برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز ديجيتال نم | همه چیز درباره ارز دیجیتالی NEM

ارز ديجيتال نم در واقع یک رمزارز دیجیتالی است که کدهای بلاک چین آن به صورت ۱۰۰ درصد اختصاصی طراحی شده اند! اگر بخواهید در دنیای ارزهای دیجیتال و به ویژه ارز ديجيتال نم سرمایه گذاری کنید و آن را در پرتفوی خود داشته باشید، بهتر است در ابتدای امر بدانید که ارز ديجيتال نم چیست و چطور کار می کند، همچنین باید مواردی مثل؛ کیف پول های ارز دیجیتال Xem ، صرافی هایی که ارز دیجیتالی نم را پشتیبانی می کنند را بشناسید و بدانید آینده ارز دیجیتال نم قرار است چگونه رقم بخورد و چه پیش بینی هایی در این خصوص از جانب بزرگان دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد، ما همه این موارد در مورد ارز ديجيتال نم را در این مطلب ذکر کرده ایم و در واقع همه چیز درباره ارز دیجیتالی NEM را گفتیم، پس به هیچ عنوان این مقاله آموزشی رایگان رو از دست ندهید.

ارز ديجيتال نم چیست؟

ارز دیجیتال نم یا همان NEM یکی از بلاکچین های خاص و خاص دنیای کریپتوکارنسی را دارا می باشد که امکانات جالبی را به این فضا افزوده است. این شبکه فورک یا تغییر یافته هیچ بلاکچین دیگری نیست و کاملا اختصاصی با رویکرد و عملکردی خاص ساخته شده است، از این روی این پلتفرم، نام جنبش اقتصادی نوین را برای خود برگزیده است و تلاشش این است که به پذیرش جهانی و گسترده‌ ای دست یابد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بلاکچین NEM یا نم، یک ارز دیجیتال بومی با نام XEM دارد و برخلاف بسیاری از شبکه‌ های دیگر که برای الگوریتم اجماع شبکه خود از گواه اثبات کار یا اثبات سهام بهره می گیرد، شبکه نم الگوریتمی خاص با نام اثبات اهمیت را مورد استفاده قرار می دهد. همین طور عملیات تایید تراکنش‌ ها در شبکه نم، ماینینگ نیست؛ بلکه هاروست نام دارد که در ادامه مطلب بیشتر با آن و مفاهیم دیگر آشنا خواهیم شد، پس همچنان با کد بورسی همراه بمانید.

قابلیت های ارز ديجيتال نم

کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش ها از امکانات بارز ارز دیجیتال NEM به حساب می آید. در حدود ۲۰ ثانیه برای تایید هر تراکنش زمان نیاز است و توانایی انجام ۳ هزار تراکنش در ثانیه را دارا می باشد. از طرف دیگر نم را به عنوان یکی از کم کارمزدترین شبکه های ارز دیجیتال می توان به حساب آورد. حساب های چند امضایی یکی دیگر از امکانات این ارز دیجیتال خارق العاده است.

رمزارز نم این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که تا حساب های منفرد خود را به حساب های جمعی تبدیل کنند. در این نوع حساب ها استفاده از موجودی به امضای چند نفر وابسته است و یک حساب می تواند بین ۲ تا ۶۴ دارنده را شامل شود. البته استفاده از این حساب ها محدودیت هایی مثل بلوکه شدن تمام پول در صورت از بین رفتن کلیدهای بیشتر از یک نفر امضاکنندگان حساب را نیز به همراه دارد.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال فانتوم | همه چیز راجب ارز Fantom


از ویژگی های دیگر نم می توان امکان ارسال پیام همراه با هر تراکنش ارسالی را نام برد. این پیام ها می توانند به حالت های ایمن، معمولی یا در قالب کدهای هگزان باشند. این پیام ها می توانند بدون داشتن هزینه اضافی به هر آدرس موجود در شبکه فرستاده شوند و بر روی دیگر برنامه هایی که بر بستر بلاک چین هستند نیز کاربرد دارند.

از دیگر امکانات ارز دیجیتالی NEM شفافیت ۱۰۰ درصد آن است، از همین روی پلتفرم آن به جلب اعتماد احتیاجی ندارد و هسته آن متن باز است. یعنی شرکت‌ ها و توسعه دهنده‌ ها می‌ توانند کدهای آن را مشاهده نمایند یا تغییری در آن به وجود آورند. همچنین نم به صورتی طراحی شده است که کاربران با استفاده از آن این توانایی را دارند که نام های گوناگونی بر روی دارایی های خود بگذارند و آن ها را در سطوح گوناگون دسته بندی نمایند.

دو بلاکچین بودن نم یعنی چی؟

ارز نم NEM از دو بلاک چین عمومی و خصوصی برخوردار است که هر کدام از آن بلاکچین ها، قابلیت ها و کابردهای مخصوص به خود را دارا می باشند. توسعه دهندگان بلاکچین عمومی، این بلاکچین را در این شبکه به شکلی طراحی کرده اند که استفاده از آن برای عموم آزاد است. بلاکچین عمومی نم شفافیت بسیار بالایی دارد که به همین دلیل ویژگی بازرگانان و شرکت ها می توانند به راحتی در یک شبکه باز از آن استفاده نمایند.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال چیا | انقلابی در دنیای رمزارزها


ولی بلاک چین خصوصی این شبکه که با نام میژینارائه می شود، یک بلاکچین خصوصی است که برای استفاده شرکت های بزرگ به شکل خصوصی ساخته شده است و تراکنش های آن به هیچ وجه برای عموم منتشر نخواهد شد و به صورت کامل محرمانه خواهد ماند.

کیف پول های ارز ديجيتال NEM

کیف پول های رسمی و غیر رسمی بسیاری برای این ارز دیجیتال توسعه داده شده اند که برای هر ۳ پلتفرم دسکتاپ؛ ویندوز،مک و لینوکس، موبایل؛ اندروید و IOS و وب در دسترس هستند. در ادامه به ذکر مهم ترین کیف پول های رسمی و غیر رسمی ارز دیجیتال نم خواهیم پرداخت؛

کیف پول های رسمی نم

  • Paytomat Wallet (کیف پول موبایل؛ اندروید و IOS)
  • Nem Nano Wallet (کیف پول دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس)
  • Magnum Wallet (کیف پول دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس و وب)
  • Coinomi (کیف پول دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس و موبایل؛ اندروید و IOS)
  • Guarda (کیف پول دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس و موبایل؛ اندروید و IOS و وب)
  • Atomic Wallet (کیف پول دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس و موبایل؛ اندروید و IOS)
  • Exodus Wallet (کیف پول دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس و موبایل؛ اندروید و IOS)

کیف پول های غیر رسمی نم

  • CoinSpot (کیف پول وب)
  • Bitpanda (کیف پول وب)
  • Abra (کیف پول موبایل؛ اندروید و IOS)
  • ChronoMint (کیف پول سخت افزاری و وب)
  • Multi-cryotoCurrency Wallet (کیف پول موبایل؛ اندروید و IOS)
  • Nem Mobile Wallet (کیف پول دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس)
  • Satowallet Exchange (کیف پول موبایل؛ اندروید و IOS، دسکتاپ؛ ویندوز و وب)
  • Trezor Wallet (کیف پول سخت افزاری، دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس و موبایل؛ اندروید)

ارز ديجيتالی نم

خرید و فروش ارز ديجيتال نم

یکی از روش های معمول خرید ارز دیجیتال نم، خرید مستقیم با دلار از صرافی های مشهور دنیا مثل Binance و Bitstamp و Keraken است. ولی به دلیل تحریم های موجود، این روش برای ساکنین ایران کمی مشکل ساز می باشد. روش دیگری که می توانید از آن استفاده کنید، خرید ارز دیجیتال زم از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است و باید بررسی کنید و ببینید که کدام صرافی ایرانی از معاملات این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال شیبا که همه را متحیر کرده است!


در صورت ناموجود بودن این ارز در صرافی های مورد نظر، می توانید با خرید ارزهای دیگر مثل بیت کوین و اتریوم و تبدیل آن به XEM به وسیله سایت های آنلاین استفاده کنید. لذا صرافی‌ های آنلاین زیادی مثل بایننس، بیت‌ فینکس، چینجلی، هیت بی‌ تی‌ سی، کراکن و …، ارز دیجیتال زم را در لیست خود دارند و می‌ توانید از طریق آن‌ ها این ارز را خرید و فروش نمایید.

تفاوت NEM و ZEM چیست؟

همان طور که پیش تر گفتیم، بلاکچین نم NEM از ارز دیجیتال زم XEM برخوردار است. به عبارتی یعنی NEM نام شبکه دیجیتال است و XEM نام ارز دیجیتال است. چیزی شبیه لغت اتریوم و اتر، اتریوم نام یک بلاکچین است اما در صورتی که ارز دیجیتال آن اتر نام دارد یا در مثال دیگری از بیت کوین می بینیم که واژه بیت کوین نام یک بلاکچین است اما ارز دیجیتال خودش نیز بیت کوین نام دارد.

استخراج ارز دیجیتال XEM ممکن است؟

در نظر داشته باشید که استخراج در پروژه ارز دیجیتال نم هیچ معنا و مفهومی ندارد. به منظور استفاده از این ارز دیجیتال، باید از هاروست استفاده نمایید. جالب است بدانید کسانی که هاروست ارز دیجیتال NEM را انجام می دهند، هاروستر نامیده می شوند.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال reef + همه چیز درباره ارز دیجیتال ریف


به بیانی دیگر امروزه ارز دیجیتال زم را با هیج دستگاه ماینری نمی توان استخراج کرد ولی برای پردازش تراکنش ها و یا همان استخراج نیاز به کامپیوتر های قدرتمند داریم. منظور از کامپیوتر های قدرتمند همان سیستم سخت افزاری قدرتمند است. برای انجام این کار هاروستر ها باید به سوپر نود ها وصل شوند. با انجام این کار می توان گفت که تایید تراکنش ها انجام خواهد شد و ارز دیجیتال نم در دسترس خواهد بود.

آیا ارز دیجیتال زم را میتوان به سایر ارزها تبدیل کرد؟

بله، شما می توانید در صرافی های گوناگون برای خرید ارز دیجیتال زم اقدام نمایید. حال در صورت تمایل می توانید در همان صرافی ها اقدام به تبدیل رمز ارز های خود کنید. ساده تر از آنچه که فکرش را کنید می توانید رمز ارز زم را به هر رمز ارز که دوست دارید تبدیل فرمایید.

آیا NEM برای سرمایه گذاری مناسب است؟

می توان این طور گفت که ارز دیجیتال NEM طی سال های فعالیت خود، رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است، لذا می توان ارز دیجیتال نم را گزینه نسبتا مناسبی برای سرمایه گذاری به حساب آورد، ولی بد نیست پیش بینی منابع اطلاعاتی موثق درباره آینده ارز دیجیتال نم را هم بررسی کنید، چرا که گفته می شود که قیمت این ارز در سال جاری امکان دارد نوسانات زیادی را تجربه کند.

آینده ارز دیجیتال NEM چگونه است؟

در حال حاضر NEM در مسیر توسعه ای خود قرار گرفته است. واضح است که بهترین راه‌ حل‌ ها به زودی پدیدار می‌ شوند، ولی لازم است تا به توسعه‌ دهندگان ادای احترام کنیم، چرا که آنان سرسختانه در حال توسعه و ارتقای این محصول هستند و تکنولوژی‌ های بسیاری را به آن اضافه می‌ کنند. کارشناسان بسیاری بر این موضوع تاکید کرده اند که نم یک سیستم پیشرفته فنی است. این کارشناسان بر این باورند که الآن زمان خرید نم به دید بلند‌مدت است.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال rvn + همه چیز درباره ریون کوین


هزینه رمزارز تحت تاثیر یک بازار پر عرضه بسیار کاهش پیدا کرده است. هر سرمایه‌ گذاری می‌ داند که بهترین زمان برای ورود به بازار، در قیمت‌ های پایین است. بنابراین می توان این طور گفت که با توجه به اعضای تیم توسعه‌ دهنده، کیفیت وایت پیپر و به روزرسانی های مداوم و علمی، نِم یک ارز دیجیتال آینده دار محسوب می شود و آینده ارز دیجیتال نم روشن است.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

همان طور که گفتیم، ارز رمزپایه نم یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که در تاریخ ۳۱ مارس سال ۲۰۱۵ به جهانیان معرفی شد. در طراحی و ساخت این ارز از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده شده و بازنویسی آن با زبان ++C انجام شده است. مدل توسعه نم بسیار گسترده است و برای دستیابی به اهداف تعیین شده، چندین قابلیت جدید به بلاک چین آن اضافه شده است. الگوریتم اثبات اهمیت، اکانت چند امضایی، پیام رسانی رمزنگاری شده و سیستم اعتبار سنجی مناسب از قابلیت های جدید رمزارز نم به شمار می رود.

تیم ارز نم قصد دارد فراتر از یک ارز باشد و به دنبال ایجاد بستری بر مبنای اعتماد، امنیت و مشارکت است، به همین خاطر چندین شرکت و کسب و کار از اکوسیستم نم برای خودشان استفاده می‌ کنند. در حقیقت NEM نام بلاکچین و اکوسیستم است و XEM نام ارز رمزپایه آن می باشد. ارز رمزپایه نم از بلاکچین بهره می گیرد. این بلاکچین در شرکت‌ های مالی و بازرگانی ژاپنی و بین‌ المللی به صورت کامل مورد آزمایش قرار گرفته است.

نخستین جرقه‌ های راه اندازی پروژه نم در یک انجمن گفتگوی اینترنتی بیت کوین زده شد و کاربران ارز رمزپایه NXT قصد داشتن در یک انشعاب ارز جدید نم را بسازند، ولی این امر هیچ وقت نهایی نشد و تصمیم بر این شد تا از صفر شروع شود از همان زمان یعنی ژانویه سال ۲۰۱۴ یک دعوت عمومی برای مشارکت در ساخت آن منتشر و کدنویسی آن آغاز شد. نخستین نسخه پایدار آن در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد و در ادامه آپدیت بزرگ معروف به Catapult در سال ۲۰۱۷ صورت پذیرفت.

پس از تشکیل بنیاد نم، اسامی دبیران و گردانندگان آن نیز انتشار یافت، آقای Lon Wong به سمت ریاست این بنیاد انتخاب شده است، ولی هویت توسعه دهندگان آن هنوز هم مشخص نیست. معماری شبکه نم از دو بخش اصلی برخوردار است؛ یک بخش سرور زیرساخت نم و بخش دیگر زیرساختی است که کاربران در آن فعالیت دارند و از طریق آن به سرور دسترسی پیدا می کنند.

کیف پول رسمی و در حال پشتیبانی ارز رمزپایه نم، NanoWallet نام دارد و قابل اجرا در هر مرورگر اینترنتی است و از قابلیت اتصال به هر گره شبکه برخوردار است که از این طریق می تواند اطلاعات مربوط به تراکنش‌ ها را مبادله نماید. طراحی ارتباط بین این دو بخش به شکلی انجام شده است که در بستر اینترنت کاملا ایزوله باشد. در حقیقت NCC یک نرم افزار است که کاربران از آن بهره می گیرد. این نوع جدید از طراحی با هدف حفظ امنیت و همین طور ارتقا توانمندی شبکه برای نشان دادن عملکردی بهتر است.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، به صورت کامل به معرفی ارز ديجيتال نم پرداختیم.

چنانچه به ارزهای دیجیتال علاقه مند هستید، مطلب جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند هم حتما برای شما جالب است.

در این مقاله همه چیز درباره ارز دیجیتالی NEM را بررسی کردیم و کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتالی نم را نیز معرفی کردیم، ولی اگر هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید ارز ديجيتال نم داشتید، حتما از طریق بخش دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

برای دوستانتان بفرستید: