Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
همه چیز درباره طلای آب شده + طلای بدون مالیات و اجرت!

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همه چیز درباره طلای آب شده + کارمزد کم و سود بالا

همه چیز درباره طلای آب شده می دونی؟ طلای آب شده همانطور که احتمالا می دانید، طلاهای شکسته و یا قدیمی هستند که در یک مرکز معتبر و زیر دست متخصصان امر آب می شوند و به قطعات طلا با عیاری مشخص تبدیل می شوند و با توجه به شماره پلاکی که روی آن ها حک شده است، می توانید چک کنید طلای مورد نظر، در کدام مرکز و در چه ساعتی آب شده است تا از معتبر بودن آن خیالتان آسوده شود. نکته بسیار مهم در خصوص طلای آب شده این است که کارمزد آن معمولا بین ۱ تا ۵ درصد است و از این جهت برای افرادی که به منظور سرمایه گذاری اقدام به خرید طلا می کنند، بهترین گزینه خواهد بود. اگر به سرمایه گذاری و به خصوص بازار طلا و سکه علاقه دارید، باید همه چیز درباره طلای آب شده را بدانید و بعد از آن برای خرید طلای آب شده اقدام کنید و مطمئن باشید که سرمایه گذاری مطمئن و پرسودی خواهید داشت.

همه چیز درباره طلای آب شده

امروزه صحبت از خرید و فروش طلای آب ‌شده در بازار، اخبار و سایت ‌های خبری، بسیار به گوشمان خورده است و اسم طلای آب ‌شده به عنوان یکی از بازارهای پر سود بر زبان هر سرمایه ‌گذار و هر فردی که قصد دارد پس اندازی داشته باشد، جاریست. همچنین امکان دارد افراد بسیاری را دیده باشید که به هم توصیه کنند؛ اگر پول دم دست دارید، فورا آن را به طلای آب‎شده تبدیل کنید، ولی در حقیقت چه سودی پشت خرید طلای آب ‌شده است که علاوه بر سرمایه‌ گذاران، مردم عادی که هیچ سر رشته‌ ای از این بازار نسبتا پیچیده و پر از ریسک ندارند و همچنان به دنبال خرید طلای آب‌ شده هستند و حتی معتقدند که با خرید طلای آب شده سود خوبی می توانند دریافت کنند.

حتما بخوانید : دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در ایران چیست؟

درست است که طلای آبشده اجرت و کارمزد ندارد و مالیاتی به آن تعلق نمی ‌گیرد و روی کاغذ سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا دارد، ولی چنانچه ندانسته و بدون توجه به نکات ریز، وارد خرید و فروش آن شویم، این امکان وجود دارد که چنان ضرری بدهیم که مصنوعات طلا این ضرر را به ما ندهند. در این مطلب تلاش داشتیم تا پرده از راز طلای آبشده برداریم و همه چیز درباره طلای آب شده ، سود و زیان خرید و فروش آن و نکات کاربردی دیگر شرح دهیم.

در ابتدا می توان گفت که طلای ابشده یا Melt Gold از ذوب کردن طلای متفرقه حاصل می شود. طلای متفرقه یا Scrap Gold همان طلای دست دوم و طلای شکسته ‌ای است که روزی آن ‌ها را به طلافروشی ‌ها به فروش رساندیم. طلافروش و بازاری برای این که طلای متفرقه و طلای بلااسفتاده را به چرخه تولید بازگرداند، آن را برای ذوب شدن به کارگاه ارسال می کند و در مرحله بعدی در کارگاه، طلای دست دوم و شکسته شده را در کوره‌ های مخصوص ریخته‌ گری طلا و جواهرات ذوب می کنند و به همین خاطر به آن طلای آب شده گفته می شود، چرا که واقعا آب شده است. در این مطلب سعی شده تا همه چیز درباره طلای آب شده بیان شود، پس تا انتها همراه ما باشید.

ابعاد طلای آب ‌شده

جالب است بدانید که ابعاد طلای آب ‌شده از هیچ قانونی پیروی نمی ‌کند و می ‌تواند وزن‌ و شکل های گوناگونی داشته باشد، ولی به صورت معمول به شکل مفتول است. لذا کارگاه‌ ها و کارخانه‌ ها، طلاجات یا مصنوعات طلای دست دوم، شمش‌ های طلا و یا هر چیز دیگری که از طلا ساخته شده است را ذوب می ‌کنند، در ادامه در قالب‌ هایی به شکل مفتول ریخته و به صورت یک قطعه طلای آب‎شده با عیار ۱۸ در می ‌آورند. مفتول بودن طلای آبشده به طلاساز کمک می ‌کند که به هر اندازه طلایی که برای مصنوعات طلا لازم دارد، قیچی کند و مابقی طلای آب ‌شده را دست نخورده باقی بگذارد. این را نیز باید در نظر داشت که حمل و نقل طلای آبشده به صورت مفتول برای مردم عادی و طلافروش بسیار راحت ‌تر از شکل و شمایلی است که برای شمش وجود دارد.

عیار طلای آب‎شده

از آنجا که عیار بیشتر زیورآلات طلا یا مصنوعات طلا در ایران ۱۸ عیار یا ۷۵۰ است طبیعتا عیار طلای آب ‌شده هم حدودا ۱۸ عیار یا ۷۵۰ است، حال امکان دارد مقداری کمتر یا مقداری بیشتر از آن باشد. البته این امکان وجود دارد که زیورآلات متفرقه‌ ای که در کوره ‌ها ذوب می ‌شوند همه ۱۸ عیار نباشند به عنوان مثال زیورآلاتی با عیار ۱۴ یا حتی ۲۴ نیز در بین آن‌ ها وجود داشته باشد، در این صورت اگر قصد داشته باشند عیار آبشده را پایین بیاورند، فلزات دیگری مثل نقره و مس را با آن ترکیب می ‌کنند و چنانچه بخواهند عیار آب شده را کمی افزایش دهند از سکه‌ های ۲۲ عیار برای این کار استفاده می ‌کنند.

طریقه خواندن و نوشتن وزن و عیارِ طلای آب ‌شده

بهتر است به این منظور که حرفه‌ ای ‌تر عمل کنید با نحوه نوشتن وزن و عیار ابشده نیز آشنا شوید. به منظور نوشتن وزن و عیار آبشده، خطی بکشید و بالای آن خط، وزن و پایینش عیار را بنویسید. وزن طلا اب شده را با ترازو به دست می ‌آوریم؛ برای تعیین عیار آن را به ری‌ گیری ارسال می کنیم. بعد از آن که عیار آن قطعه آبشده مشخص شد، ری ‌گیری، این قطعه را در پاکتی می ‌گذارد و رسید را از آن پاکت جدا می ‌کند و به شما تحویل می ‌دهد. همچنین شماره‌ رسیدی که روی پاکت و قبض ری ‌گیری ثبت شده را بر روی طلا آبشده نیز درج می‌ک نند و انگ می ‌زنند.

حتما بخوانید : بهترین زمان خرید طلا در ایران + نکات طلایی و کلیدی خرید طلا

در نظر داشته باشید که به حک کردن عیار و کد ریگیری روی طلای آب شده، در اصطلاح انگ زدن گفته می شود. انگی که ری گیری‌ های تهران روی طلای آب شده می ‌زنند، ۶ رقمی است که می ‌توان با تماس به مرکز ری ‌گیری یا تماس با تلفن گویای اتحادیه تهران ۸۸۹۳۱۸۳۳ ، جواب عیار را گرفت. نکته‌ مهمی که باید در نظر داشته باشید انگی است که ری‎گیری‌ های شهرستان روی طلا اب‎شده می‌ زنند ۴ رقمی است و الزاما تنها باید با خود ری‎گیری مورد نظر تماس بگیرید و کد انگ زده را بگویید تا عیار ابشده را به شما بگویند.

تفاوت طلای آب‎شده با طلای خام

با این که طلای خام زمین تا آسمان با طلای آب‎شده فرق دارد ولی ممکن در بازار از دهان طلافروشان لفظ خرید و فروش طلای خام را بشنوید، تعجب نکنید! منظور طلافروشان در اینجا همان طلای آبشده است ولیکن که طلای خام را کارگران معدن طلا نیز به سختی استخراج می ‌کنند چه برسد به طلافروشان در بازار! طلای خام طلاییست که از معادن استخراج می کنند و بعد از طی کردن فرایندی پیچیده شمش‌ های ۲۴ عیار را در بازار و صنعت و کارگاه‌ ها و کارخانه ‌های طلا سازی عرضه می ‌کنند، ولی باز هم به این نکته تاکید می کنم که طلای آب‎شده از ذوب طلاجات متفرقه و دست دوم حاصل می شود و با عیاری معادل ۱۸ در بازار مورد معامله قرار می گیرد.

تفاوت طلای آب‎شده با شمش طلا

  1. شمش ‌های طلا مطمئنا تفاوت زیادی با طلای آبشده دارند و خب البته از هر نظری که حساب کنید شمش ‌های طلا ارزشمندتر هستند. نخستین تفاوت طلای آبشده با شمش، در عیار آن هست. همانطور که پیش تر هم گفتیم طلای آب شده همان طلاجات مستعمل یا طلاهای از مد رفته و خاک گرفته ویترین طلافروشان است و به این دلیل که عیار این طلاجات ۱۸ است در نتیجه عیار طلای آب‎شده ۱۸ است یا کمی بیشتر یا کمتر از ۱۸ عیار هست. اما شمش‌ های طلا، ۲۴ عیار هستند و کمترین ناخالصی را دارند و از همین روی بعضی اوقات به شمش‌ های ۲۴ عیار نیز طلای خام هم می گویند.
  2. تفاوت بعدی این هست که طلای آبشده تنها در ایران معامله می گردد و این در حالی است که شمش طلا بین ‌المللی هست. درست است که شکل هر دو یکی هست، اما به این دلیل که عیار آن ها متفاوت است، گواهی استاندارد بین الملی به طلای آبشده تعلق نخواهد گرفت. به این منظور که طلای ابشده به عنوان شمش باشد باید عیار آن حداقل ۹۵۰ باشد.
  3. فرق دیگر در ابعاد آن هاست. طلای آبشده در اشکال گوناگونی موجود هست و هیچ قاعده ‌ای ندارد و این در حالی است که شمش، بین الملی است و از وزن و ابعاد مشخصی برخوردار است. به همین خاطر معمولا کارگاه ‌های طلاسازی از طلای ابشده برای ساخت مصنوعات طلا استفاده می کنند، راحت ترند که طلای آبشده به صورت باریک و دراز باشد و هر اندازه که بخواهند ببرند و از آن برای کار خود استفاده نمایند.
  4. دقیقا برعکس طلای آب شده، شمش ‌های شرکتی طلا بسیار معتبر با علائم حک شده بر روی آن و با عیاری مشخص و تضمین شده روانه بازار می شوند. لذا مطمئنا محصولی که دارای اعتبار بیشتری است و ما با خیال راحتتری آن را می خریم، کمی گران تر از محصولی فاقد اعتبار خواهد بود.
  5. تفاوت دیگر در اجرت آن ‌هاست. شمش‌ های ۲۴ عیار شرکتی اجرت و کارمزد مشخصی دارند که به وسیله اتحادیه صنف طلا و جواهر هر کشور اعلام می‌ شود و در مقابل آن طلای آب شده بدون اجرت و بدون هیچ مالیاتی در بین مردم مورد معامله قرار می گیرند که همین دلیلی است که مردم و سرمایه گذاران به خرید و فروش طلای آب شده بیشتر علاقه دارند تا شمش ‌های ۲۴ عیار شرکتی. البته یک کارمزد یک الی سه درصدی برای فروشنده طلا در نظر گرفته می شود که بسیار ناچیز است.

طلای آب‎شده بخریم یا سکه؟

چنانچه بخواهیم همه چیز درباره طلای آب شده باید طلای آبشده را با سکه و شمس طلا نیز مقایسه کنیم. بسیاری از سرمایه ‌گذاران نوپا و مردم عادی که می خواهند ماهیانه مبلغی از درآمد خود را پس ‌انداز کنند، هنوز سردرگمند و نمی دانند در کدام یک از این بازارها سرمایه‌ گذاری داشته باشند؛ طلای آب‎شده یا سکه؟ مطمئنا چنانچه از بزرگ ‌ترین سرمایه‌ گذاران در بازار هم بپرسید، هر کدام از دیدگاه و با دلایل منطقی خود یکی از این دو بازار را پیشنهاد می ‌دهند. به عنوان مثال بسیاری بر این باورند که بازار طلا، جای هیچ‎گونه ریسکی ندارد و وارد شدن به بازار خرید و فروش طلای آب‎شده چه به صورت نقدی و چه به صورت کاغذی از پایه درست نیست، به این دلیل که دست متقلبان و سودجویان در خرید و فروش طلای آب‎شده باز است و تشخیص این تقلب ‌ها به ویژه برای مردم عادی خیلی آسان نخواهد بود.

خرید طلای آب شده

چنانچه اشتباه و تقلبی در معامله طلای آبشده انجام شود، دست فرد متضرر به هیچ جا بند نخواهد بود، در مقابل، آن‌ ها زیر چتر امن بازار سکه راه رفتن را به همگان پیشنهاد می کنند و پرداخت مالیات و کارمزد سکه را تضمینی بر معاملات خود می‌ دانند. عده ‌ای از بازاریان نیز نظری دقیقا مقابل این عقیده دارند و سرمایه‌ گذاری روی طلا آب‎شده را توصیه می کنند، چراکه بر این باورند که با نپرداختن مالیات و کارمزد می ‌توانند طلای بیشتری پس ‌انداز نمایند. همچنین این باور را دارند که بازار سکه بیشتر دچار نوسانات قیمتی و اسیر بازی عرضه و تقاضا است و دست ‌های پشت پرده روی قیمت سکه و ایجاد حباب سکه، نقش دارند، به همین خاطر معمولا سرمایه ‌گذاری در این بازار را توصیه نخواهند کرد.

طلای آب‎شده بخریم یا شمش طلا؟

همان‎ طور که قبل تر هم اشاره داشتیم، سرمایه‌ گذاری روی یک کالای شرکتی، معتبر و پرطرفدار از جمله بهترین سرمایه‌ گذاری ‌ها به حساب می آید که در بازار طلا، شمش طلا از جمله همین موارد به حساب می آید و برای سرمایه گذاری مناسب است، ولی هر فردی که قصد دارید به صورت ماهیانه و پیوسته پس ‌انداز کند، مگر چقدر درآمد دارد که بتواند هر ماه یک شمش طلا خریداری کند؟ لذا مطمئنا سرمایه ‌گذاری روی شمش طلا بیشتر به درد افرادی می خورد که پول هنگفتی دارند. مطمئنا این سوال پیش می ‌آید که مگر شمش‌‌ های طلای گرمی در بازار عرضه نمی ‌شود؟ جواب این سوال مثبت است.

حتما بخوانید : خرید و فروش سکه و طلا در بازار بورس

ولی باید در نظر داشت که معمولا کلکسیون‎دارها خریدار این مدل شمش‌ ها هستند یا معمولا برای هدیه دادن، آن‌ ها را می خرند. همچنین باید آن را در نظر داشت که شمش ‌های گرمی اجرت و کارمزد زیادی دارند و همین بس است برای آن که کمتر کسی وارد سرمایه ‌گذاری روی شمش ‌های گرمی شود. در مقابل شمش ‌های طلا، طلای آب‎شده قرار دارد که هیچ‎کدام از این مشکلات را ندارد و شما می ‌توانید ماهیانه بدون پرداخت مالیات ارزش بر افزوده و کارمزدهای قابل توجه، به اندازه بودجه‌ خود طلای آب‎شده خریداری کرده و پس ‌انداز نمایید.

نکات مهم برای خرید طلای آب شده 

  1. طلای آب‎شده را از جای معتبر و طلافروشان زیر نظر اتحادیه بخرید، به این خاطر که مطمئن شدن از عیار طلای آب شده کار آسانی نمی باشد، لذا یک مغازه‌ معتبر طلا فروشی که زیر نظر اتحادیه است جای خوبی برای خرید و فروش طلای آبشده به شمار می رود.
  2. انگی که ری گیری‌ های تهران می‌ زنند ۶ رقمی است و برای رسیدن به جواب عیار می‌توان با ری‌گیری در تماس بود یا از تلفن گویای اتحادیه تهران، ۸۸۹۳۱۸۳۳ به جواب عیار رسید. انگ شهرستان، کمتر از شش رقم است و جواب را باید از خود ری‌ گیری شهرستان گرفت یعنی سامانه متمرکزی برای جواب عیارش نیست. بنابراین معامله طلای آبشده بدون انگ ممنوع می باشد.
  3. امکان دارد طلای اب شده ناخالصی داشته باشد و عیار آن بسیار پایین باشد. به منظور بررسی عیار طلای آب شده دو راه وجود دارد؛ اول این که به وسیله فردی ماهر و حرفه‌ ای طلای آب شده قیچی بخورد یا این که طلای اب شده را از اول ذوب کنند و دوباره انگ بزنند تا از عیار آن اطمینان حاصل کنید.
  4. نکته مهم دیگر کد ریگیری است که باید روی طلای آب شده حک شده باشد؛ ریگیری آزمایشگاهی است که در آنجا عیار طلای آب‎شده را مشخص می‌کنند و کدی روی آن قطعه می ‌زنند که با داشتن این کد می‌ت وان از تقلبی نبودن طلای آبشده اطمینان حاصل کرد.
  5. رنگ طلای آبشده، امکان دارد زرد نباشد و بعضی بخش هایش سیاه، مسی، سبز یا مایل به نقره ‌ای باشد. البته باید گفت که این رنگ ‌ها از فلزهایی می ‌آید که همراه با طلای خالص، ذوب شده، ولی به هر صورت طلاست و به اندازه عیار آبشده قیمت دارد. رنگ آبشده تاثیری در قیمت و ارزشش ندارد و قیمت ‌گذاری آبشده برحسب عیارش می باشد.
  6. مورد بعدی این که باید به مشخصاتی که روی قالب طلای اب شده حک شده است توجه داشته باشید، قالب ‌های طلای آب‎شده مخصوص هر کارگاهی است که طلا آن جا ذوب می ‌شود. این قالب‌ها که به ریژه معروف هستند مشخصات آن کارگاه ذوب کننده را روی آن حک می ‌کنند طلای مذاب را وقتی که در این قالب ‌ها می ‌ریزند نام کارگاه روی طلای اب شده قرار می ‌گیرد که خود اعتباری برای طلای آب شده به حساب می آید.
  7. سبک وزن ترین آبشده‌ ای که امکان دارد بیابید ۱۰ گرم هست. البته که طلای آب شده را از وزن های بزرگ تر قیچی هم می کنند تا کمی وزن آن را برای مشتری کاهش دهند.
  8. کمترین قیمت طلای آبشده همیشه از کمترین قیمت در سال گذشته بالاتر است. این امر خود گویای روند رو به رشد معاملات آبشده می باشد. به صورت معمول قیمت طلای آبشده از اواخر آذر ماه تا اواخر ماه بهمن رشد ناگهانی داشته و در ادامه در بهار و تابستان قیمت های ثابت و پایینی را تجربه می کند، بنابراین اسفند ماه و عید زمان مناسبی برای خریداران طلا، به ویژه طلای آبشده است. این را در نظر داشته باشید که این روند به صورت معمول تا مرداد ماه ادامه دار، لذا تلاش کنید تا پیش از مرداد ماه خرید های خود را به پایان برسانید.

خلاصه مطلب و کلام آخر

آبشده یا شمش تیزآبی به طلای آبشده با عیار بالای ۹۰۰ تیزآبی می گویند، رتبه دوم خرید را می ‌توان به این نوع از طلا داد و اما آبشده معمولی به طلای آبشده زیر عیار ۹۰۰ آبشده معمولی می گویند که از آب کردن طلاهای متفرقه مانند مصنوعات مستعمل یا شکسته که به دلایل گوناگون عیار مشخص ندارند به دست می ‌آید، قیمت این نوع با مظنه روز یکی است یا به عبارت دیگر مظنه یعنی قیمت همین نوع طلا.

این نکته مهم را در خاطر داشته باشید که موقع خرید طلا از نوع آبشده معمولی و همین طور شمش، حتما فاکتور خرید با ذکرعیار طلا و شماره برگه ری گیری و شماره تلفن ری گیری با مهر و امضای فروشنده گرفته شود تا در موقع فروش به مشکلی برنخورید.

به صورت کلی کسانی به سراغ خرید طلای آب شده می ‌روند که خیال پرداخت اندکی اجرت و یا کارمزد را ندارند برای آنکه این مطلب را به صورت کامل درک کنید، به عنوان مثال چنانچه شما پول نقد خود را بخواهید مصنوعات طلا خریداری کنید حداقل باید ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اجرت ساخت برای هر گرم از آن، سود مغازه و مالیات ارزش افزونه را پرداخت کنید، ولی روی طلای آب شده حداقل سودی که پرداخت می کنید ۵ الی ۲۰ هزار تومان است و خبری از اجرت و مالیات نیست.

دلیل دیگری که موجب می شود تا خرید طلای آب‎شده متقاضیان بسیاری داشته باشد مالیات ارزش بر افزوده است. برای خرید طلای آبشده هیچ مالیاتی لازم نیست که بپردازید. تنها می‌ ماند سود مغازه‌ دار که آن هم به این وابسته است که از کجا و چه زمانی طلای آب شده را خریداری می کنید. چنانچه طلای آب شده به وسیله مغازدارانی معتبر معامله شود، درصدی به عنوان سود مغازه به قیمت طلای آب شده اضافه می ‌شود. این سود متغیر است و به شرایط بازار بستگی دارد، اما به صورت کلی قادرید در نظر داشته باشید که مغازه داران ۵ الی ۲۰ هزار تومان روی هر گرم سود دریافت می نمایند.

پس همان طور که گفتیم، به طلایی که ذوب شده است، طلای آب شده گفته می شود. حالا امکان دارد این طلای آب شده از ذوب کردن شمش به دست آمده باشد یا طلا و جواهرات قدیمی و دست دوم. طلای آب شده اجرت و کارمزدی بابت آن پرداخت نمی ‌شود و از طرف دیگر هم مالیات به آن تعلق نخواهد گرفت و سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا را نصیب سرمایه‌ گذار خود می ‌کند.

  • از جای معتبر خرید کنید : در زمان معاملات آبشده به ویژه در معاملات کاغذی دقت داشته باشید که در مراکز معاملات معتبر، معاملات خود را انجام دهید تا طعمه دلالان این بازار نشوید.
  • ناخالصی های موجود : توجه داشته باشید که طلای آبشده ای که می خرید از عیار مشخص برخوردار باشد و در صورت نداشتن و انجام معاملات شرطی، حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید.
  • قالب طلای آب شده : قالب های طلای آبشده که با نام ریژه معروف هستند، از مشخصات کارگاهی برخوردارند که طلا در آن ذوب شده است. این مشخصات خود می تواند مدرکی بر اعتبار طلای آبشده باشد.
  • عوامل موثر بر قیمت را بررسی کنید : عوامل بسیاری مانند قیمت دلار، قیمت نفت، تحریم ها و مواردی اینچنینی بر معاملات آبشده تاثیر گذار است و هنگام سرمایه گذاری باید آن ها را بررسی نمایید و مطابق با آن ها تصمیم بگیرید.
  • از روش های مختلف استفاده کنید : همه سرمایه خود را در یک معامله آبشده قرار ندهید و از سرمایه گذاری های طولانی مدت در کنار سرمایه گذاری های کوتاه مدت استفاده نمایید.

در این مطلب سعی کردیم همه چیز درباره طلای آب شده و همینطور نکات مهمی که برای خرید طلای آب شده در ایران نیاز دارید را صادقانه عنوان کنیم.

از نظر شما خرید طلای آبشده برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: