Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
فراموشی کد بورسی | آموزش صفر تا 100 بازیابی کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فراموشی کد بورسی | راهنمای بازیابی

فراموشی کد بورسی یکی از مشکلات رایج در بازار سرمایه به حساب می آید که با یک بازیابی ساده کد بورسی میتوان این مشکل را به صورت کامل حل کرد. در واقع افراد زیادی به دلایل مختلف و گذر زمان کد بورسی خود را فراموش کرده اند و یا این سوال را می پرسند که کد بورسی من چیست؟ در این مطلب قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا از کد بورسی خود مطلع شوید. آموزش بازیابی کد بورسی به زبان ساده میتواند بهترین راهنما برای افرادی باشد که فراموشی کد بورسی درصدی از سرمایه آن ها را غیر قابل فروش و مسدود کرده است و در این مطلب مختصر یاد خواهند گرفت که چطور به بازیابی کد معاملاتی خود در بازار سرمایه بپردازند.

فراموشی کد بورسی

چنانچه سال ها پیش و در اوایل شروع به کار بورس در آن فعالیت کرده اید و به نوعی جزو پیشکسوت ها و خاک خورده های بورس هستید، شما کد بورسی دارید، ولی با عدم استفاده طولانی مدت از کد بورسی؛ غیر فعال می شود و فرد به اصطلاح ممنوع المعامله می شود.

برای رفع این مشکل و فعال سازی مجدد لازم است ابتدا کد بورسی قدیمی خود را بازیابی کنید. روش های گوناگونی به منظور دریافت کد بورسی قدیمی وجود دارد که در این مقاله قرار است بررسی کنیم. در گذشته، دریافت کد بورسی بدون ثبت نام در سامانه سجام امکان پذیر بود، ولی امروزه برای ورود به بورس ثبت نام در سایت سجام الزامی است.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


در این بین افرادی وجود دارند که سال ها قبل در بازار بورس فعالیت کرده، اما بنا به دلایلی از این بازار فاصله گرفته اند و در حال حاضر با توجه به گام های مثبتی که در جهت رشد و پیشرفت این بازار از سوی دولت همچون آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم و کاهش نرخ سود بانک ها مجددا قصد ورود به بازار سرمایه را داشته، ولی به دلیل عدم استفاده دراز مدت ممنوع المعامله شدند. اکنون این افراد در پی یافتن روشی جهت فعالسازی کد بورسی قدیمی بدون سجام خود هستند. در ادامه در روش استعلام و فعال سازی مجدد کد بورسی را خدمت شما عزیزان عنوان خواهیم کرد.

روش های استعلام کد بورسی 

روش اول (روش سریعتر و آنلاین) : دریافت کد آنلاین از طریق هر کارگزاری – پیشنهاد ما کارگزاری آگاه – از طریق لینک زیر کد بورسی دریافت کنید. (توجه داشته باشید در صورت دریافت کد آنلاین از طریق لینک زیر ۲۵ درصد تحفیف کارمزد معاملات نیز شامل شما خواهد شد)

کارشناسان کارگزاری (بعد از ثبت نام شما) کد بورسی شما را از طریق شرکت سپرده گذاری استعلام میکنند و بعد از صادر شدن کد آنلاین در پنل آنلاین خود و یا از کارشناسان کارگزاری می توانید کد بورسی تان را استعلام کنید.

دریافت کد آنلاین و بازیابی کد بورسی فراموش شده

روش دوم : مراجعه به دفاتر شرکت سپرده گذاری مرکزی و یا شعب دفاتر پیشخوان در شهرتان

تهران:

نشانی دفتر مرکزی: تهران – بلوار کشاورز خ شهید نادری تقاطع خ ایتالیا پ ۱۳ – کدپستی: ۱۴۱۶۶۴۳۱۶۸

تالار ارتباط با مشتریان وخدمات الکترونیک: تهران – خیابان سعدی جنوبی – بعد از تقاطع جمهوری ساختمان تقی نیا

شهرستان:

به یکی از دفاتر پیشخوان که در لینک زیر موجود است مراجعه کنید، معمولا بعد از یک هفته کاری نتیجه را استعلام و به شما اعلام میکنند.

مشاهده آدرس دفاتر پیشخوان در شهر شما

آموزش رایگان بورس از مبتدی تا پیشرفته

آموزش رایگان بورس

سامانه‌ استعلام کد بورسی چیست؟

کد بورسی خود را فراموش کرده اید و نمی دانید که چگونه دوباره آن را بازیابی کنید؟ سامانه‌ استعلام کد بورسی در واقع سامانه ‌ای است که خود سازمان بورس ایران آن را پایه گذاری نموده است تا راهی برای استعلام کد بورسی باشد. کسانی که کد بورسی خود را فراموش کرده اند، می ‌توانند با مراجعه به سایت این سامانه‌ و با وارد کردن اطلاعات شناسایی خود، کد بورسی خود را استعلام بگیرند.

پس در صورت فراموشی، مفقودی و یا غیرفعال شدن کد معاملاتی، به دلیل نداشتن فعالیت بلندمدت در بورس، می‌ توانید به سایت estelam.ime.co.ir مراجعه نمایید و پس از ورود به صفحه اصلی سایت، اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی، شماره شناسنامه و شماره موبایل را وارد و روی گزینه جستجو کلیک کنید. بدین وسیله چنانچه کد بورسی برای شما از قبل صادر شده باشد، برای شما به تصویر کشیده خواهد شد و کد بورسی خود را بدین وسیله بازیابی می کنید.

آیا کد معاملاتی تاریخ انقضا دارد؟

در این خصوص نکات زیر را در خاطر داشته باشید؛

  • کد بورسی یک کد کاملاً یکتا است که برای هر فرد یک بار صادر می شود.
  • این کد برای همیشه معرف شما در بازار بورس ایران بوده و تاریخ انقضایی ندارد.
  • کد بورسی انقضا ندارد و هر زمان که خواستید، می توانید نسبت به استفاده از کد بورسی خود اقدام کنید.
  • شما نیازی به دریافت مجدد آن نداشته و هر چقدر هم از زمان صدور آن گذشته باشد، باز قابل استفاده است.

امکان دریافت کد بورسی از چند کارگزاری به صورت مجزا وجود دارد؟

کد بورسی شما یک کد کاملا منحصر به فرد برای هر شخص حقیقی و حقوقی است که فقط یک بار برای وی تعریف می شود، به همین خاطر شما در بازار بورس ایران همیشه با همان کد بورسی که برای بار اول دریافت کرده‌ اید، شناخته خواهید شد، ولی می توانید معاملات خود را از یک کارگزار به کارگزار دیگری انتقال دهید. انواع تابلوهای بورس را اینجا توضیح داده ایم؛

بازیابی کد بورسی

برای مثال افرادی که در بازار سرمایه فعالیت دارند امکان دارد پرتفوی سهام خود را با حضور عرضه های اولیه شلوغ بدانند و بخواهند که عرضه های اولیه خود را به حسابی در کارگزاری دیگر انتقال دهنده و معاملات عادی خود را در کارگزاری دیگری انجام دهند که این امکان برای این دسته از افراد فراهم است و میتوانند در هر تعداد کارگزاری که میخواهند، حساب داشته باشند. اگر دوست دارید کارگزاری های اختیار معامله در ایران را بشناسید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست؛

نکات مهم درباره بازیابی کد معاملاتی

  • به هیچ وجه کد بورسی، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.
  • کد بورسی تاریخ انقضا ندارد و از زمانی که آن را دریافت می کنید، تا همیشه شناسه شناسایی شما در بازار سرمایه ایران خواهد بود.
  • کد معاملاتی افراد منحصر به فرد است و هر فرد تنها یک بار می تواند کد بورسی دریافت کند، بنابراین در صورت فراموشی، مفقود با غیر فعال شدن آن، نمی توانید کد بورسی جدید دریافت کنید و بایستی به وسیله روش هایی که پیش تر گفتیم، برای بازیابی کد بورسی مورد نظرتان اقدام نمایید.
  • اگر فردی پیش از ثبت نام در سامانه سجام، برای دریافت کد بورسی اقدام کرده است، به منظور انجام معاملات در این بازار، باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت انجام دهد و در ادامه وارد سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی یا همان سمات شوید و برای ثبت درخواست رفع ممنوع المعامله بودن خود در منو میز خدمت این سایت اقدام نمایید.

خلاصه مطلب و کلام آخر

به دلایل مختلف امکان دارد کد بورسی خود را گم کنید و یا فراموش کنید و حالا به آن نیاز داشته باشید. در حقیقت روش های مختلفی برای پیدا کردن کد بورسی وجود دارد اما در اینجا ساده ترین روش که روش مراجعه به شرکت سپرده گذاری مرکزی و یا دفاتر پیشخوان است را به شما آموزش دادیم. همچنین راهی دیگر که سریع تر هم بود برای شما گفتیم که خود کارگزاری آگاه کد بورسی شما را بازیابی کرده و حساب بورسی شما را فعال خواهد کرد.

کد بورسی هر شخص تنها برای آن شخص است و در طول زمان هم از بین نخواهد رفت و انقضای آن هم نخواهد گذشت. در نظر داشته باشید که امکان این که در چند کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید وجود دارد ولی این که چند کد بورسی داشته باشید، خیر و همان طور که گفتیم باید یادآور شویم که کد بورسی که به آن کد سهامداری و کد معاملاتی نیز گفته می شود، در تمام کارگزاری ها یکسان و تنها مختص به شماست و امکان تغییر آن نیز وجود ندارد.

سامانه جامع اطلاعات مشتریان، مرکزی برای ثبت و نگهداری همه اطلاعات افراد فعال در بازارهای مالی به حساب می آید و بعد از ثبت نام، سرمایه‌ گذاران به واسطه کد معاملاتی سجام شناسایی می‌ شوند. اطلاعات این سامانه همواره بروزرسانی می شود و تغییر مواردی مثل آدرس، شماره تماس، شماره حساب و … موارد طبیعی به شمار می روند. لذا در صورت نیاز به تغییر اطلاعات یا فراموشی کد پیگیری، نباید نگرانی داشته باشید، چرا که شما می توانید برای بازیابی کد سجام، ویرایش اطلاعات و بازیابی کد بورسی خود اقدام فرمایید.

امیدوارم بدین وسیله توانسته باشید کد بورسی خود را بازیابی کنید؛

اما اگر هنوز هم سوالی در خصوص بازیابی کد بورسی دارید، در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا پاسخ دهیم؛

به نظر شما سرمایه گذاری در بورس یا بیمه عمر می تواند گزینه مناسب تری در بلندمدت باشد؟

برای دوستانتان بفرستید: