Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
خرید سهام پرسپولیس | نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس | کدبورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خرید سهام پرسپولیس | نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس

چند سالی هست که صحبت از عرضه دو باشگاه دولتی پرسپولیس و استقلال در بورس است و خصوصی سازی این دو باشگاه به نوعی دیگر وعده ای به حساب می آمد که هیچ گاه به فاز اجرایی نمی رسید! اما اخیرا صحبت های قطعی از عرضه این دو باشگاه در بورس اوراق بهادار به عمل آمده است و قرار است در سال ۹۹ عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس انجام شود و متقاضیان به صورت عرضه اولیه بتوانند برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال اقدام نمایند. در این مطلب قصد داریم در خصوص خرید سهام پرسپولیس و به صورت خاص نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس صحبت کنیم و همچنین عنوان کنیم که برای این که قادر به خریداری پرسپولیس و استقلال باشید، چطور می توانید کد بورسی دریافت کنید و در روز عرضه، سفارش خرید سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال را در بورس ثبت کرده و صاحب تعدادی از سهام این دو باشگاه پرطرفدار و بزرگ شوید.

خرید سهام پرسپولیس

خیلی وقت است که ما زمزمه هایی از عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در بورس می شنویم و بعضا هم با نام خصوصی سازی باشگاه های ورزشی پرسپولیس و استقلال به این موضوع پرداخته شده بود، اما زمان دقیقی برای این کار مشخص نمی شد و فقط صحبت از خصوصی سازی این دو باشگاه دولتی بود، ولی امسال زمزمه های عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در بورس قوت پیدا کرده است و در حقیقت این که این دو باشگاه امسال در بورس عرضه شوند تقریبا قعطی شده است. در این مقاله راهنما بنا داریم درباره عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در بورس و به خصوص خرید سهام پرسپولیس صحبت کنیم، نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس را عنوان کنیم و همین طور زمان حدودی این عرضه جذاب را تخمین بزنیم.


درصورتی که تمایل دارید تا از سهام پرسپولیس و یا استقلال را خریداری و از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


افرادی که قصد دارند در زمان مشخص عرضه، برای خرید سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس اقدام کنند، باید پیش از آن کد بورسی دریافت کرده باشند تا بتوانند در روز عرضه، برای ثبت سفارش خرید سهام این دو باشگاه اقدام کنند. در ادامه نحوه دریافت کد بورسی را توضیح خواهیم داد و همچنین عنوان خواهیم کرد که در روز عرضه، چگونه میتوانید نسبت به خرید سهام باشگاه ها اقدام کنید و نحوه سفارش گذاری در بورس را که خیلی ساده هم هست، توضیح خواهیم داد تا بتوانید به سادگی سفارشات خرید و فروش خود را در بورس ثبت کرده و انجام دهید، پس اگر دوست دارید سهام تیم محبوب خودتان را خریداری کنید، این مقاله می تواند بهترین راهنما و آموزش ها را در اختیارتان قرار دهد، پس حتما در انتها این مطلب رو مطالعه کنید؛

نحوه عرضه اولیه پرسپولیس در بورس

با در نظر داشتن اقداماتی که صورت گمارده شد تا پایان نیمه دوم سال ۹۹، واگذاری این دو شرکت فرهنگی ورزشی تعیین و تکلیف شود، به خاطر این که این واگذاری نیازمند بررسی برخی زیرساخت ‌ها بود. در مرحله اول باید تجدید ارزیابی دارایی ‌ها و برند ۲ باشگاه انجام می‌ شد تا گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه و بعد از آن بتوان به وسیله مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه دو شرکت را تصویب کرد. پس از اصلاح اساسنامه و برگزاری جلساتی در هیات پذیرش سازمان بورس، مقرر شد تا پذیرش هر دو شرکت در بازار فرابورس، بر اساس زمان بندی‌ های از پیش تعیین شده صورت پذیرد.

در دفعات گذشته تنها نشان تجاری و یک مجموعه ورزشی واگذار می ‌شد، ولی این بار قرار است این عرضه در بازار بورس انجام شود و سهام در اختیار متقاضیانی که برای خرید عرضه اولیه باشگاه ها اقدام کرده اند، قرار گیرد، به این شکل که در ابتدا عرضه عمومی خواهد بود و به میزان ۱۰ درصد کشف قیمت انجام می شود و بعد از آن با تصمیم هیات واگذاری، بلوک ‌های مدیریتی و کنترلی آن را واگذار خواهد شد.

حتما بخوانید : عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در بورس – زمان عرضه این دو باشگاه

بر اساس پیشنهاد شورای نظارت بر اصل ۴۴، ۱۰ درصد از سهام باشگاه‌ های استقلال و پرسپولیس برای کشف قیمت در بورس و ۵۰ درصد به شرکت ‌های سهامی عام با حداقل ۱۰ هزار سهامدار و ۴۰ درصد دیگر به تعاونی ‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار می ‌شود، بدین ترتیب و با شرایط فعلی استقلال و پرسپولیس باید در سال جاری به بخش‌ های اشاره شده واگذار شوند و باید دید زمان دقیق واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار به چه صورت خواهد بود.

عرضه اولیه سهام باشگاه پرسپولیس

سهام دو باشگاه محبوب استقلال و پرسپولیس قرار است پس از سال ها کشمکش بین دولت و سازمان خصوصی سازی و مشتریان، امسال و نهایت تا انتهای سال از طریق بازار فرابورس، عرضه اولیه شده و مردم و طرفداران این دو باشگاه محبوب ایرانی، سهامدار این دو باشگاه در قالب دو شرکت مجزا و دو نماد مختلف شوند.

آزادسازی سهام عدالت و خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار بود در یک زمان انجام شود، تا دسترسی حداکثری مردم به بورس محقق شود، ولی بر اساس صلاحدید مسئولان، آزادسازی سهام عدالت چندی پیش انجام شد ولی هنوز خبر موثق و قطعی از تاریخ و شکل عرضه باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه نشده است.

کم تر تیم فوتبالی در آسیا سراغ داریم که برای برخی از بازی های آن ها، قریب به ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آمده و ده ها هزار نفر نیز بیرون استادیوم، مشتاق ورود به ورزشگاه باشند و این رویه، محدود به سال و ماه خاصی نباشد.

این دو باشگاه قدیمی و پر افتخار کشور، بار ها به وسیله دولت احمدی نژاد برای فروش به شخص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط عرضه  شد و چند باز نیز جلسه بازگشایی پاکات مزایده با حضور دوربین خبرنگاران برگزار شد، ولی در انتها دولت از خیر اعطای مالکیت خود در این شرکت ها به بخش خصوصی، گذشت تا هم چنان مالکیت دولت بر این دو باشگاه، چهل ساله گردد. اما اکنون خبرهایی شنیده می شود که به صورت قطع سهام این دو باشگاه قبل از پایان سال ۹۹ در بورس عرضه اولیه خواهد شد.

چگونه سهام پرسپولیس را بخریم؟

چنانچه شفافیت صورت های مالی هر دو باشگاه را شاهد باشیم، ۲ نماد مجزا برای این دو باشگاه تعبیه خواهد شد و افرادی که کد بورس دارند، توانایی شرکت در عرضه اولیه سهام را خواهند داشت تا مالکیت بخشی از سهام پرسپولیس را کسب نمایند. برای خرید سهام، باید کد بورسی (کد سهامداری یا کد معاملاتی) داشته باشید. همان طور که می دانید داشتن کد بورسی هم آسان است. به یکی  از ۱۰۸ کارگزاری در ۳۱ استان کشور مراجعه کرده و با ارائه شناسنامه و کارت ملی و تکمیل یک فرم، ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت، کد بورس برای شما صادر خواهد شد.

حتما بخوانید : خرید عرضه اولیه سهام در بورس – آموزش خرید عرضه اولیه

البته ثبت نام در سامانه سجام نیز الزامی است. در ادامه مراحل ثبت نام و دریافت کد بورسی را به زبان ساده خواهیم گفت. چنانچه مشتاق خرید سهام پرسپولیس هستید، توصیه می کنیم در اسرع وقت، کد بورس دریافت کنید و دسترسی معاملات آنلاین را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که این کد و این دسترسی، رایگان است.

آیا عملکرد تیم‌ ها در ارزش سهام آن ‌ها دخیل است؟

یکی از سوالاتی که در حال حاضر در بین اهالی بورس بسیار شنیده می شود، این است که آیا موفقیت ‌های پی در پی پرسپولیس در دوره‌ های اخیر لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، تاثیری در ارزش سهام این باشگاه دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که؛ بله، قیمت سهام باشگاه پرسپولیس با توجه به موفقیت ‌های اخیر آن با افزایش قابل توجهی مواجه شده است و در مقایسه با قیمت ‌گذاری که در مرحله قبلی تلاش برای خصوصی ‌سازی، به ۳ تا ۴ برابر قیمت گذشته رسیده است. شنیده‌ های تایید نشده از قیمت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی این باشگاه خبر می ‌دهند، لذا عملکرد هر تیم در ارزش سهام آن تاثیر مستقیم خواهد داشت.

تکلیف باشگاه های زیان‌ ده مثل پرسپولیس در بورس چیست؟

عرضه دو تیم بزرگ پایتخت را می‌توان یکی از پرابهام‌ ترین عرضه‌ های تاریخ به حساب آورد، به خاطر این که پرسپولیس و استقلال از ضررده ‌ترین تیم‌ های امروز فوتبال ایران محسوب می شوند و هیچ تضمینی برای سوددهی آن‌ ها پس از خصوصی شدن وجود نخواهد داشت. از طرفی یکی از حائز اهمیت ‌ترین الزامات ورود هر شرکتی به بازار سرمایه سوددهی آن در چند سال متوالی و همچنین شفافیت آن است، به صورتی که صورت ‌های مالی و حسابرسی شده آن‌ ها باید برای بررسی به سازمان خصوصی ‌سازی ارائه شود که این موضوع در مورد هیچ ‌یک از این دو تیم صدق نمی‌ کند و مشخص نیست این خلأ قانونی مهم، یعنی شفافیت به چه شکل رفع می شود.

خرید سهام باشگاه پرسپولیس

برای خرید سهام پرسپولیس ملاک قیمتگذاری چیست؟

اساسی ‌ترین اصل در تعیین قیمت یک شرکت برای ورود به بازار سرمایه، میزان سودآوری آن است. شرکت‌هایی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، ملزم هستند برنامه ۳ ساله کسب‌وکار خود را جهت بررسی به مراجع ذی‌صلاح ارائه دهند. اگر این شرکت‌ها در اجرای این برنامه ضعف نشان دهند، در بورس به مشکل خواهند خورد، زیرا مردم بر اساس همین برنامه ۳ ساله اقدام به خرید سهام آن‌ها می‌کنند. اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر برنامه‌اش حرکت کند، دچار مشکل می‌شود.

نحوه دریافت کد بورسی رایگان

افرادی که قصد دریافت کد بورسی را دارند باید به صورت عادی برای ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند. مراحل دریافت کد معاملاتی آنلاین به شکل زیر می باشد :

۱) ثبت نام در سامانه سجام ؛ برای این منظور ابتدا سامانه سجام را در اینترنت سرچ کنید و در سامانه سجام روند ثبت نام خود با کد ملی و شماره تلفنی که به نام شماست آغاز خواهد شد و در انتها برای شما کد ۱۰ رقمی سجام ارسال می شود که نشان دهنده تایید اطلاعات وارد کرده شما خواهد بود. سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام به وسیله شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به سهامداران و ایجاد درگاه واحد خدمات‌ دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و به ‌ویژه سرمایه‌ گذاران حقیقی و حقوقی راه اندازی شد.

پس از راه اندازی سامانه سجام طبق قوانین، جهت دریافت هرگونه خدمات برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه باید در سجام ثبت اطلاعات کنند. با ثبت نام در سامانه سجام، هر فرد قادر است از تمامی خدمات بازار سرمایه استفاده کند. برای ثبت نام در سجام باید به سایت سجام مراجعه کنید و با ارائه مدارکی مثل تصویر صفحه اول شناسنامه، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی اقدام به ثبت نام در سامانه و دریافت کد سجام کنید. در ادامه راهنمای گام به گام ثبت نام در سایت سجام را آورده ایم که بسیار کاربردی است؛

  1. در ابتدا به سایت https://www.sejam.ir مراجعه کنید.
  2. در مرحله بعد روی گزینه‌ ثبت نام در سجام کلیک کنید.
  3. سپس شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و در ادامه پیامکی را که به منظور ورود به سامانه سجام برای شما فرستاده شده است را در فیلد مشخص شده وارد کرده و گزینه مشتری حقیقی با تابعیت ایرانی را انتخاب و شماره‌ کد ملی خود را به همراه کد امنیتی وارد نمایید.
  4. در بخش بعدی نوبت به تکمیل اطلاعات نماینده می رسد که باید در نظر داشته باشید که در این مرحله از ثبت نام در سامانه سجام، اطلاعات وارد شده در آن اگر متعلق به شخص شما است باید گزینه “اصیل” را انتخاب نمایید و در صورتی که شما به ‌عنوان نماینده‌ قانونی شخص دیگری اقدام به ثبت نام در سامانه سجام می کنید، باید گزینه “نماینده قانونی” را انتخاب کنید و شایان ذکر است که نماینده قانونی باید پیش از این در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد.
  5. پس از انجام مراحل بالا می بایست مبلغ ۱۰ هزار تومان بابت کارمزد ایجاد کد سهامداری و تخصیص اتوماتیک دارایی به شکل آنلاین پرداخت کنید.
  6. در مرحله بعدی باید اطلاعات هویتی خود را طبق شناسنامه و کارت ملی خود وارد کنید.
  7. مرحله بعدی مربوط به اطلاعات ارتباطی است که باید منطبق با کد پستی درج شده در کارت ملی‌ شخص باشد.
  8. در صورتی که کد بورسی قدیمی دارید، در این مرحله وارد نمایید در غیر این صورت این مرحله را نادیده بگیرید.
  9. مرحله بعد مربوط به اطلاعات شغلی شما خواهد بود، مواردی مثل؛ عنوان شغل، تاریخ اشتغال، نام شرکت، سمتتان و نشانی و کد پستی محل کار خود را باید در سامانه درج کنید.
  10. در فرم بعدی باید اطلاعات مالی خود را وارد نمایید. این مرحله بسیار مهم است و باید اطلاعات صحیح و با دقت وارد شود.
  11. صفحه بعدی مربوط به اطلاعات حساب‌ های بانکی فعال شما عزیزان است. توجه داشته باشید که این حساب باید مختص به شخص شما باشد. همچنین توجه کنید که در صورت نیاز می توانید بعد ها از طریق سامانه سجام حساب‌ های بانکی جایگزین خود را معرفی کنید و یا چند حساب برای برداشت وجه داشته باشید.
  12. در نهایت در فرم تعهدات، باید درستی اطلاعات قبلی خودتان را تائید نمایید و در صورت اشتباه می توانید هر یک از موارد را ویرایش نمایید و کار به اتمام می رسد.

نکته مهم : بعد از اینکه ثبت نام شما در بورس پایان یافت، کد پیگیری ۱۰ رقمی به شماره‌ همراهی که در سامانه ثبت کردید، ارسال خواهد شد در حفظ این کد رهگیری کوشا باشید.

حتما بخوانید : دریافت کد بورسی با احراز هویت‌ غیرحضوری

۲) ارائه کد ۱۰ رقمی سجام به همراه اصل کارت ملی و شناسنامه به دفاتر پیشخوان دولت. برای احراز هویت در دفاتر پیشخوان باید واجد شرایط خاصی باشید تا انجام احراز هویت برای شما امکان پذیر باشد. این شرایط به شرح زیر است:

  • باید شخص حقیقی باشید
  • باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید
  • باید دارای کارت ملی هوشمند یا کارت ملی قدیمی به همراه رسید درخواست تعویض آن باشید
  • احراز هویت غیر حضوری برای هر کد ملی فقط یک مرتبه امکان پذیر می باشد
  • دسترسی به این قسمت صرفا از داخل کشور و برای کاربران داخلی قابل دسترس است
  • تمامی فرآیند ثبت نام و احراز هویت باید توسط فرد متقاضی صورت پذیرد و تمامی مدارک ارسالی معتبر و مربوط به متقاضی باشد
  • رعایت پوشش موجه و حجاب اسلامی برای کلیه احراز شوندگان الزامی است و در صورت تخلف از سوی مرجع احراز هویت غیرحضوری مردود می شوید

۳) انجام فرآیند احراز هویت حضوری و یا غیر حضوری و دریافت کد بورسی

۴) انتخاب یک کارگزاری و ثبت نام در آن کارگزاری از طریق دفاتر پیشخوان دولت

۵) دریافت کد آنلاین و وارد کردن آن در سایت معاملاتی کارگزاری انتخاب شده

۶) ورود به پنل معاملاتی کارگزاری انتخابی خود و شروع فرآیند سرمایه گذاری، خرید سهام پرسپولیس و استقلال و …

نکته ۱ : باید مد نظر داشت که همان طور که در بخش قبلی هم گفتیم، بعد از دریافت کد بورسی باید برای دریافت کد آنلاین کارگزاری اقدام کنید و نیازی نیست کد معاملاتی خود را جایی وارد کنید. کد معاملاتی شما یک نوع شماره حساب و شناسنامه شما در بازار سرمایه است ولی نیاز به وارد کردن آن در جایی نیست و باید کد آنلاین خود را به همراه رمز عبوری که از قبل در کارگزاری خود انتخاب کرده اید را در سیستم معاملاتی کارگزاری انتخاب شده وارد کنید و وارد سیستم شوید.

نکته ۲ : لازم به ذکر است که شما با دریافت کد بورسی، می توانید اوراق بهادار موجود در بازار بورس، فرابورس، اخزا، سخاب، اوراق مشارکت، اوراق اجاره، گواهی طلا و سکه، اوراق اختیار فروش تبعی و اوراق تسهیلات مسکن را خرید و فروش کنید.

نکته ۳ : شایان ذکر است که باید پیش از اقدام به افتتاح حساب در یک کارگزاری در مورد گزینش بهترین کارگزاری تحقیق کنید تا تنها به یکی از کارگزاری‌ ها برای یک ‌بار مراجعه نمایید و نیازی به مراجعات متعدد به کارگزاری‌ های مختلف به دلیل ضعف کارگزاری‌ های پیشین نداشته باشید. بعضا افراد بدون تحقیق به انتخاب و افتتاح حساب در کارگزاری اقدام کرده اند و بعد ها از انتخاب آن کارگزاری به دلایل مختلف پیشمان شده اند، پس در ابتدا به این موضوع دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

نکته ۴ : برای دریافت کد بورسی اشخاص حقیقی مدارک زیر مورد نیاز خواهد بود؛

  • اصل و تصویر رو و پشت کارت ملی
  • تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی
  • تکمیل فرم درخواست کد معاملات آنلاین
  • اصل و تصویر شناسنامه از صفحه اول و صفحه توضیحات
  • شماره حساب بانکی و شماره شبای آن که باید به نام خود فرد متقاضی باشد

نکته ۵ : این موضوع را در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور معاملات برخط یا آنلاین پس از اخذ کد بورسی با ایمیل و پیامک برای شما فرستاده خواهد شد و در متن پیامک نوشته شده است که از این پس اجازه خرید و فروش و فعالیت در بازار سرمایه را خواهید داشت. با این نام کاربری فرد مجاز به انجام معاملات به صورت مستقیم و آنلاین خواهد بود و نیاز به ثبت سفارش حضوری ندارد.

نحوه خرید سهام پرسپولیس

خرید سهام پرسپولیس از فرابورس به کد بورسی جداگانه نیاز دارد؟

در پاسخ باید گفت که خیر، با همان کد معاملاتی بورسی می ‌توانید در بازارهای فرابورس نیز اقدام به خرید و فروش سهام پرسپولیس و اوراق بهادار نمایید. اوراقی مثل اوراق تسهیلات مسکن نیز با همین کد خریداری می‌ شود، همین طور گواهی خرید و فروش سکه و طلا در بورس و همین طور خرید و فروش سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس که اخیرا صحبت های قطعی از عرضه آن ها به عمل آمده است و همین طور معاملات بورس کالا نیز با همین کد معاملاتی بورسی صورت می پذیرد.

حتما بخوانید : تفاوت بورس با فرابورس چیست – بورس بهتر است یا فرابورس؟

دوستان تازه وارد در نظر داشته باشید که فرق بین بورس و فرابورس این است که شرایط پذیرش شرکت ‌ها در این دو بازار با هم متفاوت است، پس از دید ما سرمایه گذاران، تفاوت چندانی بین دو بازار وجود ندارد. معاملات سهام شرکت‌ های فرابورسی و بورسی در سایت سازمان بورس قابل مشاهده است و شرکت های بورسی و فرابورسی فرق زیادی برای سرمایه گذاران بورسی ندارند. لذا برای خرید سهام پرسپولیس که قرار است در بازار فرابورس ایران عرضه شود، نیاز به دریافت کد معاملاتی جداگانه نخواهد بود.

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین

جالب است بدانید که منظور از کد آنلاین همان کدی است که از کارگزاری دریافت می کنید تا به صورت آنلاین قادر به خرید و فروش سهام و … باشید ولی منظور از کد بورسی همان کد یکتایی است که فرد با دارا بودن آن می تواند برای ثبت نام در کارگزاری و دریافت کد آنلاین اقدام کند. پس کد بورسی را ابتدا دریافت می کنید و برای شخصی که فامیلی آن رباط جزی هست؛ کد بورسی به صورت ربا۰۵۴۰۰ خواهد بود ولی کد آنلاین را از کارگزاری دریافت می کنید و با وارد کردن آن کد به همراه رمزی که دریافت و یا مشخص می کنید، می توانید به سیستم معاملاتی کارگزاری خود وارد شوید و خرید و فروش و مدیریت پرتفوی سهام خود را بر عهده بگیرید.

مدت زمان و هزینه ثبت نام و دریافت کد بورسی

کارگزاری با ثبت مدارک امکان ایجاد کد بورسی را برای فرد فراهم می آورد و طی مدت سه روز کاری کد سهامداری شخص صادر می شود. البته با توجه به شیوع کرونا و شیفتی شدن کارمندان کارگزاری و تعطیلی کارگزاری ها و همچنین تقاضای بسیار زیاد برای ثبت نام و دریافت کد بورسی، فرآیند سه روز کاری برای ایجاد حساب کاربری فعال در کارگزاری امکان دارد تا یک ماه طول بکشد! همچنین در نظر داشته باشید که صدور کد سهامداری به صورت کامل رایگان است، اما اخیرا به غیر از ۱۰ هزار تومانی که در سامانه سجام باید پرداخت کنید، رقمی هم برای فرم ها و امور مربوط به کارگزاری از شما دریافت می شود که زیاد نیست.

خرید خودکار عرضه اولیه سهام پرسپولیس

خرید اتوماتیک عرضه اولیه به صورت خودکار امکانی است که سهولت خرید برای عرضه اولیه ‌ها را به دنبال خواهد داشت و در حال حاضر برخی از کارگزاری ‌ها این امکان را برای مشتریان خود به وجود آورده اند. حتما تا به امروز برای شما عزیزان هم پیش آمده است که در روز و زمان عرضه اولیه کاری برایتان پیش آمده باشد یا سیستم کارگزاری به دلیل شلوغی و سفارشات زیاد هنگ باشد و نتوانید برای عرضه اولیه ثبت سفارش کنید. امکان دارد هم چندین کد بورسی برای خرید عرضه اولیه داشته باشید و ورود و خروج به حساب های بورسی مختلف برای شما زمان بر باشد.

حتما بخوانید : طریقه سرمایه گذاری در بورس – چطور در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

قابلیت خرید خودکار عرضه اولیه در کارگزاری‌ های مختلف به اشکال گوناگونی در دسترس است، در بعضی از آن‌ ها امکان ثبت سفارش ۲ روز جلوتر از عرضه فراهم شده و در روز سفارش بدون مراجعه به حساب بورسی خود به صورت اتوماتیک سهم عرضه اولیه برای شما خریداری خواهد شد و در برخی دیگر، عرضه اولیه حتی بدوت ثبت سفارش در صورت داشتن موجودی کافی برای شما خریده می شود. این امر در صورتی امکان پذیر است که پیش از این توافق نامه مربوط به رسال سفارش عرضه اولیه را قبول کرده باشید. اگر بخواهید امکان خرید خودکار عرضه اولیه برای شما فعال شود باید به بخش تنظیمات سیستم کارگزاری خود رفته و از بخش توافق نامه، تیک خرید اتوماتیک عرضه اولیه را فعال کنید و پس از آن باید تنها حساب خود را برای خرید عرضه اولیه در بورس شارژ کنید و دیگر به ثبت سفارش در روز عرضه نیازی نخواهد بود.

نحوه خرید عرضه اولیه سهام پرسپولیس در روز عرضه

به منظور خرید عرضه اولیه به دو صورت آنلاین و آفلاین میتوانید اقدام کنید. در خرید آفلاین، سرمایه گذار باید قیمت و حجم در خواستی دقیقا همان طور که در اطلاعیه عرضه اولیه عنوان شده است، خود را وارد سامانه معاملاتی کند تا کارگزار نسبت به خرید عرضه اولیه برای شخص اقدام کند. در خرید عرضه اولیه به صورت آنلاین سرمایه گذار باید در زمان تعیین شده به وسیله ناظر بازار بورس اقدام به خرید سهام کند که خرید سهام پرسپولیس هم از این قائله مستثنی نیست و به شرح زیر می باشد :

  1. مطلع شدن از اطلاعات عرضه اولیه در بورس : کارگزاری‌ ها از طریق قسمت پیام کارگزار ناظر، عرضه اولیه را به مشتریان خود اطلاع رسانی می کنند، پس از اطلاع از تاریخ عرضه اولیه حدودا ساعت ۱۰ صبح همان ‌روز به سایت بورس مراجعه کنید و از اطلاع ‌رسانی ‌های ناظر بازار باخبر شوید. توجه کنید که اطلاعیه ‌های ناظر بازار به صورت یک اعلام کوچک در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایش داده می ‌شود. بعد از کلیک روی اعلام اشاره شده، پیام‌ های ناظر بازار برای نمادهای گوناگون را مشاهده می کنید.
  2. ارسال سفارشات خرید سهام در عرضه اولیه : در این مرحله باید موجودی حساب ‌خود را در کارگزاری افزایش دهید و در ادامه سفارش خرید عرضه اولیه را در ساعت مشخص شده،  دقیقا طبق اطلاعات مندرج در اطلاعیه عرضه شرکت ثبت کرده و به هسته معاملاتی بورس ارسال کنید. حتی یک ریال اشتباه عددی میتواند به عدم تخصیص عرضه اولیه شرکت به شما عزیزان منتهی شود.
  3. بررسی نتیجه خرید سهام در عرضه اولیه : اختصاص سهام به هر کد معاملاتی بعد از پایان زمان اعلام شده برای خرید انجام می شود. بورس با توجه به تعداد شرکت‌ کنندگان و قیمت وارد شده به وسیله آن ها، سهام را بین متقاضیان خرید عرضه اولیه مورد نظر توزیع می کند. در ساعت ۱۴ تا ۱۸ موجودی سهام ‌تان را بررسی کنید تا از مقدار عرضه تعلق گرفته به خودتان اطلاع یابید. در صورتی که چهارشنبه اقدام به خرید عرضه اولیه کردید، احتمال دارد تا روز شنبه اطلاعات اشتباه درباره خرید عرضه اولیه در پرتفوی سهامی خود مشاهده کنید که مشکلی از این لحاظ نیست و دارایی شما از عرضه اولیه در اولین روز هفته که همان شنبه است، به صورت کامل بروزرسانی شده و تمامی مشکلات برطرف می شود.
  4. پس از خرید سهام در عرضه اولیه : اغلب بدین شکل است که در روز معاملاتی پس از عرضه اولیه، صف خرید سنگینی برای سهام شرکت عرضه شده صورت می پذیرد. بعضی اوقات تا ۱ هفته، گاهی ۱ ماه میتوانیم شاهد رشد اولیه سهام عرضه شده در بورس یا فرابورس باشیم! اخیرا بسیار دیده ایم که صف خرید تا بیش از ۱۵ روز یا حتی بیشتر پایدار باشد که دلیل آن میتواند قیمت مناسب عرضه و اختلاف بین قیمت عرضه و ارزش ذاتی سهم خواهد بود؛ مانند سهام شستا که برای شرکت تامین اجتماعی ایران بود و عرضه اولیه سوددهی در سال ۹۹ بود.

امیدوارم از این مقاله با عنوان خرید سهام پرسپولیس نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال یا ابهامی داشتید، حتما در بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها برای من بنویسید.

برای دوستانتان بفرستید: