برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش کار با صرافی یونی سواپ | راهنمای گام به گام

آموزش کار با صرافی یونی سواپ به شما کمک می کند تا ثبت نام در صرافی UniSwap را در ابتدای امر یاد بگیرید و در ادامه با مفاهیمی مثل نحوه ترید کردن در صرافی یونی سواپ و یا حتی ارزهایی که صرافی UniSwap از معاملات آنها پشتیبانی می کند را نیز در آموزش کار با صرافی یونی سواپ یاد خواهید گرفت و متوجه خواهید شد که صرافی یونی سواپ چیست و دقیقا به چه صورت می توانید به عنوان کاربران ایرانی در امنیت کامل از آن برای انجام معاملات مختلف در حوزه ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

آموزش کار با صرافی یونی سواپ

یونی ‌سواپ یک پروتکل نقدینگی اتوماتیک و یکی از پرطرفدارترین صرافی‌ های غیرمتمرکز جهان می باشد که به علت افزایش محبوبیت دیفای، اسم آن را اخیرا بیشتر از پیش می شنوید. یونی سواپ بر بستر شبکه اتریوم قرار دارد که با استفاده از آن می‌ توان به مبادله خودکار بین اتریوم و توکن‌ های ERC20 پرداخت. همین طور کاربران قادرند با واریز مقادیر معادلی از جفت رمزارزهای موجود در استخرهای این پروتکل، به ارائه‌ دهنده نقدینگی در آن استخر تبدیل شوند و در ازای آن پاداش بگیرند، ولی صرافی یونی سواپ چیست و چطور کار می کند؟


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


نحوه معامله در این صرافی به چه صورت است؟ تامین کننده نقدینگی چیست و چگونه می‌ توان از این روش برای کسب درآمد اقدام کرد؟ ارز یونی سواپ چه نام دارد و کاربرد آن در پلتفرم چیست؟ ثبت نام و احراز هویت در صرافی یونی سواپ به چه صورت است؟ یونی سواپ از توکن‌ های نقدینگی هم استفاده می‌ کند که این توکن‌ ها در مطابقت با توکن‌ های ERC20 واریزی در استخر هستند. توکن‌ های LP بیانگر مشارکت یک تامین کننده نقدینگی در یک قرارداد مبادله به حساب می آیند.

جالب است بدانید که هدف از این کار، تشویق Liquidity Provider ها برای ادغام ذخایر خود در استخر است، تا همه ذخایر به یک ذخیره واحد تبدیل شوند. فراهم کنندگان نقدینگی می‌ توانند به فروش و یا ارسال توکن‌ های نقدینگی میان حساب ها بپردازند و برای این کار نیاز نیست که نقدینگی را از قرارداد مبادله بردارند. البته این توکن‌ های نقدینگی به یک قرارداد مبادله اختصاص دارند. فراهم‌ کنندگان نقدینگی در ازای کاری که انجام می‌ دهند، سهمی از کارمزد تراکنش را پس از اجرای ترید دریافت می نمایند. در این مطلب ما به صورت کلی به سوالات مطرح شده پاسخ خواهیم داد تا نحوه کار با این پلتفرم را یاد بگیرید.

نحوه ثبت نام در صرافی UniSwap چگونه است؟

به صورت کلی در نظر داشته باشید که ثبت نام در این صرافی غیرمتمرکز به احراز هویت یا همان KYC نیازی ندارد و به همین خاطر شما به سادگی و تنها با ساخت یک کیف پول دیفای یا Web3 قادرید در Uniswap برای خرید و فروش توکن‌ ها و تامین نقدینگی در استخرهای این پروتکل اقدام کنید و به کسب درآمد بپردازید. می توان گفت از مزایای مهم این نوع صافی های نیز همین مورد است، چرا که همه افرادی که در نقاط گوناگون جهان زندگی می‌ کنند، به علت نیاز به احراز هویت، توانایی معامله در صرافی‌ های متمرکز را ندارند و صرافی‌ های غیرمتمرکزی مانند یونی سواپ این امکان را در اختیار این گونه افراد قرار می دهد.

نحوه تبادل ارز در صرافی UniSwap چگونه است؟

به این منظور که بتوانید در این صرافی برای تبدل توکن ها اقدام نمایید، فقط کافی است چند مرحله ساده را انجام دهید. در این بخش از این مطلب، قصد داریم تا نحوه تبادل ارزها را در این صرافی برای شما عزیزان مرحله به مرحله توضیح دهیم؛

  1. در ابتدای امر به بخش”Swap” مراجعه کنید و در ادامه ابتدا توکن که قصد تبدیل آن را دارید انتخاب نمایید. حال مقدار مورد نظر را وارد و در ادامه می بایست ارزی که قصد دریافت آن را دارید را انتخاب نمایید. حال مشاهده خواهید کرد که آن مقدار ارزی که انتخاب کرده برایتان به نمایش در می آید که در مجموع چه مقدار است. در گام نهاییت و بعد از تکمیل تمامی فیلد ها باید بر روی گزینه “SWAP” کلیک فرمایید تا این مرحله از کار به اتمام برسد.
  2. در گام بعدی باید اطلاعاتی که در مرحله پیش وارد کرده اید را به همراه جزئیات مشاهده کنید، لذا سعی کنید تمامی آن ها را چک کنید و در صورت صحیح بودن بر روی گزینه “Confirm Swap” کلیک نمایید.
  3. در صفحه بعد برای شما مقدار کارمزد و همچنین اطلاعات نهایی تراکنش نشان داده می شود. لذا بعد از چک کردن اطلاعات، به منظور تایید تراکنش گزینه “Confirm” را کلیک فرمایید.

آشنایی با صرافی یونی سواپ

ارز اختصاصی صرافی یونی سواپ چیست؟

هر یک از صرافی هایی که وجود دارند خود از ارز اختصاصی خود برخوردارند که صرافی یونی سواپ هم از این قائله مستثنی نیست. ارز یونی سواپ UNI نام دارد که تحت عنوان توکن حاکمیت شناخته شده است و در سال ۲۰۲۰ عرضه شده است. پیش از این که ارز یونی سواپ را در اختیار مردم قرار دهند، یعنی تا پیش از سال ۲۰۲۰ میلادی، به کیف پول هایی که ایجاد شده بود حدود ۴۰۰ توکن را فرستاده بودند. یعنی تعداد زیادی از توکن های آن را بین مردم توزیع کرده بودند.

حتما بخوانید : صرافی بایننس یا کوینکس برای ایرانیان مناسب تر است؟


به صورت کلی می توان این طور گفت که بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد، حدود ۱ میلیارد از توکن های آن را قرار است در ۴ سال اول عرضه بین مردم توزیع کنند که بیش از نیمی از آن در اختیار کاربران صرافی یونی سواپ قرار می گیرد و مابقی آن در اختیار سرمایه گذاران، مشاوران و تیم توسعه دهنده صرافی قرار می گیرد. توکن نام برده، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا در مدیریت استخرهای نقدینگی و انجام مراحل شرکت داشته باشند.

ویژگی های بارز صرافی UniSwap 

۱) به احراز هویت احتیاجی ندارید : از آنجا که در یونی سواپ شما اختیار کامل دارایی‌ های خود را دارید، لذا به طی یک دوره طولانی KYC و افشای نام کامل، مشخصات گذرنامه و مواردی از این دست نیازی نخواهید داشت و این بدین معنی است که آغاز کار در این صرافی بسیار سریع‌ تر خواهد بود و در صورت هک شدن صرافی، احتمال فاش شدن اطلاعات شخصی شما به دست دیگران وجود ندارد.

۲) دارایی های شما کاملا در اختیار خودتان است : یونی سواپ این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا اختیار کامل مبالغ خود را حفظ کنید، لذا هیچ خطری مثل کار با صرافی‌ های متمرکز که در صورت هک ‌شدن یا ورشکستگی صرافی، که دارایی خود را از دست دهید، وجود نخواهد داشت. همچنین، در تمام مدت شما دسترسی به وجوه خود را از طریق کیف‌ پولتان دسترسی دارید.

۳) به توکن‌ های جدید دسترسی دارید : به صورت معمول در صرافی‌ های متمرکز، پروژه‌ های گوناگون ارزهای دیجیتال یا توکن‌ های دیفای پیش از این که کوین یا توکن آن ها برای مبادله لیست شود، بایستی فرآیند بررسی را با صرافی طی نمایند. با این وجود از آنجا که یونی سواپ غیرمتمرکز به حساب می آید و طرفداران بسیاری دارد، بسیاری از پروژه‌ ها به صورت مستقیم از صرافی یونی سواپ راه اندازی می‌ شوند، لذا با این پروتکل، کاربران قادر خواهند بود جزو اولین نفراتی باشند که به توکن‌ های جدید دسترسی پیدا می کنند.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


۴) هزینه‌ های تراکنش پایین است : یونی سواپ برای هر معامله تنها هزینه ثابت ۰٫۰۳ درصد کارمزد می گیرد و این رقم بسیار کم تر از بیشتر صرافی‌ های غیرمتمرکز و متمرکز دنیاست. با توجه به افزایش بیش از اندازه کارمزد تراکنش‌ ها بر روی شبکه اتریوم، استفاده از این صرافی غیرمتمرکز برای تبادل توکن‌ ها می‌ تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.

معایب صرافی UniSwap 

  • نخستین ریسکی در کار کردن با این صرافی با آن مواجه می شوید، امکان از بین رفتن تراکنش می باشد که این اتفاق به سه علت مختلف رخ می دهد؛ نخست این که شما کارمزد گس بسیار کمی پرداختید و معامله بیش از مهلت معین شده در معامله به طول بی انجامد. دوم این که شما برای هزینه پرداخت توکن یک میزان حداکثری انتخاب کرده باشید و هنگامی که تراکنش در حال انجام باشد، قیمت آن توکن بیشتر از مقدار حداکثری شما رسیده باشد و دلیل آخر این که نقدینگی کافی در استخر وجود نداشته باشد. در این موارد، تراکنش شما برگردانده خواهند شد. البته در این صورت شما دارایی خود را از دست نمی دهید.
  • ریسک بعدی وجود کوین‌ های تقلبی است. هر کسی می تواند توک ن‌های خود را در Uniswap لیست کند، لذا افرادی با هدف کلاهبرداری توکن‌ های جعلی خود را در این صرافی لیست می‌ کنند، پس بایستی مراقب این موضوع باشید.
  • این پروتکل برای در کنترل نگه داشتن قیمت توکن مورد نظر به ترید آربیتراژ متکی است و این یعنی وابستگی به صرافی‌ های دیگر برای متوازن نگه داشتن نرخ مبادله که باید حواستان به آن باشد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

نمی توان انکار کرد که این تامین نقدینگی خودکار به فضای DeFi رونق زیادی داده است و موجب ایجاد بسیاری از فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری جدید و پیچیده شده است. Uniswap هم با گذر زمان خیلی سریع در حال پیشرفت است و آمار و ارقام این پروژه این موضوع را اثبات می کند. امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه درون این صرافی غیر متمرکز مسدود شده است.

چنانچه این پروژه بتواند با همین سرعت به کار خود ادامه دهد، افزایش این ارقام در آینده محدودیتی ندارد و کاربران به مراتب بیشتر و حجم معاملات بالاتر برای این صرافی، دور از دسترس نخواهد بود. رابط کاربری عالی Uniswap و امکانات کسب درآمد آن، همراه با تجربه اثبات شده این پروتکل، آن را به یکی از درخشان‌ ترین سیستم‌ ها در اقتصاد رمزارزها تبدیل کرده است و باید دید روند کاری این صرافی در طول زمان با ثبات خوبی همراه خواهد بود یا خیر و مطالعه نظرات کاربران در خصوص کار کردن با این صرافی نیز می تواند در تصمیم شما مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از این صرافی، کمک بزرگی بکند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، به آموزش کار با صرافی یونی سواپ به زبان ساده پرداختیم. 

اگر دوست دارید با صرافی های ایرانی آشنا شوید، می توانید مطلب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران را در این زمینه مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: