برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه خرید ارز دیجیتال استلار در ایران چگونه است؟

ارز دیجیتال استلار از آن دسته رمزارهای قدیمی و معتبر است که همواره عملکرد خوبی را از خود نشان داده است و سرمایه گذاران بسیاری را در کل دنیا و به خصوص ایران به سمت خود جذب کرده است. جالب است بدانید که بسیاری از علاقه مندان به این ارز، افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال هستند که هنوز نحوه خرید ارز دیجیتال استلار را به صورت کامل بلد نیستند! اگر بخواهید نحوه خرید ارز دیجیتال استلار در ایران را یاد بگیرید، باید بدانید در چه زمانی از کجا برای خرید رمزارز استلار اقدام کنید و در چه کیف پولی از آن نگهداری کنید که همگی این موارد را در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد، پس اگر شما هم دوست دارید نحوه خرید ارز دیجیتال استلار را یاد بگیرید و همه چیز درباره استلار را بدانید، این مطلب شما را به بهترین شکل راهنمایی خواهد کرد.

نحوه خرید ارز دیجیتال استلار

ارز دیجیتال استلار یا همان stellar يكى از انواع مختلف ارزهاى ديجيتال است كه براى از دست ندادن ارزش سرمايه خودتان در شرايط تورمى و در راستای کسب سود دلاری مى توانيد از ترید و سرمایه گذاری روی آن کسب سود کنید. استلار، در حقیقت یک ارز رمزگزارى شده است كه هدف از تشكيل آن كمک به افراد فقير جهان است و سعى را بر اين گذاشته است تا آنان بتوانند راحت‌ تر به خدمات مالى دسترسى داشته باشند. استلار مردم را براى مبارزه با فقر و توسعه پتانسيل ‌هاى فردي، به یک دسته از خدمات مالى كم هزينه متصل كرده و اجازه مى‌ دهد پول بسيار ارزان ‌تر و همين طور سريع ‌تر از سيستم هاى نهادينه شده امروزی، بدون محدوديت مكانى در جريان است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


استلار قابلیت هاى خاص و متمايز به خودش را دارد كه آن را براى سرمايه ‌گذارى مناسب مى ‌كند. در اين مطلب سعی کردیم تا توضيح دهیم به چه علت اين رمز ارز مناسب براى سرمايه‌ گذارى است و روش خرید و نگهداری آن به چه صورت است. بنابراین چنانچه دنبال اين هستيد تا بدانيد استلار چيست و چگونه مى ‌توان آن را خريد و همين طور کیف پول های مناسب استلار کدامند و آینده استلار به چه صورت است تا انتهاى اين مقاله با سایت کد بورسی همراه باشید.

رمز ارز استلار، تمام خدمات گسترده مورد توقع شما از یک بانک عادى را كه مى ‌توانيد تصور كنيد ارائه می دهد، اما با این وجود چند تفاوت اساسى و كاربردى هم با آن ‌ها دارد. تراكنش‌ ها در یک شبكه غيرمتمركز، با هزينه‌ اى بسيار كمتر ولی با سرعت پردازش بالاترى از یک بانک سنتى انجام مى ‌شود. اين پرداخت ‌ها در عرض ۳ تا ۵ ثانيه مورد پردازش قرار می گیرد. ويژگى ديگر استلار تبادل ارز نسبتا آسان هست و ضمنا هزينه ‌هاى شبكه آن نيز آسان است.

چگونه استلار بخرم؟

به منظور خرید رمز ارز XLM دو روش کلی وجود دارد که شامل؛ خرید ارز از صرافی داخلی یا صرافی خارجی می شود که شرایط مربوط به هر کدام را توضیح داده ایم:

صرافی خارجی : تقریبا همه صرافی های خارجی از معاملات استلار در قالب رمز ارز XLM پشتبانی می ‌نمایند. هرچند قدرت نقدشوندگی بالا، از مزایای مهم این صرافی ‌ها به حساب می آید، ولی مشکل بزرگ این بوده که بیشتر آن ها، ایران را در لیست کشورهای تحریمی خود قرار داده ‌اند و این امر تا به امروز به مسدود شدن حساب بسیاری از ایرانیان منتهی شده است!

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال ریپل | آموزش خرید و فروش XRP در ایران


برای مثال صرافی بایننس یکی از بهترین و بزرگترین صرافی‌ های رمز ارزی بوده که امکان خرید و فروش استلار را برای کاربران فراهم کرده، ولی برای استفاده از این صرافی ارز دیجیتال حتما باید از وی ‌پی ‌ان استفاده کرده و آی ‌پی خود را همیشه ثابت نگه دارید، به خاطر این که در صورت تشخیص بایننس در تغییر آی ‌پی، حساب شما مسدود می شود.

صرافی داخلی : به نظر می ‌آید که با توجه به مشکلات تحریمی در رابطه با استفاده از صرافی ‌های خارجی، بهترین و راحت ‌ترین راه دسترسی به ارز دیجیتال شبکه استلار یعنی رمز ارز XLM، استفاده از یک صرافی معتبر داخلی می باشد. به این منظور که دریابید بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

انواع کیف پول های استلار

استلار نيز مثل دیگر ارزهاى ديجيتال امکان انتقال به كيف پول هاى الكترونيكى را دارد. شما بعد از این که برای خرید ارز از صرافی های داخلی یا خارجی اقدام می کنید، به کیف پولی که ارز دیجیتال خریداری شده را در لیست رمزارزهای خود داشته باشد، نیاز پیدا می کنید که در این بخش ۸ مورد از بهترین و معتبرترین کیف پول های استلار را معرفی کرده ایم که خودتان از بین آن ها بهترین کیف پول را انتخاب کنید :

  1. كيف پول رسمى استلار : نخستین و اصلى ترين كيف پول براى رمز ارز استلار و ذخيره آن، كيف پول دكستاپ استلار است كه به صورت رسمى براى استلار ساخته شده است. قابلیت استفاده از اين كيف پول براى استلار بر روى دكستاپ ‌هاى ويندوز، مک و لينوكس وجود دارد. كار با اين كيف پول هم بسيار ساده بوده و هم كاربردى است. اين كيف پول نيازهاى تخصصى ‌شما را براى ذخيره استلار پاسخگو است.
  2. کیف پول سخت افزاری لجر نانو : كيف پول لجر نانو يک كيف پول سخت افزارى می باشد كه از امن‌ ترين كيف پول‌ هاى الكترونيكى در کل دنیا به حساب می آید و این قابلیت را دارد كه تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را در خود ذخيره ‌سازى كند. جالب است بدانید که اين كيف پول امکان ذخيره ‌سازى رمز ارز استلار را نيز داراست. البته برخلاف كيف پول‌ هاى كيف پول هاى تحت وب كه قيمتى ندارند اين كيف پول‌ هاى سخت افزارى اغلب كمى گران هستند. كاربران ايرانى نيز در حال حاضر دسترسى لازم را براى خريد كيف پول ديجيتالى لجر نانو دارا هستند.
  3. کیف پول چند منظوره Stargazer : این کیف پول برای سیستم عامل های اندروید،‌ ویندوز و مک قابل استفاده است. رابط کاربری ساده و متن باز بودن از قابلیت های این نرم افزار است.
  4. كيف پول اتو‌ميک : كاربرانى كه آشنا با كيف پول‌ هاى الكترونيكى هستند و نام تعدادى از آن ها را شنيده‌ اند، احتمالا با نام كيف پول اتومیک نيز آشنایید. يكى از شناخته‌ شده‌ ترين كيف پول ‌هاى ديجيتالى در دنیا، كيف پول ديجيتالى اتومیک می باشد. اين كيف پول براى ذخيره‌ سازى و نقل و انتقال همه ارزهاى ديجيتال استفاده می شود. هم اکنون امکان ذخيره‌ سازى بيش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف در كيف پول اتومیک امكان ‌پذير شده است كه استلار نیز يكى از آن ‌ها می باشد.
  5. كيف پول پاپايابات : در حقیقت پاپايابات یک ربات تلگرامى است كه روى بلاک ‌پين تلگرام طراحى شده و قابلیت ذخيره ‌سازى برخى از ارزهای دیجیتالی را نيز دارد. استفاده از اين كيف‌ پول در هر سيستم و سخت افزارى كه بر روى آن تلگرام نصب شده است، قابليت اجرا دارد.
  6. كيف پول نرم افزارى لابستر : از كيف پول ‌هاى رايج ديگر براى ذخيره سازى و نقل و انتقالات استلار، كيف پول نرم‌ افزاري تحت وب لابستر است. بی تردید نسبت امنيتى كيف پول هاى نرم ‌افزارى نسبت به كيف پول هاى سخت ‌افزارى در سطح پايين ترى قرار دارند ولی استفاده از آن ها براى كاربران بسيار راحت ‌تر است. لابستر ساختار ساده ‌اى دارد و امكان استفاده از آن در پلتفرم ‌هاى موبايل نيز وجود دارد، همچنين كاربران گوشی های هوشمند اندرويدى يا اپل نيز مى‌ توانند از آن استفاده کنند. توسعه‌ دهنده اين كيف پول براى امنيت كاربران اين كيف پول از رمزهاى سيستم امنيتى گوناگون و قدرتمندى استفاده كرده است كه شما نيز قادرید از آن ها استفاده نمایید. علاوه‌ بر اين ها كيف پول لابستر با متصل شدن به ايميل شما، تراكنش‌ هاى انجام شده را از اين طرق به اطلاع شما مى‌ رساند.
  7. كيف پول نرم افزاری بلاكچين : كيف ‌پول بلاکچین از باسابقه ‌ترين كيف پول هاى کریپتوکارنسی است كه سالهای سال است در دسترس است و در واقع امتحان خودش را پس ‌داده است و مورد استفاده كاربران قرار‌ گرفته است. كاربران قديمى بيت ‌كوين كاملا با اين كيف پول آشنا هستند و به سادگی مى ‌توان از اين كيف ‌پول براى ذخيره‌ سازى رمز ارز استلار بهره گرفت. اين كيف پول به بیشتر زبان ‌هاى رايج دنيا توسعه ‌يافته است و با خيال راحت قادرید از آن استفاده نمایید و هیچ گونه مشکلی نیز برای کاربران ایرانی به وجود نمی آورد.
  8. کیف پول موبایل Centaurus : این کیف پول مختص سیستم عامل های ios و اندروید است که طراحی و امنیت آن به وسیله شرکت استلار به تایید رسیده است.

خرید ارز دیجیتال استلار

عوامل موثر بر قیمت استلار

شاید برای بیشتر کاربران ارز دیجیتال این سوال پیش بیاید که چه عواملی بر روی قیمت یک ارز تاثیر زیادی دارد؟ در حال حاضر عوامل گوناگونی را می توان برشمرد که بر سیر صعودی و نزولی قیمت های رمز ارزها موجود در بازار موثر هستند که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد؛

عرضه و تقاضا : در بازار دو عامل عرضه و تقاضا نقش بسیاری دارند. این دواصل جدایی ناپذیر ازهم هستند. در واقع هر زمان عرضه ارز زیاد باشد و همچنین تقاضا برای خرید یک ارز کم باشد قیمت یک ارز کاهش پیدا می کند، ولی وقتی که عرضه کم باشد و تقاضا زیاد، قیمت ارز افزایش خواهد یافت. واضح است که این اصل برعکس هم عمل می کنند.

هیجان در بازار : بعضی مواقع یک موج احساسی درباره یک ارز دیجیتال رخ می دهد. این موضوع تاثیر به سزایی برکاهش یا افزایش قیمت ارز می شود. بعضی اوقات این امکان وجود دارد که این موج مدیریت شده و یا دروغ باشد که باعث افزایش و کاهش یک ارز گردد.

کاربرد پذیری : همان طور که می دانید زمانی که یک ارز دیجیتال کاربرد های بیشتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشد، استقبال بیشتری از آن می شود. شبکه استلار در حال پیشروی و رد شدن از اتریوم است، به خاطر این که استلار ارزانتر و سریع تر مبادلات مالی را انجام می دهد.

تفاوت استلار با دیگر ارزهای دیجیتال چیست؟

شبكه ارز دیجیتال استلار از ارز مبادله اى خودكار برخوردار است و این بدین معنی است كه به سادگی قادرید استلار را با فيات يا دیگر ارزهاى رمزگزارى شده تبديل نمود، از همین روی لازم نيست كه نگران تبديل يا پرداخت شخص ثالث براى اين كار بود. علاوه بر اين ها شبكه رمز ارز استلار به شركت ‌ها اجازه می دهد که با ايجاد توكن هايشان بر روى لومنس، از انجام معامله در زمان سريعتر و همچنين با هزينه كمتر استفاده کنند.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال ترون | راهنمای خرید و فروش ارز TRX


می توان گفت که از مزاياى رمز ارز استلار اين است كه هزينه جابجايى در اين شبكه در حداقل ميزان امکان دارد و اين بدين خاطر است تا مردم بيشترى اجازه استفاده از شبكه را داشته باشند. بر اساس یک پژوهش انجام شده، یک شبكه استلار كه حاوى ۱ ميليارد حساب كاربرى فعال در شبكه رمز ارز استلار هست، مى‌ تواند ۱۰۰۰ معامله در ثانيه را مورد پردازش قرار دهد. استلار به وسیله سازمانى غيرانتفاعى با نام موسسه پيشبردى استلار اداره مى ‌شود.

مزایا و معایب ارز ديجيتال استلار

مزايا

  • كارمزد پايين
  • شبكه غيرمتمركز
  • سرعت بالاى تراكنش ها
  • همكارى با موسسه ‌هاى مطرح دنيا همانند ibm
  • پشتيبانى قراردادهاى هوشمند و قابليت چند امضايی
  • مثل اتريوم امكان ساخت توكن انحصارى هر شركت بر روى بلاکچین رمز ارز استلار وجود دارد.

معايب

  • رقابت زياد استلار با ريپل
  • محدوديت دسترسى؛ دارنندگان حساب ‌كاربرى رمز ارز استلار براى دسترسى به شبكه بايد حداقل ۲۰ لومن (واحد ارز مورد استفاده در شبكه استلار) در كيف پول ديجيتال خود داشته باشند.

آیا ارز دیجیتال استلار استخراج می شود؟

استلار در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و ارز اختصاصی این ارز لومن XLM می باشد. ارز دیجیتال استلار برعکس بیت کوین از پروتکل اجماع استلار استفاده می کند، در نتیجه استخراج این ارز امکان پذیر نیست. به منظور رفع این مشکل می توانیم ارز استلار را در صرافی های داخلی تبدیل به ارزدیجیتال دیگری کنیم که فابلیت استخراج را دارند.

آینده ارز دیجیتال استلار

هدف این ارز در آینده­ این است که همگی بتوانند به سرعت و به سادگی به هرکس دیگری پول ارسال نمایند. برای مثال یک کشاورز در ساموآ می تواند با یک خریدار در اندونزی وارد معامله­‎ی تجاری شود و کلیه حقوقی بودن آن قرارداد را در یک معامله واحد داشته باشند. جمعیتی از استعدادهای برتر روی این پروژه نشان می دهد که هیجان زیادی در مورد توسعه­ی این پروژه وجود دارد. با توجه به آنچه تا به امروز مشاهده کردیم ، این ارز می تواند آینده‌­ خوبی داشته باشد.

حتما بخوانید : نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس | آموزش خرید و فروش EOS در ایران


به صورت کلی این طور پیش بینی می شود چنانچه این ارز بتواند روند رو به رشد خود را در سال ۲۰۲۱ حفظ کند قیمت این ارز احتمالا در سال ۲۰۲۲ به بالاترین قیمت خود خواهد رسید. بسیاری از افراد بر این باورند که XLM یک حرکت دراز مدت و رو به بالا را شروع کرده است و در نهایت به یک رکورد تاریخی جدید دست پیدا می کند. همین امر موجب می شود تا امیدوار باشیم که استلار در آینده نه چندان دور به وعده ها و اهدافی که از ابتدا عنوان کرده است دست پیدا می کند و ارزش این را دارد که بخشی از پولمان را به سرمایه گذاری بر روی این ارز اختصاص دهیم و بتوانیم منتظر سوددهی آن باشیم.


نتیجه گیری و کلام آخر

استلار قصد دارد به روش استاندارد ارسال پول در کل دنیا تبدیل شود. این تیم رویکردی از پایین به بالا را دنبال می کند و به جای بانک‌های بزرگ ریسک پذیر، بر شرکت ‌های انتقال پول و حواله تمرکز کرده است. استلار بر این باور است که بانک ‌ها پیشاز شروع استفاده از شبکه، باید موفقیت پروتکل را در جاهای دیگر ببینند و حتی شرکت IBM اعلام کرده که استلار شروع بسیار مناسبی داشته است.

از نظر استلار، هزینه ‌های مربوط به انتقال پول به خصوص انتقال ‌هایی که بین دو کشور رخ می دهد، تاثیر خوبی بر فقرا ندارد. برای مثال خانواده ‌های کارگران هر ساله ۴۴ میلیارد دلار کارمزد انتقال به وسترن یونیون یا شرکت ‌های مشابه می پردازند. استلار این مقدار عظیم را یک هزینه غیر ضروری می‌داند که توسط یک معماری مالی منسوخ از مردم دریافت می شود.

استلار نه به صورت کامل متعلق به دنیای ارزهای دیجیتال است و نه به شبکه‌ های پرداخت قدیمی تعلق دارد، بلکه در میانه آن ‌ها قرار گرفته است. استلار و رمز ارز XLM تا حدود زیادی غیر متمرکزتر از پی‌ پال است، ولی بدون مکانیسم تشویقی برای گره‌ های اعتبار سنجی، مشخص نیست که Stellar چگونه می ‌تواند غیر متمرکز باقی بماند.

موفقیت نهایی استلار به تایید آن به وسیله موسسات مالی قدیمی و نحوه مقیاس پذیری شبکه وابسته است. با این وجود با فرض موفقیت، استلار این امکان را دارد که انقلابی در نحوه انتقال پول در جهان به وجود آورد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، نحوه خرید ارز دیجیتال استلار را به صورت کامل به شما عزیزان توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید روش خرید ارز دیجیتال دش چگونه است، می توانید مطلب مورد نظر را مطالعه کنید.

چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی درباره نحوه خرید ارز دیجیتال استلار داشتید، حتما از طریق بخش دیدگاه ها از ما بپرسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند).

برای دوستانتان بفرستید: