با نام CET دارد که چنانچه قصد داشته باشید خرید و فروش های خود را با این ارز در صرافی کوینکس انجام دهید، از مبلغ کارمزد شما ۵۰ درصد کسر خواهد شد و رقم کارمزد شما به ۰٫۰۵ خواهد رسید. شاید نام CET را در سایر صرافی ها ندیده باشید، چرا که این ارز فقط در این صرافی قابلیت معامله را داراست و در دیگر صرافی ها نمی توانید آن را ببینید و مورد معامله قرار دهید. لذا به صورت کلی می توان گفت که خوشبختانه صرافی کوینکس جزو صرافی هایی است که کارمزد پایینی دارد و از این جهت برای ترید روزانه و نوسان گیری بهترین گزینه برای ایرانیان به حساب می آید.

مزایای صرافی کوینکس

  • هزینه معاملات در این صرافی بسیار شفاف است.
  • انجام معامله در این صرافی، پایدار است و امنیت بالایی هم دارد.
  • این صرافی، سیستم‌ های معاملاتی اختصاصی برای کاربران خود در نظر گرفته است.
  • معامله گران حرفه ای می‌ توانند معاملات مارجین را در صرافی های کوینکس انجام دهند.
  • اپلیکیشن این صرافی هم وجود دارد که کار را برای معامله‌ گران بسیار ساده تر کرده است.
  • کاربران ایرانی قادرند بدون محدودیت و هر گونه تحریم از خدمات این صرافی استفاده نمایند.
  • صرافی کوینکس قابلیت استفاده از کیف پول امن Viawallet را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
  • چنانچه عملیات احراز هویت را انجام بدهید، می‌ توانید روزانه تا ۱ میلیون دلار برداشت داشته باشید.
  • صرافی کوینکس رابط کاربری ساده ای دارد و تریدرهای مبتدی به سادگی می‌ توانند با آن کار نمایند.
  • در این صرافی قادرید از طریق کارت‌ های بانکی بین‌ المللی، ارزهای دیجیتال خود را مورد معامله قرار دهید.

معایب صرافی کوینکس

  • هزینه‌ های برداشت کمی بالاست
  • وجود محدودیت در حداقل مبلغ واریزی
  • در صرفی کوینکس از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌ شود

نتیجه گیری و کلام پایانی

در پایان می توان گفت که سرمایه گذاری بلندمدت یا کوتاه مدت در صرافی coinex به خودی خود مناسب است و این امکان برای شما فراهم می شود تا با حوزه تجارت ارزهای دیجیتال آشنایی بیشتری پیدا کنید. این صرافی معمولا در بین کاربران آماتور از محبوبیت بیشتری برخوردار است و برای بسیاری از افرادی که تجربه های بیشتری در این زمینه دارند، کوینکس امکان دارد اصلا جذاب نباشد. اما با این وجود نمی توان از مزایای استفاده از آن چشم پوشید و به قابلیت های شفاف مالی و امکان انتقال آسان ارز به کیف پول آفلاین آن بی توجهی کرد.

همیشه گفته شده است که چنانچه علاقه مند به خرید و فروش در بازه کوتاه مدت هستید، می توانید صرافی coinex را انتخاب کنید و به این دلیل است که امنیت این صرافی بسیار بالاست و سطوح دسترسی خاصی را برای کاربران گوناگون فعال می کند. تایید دو مرحله ای، گواه این موضوع است ولی امکان دارد روزی این صرافی هم مثل صرافی های مطرح دیگر هک شود و دارایی های کاربران از دست برود!

گفته شده است که این صرافی همچنان در حال پیشرفت است و در آینده قابلیت ها و شرایط بهتری را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد. کوینکس همچنین برای کاهش سختی های معامله گران عمل مناسب و قابل توجهی دارد که نمی توان آن را در نظر نگرفت. بر اساس آنچه در این مقاله گفتیم، شما می توانید با طی مراحل کوتاه و بی دردسر ثبت نام، برداشت یا واریز سریع و آسان را تجربه کنید و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود بپردازید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به آموزش کار با صرافی کوینکس پرداختیم. 

همچنین اگر به ارزهای دیجیتالی علاقه دارید، می توانید همه چیز درباره صرافی کوینکس را در این خصوص به صورت رایگان مطالعه فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: