برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ از نظر شما کدامند؟ با توجه به رشد روز افزون فناوری و نقش تعیین‌ کننده ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۰، برخی ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین انتخاب‌ ها در جهان مالی تلقی شوند. ارزهای مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین، مانند بیت کوین و اتریوم، به دلیل ثبات، امنیت، و قابلیت اطمینانشان، جایگاه برجسته‌ ای را کسب کرده‌اند. همچنین، ارزهای دیجیتال مرتبط با تکنولوژی‌ های نوظهور مانند اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI)، احتمالا به سرعت رشد خواهند کرد و نقش مهمی در اقتصاد دیجیتال جهانی را بازی خواهند کرد. برای بهره‌برداری از این فرصت‌ ها، شناخت و شناختی بهتر از این ارزها و تحلیل‌ های مشخصی با توجه به شرایط بازار و نیازهای صنعتی باید در نظر گرفته شوند. در این مقاله به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ خواهیم پرداخت و ارزش‌ ها و پتانسیل‌ های آن ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

ارزهای دیجیتال دنیای ناشناخته و جذابی برای سرمایه گذاری به وجود آورده اند و در این بین ارزهای دیجیتال آینده داری برای سرمایه گذاری وجود دارند که می توانیم با سرمایه گذاری درست و منطقی روی آن ها سود خوبی به دست آوریم و ارزش دارایی های خود را افزایش دهیم و از طرف دیگر، سبد سرمایه گذاری خود را نیز متنوع تر کنیم.

۱٫ بیت کوین – Bitcoin

بیتکوین (Bitcoin) یک ارز دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی با نام مستعار “ناشناس ساتوشی ناکاموتو” (Satoshi Nakamoto) معرفی شد. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال قابل معامله بدون واسطه (peer-to-peer) در دنیا شناخته می‌ شود و نقدینگی بر مبنای کامپیوتری را به مردم فراهم می‌ کند. مهمترین خصوصیات بیت کوین عبارتند از:

  • غیرمتمرکز بودن: بیتکوین در کل شبکه بلاکچین بین کاربران منتقل می‌شود و هیچ نیروی مرکزی یا بانک مرکزی در آن دخالت ندارد.
  • امنیت: بیتکوین با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و رمزنگاری قوی اطلاعات را محافظت می‌کند و تقلب در تراکنش‌ ها را کاهش می‌ دهد.
  • حریم خصوصی: در بیت کوین، هویت کاربران به صورت ناشناس می‌باشد و تراکنش‌ها با استفاده از آدرس‌های رمزنگاری شده منتقل می‌شوند.
  • کاهش هزینه‌ ها: بیت کوین قابلیت ارسال پول به صورت سریع و باکیفیت را فراهم می‌کند و هزینه‌های مربوط به واسطه‌ها و بانک‌ها را کاهش می‌ دهد.

از آنجا که تعداد بیت کوین‌ ها محدود است و فرایند استخراج آنها پیچیده است، ارزش بیت کوین در طول زمان افزایش یافته است. برای ذخیره و معامله با بیت کوین، کیف پول‌ های دیجیتال متعددی وجود دارد. همچنین، بیتکوین به عنوان ارز دیجیتال پراستفاده ترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال در جهان است و تأثیر قابل توجهی بر صنعت مالی و نظام ارزی دارد. بیتکوین همچنین به عنوان یک کالای سرمایه‌ گذاری نیز شناخته می‌ شود که ارزش آن با توجه به عرضه و تقاضا تعیین می‌ شود.

۲٫ اتریوم – Ethereum

اتریوم (Ethereum) یک پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که برای ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند و توکن‌ های قابل تبادل استفاده می‌ شود. از نظر تکنیکی، اتریوم به عنوان یک ساختار از برنامه‌ های اجرایی قابل برنامه‌ ریزی و قابل اطمینان شناخته می‌ شود که به صورت غیرمتمرکز اجرا می‌ شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بلاک چین اتریوم تأکید بیشتری روی قراردادهای هوشمند دارد که توسعه دهندگان می‌ توانند برنامه‌ هایی را روی آن اجرا کنند که به وسیله آن می‌ توانند قوانین و شروط خودکار را تعریف کنند. قراردادهای هوشمند می‌ توانند معاملات را به صورت خودکار انجام دهند و از تقلب در تراکنش‌ ها جلوگیری کنند. برنامه‌ های قراردادهای هوشمند اتریوم از زبانی به نام Solidity پشتیبانی می‌ کنند.

توکن اتر (Ether) نیز نقش اساسی در اتریوم دارد. اتر به عنوان واحد ارزی بلاکچین اتریوم استفاده می‌ شود و نقشی مشابه با بیت کوین دارد اما کاربردهای گسترده‌ تری دارد. توکن‌های قابل تبادل دیگری نیز می‌ توانند روی بلاکچین اتریوم ساخته و معامله شوند که توسعه برنامه‌ های متنوعی را امکان‌ پذیر می‌ کند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

با توجه به عملکرد اتریوم و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، تعداد زیادی از پروژه‌های نوآورانه بر روی این پلتفرم ساخته شده‌اند. از جمله آن ها می‌توان به معاملات مالی دی‌فای (DeFi)، ناشرهای موسیقی دیجیتال، بازارهای جهانی غیرمتمرکز (DEXs) و بازی‌ های کم‌ برنامه‌ ریزی شده اشاره کرد.

تلاش‌ها برای بهبود قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند در اتریوم نیز در حال انجام است. قراردادهای هوشمند قابل برنامه‌ریزی در اتریوم قابلیت پیاده سازی استنادی (reentrancy attack) را دارند که جدیترین چالش امنیتی را در بر دارد. بنابراین، تیم‌های توسعه از این نظر سعی می‌کنند که محدودیت‌های امنیتی را در قراردادهای هوشمند اتریوم بهبود بخشند.

در طی سال‌ های اخیر، اتریوم به عنوان یکی از پلتفرم‌ های مهم و پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال شناخته شده است. این پروژه با قابلیت‌ های قراردادهای هوشمند و توکن‌های قابل تبادل، بستری برای ایجاد برنامه‌ های نوآورانه به حساب می آید و بیشتر کارشناسان و سرمایه گذاران به آینده مثبت آن امید دارند.

۳٫ ریپل – Ripple

ریپل (Ripple) یک پلتفرم تسویه و انتقال پول بر مبنای تکنولوژی بلاکچین است. هدف اصلی ریپل، فراهم کردن یک سیستم بانکی غیرمتمرکز و سریع برای انتقال و تسویه پرداخت‌ هاست. برخلاف بیت کوین و اتریوم که به عنوان ارزهای دیجیتال عمل می‌ کنند، ریپل از توکن خود به نام XRP برای تسهیل تراکنش‌ ها استفاده می‌ کند. ریپل تلاش می‌کند تا به عنوان جایگزینی موثر و کارآمد برای سیستم‌های پرداخت بانکی سنتی عمل کند.

این سازمان متصل، امکان انتقال واحد پولی دلار، یورو، یوان و دیگر ارزهای مبادله شده در سطح بین‌المللی را فراهم می‌کند. از این رو، ریپل به دنبال افزایش سرعت، کاهش هزینه و بهبود کارایی در فرآیند تسویه پرداخت بین بانک‌هاست. همچنین، برخلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، ریپل تلاش می‌کند کاربران خود را از نظر رهگیری و شفافیت هویت محافظت کند.

به عبارتی دیگر، ریپل از پیام‌رسانی آند-به-آند (end-to-end) استفاده می‌کند که این بدان معناست که هر تراکنش توسط گیرنده برای تأیید بانکی مورد توجه می‌شود. این امر میزان امنیت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد و از تقلب و کلاهبرداری جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه ریپل به همراه ارز XRP برای تسهیل تراکنش‌ها استفاده می‌کند، همچنین به عنوان یک ارز دیجیتال معامله می‌شود.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری


ارز XRP می‌تواند به عنوان واسطه بین ارزها در تراکنش‌های بین‌المللی عمل کند و انتقال پول ریپل نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، با مزایای و مسائلی روبرو است. از یک سو، ریپل می‌تواند حجم بالایی از تراکنش‌ها را در زمان کوتاه پردازش کند و در نتیجه سرعت بالا و هزینه کمتری را در مقایسه با سیستم‌ های بانکی معمول فراهم کند. این صفت منحصر به فرد ریپل، آنرا به عنوان یک پیشنهاد عملیاتی جهت انجام تراکنش‌ های مالی بین بانک‌ ها و سازمان‌ های مالی عمده مورد توجه قرار داده است. همچنین، ریپل می‌تواند انتقال پول به صورت مستقیم بین کشورها را بهبود بخشد و هزینه‌ ها و زمان‌ های تسویه را کاهش دهد.

از سوی دیگر، برخی از انتقادات مطرح شده درباره ریپل شامل مسائل مربوط به مرکزیت و کنترل بیش از حد شرکت ریپل است. با این حال، ریپل تلاش می‌کند این مسئله را با تأسیس شبکه‌ های مبارزه با تقلب و توصیه‌‌ گری به حل‌ های عمومی برطرف کند. بنابراین، ریپل به عنوان یک پروژه بلاک چینی و ارز دیجیتال، با هدف بهبود فرآیند تسویه‌ پرداخت‌ ها و انتقال پول در صنعت مالی فعالیت می‌کند. با پشتیبانی از بانک‌ ها و سازمان‌ های مالی، ریپل قصد دارد به یک جایگزین معتبر و کارآمد برای سیستم‌ های پرداخت بین‌ المللی تبدیل شود.

۴٫ کاردانو – Cardano

کاردانو (Cardano) یک پلتفرم بلاکچین با هدف ارائه یک سامانه کاملاً توزیع‌شده و ارزشمند برای ارزهای دیجیتال است. این پروژه به وسیلهٔ گروهی از محققان و توسعه‌دهندگان با تجربه در صنعت ارزهای دیجیتال توسعه یافته است و از طریق تجمیع تکنولوژی‌های نوآورانه اقدام به ارائه یک ساختار بلاکچین مدرن و پایدار کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاردانو، استفاده از روش تحقیق و توسعه تحت عنوان “پروتکل مفروض” می‌ باشد. این رویکرد جدید، به پروژه امکان می‌دهد تا بر اساس استدلالات علمی و بر پایه مبانی ریاضی قوی، طراحی و پیاده‌سازی شود. این روش باعث شفافیت در تصمیم‌ گیری های پروژه می‌شود و از طریق اعمال مراحل ارزیابی و کنترل کیفیت مکتوب به تکامل خود ادامه می‌ دهد. علاوه بر این، کاردانو از زبان کامپایلر مستقل از ماشین (Haskell) برای نوشتن قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. این زبان بر خلاف زبان‌های معمول در صنعت، به دلیل نوشتار ریاضی و قواعد دقیق، برای توسعه قراردادهای هوشمند امن و قابل اعتماد استفاده می‌شود.

درباره ارز دیجیتال کاردانو (ADA)، این ارز نیز در رمزنگاری کاردانو مبتنی بر تکنولوژی اثبات حصانت به تغییر بزرگی دست یافته است. ارز ADA قابلیت تسلط بر مسائل پیچیده و همچنین امکان تطبیق با به روزرسانی‌ های آینده را دارد. ADA قابل استفاده در سیستم‌های تسویه پرداخت و انتقال ارز دیجیتال است و به‌عنوان واحد پولی در شبکه کاردانو عمل می‌کند. کاردانو تلاش می‌کند تا با ارائه راه‌حل‌های برتر در زمینه امنیت، قابلیت مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری، برای محافظت از امتیاز دارندگان و کاربران خود، به عنوان یکی از پروژه‌های پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال شناخته شود. در کاردانو، دو لایه اصلی وجود دارد که بهبود‌های اساسی را در ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند:

  1. لایه Settlement Layer: این لایه مسئول انجام تراکنش‌های ارزی و ایجاد ارزها در شبکه کاردانو است. از الگوریتم اثبات حصانت (Proof-of-Stake) استفاده می‌شود که امکان حفظ امنیت شبکه و تأیید تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. با استفاده از این لایه، تراکنش‌ها به صورت سریع و ارزان انجام می‌شود و مقیاس‌پذیری بالایی دارد.
  2. لایه Computational Layer: این لایه مسئول اجرای قراردادهای هوشمند در شبکه کاردانو است. از زبان Haskell برای نوشتن قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود که از خصوصیات تایپ‌دهی قوی و خطایابی ساختاری برخوردار است. این لایه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند امن و قابل اعتماد را روی پلتفرم ایجاد کنند.

هدف کاردانو این است که با ارائه معماری پایدار، استاندارد‌های متعدد، تحقیقات عمیق و همکاری با سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، یک صنعت مطمئن و پایدار برای ارزهای دیجیتال ایجاد کند. با ترکیب امنیت، قابلیت مقیاس‌پذیری، کارایی و توسعه قراردادهای هوشمند، کاردانو به عنوان یک پروژه هوشمند و نوآورانه، جهان ارزهای دیجیتال را بهبود خواهد بخشید.

۵٫ بایننس کوین – BNB

بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال است که به وسیله بایننس، یکی از بزرگ ترین صرافی‌ های رمزارزی دنیا، معرفی و توسعه داده شده است. BNB در ابتدا برای ساده‌ سازی فرآیند معامله در بایننس صرافی معرفی شد، اما در حال حاضر در کاربردهای متعددی در صرافی بایننس و اکوسیستم قابل استفاده است.

BNB بر اساس بلاک چین بایننس که بازاریابی خود به بزرگ‌ ترین شبکه منطقه‌ ای مبتنی بر بلاک چین مبدل شده است، ساخته شده است. بر خلاف بزرگ‌ ترین ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین که بر اساس اثبات کار (Proof of Work) فعالیت می‌ کنند، بلاک چین بایننس بر اساس الگوریتم اثبات حصانت به تغییر (Proof of Stake) عمل می‌کند.

حتما بخوانید : آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال


BNB برای استفاده در صرافی بایننس بکار می‌ رود و تمام مزیت‌ هایی را که به کاربران در این صرافی ارائه می‌ دهد، از جمله تخفیف هزینه‌ های معاملات و دسترسی به خدمات و ویژگی‌ های اضافی در صرافی، فراهم می‌ کند. همچنین، BNB در اکوسیستم بایننس به عنوان واحد پایه توکن‌ هایی که بر روی بلاک چین بایننس ساخته شده‌ اند، عمل می‌ کند.

پروژه BNB از رشد زیادی در طول سال‌ های گذشته برخوردار بوده است و از ارزهای محبوب در جهان ارزهای دیجیتال محسوب می‌ شود. برای افرادی که در صرافی بایننس فعالیت می‌ کنند و به دنبال دسترسی سریع و ارزان به خدمات صرافی هستند، BNB یک ارز جذاب و کارآمد است. بیشتر از چیز دیگری، BNB در اکوسیستم بایننس نقش مهمی در تسهیل معاملات و استفاده از خدمات مختلف این صرافی ایفا می‌ کند. برخی از استفاده‌های اصلی BNB عبارتند از:

  • تخفیف در هزینه‌ های معاملات: کاربرانی که از BNB برای پرداخت هزینه‌ های صرافی استفاده می‌ کنند، می‌ توانند تخفیف‌ های قابل توجهی در هزینه‌های معاملات خود به دست آورند. این امر برای معامله‌ گرانی که حجم بالایی از معاملات را در بایننس انجام می‌ دهند بسیار مفید است.
  • شرکت در عملیات مشارکتی: بایننس از طریق برخی از ارزهای دیجیتال خود، عملیات مشارکتی مختلف را برگزار می‌کند. کاربران با استفاده از BNB می‌توانند در این عملیات‌ها شرکت کنند و سهامداری یا سوددهی خاصی را به دست آورند.
  • استفاده از خدمات مالی و تجاری: BNB برای دسترسی به خدمات و ویژگی‌ های مالی و تجاری متعددی در بایننس استفاده می‌ شود. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند از BNB برای خرید آیتم‌ ها در دسترسی آسان استفاده کنند یا برای شرکت در ICO‌ هایی که روی بلاک چین بایننس انجام می‌شوند پرداخت کنند.

توسعه‌ بیشتر پروژه BNB در آینده احتمالاً متنوع‌ تر خواهد بود و این ارز می‌ تواند در بیشتر بخش‌ های اکوسیستم بین المللی بایننس نقش هامونیکی بازی کند.

۶٫ لایت کوین – Litecoin

لایت کوین (Litecoin) یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی (Charlie Lee) ابداع شده است. هدف اصلی پروژه لایتکوین، ارائه یک ارز دیجیتال به صورت متن‌باز و قابل استفاده عمومی بوده است. لایتکوین عمدتاً بر پایه بلاکچین بیتکوین ساخته شده است، اما با برخی تغییرات و بهبودها.

لایتکوین با استفاده از یک الگوریتم مشابه بلاکچین بیتکوین به نام “Scrypt”، عملکرد خود را انجام می‌دهد. این الگوریتم شبکه را از نظر حسابرسی تراکنش‌ها و استخراج بلاک‌ها تسهیل می‌کند. یکی از قابلیت‌های جالب لایتکوین، زمان تولید بلاک‌های سریع‌تر نسبت به بیتکوین است. هر بلاک در شبکه لایتکوین در حدود ۲٫۵ دقیقه تولید می‌شود، در حالی که برای بیتکوین این زمان تقریباً ۱۰ دقیقه است.

لایت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال معروف و پرطرفدار، برخی ویژگی‌های مهم را داراست. این شامل سرعت تراکنش بالا، هزینه کمتر برای تراکنش‌ها، و قابلیت مقیاس‌پذیری بیشتر است. لایتکوین همچنین از الگوریتم امنیتی اثبات کار (Proof of Work) استفاده می‌کند که مقاومت زیادی در مقابل حملات کامپیوتری دارد.

یکی از هدف‌های اصلی لایتکوین، ارائه یک راهکار پرداخت قابل استفاده در جهان واقعی است. به عبارت دیگر، لایتکوین برای انجام تراکنش‌های روزانه در فروشگاه‌ها، سرویس‌های آنلاین، و ارسال پول به صورت سریع و ارزان استفاده می‌شود. همچنین، اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های پرداخت موجود در بازار، غالباً از اطلاعاتی که برای بیتکوین استفاده می‌کنند، بهره‌برداری می‌کنند.

از طرفی، لایتکوین همچنین به عنوان یک انبار ارزش (Store of Value) نیز محبوب است. بسیاری از افراد، لایت کوین را برای نگهداری ارزش و سرمایه‌گذاری در آن انتخاب می‌کنند. به عنوان یک ارز دیجیتال پیشرو، لایت کوین در حوزه تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال نقش مهمی ایفا می‌کند و همچنان به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار جهانی شناخته می‌ شود.

۷٫ استلار – Stellar

استلار (Stellar) یک پروتکل ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که به منظور تسهیل تبادل پول و انتقال ارز و ارائه خدمات مالی بین‌المللی طراحی شده است. هدف اصلی استلار، تسریع و کاهش هزینه تراکنش‌ های بین‌ المللی و ارتقای دسترسی به خدمات مالی در نقاط دور از هم قرار داده شده است.

استلار برخلاف بیتکوین و بعضی ارزهای دیگر، از پروتکل “Federated Byzantine Agreement” برای حل مشکلات بینابینی و اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این پروتکل اجازه می‌دهد تا شبکه استلار تراکنش‌ها را بسرعت اعتبارسنجی کند و تأیید کند، حتی با حضور اعضای غیر مرتبط از شبکه.

حتما بخوانید : نهنگ بازار ارز دیجیتال به چه کسی گفته میشود؟


استلار از یک توکن ارز دیجیتال به نام “لومن” (Lumens) استفاده می‌کند. این توکن‌ها برای تشویق شرکت‌کنندگان به استفاده از شبکه استلار و تأمین اعتبارسنجی تراکنش‌ ها استفاده می‌ شود. لومن همچنین قابلیت استفاده به عنوان حق الزحمه در شبکه را دارد و می‌ تواند برای کاهش هزینه تراکنش‌ ها درون سیستم و تشویق استفاده‌ی روزانه از شبکه استلار مورد استفاده قرار بگیرد.

استلار با ارائه پلتفرمی باز و روشی استاندارد برای انتقال و جابه‌جایی ارز‌های دیجیتال، نقش اساسی در شرکت‌ ها، بانک‌ ها و سازمان‌ ها بازی می‌ کند. کاربران می‌ توانند از استلار برای تبدیل و انتقال ارزها، انتقال هزینه‌ ها، تسویه و انتقال دیگر دارایی‌ های دیجیتال استفاده کنند.

۸٫ مانا – MANA

پروژه دیسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم مجازی بر پایه بلاکچین است که به کاربران اجازه می‌دهد جهان مجازی خود را بسازند، ارز دیجیتال مانا (MANA) هم به عنوان ارز این پلتفرم استفاده می‌شود. هدف اصلی دیسنترالند، ایجاد یک جهان مجازی غیر متمرکز است که کاربران به آن دسترسی دارند و قادرند در آن صحنه‌های مجازی خود را ایجاد و تجربه کنند.

با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، دیسنترالند به کاربران این امکان را می‌دهد که قطعاتی از خاک را در این جهان خریداری کنند و صحنه‌های خود را بر روی آن‌ها ایجاد کنند. این جهان مجازی ساخته شده توسط استودیوهای سازنده بازی طراحی می‌شود و کاربران می‌توانند در آن به صورت تعاملی فعالیت کنند. همچنین، کاربران می‌توانند خلاقیت خود را به کار بگیرند و عناصر دیجیتالی مانند لباس، قلمروهای خاص و اشیاء دیگر را خلق و فروش کنند.

برای انجام تراکنش‌ها در دیسنترالند، از ارز دیجیتال مانا استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند مانا را بخرند، فروش کنند و برای خرید اشیاء و خدمات دیجیتال در این جهان پرداخت کنند. همچنین، دارندگان قطعات خاک در دیسنترالند می‌توانند درآمدی را از اجاره یا فروش قطعات خود به دست آورند.

دیسنترالند سعی دارد محیطی غیرمتمرکز و دموکراتیک را در حوزه جهان مجازی ایجاد کند. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، کاربران مالکیت و کنترل کامل بر دارایی‌های خود را در این جهان دارند و هیچ نهادی به تنهایی مالکیت و کنترل را تعیین نمی‌کند.

دیسنترالند و ارز دیجیتال مانا در حوزه‌های گسترده‌ای مانند بازی‌ها، هنرهای دیجیتال، تجارت الکترونیکی و خلق تجربه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی استفاده می‌شوند. این پروژه امکان ادغام بین فرهنگ‌ها و ایده‌ها را برای افراد در سراسر جهان فراهم می‌کند و جامعه‌ای پویا و مبتنی بر همکاری را ترویج می‌دهد.

۹٫ سولانا – Solana

پروژه سولانا (Solana) یک پلتفرم بلاکچین متن باز و قابل مقیاس است که با هدف ارائه کارایی بالا و قابلیت هماهنگی بین سرورها طراحی شده است. سولانا از ساختاری به نام Proof of History (PoH) استفاده می‌کند که به ثبت دقیق تراکنش‌ها در زمان کمک می‌کند و به تصمیم‌گیری اعتماد می‌کند. این پروژه می‌تواند تا هزاران تراکنش در ثانیه را پردازش کند و زمان تأیید تراکنش را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

ارز دیجیتال سولانا به نام “سول” (SOL) استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌ها، نگهداری ارزش انتقالات دیجیتال و معاملات دیگر در پلتفرم سولانا استفاده می‌شود. توکن سول همچنین در فعالیت‌های مورد نظر جامعه قابل استفاده است و امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های تراکنش و معاملات را فراهم می‌کند.

سولانا با ارائه یک اکوسیستم قوی از ابزارها و قابلیت‌های توسعه‌دهنده، امکان برنامه‌نویسان را برای ساخت برنامه‌ها و سرویس‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین فراهم می‌کند. این پلتفرم به عنوان یک زیرساخت برای اجرای کاربردهای دسنترالایز شده طراحی شده است و برای سازمان‌ها، شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان و کاربرانی که به دنبال تجربه‌های قابل اعتماد و قابل توسعه در صنعت بلاکچین هستند، مناسب است.

حتما بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵


از جمله موارد کاربردی سولانا می‌توان به ارائه دارایی‌های دیجیتال مانند توکن‌ها، بازی‌های نفتی و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک اشاره کرد. به عنوان یک شبکه بلاکچینی بسیار پویا و با استفاده از تکنولوژی‌های نوآورانه، سولانا به افراد و سازمان‌ها امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و بزرگراه‌های دیجیتال خود را بسازند و تجربه‌های بلاکچینی را به همه جهان ارائه دهند.

۱۰٫ ترون – Tron

پروژه ترون (Tron) یک پلتفرم بلاکچینی دسنترالایز شده است که با هدف ارائه یک زیرساخت قابل اجرا برای برنامه‌ های دیجیتال و محتوای تفریحی در اینترنت طراحی شده است. هدف اصلی ترون‌، ایجاد یک اکوسیستم پزوسوی دسنترالایزه که قادر به ارائه سرویس‌ های دیجیتال برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان است. در ترون، از ارز دیجیتال با نام “ترونیک” (TRX) برای انجام تراکنش‌ ها، مبادلات و پرداخت هزینه‌ ها در شبکه استفاده می‌شود. ترونیک همچنین به عنوان پاداش برای ماینرها که فعالیت‌های شبکه را انجام می‌ دهند، توزیع می‌ شود.

ترون این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند تا برنامه‌ها و سرویس‌ های خود را بر روی پلتفرم ترون اجرا کنند. توسعه دهندگان می‌توانند از قراردادهای هوشمند ترون (Tron Smart Contracts) برای ایجاد برنامه‌ های قابل اطمینان، تعاملی و قابل تراکنش استفاده کنند. همچنین، ترون پشتیبانی از پروتکل‌ های مدرن مانند TRC-20 (مشابه ERC-20 در اتریوم) را نیز داراست که امکان ایجاد توکن‌های قابل معامله توسط توسعه دهندگان را فراهم می‌ کند.

ترون به عنوان یک پلتفرم برای تجربه‌های تفریحی و سرویس‌ های مبتنی بر محتوا در اینترنت، کاربردهای وسیعی از جمله بازی‌ها، سرویس‌های استریمینگ و تبلیغات دارد، که ترون امکاناتی مانند پرداخت‌ های مبتنی بر بلاکچین، مالکیت دیجیتالی این محتوا و اشتراک‌گذاری انعطاف‌پذیر بین برنامه‌ ها را فراهم می‌کند. همچنین، ترون تاثیر قابل توجهی در صنعت بازی‌های رمزنگاری دارد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا دارایی‌ های خود را بر روی بلاکچین ترون ذخیره و معامله کنند. همچنین، ترونیک به عنوان ارز دیجیتال ترون، بازاری برای معاملات مالی، سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ های تراکنش‌ ها فراهم می‌ کند.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ را خدمت شما معرفی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید در مورد کاربرد هوش مصنوعی در امور مالی نیز اطلاعات خوبی به دست آورید، این مطلب بهترین راهنما برای شما خواهد بود.

در لیست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ شما فکر می کنید کدام ارز تا سال ۲۰۳۰ بیشترین مقدار سوددهی را داشته باشد؟ چرا؟

برای دوستانتان بفرستید: