برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نکات مهم در ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان

مگر میشود که فعال بازار ارزهای دیجیتال باشید و نکات مهم در ترید ارز دیجیتال را ندانید! دانستن نکات مهم در ترید ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا معامله گر بهتری باشید و با اصول و قواعد ترید جلو روید و خرید و فروش نمایید. البته نکات مهم در ترید ارز دیجیتال شاید خیلی ساده به نظر آید، ولی رعایت کردن آنها می تواند آینده مالی شما را متحول کند، پس اگر دوست دارید همه نکات مهم برای معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال را کاملا رایگان یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنمای شماست و به زبان ساده راه و چاه را به شما آموزش می دهد.

نکات مهم در ترید ارز دیجیتال

به احتمال زیاد در حال حاضر تصمیم گرفته‌ اید که به عنوان یک تریدر در حوزه رمزارز فعالیت خود را شروع کنید و به این فکر می‌ کنید که چطور قصد دارید پول‌ های خود را در این حوزه خرج نمایید. شکی نیست که ارز دیجیتال یک بازار مهیج برای سرمایه گذاران است، ولی متاسفانه موفقیت در این حوزه خیلی ساده نخواهد بود. ترید ارز دیجیتال می‌ تواند یک کسب‌ و کار خطرناک باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بعضی از مردم پول زیادی را از این راه کسب کرده اند، ولی با این وجود بعضی از افراد دیگر پول زیادی را از دست داده‌ اند. در این مقاله به افرادی که علاقمند به یادگیری ترید رمزارزها هستند، کمک می‌ کنیم که فعالیت خود را در این زمینه شروع نمایند. این راهنما مختص افراد تازه وارد می باشد و قصد دارد هر چیزی را که در این زمینه نیاز دارید، توضیح دهد.

امروزه هر کس که علاقمند به یادگیری در خصوص ارزهای دیجیتال باشد، به نوعی در فرآیند ترید ارز دیجیتال شرکت کرده است. با توجه به علاقه روز‌افزون عامه مردم به ارزهای دیجیتال، افراد بیشتری قصد دارند وارد بازار شوند و ارزهای دیجیتال بیشتری به دست آورند، لذا برای کمک به ورود این افراد به این بازار مهیج، ما این مطلب را با عنوان راهنمای معامله ارز دیجیتال به وجود آورده ایم.

به بیانی دیگر یکی از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال تریدینگ می باشد. هر روز افراد بیشتری به معامله رمزارزها علاقه مند می شوند. چنانچه شما هم جزو این گروه از افراد هستید، باید در نظر داشته باشید که این کار به هیچ وجه ساده نیست. در این مطلب قصد داریم ۱۰ نکته را بیان کنیم که هر کس پیش از ورود به تریدینگ ارز دیجیتال باید آن ها را بداند، پس همچنان با کد بورسی همراه بمانید.

۱) وقت گذراندن با تریدرهای حرفه ای

معامله گران تازه وارد به صورت معمول با سوالات بسیاری روبرو می شود و در مورد مسائل زیادی به شک و تردید دچار می شوند. یکی از بهترین روش ها برای حل کردن این سوالات و رفع شک صحبت کردن و وقت گذراندن با معامله گران حرفه ای است. معامله گران حرفه ای اطلاعات بسیار مناسبی در این زمینه دارند و لذا می توانند منبع خوبی برای رفع اشکالات به حساب آیند. همچنین می توان با مراجعه به وب سایت های این معامله گرها هم اطلاعات خوبی به دست آورد. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که یک وب سایت برای آن که بتواند به شما اطلاعات خوبی برساند، بایستی قابل اطمینان و معتبر باشد، بنابراین در انتخاب وب سایت ها بسیار دقت کنید.

۲) استفاده از کیف پول‌ های معتبر 

کیف پول‌ های معتبری را برای ذخیره و نگهداری بیت کوین‌ های خود انتخاب نمایید. کلاهبرداری در حوزه رمزارزها بسیار رایج است، اما می‌ توانید با انتخاب کیف پول معتبر و مطمئن تا حدی از این کلاهبرداری‌ ها جلوگیری نمایید. این را در نظر داشته باشید که حتما از کیف پول خود بک‌ آپ بگیرید.

۳) یادگیری از نمودارها

روش درست یا غلط برای ایجاد نمودارها وجود ندارد، چرا که هر کسی سبک خودش را دارد که یا برای آن ها مؤثر است یا نیست. روبه رو شدن با چندین مبادله کننده که هر کدام آنها یک روش متفاوت برای تحلیل تکنیکال دارند، به رشد خوبی مثل یک نمودار ساز کمک می کند.

حتما بخوانید : نکات مهم معامله گری در بورس | نکات ارزشمند برای حرفه ای شدن در بازار بورس


مورد بررسی قرار دهید که کدام شاخص ها بیشترین موفقیت را به همراه دارند و آن سناریوها را با ایده های مبادلاتی خود مورد قیاس قرار دهید، با این روش، در خصوص این که چطور می توانید مبادله انجام دهید، همیشه دید متفاوت زیادی دارید.

۴) تشکیل دادن گروه

کارهای زیادی وجود دارد که هر کسی می تواند انجام دهد، حال این کار می تواند تحقیق یا بررسی نمودارهای کل بازار باشد. با وجود مبادله کننده های خوب بسیار زیاد در دنیای رمزنگاری، دلیلی وجود ندارد که به دیگر افراد دسترسی نداشته باشید تا ایده هایتان را با آن ها به اشتراک بگذارید و به یکدیگر کمک نمایید.

این نه تنها بار زیادی را از روی شانه های شما برمی دارد. در این صورت منظور کار خواهد بود. بلکه پنجره ای را رو به قسمت هایی از مبادله برایتان باز می کند که امکان دارد در آن ها خوب نباشید پیدا کردن ارزش های بسیار اندک یا معاملات مارجین یا هرچه که نام گذاری می نمایید.

۵) سرمایه گذاری به میزانی مشخص

تلاش کنید آستانه مشخصی برای سرمایه و همچنین ضرر خود در نظر بگیرید و بیش تر از میزان مشخص شده سرمایه‌ گذاری نکنید. ارزهای دیجیتال و همچنین بیت کوین از ارزهای بسیار خطرناک برای سرمایه‌ گذاری به حساب می آیند و بایستی نهایت دقت را مورد استفاده قرار دهید.

۶) کنترل احساسات در ترید ارزهای دیجیتال

تصمیم‌ گیری بر پایه‌ اصول و منطق امری ضروری و ضامن موفقیت در دنیای رمزارزها به شمار می رود. این را باید در نظر داشته باشید که برای پیروزی و سود در این حیطه نباید احساسی عمل کنید و استراتژی‌ ها را از یاد ببرید. این موضوع بیشتر وقتی رخ می دهد که افراد دچار ضررهای ناخواسته می‌ شوند.

حتما بخوانید : کنترل احساسات در ترید چگونه است؟


این موضوع خیلی طبیعی‌ است که شما قسمتی از سرمایه‌ خود را به علت پیش‌ بینی اشتباهی که داشته‌ اید از دست بدهید. ولی سعی برای جبران کوتاه مدت آن با قرار دادن سرمایه‌ زیاد در بازارهای گوناگون می‌ تواند یک اشتباه بزرگ به حساب آید، به این خاطر که در صورت ضرر دوباره اوضاع شما به مراتب بدتر می شود.

نکات کلیدی ارز دیجیتال

همچنین شما نباید حالات روحی خود را در این امر دخیل کنید. خشم، افسردگی، شادی و هیجان و دیگر احساساتی که در زندگی شخصی خود دارید نباید به این فرآیند راه پیدا کنند و در تصمیماتی که برای سرمایه‌ گذاری می‌ گیرید دخیل باشند. شما بایستی این را یاد بگیرید که ترید کردن یک امر به صورت کامل حرفه‌ ای‌ است و از زندگی شخصی‌ شما جداست. طمع کردن، غرور بیش از حد و اعتقاد به خوش‌ شانسی می‌ تواند شما را در این بازار سرخورده کند.

۷) اهمیت روند کار به نسبت نتایج

هر شخصی می‌ تواند در بازارهای مالی درآمد کسب نماید. این درست است، ولی هر کسی نمی‌ تواند از بازار درآمد پایدار کسب کند! انجام یک معامله صحیح و درآمدزایی از آن کار بزرگی نیست. شما تنها به صورت اتفاقی در زمان و مکان مناسب بوده‌ اید. تعداد زیادی از معامله گران تازه‌ وارد به صورت اتفاقی از پدیده “خوش‌ شانسی برای تازه‌کارها” بهره‌ مند می‌ شوند و چند معامله سودده انجام می‌ دهند. چنین بردهایی، اعتماد به نفس آن‌ ها را افزایش می دهد و آن‌ ها را متقاعد می‌ کند که درآمدزایی در بازارهای مالی بسیار ساده است.

حتما بخوانید : نحوه ترید ارزهای دیجیتال + نکات شگفت انگیر معامله رمزارزها


ولی هدف یک معامله‌ گر نباید کسب سود برای فقط یک بار باشد. هدف تریدر باید کسب جریان دائمی از درآمد باشد تا بتواند از نظر مالی پیشرفت نماید. معامله گر برای کسب چنین درآمدی، نباید کورکورانه و بدون هیچ برنامه مشخصی وارد معامله شود، لذا داشتن یک برنامه منسجم و ترید طبق آن برنامه، فرایند بسیار حائز اهمیت است که هر تریدر باید آن را بیاموزد. یک ترید موفق شما را به معامله گر موفقی تبدیل نمی کند، ولی چنانچه بتوانید آن موفقیت را به صورت منظم تکرار کنید، متوجه می شوید که روند قدرتمندی را به وجود آورده اید.

۸) بررسی و تحلیل معاملات قبلی خود

تقریبا هیچ تریدر سودسازی نیست که معاملات قبلی خود را ارزیابی نکند. آیا شما جزئیات ۱۰ معامله پیشین خود را به یاد دارید؟ چگونه انتظار دارید که از اشتباهات خود درس بگیرید و این در حالی است که هیچ روشی برای یادآوری خطاهای خود ندارید؟ شما باید تمام معاملات قبلی خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید تا متوجه شوید چه قسمت هایی از کار شما خوب پیش می‌ رود و چه قسمت هایی ایراد دارد. چنانچه در معامله‌ گری جدی هستید، داشتن یک دفترچه برای ثبت تاریخچه تمام تراکنش‌ ها لازم است.

۹) هرچقدر باهوش باشید، بالاخره بازار شما را تحقیر میکند!

بازار به ضریب هوشی، میزان تحصیلات، دستاوردهای شغلی و حتی معامله های موفق پیشین شما هیچ کاری ندارد. هر معامله جدید، روند جداگانه‌ ای دارد و بایستی با طرز فکر کاملا جدیدی با آن برخورد شود. موفقیت‌ های بزرگ و پرتعداد در معاملات پیشین، تضمین‌ کننده پیروزی در معاملات پیش‌ رو نیست. عوامل زیادی در به ثمر نشستن یک ترید موفق وجود دارد. در هر مقطع زمانی مشخص، امکان دارد هر کدام از این عوامل علیه شما باشد و شما را متضرر کند. شکست در بعضی از معاملات یک اتفاق قطعی است و می بایست آن را قبول کنید.

حتما بخوانید : بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان


معامله کاری شخصی است و نقص‌ های عمیق در شخصیت هر کس را به او نشان خواهد داد. بعضی مواقع ترید موجب از بین رفتن اعتماد به نفس شما خواهد شد، بعضی اوقات موجب می شود که به ظرفیت‌ ها و توانایی‌ های خود شک نمایید. ولی پس از هر شکست، فرصتی را ایجاد می کند تا شخصیت خود را از نو بسازید. هر درسی که در بازار می‌ آموزید، فرصتی برای تبدیل شدن به یک تریدر بهتر و به یک انسان بهتر خواهد بود. بنابراین چنانچه قصد دارید در این مسیر پیشرفت کنید، بایستی شکست‌ ها را با ذهنی باز قبول کنید.

۱۰) از ترید کردن لذت ببرید

مهم‌ تر از سرمایه مالی هر شخص، سرمایه ذهنی و عاطفی او می باشد. اکثر معامله‌ گران در صورت از دست دادن این سرمایه، برای همیشه از معامله‌ گری کنار خواهند کشید. تکرار اشتباهات مشابه، ندیدن پیشرفت در کار و از دست‌ دادن سرمایه در طول سال‌ ها، موجب ناامیدی خواهد شد، لذا به تمام اصول بیان‌ شده در این مطلب پایبند باشید و به این اصول اجازه دهید تا شما را در مسیر معامله‌ گری راهنمایی نمایند. پس این ۱۰ مورد را جدی بگیرید و همواره آن ها را در نظر داشته باشید.


همان طور که ابتدای مقاله قولش را دادیم، نکات مهم در ترید ارز دیجیتال را به زبان ساده مورد بررسی قرار دادیم.

برای دوستانتان بفرستید: